Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2014-04-23 08:29:04 // 52154
Vagy pont akkor regenerált.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-23 08:27:15 // 52153
akkor húzzál bele itt a lehetőség :)
Liquid2014-04-23 08:13:52 // 52152
kb igen, a különbség, a -20centi összecsukva, ami miatt befér keresztbe illetve nem fér be :) A 3 gyerekes módot nem próbáltam még de sztem nem olyan vészes a helyzet. :)
Shadin2014-04-23 08:13:05 // 52151
Enyém ma reggel csinálta :-D Jó rendszernél semmi különbség teljesítményben előtte és utána, mert nem szűkül a keresztmetszet. Ha csak kidobod belőle és átkötöd csővel, akkor sem lesz erősebb, max leheletnyivel hangosabb a "kardánbox" felől.
ValeRossi462014-04-23 07:59:59 // 52150
Hogy keltél reggel? Zabla,széna?
Sarokcsont gyulladás eszembe sem jutott,lassan 2 hónapja fáj a sarkam és reggel valóban szar rá állni. Eddig azt hittem a cipő a hibás,amiben edzek,de kicseréltettem és még mindig szarakodik.
Ha segített a krém,elkérhetem a nevét?
Giuntini2014-04-23 07:02:18 // 52149
Ez nekem is jó lenne, mert amikor sokat gyalogolok, alig tudok reggel lábra állni.
Giuntini2014-04-23 07:00:06 // 52148
Nekem is az egyik nagyon kattog, próbáltam megzsírozni mindennel, nem lett jobb. Lehet, hogy az ajtóhatárolót ki kell cserélni.
Chianti2014-04-22 23:24:16 // 52147
Csak nem kerítettél neki egy állandó garázst?
Chianti2014-04-22 23:20:54 // 52146
Még annyit a húsvéti 7végével kapcsolatban, hogy sikerült orvosolni az ajtók nyikorgását. Egyszerűen megzsíroztuk a határolókat alul-felül egy kis jóféle piros zsírral. Azt hiszem ezt hívták régen szekérkenőcsnek . A lényeg hogy jó sűrű zsír legyen és bekenni a mélyedéseket, ahová a golyó becuppan, majd megjáratni párszor, amíg szét nem kenődik a megfelelő helyeken. Azóta olyan szép csendben nyílnak-záródnak az ajtók, ahogy illik...
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:56:42 // 52145
Amúgy ez az "aszfaltszaggatás" ott indult, hogy egyik reggel nem úgy ment mint szerettem volna, én meg méregből odaléptem neki. Akkor hirtelen, mintha valami "elpattant" volna nála. Mintha kinyílt volna egy ajtó , ami eddig csukva volt. Azóta megy mint állat, de mint korábban írtam, 110 felett eszik is rendesen.
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:52:51 // 52144
OFF
Röhögni fogtok!
Már vagy 3 hete sarokcsont gyulladással küzdök, reggelente alig bírok ráállni. Viszont ma voltunk lovagolni - illetve a kislányom lovagolt, én a lábam miatt most nem. Erika, a lovasoktató a végén adott nekem egy tégely kenőcsöt, amit a lovak lábára szoktak használni, ha ugráskor meghúzódik. Mondta, hogy ők már használták és bevált.
Ma este bekentem én is ... remélem reggel nem kezdek el nyeríteni :)
ON
Chianti2014-04-22 22:46:19 // 52143
Szevasztok! A húsvéti időszakot a családommal- szabolcsi gyerek lévén - Kisvárda környékén töltöttem és azt kell mondjam, hogy nem volt eseménytelen az elmúlt pár nap Alfás szempontból sem. Már 16-án este amikor megérkeztünk és befordultam anyósomék parkolójába, rögtön egy Alfa (sajnos a sötétben későn vettem észre a pajzsot, pedig villantott is de már nem volt időm visszaköszönni, és még a típusát se tudtam beazonosítani...) jött velem szembe. Bevallom erre nem számítottam, de nagyon jó érzés volt, hogy még ott is azonnal összefutottam egy Cartárssal! Aztán egész véletlenül pont azon a 7végén szombaton (19-én) tartották a nyíregyházi Alfások az éves találkozójukat (Sóstó mellett), amit - ha már ott voltam a közelben - természetesen nem bírtam kihagyni. Nagyon jó kis összejövetel volt, és büszke voltam magamra, mert a 27 autó közül az enyém volt az 1etlen 159 SW. Volt még 1 Berlina, úgyhogy ketten képviseltük a 159 vonalat. Ennek megfelelően nagy sikere volt a Démonnak, szóval baromi jó volt aznap (is) Alfásnak lenni! Ez volt életem első Alfa talija és mint ilyen, meghatározó élmény marad. Sok szép verdát láttam és rengeteg jó fej Cartárssal / Cartársnővel találkoztam. Jövőre velük ugyanott nagyon szeretnék találkozni, de hátha összefutunk még páran az Alfacityben is! Néhány fotó is készült, a Keleti Vég topicban megtekinthető. Végül, hogy teljes legyen az öröm, hétfőn amikor hazafelé tartottunk az M3-on, 2 fekete Berlinával is összefutottunk és üdvözöltük egymást. Szóval soha rosszabb húsvéti hétvégét! Sajnos itthoni napjaim vészesen fogynak, 27-én este már osztrák földön alszom... :o(
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:29:25 // 52142
Köszi a tippet.
Amit Réka kinézett (linkeltem) ugyanezt tudja, és neki desig-ra jobban tetszik.
Sajna a boxot nem úszom meg: 3 gyerek!
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:24:16 // 52141
Azóta nem volt alkalmam tesztelni, de szerintem marha voltam.
Nem a végseb.-et akartam nézni, hanem egy octavia-val viskodtam a négysávoson...és akkor valahogy nem akart 165 fölé menni.
Viszont amire nem figyeltem fel akkor, csak gyorsan beírtam a fórumra, hogy vélhetőleg nagy volt a szembeszél.
De majd igazolódik, vagy cáfolódik a dolog, ha szélcsendes, rendőrmentes időben tesztelem, hol a vége.
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:15:24 // 52140
Na ez a pontos megfogalmazás, én is így járok a kocsival.
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:13:49 // 52139
Azért ezt nehogy szó szerint értse valaki! 1-ben, 2-ben nehogy 2000-ren pörgesse valaki!
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:12:19 // 52138
Nekem most a nagy kerekekkel érdekes amit produkál.

80-nál 4-ben 3,9-4,3 (ugyanez 5-ben már 5,2)
100-nál 5-ben 4,9-5,3
110-nél 5-ben 6 fölött kicsivel, 6-ban 6 alatt kicsivel
de már 110 felett 6-ban nem megy 7 alá
120 felett már 8,2
amint visszaeresztem 110-re, megint 5,8-5,9

A 16-os télikerékkel még 140-nél sem ment 6,9 fölé.

De igazából az érdekes, az a hirtelen fogyasztásbeli ugrás 110-nél.
Liquid2014-04-22 22:11:16 // 52137
ha elfogadsz egy tanácsot akkor ne esernyős hanem ilyen sport-babakocsit vegyél, sokkal ésszerűbb helyen elfér (Pl. a Panda csomagtartója). Könnyű, egyszerű és amit általában az esernyők nem tudnak, dönthető a támlája, és tisztességes csomagtartója van :) és máris nem kell a tetőbox, na mit szólsz spóroltam neked :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-22 22:10:31 // 52136
inkább a keskeny, hosszú a fogyi miatt is meg a menetzaj miatt is azért egy piros pont hogy Thule ... de tudod én egyiket sem ajánlom azaz egy jó kis Brera-t a többit meg már ismered :)))
Dömpi (il dottore)2014-04-22 22:05:10 // 52135
Közvéleménykutatást tartok:
A) széles és rövid
B) keskeny és hosszú

Mielőtt valaki félreértené, tetőboxot akarok venni.
Eddig a Pacific 100 volt a befutó, mert ebbe fért volna bele az a böszme nagy batár babakocsink.
Tegnap viszont feleségem megkörnyékezett, hogy vegyünk egy "esernyőre" csukható sport babakocsit (osann iron), merthogy ennek lehajtható az ülőlapja és fekve lehet benne a pici.

Mellesleg anno az volt a számomra közölt információ, hogy a 3. gyerekhez nem kell majd semmit venni, mert mindenünk van...hát inkább nem sorolom miket kellett, vagyis mire képes az asszonyi találékonyság:)

Ámbár az ötlet nem rossz.
Na szóval, így már más méret is szóba jöhet, így szemet vetettem az árban ugyanannyiba kerülő Pacific 500-ra.

Adatok:
mex862014-04-22 22:00:03 // 52134
kiderült miért a kevés végseb?
mex862014-04-22 21:59:27 // 52133
vagy a belső bár van ahol az is ráz.
most nagyon ráálltak, szedik fel a betonlapokat, utána helyben darálják és már terítik is vissza alapnak.
perpill 5x10 km-en dolgoznak...
faszányos.
2x2 sáv marad meg a két iránynak így, leálló nuku, a 2x2ből a két belső 2 és 2,2 m szélesség közt változik...
többit képzeljétek hozzá.
azért így is sikerült jó időt futni :)
Dömpi (il dottore)2014-04-22 21:47:07 // 52132
Ma reggel kicsi drágám regenerált egyet, de rendes volt, mert pont akkor hagyta abba, mikor befordultam a céghez vezető utcába.

Délután hazafele menet, no meg utána Szolnokra menet és vissza, úgy ment, hogy majd felkaparta az aszfaltot. Mintha magától ment volna! Mint egy száguldó szellem! Hármasban, négyesben olyanokat tolt, mint állat.

Az érdekes az, hogy eddig még sohasem vettem észre különbséget a regen előtti és utáni menetteljesítmény között.
mex862014-04-22 21:43:48 // 52131
németben míg magyar rendszámmal toltam nem kaptunk semmit otthonra pedig villant a trafi sokszor.
asszonyé még magyar meg a motorunk is, arra sem jött semmi.
közig cetlit is kaptunk elsőt befizettem, másodikat próbából nem arra sem jött semmi.
Liquid2014-04-22 21:39:34 // 52130
rájöttem hogy lehet megviccelni a Q4-et :DD
Meg az akusztikus menetstabilizátort, beavatkozásra bírni - Karakot CarTárs után szabadon :)
Körforgó kettesben hirtelen padló és szépen tolja ki a seggét :D
mex862014-04-22 21:38:42 // 52129
ja az eddigi rosszallásaimból pár dolgot korigálnék a tipussal kapcsolatban.

az autó nem hangos alapvetően, a téli gumijaim azok...
útfekvés is egészen más nyáriakkal. sokkal jobb.
szélben azért kicsit hangosabb mint amit megszoktam.

esőérzékelő pályán 120 felett egészen jól teszi a dolgát

ülések nagyon szuperek, nem fájt senkinek semmije pedig nem állítgattuk az üléseket útközben, gerinctámasz is csak az út elején lett belőve.

ja, és menni is tud ez a 2.4, csak újra kellett tanulnom vezetni és a benzines beidegződéseimet alkalmazni, országúton simán vissza 3ba és padló, akkor lép
na meg Manky chipjével is ment :)))
egy beszédes adat: 100-160 5.ben 3 fővel chippel 10.9, anélkül 16.1mp.....

sajna végül nem maradt rajta a program, de ez nem Manky hibája, hanem valószínűleg nem marad meg sajnos olyan hosszútávon a vas hogy megérte volna rajtatartani.

Szóval mindenkinek tudom ajánlani aki hosszútávra tervez az autóval hogy megirassa, nem gyenge a változás pedig nem is lett kimaxolva a dolog ami rajta volt hanem egy DPF barát program volt rajta.

EGR is kiíródott így nincs már hibakód a falazás miatt.
mex862014-04-22 21:32:41 // 52128
kérdeznék is.

klíma elég érdekesen akart működni, azt vettem észre hol hűt hol nem.
ma reggel még M.o.-n feltöltettem, 260g volt benne az 550 helyett.
töltés után hiába tettük LO-ra meg kapcsoltuk a pihét meg mindent próbáltunk nem akart beindulni se a kompresszor se a venti.
valamit rosszul csináltunk??

aztán útközben autómatán volt sokáig, egyszer csak azt vettük észre fagyaszt az autó minket meg jött a jellegzetes klímaszag is (tisztítani se ártana) szóval beindult.
ez mitől lehetett?

ki még nem olvastam.
mex862014-04-22 21:31:14 // 52127
fogyi téma:

most volt benne részem, az elmúlt 5 napban sikerült 2500at beletekerni a 159be :)

3 fő, pakkok, 17es nyárikerék.

nagyátlagom perpill 7,5 ez a generátorcserekor nullázódott

épp az imént szálltunk ki a kocsiból 900km-es kör volt, 3 megállással 1 tankolással útépítésekkel 8 óra 10 perc.
tempó ahol engedte a forgalom 140-160, egy 50km-es szakaszon honfitársunk üldözni próbált Octavia RS-el ott volt hogy 200 fölött is mentünk, így most 7,6 lett az út átlaga.
Giuntini2014-04-22 21:15:30 // 52126
Nemcsak néz, hanem vicsorít is hozzá.
Ákos (dewvil)2014-04-22 21:12:58 // 52125
azám, jól mondja a kolléga:)
Haddel2014-04-22 20:59:38 // 52124
Mint egy támadásra készülő ragadozó ,úgy néz ki a barlangjából :-)
Giuntini2014-04-22 20:53:05 // 52123
Nekem automata váltós 2.4-em van, de annyit szólnék hozzá a fogyasztás témához, hogy a városban normál tempónál 2100 környékén lazán felvált, a visszaváltás 1400 környékén van. Ez azt jelenti, hogy 60 alatt nem igazán akarózik felrakni negyedikbe, viszont utána 50-ig viszi azt, majd visszavált. Ezt csak azért mondom, hogy az automata kíméli leginkább a motort, és kézzel is ebben a fordulat tartományban kellene tartani. Kár, hogy a fórumon nem lehet olvasni automata 2.4 fogyasztást, pedig érdekelne a többieknél hogy fogyaszt ez a kombináció.
Ákos (dewvil)2014-04-22 20:48:51 // 52122
Amióta nálam van a Szépséges szép Olasz, így sem láttam még!
Milyen jó dolga van neki:)
David | Centocinquantanove2014-04-22 18:45:44 // 52121
335.000 km az már tekintélyes! :D az igen! :)
ValeRossi462014-04-22 15:01:15 // 52120
Gps szerint 135re lőttem be és azt figyeltem,h kb fél liter a különbség,meg lejtőn lefele sem megy sokkal lejjebb. nem is a gondom,h nem eszik kevesebbet,de még többet is behörpint :D
Amiről írtál,azt én is tapasztaltam már.
David | Centocinquantanove2014-04-22 14:57:58 // 52119
Mivel neked is 1.9 8v ezért ha elfogadsz egy jótanácsot akkor a következőket próbáld ki:

- hidegen felváltás 2000, max 2250-nél
- melegen felváltás inkább 2500 felé csak, ha sietsz, akkor értelemszerűen a határ a csillagos ég :)
- 6. sebességet csak tartósan 100 felett
- városban ha tényleg óra szerint max 50-nel mész, akkor 3.ban tedd, ha tényleg sík a terep, és lehet, akkor inkább legyen óra szerint 60-62 és negyedikben.

Egyébként meg nálam általános szabály, hogy 1500 alatt szinte soha ne legyen a mutató. Hiszem, hogy jobban kímélem vele a motort és a váltót is, és a fogyasztásra sincs rossz hatással, sőt. Ha tartósan krúzolok is, akkoris 1500 a minimum, 1800 az optimum ;)

Mennyi amúgy az átlag fogyid?
tdemeter2014-04-22 14:39:03 // 52118
Lehet nalam is az a baj, hogy alapvetoen nem szeretem, ha porog?
Mert en ha tehetem akkor elvagyok ilyen 1500-as fordulaton, 2000-nel mar valtok mindig...
Lehet kiprobalok 1 tankolasnyit ugy, hogy ezt most elfelejtem es mindig 2000-en jaratom
David | Centocinquantanove2014-04-22 14:34:15 // 52117
Önmagában a tempomat nem csökkenti a fogyit.
Mehetsz úgy is tempomattal, hogy mondjuk pörgeted 3000-en négyesben, és mehetsz 2000-es fordualton hatodikban. Mondjuk most sarkosítottam, ilyet nyilván nem csinál senki.
Itt jön az, amit Dömpi taglalt jómúltkor, hogy van egy bizonyos sebesség, amikor még megéri eggyel alacsonyabb sebsségben hagyni ha a fogyasztáscsökenés a cél.

Nálam pl úgy van, hogy ha kb 70-nel megyek, akkor negyedikben a fogyi kb 5.4, ötödikben meg kb 6.4.
tdemeter2014-04-22 14:34:01 // 52116
en egyedul jarok vele tok uresen....
tdemeter2014-04-22 14:33:58 // 52115
en egyedul jarok vele tok uresen....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-22 14:22:07 // 52114
ez egy ilyen 7 vége nekem sem sikerült 7 alá vinni a fogyasztást igaz 2T az autó üresen és 6an ültünk benne felnőttek na jó a két csaj kb 1 faxi ...Szfvár-Gyula 2,5 óra tökön, babon 7,4L :DDD
tdemeter2014-04-22 14:15:00 // 52113
Ha már mindenki tankolt ma énis megosztom a ami tapasztalatomat:
Egeszen pontosan 7.28-ra jött ki a fogyi, 863 km-ert tudtam menni 1 tankal, 62.8 litert tankoltam, mindig ugyanott, Dunakeszi shell v-power dizel...
Nekem eleg sok, de az is igaz, hogy ez majdnem az egesz varos volt.
Bizom benne, hogy lesz jobb is.....
ValeRossi462014-04-22 13:16:58 // 52112
Ehhez a témához most nagyon frissen hozzá tudok szólni :)
17es téli kerekek vissza kerültek egy út erejéig,és 1050 km távra a comp szerint 5,7es átlagot dobott ki 95km/h átlagsebességgel, Kicsit meglepődtem,mert többre számítottam. Ez autóút,pálya és kis hegyi szakasz. 3 fővel produkálta.
Amit még észre vettem,hogy tempomattal szépen lassan kúszott fel az átlag,aztán tempomat le és fogyi vissza.Lehet hogy Én nem tudom használni rendesen? Ezen is gondolkodtam már,mert az előző autóm is többet evett így.
Dömpi (il dottore)2014-04-22 12:52:27 // 52111
Mondjuk ezen nem csodálkozom: chip nélküli 8V standard 16-os kerekekkel.
Nekem most a 19"-es gurigákon nem megy 7 alá az átlag, mondjuk nem is 90-nel járok :)
Dömpi (il dottore)2014-04-22 12:50:48 // 52110
én rendszeresen 60-62 litert szoktam tankolni két katanásig
Piritu - 1.000.0002014-04-22 11:57:32 // 52109
Az, hogy olyan sokat mutat természetes, mert az utolsó mért értékek alapján számol. A kúthoz gurulás meg általban motorfékkel megy ezért ugrik meg az adat. Volt nekem autópályás tankolásnál 1500 km felett is.
A CR rendszernek nem tesz túl jót, ha nagyon kifogy a tank. Túlmelegedhet a gázolaj. Ezért tankolok az első vonálnál, amikor kigyullad a lámpa. Ilyenkor nekem 55 liter megy bele, 70 literes tankkal számolva még 15 liter van benne.
David | Centocinquantanove2014-04-22 09:34:33 // 52108
Örülök, hogy nem csak én látom így. :)
David | Centocinquantanove2014-04-22 09:33:28 // 52107
Nekem egyszerűen mindig vigyorra áll a szám, mokor elgurulok a kútra, telilocsolom szigorúan két kattanásig, majd mikor visszaszállok tájékoztat a masina, hogy a "hatótáv" 1280 km. :)
Persze ebből, ahogy ürül a tank mindig vesz vissza egy kicsit, de én rendre 1000+ km-t hozok ki egy tankból. Átlagfogyi szög 6.6-6.7. Regen után felkúszik 6.8-ra, de 100km-en belül vissza is megy. Persze mindezt most a komp szerint mondom.
Giuntini2014-04-21 22:40:27 // 52106
Ez az amit én soha nem tudnék megtenni. Ma indulás előtt megtankoltam a kocsit, most csak városban (Budapest) használtam a kocsit, 11,3l jött ki. Ebben volt minden alsó rakpart, belvárosi dugó, minden ami szem-szájnak ingere. Nem mond hülyeséget a gépkönyv a 11.8l városi fogyasztással. Ma az autópályán a komp. 7.9l átlagfogyasztást írt ki, végig 140-150 között tempomattal. Ehhez kb. hozzá kell számítani kb. fél litert, és akkor megkapom a valós fogyasztást.
Liquid2014-04-21 22:34:03 // 52105
Sajna ma folytatódott a surrogás/morgás saga :(
A szerelő valamit elkurjantott sajna. Az egész első futómű be van terítve szép fekete zsíros olajjal vastagon. Nem kicsit vagyok mérges. Szerdán kaptam vissza azzal hogy elöl is minden rendben, féltengelyek ellenőrizve, zsírozva. Na most úgy néz ki hogy vagy túl sok anyagot adott neki és kidolgozta, vagy szarul tette fel a bilincseket, és azért baxott össze mindent. Arra figyeltem fel hogy mintha bitumenes lenne a felni, aztán jobban megnézve minden hótt dzsuva. A húsvéthétfői pihenés a két első felni nagyjáboli tisztításával telt, hogy legalább az oda felhordott anyag ne a gumikon landoljon. Aztán majd ha megoldódott a dolog akkor leszerelem, és kap brigéciolt.
Ja és a legszebb az a dologban, hogy még mindig zakatol, de most már nem érdekel, majd ha rosszabb lesz utánajárok. Minden rendben hátul és elöl, az összes difiben olajcsere, az összes féltengely ellenőrizve, csapágyak rendben, mégis zakatol.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak