Fórum >> Típusok >> 156

zozoszabo2007-06-14 07:33:29 // 39292
Sziasztok, a vezérlésmódosítóhoz ér valamit a felujjító készlet?? Mert állítólag van olyan, vagy mindenképpen gyári? Zozo
Nyirkos2007-06-14 07:08:08 // 39291
1 RB
2 Fangio
3 tazzo
4 Csekő
5 beco
6 selespeed
7 Kiskukac
8 Trombózis
9 Alfi156
10 Zsifi
11 Bckk
12 Lausz
13 Attie
14 Ruszman
15 Piritu
16 Erhard
17 M-GEGE
18 Karakot
19 GEORGE
20 Ferke
21 tipoatti
22 SKULL-156
23 Nasty
24 JOE-156
25 Adrián
26 Liquid
27 Sanyi
28 Ronnie
29 Tilliúr zsuska
30
31
32 csocsi
33 Robert jtd
34 Poló
35 Blade
36 Mike
37
38 Nyirkos
39 T-SPARK-156
40 Pac
41 Belga
42 GTPeti
43 Cacho
44 Bőregér
45 Alfista
46 Zoi
47
48
49
50
51 Ribipeti
52 Mesa
Nyirkos2007-06-14 07:07:42 // 39290
Kicsit benéztem Mike!
Ha megkérlek, és látom üres a 38. hét, átsorolnál oda?
Köszönöm!
botigta2007-06-13 23:29:10 // 39289
Sziasztok, itt pohártartós :-)
Érdeklődnék, ki hajt közületek JTS-t, mi a vélemény, fogyasztás, teljesítmény, hibák a 2,0TS-hez képest? A mobile.de-n több motorhibást is találtam, így egy kicsit megijedtem.
Mike.2007-06-13 23:25:11 // 39288
A 156-os naptár eddigi jelentkezői. A sorszám a hetet jelöli ahol a kép lenne. Aki nem jelezte melyiket szeretné, azt én írtam be.
Remélem nem lesz belőle baj!? :-)

1 RB
2 Fangio
3 tazzo
4 Csekő
5 beco
6 selespeed
7 Kiskukac
8 Trombózis
9 Alfi156
10 Zsifi
11 Bckk
12 Lausz
13 Attie
14 Ruszman
15 Piritu
16 Erhard
17 M-GEGE
18 Karakot
19 GEORGE
20 Ferke
21 tipoatti
22 SKULL-156
23 Nasty
24 JOE-156
25 Adrián
26 Liquid
27 Sanyi
28 Ronnie
29 Tilliúr zsuska
30
31
32 csocsi
33 Robert jtd
34 Poló
35 Blade
36 Mike
37 Nyirkos
38
39 T-SPARK-156
40 Pac
41 Belga
42 GTPeti
43 Cacho
44 Bőregér
45 Alfista
46 Zoi
47
48
49
50
51 Ribipeti
52 Mesa


Még pár hely kiadó a listán!
Hamarosan adok egy mailcímet ahova a képeket lehet küldeni. Addig is mindenki csinálja csak a sok szép képet a verdájáról! :-)
És remélem hamarosan az áráróll is tudok majd infót közölni!
Keyko2007-06-13 19:53:33 // 39287
Engem mindenképp érdekelne a motorvédő pajzs!Ha megvan még én ezennel lestoppolnám! : )
Liquid2007-06-13 17:50:50 // 39286
kicsit több oil sosem árt :)
Liquid2007-06-13 17:50:21 // 39285
Aha, na akkor asszem konzultálok a riasztós arccal (nemrég került bele új), hogy mit kell tennem.
Ferke2007-06-13 17:45:43 // 39284
Akkor lehet, hogy ara emlékeztem, hogy 2,2 l-t töltöttünk az enyémbe, merthogy jobb az úgy:))
Poló2007-06-13 17:44:46 // 39283
Mikor visszateszed, akkor fog megszólalni.
Liquid2007-06-13 17:44:15 // 39282
a riasztót nem bántja az ha lehúzom az aksi sarut?
Ferke2007-06-13 17:39:11 // 39281
Én legalább 5x szedtem le úgy, hogy nem szedtem le az akkusarut, , és nem durrant el a lufi, állítólag az a lényeg csak, hogy ne rakd gyújtásra.:)
Liquid2007-06-13 17:36:03 // 39280
a 2004-es autodata is 2l-t ír mindhárom fajta 1.9JTD-re
Ferke2007-06-13 17:33:41 // 39279
Én kicsit többre emlékszem, mintha autodata-ból néztem volna ki 2,2 vagy 2,4-et.
Liquid2007-06-13 16:48:41 // 39278
2l-t ír a program, de este megnézem az AutoData-t is
matesz212007-06-13 16:10:34 // 39277
Köszi, és 2 liter elég lesz bele?
Liquid2007-06-13 15:59:09 // 39276
A Birner AutoFit szerint:
API-GL5 SAE 75w90 vagy API-GL5 SAE 75w80
matesz212007-06-13 15:55:41 // 39275
Sziasztok, tudja valaki milyen váltóolaj kell a 156 1.9 jtdbe? le kéne cserélni, kicsit akad a váltó.
Liquid2007-06-13 15:32:11 // 39274
Köszönöm, ilyesmi leírásra "vágytam" :)
Télleg nem tűnik vészesnek.
Karakot2007-06-13 15:09:09 // 39273
Nem tudom, hogy mennyie érthető, kiegészítem ezt a mondatot: " Ezt fellazítod, de ne tekerd ki teljesen, csak pár menetet, mert mikor lefeszegeted a kormányt a kormányrúdról, akkor mikor hírtelen megindul......"
Karakot2007-06-13 15:05:40 // 39272
Ja, és a hogyanra a válasz: a vízszintes kormányküllők hátulján van két csavar. Ha azt kiszedted, akkor előrefele ki lehet mozdítani a légzsákpanelt. Csak óvatosan, mert ekkor még a kábel össze van dugva. Ha kicsit elemeled előre, akkor meglátod a csatit, azt kell kihúzni a légzsálpanel hátuljából. Innen már kész is vagy, a légzsák a kezedben. A kormány már macerásabb. Asszem 24-es anya tartja középen. Ezt fellazítod, de ne tekerd ki teljesen, csak pár menetet, mert mikor lefeszegeted a kormányrúdról, akkor mikor hírtelen megindul, nem tudsz ellentartani és kitépheted a vezetékeket. Ha az anya még ott van, akkor az megfogja a kormányt, nem esel hanyatt a sétszakadó vezetékekkel. :) Ha kimozdult a kormány, akkor már leszedheted az anyát, kibújtatod a kábeleket és kész is vagy. :)
Karakot2007-06-13 14:53:07 // 39271
Tipp: egyforma.
Karakot2007-06-13 14:52:24 // 39270
Semennyire. Egyszerű. Vagy négyszer szedtem már le a kormányt, és semmi gond a lufi kiszedésével. Arra azért vigyázz, hogy előtte az aksisarukat szedd le, nehogy egy kóboráram miatt képen vájon a légzsák, miközben széthúzod a csatlakozóját. :)
Liquid2007-06-13 14:28:48 // 39269
Mégegy kérdés.
A fészlift előtti összes kormány egyforma? Márminthogy kompatibilis a légzsák takaró egy fakormány és egy bőrkormány között?
Liquid2007-06-13 14:27:05 // 39268
'98-as 156-ban mennyire gázos kicserélni a kormánylufit? Vennék egy bőrkormányt vagy simát és bebőröztetném, csak kicsit félek a cserétől. Hogy zajlik ez?
Karakot2007-06-13 13:40:32 // 39267
Az első mondat az kérdőmondat akart lenni, szóval ez megy a végére: ? :)
Karakot2007-06-13 13:39:10 // 39266
És elárulod, hogy hogyan csinálja. Csak mert a filctollal jelölgetek, felrakom a szíjat és közben semmi nem mászik el dolog nem igazán célravezető. Igazán precízen CSAK a gyári idomszerrel lehet megcsinálni, és mindegy, hogy már hány ezer autót csinált meg.
Nyirkos2007-06-13 13:22:42 // 39265
Agostyán-Tata, de ha valami érdekel, esetleg el tudom hozni, ha pedig a környékről jár erre valaki, odaadom neki, és elviszi.

Mike 2.0 TS vezérműtengelye is így jut el hozzá GTVili viszi holnap. :)
Ferke2007-06-13 13:20:51 // 39264
Ez melyik bontó egyébként? El kéne jutnom azért a takaróért. És kéne még egy nagyon fontos dolog: megrepedt az akksi felett felkanyarodó IC levegőcsövem. hónapok óta le van ragasztva, de érzem,hogy kifúj.:(
Eddig seholsem találtam.
Ferke2007-06-13 13:19:24 // 39263
Nagyon kenni-vágni kell a cuccot ahhoz, hogy szerszám nélkül helyére kerüljön, a srác még nem tévedett eddíg, viszont jót röhög, amikor kb minden 5. autót úgy hoznak oda, hogy el van rakva a vezérlés.:)
Először én is csak néztem, aztán amikor láttam, hogy csinálja, leesett az állam. :))
Nyirkos2007-06-13 13:10:00 // 39262
Nekem a számla szerint egy pesti szakszervíz csinálta az előző tulajnál, mikor még kormányautó volt. Na, ők is csak jelölték, és két foggal el is volt téve a vezérlés, pedig Pest, és szakszervíz. :)

Bandival aztán a szerszámmal (én megvettem az Usag-tól) frankón helyreraktuk. :)
Ferke2007-06-13 13:07:23 // 39261
Ahová járok, ott már célszerszám nélkül csinálja. De ehhez kb lecserélt több 100 TS és JTD vezérlést már életében.:))
Ferke2007-06-13 13:05:54 // 39260
Most néztük át az enyémet. A hosszbordásban 35ezer km volt, és már repedezett. Úgyhogy két nagyszervíz közé becsúszott nekem egy kisszervíz: hosszbordás+feszítő+vezető csere.
sose lehet tudni, inkább át kell nézni félidőben, és városi használat/hajtós sofőr esetében max 70ezrenként scerélni az egészet. Sztem..
someday2007-06-13 13:05:30 // 39259
Van célszerszám, mikor csak átnézettem mutatta a tulajsrác, hogy régebben volt már 156osok a kezeik között és "... nézd meg ezt a két vasdarabot... 50.000 Ft... De ez muszály!"
Nyirkos2007-06-13 12:43:04 // 39258
Na, még 1 dolog, csak mert mindig elfelejtek valamit. Nem tudom, merre viszed az autót, de ha ajánlhatok jó szerelőt, és korrekt munkát gyári alkatrész beszeréssel akár, nagyon-nagyon baráti (Alfaamorés) áron, akkor hívd fel Csöri cartársat.

Poló-nak most cseréltek vezérlést.
Őt is érdemes meginformálni az árakról, és a korrekt, hozzáértő szerelésről.

Csöri mondjuk Várpalotán dolgozik.
Nyirkos2007-06-13 12:40:36 // 39257
Van olyan pajzsuk, 5.000 ft-ot kérnek érte.
Nyirkos2007-06-13 12:40:10 // 39256
Igen-igen. Szal' ezeket is szerezd be, még ha a szervíz nem is akarja cserélni, ezeket erőszakold ki belőlük!

Szerintem csak így lehetsz nyugodt, és van olyan szervíz, ahol azt mondják, ezt, vagy azt az alaktrészt ráér. Nem nagyon van igazuk :)
Nyirkos2007-06-13 12:38:18 // 39255
Először szerintem is a vezérlést cseréld.
Az a baj, ha ott gond van, akkor a javítása 2-3-4-5 százezer forint is lehet akár.

Érdemes mindent egyben cserélni, mert ha nem, akkor megint meg kell bontani csak egy-egy dolog cseréjekor. És ugye, ha meg szeretnél nyugodni, hogy rendben van, akkor mindent cserélni kell ezek közül.

Ami még nagyon fontos. Olyan helyre vidd, ahol van szerszámuk a vezérmű tengelyek rögzítésére. Ha nincsen, és más módszerrel akarják megoldani, el kell felejteni a dolgot. Csúnya munkát tud végezni akár 1 foggal eltett vezérlés is!
someday2007-06-13 12:29:08 // 39254
uh. az vifilkoszt?
someday2007-06-13 12:28:28 // 39253
megtisztelsz.
Köszönöm.

Tudod használtam vettem és akár van bibi akár nincs rendbe akarom tenni a gépet. azt akarom, hogy társam legyen jó sokáig. de csak módjával tudom eszközölni a cseréket mert ugye átlag magyar ember vagyok. szal először (must!) elég a vezérmű szíj oldali dogkat cserélni nem? (sajna lesz egy szélvédő cserém is, és egyéb költségeim a magán életemben :))
Ferke2007-06-13 12:27:17 // 39252
Én voltam a motorvédővel asszem!:)
Ferke2007-06-13 12:24:14 // 39251
Nyirkost kiegészítve: a hosszbordás szíjat is cseréld, mert ha az szakad, akkor szakíthatja a vezműszíjat is. TEhát még egy hosszbordá szíj, annak a vezetője+a feszítője is.
Nyirkos2007-06-13 12:06:58 // 39250
Hát, én nem vagyok annyira nagyon jó a témában, de kb.:

Annak érdekében, hogy megfelelő kompromisszum alakuljon ki a nagy sebesség melletti nagy teljesítmény és az alacsony sebesség melletti megfelelő nyomaték között, egy elektronikus vezérlésű, hidraulikus elven működő vezérlésmódosító egységet építettek a szívószelepeket mozgató vezérműtengelyre. Ez lehetővé teszi, hogy a motor terhelésének megfelelően változzon a szívóoldali szelepvezérlés, amelyet a központi motorvezérlő egység számít ki a légmennyiségmérő és a fordulatszámmérő szenzor által adott értékekből, és ez alapján ad parancsot a vezérlésmodosító szelepének működtetésére.
A vezérlésmódosító fő szerkezeti egysége a szívóoldali vezérműtengelyre van szerelve; ez a szerkezet változtatja meg a tengely állását. Ezen kívül a módosító része egy elektromágnes által működtetett szelep, amely a szívósorra van csatlakoztatva, és hidraulikacsöveken keresztül kapcsolódik a fő egységhez.
A vezérlésmódosító működési elve a következő:
- Amíg a hűtőfolyadék hőmérséklete 40 C fok alatt van, illetve a a motor alapjáraton vagy egy bizonyos fordulatnál (4800) gyorsabban forog, az (1) elektromágnes nincs áram alatt, ezért a (2) szelep az azt felfelé nyomó (3) rugó miatt felemelve marad, és nem engedi be az (A) csövön át érkező olajat a vezérlésmódosítóhoz. Ebben az esetben a szívószelepek vezérlése nem változik, alaphelyzetben marad.
- Ha a hűtőfolyadék elérte a 40 C fokot, a motor bizonyos fordulat (4800) alatt forog, és a pillangószelep nyitása 8 foknál nagyobb, az (1) elektromágnes áram alá kerül, és a (2) szelepet lefelé nyomja. Ebben a helyzetben az (A) csövön érkező olajat a szelep beengedi a (B) szelepkamrába, amely egy speciális járaton keresztül a kamrában lévő (C) csőbe folyik. Az olaj ezt a csövet csak a vezérlésmódosító (D) olajvezetékéhez csatlakozó felső járaton keresztül tudja elhagyni, mert az alsó járat az (E) leeresztő cső felé (amely az olajat visszavezetné az olajkörbe) a lenyomott (2) szelep miatt le van zárva.
Az olaj átmegy a (D) és (F) csöveken, eléri a (G) kamrát, és tengelyirányban mozogva a motor felé nyomja a (4) dugattyút, amelynek spirális fogazat van a külső felén, így vezérlésoldalról nézve az óramutató járásával egyező irányú forgásra kényszerül. Ezt a forgást egy egyenesfogazatú (5) keréknek adja át, amely a (6) vezérműtengely csavarmenetes részéhez van rögzítve, és amely így a forgást a vezérműtengelyhez közvetíti, 9 fokkal eltolva a szívószelepek vezérlését.
Amikor az (1) elektromágnes áramellátása megszűnik, a (2) szelep a (3) rugó nyomására felemelkedik, visszatér az alaphelyzetbe, így elzárja az olaj útját a (G) kamra felé, de megnyitja azt az (E) leeresztő vezetékhez.
Amikor az egység éppen nem működik, egy külön cső biztosítja a vezérműtengely csapágyazásának kenését.
A (H) szelepkamrába beszivárgó olaj az (E) leeresztő vezetéken át ürül ki.



someday2007-06-13 11:36:20 // 39249
vezérlés módosító? az közvetlen kapcsolatban van a szíjjal? van "rokonsági" kapcsolat adott szíj és módosító között?
Bocsmá, hogy ennyit kérdezek. ezeket tudni szeretném, hogy jó gazda legyek.
Nyirkos2007-06-13 11:15:52 // 39248
Asszem, ezek kellenek neked:

Vízpumpa
Vezérműszíj
Vezérműszíj feszítő görgők (2db)
Vezérlésmódosító
Szívó oldali vezérműtengely szimmering (illik cserélni, ha megbontod)
Szelepfedél tömítés (Szintén illik cserélni)

Én cseréltem még a nagyobbik szíjat is, ami a generátort, klímát... hajtja, és azt hiszem, annak is van egy feszítőgörgője.
someday2007-06-13 11:10:32 // 39247
olyan szervízbe viszem, ahol szeretnék ha visszamennék vizsgálatra, azt csak tudják, hogy azért nem fogok ha ők sumákoltak :)
mindent veszek, szíj, görgö, görgö2, vízpumpa. ha jól tom más nem kell.

gyertyát meg csak akkor ha a diag azt mondja.
Nyirkos2007-06-13 11:08:21 // 39246
4 vékonyabb, 4 vastagabb kell bele.
Ha körbenézel az Adok-veszek-ben, ott találsz jó áron. Vagy, Erhard cartárs biztos tud szerezni neked.

Azért figyelj rá, hogy vezérlés cserénél minden ki legyen cserélve, aminek ki kell hogy legyen. :)
someday2007-06-13 11:04:58 // 39245
:) úgy is cserélem a vezszíjat görgőket vízpumpát, akkor megnézetem.
Köszönöm szépen!

ha gyertyát szeretnék cserélni az 8 egyforma (és akkor milyen)
vagy 4 ilyen és 4 olyan? (és akkor milyen?) :)
Nyirkos2007-06-13 10:50:44 // 39244
Hát, ez nem olyan egyszerű, mint egy kopelnél.
Nem lehet mondjuk egy leddel kivillogtatni, vagy ilyenek. :)
Ha nincs csatlakozód, és programod, akkor szervíz, vagy olyan autószerelő, akinek hozzá cucca. :)
mesa2007-06-13 10:47:14 // 39243
igen, pl a kedvenc linkjeim közt is megtalálod ! :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak