Szia,
Ez kb. 82 fok...anno én is új Behr -t raktam az enyémbe kb 85-87 fokis megy fel néztem FES-el is.Esetleg ha tudsz nézd meg diagnosztikával te is biztos ami biztos. Sokan mondják ,hogy ez jó nem kell mindenáron ragaszkodni a 90 fokhoz mint pl a legtöbb VW-ben beáll 90 fokra akkor is ha közben 70 és 100 között mozog a hőfok.
Amúgy azt hiszem a Vernet termosztátot dícsérik ,hogy azt tartja a 90 fokot szépen!
Bomi2014-01-15 17:12:58 // 143292
Danijb2014-01-15 16:55:43 // 143291
Juve1562014-01-15 15:40:10 // 143290
Ma kicseréltem a gyertyákat. Bosch volt eddig most vettem 4 db gyári NGK-t. Alapjáratnál már hallani, hogy szebben jár a motor. (eddig hallani lehetett, hogy néha kihagy valamelyik henger egy pillanatra) Meglátjuk, hogy milyen lesz:-)
padand2014-01-15 15:17:53 // 143289
Csináltam egy kis számvetést, egy éve vettem a 156-ot, 600.000 Ft.-ért. 202.000 Km-el, alapvetően rendben volt, rozsdát mondjuk megnézhettem volna tüzetesebben, féltengelyek kicsit ropogtak, meg érezni lehetett már, hogy indításkor-leállításkor már beráz a kettőstömegü.
Egy év, 53.000 km után (255.000): küszöböket eszi a rozsda, komplett cserére lesz szükség. lendkerék ugyanolyan, nem romlott szinte semennyit se, pedig azt hittem fog. Féltengely ropog, de az se sokat változott. Ami volt rajta csinálva: 3 szerviz, 1 vezérléscsere, első futómű felújítás (bontott, javított alkatrészek (kb. 110.000 ft.)), távírányító javítás, ékszíjtárcsa csere, meg pár apróság. Semmi komolyabb.
Vételár: 600.000 Ft.
Átírás + váltózár + biztosítás: 118.000 Ft.
Javítási költségek: 350.000 Ft. (nyári gumi, szervizek stb.)
Extrák: tetőtartó, vonóhorog + új vizsga, pici tuning, ilyesmi: 210.000 Ft.
Így összesen 1.278.000 Ft.-ot költöttem a vasra.
Cég fizetett amortizációt (9 Ft / km): 478.000 Ft.
Így most nekem eddig a kocsi 800.000 Ft.-ba van.
Úgyhogy szerintem megérte :) és imádom :D
Egy év, 53.000 km után (255.000): küszöböket eszi a rozsda, komplett cserére lesz szükség. lendkerék ugyanolyan, nem romlott szinte semennyit se, pedig azt hittem fog. Féltengely ropog, de az se sokat változott. Ami volt rajta csinálva: 3 szerviz, 1 vezérléscsere, első futómű felújítás (bontott, javított alkatrészek (kb. 110.000 ft.)), távírányító javítás, ékszíjtárcsa csere, meg pár apróság. Semmi komolyabb.
Vételár: 600.000 Ft.
Átírás + váltózár + biztosítás: 118.000 Ft.
Javítási költségek: 350.000 Ft. (nyári gumi, szervizek stb.)
Extrák: tetőtartó, vonóhorog + új vizsga, pici tuning, ilyesmi: 210.000 Ft.
Így összesen 1.278.000 Ft.-ot költöttem a vasra.
Cég fizetett amortizációt (9 Ft / km): 478.000 Ft.
Így most nekem eddig a kocsi 800.000 Ft.-ba van.
Úgyhogy szerintem megérte :) és imádom :D
Dante2014-01-15 13:09:11 // 143288
Én amikor megvettem elvileg 10.000 km-t futott gyertyák voltak benne. De inkább biztosra mentem és vásárlás után vettem a garnitúra 4 pólusú Bosch-t. Mikor kivettem a régieket akkor döbbentem meg, hogy a 4es hengernél lévő gyertyának konkrétan nem volt elektróda hézaga. Kimértem cégnél kiváncsiságból mérőmikroszkóppal, kb 0,1mm-es hézag volt az elektróda és a test között Többi 3 gyertyának meg a szokásos 1 - 1,1mm. Így most már nem tartom kizártnak, hogy akkor ez is olvadás áldozata lett.
És azon felül hogy hidegindítás után kb 10 másdpercig éreztem egy enyhe 3 hengerezést, semmi rendelleneset nem produkált ez a gyertya...
És azon felül hogy hidegindítás után kb 10 másdpercig éreztem egy enyhe 3 hengerezést, semmi rendelleneset nem produkált ez a gyertya...
MÁRK1562014-01-15 12:44:29 // 143287
Sziasztok! Nincs valakinek elektromos napfénytetője eladó?
Imyx2014-01-15 06:59:10 // 143286
Nekem sok anomália megoldódott, hogy lehúztam, és megtisztítottam a csatlakozót :). Sőt, kosz is volt benne.. A csati a kesztyűtartó mögött van, ki kell venni (a kesztyűtartót), brutál biztosító pöckök rögzítik a csatit :).
Ennél a motornál fontos, hogy a gyertya hőértéke a gyárival azonos legyen. Az én JTS-em, amit eladtam, nemrég elolvasztott két gyertyát, gyertyacsere után, gyanítom, hogy nem gyári NGK került bele..
Ennél a motornál fontos, hogy a gyertya hőértéke a gyárival azonos legyen. Az én JTS-em, amit eladtam, nemrég elolvasztott két gyertyát, gyertyacsere után, gyanítom, hogy nem gyári NGK került bele..
Imyx2014-01-15 06:54:54 // 143285
Én nem találkoztam reklámok hadával :)
Dante2014-01-14 19:05:18 // 143284
Hmm. Csak kiváncsiságból: Miért jó lehúzni az ECU csatit? és az hol található? :)
Viszont feltűnt, hogy istenítni mindenki a gyárinak mondott NGK gyertyákat, tényleg ennyire jók? Nekem most 4 pólusú Bosch Super 4 van benne. Persze nem tervezek elmenni ezekkel 100.000 km-t, max 30-40-et, de eddig igazából semmi gondom velük...
Viszont feltűnt, hogy istenítni mindenki a gyárinak mondott NGK gyertyákat, tényleg ennyire jók? Nekem most 4 pólusú Bosch Super 4 van benne. Persze nem tervezek elmenni ezekkel 100.000 km-t, max 30-40-et, de eddig igazából semmi gondom velük...
Attika012014-01-14 18:46:36 // 143283
Köszi. Nem tudom mi történt a géppel, de csak az amore ilyen :( Na de ez nem ebbe a topic-ba való. Köszi mégegyszer. (fos asus)
Bgabor2014-01-14 18:38:15 // 143282
Csak neked ,csak itt ,csak most :-) Nálam minden a megszokott
Attika012014-01-14 17:44:10 // 143281
Mi ez a sok reklámsz@r az oldalon? Vagy csak nekem ilyen?
Imyx2014-01-14 16:58:31 // 143280
Jó, gyári gyertyák vannak benne?
Légtömegmérő + lambda szondákat is leellenőrizném. Az ECU-ról is lehúznám a csatit, + alapbeállítás visszaállítása MES-sel, akksi saru le pár órára.., 100-as benzinnel 50 km autópálya, én ezeket elvégezném. Ha az injektorok jók, és a fentiek rendben, akkor a probléma nem kellene fent álljon. Ha igen, motor szét.. Hívd fel Szatyi CarTársat, sok JTS motort szerelt, felújított, látott sok mindent, kérd ki a véleményét, nem kerül semmibe, szívesen segít!!
Üdv.
Légtömegmérő + lambda szondákat is leellenőrizném. Az ECU-ról is lehúznám a csatit, + alapbeállítás visszaállítása MES-sel, akksi saru le pár órára.., 100-as benzinnel 50 km autópálya, én ezeket elvégezném. Ha az injektorok jók, és a fentiek rendben, akkor a probléma nem kellene fent álljon. Ha igen, motor szét.. Hívd fel Szatyi CarTársat, sok JTS motort szerelt, felújított, látott sok mindent, kérd ki a véleményét, nem kerül semmibe, szívesen segít!!
Üdv.
Juve1562014-01-14 10:24:55 // 143279
Üdv mindenkinek! Kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 156 2.0. jts motorral szerelt gépem. A problémám az, hogy gyorsításkor (általában 2-es fokozatban) visszajelez a motorhibát jelző lámpa és az autóból "elmegy" az erő. (nem minden gyorsításkor de elég rendszeres) A diagnosztika hol az egyik, hol a másik hengerben jelezett gyújtáskimaradást. (égéskimaradás) Sikerült szereznem 4 db új (Bosch) trafót majd beszerelés után sem múlt el a fenti hiba. A befecskendő szelepek ellenőrizve lettek, hibátlanok. Ha valakinek lenne valami ötlete, hogy hol érdemes keresni a hibát vagy esetleg mi lehet a hiba forrása azt megköszönném.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Válaszotokat előre is köszönöm!
Dante2014-01-14 09:00:07 // 143278
Jobb hátsó kerék előtt, illetve valahol azon a környéken :) Ha alá tudsz mászni aknába szerintem gyorsan megtalálod.
hg6idn2014-01-14 08:48:42 // 143277
A JTS-be merre van? Én abban tudatban voltam, hogy csak a tankba van a szép méretes szűrő.
Dante2014-01-14 08:08:21 // 143276
Érdekes, mert a JTS-be viszont már raktak külön benzinszűrőt. Igaz, lehet hogy annak az injektorai érzékenyebbek is lennének a koszra mint a TS-é.
Mondjuk utólag is lehet bármikor betoldani egy benzinszűrőt a benzincsövek közé, ha ez az illető biztonságérzetét javítja.
Mondjuk utólag is lehet bármikor betoldani egy benzinszűrőt a benzincsövek közé, ha ez az illető biztonságérzetét javítja.
Piritu - 1.000.0002014-01-14 06:58:49 // 143275
Azért se értem ezt a "fejlesztést", mert a szervizeknek tuti nagy bevételt hozhat a cserélgetése az autó első pár évében.
Kristyon2014-01-13 22:41:13 // 143274
Köszi, ez sokat segít :)
Ahogy olvastam a blogot, lehet hogy rosszul értelmeztem, de olyasmit vettem ki belőle, hogy amelyik kijelző, még valamilyen szinten jó (teszem azt hideg állapotában jól működik), az javítható annak az ellenállásnak beforrasztásával, hogy jobban tűrje a meleget, mert ugye ahhoz is hozzáfűzték, hogy ezzel megvédjék az új kijelzőt...
Ahogy olvastam a blogot, lehet hogy rosszul értelmeztem, de olyasmit vettem ki belőle, hogy amelyik kijelző, még valamilyen szinten jó (teszem azt hideg állapotában jól működik), az javítható annak az ellenállásnak beforrasztásával, hogy jobban tűrje a meleget, mert ugye ahhoz is hozzáfűzték, hogy ezzel megvédjék az új kijelzőt...
Bgabor2014-01-13 22:09:24 // 143273
http://forum.clubalfa.it/elettronica/22347-problemi-soluzioni-display-infocenter-alfa-156-a-11.html
Itt egy megoldás. Javítani csak kijelző cserével lehet. (bár jobban jársz ha veszel bontottan)
Itt egy megoldás. Javítani csak kijelző cserével lehet. (bár jobban jársz ha veszel bontottan)
mreni2014-01-13 22:02:25 // 143272
Egyrészt nem tudható,hogy ki mikor milyen üzemanyagot tankolt bele,másrészt, akármilyen óvatos is vagy 10+év alatt elég sok kosz kerül a rendszerbe,arról nem is beszélve,hogy a nagy átlagban a km-ek száma is 200ezer fölött van.
Szerintem nagy hülyység volt a Fiat-tól ez a "fejlesztés",bravokkal is előfordul erre visszavezethető probléma.
Én minden autómban kitakarítom ezt a kis szűrőt,jobb idő lesz megcsinálom a 66on is,szerintem lesznek meglepő képek..
Szerintem nagy hülyység volt a Fiat-tól ez a "fejlesztés",bravokkal is előfordul erre visszavezethető probléma.
Én minden autómban kitakarítom ezt a kis szűrőt,jobb idő lesz megcsinálom a 66on is,szerintem lesznek meglepő képek..
Kristyon2014-01-13 21:30:53 // 143271
Piritu - 1.000.0002014-01-13 21:00:55 // 143270
Normális üzemanyag esetén nem hiszem, hogy valaha gond lenne vele. A Spiderben is 14 év után cseréltem a gyári szűrőt, akkor is csak passzióból.
Piritu - 1.000.0002014-01-13 20:59:27 // 143269
Így van, az AC pumpába van benne, de a klasszikus értelemben nem cserélendő. Az euro 2-es motorokban volt még.
Liquid2014-01-13 20:36:21 // 143268
akkor valszeg a kor következménye
mreni2014-01-13 20:20:50 // 143267
nem is én,de egyre gyakoribb az ilyen "hiba" ez tény
Liquid2014-01-13 20:19:43 // 143266
nekem nem volt gondom vele, illetve eddig senki se reklámozta, de nem én vagyok a legtöbbet látott :)
mreni2014-01-13 20:18:10 // 143265
kivéve ha full televan :) ami gyakran előfordul :)
Liquid2014-01-13 20:06:48 // 143264
valami szűrőféle van az AC - pumpával kvázi egybeépítve, de nem szükséges azt birizgálni
Petya772014-01-13 19:19:27 // 143263
azt hittem h van benne a hatso ules mogott vagyis alatt
Stef2014-01-13 17:45:28 // 143262
Szerintem van benne (de nem cserélhető...)
Piritu - 1.000.0002014-01-13 15:33:26 // 143261
Sehol, nincs a TS-ben.
Petya772014-01-13 15:18:35 // 143260
Sziasztok.
Azt szeretnem kerdezni h hogy lehet kicserelni az uzemanyag filtert es hogy hol van?
Alfa 156 1,8 TS
Azt szeretnem kerdezni h hogy lehet kicserelni az uzemanyag filtert es hogy hol van?
Alfa 156 1,8 TS
Liquid2014-01-13 07:58:22 // 143258
gyárit, a mákaszervízben 80e-ért :)
Ha nagyon mákos vagy akkor bontóban, de ritkább mint a fehér holló. Az ülésre van felszerelve.
Inkább keresess egy méretben odaillő univerzálisat . ilyet pl.
Ha nagyon mákos vagy akkor bontóban, de ritkább mint a fehér holló. Az ülésre van felszerelve.
Inkább keresess egy méretben odaillő univerzálisat . ilyet pl.
iguigu2014-01-13 06:47:32 // 143257
hol lehet venni 99-es alfába középső kartámaszt?
Imyx2014-01-12 21:33:25 // 143256
Ja, az a röhej, hogy ilyen apróságokra is megy a pénz rendesen.
Kristyon2014-01-12 20:56:57 // 143255
Zavarni zavar, de annyira egyenlőre nem, hogy kiadjak érte annyi pénzt, még vannak fontosabb dolgok amire költeni kell...
Imyx2014-01-12 20:02:19 // 143254
Ez a kis kijelző, na ennek nem szabadna melegednie.., én ilyet vettem, és kifogástalan volt. Bontókban 15-30 között vannak, ha zavar, akkor cserélni kell :(
ystuc2014-01-12 18:48:27 // 143253
Tőlem sem bérlete senki, pedig egy hétre 5000-ért odaadtam volna 2 bringatartóval együtt.
Ricoe1562014-01-12 17:53:17 // 143252
Éppen sikerült jó áron vennem egyet :)
Kn[.]xX2014-01-12 16:05:13 // 143251
Kristyon2014-01-12 14:14:51 // 143250
Imyx2014-01-12 07:58:27 // 143249
Ez érdekes. Facelifteknél nem szokott melegedni egyáltalán, a kisebbik kijelző. A kisebbik kijelző szürke "házban" van, a nagy kijelző feketében.
Kristyon2014-01-11 21:42:13 // 143248
Köszi! :)
És mit oszt el, egy cső be, egy cső ki.... vagy a hátulján még van valami???
És mit oszt el, egy cső be, egy cső ki.... vagy a hátulján még van valami???
Attika012014-01-11 21:34:18 // 143247
Sima elosztó tömb................
Kristyon2014-01-11 21:07:46 // 143246
Kristyon2014-01-11 20:53:16 // 143245
Hali!
Nekem face kifül bellül az autó, gondolom akkor nekem a kisebbik kijelzős. 3 fok alatt csak 10-15km kocsikázás után tér magához, és akkor kezdi a csekkolást is, de talán ez nem is a kijelző hibája. Melegben éppen annyira el tud halványodni, hogy ne lehessen leolvasni róla semmit. A hidegekben is ha megy a fűtés, mire kellőképpen bemelegszik az autó, akkor is épp úgy elhalványodik mint nyáron.
Nekem face kifül bellül az autó, gondolom akkor nekem a kisebbik kijelzős. 3 fok alatt csak 10-15km kocsikázás után tér magához, és akkor kezdi a csekkolást is, de talán ez nem is a kijelző hibája. Melegben éppen annyira el tud halványodni, hogy ne lehessen leolvasni róla semmit. A hidegekben is ha megy a fűtés, mire kellőképpen bemelegszik az autó, akkor is épp úgy elhalványodik mint nyáron.
Imyx2014-01-11 09:34:33 // 143244
A lényeg az, hogy NE nagy kijelzős legyen, csak az melegszik, ezeket belső facelifthez szerelték, a kisebbik kijelző az, amelyik nem melegszik, ezt a full faceliftekbe szerelték.
Lehet cserélni házzal is, ház nélkül is, csak a kijelzőt. Házzal együtt cserélni szerintem macerásabb ;-). Az infocenter kábelkötege valahol a kesztyűtartó magasságában van, nem egyszerű megtalálni, és újra visszavinni oda a kábelt.
Lehet cserélni házzal is, ház nélkül is, csak a kijelzőt. Házzal együtt cserélni szerintem macerásabb ;-). Az infocenter kábelkötege valahol a kesztyűtartó magasságában van, nem egyszerű megtalálni, és újra visszavinni oda a kábelt.
Zoli852014-01-10 22:09:46 // 143243
Hát nekem 2003-as van belső faceliftes de még a régi alakú kívülről. Azt olvasgattam, hogy a faceliftes külsősnek a kijelzője kisebb vagy nagyobb már nem emlékszem, de eltér ezért a műanyag házat is cserélni kell, legalábbis egyik cartársunk ezt írta.