Poló2006-08-18 21:06:24 // 17442
Az eredetit körberajzolnánk, kivágnánk és két helyen kellene meghajnlítani. Egyik ismerős megtudná hajlítatni. Ezen még gondolkodok, mert egyenlőre egyikre sincs pénzem. Tél előtt mindenképp szeretnék vmit.
Gabesz1562006-08-18 21:05:15 // 17441
És mitől lehet még, hogy csak olyan 2800-as fordulattól húz rendesen??
Slovéniában nyomtam tele ÖMV kúton eurodiesellel..
kékalfa 1562006-08-18 20:58:07 // 17440
Az ugráshoz nem sok köze van az olajnak.Szerintem betankoltál valami kula gázolajat.
Gabesz1562006-08-18 20:54:51 // 17439
Reggel beállok a haver szerelőaknája fölé és leengedek 8dl-t belőle. Remélem utánna ugorni fog megint...
admirális2006-08-18 20:53:11 // 17438
Nem hinném, hogy lelustulhat a sok olajtól, de semsiképpen sem tesz neki jót. az elmült hónapokban volt itt téma, hogy a szimeringeket gyilkolja le. Akkor a legjobb, ha a nívó pálcán a felső jelölésig ér az olaj.
Karakot2006-08-18 20:50:45 // 17437
Akkor még minden rendben. Nálam is hasonló volt a helyzet, aztán télen kerék közé kaptam egy kisebb hóbuckát, amiről kiderült, hogy jéggé volt fagyva, és jól széttörte a közepét. Utána egy acéllemezzel megerősítettem a törött részt, de nem volt tartós. Ezért lett kukás. :(
tipoatti2006-08-18 20:49:07 // 17436
Attiska!
Azért megismerhetnéd a kocsimat.... én voltam a bordó 156-ommal & a kis csapatom!!! :)))
Satti2006-08-18 20:42:33 // 17435
A motor alá sztem is szerencsésebb a műanyag,vagy üvegszál,vagy ilyesmi.Nekem még szerencsére nem kell lecserélni,elég jól egyben van,csak a két hátsó rőgzítési pontnál tőrt el,de ott jó erősen oda lett szorítva műanyag pántkötegelővel,úgy áll,mint Katiban a gyerkőc.
Karakot2006-08-18 20:37:19 // 17434
Először így érveltem én is, olvass kicsit vissza. Aztán Versionx kicsit megkavart. Továbbra is egyetértek veletek, ha van lemez, akkor sima az áramlás, ha nincs, akkor kevésbé. Vagyis lemez nélkül a motortető felett gyorsabb a levegő áramlása, a motor alatt lassabb, így a tető felett kisseb nyomás alakul ki mint a kocsi alatt, vagyis felhajtó erő jön létre.
Egyébként miért ragaszkodsz az alu kartervédőhöz? Az aluminium rugalmatla anyag, ha egyszer mégis, akár egy az útra került nagyobb kő miatt odacsapod a kocsi alját, akkor könnyen megrepedhet, vagy el is törhet. Szerintem az üvegszálas műanyag jobb választás, vagy ha mindenképpen fémet akarsz, akkor már inkább valami vékony, pl 1 mm vastag acéllemezből szerencsésebb lenne. Mindenesetre akár aluból, akár acélból elég körülményes lehet a megfelelő alak, hajlítások stb kialakítása. Az üvegszál öntéséhez az eredetiről könnyű volt negatívot készíteni, de fém esetén ez nem igazán megy. Legalábbis barkács szinten. Szerintem. :) De hajrá, kiváncsi vagyok az eredményre. :)
kékalfa 1562006-08-18 20:16:13 // 17433
Szerintem gyorsan szedd ki belöle a felesleges olajat,ha nem akarsz szimeringeket cserélni a motorba!
Satti2006-08-18 20:15:28 // 17432
Ma meg lett csinálva az olajszervíz a gépemen,nálam az első.Kapott fincsi selénia 20K Alfa Romeo olajat,olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő is lecserélve,húú a pollenszűrő az nagyon gázul nézett már ki.
Gabesz1562006-08-18 20:10:17 // 17431
Sziasztok!
Ma azt vettem észre, hogy hirtelen gázfröccsre nem ugrik úgy a gépem ahogy szokott és csak 2500-3000-es fordulat felett reagál úgy a gázra, ahogy kell neki.
Most voltam vele olajcserén tegnap előtt és csak néztem mikor a szaki belenyomta mind az öt liter olajat!!!!!! Azt mondta inkább legyen kicsit nívó felett!! Most megnéztem a szervíz CD 4.2Litert ír az 1.9JTD 8V-re.
Szerintetek lehetséges, hogy a sok olaj miatt lomhább??? Nem értek hozzá, csak erre gondoltam...
Most megvárom, hogy visszahűljön és reggel megnézem mit mutat a nívópálca....
Vélemény? Esetleg más tipp??
Poló2006-08-18 19:25:26 // 17430
Ezért akarom én aluból :-)
Trombozis2006-08-18 19:10:03 // 17429
Apám csinált valami off márkára. A miénkre kellett volna. Colos hozott sablont csak nem került rá sor. Azt mondta fater, hogy amikre csináltak azokon körbe kellett gumizni, mert egy bizonyos fordulaton rezgett és hallani lehetett. Ez saválló lemez volt. :-PPPP Kiváncsi lettem volna a súllyára.
Poló2006-08-18 19:04:08 // 17428
Ez is igaz :-)))
Nekem most nincs fenn a lemet. Mikor a lökösöket szedtük le, akkor vettük le azt is. Akkor láttuk, hogy úgy van mindenféle kábelkötözővel meg ilynekkel odafogva (tartotta csavar is), a közepéből meg hiányzik egy darab. Az már nem fog visszakerülni. Valszeg fogok venni egy tábla alulemezt és abból fogunk egyet gyártani. Remélem, sikerülni fog. Szerintem nem egy könnyű dolog, haverok, ismerősök azt mondják, hogy nem nehéz.
Trombozis2006-08-18 19:01:24 // 17427
...és, ha van alul lemez, akkor nem látod, hogy csöpög az olaj. :-PPPP
Pietro2006-08-18 18:37:11 // 17426
Na, ez így érthetőbb. :-DDD
Poló2006-08-18 18:36:31 // 17425
Csak annyit, hogy szerinted is forítva van :-)))
Ha van alul lemez, akkor szépen elsiklik alatta a levegő. Ha nincsen, akkor bekeveredik a motortérbe alulról és máris nagyobb lesz a légellenállás.
Attiska2006-08-18 18:36:11 // 17424
Az előbb 6-kor láttam egy nagyon szép bordó 56-ot a Határ úton, páran beszélgettek mellette. Nem innét volt valaki esetleg? :)
Pietro2006-08-18 18:33:08 // 17423
Ez szerintem is fordítva van. A haslemez nélkül turbulens áramlások alakulnak ki és a turbulens áramlás helyén kisebb a levegő nyomása, nem? A motorháztető felett lamináris áramlás van, ott is kisebb a levegő nyomása, de nagyobb, mint a turbulens áramlás helyénél.
Na, ez így nagyon tudományos... Szóval ahol kavar a levegő, ott kicsi a nyomás, ahol siklik a levegő ott is kicsi, de nagyobb, mint ahol kavar...
Éééééérted?
Poló2006-08-18 18:05:38 // 17422
Miért tud haslemez nélkül egyenesebben menni a levegő?
Ezt nem értem.
Karakot2006-08-18 16:39:16 // 17421
"hanem azért mert a haslemez nélkül allul a gép alatt egyenesebben ment a levegő"
Ez OK, értem én azt is, hogy miért tudnak felszállni a repcsik (szárny alatt-fölött eltérő sebességű levegőáramlás, emiatt eltérő nyomás stb), de akkor miért nem volt gond haslemezzel együtt?
Balázs156SW2006-08-18 14:33:18 // 17420
Seat Alteát birtokoltam másfél évig az Alfa 156 SW elött. Benzinest venni Seatból bűn, 9,5 alatt ritkán autóztam vele (1,6). Alapban cseszték el, mert 100-nál 3150-at pörgött. (Az asszony Puntója 2850-et.) Az 1,9-es gyenge, a 2 PDTDI pedig zabálja az olajat. Az Alfa 6,5 körül kijön, 50 lóval erősebb a benzines Seatnál. Ha a haverodat érdeklik a részletek írjon. Ja és a Seaton 1 misit buktam másfél év alatt.
Satti2006-08-18 14:32:23 // 17419
Igen,az ára az jó,Én is néztem,mert hasonlókat 4 m. felett szoktak árulni.
Peti16V2006-08-18 14:20:20 // 17418
Fincsi darab, bevállalnám! :)
Pont egy ilyenről ábrándozom, csak kb. 2 millát hozzá kéne dobni a mostanihoz. Annyit meg érne, főleg, hogy nincs.
Satti2006-08-18 13:56:56 // 17416
Igen ám,csak az Alfa Vácon van.
Peti16V2006-08-18 13:50:39 // 17415
Egyszerű a recept: menjen mindkettővel egy kört. Így könnyebb lesz a döntés. :)
Satti2006-08-18 13:45:17 // 17414
Ebben igazad van,a középkonzol része szőrnyű.Én is bízom benne,hogy még esetleg sikerűl végre a hülye haverom rábeszélni a helyes típusra,ráadásul a neten találtam is neki,egy nagyon korrektnek tűnő 2004-es 156 SW 1.9 mjtd-ét,még tetszett is neki,de eddig mindig német fosai voltak,és nehéz a váltás:-)
Peti16V2006-08-18 13:42:10 // 17413
Hát belülről elég broáf! Tálca méretű műanyag felületek mindenhol. Kívülről tényleg egész jó és elég nagy a belseje, de ne dícsérgessünk már ilyen OFF-os vackokat egész nap! ;-))
Satti2006-08-18 13:40:46 // 17412
Egy ilyen tervező muksó,azért nem kereshet rossz lóvét:-))
Satti2006-08-18 13:39:32 // 17411
Arról volt szó,hogy normálisabban néz ki,mint az új audi,pedig mindkettőt Da Silva tervezte,aki úgye korábban a mi szép gépeinket is:-)
Ferke2006-08-18 13:37:30 // 17410
Ugyan. Nincs is olyan seat, ami jól nézne ki. Talán csak a rhonda, vagy mi a fene volt az, amit a ritmo-ról kopintottak..:)))
Satti2006-08-18 13:32:19 // 17409
Seatból ami normálisan néz ki,az sztem az Altea,a haverom,akit már majdnem sikerűlt rábeszélnem az Alfára,nagyon vacillál,egy seat felé is,de akkor már inkább vegyen alteát azt javasoltam neki,abból is van sportcsomagos,nem egy 156 facelift SW,mert erdetileg egy ilyet is nézett a hatásomra,de legalább van benne egy kis temperamentum.
VersionX2006-08-18 13:30:47 // 17408
Nem azért kezdte el emelni a mtetőt a haslemez levétele után hanem azért mert a haslemez nélkül allul a gép alatt egyenesebben ment a levegő, ami azt eredményezte, hogy a két oldal (m. tető felett és a kocsi alatt) nagyobb lett a légnyomás különbség az addigiakhoz képest, így a elkezdte emelni.
Mint előbb írtam ez függ a kocsi aljától is. De alapvetően ebben az esetben ez egy összetettebb dolog. Több tényező befolyásolja. És itt csak a levegő áramlását tekintve nézzük a dolgot. Kb minimum 5-6 erő hozza össze a dolgot és ezeknek a mértkéke befolyásolja a dolgot. Amúgy nem véletlen hogy a filmekben is látni olyat, hogy a motorháztető visszafordul a szévédőre. Ez nem azért van mert elöl vagy egy kiugró helyen belekap a szél. Hanem nyomáskülönbség miatt. Ugyan ezért kapja le a tetőt a házakról a szél.
Satti2006-08-18 13:29:33 // 17407
Arra gondoltam,hogy a tartós 50-re nem igazán képes:-))
Peti16V2006-08-18 13:20:23 // 17406
A vízhőfokom így melegben araszolgatva eléri a 90-et, néha feljebb is megy, autópályán viszont 75-80 között mutat. Úgy tudom, általában ezek a jellemző értékek a típusnál.
Legszívesebben Pirire bíznám, csak sajnos messze van nekem.
Jövőhét szerdára már amúgy is bejelentkeztem olajcserére a Muha Mihályékhoz, majd velük megnézetem. Az eddigi tapasztalataim elég jók velük kapcsolatban, remélem ez szerdán sem fog váltoni! :)
Ők egy nem hivatalos Fiat-Alfa szerviz Pesterzsébeten. Ha jól tudom a szerelők nagy része a Néró M5-nél "hangolódott" a típusokra.
Karakot2006-08-18 13:10:17 // 17405
Akkor is felfelé emelkedik, ha van haslemez? Csak azért kérdezem, mert a kocsi felett eláramló levegő biztos, hogy lefelé kell, hogy nyomja a motorháztetőt. Ronnienak nem voltak gondjai a mocitetővel, de mikor levette a haslemezt, akkor mondta, hogy nagyobb sebességnél szépem emelkedett a tető. Ennek logikus magyarázata lehet az, hogy a haslemez nélkül a kocsi alatti levegő turbulenssé válik, és felfelé nyomja a motortér levegőjét, ami emeli a tetőt. Ha van haslemez, akkor szépen elsohan a kocsi alatt. Szerinted?
Karakot2006-08-18 13:03:47 // 17404
Meg lehetne próbálni akkor egy comp. diagnosztikát. Csak egy ilyen eset volt a látóteremben, a már említett ismerősömé. Nála a computer nem velzett lamdaszonda hibát sem a műszerfalon, sem a kiolvasáskor. Ha jól emléxem, akkor 10-11-es CO értékeket produkált, a szondacserével lement 2-3-ra. Ez még mindig sokkal magasabb volt, mint a 0.3-as megengedett, de azt mondta a szervizes, hogy kell néhány száz kilóméter, hogy a szonda működése optimálissá váljon. Azóta nem volt mérve a CO, legalábbis nem tudok további fejleményekről. Mit mutat nálad a hőfok mutató? Ha a hőfokjeladó a rossz, akkor gondolom nem megy fel pl 90-ig. Azt mondom, hogy keresd meg ezzel Pirit, már lehet, hogy telefonon keresztül is megmondja a tünetek alapján a diagnózist. És nála gondolom lenne lehetőség a "lambda-próbaüzemre", anélkül, hogy rögtön meg kéne venned.
Pietro2006-08-18 12:33:33 // 17403
hááát, ha nem is szépek, de legalábbis nagyon egyben vannak.
Szept. elején megyek tesztvezetni, a választék: RS4, S6, S8, Q7. stb.
azért az RS4 nem megy rosszul....
Pietro2006-08-18 12:31:55 // 17402
Én "leejteni" szoktam, de mégis kinyílt... Nyomkodni nem érdemes, OFF-os autókon előfordul, hogy ilyenkor behorpad... :-DDD
Peti16V2006-08-18 12:31:14 // 17401
Olyan ötletem van még, hogy valamelyik hőfokjeladó rossz értéket ad, és a computer hidegnek tekinti a motort, ezálal túl dús keveréket ad.
Ez magyarázat lenne arra, hogy miért nem tudok 12 liter alá menni. Persze a lambda is okozhatja ezt.
Szerinted?
VersionX2006-08-18 12:21:34 // 17400
EL kell hogy szomorítsalak. A menetszél az nem lefele, hanem felfele húzza a motorháztetőt. S minnél gyorsabban mész annál inkább húzza. Elsőre azt hinné az ember, de nem. S ez nem csak a motorháztetőtől függ hanem a kocsi aljától is. Alapvető ok a légnyomás különbség.
Peti16V2006-08-18 12:17:18 // 17399
A rossz szondát nem kéne kijeleznie a műszerfalnak? Arra kis befecskendező ikonra gondolok.
Karakot2006-08-18 12:14:47 // 17398
Nekem nem, de ismerősömnek igen. Szintén az egekben volt a CO, főleg alapjáraton. Nála lambdaszonda csere oldotta meg a helyzetet. Legjobb lenne berakni egy új szondát azzal a feltétellel, hogyha nem oldja meg a problémát, akkor nem veszed meg. Ebbe bele kell menniea szervíznek. Hiszen azzal viszed oda, hogy cseréljék ki a ROSSZ alkatrészt. Ha nem szonda, akkor jöhet a katalizátor.
Peti16V2006-08-18 12:11:38 // 17397
Hát, a toledó oldalnézeténél azért szebb! :)
Nem azt mondtam, hogy el vagyok ájulva tőlük, de sokat szépültek.
Karakot2006-08-18 12:10:39 // 17396
Dehogynem. Két alkalommal, néhány tized másodpercig: mikor elindulsz és kilősz, és mikor lefékezel, hogy megállj. :)))))
Peti16V2006-08-18 12:08:33 // 17395
Srácok, egy kis segítség kéne!
Most voltam reggel zöldkártyáztatni és nem kaptam meg. Teljesen szar értékeket produkál a vas. CH-ből 100 a megengedett érték, ami normál esetben inkább 30-40 szokott lenni, az enyém meg 750-800 közöttit mutat. A lambda érték meg 0,8-0,9 között változik. A CO-m is tízszerese a megengedettnek. Azt mondta a gyerek, hogy valszeg lamba-szonda, de lehet, hogy a katalizátorom is szar már. :((
Nem a zöldkártya a gond, azt meg tudom oldani, hanem hogy nem akarok felesegesen kicseréltetni olyan dolgokat, amiktől nem javul meg a gép!
Volt már valamelyikőtöknek hasonló problémája? Várom a tapasztalatokat!
tipoatti2006-08-18 12:08:25 // 17394
Ja, tényleg... Neked aztán igazán lehet Audi-undorod!!! :)))
Poló2006-08-18 12:05:35 // 17393
Nézd meg mondjuk az új A6 Avantot. Mondjuk a hátulját oldalról. Én naponta látok ilyeneket :-(
Online tag
0
Vendég0
487