ALFI1562010-10-23 21:38:46 // 8790
Akkor lehet,hogy akinek törött a leömlő csavar az mindenkinek bontva volt már?De miért is volt bontva?
Poló2010-10-23 21:38:02 // 8789
A leömlő gondolom tőcsavaros és a végére anyák vannak téve. Az még nem olyan gáz, ha azok az anyák újra fel vannak használva. Viszont filléres dolog lenne újakat tenni helyettük.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:37:27 // 8788
"Kisteherautók" - mint a nevük is mutatja haszongépjárművek, teljesen más kategória, azt erre építik. A mozdonyoknál se számít a kor meg a km :-)
ALFI1562010-10-23 21:36:48 // 8787
Szerinted?Mert nem tudok sokáig egy kocsiba üllni.Azok maradtak meg a legtovább.A rekord a kék volt.2.5év.Na ezen kéne változtassak.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:35:44 // 8786
Akkor nem szabadott volna visszatenni a leömlő csavarokat? :-O
Innen egyértelmű, hogy a szerviz fizet :-))
Innen egyértelmű, hogy a szerviz fizet :-))
Poló2010-10-23 21:35:43 // 8785
Kisteherautók között nem ritka, amelyik 2-3 hónap alatt tudja le az 50.000-et, mégis elindulnak velük még 4-5 éves korukban is Európa másik végébe. Aztán amit ezek az autók kapnak...
ALFI1562010-10-23 21:35:25 // 8784
Ez igaz.De ennyi km. megtételéhez adja is a cég a kocsit.
Poló2010-10-23 21:34:07 // 8783
Akkor miért nem tartod meg 6-8 évig? Az 56-osokat miért cserélted 2 évente?
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:33:42 // 8782
A költségek nagy része a futással arányos.
Ilyen pl a gumik, a 156-nál komoly tétel volt, de a Póknál (eddig 8.000km-t mentem vele) nem számolok azzal, hogy belátható időn belül kell, mivel új gummákkal kaptam :-)
Értékvesztés már nem nagyon van egy 13 éves kocsinál, maradnak a fix költségek (biztosítás és adó) és évente egy olajcsere, az meg már nem sok.
Ilyen pl a gumik, a 156-nál komoly tétel volt, de a Póknál (eddig 8.000km-t mentem vele) nem számolok azzal, hogy belátható időn belül kell, mivel új gummákkal kaptam :-)
Értékvesztés már nem nagyon van egy 13 éves kocsinál, maradnak a fix költségek (biztosítás és adó) és évente egy olajcsere, az meg már nem sok.
Poló2010-10-23 21:29:08 // 8781
A nagyobb nyomatékkal meghúzott csavarokat nem szabad 2x felhasználni. Ilyen a hengerfej csavar, a hajtókar csavar, a csapágyhíd csavar és még sorolhatnám.
Vannak még a különböző csavarrögzítővel ellátott csavarok és a magnézium csavarok, ezeket sem szabad 2x nyomatékra húzni.
Vannak még a különböző csavarrögzítővel ellátott csavarok és a magnézium csavarok, ezeket sem szabad 2x nyomatékra húzni.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:28:35 // 8780
A gáz mindössze az, hogy évi 50ezret megyek, 8 éves korára már izgalmas lenne elindulni egy 2.500-3.000 km-es útra :-))
ALFI1562010-10-23 21:28:19 // 8779
Ebből a pénzből menjünk többet kirándulni,nyaralgatni,világot látni.Mondjuk az az élmény amit a kocsi ad az is hatalmas még ha sokba is kerül.
ALFI1562010-10-23 21:26:52 // 8778
Erről beszélek.Kicsit én is kezdem sokallni.De lehet bennem van a hiba,hogy 2évente lecserélem.Rendberakom,leszervízelem valaki meg jól jár vele.Sokkal jobban jönnék ki ha legalább 6-8évig megmaradna.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:26:37 // 8777
jah de akkor minek éljünk?
ALFI1562010-10-23 21:24:49 // 8776
Persze.Mit szóljon az akinek a hajózás a hobbija.
Na de a motorozás se kiskutya.
Na de a motorozás se kiskutya.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 21:24:34 // 8775
nem biztos :-(
ALFI1562010-10-23 21:23:43 // 8774
Persze én is próbálom nyugtatni magamat.Majd ki derül mi lessz.Ha több évig marad úgy jóval kisebb a bukó.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:22:05 // 8773
minden hobbi drága :)
ALFI1562010-10-23 21:20:42 // 8772
Nekem meg munkaeszköz a ford.Az alfa meg hobbi.Munkaeszköznek nem vállna be nállam.
'''''2010-10-23 21:18:45 // 8771
Neked is igazad van,sokat veszít az értékéből,De melyik márka nem?Nézd a jó oldalát,legalább nem egy tömegcikkel jársz!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:15:46 // 8770
Te lehet a kukába dobod nekem munka eszköz az autó ...
ALFI1562010-10-23 21:15:38 // 8769
Vagy megmarad sokáig és nem cserélgetem 2 évente.Hanem marad 6-8 évig is.
ALFI1562010-10-23 21:14:38 // 8768
Azon vagyok.
ALFI1562010-10-23 21:14:14 // 8767
Pedig nem is vészes.Nem a gumimérettel van itt a gond.Hanem nem valami jó a 156 futóműve.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:13:42 // 8766
Add el akkor...
ALFI1562010-10-23 21:13:01 // 8765
De megmarad.Ezt a pénzmagot amit a kocsi elvisz meg dobjuk a kukába.
ALFI1562010-10-23 21:11:56 // 8764
Így van!De faterod biztos megteheti,megengedheti.Én is tudok olyat aki R320-at vett amin 1 év alatt 6m.-et bukott.De én csak a saját zsebembe látok és én kezdek beleunni a havi 200-300ezer bukóba ami már sok éve így megy.Ezek szerint a kocsira keresünk?Lehet neked jó igy de nekem nem.És ezt mástól is hallom csak legfeljebb nem írják le vagy nem mondják.Lehet most akkor mondani,hogy mit szóljanak azok akik hitelre veszik.Azok mit buknak?Én erre csak azt mondom úgy kell nekik!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:09:15 // 8762
ha én is annyit keresnék mint faterod szerinted hol érdekelne hogy bukok 6 millát/év ? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:07:36 // 8761
jah lehet számolni pl arra is hogy mennyit kell dolgozni pl egy kecóért ami pl 20 milla amit nem tudsz magaddal vinni a sírba :P
'''''2010-10-23 21:07:17 // 8759
Akkor faterom mit szóljon.Most vette a 18millás merdzsót.Szerintem tavasszal csak 12-öt fog érni.Az asszony csinálta jól,neki alap grande puntója van.Négy év alatt sem fog annyit bukni vele mint te meg én az alfával.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 21:05:37 // 8758
nincs nyikorgás, kopogás ...
imi1562010-10-23 21:03:44 // 8757
No,ennek igazán örülök:-))!
A 156-on a két felső kicsi lengőkar kivételével mindent kellett cserélni legalább 1x az öt év alatt,amíg nálam volt:S!
Persze erről nagy mértékben tehetnek a magyar utak és a széles,alacsony profilú gumik is:P!
A 156-on a két felső kicsi lengőkar kivételével mindent kellett cserélni legalább 1x az öt év alatt,amíg nálam volt:S!
Persze erről nagy mértékben tehetnek a magyar utak és a széles,alacsony profilú gumik is:P!
ALFI1562010-10-23 21:01:47 // 8756
Senki nem vitatkozik itt.
Én meg csak kezdem sokallani a havi 200-300ezer bukót 4éves autónál.Mint írtam is ebbe az amortizáció meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs benne.
Én meg csak kezdem sokallani a havi 200-300ezer bukót 4éves autónál.Mint írtam is ebbe az amortizáció meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs benne.
ALFI1562010-10-23 20:59:15 // 8754
És saját zsebből beválalnál havi szinten 200-300 ezret?Ebbe a bukó meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs.
imi1562010-10-23 20:58:09 // 8753
Aha,értem.Tehát egyértelműen nem lehet meghatározni.
A 159-re annyira nem jellemzőek a futómű problémák,mint a 156-ra?
A 159-re annyira nem jellemzőek a futómű problémák,mint a 156-ra?
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:55:16 // 8752
hmmmm, akkor ennyit a szarolasz-ról :-DDD
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:54:14 // 8751
ühüm :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 20:54:09 // 8750
mire? 1.9, 2,4? :) egyébként az az érdekes hogy sok minden az 1.9-hez drágább mint a 2,4-hez...na de kérdésedre a válasz pl 156 1.9 mjet-hez drágább a LMM-ő mint pl a 159 2,4-hez viszont az 1.9-é drágább :) Termosztát egy árban mozog...lengőkarok pl drágábbak csak nem kell hozzá :) Fékek drágábbak de nem sokkal, az Alfa jel is drágább :)
'''''2010-10-23 20:53:53 // 8749
Kár vitatkozni,hogy mi romolhat el és melyiknél mennyibe kerül.Családomban másfél évesnél idősebb autót még nem vettünk,ennek ellenére:730d-nél fékek és futómű,A6-nál komputer,Passat-nál motor,Sharan-nál turbó,Berlingónál futómű,Marea-nál klíma,Tempránál váltó,159-nél részecskeszűrő.147,156,166-nál semmi.Most akkor az utolsó három jobb mint a többi vagy csak szerencsénk volt?
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:53:08 // 8748
ühüm :-)
ALFI1562010-10-23 20:52:25 // 8747
Inkább úgy kérdezem,hogy saját költségből csak a pólot állod?
ALFI1562010-10-23 20:49:12 // 8746
Neked a cég álja az 56-ot?
imi1562010-10-23 20:48:42 // 8745
Úgy konkrétan semmire,csak egy átlagra lettem volna kíváncsi,amennyiben ezt így meg lehet határozni.
De beszélhetünk akár egy termosztátról,egy pár féktárcsáról,LMM-ről,stb:-))!
.................csak,hogy tudjam,mire készüljek:D!
De beszélhetünk akár egy termosztátról,egy pár féktárcsáról,LMM-ről,stb:-))!
.................csak,hogy tudjam,mire készüljek:D!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 20:45:06 // 8744
mire gondolsz?
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:44:11 // 8743
Nagyjából jól számoltás, a bérleti díj 230-260e+ÁFA lenne (ebben minden benne van, az értékvesztés is) + üzemanyag
imi1562010-10-23 20:43:56 // 8742
Ha már az alkatrészárak szóba kerültek,egy szakmai kérdést engedj meg:
A 159-hez átlagban mennyivel kerülnek többe az alkatrészek,mint a 156-hoz?
A 159-hez átlagban mennyivel kerülnek többe az alkatrészek,mint a 156-hoz?
ALFI1562010-10-23 20:42:34 // 8741
Nekem a kék 56-on a bukó a 2.5 év alatt havi szinten kicsivel 100.000 felett volt leosztva.Ebbe nincs benne az üzemanyag.