Fórum >> Típusok >> 156

tazo2007-03-14 14:22:33 // 32392
giugiaro sw 2.5 V6 gyakorlatilag nem is létezik (én még nem láttam, pedig ha nem is magyar piacra, de gyártottak), GTA pedig elméletileg sem - úgy tudom, a facelift után a GTA a régi maradt!
tazo2007-03-14 14:20:47 // 32391
köszönöm és egyre inkább tisztában is vagyok vele, úgyhogy próbálom úgy is kezelni / értékelni ezt az autót!
tipoatti2007-03-14 13:25:54 // 32390
Most néztem meg az oldaladon a gépedet. Gyönyörű darab, az tény!!! :)
kru2007-03-14 12:47:44 // 32389
jó de mondjuk ilyet, mint a tiéd kifogni nagy mázli kérdése :-))) hát még giugiaro-t... én sokáig kerestem giugiaro sw 2.5v6-ot vagy sw gta-t, de feladtam az elveimet...
tazo2007-03-14 12:20:43 // 32388
Ami pedig szintén egy relatíve új tapasztalat nekem: a 2.5 V6-al ugyanezt meg lehet csinálni - visszaváltás nélkül előzni akár autópályán, akár országúton, viszont ez is elpörög 7.000-ig és ordít, ha kell! :)))
mesa2007-03-14 12:20:32 // 32387
Én is erre gondolok első körben! Otthon van egy SD karis tarcsi fejegységem, majd a hosszú hétvége alatt kicserélem, akkor már össze tudom hasonlítani a hallottakat...
tazo2007-03-14 12:18:40 // 32386
Sziasz! A dízel vs. benzines "vitához" szeretnék egy személyes tapasztalatot megosztani (mindenféle végkövetkeztetés és konklúzió nélkül - ezeket rátok hagyom): Szitu: utazás Prágába Autók: Após - Audi A3 1.9 PDTDI Bnőm unokatesó: Ford Mondeo 2.0 TDCI Én: az előző Alfa 156 2.0 TS Körülmények: szinte végig autópálya - nem siettünk és az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a mi autónkban utaztunk a leg kevesebben (hárman, az audiban 4-en, a fordban 5-en) Papíron LE-ben ugye az alfa volt a legerősebb mind közül. Egyenletes utazáskor semmi különbség nem volt, csendben, nyugodtan, kényelmesen mentünk mind a 3 autóval. DE! amikor egy-egy kamion kijött elénk és újból gyorsítani kellett - hááát, nekem 4-ig, de néha 3-ig vissza kellett kapcsolnom, hogy tudjam tartani a lépést Após offjával, amivel ő maradt 6.ban!!! Na itt kezdtem el gondolkodni a dízelen... Van viszont még egy másik oldala is a dolognak: amikor egy csúnya off mercis megsértődött azon, hogy meg akarjuk előzni 140-el az autópályán (ő olyan 130-al ment) és nem akart elengedni. No itt elborult az agy: kikerültem - Após is - de én 220-ig meg sem álltam, mert a mercis is elkezdte nyomni neki, de itt Após is rendesen lemaradt! Na jó, mégis egy kis tanulság: minden éremnek 2 oldala van! :)
tipoatti2007-03-14 12:09:58 // 32385
Annyira nagyon xarul azért nem kéne szólnia... Lehet, hogy a fejegységed gyengus. Én 1 hónapig tudtam elviselni a gyári fejegységet, annyira köpedelem gyenge... Raktam be egy normális(abb) fejegységet, mindjárt sokkal jobb. A kocsidat CD-vel együtt vetted? Abszolút nem vagyok hi-fi szakértő, de azt tapasztaltam, hogy a kisebb kategóriás Clarionok gyötrelem tré hangon tudnak szólni...
mesa2007-03-14 12:04:56 // 32384
Fúj, nagyon doboz hangja van :( Nekem 6 hangszórós a kiszerelésem. Mély, közép gyakorlatilag nincs, vagy értelmetlen próbálkozni. Lehet, hogy a kalaptartóba a két vájatba kellene rakni (szerintem 16,5-es) hangsugárzókat, és akkor az egy ideig javítana a helyzeten ?
Poló2007-03-14 11:55:57 // 32383
Első hallásra nekem tetszett a gyári cumó. Meg ha valaki idegen hallja, annak is tetszik. Nekem már kevés :(
mesa2007-03-14 11:51:28 // 32382
Kérdés : az öreg Clarion (vagy mittomén Pioneer) fejegység szól ilyen xarul a kocsimban, vagy a gyári hangszórók ??? Írtó gagyi. Az eddigi autóimban még a gyári cuccok is fényévekkel szebben szóltak. És én nem vagyok Hifi-buzi, de ez már engem is zavar :(
mesa2007-03-14 11:48:44 // 32381
Persze, mindent meg lehet szeretni. Ha elkezdek majd öregedni, én is élgondolkodom majd egy dízelen! :-)))) (vagy akkoriban inkább hidrogénhajtáson?) :-))) .piece.
kru2007-03-14 11:32:17 // 32380
nem lesz vita, kell két autó és kész :-)) mármint _legalább_ kettő :-)) Az a baj, hogy sokan még mindig azt hiszik, hogy nyomaték milyen királyság, nem kell annyit váltani... Hát igen, a nyomaték királyság, mert az az erő, ami gyorsít. Akárhogy is nézzük. Más dolog, hogy nem lehet őket elforgatni 7000-ig és ezért nincs akkora teljesítményük. Illetve olyan váltó kell mögé, amilyen. És hát igazad van, a váltást nem úszod meg emiatt, csak mert sok a nyomaték. Egyébként abban teljesen igazad van, hogy hülyeség a számokat nézni, mert a kerékre jutó nyomaték a lényeg, amit a váltó ugye nagyban befolyásol :-))) De mondjuk azért vess egy pillantást a squadra-s remappelt 2.4 mjetre, aminek a nyomatékgörbéje egy totál vizszintes vonal úgy 1500-3500 között és úgy 4500 körül esik vissza 320Nm-re... gyári hajtáslánccal. (oldalamon linkelve a kép) Pedig ezek a TáDék értelmesen ~ 2000-4000 RPM között forognak , alatta felette semmi, ezért állandóan kavarni kell a váltóval, hogy lehessen autózni, pont fordítva, mint ami az előkamrás szívódízelekenél megszokható volt. Mondjuk úgy, hogy 1300-tól értelmesen kezd menni egy 2.4 (1500-nál áll fel a nyomás egyébként) és értelmesen megy mondjuk 4300-ig. Legalábbis az enyém, ami ráadásul gyári, nincs piszkálva. És 1300 alatt sem jön zavarba. De végül is TÖKmindegy. piece.
kru2007-03-14 11:15:58 // 32379
Persze. Nem is akartam vitát nyitni, mert felesleges :-))) Wickey-t kell követni és ott a kánaán, egy jtd + egy IGAZI Alfa hétvégére. Nyilván, ha lehetne, én is gta-val járnék vagy 2.5v6, de sportwagonban ilyet találni (mondjuk azt, h úgy 3-4 éveset) gyakorlatilag lehetetlen... De azt gondolom per ma felnőttek odáig a jtd-k, hogy alternatíva, mégpedig élvezhető alternatíva egy sor 5 hengeres multijet. Mondjuk én személy szerint szinte csak hosszú utakra használom az autót, városban nem is veszem elő (na jó, bevásárlás meg ilyesmi). Namost 6-ban autópályán gyak. nulla motorhang van 130-140 körül, mivel eleve más ford.tartományban dolgozik a gépezet. Ami engem érdekel, az nem a 0->100, hanem a 60->100, 80->120, 110->140 és hasonlók és abban azért üt. De hát mindenkinek más a preferenciája. Egy biztos, én nem a fogyasztás miatt választottam ezt. Az 5 hengeres multijetnek elég korrekt hangja van, alapjárattól eltekintve. És azért a turbó meg tudja fogni az embert, még ha dízel, akkor is. És 156-ban nincs más turbós verzió, mármint gyári... (Arról nem is beszélve, hogy könnyen előcsalható belőle _biztonsággal_ a 210-220LE. Több is, de akkor már a hajtáslánc bánja. Persze lehet, hogy soha nem fogom elővarázsolni belőle...)
csocsi2007-03-14 11:11:42 // 32378
Most meg ugye nem kell kézzel keverni az olajat :))))
Liquid2007-03-14 11:10:18 // 32377
Egyébként nemrossz alternatíva a 2.4JTD, az nekem is teccik :)
mesa2007-03-14 11:09:53 // 32376
Az a baj, hogy sokan még mindig azt hiszik, hogy nyomaték milyen királyság, nem kell annyit váltani... Pedig ezek a TáDék értelmesen ~ 2000-4000 RPM között forognak , alatta felette semmi, ezért állandóan kavarni kell a váltóval, hogy lehessen autózni, pont fordítva, mint ami az előkamrás szívódízelekenél megszokható volt. Addig amig forgatja a csiga, addig gyorsul ,de ezek csak rövid ideig tartó intenzív gyorsítások, magyarán hátbarugdosások. Aztán ettől a kis hátmasszázs kapcsán elhiszik, hogy milyen jól megy a gép. Nekem -öszintén bevallom- diízellel még sohasem sikerült eltalánom azt a fokozatot jól, amire épp szükségem lett volna. Vagy túlforgatam egy visszaváltással, vagy hagytam magában, de ott olyan nyomatékhiányos volt, hogy akkor is csak vánszorgott. :) Ízések és plafonok. (ui: de nehogy dízel vs benzin vita kerekedjen megint, annak semi értelme. mindenki azt szeresse amije van! ;-))
Liquid2007-03-14 11:07:23 // 32375
Kellett nagyon :)
csocsi2007-03-14 11:06:56 // 32374
Vaze, már nem is akarom kipróbálni azt a tragacsot :)))
Poló2007-03-14 11:06:11 // 32373
Cserébe délután 2-től éjjel 2-ig dolgoztunk :( Meg kaptunk két bécsis szenyát, meg fél liter üdítőt :))
csocsi2007-03-14 11:04:33 // 32372
És még azt mondod nem jó a cég? :)))) Vaze én sosem kapok autót hazajárni :))
Poló2007-03-14 11:03:47 // 32371
Valamivel muszáj volt hazajönni :)))
Sparky2007-03-14 11:03:00 // 32370
Tesztelgetjük a céges autókat??
Poló2007-03-14 10:58:18 // 32369
Múltkor vezettem egy ódi A4 2,5 TDI-t, 180 paci, négykerékhajtás. A 100-as sprintet szerintem nem lehet vele olyan hamar elérni, mint a 2.0 TS-sel, mert annyit váltottam addig, mint egy teherautós a felezővel. Egyesben elindultam, nyomtam egy padlót és már el is fogyott, kellett neki a második. Az is hamar elfogyott, meg a hármas is. A negyedik már valamivel tovább tartott. És nem úgy fogy el, mint a TS-em, hogy végigforod, hanem 4000 körül már alig húzott valamit. Azt vettem észre, hogy nem gyorsul az autó, a motorzajtól meg nem hallani semmit. Viszont 150 körül húzott szépen, jobban, mint a 156-om (még 180-190 környékén is). De hát az mégsem 155 lovas, hanem 180. Amúgy nem fogott meg a diesel.
mesa2007-03-14 10:39:51 // 32368
Irígykecc, mi ?! :-D
kru2007-03-14 10:32:52 // 32367
kettőfélvéhattal nehéz :-))
mesa2007-03-14 10:21:44 // 32366
Ahhoz nem kell diesel, hogy dízel hangot hallhassunk ! :) (Elég egy jó kis vezérlésmódosító ...)
kru2007-03-14 09:41:42 // 32365
lásd be, nem lehetett kihagyni :-))
Liquid2007-03-14 09:11:26 // 32364
Már vártunk egy dieseles Cartársat! :))
csocsi2007-03-14 09:07:50 // 32363
Szerintem nem tudod őket meggyőzni :))
kru2007-03-14 07:40:50 // 32362
melyik a jobb választás,a 2.0 ts vagy a 2,5v6 sor5 :-))))
LeeVonJay2007-03-14 06:09:35 // 32361
Köszi a sok választ.A vezérszíjhoz hozzátéve még annyit,hogy nekem a 146-on kb 50-60 ezerből jött ki görgőkkel együtt,igaz itt mindenből kettő kellett(BOXER)
Karakot2007-03-14 02:26:33 // 32360
Egyébként nálam minden 60 ezret ment.
Poló2007-03-14 01:00:21 // 32359
Nálam mindenen látszódott, hogy cserére érett. Aki látta a szíjat meg a feszítőt, mindenki azt mondta, hogy szerencsés ember vagyok :)
Karakot2007-03-14 00:42:35 // 32358
Soha ne bánd meg! :) Én szeretek nyugodtan aludni. Úgy voltam vele, hogy a következő szíjcserét már úgysem nálam éri meg a kocsi, addig meg ne kelljen aggódnom, hogy mikor történik valami. Ezért cseréltem mindent. Egyébként a vezszíj az nagyon pöpec állapotban volt, simán maradhatott volna, a hosszbordás viszont ramaty volt, végig repedezve, volt, hogy a szíj teljes szélességében. Ami még gáz volt, az a vezszíj feszítő, abból 1 forintos nagyságú darabkák voltak kitörve. Hogy miért kell azt műanyagból csinálni??? Bezzeg a vezszíj vezetők, azok elnyűhetetlennek tűnnek, semmi bajuk nem volt.
Poló2007-03-14 00:33:55 // 32357
Csöri mondta :)) Bízok a tapasztalatában.
Poló2007-03-14 00:32:56 // 32355
A ballansz szíj az kiegyenlít valamiket. Asszem finomabban jár a motor, hogy benne van. Csak a kétezresekben van.
Karakot2007-03-14 00:30:21 // 32354
Egyébként milyen megfontolások alapján szelektáltál, hogy mi marad, mi cserés? Nem aggódsz a vízpumpa miatt?
Karakot2007-03-14 00:28:38 // 32353
Ha a hosszbordás feszítőjét nem cserélem, akkor 28 ezerrel lett volna olcsóbb. A balansz szíj az mit csinál? Szerintem nálam olyan nincs.
Poló2007-03-14 00:25:21 // 32352
Vízpumpa meg a hosszbordás szíj feszítője marad, a többi cserélve lett. Van ballansz szíj is.
Karakot2007-03-14 00:24:35 // 32351
Sajnos hallottam már nem egy ilyen esetről én is....
mesa2007-03-14 00:21:43 // 32350
Igaz, a 8v láncosoknál is külön hosszbordás szíjon van ! Ez is közrejátszik a megbízhatóságban. Sokan a 16v TS-nél kifelejtik a vízpumpát, beáll a csapágya és hopp a vezérlésnek,hiába új a feszítő meg a szíj...
Karakot2007-03-14 00:17:52 // 32349
Azt V6-nál nem a vezszíj hajtja, azt mondták az okosok, hogy amíg nincs vele gond, nem kell cserélni, mert ha bedöglik, akkor sem ugrasztja a vezérlést, mint a TS-ekben.
mesa2007-03-14 00:12:26 // 32348
Vízpumpa ?
mesa2007-03-14 00:11:01 // 32347
Nekem sosem volt más,csak 2.0 TS. A 8 valvés láncos motornál jobb, tartósabb nem is készült. És jól mentek! A 16 valvés meg meg jobban :) Persze tudjuk, a V6 igazi alfa motor, meg 2 hengerrel több. DE! Azért a 2.0 S4 hangja sem akármilyen. Szerintem a kategóriájában a legszebb!!! Ha a végsebesség nem számít,főként városban használják,akkor a kétezres is bőven elég. Fogyasztás, biztosítás, adó összességében pedig közel hasonló élmény, sokkal kevesebbért! A V6 súlya miatt pedig inkább alulkormányzott, mint a 'parányi' 2.0-lal egy 156 ... De én nem értek hozzá! Engem csak kizárólag 2.0TS érdekelt mindig, egyhat véhat sosem :)))
GTPeti2007-03-14 00:03:06 // 32346
Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy a lámpatest üvegét is a hozzáigazítod-e a LED-ekhez? Mert azokhoz ugye pont nem prizmás üveg passzol, hanem sima. A prizmás szépen "elmossa" a fényt, így a lényeg pont nem látszik. Vagy nem annyira. Sajnos. :((
Karakot2007-03-14 00:03:01 // 32345
Azért megkérdezem, hogy nálad miket cseréltek. Nálam: vezszíj, 2 vezető, a feszítő, aztán a hosszbordás, annak a 2 vezetője és a feszítője, szóval abszolút komplett csere volt.
Karakot2007-03-13 23:59:55 // 32344
Most erre mit mondjak, de jó Neked. Sajnos nem vagyok róla meggyőződve, hogy ennyivel jobban megy a 2.5 mint a 2.0. :(
Poló2007-03-13 23:57:11 // 32343
Nem lehet, hogy rosszul van bent az egyik izzó?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak