szasza(SW)2010-08-26 22:26:23 // 111892
Csak hát tudjuk ebből jön majd a "szar" az Alfa:(
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:25:49 // 111891
Miatta is szoktam olvasgatni a topikokat, kár hogy betűrejtvényekben ír :-D
Mike.2010-08-26 22:25:09 // 111890
Ahhaa! Ez már a második sör! Lassan lesz egy kartonnal. :-)))
szasza(SW)2010-08-26 22:23:13 // 111888
Szegény pb_ mindenki bántja:(
Mike.2010-08-26 22:22:59 // 111887
Ne félj, nem neked kell meginnod. :-)))
szasza(SW)2010-08-26 22:22:17 // 111886
Azért öregszik:))
GEORGE2010-08-26 22:21:57 // 111885
Minél öregebb egy gép, minél jobban elhanyagolják, meg akkor szervizelik amikor már nem tud menni a hibától, akkor nem kell csodálkozni, hogy sorra döglenek meg.
Nagyon sok a kontár szerelő is, ami szintén nem tesz jót a motor életének.
Addig amíg valaki nem akarja megvenni a 3.000Ft/L áron kapható váltóolajat, mert drága és inkább 2.000Ft veszi meg ami amúgy nem bele való....és még sorolhatnám.
Szerinted mennyit élnek az ilyen autók ezen gazdáknál?
Nagyon sok a kontár szerelő is, ami szintén nem tesz jót a motor életének.
Addig amíg valaki nem akarja megvenni a 3.000Ft/L áron kapható váltóolajat, mert drága és inkább 2.000Ft veszi meg ami amúgy nem bele való....és még sorolhatnám.
Szerinted mennyit élnek az ilyen autók ezen gazdáknál?
Mike.2010-08-26 22:21:23 // 111884
Beleolvastam, de nem kellett volna. Csak pb okoskodására leletem ott is.
GTPeti2010-08-26 22:20:49 // 111883
Mike viszont igen. :)))))
szasza(SW)2010-08-26 22:20:30 // 111882
Na igen meg majd én megszerelem a motort.Aztán nem jött össze feeling:))
szasza(SW)2010-08-26 22:18:33 // 111881
Én nem iszok:)))
GTPeti2010-08-26 22:18:27 // 111880
Na végre, welcome back örökzöld téma! :))
szasza(SW)2010-08-26 22:17:16 // 111879
Van ott döglött boxi is stb..Nem pont Ts-t emlegettem,de 2,0ts viszi a pálmát:)
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:16:25 // 111878
olvasgatom... Néha az az érzésem, hogy egyesek autói még sose láttak hozzáértő szerelőt és belevaló alkatrészt, olajat, stb-t :-(
GTPeti2010-08-26 22:14:32 // 111877
Értem amit mondasz. Nem játszol a tűzzel, biztos, ami biztos.
Mike.2010-08-26 22:13:59 // 111876
Igen, mint írtam az előbb is, ész nélkül nem lehet, azt megbosszulja előbb-utóbb.
Az öregezésért pedig jössz egy üveg sörrel. :-)))
Az öregezésért pedig jössz egy üveg sörrel. :-)))
GEORGE2010-08-26 22:13:39 // 111875
érdekes, amikor előjön a TS hibája című lemez, akkor nincs is hibás TS, most meg elég csak a 45-46 topicot olvasni?? :-)))
Mike.2010-08-26 22:12:09 // 111874
Jujj, de szépen megfogalmaztad! :-))
szasza(SW)2010-08-26 22:10:23 // 111873
Olvavas be a 45-46-ba. A fiatalság ott nem kíméli és elég sűrűn van gondjuk.Motor generál.Te már mondjuk öregebb vagy ,ahhoz annyi eszed legyen mint nekik.Azért ész nélkül nem tolod.Meg hát valaki csak tolja és nem is érdekli mi van az olajjal a kocsi állapotával,hát neki nem biztos,hogy meghálálja.Ki mint vet úgy arat:)
Mike.2010-08-26 22:10:00 // 111872
Én vallom azt, hogy ha megkap minden gondoskodást (olaj, szűrők, szíjak stb cseréje, hidegen nem forgatni) akkor nem lehet baj. 100 ezret mentem ezekkel az általam elgondolt szabályokkal és eddig ez így is volt.
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:09:43 // 111871
Komolyra fordítva, természetes, ha jobban "gyötröm" hamarabb kopik el, megy tönkre...
...viszont az ember egy Alfát nem azért vesz, hogy csak 100 alatt közlekedjen vele (max fél fordulatszám) és néha ne csapjon a lovak közé kihasználva azt, amit a kocsi tud.
...meg kell találni mindenkinek azt a kompromisszumot a használat során, amit pénzügyileg be tud vállalni, Viszont nehezen tudom elképzelni, hogy állandóan egy lehetséges meghibásodás képe lebegjen előttem és ne az, hogy élményautóban ülök.
...sok OFF-os "kívánja" hogy az ember néha helyre tegye őket :-)
...viszont az ember egy Alfát nem azért vesz, hogy csak 100 alatt közlekedjen vele (max fél fordulatszám) és néha ne csapjon a lovak közé kihasználva azt, amit a kocsi tud.
...meg kell találni mindenkinek azt a kompromisszumot a használat során, amit pénzügyileg be tud vállalni, Viszont nehezen tudom elképzelni, hogy állandóan egy lehetséges meghibásodás képe lebegjen előttem és ne az, hogy élményautóban ülök.
...sok OFF-os "kívánja" hogy az ember néha helyre tegye őket :-)
GEORGE2010-08-26 22:07:56 // 111870
Motorokat üzemeltetek. Akkor dugók vannak benne, hogy egy raklapon csak 4 fér el.
A max fordulatszáma 1900. 1500-as fordulaton jár és teljes terhelésen a 1644Kw-os generátor. Napi 20órát üzemel.
érdekes módon nem esik szét. 60.000 üzemórán is túl van és nincs baja.
Bármilyen motor kopik, ha teljesen a maximális fordulatszámon járatjuk.
De messze nem annyit, hogy tönkre menjen.
A TS-nél csak az a baj, hogy eszi közben az olajat, ha tudnál menet közben utána tölteni, akkor a TS is bírná a sokáig tartó nagy fordulatot.
A váltódra nem igaz, hogy minél nagyobb a fordulatszáma a motornak, akkor annál nagyobb terhelést kap.
Ugyan is egy bizonyos fordulat felett, már esik a Nm így ergo kisebb terhelést kap.
Nagyon általánosan fogalmaztad meg, több ponton is vérzik az elméleted, de nagyjából igazad van.
A max fordulatszáma 1900. 1500-as fordulaton jár és teljes terhelésen a 1644Kw-os generátor. Napi 20órát üzemel.
érdekes módon nem esik szét. 60.000 üzemórán is túl van és nincs baja.
Bármilyen motor kopik, ha teljesen a maximális fordulatszámon járatjuk.
De messze nem annyit, hogy tönkre menjen.
A TS-nél csak az a baj, hogy eszi közben az olajat, ha tudnál menet közben utána tölteni, akkor a TS is bírná a sokáig tartó nagy fordulatot.
A váltódra nem igaz, hogy minél nagyobb a fordulatszáma a motornak, akkor annál nagyobb terhelést kap.
Ugyan is egy bizonyos fordulat felett, már esik a Nm így ergo kisebb terhelést kap.
Nagyon általánosan fogalmaztad meg, több ponton is vérzik az elméleted, de nagyjából igazad van.
Mike.2010-08-26 22:06:23 // 111869
Tudok olyan 1,6 TS-t aki évek óta sorozatosan jár gyorsulásra és tudtommal nem volt még baj a motorral. Pedig ott nem 6900 ig forog a motor és van még egyéb okosítás is.
admirális2010-08-26 22:06:10 // 111868
Ok, mindenki azt csinál a sajátjával, amit akar, vagy amit a pénztárcája megenged neki. Azt azonban soha nem tudhatjuk, mikor hal le alattunk a technika.
admirális2010-08-26 22:03:27 // 111867
Ez legalább olyan abszurd kérdés, mintha a Monty Python találta volna ki:). Természetesen nem lesz örök életű, mint ahogy a kihuzatás sem hosszabbítja meg az élettartamát. :)))
Mike.2010-08-26 22:02:49 // 111866
:-DDD
ez meg a másik véglet. :-)
ez meg a másik véglet. :-)
Mike.2010-08-26 22:01:30 // 111865
Ez logikus és biztos így is van, viszont nem hiszem, hogy az évi pár gyorsulásos alkalommal ezzel nagyobb kárt okozok az autónak.
De nincs itt sem gond amíg nem a te autóddal teszem ezt. :-)))
De nincs itt sem gond amíg nem a te autóddal teszem ezt. :-)))
Piritu - 1.000.0002010-08-26 22:01:10 // 111864
hmmmmm, érdekes, eszerint ha be se indítom örökéletű lesz a Vas, mert nem éri igénybevétel :-)))
admirális2010-08-26 21:59:54 // 111863
Egyetlen értelmét látom annak hogy leszabályzásig pörgessem a kocsit, az pedig egy teljesítmény mérés lenne, minden mást autó gyilkolásnak tartok, de kövezzetek meg emiatt nyugodtan. Épp elég volt ennyi TS rémtörténetet olvasni, nem én akarok lenni a következő aki utólag bánja meg.
admirális2010-08-26 21:57:00 // 111862
Még annyit, hogy egy leszabályzásig pörgetés szinte minden alkatrész élettartamára kihat, ami a motor és az út között van. Minél nagyobb erőt adsz neki, annál inkább megfeszül, nyúlik, stb. Gondolj a szíjra, váltóra, féltengelyre. Lehet hogy hülyeséget beszélek, de józan paraszti ésszel nekem logikus.
GTPeti2010-08-26 21:56:52 // 111861
Egy motor élettartama a fordulatszámmal KÖBÖSEN fordítottan arányos. (Tehát nem négyzetes, hanem még annál is rosszabb.) De ez igazából a versenyautók motorjánál számít, évi pár kihúzatást tényleg problémamentesen túl kellene élnie.
Mike.2010-08-26 21:54:57 // 111860
Igazad van! A döntőket számítva 6 ot mentem abból egyszer egyedül mert nem jött az ellenfél így csak arra kellett figyelni, hogy ne ugorjak be. Szóval 5 alkalommal forgattam végig. .... Na és?? Mit ártottam ezzel a motornak? Mert hogy az induláskor kiforgó gumi kopik, vagy a kuplung nagy igénybevételnek van kitéve az okés, de ettől a motor nem károsodik. Szerintem sem, a könyv szerint sem és a szerelők szerint sem.
GTPeti2010-08-26 21:54:50 // 111859
Erre kiváncsi vagyok, majd lekérdezem én is. Az enyém 4500 fölött (szándékosan) nem forgott az tuti. :))))
(Egyszerűen itt alig volt alkalom lámpás versenyre a sok év alatt. Már amikor olyan helyen laktam, ahol egyáltalán volt lámpa és két egymás melletti sáv... :)))
(Egyszerűen itt alig volt alkalom lámpás versenyre a sok év alatt. Már amikor olyan helyen laktam, ahol egyáltalán volt lámpa és két egymás melletti sáv... :)))
Piritu - 1.000.0002010-08-26 21:54:42 // 111858
Pont ez volt a bajom a TS-el, sokat járok autópályán és ha sietni kellett 160-nál már 5000-et pörgött. Nem volt szívem órákon át így hajtani.
A dejzel ott 3000-et pörög csendesen, viszont nem működik a "visszakettőpadlógázésüveghangig" :-)
A dejzel ott 3000-et pörög csendesen, viszont nem működik a "visszakettőpadlógázésüveghangig" :-)
admirális2010-08-26 21:53:49 // 111857
De te honnan veszed hogy nem egy konstrukciós hiba ez is? Amúgy annyi műszaki érzékem van hogy egy berendezést érdemes úgymond túltervezni, de ki fogja nekem megjavítani az autót, ha véletlenül széthullik? Ja és komolyan azt mondod, hogy az élettartamára nézve semmi negatív következménnyel nem jár ha kinyomom a szemét? Viccelsz Koma?:)
GEORGE2010-08-26 21:52:24 // 111856
Király is volt 5.500-tól 7000-ig nagyot és szépen szólt.
admirális2010-08-26 21:50:52 // 111855
Az ECU eltárolja a legmagasabb elért fordulatszámot. Ez nálam 7280, amit még az előző gazdája futhatott vele, én legalábbis nem emlékszem rá hogy ennyire odaléptem volna neki.
Mike.2010-08-26 21:50:43 // 111854
Nekem még a te 146 otdból maradt meg a 7000 nél sportszűrővel üvöltő hang! Király volt!! :-)))
GEORGE2010-08-26 21:50:03 // 111853
Kevered a dolgokat Koma.
Az, hogy a TS-nek vannak konstrukciós hibái attól még nem jelenti azt, hogy egy motort nem lehet tiltásig forgatni.
A TS hibájával együtt semmi baja nem lesz ha párszor el van húzatva tiltásig. Olaj legyen benne mindig.
Az, hogy a TS-nek vannak konstrukciós hibái attól még nem jelenti azt, hogy egy motort nem lehet tiltásig forgatni.
A TS hibájával együtt semmi baja nem lesz ha párszor el van húzatva tiltásig. Olaj legyen benne mindig.
Piritu - 1.000.0002010-08-26 21:49:32 // 111852
Én is úgy tudom, hogy a 2,0 is 7000-nél szabályoz le.
szasza(SW)2010-08-26 21:49:17 // 111851
Csak egy gyorsulásin többet mész 2-3 nál:)Én egyszer pörgettem tiltásig,próbakép.Az 5000-ret is csak akkor látta,ha előztem és már szűk volt:)Általában a megengedett fordulatszám felénél használom őket:)
Piritu - 1.000.0002010-08-26 21:48:58 // 111850
Jeeeeee, nyitott tetővel, szűk helyen (pl alagút, vagy falak közt) még sportszűrő nélkül is király a hang ! :-)
GEORGE2010-08-26 21:47:15 // 111849
Úgy tudom neked volt 146ti-d, hát bizony a direktszűrővel 7000-nél igen csak jó hangja volt.
7.300 szabályzott le.
Azt az értéket állítják be egy motornak leszabályozásra, amitől még nem sérül.
7.300 szabályzott le.
Azt az értéket állítják be egy motornak leszabályozásra, amitől még nem sérül.
admirális2010-08-26 21:46:44 // 111848
Ja pedig azt hittem, gondolkodik. Nem te vagy a legnagyobb szószólója annak hogy a TS mennyire érzékeny bármire?
Mike.2010-08-26 21:45:37 // 111847
6900 -7000 a vége nálam az 1,6 nak. és ezt tudja a 2,0 TS is gyárilag, ..... ha nem állítják át őket. :-))
GEORGE2010-08-26 21:43:12 // 111846
semmilyen baja nem lehet, ha párszor ki van húzatva tiltásig.
Ez egy gép, nem gondolkodó lény.
Ez egy gép, nem gondolkodó lény.
Mike.2010-08-26 21:42:05 // 111845
Szerintem meg az az igazán szép hang! :-) Főleg egy sport légszűrővel!! Üvölt mint az állat!! .-)))
Piritu - 1.000.0002010-08-26 21:39:36 // 111844
Az 1,6 elment 7000-ig, a Pók 2,0-ját még nem eresztettem el a leszabályozásig, de 6500-öt már pörgött :-)
Mike.2010-08-26 21:39:24 // 111843
Pedig több gondoskodást kap mint ahányszor a végletekig kihasználnám és még így is jobb sora van mint pár társának. :-)
Olvasgattam párszor a kézikönyvet de nem olvastam olyant, hogy 6500 ig ne forgassam évente 2-3 alkalommal. :-)) Vagy ha igen akkor az esetleg ártalmas az autónak. És tiltásig sosem pörgetem. Na meg túl vagyunk már a 200 ezeren és a tavaszi hengerfejtömítés problémán kívül nem volt gondom vele. Persze ami szervízperiódust ír a könyv az is betartjuk. Szóval kap hálás gondoskodást is így szolgál rendesen.
Olvasgattam párszor a kézikönyvet de nem olvastam olyant, hogy 6500 ig ne forgassam évente 2-3 alkalommal. :-)) Vagy ha igen akkor az esetleg ártalmas az autónak. És tiltásig sosem pörgetem. Na meg túl vagyunk már a 200 ezeren és a tavaszi hengerfejtömítés problémán kívül nem volt gondom vele. Persze ami szervízperiódust ír a könyv az is betartjuk. Szóval kap hálás gondoskodást is így szolgál rendesen.