GTPeti2012-07-12 12:09:53 // 22440
Fontos a dupla rendszer egy olyan motornál, aminél egyszerre csak egy hengerből jön kipufogógáz. :))
GTPeti2012-07-12 12:04:34 // 22439
Aha... szűrő-szűrő... Csak az kicsit (sokkal) jobb kivitel. Plusz még benne vannak a visszacsapószelepek és a bypass, amiket szintén cserélsz minden alkalommal. (Ez pozitívum.)
droberto2012-07-12 11:53:10 // 22438
Hmm.. Ez érdekes! Szerintem ez utólagos átalakítás lehet.
Az, hogy ez tuningnak számít, nem tudom... Minimálisan kisebb a kipufogási ellenállás, de ez inkább csak optika! Gyárilag szerintem az övé is 150 LE-ős. Én nem tudok olyanról, hogy létezne ilyen Sport Edition...
Az, hogy ez tuningnak számít, nem tudom... Minimálisan kisebb a kipufogási ellenállás, de ez inkább csak optika! Gyárilag szerintem az övé is 150 LE-ős. Én nem tudok olyanról, hogy létezne ilyen Sport Edition...
'''''2012-07-12 09:38:14 // 22437
Neki két kipuffja van végig,nem csak vég. Szerinte az övé gyárilag tuningolt.Igazából mindegy,de én kétlem.Nekem már a dupla rendszer is furcsa.
droberto2012-07-11 23:34:47 // 22436
A 18"-os kerék, a tetősín kérhető extra. Véget utólag lehet gyári kiegészítőként kérni. A katalógus meg így írja:
A dupla kipufogón, mindig saválló vég van. Az viszont kétlem, hogy dupla véggel kérhető az 1.9 (bár én is lehet utólag átalakítom). A gyár filózófiája szerint 200 Le felett alap a dupla vég.
1.9-ből a 16V-s a legerősebb 150 LE-vel; legjobb tudomásom szerint...
A dupla kipufogón, mindig saválló vég van. Az viszont kétlem, hogy dupla véggel kérhető az 1.9 (bár én is lehet utólag átalakítom). A gyár filózófiája szerint 200 Le felett alap a dupla vég.
1.9-ből a 16V-s a legerősebb 150 LE-vel; legjobb tudomásom szerint...
Csosznorbert2012-07-11 22:15:34 // 22435
159 szürője is csak egy sima papirdarab benn a kondérban vagy miben :D
'''''2012-07-11 21:31:07 // 22434
Haverom 1.9-es 159-ese állítólag gyárilag úgy jött ki,hogy extrában volt rajta 18-as felni,tető sín,dupla kipuff és erősebb is mint a normál 1.9-es.Létezik ez?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 18:44:54 // 22433
akkor a házban van a szelep olyan nincs hogy nincs
.......................2012-07-11 16:13:36 // 22432
..ott az is csak egy müanyag kupak,semmi több
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 15:31:13 // 22431
de amit át kell rajta dugni az egy szelep :)
GTPeti2012-07-11 14:50:03 // 22430
Áá... minden ami rossz, azt átveszi az Alfa. :(((
.......................2012-07-11 14:44:32 // 22429
A mitoé az a papir ház nélküli szűrő ,abban nincs semmi szelep
GTPeti2012-07-11 14:12:38 // 22428
A 2mp szeintem nagyon sok.
Az olajszűrőben szokott lenni több visszacsapószelep. Ha ott valamelyik nem jó, az pont csinálhat ilyen hibát.
A MANN oldala ilyen szempontból nagyon jó, ők pontosan leírják, melyik szűrőjükben, hány szelep van, és mennyi a bypass-nyomás. (Ez alapján az Uno-ba tudtam választani egy még optimálisabb 3 szelepes szűrőt.)
Az olajszűrőben szokott lenni több visszacsapószelep. Ha ott valamelyik nem jó, az pont csinálhat ilyen hibát.
A MANN oldala ilyen szempontból nagyon jó, ők pontosan leírják, melyik szűrőjükben, hány szelep van, és mennyi a bypass-nyomás. (Ez alapján az Uno-ba tudtam választani egy még optimálisabb 3 szelepes szűrőt.)
.......................2012-07-11 14:03:50 // 22427
szerintetek mitől van az ,hogy ha sokáig áll a gép ,kb 2 mp is eltelik amíg kialszik az olajnyomáslámpa?(ez a Mito n van)
nekem úgy tűnik addig tart míg feltelik a rendszer olajjal,
de újonnan nem csinálta ezt
biztos van valami visszacsapószelep,ami nem engedi visszafolyni az olajat,
de hol van ez?
nekem úgy tűnik addig tart míg feltelik a rendszer olajjal,
de újonnan nem csinálta ezt
biztos van valami visszacsapószelep,ami nem engedi visszafolyni az olajat,
de hol van ez?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 13:41:45 // 22426
b*sszná meg elvitték előlem a Phedrat :(((
Csosznorbert2012-07-11 12:28:25 // 22425
1700 ford.nál megvan az 1.4 bar turbodruck, onnan klima ide klima oda meglódul, addig viszont ...... (anyád, pörögj már) :D
GTPeti2012-07-11 11:47:39 // 22424
OK. Kíváncsian várjuk a grafikont! B)
Dömpi (il dottore)2012-07-11 11:29:52 // 22423
Köszi a tanácsot, alkalmasint szerét ejtem, csak előbb legyünk túl a fontosabb dolgokon.
GTPeti2012-07-11 11:19:27 // 22422
"Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös"
Ugyanezen motornál 140LE-re felhúzva is megérezni, hogy 185-ös (tudom, virsli), vagy 205-ös gumi van fent... Mindezt a könnyebb 156 kasztnival.
Az ajánlatodhoz: Engem nem kell meggyőzni, nekem szinte mindegy a dolog. Viszont ha tényleg olyan dinamikusan megy az autód méresd le, mennyi a teljesítménye most.
(Ha 150LE felett van, akkor kezdj el gyűjteni turbóra, kuplungszettre... Csak jótanács!)
Ugyanezen motornál 140LE-re felhúzva is megérezni, hogy 185-ös (tudom, virsli), vagy 205-ös gumi van fent... Mindezt a könnyebb 156 kasztnival.
Az ajánlatodhoz: Engem nem kell meggyőzni, nekem szinte mindegy a dolog. Viszont ha tényleg olyan dinamikusan megy az autód méresd le, mennyi a teljesítménye most.
(Ha 150LE felett van, akkor kezdj el gyűjteni turbóra, kuplungszettre... Csak jótanács!)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 11:17:55 // 22421
1700-tól nálam sem de addig igen
.......................2012-07-11 10:39:03 // 22420
nálam annyira nem érezni,az 1,6 bravo kín volt klimával,városban
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 10:37:17 // 22419
oksa :)
Dömpi (il dottore)2012-07-11 10:34:29 // 22418
ha minden igaz úgyis hamarosan megyek hozzád néhány alkatrészért, akkor majd kipróbálod, és elmondod a véleményed. Addig kár rajta tornázni, a PC előtt úgysem lehet eldönteni a kérdést.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 10:09:20 // 22417
nem mizérázok én csak az én 59-em kicsit több mint 200 ló ha azt megfogja a klíma akkor melyiket nem? :)
Dömpi (il dottore)2012-07-11 09:44:08 // 22416
a feleségem 1,25-ös Fiestájában ha benyomom a klímát, na ott érezni. No meg a céges 1,4-es Octaviában.
Lewes2012-07-11 09:37:58 // 22415
Szia!
A csomagtér ajtó kinyitása nem állandó kb havonta 1x oldja fel magától. Pl. reggel leállok, iroda előtt bezár, du 4 kor nyitva van a hátulja, nézem minden benne, tehát nem felnyomták. Nem akartam elhinni amíg 1x a garázsba ki nem nyitotta mellettem lezárt központis állapotában. Kiírt 1x egy teljes képernyős hibakódot menet közben, a nyitott csomagtér ajtó piktogrammal, de olaszból elég gyenge vagyok, és nem tárolta le sehol hibaként, így nem tom mi is volt az :) Azóta se irta többet. Erre írta korábban itt 1 kolléga, hogy szoftveres dolog megoldhatja ezt a problémát. A leállítási kulcsos dolog is ritka alkalmas 2havonta 1x jön elő.
Más: a benyásomon érezni amikor megy a klíma, anno a 47-ben is lehetett
A csomagtér ajtó kinyitása nem állandó kb havonta 1x oldja fel magától. Pl. reggel leállok, iroda előtt bezár, du 4 kor nyitva van a hátulja, nézem minden benne, tehát nem felnyomták. Nem akartam elhinni amíg 1x a garázsba ki nem nyitotta mellettem lezárt központis állapotában. Kiírt 1x egy teljes képernyős hibakódot menet közben, a nyitott csomagtér ajtó piktogrammal, de olaszból elég gyenge vagyok, és nem tárolta le sehol hibaként, így nem tom mi is volt az :) Azóta se irta többet. Erre írta korábban itt 1 kolléga, hogy szoftveres dolog megoldhatja ezt a problémát. A leállítási kulcsos dolog is ritka alkalmas 2havonta 1x jön elő.
Más: a benyásomon érezni amikor megy a klíma, anno a 47-ben is lehetett
Dömpi (il dottore)2012-07-11 09:31:51 // 22414
Szerintem zárjuk le a kocsim körüli mizériát azzal, hogy a következő találkozón beleülsz és kipróbálod, aztán elmondod a véleményed. Mit szólsz?
Kedves GTPeti, az ajánlatom irányodba is fennáll.
Kedves GTPeti, az ajánlatom irányodba is fennáll.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 09:10:24 // 22413
az 59-et is megakasztja a klíma...
Liquid2012-07-11 09:07:29 // 22412
megakasztja? én sose vettem észre hogy lenne hatása, nyomjál nagyobb gázt :D
Liquid2012-07-11 09:06:38 // 22411
azaz, zsíros vindű :)
Imyx2012-07-11 09:02:30 // 22410
Ezen csodálkozom, hogy a klíma nem fogja meg, nálam a benzines 56-ot megakasztja rendesen, húzósabb előzésekkor ki kell kapcsolnom :).
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-11 09:00:37 // 22409
zsírosbödön szép 59es :)
Shadin2012-07-11 08:47:16 // 22408
persze, ki lehet játszani, meg már meg is szoktam, hogy kezeljem, csak ha néha elbambulok akkor tűnik fel...
Dömpi (il dottore)2012-07-11 08:35:11 // 22407
Szóval az elhangzott sok-sok vélemény alapján, mostmár szinte biztos vagyok benne, hogy a kis drágám meg van chip-elve.
Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös téli kerék van fenn 16"-os lemezfelnin, ha a klímát bekapcsolom azt sem érzi meg a motor.
Viszont határozott szándékom tavaszra 17"-os felniket beszerezni és max 225-ösz gimikat felrakni. Reményeim szerint tavasszal el fog kelni a 19"-os felni.
Amúgy Michelin Pilot Sport PS2 gimuk vannak fenn, nem valami gagyi.
Meg sem érzi a 255-ös gumikat, érzésre nem változik a menetteljesítménye ha a 215-ös téli kerék van fenn 16"-os lemezfelnin, ha a klímát bekapcsolom azt sem érzi meg a motor.
Viszont határozott szándékom tavaszra 17"-os felniket beszerezni és max 225-ösz gimikat felrakni. Reményeim szerint tavasszal el fog kelni a 19"-os felni.
Amúgy Michelin Pilot Sport PS2 gimuk vannak fenn, nem valami gagyi.
Liquid2012-07-11 08:10:17 // 22406
majd jönnek hamarosan a tapasztalatok :)
más világ, már maga a 156 vs. 159 is. Érzetre sokkal erősebb, nem kell kapcsolgatni, viszont pont elveszett az amikor a TS-t visszatolom 3-ba és felmordul, szóval hiányzik a hangja, de van más ellentételezés :)
más világ, már maga a 156 vs. 159 is. Érzetre sokkal erősebb, nem kell kapcsolgatni, viszont pont elveszett az amikor a TS-t visszatolom 3-ba és felmordul, szóval hiányzik a hangja, de van más ellentételezés :)
GEORGE2012-07-11 00:34:11 // 22405
gratula :-)
Várom a tapasztalatokat benzin vs gázolajos terén :-)
Várom a tapasztalatokat benzin vs gázolajos terén :-)
GEORGE2012-07-11 00:28:44 // 22404
Én használtam 1200-1300km keresztül egy utolsó szériás 147 1.9 JTDm 8V. Már abban is hervadt volt az a teljesítményű motor, a 159-es meg alsó hangon 300kg nehezebb.
Ha tetszik ha nem elég hervadtan megy egy 159-es a 120 lovas diesel motorral.
Ez nem bántás, hanem egyszerű tény.
A Marea 1.6-os 103 lovas motorral 10.5 mp alatt futja meg a 100-at, míg a 159-es120 lóval 10.9 alatt. Még Papiron is fürgébb a Marea.
Azt hogy te azt érzed, a 159-es jobban megy pusztán csalódás.
Fej fej mellett kellene össze mérni, ott kiderülne mi az igazság, feltéve ha a Marea rendben van motorikusan. Ráadásul brutál széles gumikat is felraktál, ami igen csak ront az autó gyorsulási képességén.
Ez kb olyan mint ahogy az öcsém 17-es 215 széles gumikat rakott az 1,3-as szutyukijára.
Egyből befulladt, az M6-os legkisebb emelkedőjén is lassult és 11-11,5 L kért 100km-re mikor 140 kívántam tartósan utazni vele.
A 19-es kerék még a gyári gumiméretével sem való az alap 159-re.
Gondolom a fogyasztásod is rendkívül kicsi a nagy kerék széles gumik ellenére.
Egy jó gumi szett ( és itt felejtősek a mindenféle noname gumik ) a 19-es kerékre 260-300e Ft ezért, nem is kelendőek a 19-es kerekek.
Nem olcsó mulattság gumival kiszolgálni a 19-es kerekeket.
Ha tetszik ha nem elég hervadtan megy egy 159-es a 120 lovas diesel motorral.
Ez nem bántás, hanem egyszerű tény.
A Marea 1.6-os 103 lovas motorral 10.5 mp alatt futja meg a 100-at, míg a 159-es120 lóval 10.9 alatt. Még Papiron is fürgébb a Marea.
Azt hogy te azt érzed, a 159-es jobban megy pusztán csalódás.
Fej fej mellett kellene össze mérni, ott kiderülne mi az igazság, feltéve ha a Marea rendben van motorikusan. Ráadásul brutál széles gumikat is felraktál, ami igen csak ront az autó gyorsulási képességén.
Ez kb olyan mint ahogy az öcsém 17-es 215 széles gumikat rakott az 1,3-as szutyukijára.
Egyből befulladt, az M6-os legkisebb emelkedőjén is lassult és 11-11,5 L kért 100km-re mikor 140 kívántam tartósan utazni vele.
A 19-es kerék még a gyári gumiméretével sem való az alap 159-re.
Gondolom a fogyasztásod is rendkívül kicsi a nagy kerék széles gumik ellenére.
Egy jó gumi szett ( és itt felejtősek a mindenféle noname gumik ) a 19-es kerékre 260-300e Ft ezért, nem is kelendőek a 19-es kerekek.
Nem olcsó mulattság gumival kiszolgálni a 19-es kerekeket.
Petya159ti2012-07-10 21:40:31 // 22403
Dömpi (il dottore)2012-07-10 21:18:47 // 22402
próbáltad úgy hogy 1-2-t röviden váltod de közben határozott gázt adsz, majd a 3-at hagyod hosszabbra. Ezután is klattyan halkan, de nem fog visszamorogni. Nekem legalábbis ez bejött.
Dömpi (il dottore)2012-07-10 21:04:53 // 22401
Indítási/leállítási gonddal még nem találkoztam, de a csomagtér-problémát egy új csomagtérzár oldotta meg nálam.
Lewes2012-07-10 17:20:16 // 22400
Sziasztok!
Jártatok már úgy, h menet közben kattant egyet a kulcs - olyat mint amikor leállítod a kocsit - és valódi leállításkor a start/stop gomb nem csinál semmit? :D Továbbra is jár a motor. Ilyenkor próbáltam a kulcsot ujjal óvatosan nyomni, hátha segít, aztán nagy nehezen a gomb többszöri nyomásával leállt... Köv indításkor, ami kb 5 perc múlva volt ment minden rendesen... Ezt esetleg rendbe rakhatja a szoftver frissítése? Ezt a javaslatot kaptam az önállóan magától kinyíló csomagtartó ajtóra. FES szerint semmi hiba... Köszönöm!
Jártatok már úgy, h menet közben kattant egyet a kulcs - olyat mint amikor leállítod a kocsit - és valódi leállításkor a start/stop gomb nem csinál semmit? :D Továbbra is jár a motor. Ilyenkor próbáltam a kulcsot ujjal óvatosan nyomni, hátha segít, aztán nagy nehezen a gomb többszöri nyomásával leállt... Köv indításkor, ami kb 5 perc múlva volt ment minden rendesen... Ezt esetleg rendbe rakhatja a szoftver frissítése? Ezt a javaslatot kaptam az önállóan magától kinyíló csomagtartó ajtóra. FES szerint semmi hiba... Köszönöm!
GTPeti2012-07-10 16:42:33 // 22399
Azt mondjuk meg lehet érteni, hogy a római fickó szénnécsiptuningoltatta az ECU-t. :)
Valószínüleg megőrült, mire a 120 ló megbírkózott a kasznival és a papucsokkal. :)
(Persze egy szénnécsippelt ECU - ha tényleg így van - nem egy jó környezet a mechanikus alkatrészekre nézve...)
Valószínüleg megőrült, mire a 120 ló megbírkózott a kasznival és a papucsokkal. :)
(Persze egy szénnécsippelt ECU - ha tényleg így van - nem egy jó környezet a mechanikus alkatrészekre nézve...)
mreni2012-07-10 16:25:09 // 22398
érzetre jobban mehet az 59 a nyomaték miatt,de hogy a maris e150ig tuti verné az 59et az biztos :)
a 255ös gumi pedig elég rossz választás szerintem
a 255ös gumi pedig elég rossz választás szerintem
Gábor792012-07-10 16:16:51 // 22397
Sziasztok! Tudja valaki a 159 TI antracite felni színkódját? Már 86ezer oldalt végig néztem, de sehol nem találom, pedig Vittorio már nagyon várja tőlem az infót, hogy lefújhassa végre a felniket :-(
Köszönöm a segítséget előre is!!
Köszönöm a segítséget előre is!!
Roll19832012-07-10 16:12:19 // 22396
Dömpi (il dottore)2012-07-10 15:47:28 // 22395
sohasem próbáltam másik 159-est, egyedül Viktor chartárs 166-osában ültem, de az ugyebár 2,4 JTD.
A korábbi tulajt nem tudom előkeríteni, valaki Rómában.
A kereskedő szintén nem játszik, mert aki akkor volt a kereskedés vezetője, amikor én megvettem a kocsit, azt már kirúgták, mert mindenkit átvert, de mindeközben olyan olyan megnyerő dumája volt, hogy még a saját kollégái is bedőltek neki.
A korábbi tulajt nem tudom előkeríteni, valaki Rómában.
A kereskedő szintén nem játszik, mert aki akkor volt a kereskedés vezetője, amikor én megvettem a kocsit, azt már kirúgták, mert mindenkit átvert, de mindeközben olyan olyan megnyerő dumája volt, hogy még a saját kollégái is bedőltek neki.
GTPeti2012-07-10 14:44:32 // 22394
Ki lehetne olvasni az EEPROM mostani tartalmát és összehasonlítani az összes eddigi hivatalos image-dzsel, ami ehhez a motorhoz készült. Nagy munka...
Esetleg kiolvasni + szerezni egy módosítatlant és mindkettőt odaadni Kollár-mesternek analizálásra. (Gondolom nem dolgozna ingyen, ami érthető.)
Tehát jobbak azok a megoldások, amiket javasoltál.
Esetleg kiolvasni + szerezni egy módosítatlant és mindkettőt odaadni Kollár-mesternek analizálásra. (Gondolom nem dolgozna ingyen, ami érthető.)
Tehát jobbak azok a megoldások, amiket javasoltál.
BeeGee2012-07-10 14:08:20 // 22393
Méresd le padon, vagy kérdezd meg az előző tulajt.
Szoftveres változtatást ránézésre nem hiszem, hogy meg lehet állapítani. Arra sem vennék mérget, hogy a márkaszerviz tud ilyenben segíteni.
Benzineshez képest a dízel nyomatéka becsapós tud lenni. Más összehasonlítási alapod van, próbáltál másik 1.9es 159-est?
Szoftveres változtatást ránézésre nem hiszem, hogy meg lehet állapítani. Arra sem vennék mérget, hogy a márkaszerviz tud ilyenben segíteni.
Benzineshez képest a dízel nyomatéka becsapós tud lenni. Más összehasonlítási alapod van, próbáltál másik 1.9es 159-est?
Dömpi (il dottore)2012-07-10 13:41:28 // 22392
srácok! akár hiszitek, akár nem, ez egy erőgép a marishoz képest!
Viszont ha chip-pes akkor hogy lehet kideríteni???
(hallottam olyat, hogy a csóka megchippeltett, aztán tönkrement a DPF, nálam patyolat tiszta a kipuff!)
Többek említették, hogy a kocsit valahogyan alváz/motorszám alapján le lehet informálni. Felhomályosítana valaki, hogy ez hogy működik?
Előre is köszi!
Viszont ha chip-pes akkor hogy lehet kideríteni???
(hallottam olyat, hogy a csóka megchippeltett, aztán tönkrement a DPF, nálam patyolat tiszta a kipuff!)
Többek említették, hogy a kocsit valahogyan alváz/motorszám alapján le lehet informálni. Felhomályosítana valaki, hogy ez hogy működik?
Előre is köszi!
1372012-07-10 13:15:40 // 22391
A gond pont azzal van, hogy márkás, de nem általános szervízbe vitted az autót. Egy gumis, vagy egy futóműves nem tud, és nem is feladata megoldani semmit, ami nem az ő hatáskörébe tartozik. Ugyanez igaz a haverra, aki csukott szemmel megszereli a 166-osát. Ő is csak ahhoz ért, amit már addig látott.
Kétes problémák megoldásához olyan helyre kell vinni, ahol átfogóbb tudással rendelkeznek, és teljes körűen vállalják is a megoldást.
Az, hogy a gumis kurva jófej, meg rendes, meg haver, meg olcsó egyáltalán nem számít. Az már igen, hogy CSAK egy gumis.
Kétes problémák megoldásához olyan helyre kell vinni, ahol átfogóbb tudással rendelkeznek, és teljes körűen vállalják is a megoldást.
Az, hogy a gumis kurva jófej, meg rendes, meg haver, meg olcsó egyáltalán nem számít. Az már igen, hogy CSAK egy gumis.