Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-11 19:52:59 // 8490
szépen füstű pedig eu4 :D
Piritu - 1.000.0002010-10-11 19:46:02 // 8488
emléxem, már volt fenn :-)
ALFI1562010-10-11 19:43:06 // 8487
Ez adta az ikhletet:
ALFI1562010-10-11 19:41:25 // 8486
Felfort a víze.Olvasd el az oldalán.Azt hiszem ír rolla.
Piritu - 1.000.0002010-10-11 19:36:17 // 8485
Mi az a füst, ami elöl kijön?
ALFI1562010-10-11 19:34:27 // 8484
Ezt a képet én lőtem.
ALFI1562010-10-11 19:32:54 // 8483
Te tudod.De én már nem bántanám.
'''''2010-10-11 19:21:26 // 8482
Ezt züminek töltöttem fel.Milyen lenne az eleje króm ráccsal?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-08 20:36:43 // 8480
azt hittem az a +40 vagy 50 ló jobban kijön...
GTPeti2010-10-08 20:34:01 // 8479
Jaja, ez meg a 3. pont. :)
GTPeti2010-10-08 20:33:27 // 8478
1. nehéz
2. egy tankban rohadtul nem érezni a sebességet.
(Ezért is egy volt egy eltalált autó a 156. Hogy hazabeszéljek.)
Piritu - 1.000.0002010-10-08 20:33:20 // 8477
pedig Te nem is pörgetted 5 ezer fölé a motort :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-08 20:31:23 // 8476
őszintén? azt hittem jobban megy...
GTPeti2010-10-08 20:28:59 // 8475
És? Tűrhetően gurul, ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-08 20:25:39 // 8474
jeee...ma Bp-en hajtottuk egymást egy 159SW 3.2Q4-gyel :)
Piritu - 1.000.0002010-10-08 20:12:21 // 8473
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-07 13:38:19 // 8472
szívósor problémánál nincs ilyen jelenség....
ALFI1562010-10-07 13:29:32 // 8471
Teljessen jogos.(kuplung)
Bilux2010-10-07 13:16:01 // 8470
Kuplungról nem hallottál? Az csúszik meg, mikor vissza engeded a fordulatszámot akkor zár annyira, hogy az autó is tud gyorsulni a a fordulatszám fügvényében...
ALFI1562010-10-07 13:14:55 // 8469
Szerintem ez is mint itt mindenkinek akinek akármilyen problémája van valami egésszen apróság lessz.Valami szenzor vagy a szívósor elkormolódott vagy a DPF......Akármi befolyásolhatja.Próbáltátok kiolvasni?Hátha van valami tárolt hiba.
Megye2010-10-07 13:11:09 // 8468
Egészen pontosan a motor felpörög ezzel együtt a fordulatszámmérő is elindul a piros terület fele, de az autó ahelyett ,hogy gyorsulna lassulni kezd. Ha ezután a gázt felengedem majd újra lenyomom az autó elkezd megint gyorsulni. Ezt először tempomatnál vettem észre, majd sima használatnál is (mikor "csak" nyomom a gázt) is jelentkezett, mint írtam általában hosszú útnál.

Azért érdekes, mert mégis csak 3 éves az autó (folyamatosan szervizelve), így korainak látok minden ilyen problémát.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-06 21:27:05 // 8467
turbó semmi kép sem az vagy tol vagy nem ....
Piritu - 1.000.0002010-10-06 21:23:54 // 8465
simán lehet valami elektromos gubanc. A motorirányítás "elmegy" egyben a műszer(ek) "megbolondulnak".
Piritu - 1.000.0002010-10-06 20:09:56 // 8463
Azon mit értesz, hogy "és a fordulatszámmérő magas tartományba tért ki."
Magasabb fordulatot mutatott anélkül, hogy a motor felpörgött volna?
Megye2010-10-06 11:48:19 // 8462
Sziasztok,

Tudna segíteni valaki egy turbó specialista felkutatásában?

Alkalmanként főként hosszú távoknál, teljesen hektikusan, az autóban elment az erő és a fordulatszámmérő magas tartományba tért ki.

Ezután elvittem a Kelet-Pestbe, ahol kicserélték a turbócsövet, megtisztítottak mindent az olajtól és kitalálták hogy a turbót is ki kell cserélnem, vagy javíttatnom. Míg a pécsi szerelőm szerint ez hülyeség, merthogy elvileg minden turbó nyomja az olajat.
Ezért gondoltam elmennék és megnézetném egy valóban hozzáértővel, aki még közben nem is húzná le az összes pénzem.

Előre is köszi-
Piritu - 1.000.0002010-10-05 21:25:31 // 8460
ez az a bizonyos QLT-szenzor :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-05 21:23:32 // 8459
jah 15e-ként bőven jó..
GTPeti2010-10-05 21:22:22 // 8458
Ezt passzolnám.

Viszont a vezetőképesség mérést eltaláltam. Bár ez egy motorokról szóló cikk, leírják, hogy különböző frekvenciákon mérik az ellenállást (ami a vezetőképesség reciproka, és igazából impedancia :). Szóval tényleg durva becslés. Amúgyis mindegy. 15ezrenként csere. Az a biztos.
Piritu - 1.000.0002010-10-05 21:15:03 // 8457
A korábban belinkelt cikk szerint: "Az autók nagy hányadánál még nincs beépítve az üzemeltetés körülményeit is figyelő rendszer, nincs QLT (minőség-szint-idő) szenzor."
..tehát a 159-be van ilyen?
GTPeti2010-10-05 21:10:09 // 8456
A mai tendencia: Csak azt mérd, amit nagyon muszáj. A többit inkább számold, processzorod úgyis van. Előfeltétel még egy egyszer felállítandó matematikai modell. Mivel az olaj is "elő van írva", így már megoldható a közelítés. (De lehet, hogy tévedek és van beépített tribológiai laboratórium. :)
GTPeti2010-10-05 21:02:06 // 8454
Szerintem max. vezetőképességet mér, a többit a fordulatszám és a pedálállás (stb.) paraméterekből kalkulálja (integrálja).
Piritu - 1.000.0002010-10-05 21:01:39 // 8453
no majd ha lesz 159-em rákérdezek a szervizben :-))
Nem lehet hogy az olajnyomás alakulásából számol?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-05 20:57:47 // 8452
valamit mér..gondolom nem csak humbuknak raktak be egyet :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-05 20:56:37 // 8451
lehet 30e-es csereperiódust kihozni mint pl a bökő amibe 9L olaj kell meg van benne kartergázszűrő...
GTPeti2010-10-05 20:53:26 // 8450
Szép is lenne. Majd pont egy olyan méregdrága szenzort fognak beépíteni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-05 20:52:25 // 8449
azt hiszem viszkozitást mér..
Bilux2010-10-05 19:44:00 // 8448
Bilux2010-10-05 19:42:52 // 8447
Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás, erről lejjebb esik szó)
Az autók nagy hányadánál még nincs beépítve az üzemeltetés körülményeit is figyelő rendszer, nincs QLT (minőség-szint-idő) szenzor. Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.
Az olaj elhasználtsági fokának kimutatására többféle -professzionális- műszer is elérhető.
Mi az SKF műszere mellett döntöttünk. (Természetesen ez a műszer szervizszinten "profi", semmiképp sem laborfeladatok ellátására szolgál.) A nívópálcáról nyert olajat a mérési helyre csöpögtetve az előzetesen erre az olajra kalibrált műszer jól használható információt nyújt az olaj elhasználtságát illetően. Egy 14 éves benzines szívó motorból kivett minta vizsgálata 13e km. megtétele után, vegyes (város - országút) használat mellett. Egy alig ismert márkájú ásványi olajról van szó.
Az olajat már sokkal korábban le kellett volna cserélni, legkésőbb a sárga mező elején. Egy jobb minőségű, legalább rész-szintetikus olajat használva az eredmény akár jóval kedvezőbb is lehetne. Az olaj állagát tekintve inkább a szurok megnevezés lenne helytálló. Azt mindenkinek a fantáziájára bízzuk, hogy milyen egy 25-30e km-t futott olaj.
Silány minőségű, kellő időben nem cserélt olaj, és szinte csak rövid utakra használt elhanyagolt autó találkozásának eredménye. Hasonló emulzió alakulhat ki akkor is, ha a hűtőfolyadék és a motorolaj "találkozik", pl. egy hengerfej repedés, hengerfej tömítés hiba, blokkrepedés következtében.
Az autógyárak a minél hosszabb csereidőt preferálják (nagyon jól reklámozható, a hosszú szervízintervallum a potenciális vevők meggyőzésének egyik eszköze lehet, meg aztán nagy baj is lenne, ha az autó motorja matuzsálemi kort érne meg....)

A motor kopásával egyre növekszik a kartergáz mennyisége, az égéstérből a motor forgattyúházába szöknek az égéstermékek és tüzelőanyag gőzök. A bennük lévő vízgőzök az olajteknőben lecsapódnak, a forgattyúház-szellőztetés ellenére rontják az olaj kenőképességét, az égéstermékek kéndioxid tartalma a felelős az erősen korrozív kénessav létrejöttéért. Könnyen belátható, hogy minél kopottabb ("kartergázosabb") a motor, annál sűrűbben indokolt lehetne az olajcsere. A gyakorlatban ez -általában- fordítva történik: a fáradt motort nemigen kényeztetik sűrű olajcserékkel. ("Erre már kár költeni") Így aztán az egyébként is kopott motor elhasználódása felgyorsul. A környezetvédelmi szempontból elengedhetetlen forgattyúház-szellőztetésnek is van káros hatása:a korrozív gázok visszajutnak az égéstérbe.
A mindennapi szervizgyakorlatban pontosan mérni a kartergáz mennyiségét nem lehet, inkább csak a tapasztalatokra támaszkodva lehet megítélni azt. Laboratóriumi mérések szerint egy mai, korszerű, normál állapotú motor kartergáz mennyisége a beszívott levegő mennyiségének mintegy 0,5......1,5 %-a.
A motorolaj kérdése tehát elég összetett.
Amit tanácsolhatunk: ne vegyük meg - egy akár nagynevű - olajcég olcsó olaját a bevásárlóközpont polcáról, mielőtt alaposan tájékozódnánk. Lehet, hogy az olaj a 90-es évek elején készült kis teljesítményű motorokhoz még éppen megfelelt, a három éves forszírozott teljesítményű autónk nem lesz boldog vele (később mi sem biztos...).

Ne tekintsük kőbe vésett szabálynak a hosszú csereperiódust. Egy sűrűbben elkövetett olaj/szűrő csere nem rendezi át annyira a családi költségvetést, mint egy motor felújítás. LEGALÁBB olyan jó minőségű olajat válasszunk ki, mint az előírt, a jobb minőség használata nem kidobott pénz. (De hogy melyik olaj a MOTORUNKNAK MEGFELELŐ jobb minőségű, azt ne csupán a paraméterek összevetéséből következtessük ki, mint ahogy ez már szóba került.) Beszédes kép egy alig hároméves, döntően városi forgalomban használt autó még 30.000 km-t sem futott motorjának lelkivilágáról. Előtérben a már megtisztított hajtórúd-dugattyú, a mögötte lévő dugattyún viszont egyértelműen látszik a hosszú csereperiódus, gyenge minőségű olaj és a városi használat "áldásos" hatása. Jó minőségű, szintetikus olajat használva, azt gyakrabban cserélve ilyen olajkoksz lerakódások a jelzett km. teljesítmény többszörösének lefutása után sincsenek. Az olajcsatornákban egészen kis keresztmetszetek is előfordulnak. A képen felül egy hathengeres soros motor olajozócsöve látható, aminek a feladata a vezérműtengely bütykeinek és a himbáknak kenőolajjal történő ellátása. Megfigyelhető, hogy a furatok átmérője nagyon kicsi, durván 1 milliméter. Elhanyagolt motornál ezeknek a kis furatok keresztmetszete lecsökken, esetleg a furatok teljesen eldugulnak, jelentős kárt okozva.
Piritu - 1.000.0002010-10-05 19:32:31 // 8446
Miért?
pl. Mindenfelé lehet olvasni azt a tanácsot, hogy ha autópályán meghajtja az ember, leállás előtt hagyja alapjáraton visszahűlni a turbót, mert a magas hőmérséklet miatt belesül az olaj. Városi közlekedésnél ilyenről nem hallottam...
Bilux2010-10-05 19:21:08 // 8445
Biztos vegyelemzést végez a kompjútere :D
Bilux2010-10-05 19:20:03 // 8444
Városi
DrB2010-10-05 19:06:51 // 8443
Dilettáns kérdés. Mi nyírja jobban az olajat, a sok autópályázás vagy inkább a döntően városi használat? Az utóbbira tippelek...

Műszaki kartársak? :)
Piritu - 1.000.0002010-10-05 18:41:36 // 8442
Mi alapján dobja a gép ezt a %-ot? Milyen paramétert mér?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-05 07:25:18 // 8441
azért az már régen rossz ha 0%-os olajnál cserélsz....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak