Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:51:52 // 29505
ma kaptam valami újabb fajta blade ablaktörlőt persze noname kíváncsi leszek meddig bírja a strapát ...
más valaki használj a a gyári kihangosítót? mennyire jó vagy nem érdemes vele kínlódni? így 3 év után meg egy majdnem bünti miatt lehet be kéne aktiválni :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:42:44 // 29504
tudod kisebb legyen a turbólyuk minél előbb felálljon a turbónyomás miután a szelep elengedi a nyomást stb....de nem azért hogy gyorsuljon a tengely :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:40:39 // 29503
szerinted a nem változó geós turbó hogyan pörög fel gázadásra? több kérdésem nincs... a változó geót azért találták ki hogy lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.....
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:38:19 // 29502
szerintem hagyjuk nem érted mit beszélek :P
Csabi2013-01-22 19:29:06 // 29501
Ezt én most nem értem...Te ezt tényleg komolyan gondolod? :)) Gázadásra hogyan fog felpörögni a turbo? Nem véletlenül úgy, h a geometrián állít az ECU ezért kisebb szögben, nagyobb sebességgel, áramlik a turbinalapátokra...azaz felpörög a turbó. Ha az ECU a vezetőlapátokat visszaállítja úgy, h szinte merőleges szögben érkezzen a gáz a turbinalapátokra akkor a fordulatszám leesik....
VGT---animáció
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 19:12:09 // 29500
egyébként nézz meg egy turbót és tényleg rájössz a csacskaságra a változó geometriával csak csökkenteni lehet a sebességet növelni nem :P
ALFI1562013-01-22 14:34:37 // 29499
Én most mindegyikbe az olajcserénél tettem nanoenergyzert.Meg én spurit azt folyamatossan öntöm.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 14:28:25 // 29498
kapott Xado-t lehet ér valamit....annyit biztos hogy nem porosodik a polcon :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 14:13:34 // 29497
ez a rövidtávú használat 5km városon kívül aztán 10km városban napi 2x....
ALFI1562013-01-22 14:03:59 // 29496
És városba mennyi?Mondjuk hülye kérdés mert gondolom nem volt még olyan,hogy 1 tanknyit csak városba elfüstőlj.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 12:24:23 // 29495
most nőtt a fogyim lehet az EGR miatt...7,5L :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 12:20:57 // 29494
szerintem meg nem mivel az egr nyit a kipuffgáz X hányada elmegy a szívósorhoz a csiga hajtásához kevesebb jut tehát nyílnak a kis lapátok a levegő miatt :)
Plusz a tisztább égéshez előhűtött levegő kell ami a kipufógázból nem igazán nyerhető a kamionoknál legalább van egy 1m-es kipuffgáz hűtő ami itt nincs, szóval ez a meleg, kátrányos, oxigénhiányos szar több kárt csinál mint hasznot :)
Csabi2013-01-22 11:39:46 // 29493
"Dízel rendszerek esetében általánosan elmondható, hogy az EGR-rendszernek nagyobb szerepe van, a motor által beszívott gáz akár 70%-a is származhat innen. Otto motorok esetében a visszavezetett kipufogógázok aránya a szakirodalom szerint legfeljebb 15-20%."
Ha nincs ez a visszavezetés(EGR kikapcsolva) akkor ugye pótolni kell levegővel, ami után nőni fog a levegő mennyiség...
Én nem azt mondom h lefalazott EGR-nél kuka lesz a turbo, de valamivel többet fog szállítani...csupán csak ennyi az állításom

Olvsani való
Csabi2013-01-22 11:04:49 // 29492
"így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ...."

A Te szavaiddal élve, honnan vetted ezt a sületlenséget? :)) Pont a geometria változtatásával lehet csökkenteni, vagy növelni a turbo fordulatszámát....a "csiga" fordulatszám emelésével nő a szállított levegőmennyiség, és a turbónyomás is
Ha a változó lapátok több kipuffgázt (és más szögben) engednek a turbinalapátokra, így az jobban fog pörögni... tehát több levegőt fog szállítani...:)
Látom tetszik ez a 40%, ez egy maximum lehet részterhelésen...nyilván folyamatosan változik a terheléstől függően...:) de szerinted is nő a levegőmennyiség..
mreni2013-01-22 10:27:39 // 29491
persze valamennyivel nő,de nem 40-50%-al... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 09:20:24 // 29490
valamennyit biztos nő mivel a változó geometriával meg a pillangószeleppel tud játszani a comp no de ugyi a turbónak egy tengelye van emlékeim szerint ami ahogy jön a kipuffgáz úgy pörög ha nem tévedek 1000 fordulaton X-et, 2000 fordulaton XxY-ont s így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ....
Vermacy2013-01-22 09:08:58 // 29489
Az jó lesz hamutartónak :o)
Vermacy2013-01-22 09:07:50 // 29488
Ha eladni akarsz autót, ne olaszt vegyél!
Shadin2013-01-22 08:59:26 // 29487
De ugye, ha az EGR-t kiíratom, akkor a DPF-et is ki kell?
mreni2013-01-22 08:32:54 // 29486
"A 40% megjelenik nem egy szakirodalomban, sőt valahol 50-et is írnak dieselenknél." azt a diagramot még megvárnám ha nem haragszol :D szinte minden nap látok ilyen diagramot és érdekes mód soha nem volt még olyan hogy egr kiiktatás miatt akár csak fele ekkora mértékben is nőtt volna a beszívott levegő mennyisége :)
Liquid2013-01-22 08:17:16 // 29485
az ellenkező oldalon csak a gyári állapottól való eltérés és az esetlegesen ebből következő emisszio változás áll, semmi más racionális érv nem hangzott el itt az EGR mellett.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-22 07:36:52 // 29484
ennyi sületlenség :) ezeket honnan? azt hittem a kipuff gáz hajtja a turbót nem az egr :D
pl 2000 fordulaton nálam egr nélkül pont annyit forog a turbó mint nálad félig nyitottal .. csak neked tele nyomja kátránnyal...nekem is a külvilágot.....
alig várom mikor pattan le a turbóm, megy tönkre a féltengelyem, csúszik meg a kuplungom....lassan 2 kiló lesz az autóban 110e km- óta használom optimalizálva... lehet az idióta német mikor vettem 40e-ről feltekerte 80-ra? már kezdek kételkedni a szarolasz mivoltában :DDD
Csabi2013-01-22 00:37:28 // 29483
Az első két mondatot nem is firtatom, de a többi helyett tényleg ihattál volna egy sört! :)) Na jó éjt akkor :)
GTPeti2013-01-22 00:01:51 // 29482
Igazából az a cél, hogy "kisebb gázzal" is ugyanazt tudja a motor. Ekkor csökken a fogyasztás és nőnek a tartalékok. Ha tudod mi egy szabályozás lényege, akkor minden világos lesz. A lábaddal pontosan egy szabályozást valósítasz ui. meg. Annyira nyomod, amennyi teljesítményre (helyesebben nyomatékra, mert fizikailag ez jelenik meg "a kimeneten") szükséged van. A kipufogógázzal semmin nem segítesz. Na jó... ha valamin egy minimális mértékben igen, annak elég nagy ára van. Ha utánanézel a dolgonak, ennyi útravaló biztos elég lesz. Ha meg nem nézel, az sem baj. Mi megtettük a tőlünk telhetőt. (Ami - félreértés ne essék - az, hogy nem tartottuk magunkban az információt. Pedig ez alatt az idő alatt egy sört is lehetett volna inni gépelés helyett. ;) De most már tényleg jó éjt!
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:58:46 // 29481
Viszont érdekes, hogy a minap találtam a youtube-on egy LinkinPark albumot egyben. Egy fájlként, azaz egy zeneszámként töltötte le az egész albumot. Próbaképp kiírtam AUDIO-ban. Esküdni mertem volna, hogy kiakasztja a fejegység CD-lejátszóját. De nem. Szépen lejátssza. Sőt. ha kikapcsolom, majd bekapcsolom, onnan folytatja, ahol abbahagyta. Meglepő.
Egyre jobban arra gyakszanom, hogy az mp3 zenék esetében, vagy a "shuffle" mód használatakor az olvasófej nem képes olyan gyorsan pozícióba állni, ahogy az elektronika vezérelné és ezért akad meg. Ezesetben pedig lehet valami mechanikus hiba is.
Vagy rosszul gondolom?
Csabi2013-01-21 23:55:27 // 29480
Oké...még egy kérdés: és erre mit fog lépni az ECU? Nyit a fojtó szelep, geometria nyit nő a levegő mennyiség, és a turbónyomás(a gázpedált hagytad abban az állapotban)...Nekem ez tök logikus :)
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:53:17 // 29479
Még néhány nap és végre mindkét alfánk friss olajat kap, no meg végre kiszedjük a fejegységem és a dolgok mélyére láthatunk...vagy nem.
Minden esetre kíváncsi leszek.
GTPeti2013-01-21 23:39:37 // 29478
"honnan tudja az ECU h nem müxik az EGR?"
Pl. a MAP szenzor által szolgáltatott jelből. Ha az ECU működteti az EGR-t és ennek hatására nem tapasztal semmi nyomás- (esetleg hőmérséklet) változást, akkor ezt hibának veszi. Más autókban van DPFE, vagyis differenciálnyomás-szenzor is, a JTD-kben tudtommal nincs ilyen. Ez pontosan az EGR-hiba detektálására van bent.
GTPeti2013-01-21 23:30:21 // 29477
Ugyan, nem kell bocsánatot kérned. Én sem fogok. :) Jó éjt!
Csabi2013-01-21 23:29:28 // 29476
Valóban meddő vita ez... Ha sok időm lesz akkor csinálok diagramokat, lehúzott EGR-rel és nélküle, valamint keresek szakirodalmat...Egyébként amit írtam nem most találtam ki, részben olvastam és tapasztaltam őket...
A 40% megjelenik nem egy szakirodalomban, sőt valahol 50-et is írnak dieselenknél...egyébként lenne egy kérdés ami nekem nem világos, ha nem változik a beszívott levegő mennyisége, akkor honnan tudja az ECU h nem müxik az EGR?
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:26:17 // 29475
azért remélem szent a béke!

Bocsi, ha kiosztásnak hangzott!
GTPeti2013-01-21 23:22:34 // 29474
Szerintem valahogy túltesszük majd magunkat azon, hogy nem íratod ki. Megjegyezném, nem is erről volt szó. Csak kérdés volt (egyébként Csabihoz), hogy mit tart az előnyének. Erre reagáltunk, hogy mi hogy van. Érted, érvek-ellenérvek. Hogy te mit csinálsz az a te dolgod. Néha egyébként, tényleg felteszem magamnak a kérdést, hogy érdemes-e ilyen érvek-ellenérvek párbeszédbe belemenni. (Lehet, hogy a "nem" a jó válasz, de a megszokás, meg tán a jobbítószándék ugye...) Dömpi pedig pl. jól kioszt, hogy "ráerőszakolunk". Ez van...
mreni2013-01-21 23:19:04 // 29473
nem tudom Te melyik csatornát nézed,de az előbbi hsz-emben pont írtam,hogy engem nem érdekel,hogy kinek van bent meg kinek nincs,ide is csak azért írtam,hogy tisztába tegyük a dolgokat.
Nem kell elhinned semmit,ez nem arról szól félreérted,nem akarok meggyőzni senkit.
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:16:01 // 29472
Csak egy hasonlat volt...pont ez jutott eszembe.
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:14:29 // 29471
Tudomásom szerint nem!
De könyörgöm, NE várjátok már el, hogy mindenki fejvesztve rohanjon azonnal, ha lehet most rögtön, éjjel 23:10-kor kiíratni a kocsiból egy egyébként jól működő berendezést, amit a gyárban gyárilag beépítettek!!!
Ez azért nonszensz!
Miért érzik néhányan szent küldetésüknek meggyőzni a másikat a saját igazáról?
Miért nem lehet csak egyszerűen tudomásul venni, hogy másnak más a véleménye?

De tudod mit? Írásba adva elhiszem neked, hogy jobb a kocsi EGR nélkül. De akkor sem íratom ki, amíg jól működik. Jó lesz így?
GTPeti2013-01-21 23:10:11 // 29470
"Mint a Pápa a keresztes hadjáratra." Iszonyat érdekes meglátásaid vannak... B)
mreni2013-01-21 23:06:47 // 29469
és egyébként volt olyan aki megcsinálta és arról számolt be,hogy gyári állapotban jobb volt?
Dömpi (il dottore)2013-01-21 23:05:02 // 29468
Nem vitázni akarok, csak úgy írtad, hogy "írtuk",ergo, mintha mindenki egyhangúlag az EGR kiiktatására szólítana fel. Mint a Pápa a keresztes hadjáratra.
Én csupán jeleztem, hogy többen voltak, akik pont az ellenkezőjét írták.
Természetesen mindenki maga dönti el, hogy kinek a tanácsát hallgatja meg, vagy ébben tanácsok kombinációjat.
Igen, többek között erre való ez az oldal.
Csak véleményem szerint fontosabb a közösség összekovácsolása, mintsem bagatell dolgok miatt ellentétek élesztése. (ne vedd célzásnak, mert nem annak szántam)
GTPeti2013-01-21 22:57:36 // 29467
"Pontosabban írtak már néhányan, és kb. ugyanannyian az ellenkezőjét."
Mindent ilyen elvek alapján szoktál megítélni? Én gondolatébresztőnek veszem és utánanézek. Nem kicsit, nagyon. Főleg, ha olyan írja, aki nem szokott a levegőbe beszélni. (Itt most nem magamra gondolok.) Ezáltal lehet profitálni tanácsokból, véleményekből. Nem kötelező, de lehet.
Dömpi (il dottore)2013-01-21 22:54:23 // 29466
Pontosabban írtak már néhányan, és kb. ugyanannyian az ellenkezőjét.

Szerintem ez egy meddő vita!
Én magam nem foglalok állást. EGR marad, amíg tökéletesen működik. Utána meglátjuk.
mreni2013-01-21 22:53:04 // 29465
szerinted mit fog írni az E-learn? még jó hogy nem azt írja,hogy meghibásodás esetén le kell falazni vagy jó messzire eldobni :))

Egyébként nem nő a fogyasztás(sőt általában csökken)

Én nem akarok rábeszélni senkit,de csináltuk már ezt páran és mindenki szinte ugyanazt tapasztalja.
Bele lehet menni ebbe a témába elég keményen,de semmi értelme.
De ezt a 40%+ levegőt nem tudom honnan vetted.

" nem 100%ban tiszta levegővel fog végbemenni az égés, ezért fog több anyagot befecskendezni, ergo nő a fogyasztás" ha ez így fedi a valóságot amit írsz(bár erősen kétlem :D) akkor viszont a teljesítményednek is nőnie kellene,nemde?
GTPeti2013-01-21 22:52:13 // 29464
"Pontosan azért mert nem 100%ban tiszta levegővel fog végbemenni az égés, ezért fog több anyagot befecskendezni, ergo nő a fogyasztás"
Cartárs ez nem így van. Ha "túl sok" a levegő, illetve az érthető módon hozzáadott üzemanyag, akkor elveszed a gázt és kevesebb lesz... Ezáltal szabályozod a rendelkezésre álló teljesítményt (és nyomatékot). Ha ennyire jó dolog a kipufogógázt az égéstérbe vezetni, akkor miért nem dugózod le a friss levegő csövét? Akkor még tovább csökkenhetne a fogyasztás. Komolyra fordítva, nem gyanús neked, hogy lehet valami abban amit annyiszor írtunk már?
Csabi2013-01-21 22:46:48 // 29463
Pontosan azért mert nem 100%ban tiszta levegővel fog végbemenni az égés, ezért fog több anyagot befecskendezni, ergo nő a fogyasztás, de a beszívott levegő a visszavezetettel kevesebb lesz, tehát ennyivel lesz tehermentesítve a turbo...
eLearn barátunk is hasonlókat ír:
"As a result, the exhaust gas recirculation valve is switched off and the supercharging pressure can longer be controlled
and the quantity of fuel injected is reduced."
Dömpi (il dottore)2013-01-21 22:46:44 // 29462
a 16V nél hány furat van hengerenként? és a 8V-nél? Melyiknél vékonyabb a blokk fala?
mreni2013-01-21 22:42:36 // 29461
kezdjük az elején. :)
A beszívott levegőd nem lesz 40%-al magasabb,az meg végképp értelmetlen hogy megnő a turbónyomásod,mivel ez is szabályozva van.
A melegedésről annyit,hogy mivel kiiktatod az egr-t oxigéndúsabb levegőt kap a motor=magasabb égéshő=és kb ugyanúgy vagy jobban melegszik egr nélkül.(ezt tapasztaltuk többen is,nem csak 159 esetében)

Az egr kiírásához pedig mindössze egy paramétert kell módosítani,nem kell az egész ECU-t "áttúrni".

Illetve az EGR kiiktatásának előnyei sem elhanyagolhatók.
GTPeti2013-01-21 22:35:38 // 29460
"A 8V ... télen hamarabb melegszik, hidegben korábban tolhatod mint a 16V-t." Légyszi magyarázd el, miért! :)
GTPeti2013-01-21 22:34:18 // 29459
Az EGR-en keresztül oxigénban szegény, viszont koromban gazdag gázt kap a motor. Ez nem igazán alternatívája a "normális" úton bejutó levegőnek. Ebből következik, hogy ettől nem lesz tehermentesítve a turbó. Az persze lehet, hogy könnyebben felpörög. A jobb gázreakció már nem is előny nálad? (A turbó a "kultúrált" pörgéstől nem megy tönkre, csak a hidegen hajtástól, szűretlen levegőtől, forrón leállítástól, rossz olajtól.)
direttore2013-01-21 22:34:05 // 29458
Köszi a segitseget mindenkinek!
Dömpi (il dottore)2013-01-21 22:31:35 // 29457
A 8V stabilabb, kevesebb a gond (a pucolgatni, szerelgetni való), télen hamarabb melegszik, hidegben korábban tolhatod mint a 16V-t.
Hátránya, hogy jóval lomhább -> 120 LE a másfél tonnához sovány. De egy kis chip-tuninggal már okés. Feltéve, hogy megelégszel 138-140 pacival. Viszont itt számítanod kell, arra, hogy néhány alkatrész a nagyobb terheléstől hamarabb kikészül (féltengelycsuklók, kettőstömegű stb.)...tapasztalat :(

Szóval mindkettőnek annyi a hátránya, mint az előnye, csak más jellegű.

A 159 jó döntés, NEM KICSI(!) nekem 2 gyerek van és kényelmes (SW)!!!
Az utakon pedig nincs szebb járgány! (Illetve lesz, ha kijön az utód)
Csabi2013-01-21 22:30:13 // 29456
Akkor kifejthetnéd, h miért nem :) A beszívott levegő kb 40%-al több ami a turbon megy keresztül...jobban kell nyitni a geometriának a turbonyomás is magasabb lesz állandó sebességen...fordulatok tízezreivel többet fog pörögni a turbo percenként....
Az egr hűtőn keresztül melegszik a víz, és és a visszavezetett gázok is melegebbek mint amit a turbó csinál egy -5°-10°os levegővel...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak