Mike.2008-01-05 21:20:46 // 55843
Én mindent elhiszek neked, de te is hidd el, hogy ifjú koromban volt párszor amikor tólni kellett a gépet és nem az eggyes és rükverc volt a hatékonyabb megoldás.
Johnnyblo2008-01-05 21:20:27 // 55842
Tudod akkor a M21-es Volga, Zsiguli 1200, majd 1300-s és 1500-s, valamint Polski Fiat 1500-s volt a fényes autó. Későbbiekben így működött a Dacia és az első Alfám is ha le merült az akkumulátor. Ezek emlékem szerint láncosak voltak. :-))
GEORGE2008-01-05 21:14:40 // 55841
Azok milyen mocik voltak? Láncos vagy szíjjas?
GEORGE2008-01-05 21:14:05 // 55840
Igen mert könnyebb megtolni!
A rövid áttétel miatt amúgy sem javalott 1-ben vagy R-be betolni.
A rövid áttétel miatt amúgy sem javalott 1-ben vagy R-be betolni.
Johnnyblo2008-01-05 21:13:59 // 55839
Én el hiszem neked, de fogadd el az én véleményemet is. Ifjú koromban hosszú évekig az MN Gépkocsiszín Parancsnokságnál voltam alkalmazva. Itt ezt tanultuk meg, már pedig sok sok autót kellett tologatni :-))
Mike.2008-01-05 21:08:59 // 55838
Hááát ... emlékeim szerintem kettesben, hármasban sokkal hamarabb elindult mint egyesben vagy rükvercben.
Gábor802008-01-05 21:08:34 // 55837
Hanem azt, hogy miért! :)))))
GEORGE2008-01-05 21:06:41 // 55836
Ne azt nézd hol hol kell tolni a kocsit tee .-)))
Johnnyblo2008-01-05 21:02:27 // 55835
Az lehet, hogy a mai csodákat nem is lehet betólni, meg más az orr magasság, mint a far magassága. De a Lada, vagy Zsiguli, esetleg más azonos kocka gépeknél ilyen probléma nem volt és ott, akkor mindig az volt a mondás, hogy a gépeket hátramenetben lehet a legkönnyebben be indítani. :-))
Gábor802008-01-05 21:01:56 // 55834
Erről sem hallottam még!
Csöri2008-01-05 21:01:41 // 55833
Próbáltad már 5.-ben tolni. Elég könnyen megy.
Poló2008-01-05 20:58:29 // 55832
Könnyebb?
Kérdezd meg azt, aki tolja. Tök alacsonyan kell fognia az autót, nem pedig magasan, mintha hátul tolná.
Kérdezd meg azt, aki tolja. Tök alacsonyan kell fognia az autót, nem pedig magasan, mintha hátul tolná.
Johnnyblo2008-01-05 20:55:02 // 55831
Szeretném kérdezni, hogy akkor miért van, hogy hátramenetben könnyebb be tolni az autót, mint előremenetben bármelyik fokozatban? Valahol nyomaték környékén lehet a bibi, nem ?
Gábor802008-01-05 20:54:06 // 55830
:DDDD Hangyafa@sznyi! Ez naon jóóó!
Poló2008-01-05 20:52:49 // 55829
Én a régit is be tudtam húzni, csak éppen a jobb hátsó kereket nem fogta.
Poló2008-01-05 20:51:57 // 55828
Akkor tévedtem, de írtam is, hogy csak lehet, hogy van benne.
Poló2008-01-05 20:50:58 // 55827
Gondold el. Van egy tengelyed, amit előre is hátra is ugyanakkora erővel tudsz forgatni. Teszel a tengely végére egy kuplungot, ettől még mindig ugyanakkora erővel tudod forgatni. Teszel rá egy váltót, van benne egy előremenet és egy hátramenet, körül azonos áttétellel (most tekintsünk el a többi fokozattól). Bármelyik fokozatba teszed, ha előre, ha hátra, ugyanakkora erővel fogod tudni elforgatni a tengelyt. Ha nagyon pontosan ki lehet számolni, akkor esetleg egy hangyaf@sznyi nyomatékkal kevesebbel is el tudnád forgatni előremenetbe, mert hátramenethez 1 fogaskerékkel több kell, itt lesz egy kis veszteség, amihez plusz erő szükséges, de csak nagyon kevéssel kell több.
Gábor802008-01-05 20:48:57 // 55826
Hogy mik vannak egy-egy fagyos reggelen! :)))
GEORGE2008-01-05 20:48:05 // 55825
Csipázom az írásaid :-)))
De attól hogy a kézifékkart kényezteted ,még nem fog kiolvadni a kézifék bowden :-)))
Az is igaz hogy látványnak bizony nagyon klafa lehet :-))) Mondjuk demegnézném :-DD
De attól hogy a kézifékkart kényezteted ,még nem fog kiolvadni a kézifék bowden :-)))
Az is igaz hogy látványnak bizony nagyon klafa lehet :-))) Mondjuk demegnézném :-DD
Mike.2008-01-05 20:48:00 // 55824
Nekem új a kézifékkötél és mégis használhatatlan. Be sem tudom húzni.
Csöri2008-01-05 20:47:13 // 55823
Hát gyárilag nincsen bennük kenőanyag. Pont ezért rohad össze.
Poló2008-01-05 20:44:53 // 55822
Szerintem a kötél állapotától, hogy mennyire tud oda befolyni a víz, hogy milyen úton használja, hogy garázsban tartja -e, mosástól. Gondolom gyárilag tesznek bele egy kis kenőanyagot, hogy mégse teljesen szárazon járjon a kötél, hogy ez meg van -e még benne vagy már száraz -e. És hasonló dolgok.
Mike.2008-01-05 20:44:39 // 55821
Akkor olyan bisz-basz nekem is kell!! :-)
Csöri2008-01-05 20:44:24 // 55820
Annyit tennék hozzá GEORGE válaszához, hogy egy idő után megtörik a külső bovdenház, és ott is meszivárog a víz. Sajnos ez előbb-utobb mindengyik 147/156 előfordul.
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:44:20 // 55819
überfasza.
akkor továbbra is felajzott forró fenék,pucsít, kéziféken kotlik,hőlead.
aztán kilövőállás és start.
:S
akkor továbbra is felajzott forró fenék,pucsít, kéziféken kotlik,hőlead.
aztán kilövőállás és start.
:S
GEORGE2008-01-05 20:42:04 // 55818
Pl nekem müködik és nem fagy be, 28.-án alámentem mikor cseréltük az olajat és nálam frankók a kis gumiharangok.
Ezért nem fagy be nálam! :-)
Ezért nem fagy be nálam! :-)
GEORGE2008-01-05 20:40:55 // 55817
Csak az játszik, hogy ki van szakadva egy kis gumiharang ez lenne a gátja hogy víz menjen a bowdenházba. De mivel betudmenni jól felkúszik majd megfagy!
Na ilyenkor csak kiolvasztás után engedi hogy tovább menj.
Na ilyenkor csak kiolvasztás után engedi hogy tovább menj.
Mike.2008-01-05 20:40:50 // 55816
Na ezt szeretném én is tudni!?! :-))
Mike.2008-01-05 20:39:50 // 55815
Én sem használom mert befürödtem vele tavaly. Tanultam a hibából. :-))
Na de akkor sem mondom, hogy felesleges.
Na meg az miért van, hogy van akinél mükszik ilyenkor is és nem fagy be?!
Na de akkor sem mondom, hogy felesleges.
Na meg az miért van, hogy van akinél mükszik ilyenkor is és nem fagy be?!
Gábor802008-01-05 20:36:46 // 55814
:DDD
Az mekkora is?
Az mekkora is?
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:35:01 // 55813
Egyébként ez a befagyás...mitől függ igazán? típus is belejátszik? vagy csak az idő...h mennyit áll,milyen hidegben ?
GEORGE2008-01-05 20:34:09 // 55812
Én nem használom a kéziféket, csak ott ahol nagyon muszály.
Meg ott ahol lehet segiteni a kocsi fordulását, pl ezekben a frankó havas utakon :-)
Meg ott ahol lehet segiteni a kocsi fordulását, pl ezekben a frankó havas utakon :-)
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:33:47 // 55811
OFF . ( egy malaclopó méretűt ;)) ) ON.
GEORGE2008-01-05 20:32:20 // 55810
pedig váltón keresztűl akkor is másabb forgatni úgy hogy a kocsi előrefele igyekezne!
Gábor802008-01-05 20:27:14 // 55809
Hihi! Be kell szereznem egy kézitáskát, úgy látom! :)))
Mike.2008-01-05 20:24:59 // 55808
Vagy nem húzod be amíg xar az idő! :-))
Amúgy jó kicsi neszeszer lehet ha ezek beleférnek! :-)))
Amúgy jó kicsi neszeszer lehet ha ezek beleférnek! :-)))
tipoatti2008-01-05 20:23:56 // 55807
Hát nem'tom... ebben a hidegben kéziféket használni parkolásra, mer' asztat úgy tanították... lelke legyen rajta minden cartársnak. Én inkább kihagyom... :)
Egyébként a 166-é jóval hajlamosabb befagyni!
Viszont a kötél nem szokott megnyúlni, vagy legalábbis nem annyira látványos a dolog, mint a 156-nál.
Attie!
Sajnos az újabbakba csak azt a köcsög javítószettet tették. Én vettem az enyémbe anno egy külföldi nyaralás előtt egy komplett normális, facelift előtti szettet 12000.- Ft.-ért Osziéktól.
Egyébként a 166-é jóval hajlamosabb befagyni!
Viszont a kötél nem szokott megnyúlni, vagy legalábbis nem annyira látványos a dolog, mint a 156-nál.
Attie!
Sajnos az újabbakba csak azt a köcsög javítószettet tették. Én vettem az enyémbe anno egy külföldi nyaralás előtt egy komplett normális, facelift előtti szettet 12000.- Ft.-ért Osziéktól.
Poló2008-01-05 20:22:15 // 55806
Miért lenne nehezebb?
Én forgatok főtengelyt naponta, mindkét irányba ugyanolyan nehéz eltekerni. A váltóáttételt most nem megyek el a garázsba megnézni, hogy mennyi 1-esben és hátramenetben, de hidd el, körül azonos. Ha hátramenetben nagyobb lenne az áttétel, akkor elhiszem, hogy úgy nehezebb elfordítani a főtengelyt, de az akkor is mindegy lenne, hogy az autó előrefelé vagy hátrafelé gurulna a lejtőn, mindkét esetben hátramenetbe kellene tenni, nem pedig 1-esbe, ha hátrafelé akarna gurulni az autó.
Én forgatok főtengelyt naponta, mindkét irányba ugyanolyan nehéz eltekerni. A váltóáttételt most nem megyek el a garázsba megnézni, hogy mennyi 1-esben és hátramenetben, de hidd el, körül azonos. Ha hátramenetben nagyobb lenne az áttétel, akkor elhiszem, hogy úgy nehezebb elfordítani a főtengelyt, de az akkor is mindegy lenne, hogy az autó előrefelé vagy hátrafelé gurulna a lejtőn, mindkét esetben hátramenetbe kellene tenni, nem pedig 1-esbe, ha hátrafelé akarna gurulni az autó.
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:22:15 // 55805
mindenesetre amit megtanultam ( közvetlen a"vigyél magaddal kis tölcsért,ha ablakmosót töltesz a benzinkúton" után),h ilyen esetekben mindig legyen a kis neszeszeredben vagy egy fűtött garázs vagy egy elemes turbóhajszárító.....
Mike.2008-01-05 20:18:57 // 55804
De az nem a kézifék hibája, henem mert mint az enyém is, nincs megcsinálva faxán. :-)
Azért rakták oda és találták ki, hogy használjuk és működjön.
Azért rakták oda és találták ki, hogy használjuk és működjön.
GEORGE2008-01-05 20:18:15 // 55803
Azért nem egyformák a váltó áttételek...
Ha nem lenne jó így akkor biztosan nem javasolnák!
Gondold végig!
Az autó orral áll a lejtőn és ha R-ben van nehezbb átforgatni a váltó áttételen keresztül a főtengelyt mintha 1-ben lenne..
Forditva ugyan ez!
Ha nem lenne jó így akkor biztosan nem javasolnák!
Gondold végig!
Az autó orral áll a lejtőn és ha R-ben van nehezbb átforgatni a váltó áttételen keresztül a főtengelyt mintha 1-ben lenne..
Forditva ugyan ez!
Mike.2008-01-05 20:13:30 // 55802
Én nálam meg főleg, mert meg sem tudom most mozdítani! :-))
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:13:25 // 55801
ÉÉééénnn behúztam a kéziféket. Mínuszban is. ( Bocs,nő vagyok).
Jól be is fagyta magát...jól rá is csesztem.
Anno megtanították,h kéziféket mindig ,de legalábbis legtöbbször, jól be is rögzült, és az első fagyos éj után van is gebasz belőle.
:/
:)
Jól be is fagyta magát...jól rá is csesztem.
Anno megtanították,h kéziféket mindig ,de legalábbis legtöbbször, jól be is rögzült, és az első fagyos éj után van is gebasz belőle.
:/
:)
Poló2008-01-05 20:10:33 // 55800
Hátramenetben miért tartja jobban mint 1-esben? A főtengelyt előre is és hátra is ugyanolyan nehéz eltekerni, az áttétel is kb azonos a két fokozatban. Csak épp hátramenetnél folyamatosan nyomva van a tolatólámpa kapcsolója, ami annak nem tesz jó.
Barátnőmnek úgy tanította az oktató, hogy ha az autó eleje felé lejt az út, akkor jobb hátramenetbe rakni a sebváltót és úgy parkolni, ha a hátulja felé lejt az út, akkor egyesbe. Szerintem ez is egy nagy hülyeség.
Azt is tanította neki, hogy kéziféket állandóan be kell húzni, ha letesszük az autót. Ez is egy nagy hülyeség szerintem.
Elég akkor használni a kéziféket, ha jár a motor, az autóból pedig ki kell szállnunk, mondjuk jeget kaparunk, vagy garázsajtót nyitunk stb. Vagy ha áll a motor és meredekebb lejtőn hagyjuk az autót.
Néha napján kell használni a kéziféket, kell hogy mozogjanak a kötelek egy picit, mert különben be fog rohadni az első használatkor. Télen pedig akkor fagy be, ha hosszabb időre behúzva hagyjuk. Ha egy pár percre húzzuk csak be, mert mondjuk jár a motor és sebességbe rakással nem tudjuk rögzíteni az autót, akkor valószínű, hogy nem fog befgyni. Ha pedig parkoltatjuk az autót, akkor gyanítom, hogy nem fog járni a motor, ilyenkor jó ha sebességbe tesszük. Max ha olyan nagy lejtőn állunk meg, akkor behúzzuk és imádkozunk, hogy ne faggyon be.
Barátnőmnek úgy tanította az oktató, hogy ha az autó eleje felé lejt az út, akkor jobb hátramenetbe rakni a sebváltót és úgy parkolni, ha a hátulja felé lejt az út, akkor egyesbe. Szerintem ez is egy nagy hülyeség.
Azt is tanította neki, hogy kéziféket állandóan be kell húzni, ha letesszük az autót. Ez is egy nagy hülyeség szerintem.
Elég akkor használni a kéziféket, ha jár a motor, az autóból pedig ki kell szállnunk, mondjuk jeget kaparunk, vagy garázsajtót nyitunk stb. Vagy ha áll a motor és meredekebb lejtőn hagyjuk az autót.
Néha napján kell használni a kéziféket, kell hogy mozogjanak a kötelek egy picit, mert különben be fog rohadni az első használatkor. Télen pedig akkor fagy be, ha hosszabb időre behúzva hagyjuk. Ha egy pár percre húzzuk csak be, mert mondjuk jár a motor és sebességbe rakással nem tudjuk rögzíteni az autót, akkor valószínű, hogy nem fog befgyni. Ha pedig parkoltatjuk az autót, akkor gyanítom, hogy nem fog járni a motor, ilyenkor jó ha sebességbe tesszük. Max ha olyan nagy lejtőn állunk meg, akkor behúzzuk és imádkozunk, hogy ne faggyon be.
Satti2008-01-05 20:08:53 // 55799
Piritu hsz-e eléggé kioktató volt, csak erre gondoltam, hogy nem kell lenyelni, és persze, nem felesleges, okkal van, de nem kell mindig használni, főleg minuszokban, csak ennyit akartam.
GEORGE2008-01-05 20:04:31 // 55798
Úgy jársz a legjobban ha komplett cuccot megveszed egy bontóban a csomagtér takaró alól.
Zsifi2008-01-05 20:01:28 // 55797
Bocs de én sem használok kéziféket és nem azért, h ne kopjon, nyúljon hanem azért mert feleslegesnek tartom. Abban is biztos vagyok, h Te sem úgy csinálsz ma mindent mint ahogy tanították!:) Ezért felesleges bárkit is megszólni!:)
Mike.2008-01-05 20:00:30 // 55796
Azért még nem kell keresztben lenyelni, mert máshogy gondolom a kézifék kérdést
Ez visszafelé és árvényes ám! :-)
Amúgy senki nem nyelt le, és ezen a témán már átrágtuk magunkat. Ha nem lenne fontos, az autógyárak nem építenék az autóba.
Jaa, hogy a te szokásod az, hogy nem húzod az okés, de nehogy bebeszéld itt nekem, hogy felesleges ez! :-)
Ez visszafelé és árvényes ám! :-)
Amúgy senki nem nyelt le, és ezen a témán már átrágtuk magunkat. Ha nem lenne fontos, az autógyárak nem építenék az autóba.
Jaa, hogy a te szokásod az, hogy nem húzod az okés, de nehogy bebeszéld itt nekem, hogy felesleges ez! :-)
Zsifi2008-01-05 19:55:41 // 55795
Ha nincs mire cserélned akkor minek emelgeted?:)
Attie2008-01-05 19:48:29 // 55794
Na akkor azt is kell néznem.