GTPeti2010-08-26 22:34:53 // 111904
"Különbözőek vagyunk" Pedig annyira mégsem... Ha az esetenkénti kipörgetéstől eltekintünk, a legtöbb topiclakóra ráillik a leírásod. (Legalábbis az itteni megnyilvánulások alapján.)
Mike.2010-08-26 22:32:31 // 111903
Csak ismételni tudom magam, ...
Ha egy autópályán mindenki szembe jön akkor el kellene gondolkodni, hogy ki a hülye?!?
Ha egy autópályán mindenki szembe jön akkor el kellene gondolkodni, hogy ki a hülye?!?
szasza(SW)2010-08-26 22:30:48 // 111902
Ő ilyen én megszoktam már,nem zavar az okoskodása jól elvagyok rajta:)Sokak sajnos nem tolerálják inkább leállnak vitázni,aztán anyázás a vége:))
Mike.2010-08-26 22:29:42 // 111901
Majd szólok ha elértünk addig. :-)))
admirális2010-08-26 22:29:13 // 111900
Igen, kicsit felfordult a szokásos szereposztás:).
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:29:12 // 111899
...pedig már észrevehtné magát :-(
Mike.2010-08-26 22:28:50 // 111898
Na az a másik agymenés.
Na mindegy, foglalkozzunk inkább a 156 italtartójával. :-)))
Na mindegy, foglalkozzunk inkább a 156 italtartójával. :-)))
GEORGE2010-08-26 22:28:33 // 111897
Azért az remélem tudja mindenki, hogy nem csak az ilyen koru Alfák hullanak szét, hanem több OFFos sem bírja az ilyen gazdákat.
Csak erről kevesebb az infó, hisz mi Alfázunk és nem az OFFok közt élünk...
Csak erről kevesebb az infó, hisz mi Alfázunk és nem az OFFok közt élünk...
admirális2010-08-26 22:28:21 // 111896
Különbözőek vagyunk, így az Alfázás is mást jelent számunkra. Nekem egy remek gépet jelent, ami szép, jól kezelhető, megy ha kell, stb. Nekem ilyen pozitív gondolatok társulnak hozzá.
Az hogy az érzékeny autók között van nyilvántartva, az már egy sokkal nehezebb kérdés. Egyesek szerint ez azt jelenti hogy az Alfa szar. Számomra nem ezt jelenti. Inkább azt, hogy a tervezők egy kihegyezett motort álmodtak meg bele, hogy te eldönthesd, hogy szükséged van-e bizonyos többletre, amit más gyártó már nem hagy meg, hogy bolondbiztos autót árulhassanak Mari néninek, aki üveghangon csúsztatott kuplunggal indul a piacra otthonról. (KOpelben és a többi márkában a korabeli 1,6 100 lovat tudott).
Maradjunk az említett 1,6-os példánál.
Szerintem azért mondják, hogy az Alfának lelke van, mert át kell érezned, hogy adott helyzetben szükséged van-e 120 lóra, vagy elég 80-100. Itt jön be a pénztárca és a műszaki érzék kérdése, mert dönthetsz úgy hogy simán belefér a leszabályzásig pörgetés, és ezzel teljesen tisztában vagy hogy később meglesz a böjtje.
Én naponta használom ezt a kocsit egyetlen autóként, és nagyon vigyázok rá. Legszívesebben kesztyűben vezetném és csak váltócipőben lehetne beülni, de ennyire nem vagyok elvetemült. Amit ez az autó ad nekem a hétköznapokon, azt nyugodtan lehet vezetési élménynek nevezni, pedig nem hajtom ki belőle a sz*rt is. Élvezem a kormányzást, a futóművet, a motor hangját, a már említett súlypontváltozást, szóval én inkább ínyencnek vallom magam. És azt is élvezem, amikor előzékenyen kiengedem a bénán elém kanyarodó átlagautóst, aki meglepetten bámulja az autómat, és azt olvasom le a szájáról, hogy "jól néz ki". (1 hete sincs hogy megtörtént). Nekem erre még szükségem van sokáig, és ha atomjaira hullana, nem bírnám már többet feléleszteni, ezért így kell megőrizni még sokáig.
Az hogy az érzékeny autók között van nyilvántartva, az már egy sokkal nehezebb kérdés. Egyesek szerint ez azt jelenti hogy az Alfa szar. Számomra nem ezt jelenti. Inkább azt, hogy a tervezők egy kihegyezett motort álmodtak meg bele, hogy te eldönthesd, hogy szükséged van-e bizonyos többletre, amit más gyártó már nem hagy meg, hogy bolondbiztos autót árulhassanak Mari néninek, aki üveghangon csúsztatott kuplunggal indul a piacra otthonról. (KOpelben és a többi márkában a korabeli 1,6 100 lovat tudott).
Maradjunk az említett 1,6-os példánál.
Szerintem azért mondják, hogy az Alfának lelke van, mert át kell érezned, hogy adott helyzetben szükséged van-e 120 lóra, vagy elég 80-100. Itt jön be a pénztárca és a műszaki érzék kérdése, mert dönthetsz úgy hogy simán belefér a leszabályzásig pörgetés, és ezzel teljesen tisztában vagy hogy később meglesz a böjtje.
Én naponta használom ezt a kocsit egyetlen autóként, és nagyon vigyázok rá. Legszívesebben kesztyűben vezetném és csak váltócipőben lehetne beülni, de ennyire nem vagyok elvetemült. Amit ez az autó ad nekem a hétköznapokon, azt nyugodtan lehet vezetési élménynek nevezni, pedig nem hajtom ki belőle a sz*rt is. Élvezem a kormányzást, a futóművet, a motor hangját, a már említett súlypontváltozást, szóval én inkább ínyencnek vallom magam. És azt is élvezem, amikor előzékenyen kiengedem a bénán elém kanyarodó átlagautóst, aki meglepetten bámulja az autómat, és azt olvasom le a szájáról, hogy "jól néz ki". (1 hete sincs hogy megtörtént). Nekem erre még szükségem van sokáig, és ha atomjaira hullana, nem bírnám már többet feléleszteni, ezért így kell megőrizni még sokáig.
szasza(SW)2010-08-26 22:27:25 // 111895
Mennyi van egy kartonba?:))
Mike.2010-08-26 22:27:12 // 111894
Ki szelet vet az vihart arat. Amúgy én nem bántom csak megállapítom, hogy sok topicba beleolvasva konfliktust vele találni.
GEORGE2010-08-26 22:26:29 // 111893
Na attól kész vagyok én is :-(
szasza(SW)2010-08-26 22:26:23 // 111892
Csak hát tudjuk ebből jön majd a "szar" az Alfa:(
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:25:49 // 111891
Miatta is szoktam olvasgatni a topikokat, kár hogy betűrejtvényekben ír :-D
Mike.2010-08-26 22:25:09 // 111890
Ahhaa! Ez már a második sör! Lassan lesz egy kartonnal. :-)))
szasza(SW)2010-08-26 22:23:13 // 111888
Szegény pb_ mindenki bántja:(
Mike.2010-08-26 22:22:59 // 111887
Ne félj, nem neked kell meginnod. :-)))
szasza(SW)2010-08-26 22:22:17 // 111886
Azért öregszik:))
GEORGE2010-08-26 22:21:57 // 111885
Minél öregebb egy gép, minél jobban elhanyagolják, meg akkor szervizelik amikor már nem tud menni a hibától, akkor nem kell csodálkozni, hogy sorra döglenek meg.
Nagyon sok a kontár szerelő is, ami szintén nem tesz jót a motor életének.
Addig amíg valaki nem akarja megvenni a 3.000Ft/L áron kapható váltóolajat, mert drága és inkább 2.000Ft veszi meg ami amúgy nem bele való....és még sorolhatnám.
Szerinted mennyit élnek az ilyen autók ezen gazdáknál?
Nagyon sok a kontár szerelő is, ami szintén nem tesz jót a motor életének.
Addig amíg valaki nem akarja megvenni a 3.000Ft/L áron kapható váltóolajat, mert drága és inkább 2.000Ft veszi meg ami amúgy nem bele való....és még sorolhatnám.
Szerinted mennyit élnek az ilyen autók ezen gazdáknál?
Mike.2010-08-26 22:21:23 // 111884
Beleolvastam, de nem kellett volna. Csak pb okoskodására leletem ott is.
GTPeti2010-08-26 22:20:49 // 111883
Mike viszont igen. :)))))
szasza(SW)2010-08-26 22:20:30 // 111882
Na igen meg majd én megszerelem a motort.Aztán nem jött össze feeling:))
szasza(SW)2010-08-26 22:18:33 // 111881
Én nem iszok:)))
GTPeti2010-08-26 22:18:27 // 111880
Na végre, welcome back örökzöld téma! :))
szasza(SW)2010-08-26 22:17:16 // 111879
Van ott döglött boxi is stb..Nem pont Ts-t emlegettem,de 2,0ts viszi a pálmát:)
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:16:25 // 111878
olvasgatom... Néha az az érzésem, hogy egyesek autói még sose láttak hozzáértő szerelőt és belevaló alkatrészt, olajat, stb-t :-(
GTPeti2010-08-26 22:14:32 // 111877
Értem amit mondasz. Nem játszol a tűzzel, biztos, ami biztos.
Mike.2010-08-26 22:13:59 // 111876
Igen, mint írtam az előbb is, ész nélkül nem lehet, azt megbosszulja előbb-utóbb.
Az öregezésért pedig jössz egy üveg sörrel. :-)))
Az öregezésért pedig jössz egy üveg sörrel. :-)))
GEORGE2010-08-26 22:13:39 // 111875
érdekes, amikor előjön a TS hibája című lemez, akkor nincs is hibás TS, most meg elég csak a 45-46 topicot olvasni?? :-)))
Mike.2010-08-26 22:12:09 // 111874
Jujj, de szépen megfogalmaztad! :-))
szasza(SW)2010-08-26 22:10:23 // 111873
Olvavas be a 45-46-ba. A fiatalság ott nem kíméli és elég sűrűn van gondjuk.Motor generál.Te már mondjuk öregebb vagy ,ahhoz annyi eszed legyen mint nekik.Azért ész nélkül nem tolod.Meg hát valaki csak tolja és nem is érdekli mi van az olajjal a kocsi állapotával,hát neki nem biztos,hogy meghálálja.Ki mint vet úgy arat:)
Mike.2010-08-26 22:10:00 // 111872
Én vallom azt, hogy ha megkap minden gondoskodást (olaj, szűrők, szíjak stb cseréje, hidegen nem forgatni) akkor nem lehet baj. 100 ezret mentem ezekkel az általam elgondolt szabályokkal és eddig ez így is volt.
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:09:43 // 111871
Komolyra fordítva, természetes, ha jobban "gyötröm" hamarabb kopik el, megy tönkre...
...viszont az ember egy Alfát nem azért vesz, hogy csak 100 alatt közlekedjen vele (max fél fordulatszám) és néha ne csapjon a lovak közé kihasználva azt, amit a kocsi tud.
...meg kell találni mindenkinek azt a kompromisszumot a használat során, amit pénzügyileg be tud vállalni, Viszont nehezen tudom elképzelni, hogy állandóan egy lehetséges meghibásodás képe lebegjen előttem és ne az, hogy élményautóban ülök.
...sok OFF-os "kívánja" hogy az ember néha helyre tegye őket :-)
...viszont az ember egy Alfát nem azért vesz, hogy csak 100 alatt közlekedjen vele (max fél fordulatszám) és néha ne csapjon a lovak közé kihasználva azt, amit a kocsi tud.
...meg kell találni mindenkinek azt a kompromisszumot a használat során, amit pénzügyileg be tud vállalni, Viszont nehezen tudom elképzelni, hogy állandóan egy lehetséges meghibásodás képe lebegjen előttem és ne az, hogy élményautóban ülök.
...sok OFF-os "kívánja" hogy az ember néha helyre tegye őket :-)
GEORGE2010-08-26 22:07:56 // 111870
Motorokat üzemeltetek. Akkor dugók vannak benne, hogy egy raklapon csak 4 fér el.
A max fordulatszáma 1900. 1500-as fordulaton jár és teljes terhelésen a 1644Kw-os generátor. Napi 20órát üzemel.
érdekes módon nem esik szét. 60.000 üzemórán is túl van és nincs baja.
Bármilyen motor kopik, ha teljesen a maximális fordulatszámon járatjuk.
De messze nem annyit, hogy tönkre menjen.
A TS-nél csak az a baj, hogy eszi közben az olajat, ha tudnál menet közben utána tölteni, akkor a TS is bírná a sokáig tartó nagy fordulatot.
A váltódra nem igaz, hogy minél nagyobb a fordulatszáma a motornak, akkor annál nagyobb terhelést kap.
Ugyan is egy bizonyos fordulat felett, már esik a Nm így ergo kisebb terhelést kap.
Nagyon általánosan fogalmaztad meg, több ponton is vérzik az elméleted, de nagyjából igazad van.
A max fordulatszáma 1900. 1500-as fordulaton jár és teljes terhelésen a 1644Kw-os generátor. Napi 20órát üzemel.
érdekes módon nem esik szét. 60.000 üzemórán is túl van és nincs baja.
Bármilyen motor kopik, ha teljesen a maximális fordulatszámon járatjuk.
De messze nem annyit, hogy tönkre menjen.
A TS-nél csak az a baj, hogy eszi közben az olajat, ha tudnál menet közben utána tölteni, akkor a TS is bírná a sokáig tartó nagy fordulatot.
A váltódra nem igaz, hogy minél nagyobb a fordulatszáma a motornak, akkor annál nagyobb terhelést kap.
Ugyan is egy bizonyos fordulat felett, már esik a Nm így ergo kisebb terhelést kap.
Nagyon általánosan fogalmaztad meg, több ponton is vérzik az elméleted, de nagyjából igazad van.
Mike.2010-08-26 22:06:23 // 111869
Tudok olyan 1,6 TS-t aki évek óta sorozatosan jár gyorsulásra és tudtommal nem volt még baj a motorral. Pedig ott nem 6900 ig forog a motor és van még egyéb okosítás is.
admirális2010-08-26 22:06:10 // 111868
Ok, mindenki azt csinál a sajátjával, amit akar, vagy amit a pénztárcája megenged neki. Azt azonban soha nem tudhatjuk, mikor hal le alattunk a technika.
admirális2010-08-26 22:03:27 // 111867
Ez legalább olyan abszurd kérdés, mintha a Monty Python találta volna ki:). Természetesen nem lesz örök életű, mint ahogy a kihuzatás sem hosszabbítja meg az élettartamát. :)))
Mike.2010-08-26 22:02:49 // 111866
:-DDD
ez meg a másik véglet. :-)
ez meg a másik véglet. :-)
Mike.2010-08-26 22:01:30 // 111865
Ez logikus és biztos így is van, viszont nem hiszem, hogy az évi pár gyorsulásos alkalommal ezzel nagyobb kárt okozok az autónak.
De nincs itt sem gond amíg nem a te autóddal teszem ezt. :-)))
De nincs itt sem gond amíg nem a te autóddal teszem ezt. :-)))
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:01:10 // 111864
hmmmmm, érdekes, eszerint ha be se indítom örökéletű lesz a Vas, mert nem éri igénybevétel :-)))
admirális2010-08-26 21:59:54 // 111863
Egyetlen értelmét látom annak hogy leszabályzásig pörgessem a kocsit, az pedig egy teljesítmény mérés lenne, minden mást autó gyilkolásnak tartok, de kövezzetek meg emiatt nyugodtan. Épp elég volt ennyi TS rémtörténetet olvasni, nem én akarok lenni a következő aki utólag bánja meg.
admirális2010-08-26 21:57:00 // 111862
Még annyit, hogy egy leszabályzásig pörgetés szinte minden alkatrész élettartamára kihat, ami a motor és az út között van. Minél nagyobb erőt adsz neki, annál inkább megfeszül, nyúlik, stb. Gondolj a szíjra, váltóra, féltengelyre. Lehet hogy hülyeséget beszélek, de józan paraszti ésszel nekem logikus.
GTPeti2010-08-26 21:56:52 // 111861
Egy motor élettartama a fordulatszámmal KÖBÖSEN fordítottan arányos. (Tehát nem négyzetes, hanem még annál is rosszabb.) De ez igazából a versenyautók motorjánál számít, évi pár kihúzatást tényleg problémamentesen túl kellene élnie.
Mike.2010-08-26 21:54:57 // 111860
Igazad van! A döntőket számítva 6 ot mentem abból egyszer egyedül mert nem jött az ellenfél így csak arra kellett figyelni, hogy ne ugorjak be. Szóval 5 alkalommal forgattam végig. .... Na és?? Mit ártottam ezzel a motornak? Mert hogy az induláskor kiforgó gumi kopik, vagy a kuplung nagy igénybevételnek van kitéve az okés, de ettől a motor nem károsodik. Szerintem sem, a könyv szerint sem és a szerelők szerint sem.
GTPeti2010-08-26 21:54:50 // 111859
Erre kiváncsi vagyok, majd lekérdezem én is. Az enyém 4500 fölött (szándékosan) nem forgott az tuti. :))))
(Egyszerűen itt alig volt alkalom lámpás versenyre a sok év alatt. Már amikor olyan helyen laktam, ahol egyáltalán volt lámpa és két egymás melletti sáv... :)))
(Egyszerűen itt alig volt alkalom lámpás versenyre a sok év alatt. Már amikor olyan helyen laktam, ahol egyáltalán volt lámpa és két egymás melletti sáv... :)))
Piritu - 1.000.0002010-08-26 21:54:42 // 111858
Pont ez volt a bajom a TS-el, sokat járok autópályán és ha sietni kellett 160-nál már 5000-et pörgött. Nem volt szívem órákon át így hajtani.
A dejzel ott 3000-et pörög csendesen, viszont nem működik a "visszakettőpadlógázésüveghangig" :-)
A dejzel ott 3000-et pörög csendesen, viszont nem működik a "visszakettőpadlógázésüveghangig" :-)
admirális2010-08-26 21:53:49 // 111857
De te honnan veszed hogy nem egy konstrukciós hiba ez is? Amúgy annyi műszaki érzékem van hogy egy berendezést érdemes úgymond túltervezni, de ki fogja nekem megjavítani az autót, ha véletlenül széthullik? Ja és komolyan azt mondod, hogy az élettartamára nézve semmi negatív következménnyel nem jár ha kinyomom a szemét? Viccelsz Koma?:)
GEORGE2010-08-26 21:52:24 // 111856
Király is volt 5.500-tól 7000-ig nagyot és szépen szólt.
admirális2010-08-26 21:50:52 // 111855
Az ECU eltárolja a legmagasabb elért fordulatszámot. Ez nálam 7280, amit még az előző gazdája futhatott vele, én legalábbis nem emlékszem rá hogy ennyire odaléptem volna neki.
Online tag
2
Vendég2
1426
Fórum
Friss topicok
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV