Dömpi (il dottore)2014-01-26 17:04:50 // 46755
hol vetted?
Piritu - 1.000.0002014-01-26 16:58:39 // 46754
Nem élnék vele, de legalább kiderült, hogy újra él az Amorés email cím! :-))
Chianti2014-01-26 16:47:22 // 46753
Szeva! Üdv a fedélzeten! Sok sok élvezetes és balesetmentes km-t, meg jó egészséget kívánok a verdához! Amúgy sedan, vagy SW...fotót kérünk!!!
Shadin2014-01-26 15:22:22 // 46751
Ezúton kérek elnézést minden kedves Alfás cartárstól, megszaladt a kezem a Dropbox-omban és küldtem pár meghívót. Aki él vele annak köszi, akit zavartam, még1x bocsi :-)
droberto2014-01-26 14:58:41 // 46749
Ergo tényleg az ECU szoftvere más.
droberto2014-01-26 14:56:35 // 46748
GTPeti2014-01-26 13:54:20 // 46747
Bobby, ha most 1:1-ben addig forog az önindító, amíg nyomod, akkor könnyen lehet, hogy csak később jött hozzá egy hw-figyelőkapcsolás. Ez meglehet, a kapcsrajz alapján lehetne eldönteni. (Bár ha az ECU-n belül történt módosítás, azt nem.)
droberto2014-01-26 13:51:27 // 46746
Igen, ezt az AlfaOwner-en is többen írják, meg itt is volt téma.
Bár nálam nincs észrevehető füst.
Bár nálam nincs észrevehető füst.
GTPeti2014-01-26 13:36:46 // 46745
Mintha már láttam volna valahol a srácot. Tuti nem vmi VW-s találkozón, mert olyanon még én sem jártam. :)
Shadin2014-01-26 13:19:24 // 46744
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-26 12:57:15 // 46743
mivel más a motorvezérlő nehéz is lenne a teljes átjárás de annak cseréjével lehetne orvosolni a start gomb nyomogatását bár ha ezt zavar is bárkit csak szokás kérdése...
vzsiros2014-01-26 12:49:48 // 46742
srácok, nyakig be van fagyva, meg a hó sem akar lemenni róla... :D majd ha kivakartam a téli bundájából fotózok - amúgy is illik fotókat felrakni az amore-ra... :D
amúgy rémisztő volt visszajönni Bp-re nyári gumival az "extrán jól takarított" 4es főúton tegnap este - de már pörgök a 16"-os felni garnitúra + téligumi beszerzésen
amúgy rémisztő volt visszajönni Bp-re nyári gumival az "extrán jól takarított" 4es főúton tegnap este - de már pörgök a 16"-os felni garnitúra + téligumi beszerzésen
Shadin2014-01-26 12:47:29 // 46741
Valószínűleg a kettő együtt, mert az enyémen volt sw. frissítés 2012-ben és így is folyamatosan kell nyomni a gombot a beindulásig. Ez a motor sw.-t érintette, a "dashboard" vagy az "instrument" modul lehet érte a felelős amire nem volt frissítés. Nem átjárhatóak az évjáratok. A MY11-es fej sem fog soha működni teljes funkcionalitásában :-(
Miért ráz a hideg az sw. frissítéstől? Többeknek segített már indítási problémával kapcsolatban.
Miért ráz a hideg az sw. frissítéstől? Többeknek segített már indítási problémával kapcsolatban.
'''''2014-01-26 12:42:28 // 46740
Üdv itt! Képeket én is hiányolom!
droberto2014-01-26 12:39:30 // 46739
Gratula hozzá. :)
Fotó?
Fotó?
vzsiros2014-01-26 12:37:32 // 46738
Megvan az új autóm, 159-es - egy álom ez a kocsi ;-)
'''''2014-01-26 12:31:15 // 46737
Rövid táv utáni leállítás és utána indítás után nekem is nehezen indul.Nagyon füstölve és nehezen ugrik be.Nekem a Kollár féle átírás után kezdte el.
A turbó csere miatt valószínű megint más progi kell.Akkor kiderül,hogy nálam tényleg a progi miatt van-e.
A turbó csere miatt valószínű megint más progi kell.Akkor kiderül,hogy nálam tényleg a progi miatt van-e.
droberto2014-01-26 12:18:22 // 46736
A másik dolog, hogy gondolkodtatok (vagy esetleg meg is tettétek) már azon, hogy facelift előtti vasat, utólag update-eljétek, hogy Start gombot ne kelljen nyomva tartani indításkor?
Elég lehet egy Start gomb csere, vagy szoftveres módosítás is szükséges?
Elég lehet egy Start gomb csere, vagy szoftveres módosítás is szükséges?
droberto2014-01-26 12:18:13 // 46735
A másik (félmelegen nehezen indulós, sokáig tekerős) problémámmal kapcsolatban is keresgélek de egyenlőre még csak morzsákat találtam.
Adtatok már néhányan tanácsot, kutatatok, meg töröm a buksimat.
Amik szóba kerültek:
- Gyenge akkufesz. (Ezt kizárnám, mert az enyém új)
- Régi szoftver (Lehet, hogy segítene egy SW Update, de ez amolyan utolsó megoldás.)
- Izzítógyertyák (A hideg indítással nincs gond. Nyáron pedig sohasem csinálta. Ellenben a többszöri izzítás segít.)
- Főtengely jeladó. (Ennek hibájáról még nem hallottam 59-nél. Egyébként ennek hibája abban nyilvánul meg, hogy hidegen megy, melegen nem.)
Múlt héten csináltam egy diagot egy MES frissétés apropójaként, és érdekes hibát vettem észre: (P0340 - Fázisérzékelő
Camshaft position sensor circuit malfunction. Check sensor and wiring. - Azaz vezérmű tengely jeladó.) Egyébként a hiba nem volt már jelen. A bekövetkezés idejét pedig sajna nem rögzíti a motor vezérlő. :(
Ma elkezdtem újra olvasgatni a témában és itt is írogattak érdekeseket.
Írták a fentiek egy részét, de írtak újakat is:
- "Anti polution filter clogged - DPF tömődés hibaüzenet a műszefalon". Ezt nekem is írta már néha, akkor amikor indítózok és azt hiszem, hogy már elindult de leáll. Emlékeim szerint ez is akkor történt amikor félmeleg volt és sokáig kellett tekertetni, hogy induljon. Bár ez még azóta, hogy ez a nem indulás elhatalmasodott (tavaly szeptember óta) még nem fordult elő. - Ez kizárnám, mert szerintem ez okozat és nem ok. Máskülönben amikor a kiírások előfordultak a tömődés rendre 70% alatti volt. (Bár ez is részben csak egy számolt érték)
- Lehet, hogy mégse vezérmű, hanem főtengely jeladó?
- Elmászott a vezérlés. - Ezt kizárnám.
- Generátor - Ezt is kizárnám, mert 14,1 V a töltés, a nyugalmi feszültség meg bőven 12 V felett van. Továbbá az önindító fordulatszáma is szokványos.
Adtatok már néhányan tanácsot, kutatatok, meg töröm a buksimat.
Amik szóba kerültek:
- Gyenge akkufesz. (Ezt kizárnám, mert az enyém új)
- Régi szoftver (Lehet, hogy segítene egy SW Update, de ez amolyan utolsó megoldás.)
- Izzítógyertyák (A hideg indítással nincs gond. Nyáron pedig sohasem csinálta. Ellenben a többszöri izzítás segít.)
- Főtengely jeladó. (Ennek hibájáról még nem hallottam 59-nél. Egyébként ennek hibája abban nyilvánul meg, hogy hidegen megy, melegen nem.)
Múlt héten csináltam egy diagot egy MES frissétés apropójaként, és érdekes hibát vettem észre: (P0340 - Fázisérzékelő
Camshaft position sensor circuit malfunction. Check sensor and wiring. - Azaz vezérmű tengely jeladó.) Egyébként a hiba nem volt már jelen. A bekövetkezés idejét pedig sajna nem rögzíti a motor vezérlő. :(
Ma elkezdtem újra olvasgatni a témában és itt is írogattak érdekeseket.
Írták a fentiek egy részét, de írtak újakat is:
- "Anti polution filter clogged - DPF tömődés hibaüzenet a műszefalon". Ezt nekem is írta már néha, akkor amikor indítózok és azt hiszem, hogy már elindult de leáll. Emlékeim szerint ez is akkor történt amikor félmeleg volt és sokáig kellett tekertetni, hogy induljon. Bár ez még azóta, hogy ez a nem indulás elhatalmasodott (tavaly szeptember óta) még nem fordult elő. - Ez kizárnám, mert szerintem ez okozat és nem ok. Máskülönben amikor a kiírások előfordultak a tömődés rendre 70% alatti volt. (Bár ez is részben csak egy számolt érték)
- Lehet, hogy mégse vezérmű, hanem főtengely jeladó?
- Elmászott a vezérlés. - Ezt kizárnám.
- Generátor - Ezt is kizárnám, mert 14,1 V a töltés, a nyugalmi feszültség meg bőven 12 V felett van. Továbbá az önindító fordulatszáma is szokványos.
'''''2014-01-26 11:09:54 // 46734
Jóképű,ugye? :-)
droberto2014-01-26 09:59:13 // 46733
Ki ez a mókus? Olyan ismerős.
Csak nem Bobby Ewing dublőre? :)))
Csak nem Bobby Ewing dublőre? :)))
.......................2014-01-26 09:47:25 // 46732
A merc 400 cdi vel rengeteg a gond,az injektorok rosszul sikerültek
És kinyírja a motort
És kinyírja a motort
.......................2014-01-26 09:45:39 // 46731
Igen a nagy brembo ilyen szar is tud lenni
Kipucolod talán jobb lesz ,
Passz ,ez ilyen
Kipucolod talán jobb lesz ,
Passz ,ez ilyen
pe-Ti2014-01-26 08:57:37 // 46730
Üdv!
Találkoztatok már olyan jelenséggel,hogy a 330-as Brembo fék "bevizesedik"? A jelenség csak most jön elő a nagy havazásban vagy esőben ha sokat megyek fékezés nélkül nagytempóval utána az első pedálnyomás elég ijesztő tud lenni amíg leszárítja a tárcsát! Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Igaz nem 159 hanem Giulietta de a fék az ugyanaz! Azóta van ez amióta megkapta az ültetést, lehet most jött el az idő a fékcserére?
Találkoztatok már olyan jelenséggel,hogy a 330-as Brembo fék "bevizesedik"? A jelenség csak most jön elő a nagy havazásban vagy esőben ha sokat megyek fékezés nélkül nagytempóval utána az első pedálnyomás elég ijesztő tud lenni amíg leszárítja a tárcsát! Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Igaz nem 159 hanem Giulietta de a fék az ugyanaz! Azóta van ez amióta megkapta az ültetést, lehet most jött el az idő a fékcserére?
'''''2014-01-26 08:03:27 // 46729
GTPeti2014-01-25 22:47:24 // 46728
Régi E-Merciből is V8 kéne (400 CDI). Azé' egy ilyen motor nem hazudik. :)
Piritu - 1.000.0002014-01-25 22:19:49 // 46727
GTPeti2014-01-25 22:19:14 // 46726
Pontosan így látom. A Hetesben amúgy az jön be igazán, hogy elöl-hátul kettős lengőkaros a futóműve. Ettől olyan jó vezetni a tömege ellenére. Az más kérdés, hogy pályán kívül valószínűleg egy kínszenvedés lehet egy akkora autó.
Liquid2014-01-25 22:14:26 // 46725
így van, azé az V8 :)
Mindig is bejöttek a bimmerek, csak ha BMW-m lenne, akkor én lennék a kecseg béemvés, így meg csak lüke Alfás vagyok :)
Mindig is bejöttek a bimmerek, csak ha BMW-m lenne, akkor én lennék a kecseg béemvés, így meg csak lüke Alfás vagyok :)
GTPeti2014-01-25 22:12:41 // 46724
Bajor ide v. oda, egy 740d azért nem sz...al gurigázik. :)
Liquid2014-01-25 22:11:47 // 46723
Ma délelőtt Csöritől hazajövet egy 740D-t értem utol, addig olyan kb. 110-120-szal ment, onnantól padlózta ahol lehetett, gondolom irritálta a 159 orra :)
Hát nem tudott elnyúlni, pedig dobott pamacsot mikor odalépett neki.
Aztán megnézem, hogy 260Le és 2 tonna, tehát nagyjából egál lehetett.
Hát nem tudott elnyúlni, pedig dobott pamacsot mikor odalépett neki.
Aztán megnézem, hogy 260Le és 2 tonna, tehát nagyjából egál lehetett.
Liquid2014-01-25 21:55:54 // 46722
hát lehet hogy az a különbség hogy Te kicsit többet mászkálsz km-ben mint én és ráadásul ismeretlen utak %-a is jóval több.
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:51:27 // 46721
Igazából mindig olyan szakaszokon volt baj, ahol nem számítottam lyukra. A szar utakon eleve másképp (lassabban) hajt az ember.
Viszont, amikor a jó utat keresztben - jelölés nélkül - felvágják, akkor dönt, hogy mi mit bír ki. Főleg, amikor a túlsó oldalán nekicsattansz a peremnek. (Ez Bulgáriában kb egy lépcsőfoknyi volt a kiemelt híd miatt.)
Viszont, amikor a jó utat keresztben - jelölés nélkül - felvágják, akkor dönt, hogy mi mit bír ki. Főleg, amikor a túlsó oldalán nekicsattansz a peremnek. (Ez Bulgáriában kb egy lépcsőfoknyi volt a kiemelt híd miatt.)
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:47:13 // 46720
Magam is keresem a magyarázatot, de csak ez "van". Világ életemben óvatos sofőr voltam.
Másképp nem tudom magyarázni, hogy a 147/156-on használt 215/45x17 miért volt állandóan problémás, a 205/55x16 a 156-on és a 225/50x17 a 159-en miért nem. (Magasság: 97 mm - 112,75 mm - 112,5 mm)
Másképp nem tudom magyarázni, hogy a 147/156-on használt 215/45x17 miért volt állandóan problémás, a 205/55x16 a 156-on és a 225/50x17 a 159-en miért nem. (Magasság: 97 mm - 112,75 mm - 112,5 mm)
Liquid2014-01-25 21:36:29 // 46719
nade Bulgáriára azé nem kell felkészülni. A Selénia Rally-n jártunk pár "érdekes" helyen, mártmin útminőségileg, és semmi gond nem volt. Ésszel kell közlekedni.
Nem foglak tudni meggyőzni, mint te se engem (ez a szép benne) :)
Nem foglak tudni meggyőzni, mint te se engem (ez a szép benne) :)
Liquid2014-01-25 21:34:28 // 46718
ha gondolod viszem a GTI-s haverodat egy kört és meglátja a különbséget :)
Hozzáteszem, hogy nem leszólni akarom, a 150 lovas is megy úgy mint az átlag konkurencia.
Hozzáteszem, hogy nem leszólni akarom, a 150 lovas is megy úgy mint az átlag konkurencia.
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:32:21 // 46717
97 vs 112-t írtam. :-P
Másfél centi sokszor, sokat jelent. Nekem pl azt, hogy az előző 50 ezren sok gumimba és felnijavításomba került, az utóbbi 124-en "csak" 4 gumiba, de azt is a Bulgár útnak köszönhetem.
Másfél centi sokszor, sokat jelent. Nekem pl azt, hogy az előző 50 ezren sok gumimba és felnijavításomba került, az utóbbi 124-en "csak" 4 gumiba, de azt is a Bulgár útnak köszönhetem.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-25 21:30:14 // 46716
inkább 50 :P vigyél egy kőrt majd én kérdezem miért nem megyünk már :DDD
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:28:50 // 46715
Az oldala megint más tészta, az bármivel, bármikor :-(
mizooo2014-01-25 21:26:10 // 46714
Nekem a 150 lovasra még senki sem mondta h nem megy. Sőt a Golf GTI-s haverom jobb 1ből azt mondta kb "úgy megy mint a GTI", na persze mondtam :D... Minek hasonlítod össze a 2.4-el 30-40 LE különbség az nem csekély!
Liquid2014-01-25 21:15:26 // 46713
ezt viszont nem tudod azzal kivédeni , hogy mondjuk 99 helyett 102mm a gumi, mert a kátyúk bizony változó mélységűek, és inkább mélyebbek mint sekélyebbek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-25 21:14:25 // 46712
nekünk a cégesen 14"-es gumi van kihasította oldalt a kátyú :( még jó hogy fizetjük a súlyadót a teherautók meg az útdíjat...
Piritu - 1.000.0002014-01-25 21:11:14 // 46711
Tapasztalatom szerint akkor van baj, ha a lyuk pereme magasabb a gumi vastagságánál. Ilyenkor tud becsípődni a gumi és a pofont a felni kapja direktben.
Liquid2014-01-25 21:08:05 // 46710
nem raktad alacsonyra a lécet :)
Liquid2014-01-25 21:04:37 // 46708
ebben az esetben tökmindegy mi lett volna a keréken, még a tömör gumi is lehet hogy adelett volna :)
Liquid2014-01-25 21:03:54 // 46707
én semmi rosszat nem tapasztaltam, a gyári ültetett SX UNO-m sokkal jobban rázott :)
Szóval nem kell parázni, nem rázza ki az ember belét, és nem is nagyon sérülékeny. Eddig semmi gondom vele, pedig láttam már közelről pár jellemző útszakaszt.
Okés tankcsapdába nem hajtottam eddig, de akkor úgyis gancegál.
Szóval nem kell parázni, nem rázza ki az ember belét, és nem is nagyon sérülékeny. Eddig semmi gondom vele, pedig láttam már közelről pár jellemző útszakaszt.
Okés tankcsapdába nem hajtottam eddig, de akkor úgyis gancegál.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-25 21:02:34 // 46706
áhh sajnos csak egy TI 2,4 Brera egy nehéz küldetés... nagyon kevés van belőle :((((