Ma beszeltem a szerelovel - kb 100 Euroert tud pumpat. Igy nem kerdes, hogy csereljuk.
Ez mar az a 'lelektani' hatar ahol nem erdemes rizikozni egy jovobeli problemaval.
pdudas2018-09-17 15:55:07 // 154390
Levee156SW2018-09-16 15:03:08 // 154389
Koszi a reszletes leirast!
pdudas2018-09-16 13:07:13 // 154388
Ha ez megoldja a gondot, akkor megerte azt a kis munkat.
300 Eurobol meg vettem egy biciklit a fiamnak :)
300 Eurobol meg vettem egy biciklit a fiamnak :)
Stef2018-09-16 13:05:30 // 154387
Örülök! Én cseréltettem gyári új szivattyúra. Jövőre eladó lesz az autóm, az új gazdájának erre se legyen gondja! :)
pdudas2018-09-16 11:12:25 // 154386
Jo volt a tipped, koszi.
https://kepkuldes.com/images/90d1a2b71ad9bed86edc67275d1edfa2.jpg
A kor alaku, 4 cikkre osztott muanyag elemben a bal also cikkben jott a benzin felfele.
Kipucolas utan allo helyzetben is 1-2 perc alatt 1mm jott ujra - aztan rajottem, hogy nyomas alatt van a rendszer. Lehuztam a gumicsovet, kifolyt egy kis benzin, utana ki tudtam torolni es zsirtalanito meg tisztito sprayvel kipucoltam.
A neten megtalaltam a pumpa muanyaganak leirasat - poliacetal (POM). ez egy nehezen ragaszthato muanyag. A netes leirasok alapjan Loctite406 ajanlott egy primer komponenssel (amit hirtelenjeben nem talaltam) - apam muanyag ipari technikusi tudasa alapjan hoallo epoxy is jo lesz oda. Benzin nem oldja, tomiteni kell.
Igy fogtam egy 5 perces 2 komponensu epoxy ragasztot (amit a benzin nem old) es az egesz muanyag reszt feltoltottem vele. Vartam 20 orat, aztan ma reggel visszadugtam a kabeleket es a csovet, majd inditottam. Mintha mi sem tortent volna - ugy tunik nem zavarta az autot a csobe jutott levego (valoszinuleg a visszafolyon vissza is nyomta es nem a motorba jutott).
https://kepkuldes.com/images/53e8cf19d6367447dc52ddbe6b26ee7e.jpg
Szerencsere a Sportwagon hatso uleslapjat elore buktatva es a hatso uleseket elore dontve eleg jol hozza lehet ferni mindenhez. A csomagtartobol kellett 2 csavart kiszedni ami a padloba epitett csomagrogzito kampok fuleit tartja, azutan csak 2-2 muanyag bolha kivetelevel a szonyeget felhajtva feltarul a pumpat takaro femlap. 3 csavar ki, aztan ott is a bunos. A szagot a tapkabel textil bandazsara felcsapodott benzin okozta - az ugyanis a gumidugon at is kanockent kivezette a benzint a padlo karpit ala.
https://kepkuldes.com/images/eaa653c5da487d16250a526c13935818.jpg
Meglatjuk jo lesz-e ez igy - ha nem akkor mar tudom mit kell keresni es celiranyosan lehet vasarolni.
Ez ammagyarorszagon elerheto verzioja a ragasztonak. JB WELD amit ilyen celra javasolnak.
https://vdf-ker.hu/benzinallo_epoxy_ragaszto_cx_80_autoweld_2x25g_5373
https://kepkuldes.com/images/90d1a2b71ad9bed86edc67275d1edfa2.jpg
A kor alaku, 4 cikkre osztott muanyag elemben a bal also cikkben jott a benzin felfele.
Kipucolas utan allo helyzetben is 1-2 perc alatt 1mm jott ujra - aztan rajottem, hogy nyomas alatt van a rendszer. Lehuztam a gumicsovet, kifolyt egy kis benzin, utana ki tudtam torolni es zsirtalanito meg tisztito sprayvel kipucoltam.
A neten megtalaltam a pumpa muanyaganak leirasat - poliacetal (POM). ez egy nehezen ragaszthato muanyag. A netes leirasok alapjan Loctite406 ajanlott egy primer komponenssel (amit hirtelenjeben nem talaltam) - apam muanyag ipari technikusi tudasa alapjan hoallo epoxy is jo lesz oda. Benzin nem oldja, tomiteni kell.
Igy fogtam egy 5 perces 2 komponensu epoxy ragasztot (amit a benzin nem old) es az egesz muanyag reszt feltoltottem vele. Vartam 20 orat, aztan ma reggel visszadugtam a kabeleket es a csovet, majd inditottam. Mintha mi sem tortent volna - ugy tunik nem zavarta az autot a csobe jutott levego (valoszinuleg a visszafolyon vissza is nyomta es nem a motorba jutott).
https://kepkuldes.com/images/53e8cf19d6367447dc52ddbe6b26ee7e.jpg
Szerencsere a Sportwagon hatso uleslapjat elore buktatva es a hatso uleseket elore dontve eleg jol hozza lehet ferni mindenhez. A csomagtartobol kellett 2 csavart kiszedni ami a padloba epitett csomagrogzito kampok fuleit tartja, azutan csak 2-2 muanyag bolha kivetelevel a szonyeget felhajtva feltarul a pumpat takaro femlap. 3 csavar ki, aztan ott is a bunos. A szagot a tapkabel textil bandazsara felcsapodott benzin okozta - az ugyanis a gumidugon at is kanockent kivezette a benzint a padlo karpit ala.
https://kepkuldes.com/images/eaa653c5da487d16250a526c13935818.jpg
Meglatjuk jo lesz-e ez igy - ha nem akkor mar tudom mit kell keresni es celiranyosan lehet vasarolni.
Ez ammagyarorszagon elerheto verzioja a ragasztonak. JB WELD amit ilyen celra javasolnak.
https://vdf-ker.hu/benzinallo_epoxy_ragaszto_cx_80_autoweld_2x25g_5373
Stef2018-09-15 08:28:13 // 154385
Nekem szerelő szedte le és cserélte ki. Én is láttam a fadarabos kalapácsos videót, tipikus olaszos megoldás... :) Én biztosan nem állnék neki a lecsavarásnak, ráadásul összeszerelésnél is lehetnek nehézségek. Ha jól emlékszem valami rúgó is nyomja, úgyhogy elég erősen lenyomva kell visszacsavarni és a hátsó ülés támlája miatt elég kevés ott a hely. Egy ilyen szerszámmal szedték le:
pdudas2018-09-14 22:02:18 // 154384
Neked szerelo cserelte ki, vagy otthon megoldottad?
Levennem a tekeros muanyag fedelet, de latom vagy szerszammal, vagy kalapacs+fadarab komboval csavarjak le. Esetleg ilyen nagyobb meretu olajszuro leszedo ramehet.
Megneznem itthon, de felek utana jarokeptelen lesz az auto. Szerelo meg durva emelkedon lakik, vontatas szoba sem johet.
Levennem a tekeros muanyag fedelet, de latom vagy szerszammal, vagy kalapacs+fadarab komboval csavarjak le. Esetleg ilyen nagyobb meretu olajszuro leszedo ramehet.
Megneznem itthon, de felek utana jarokeptelen lesz az auto. Szerelo meg durva emelkedon lakik, vontatas szoba sem johet.
pdudas2018-09-14 20:58:07 // 154383
Ok, szerelo majd megnezi. Nekem is gyanus volt, hogy hatulrol jon es csak a lehuzott ablak keveri be elore, de az ulest felhajtva es a konyoklo alatt szagolgatva nem ereztem semmifele gyanus szagot a fedo karpiton.
Stef2018-09-14 20:03:08 // 154382
Stef2018-09-14 19:54:07 // 154381
Anyagfáradás. Mivel már többünknél előjött ugyanez, típushibának mondanám. Sajnos a kb 50 Ft-os műanyag kupak magában nem cserélhető csak komplett üzemanyagszivattyú cserével. Nem olcsó mulatság, viszont minél hamarabb ajánlott cserélni. Annyi további előnye van, hogy egyúttal cserélődik az üzemanyagszűrő is... :)
pdudas2018-09-14 19:32:19 // 154380
Ez valami csotores vagy anyag faradas eredmenye volt?
Hetfon megkerdezem a szerelot - most sajnos szabin van.
Hetfon megkerdezem a szerelot - most sajnos szabin van.
fpa2018-09-14 16:05:05 // 154379
Köszi! Olyan nagyon nem hangzik jól :(
Stef2018-09-14 11:21:32 // 154378
Nálam ugyanez volt. 99% hogy az AC pumpa tetején levő műanyag repedt el. A hátsó ülés és a csomagtartó alatt lakik egy fedél alatt... A blogomban van róla írás és kép is.
Levee156SW2018-09-14 11:02:40 // 154377
Hello,
mi railcso le-fel-ig jutottunk,a tippek(gyari eloirasok) ehhez a szakaszhoz:
-uj injektortomites-keszlet(konnyu begyurni a raillel,de van benne tartalek)
-uj nagynyomasu cso a szivattyu es a rail koze (kulonben csopogni fog a hollandernel)
mi railcso le-fel-ig jutottunk,a tippek(gyari eloirasok) ehhez a szakaszhoz:
-uj injektortomites-keszlet(konnyu begyurni a raillel,de van benne tartalek)
-uj nagynyomasu cso a szivattyu es a rail koze (kulonben csopogni fog a hollandernel)
fpa2018-09-13 15:19:18 // 154376
Sziasztok!
Van itt jelen olyan, aki már szerelte ki 156 JTS-ből az injektorokat; illetve szerelte vissza?
Mennyire fájdalmas, macerás, nehéz, könnyen elrontható stb. a művelet?
Részletezhetem a hátteret bővebben ha van rá igény; röviden annyi hogy mielőtt (alfás szakinál) cseréltetném mind a négyet (vélhetően egy db injektor "pisilése" miatt), adnék egy esélyt egy ultrahangos tisztításnak. A szaki azt mondja, a gyári diaggal se tudja biztosra kiszűrni, melyik injektor a kehes.
Benzinhez öntendő csodalöttyöket próbáltam, mintha kicsit javult volna a helyzet de nem vagyok biztos benne hogy nem csak placebo :)
Van itt jelen olyan, aki már szerelte ki 156 JTS-ből az injektorokat; illetve szerelte vissza?
Mennyire fájdalmas, macerás, nehéz, könnyen elrontható stb. a művelet?
Részletezhetem a hátteret bővebben ha van rá igény; röviden annyi hogy mielőtt (alfás szakinál) cseréltetném mind a négyet (vélhetően egy db injektor "pisilése" miatt), adnék egy esélyt egy ultrahangos tisztításnak. A szaki azt mondja, a gyári diaggal se tudja biztosra kiszűrni, melyik injektor a kehes.
Benzinhez öntendő csodalöttyöket próbáltam, mintha kicsit javult volna a helyzet de nem vagyok biztos benne hogy nem csak placebo :)
pdudas2018-09-11 17:32:20 // 154375
Semmi nem valtozott.
Fura, mert motorterben nincs benzinszag - de ha menet kozben lehuzom az ablakot, akkor durvan bejon. Tehat valahol elol van a forrasa, kulonben a menetszel nem hozna be. Oldalt nem tudtam meghtarozni, bal/jobb ablakon ugyanugy bejon.
Ventillator viszont nem hozza be. Tiszta X akta.
Neztuk a tanktol elore futo fem uzemanyag csovet - az nem tunik serultnek es eleg jol vedve van az utodesektol, es az auto alatt sincs egy csepp sem meg ha negyed oraig jaratom sem....
Az utasules elott jon fel a motorterben a fem cso (tuzfalhoz rogzitve), ott kapcsolodik ra egy muanyag cso ami a nagynyomasu pumpara megy. Vegig neztek a tuzfaltol a nagynyomasu pumpaig, nem spriccel a gumicso.
Ezen a kepen lathato:
https://photos.app.goo.gl/AaJ7mTru12XBxYaaA
Van barmi egyeb otlet? Mivel lehetne megfesteni a benzint UV szinure? Akkor talan latszana a klimasoknal hasznalt szemuvegben merre van a szag forrasa...
Fura, mert motorterben nincs benzinszag - de ha menet kozben lehuzom az ablakot, akkor durvan bejon. Tehat valahol elol van a forrasa, kulonben a menetszel nem hozna be. Oldalt nem tudtam meghtarozni, bal/jobb ablakon ugyanugy bejon.
Ventillator viszont nem hozza be. Tiszta X akta.
Neztuk a tanktol elore futo fem uzemanyag csovet - az nem tunik serultnek es eleg jol vedve van az utodesektol, es az auto alatt sincs egy csepp sem meg ha negyed oraig jaratom sem....
Az utasules elott jon fel a motorterben a fem cso (tuzfalhoz rogzitve), ott kapcsolodik ra egy muanyag cso ami a nagynyomasu pumpara megy. Vegig neztek a tuzfaltol a nagynyomasu pumpaig, nem spriccel a gumicso.
Ezen a kepen lathato:
https://photos.app.goo.gl/AaJ7mTru12XBxYaaA
Van barmi egyeb otlet? Mivel lehetne megfesteni a benzint UV szinure? Akkor talan latszana a klimasoknal hasznalt szemuvegben merre van a szag forrasa...
Levee156SW2018-09-11 14:03:03 // 154374
Ahogy a neve is mutatja,ez kartergazt vezet vissza :)-annak a szaga azert eleg jol elkulonul a tiszta benzinetol meg a szintetikus olajjal is.
Nagynyomasu es railcso kozti cso nem lett megbontva esetleg?
Nagynyomasu es railcso kozti cso nem lett megbontva esetleg?
pdudas2018-09-11 13:05:11 // 154373
Ez a PCV szelephez meno repedt cso okozhat benzin szagot menet kozben?
Nem csopog sehol, de eleg durvan benzin szag van.
Szerelonek mutattam a repedt gumi harmonikat es a repedt csovet - megnezi mi es hol elerheto.
Nem csopog sehol, de eleg durvan benzin szag van.
Szerelonek mutattam a repedt gumi harmonikat es a repedt csovet - megnezi mi es hol elerheto.
Public Enemy2018-09-11 12:13:03 // 154372
Sziasztok!
Korát meghazudtolóan megkímélt állapotú 2003-as évjáratú pre-faceliftes ezüstmetál színű 156-os 140 LE-es motorral, 6-os kézi váltóval, dupla digit klímával, 10 légzsákkal, fekete (TI) bőrülésekkel, friss műszaki vizsgával eladó. Mindig gondosan volt szervízelve, olajcsere 10ezrenként történt. A km óra állása: 232.000. Az utóbbi időszak cseréi: friss vezérlés kompletten vízpumpával, görgőkkel, termosztát, összes olaj, folyadékok cseréje, generátor ékszíjtárcsa feszítővel, szíjjal, görgővel, fékbetétek elől-hátul kompletten cserélve, a féktárcsák újszerűek, új kézifékkötelek, a klíma frissen tisztítva és töltve, új gyári Bosch légtömegmérő, a turbó 10k km-el ezelőtt 110e-ért lett felújítva, alsó és felső lengőkarok cserélve, a futómű beállítva: feszes, semmi nem zörög, nem kopog. Teljesen rozsdamentes az autó, 1-1 szett téli (15-ös) és nyári (16-os Siena) kerék könnyűfém felnin, a nyári gumik 205/55x16-os vadonatúj Yokohama abroncsok. 9 évet szolgált egy gondos Amore-s gazdánál, leinformálható!
A kocsi tartozékai: szervízkönyv, törzskönyv, kódkártya, fedélzeti irodalom, pótkerék a gyári szerszámokkal, Dension USB-tár. Csere érdekel, elsősorban 156 2.4 Mjet, de bármit meghallgatok Fiat, Alfa, Lancia vonalon! Tel: 06(30)9825476.
Korát meghazudtolóan megkímélt állapotú 2003-as évjáratú pre-faceliftes ezüstmetál színű 156-os 140 LE-es motorral, 6-os kézi váltóval, dupla digit klímával, 10 légzsákkal, fekete (TI) bőrülésekkel, friss műszaki vizsgával eladó. Mindig gondosan volt szervízelve, olajcsere 10ezrenként történt. A km óra állása: 232.000. Az utóbbi időszak cseréi: friss vezérlés kompletten vízpumpával, görgőkkel, termosztát, összes olaj, folyadékok cseréje, generátor ékszíjtárcsa feszítővel, szíjjal, görgővel, fékbetétek elől-hátul kompletten cserélve, a féktárcsák újszerűek, új kézifékkötelek, a klíma frissen tisztítva és töltve, új gyári Bosch légtömegmérő, a turbó 10k km-el ezelőtt 110e-ért lett felújítva, alsó és felső lengőkarok cserélve, a futómű beállítva: feszes, semmi nem zörög, nem kopog. Teljesen rozsdamentes az autó, 1-1 szett téli (15-ös) és nyári (16-os Siena) kerék könnyűfém felnin, a nyári gumik 205/55x16-os vadonatúj Yokohama abroncsok. 9 évet szolgált egy gondos Amore-s gazdánál, leinformálható!
A kocsi tartozékai: szervízkönyv, törzskönyv, kódkártya, fedélzeti irodalom, pótkerék a gyári szerszámokkal, Dension USB-tár. Csere érdekel, elsősorban 156 2.4 Mjet, de bármit meghallgatok Fiat, Alfa, Lancia vonalon! Tel: 06(30)9825476.
Levee156SW2018-09-10 13:20:22 // 154371
Szia, a PCV szelephez meno kartergazvisszavezeto cso helyett barmi megteszi,ami atmeroben stimmel,es benzin-olajallo - de legjobban akkor jarsz,ha egy lecsapatoval megokositod a rendszert.
A nagy meg az az alkatresz,ami az összesben szetmegy -azt ujban erdemes venni-bar furcsallom,hogy kulon a harmonika nincs.
A nagy meg az az alkatresz,ami az összesben szetmegy -azt ujban erdemes venni-bar furcsallom,hogy kulon a harmonika nincs.
pdudas2018-09-09 15:31:21 // 154370
pdudas2018-09-09 15:13:09 // 154369
Sziasztok!
Rangatni kezdett a kocsim, hat nekialltam megnezni mi lehet az oka.
Szerelom fel eve cserelt gyertyakat - Denso K20TT-t rakott bele. Kiszedtem, mind szep ozbarna volt, sprayvel megpucoltam, visszaraktam.
Legaram utjaban talaltam ezt a lenti harmonikas reszt - az konkretan szetrepedt.
A kepen lathato szetrepedt gumi alkatresz neve vagy cikkszama erdekelne:
2003 vegi JTS 2.0 motor - 937A1000.
Azt tapasztaltam, hogy rangatni kezdett, meg dobalta a hibakodot a keverek kepzest illetoen. Nyilvan a legtomegmero mert valamit - itt a lukakon meg meg szivott melle falsot igy az AFR kozel sem az elvart/beallitott volt.
Hazilag gyorsan teketem kore DUCT Tape-et - hibanak nyoma sincs.
Utana vettem eszre, hogy egy masik gumicso is a veget jarja:
Megyek szerelohoz holnap - jo lenne tudni mi is ez a 2 cso.
Koszi!
Rangatni kezdett a kocsim, hat nekialltam megnezni mi lehet az oka.
Szerelom fel eve cserelt gyertyakat - Denso K20TT-t rakott bele. Kiszedtem, mind szep ozbarna volt, sprayvel megpucoltam, visszaraktam.
Legaram utjaban talaltam ezt a lenti harmonikas reszt - az konkretan szetrepedt.
A kepen lathato szetrepedt gumi alkatresz neve vagy cikkszama erdekelne:
2003 vegi JTS 2.0 motor - 937A1000.
Azt tapasztaltam, hogy rangatni kezdett, meg dobalta a hibakodot a keverek kepzest illetoen. Nyilvan a legtomegmero mert valamit - itt a lukakon meg meg szivott melle falsot igy az AFR kozel sem az elvart/beallitott volt.
Hazilag gyorsan teketem kore DUCT Tape-et - hibanak nyoma sincs.
Utana vettem eszre, hogy egy masik gumicso is a veget jarja:
Megyek szerelohoz holnap - jo lenne tudni mi is ez a 2 cso.
Koszi!
Bjani2018-09-07 07:32:34 // 154368
Megkaptam Köszönöm
Rizzo2018-09-06 23:41:34 // 154367
Elküldtem e-mailben .
Ha nem tudod megnézni akkor jelezd légyszíves
Ha nem tudod megnézni akkor jelezd légyszíves
aranytl2018-09-05 08:51:27 // 154366
Sziasztok!
2.5 V6 CF3 elekrtomos hálózata érdekelne. Megvan az elearn, de sajnos nem helyes. A legtöbb rajzon a régebbi ecu-t (sok csatlakozós) mutatja.
Létezik az elearnból frissebb verzió, vagy valakinek workshop manualja van-e?
2.5 V6 CF3 elekrtomos hálózata érdekelne. Megvan az elearn, de sajnos nem helyes. A legtöbb rajzon a régebbi ecu-t (sok csatlakozós) mutatja.
Létezik az elearnból frissebb verzió, vagy valakinek workshop manualja van-e?
Bjani2018-09-04 19:40:19 // 154365
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy valakinek van-e akár papír alapon akár elektronikusan 2001 majusi 156SWhez magyar nyelvű kézikönyve? Angol nekem is van de az olyan dolgokat mutat amik az én automban nincsenek ezért keresnék magyar nyelvüt
Előre is köszönöm
Egy olyan kérdésem lenne hogy valakinek van-e akár papír alapon akár elektronikusan 2001 majusi 156SWhez magyar nyelvű kézikönyve? Angol nekem is van de az olyan dolgokat mutat amik az én automban nincsenek ezért keresnék magyar nyelvüt
Előre is köszönöm
Forsberg2018-08-30 17:50:22 // 154364
Sziasztok!
Ismeri valaki ezt az autót?
Köszönöm!
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_2_4_jtd_20v_distinctive_bor_tempomat_gyonyoru_full-13244673
Ismeri valaki ezt az autót?
Köszönöm!
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_2_4_jtd_20v_distinctive_bor_tempomat_gyonyoru_full-13244673
VV62018-08-27 09:24:20 // 154363
mozgókúpos csavarral lehetséges.
latyak562018-08-26 21:27:39 // 154362
Sziasztok.
Azt olvastam, hogy a 156-os alfara feltesznek 5x100 osztokoru felnit, ez lehetseges? Mert tudom hogy 5x98as
Azt olvastam, hogy a 156-os alfara feltesznek 5x100 osztokoru felnit, ez lehetseges? Mert tudom hogy 5x98as
VKG231!!! (156+75)2018-08-16 23:36:55 // 154361
Ha még durvább derül ki, nem tudom mit csináljunk :D
Amúgy a téli kerekeimen is ugyanez a dísztárcsám van ugye :D
Amúgy a téli kerekeimen is ugyanez a dísztárcsám van ugye :D
pinyti2018-08-16 21:27:31 // 154360
Tényleg beszarok... :D
Eddig is mondtam, de most ár egészen rémisztő méreteket ölt a hasonlóság... :D :D :D
Eddig is mondtam, de most ár egészen rémisztő méreteket ölt a hasonlóság... :D :D :D
VKG231!!! (156+75)2018-08-15 21:56:14 // 154359
Be fogsz szarni, de ugyanez van nálam is :D Nekem kb kéthavonta csinálja, olyankor 1-2 enyhedombos peroslámpát végigvárok úgy, hogy nem a féket nyomom és volt-nincs...
(Mondom, tényleg kezd ijesztő lenni a hasonlóság :D)
(Mondom, tényleg kezd ijesztő lenni a hasonlóság :D)
pinyti2018-08-15 21:52:03 // 154358
Köszi! Akár még az is lehet, bár most két napja egy kósza kis remegés sem volt. Vagy még arra kaptam egy tippet, hogy az előző, valóban hullámos tárcsa végett nem egyenletesen kopott a lendkerék azon felülete, ahol felfekszik a tárcsa, s míg az le nem vásik (ami ugye nem két hét lesz), addig ilyen. De arra továbbra sem találok választ, hogy miért csak időszakos a jelenség...
Stef2018-08-15 21:48:28 // 154357
Szia. Ugyan nekem se válaszoltak, viszont amit kértem tőlük, azt elküldték levélben! :)
Egy próbát megér: customercare.HU@fiat.com
Egy próbát megér: customercare.HU@fiat.com
atis_166jtd2018-08-15 16:58:10 // 154356
Nem lendkerék lesz, hanem tárcsa. Nekem is ilyen volt az új. Ha zavar égesd meg egy kicsit utánna elmúlik. De ne nagyon, csak egy kicsit. Sajna nem egyformán vannak kihajtva a lamellák és így nem egyenletes a felülete. Sajna sok új tárcsának ez a baja.
aranytl2018-08-15 16:13:40 // 154355
Sziasztok!
Szeretném felvenni a kapcsolatot az Alfa Romeo képviselettel, de sajnos telefonon nem tudnak adni senkit, e-mailre eddig nem érkezett válasz.
Esetleg valaki járatos ott, vagy van kapcsolata?
Szeretném felvenni a kapcsolatot az Alfa Romeo képviselettel, de sajnos telefonon nem tudnak adni senkit, e-mailre eddig nem érkezett válasz.
Esetleg valaki járatos ott, vagy van kapcsolata?
Levee156SW2018-08-15 14:38:01 // 154354
Na igen, a #kimozogja az rokona az "italian tuneup"-nak. :D
pinyti2018-08-14 20:50:53 // 154353
Ettől tartok én is, mert egy átlag júzernek valószínűleg fel sem tűnne, még bőven a használható kategóriában van. Egyelőre marad így, az biztos - aztán vagy kiforrja magát, vagy nem. :D
Levee156SW2018-08-14 09:44:33 // 154352
Nem igazán értek a (dízel) lovakhoz,de szerintem ez lendkerék lesz,csak még reménykedsz.
Így szokott kezdődni-az indításkor/leálláskor zörgés már a rommáment állapot,ami autó ellen beoltott tulajdonosoknál alakul ki.
Na de egy Alfának ugye Gazdája van. :)
Így szokott kezdődni-az indításkor/leálláskor zörgés már a rommáment állapot,ami autó ellen beoltott tulajdonosoknál alakul ki.
Na de egy Alfának ugye Gazdája van. :)
pinyti2018-08-12 08:31:41 // 154351
Sziasztok!
Van nálunk a háztartásban az "ezeréves sólyom", amihez meglepő módon (Alfa vírus?) minden eddigi autómnál jobban kötődöm. Ezt szegényem - ha már szépnek nem túl szép - a szarolasz sztereotípiákra rácáfolva eddig szinte hibamentes 30 000km-rel hálálta meg. A legnagyobb dolog a kuplungcsere volt, de arról is tudtam, nem ért meglepetésként, meg hát az is kopó forgó alkatrész, ahogy szinte kivétel nélkül az összes, ami eddig kellett hozzá. Hogy mégis miért írok ide? Mert van egy apró, ám annál idegesítőbb jelenség, amire a kuplungcsere sem jelentett teljes körű megoldást, így kíváncsi lennék olyanok véleményére, akik vezettek/vezetnek 156-ost, lehetőleg 1.9 jtd-t.
Az enyém ugye a már 116 lovas 8 szelepes, s a jelenség, hogy bizonyos időközönként (és ez az ami miatt nem találok rá tökéletesen helytálló magyarázatot) indulásnál, csúsztatva a kuplungot ráz, remeg az autó. Amint eléri a magasabb tartományokat, vagy nem teljesen álló helyzetből kell indulni, hanem még gurul az autó, a jelenség nincs. Ha egy kicsi gázt adok indulás közben, akkor sincs remegés. Tudom adjak gázt, jelenleg ezt is csinálom, hisz ez a legolcsóbb, de valami mégsem kerek, mert nem állandó a jelenség, de nem tudok összefüggést találni se meleggel, se semmi külső tényezővel. Lehetne mondani, hogy sofőr hiba, de vezetek emellett elég sok autót, azoknál nincs ilyen, igaz az újabbak már automatikusan megemelik egy kicsit az alapjáratot indulásnál, amit ez tuti nem csinál.
Kuplung szettet, és egy híján az összes motortartót cseréltük, azóta a tárcsa hullámosodásából fakadó, pedálon is érezhető kellemetlen rázás nincs. Lendkerék maradt a régi, amit elvileg az előző tulaj cserélt durván 100 ezerrel ezelőtt. Bizonyos szempontból már bánom, hogy nem cseréltem, hisz így tutira kizártam volna azt is, de egy ilyen értékű autónál, ez annyira nem játszott.
Amikre gondolok (mert konteókat gyártok folyton a dolgot illetően): mégiscsak a lendkerék belsejében eshetett szét valami (rugó, tudomisén), s néha megszorul olyan pozícióban amitől remegteti az autót a kuplung engedése közben. De leállításnál, indításnál, és alapjáraton sem ráz, nem zörög, s ha egy lendkerék rossz, az szerintem mindig rossz.
Esetleg valamelyik porlasztó nincs már 100%-os állapotban, s nem úgy szállít minden esetben ahogy kéne. Normál üzemi tartományokban még jó, de a kuplungcsúsztatásokkal csökkentett fordulaton ha olyanja van "besántít", ettől remeg az egész. Ami miatt mégsem vennék rá mérget, hogy tök jól indul, s füstölni is csak max egy kicsit többet füstöl egy egy kövér gázra, mint amennyit egy részecskeszűrő nélküli átlag dízel.
A tiéteknél is előfordult ilyen, vagy vajpuhán indul mindig minden 1.9jtd? Valami plusz ötlet?
Van nálunk a háztartásban az "ezeréves sólyom", amihez meglepő módon (Alfa vírus?) minden eddigi autómnál jobban kötődöm. Ezt szegényem - ha már szépnek nem túl szép - a szarolasz sztereotípiákra rácáfolva eddig szinte hibamentes 30 000km-rel hálálta meg. A legnagyobb dolog a kuplungcsere volt, de arról is tudtam, nem ért meglepetésként, meg hát az is kopó forgó alkatrész, ahogy szinte kivétel nélkül az összes, ami eddig kellett hozzá. Hogy mégis miért írok ide? Mert van egy apró, ám annál idegesítőbb jelenség, amire a kuplungcsere sem jelentett teljes körű megoldást, így kíváncsi lennék olyanok véleményére, akik vezettek/vezetnek 156-ost, lehetőleg 1.9 jtd-t.
Az enyém ugye a már 116 lovas 8 szelepes, s a jelenség, hogy bizonyos időközönként (és ez az ami miatt nem találok rá tökéletesen helytálló magyarázatot) indulásnál, csúsztatva a kuplungot ráz, remeg az autó. Amint eléri a magasabb tartományokat, vagy nem teljesen álló helyzetből kell indulni, hanem még gurul az autó, a jelenség nincs. Ha egy kicsi gázt adok indulás közben, akkor sincs remegés. Tudom adjak gázt, jelenleg ezt is csinálom, hisz ez a legolcsóbb, de valami mégsem kerek, mert nem állandó a jelenség, de nem tudok összefüggést találni se meleggel, se semmi külső tényezővel. Lehetne mondani, hogy sofőr hiba, de vezetek emellett elég sok autót, azoknál nincs ilyen, igaz az újabbak már automatikusan megemelik egy kicsit az alapjáratot indulásnál, amit ez tuti nem csinál.
Kuplung szettet, és egy híján az összes motortartót cseréltük, azóta a tárcsa hullámosodásából fakadó, pedálon is érezhető kellemetlen rázás nincs. Lendkerék maradt a régi, amit elvileg az előző tulaj cserélt durván 100 ezerrel ezelőtt. Bizonyos szempontból már bánom, hogy nem cseréltem, hisz így tutira kizártam volna azt is, de egy ilyen értékű autónál, ez annyira nem játszott.
Amikre gondolok (mert konteókat gyártok folyton a dolgot illetően): mégiscsak a lendkerék belsejében eshetett szét valami (rugó, tudomisén), s néha megszorul olyan pozícióban amitől remegteti az autót a kuplung engedése közben. De leállításnál, indításnál, és alapjáraton sem ráz, nem zörög, s ha egy lendkerék rossz, az szerintem mindig rossz.
Esetleg valamelyik porlasztó nincs már 100%-os állapotban, s nem úgy szállít minden esetben ahogy kéne. Normál üzemi tartományokban még jó, de a kuplungcsúsztatásokkal csökkentett fordulaton ha olyanja van "besántít", ettől remeg az egész. Ami miatt mégsem vennék rá mérget, hogy tök jól indul, s füstölni is csak max egy kicsit többet füstöl egy egy kövér gázra, mint amennyit egy részecskeszűrő nélküli átlag dízel.
A tiéteknél is előfordult ilyen, vagy vajpuhán indul mindig minden 1.9jtd? Valami plusz ötlet?
Alfássrác2018-08-11 10:39:48 // 154350
Sziasztok!
Bontásból megmaradtak 156 1.6 16V 120 LE alkatrészek.
- komplett szívósor injektorokkal,fojtószelepel egyben 19990Ft
-gyújtótrafó sor 9990Ft
-olajteknő 9990Ft
-nívópálca 1990Ft
-olajpumpa 4990Ft
-szervószivattyú 9990Ft
-motor burkolat 4990Ft
-hátsó lámpa garnitúta: 3990Ft
-el.fűthető tükrök 2990/db
Elértek itt üzenetben vagy 06302132999 számon
Bontásból megmaradtak 156 1.6 16V 120 LE alkatrészek.
- komplett szívósor injektorokkal,fojtószelepel egyben 19990Ft
-gyújtótrafó sor 9990Ft
-olajteknő 9990Ft
-nívópálca 1990Ft
-olajpumpa 4990Ft
-szervószivattyú 9990Ft
-motor burkolat 4990Ft
-hátsó lámpa garnitúta: 3990Ft
-el.fűthető tükrök 2990/db
Elértek itt üzenetben vagy 06302132999 számon
Levee156SW2018-08-10 16:24:55 // 154349
Elso feltoltes + elso liter ratoltes Selenia vagy Valvoline.
Masodik liter ratoltesben Selenia, Valvoline,Mannol,AZ Meister is elofordult.
Az elso 160.000 km-rol nincs infom - ez a 2L/12000 olajmarkafuggetlenul stabilnak tunik azota.
Masodik liter ratoltesben Selenia, Valvoline,Mannol,AZ Meister is elofordult.
Az elso 160.000 km-rol nincs infom - ez a 2L/12000 olajmarkafuggetlenul stabilnak tunik azota.
VV62018-08-10 15:29:37 // 154348
És a Xado előtt milyen olaj volt benne?
pdudas2018-08-09 13:24:09 // 154347
Ha 1500 folott van a fordulatszam, akkor hut rendesen.
1500 alatt nem is kattan - nem huz be a kuplung.
1500 alatt nem is kattan - nem huz be a kuplung.
Levee156SW2018-08-09 12:01:29 // 154346
Hat,
ez igy barmi is lehet akkor,de ha ritka es enyhe, be nem avatkoznek,csak figyelnem,h romlik-e.
Amugy nem is feltetlenul sokat futott, de gyengebb olajjal,nagyon brutal melegben,teljes toltottseg alatt fel literrel nalam is elofordult mar,hogy meleg motornal alapjaraton petymegtek a tokek (2.0 JTS,190000 km), de ha a felsoroltak kozul csak egy parameter is valtozik,mar nincs ez.
Azert legutobbi cserekor kiprobaltam a Xado rallysport 10-60-at egy markatars ajanlasara,es vmi brutal jo.
Sokkal finomabb,egyenletesebb,kozvetlenebb es csendesebb az egesz mukodes, az idonkenti hajtokarkopogasszeru hangok megszuntek,es olyan alapjaratom van,hogy csak az injektorok cicergeset hallani. :O
De nalam mar 2 L raontes van 12000 km alatt-egy frissen felujitott,olajat nem fogyaszto motorba nem ajanlanek ilyen revitalizalo huncutsagot.
ez igy barmi is lehet akkor,de ha ritka es enyhe, be nem avatkoznek,csak figyelnem,h romlik-e.
Amugy nem is feltetlenul sokat futott, de gyengebb olajjal,nagyon brutal melegben,teljes toltottseg alatt fel literrel nalam is elofordult mar,hogy meleg motornal alapjaraton petymegtek a tokek (2.0 JTS,190000 km), de ha a felsoroltak kozul csak egy parameter is valtozik,mar nincs ez.
Azert legutobbi cserekor kiprobaltam a Xado rallysport 10-60-at egy markatars ajanlasara,es vmi brutal jo.
Sokkal finomabb,egyenletesebb,kozvetlenebb es csendesebb az egesz mukodes, az idonkenti hajtokarkopogasszeru hangok megszuntek,es olyan alapjaratom van,hogy csak az injektorok cicergeset hallani. :O
De nalam mar 2 L raontes van 12000 km alatt-egy frissen felujitott,olajat nem fogyaszto motorba nem ajanlanek ilyen revitalizalo huncutsagot.
Levee156SW2018-08-09 11:50:54 // 154345
Hello,
a gaz megvan meg benne? :)
Eloszor kis fordulaton kezd nem kapcsolni,ha szokik-bar kattogasnak akkor is kellene lennie,ahogy probalkozik...
a gaz megvan meg benne? :)
Eloszor kis fordulaton kezd nem kapcsolni,ha szokik-bar kattogasnak akkor is kellene lennie,ahogy probalkozik...
pdudas2018-08-08 15:49:24 // 154344
Meg egy kerdes: gyari CD-s radio.
Neha (inditasnal) duplajara hangosodik.
Valoban, mert a szokasos 42 koruli hangero helyett a 20 is eleg.
Aztan a kovetkezo inditasnal megint normal hangeron van.
Mi lehet ez?
Neha (inditasnal) duplajara hangosodik.
Valoban, mert a szokasos 42 koruli hangero helyett a 20 is eleg.
Aztan a kovetkezo inditasnal megint normal hangeron van.
Mi lehet ez?
pdudas2018-08-08 15:45:22 // 154343
Klimas kerdes (2.0JTS):
1500-as fordulatszam alatt nem kapcsol be a klima (nem kattan a kuplungja sem).
Ez klima gond vagy valami mas?
Amugy hut rendesen, csak nem hajlando allo helyzetben huteni (mert a 800rpm koruli alapjarat nem kapcsolja be).
Koszi!
1500-as fordulatszam alatt nem kapcsol be a klima (nem kattan a kuplungja sem).
Ez klima gond vagy valami mas?
Amugy hut rendesen, csak nem hajlando allo helyzetben huteni (mert a 800rpm koruli alapjarat nem kapcsolja be).
Koszi!
Balu19902018-08-08 14:38:42 // 154342
Szia... Köszi a választ
Az előző olajcserét is én csináltam akkor is Seleniaval, plusz akkor volt motor felújítás után a kocsi úgyhogy akkor semmi hangja nem volt. Most hallani, csak alapjáraton, a vezérlésmódosítónak tény hogy van hangja, de ez a hang a motor jobb oldalából jön (ha szemből nézzük). Nagyon enyhe és ritkán jön csak elő.
Lehet hogy én aggódom túl a dolgot és a te általad leírt "összekopási" folyamat még tart és pár száz kilométer után lehet hogy megszűnik.
Azért köszönöm szépen válaszod
Az előző olajcserét is én csináltam akkor is Seleniaval, plusz akkor volt motor felújítás után a kocsi úgyhogy akkor semmi hangja nem volt. Most hallani, csak alapjáraton, a vezérlésmódosítónak tény hogy van hangja, de ez a hang a motor jobb oldalából jön (ha szemből nézzük). Nagyon enyhe és ritkán jön csak elő.
Lehet hogy én aggódom túl a dolgot és a te általad leírt "összekopási" folyamat még tart és pár száz kilométer után lehet hogy megszűnik.
Azért köszönöm szépen válaszod
Levee156SW2018-08-08 12:09:46 // 154341
Update: raneztem a blogodra: vegulis ha a (nagyon hrlyesen:Selenia) 10-40 -et nem eszi, kozel 300.000 magyarorszagi km utan,akkor nagy baj nem lehet.
A friss olaj effektiv higsagara,meg a vezmodra vonatkozokat fenntartom,de a 10-60 itt lehet,hogy tenyleg folosleges probalkozas volna.
Csak alapjaraton jelentkezik a hang?
A friss olaj effektiv higsagara,meg a vezmodra vonatkozokat fenntartom,de a 10-60 itt lehet,hogy tenyleg folosleges probalkozas volna.
Csak alapjaraton jelentkezik a hang?