Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 22:44:07 // 116155
Hogy jönnek azok ide? :-) De a lényeg inkább az, hogy más autók sem esnek le az útról. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 22:27:43 // 116154
Az automata? Nem tudom. Több idő marad mellette unatkozni, kozben meg sokkal gyorsabb mint a kézi váltás. Amennyit elvesz, annyit ad is az érzet ahogy dobálja a fokozatokat. Nem nagyobb szög a sportosság koporsójába mint a kettőstömegű és a villany pedál :-) Mikor volt ingered gázra rúgni visszagang előtt? :-) Engem a kettőstömegű jobban zavart anno, tervben is volt az egytömegűsítés. Hála az égnek most egyik autómban sincs. :-)
Nyilván a nyersességnek is vannak fokozatai, igazából a 159 2.4 és Giulietta viszonylatból indultunk ki. Kb ugyanazt a tempót nagyon másképp adják elő. Kinek mi áll közelebb a szívéhez. Nyilván az ember kompromisszumot köt, mert valójában közlekedni akar lehetőleg kényelmesen és biztonságosan, az se baj ha gyorsan. Ebben a 159 nagyon jó, és ezért nem fogok én sem egyelőre valami régi erős szörnybe ülni... illetve ültetni a családomat. :-)
Giuntini2019-04-13 22:22:29 // 116153
Azért ez nagyon de nagyon sántít! Józan ésszel csak belegondolva....
Én vezettem 147 1,6-ot, 145 1,6-ot. Próbálj meg úgy bemenni a kanyarba ezekkel mint a 159-el.
Liquid2019-04-13 21:23:31 // 116152
Az automata sokat hozzáad a TGV érzethez és elvesz a "sportosságból" szerintem.
Nyomod neki oszt megy. De az se mindegy hol és milyen körülmények között megy az ember. Autópályán tényleg gyorsvonat érzet, de ott meg a nyersességet egy kisebb, kevésbé zajszigetelt autóban a nagy zaj meg a motor bőgése adja nem az erő.
Egy ültetett kisautó tud gokart lenni, tudom. Volt 1.5-ös ültetett UNO-m. Na az gokart volt, de nyersnek nem nevezném.
Szerintem nyers nem tud lenni egy utcai autó, az valahol Karotta versenygépénél kezdődik.
Haddel2019-04-13 21:18:30 // 116151
Volt ma egy kis összeröffenés Várpalotán.Hangulatos volt ,csak az időjárás nem volt túl kegyes. De jó volt pár ismerőssel beszélgetni.
Trombozis2019-04-13 21:10:57 // 116150
A sokak által szidott 1.6 156, ezerszer többet adott vissza. ;-) Feleségem is mindig mondta, hogy a kicsit jobban érzi, ha veretni kell. Egyhat benzin. Hehehe
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 20:15:19 // 116149
Értem én.. azért ízlelgesd pl a Baloccoi időeredményeket.

A Giulietta QV 3:07, a Quattroporte 3:03 még ezeken túl. . A 159 2.4-et megveri az 1.9 Gt Q2 150 lóval, az 1.4 multiair Giulietta, a Punto EVO abarth, a Mito QV ha csak pár olaszt megnézünk. Azért ne abszolutizáljuk már a 159-et. Jó autó, gyors autó, de ez a határ kitolós mese csak egy érzet.
Giuntini2019-04-13 17:39:29 // 116148
Ezt már sokszor elmondtuk, hogy tágabbak a határok. A Giuliettánál mar 170 -el érzed hogy mész, a 159-nél 210-el érzed ezt. És ebben mi a rossz? A kanyart 80-al simán beveszed, ahol más autó 50-el elszáll... Ennyi. Ilyen a 159. A Masernél valszeg ez az érzés méginkább előjönne.
Shadin2019-04-13 13:58:10 // 116147
De azért én mégis általában a naggyal ingázok.
Mondjuk a gyerekek rendesen kihasználják szegény kicsit, ritkán kapom meg :-(
Most meg szerelhetem. Nem igazán napi használatra vettem a 145-öt.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 11:22:10 // 116146
Kb így valahogy :-D Az álom garázsban a TD helyett egy Lancia Delta HF Integrale állna napi bejárósnak, a másik oldalon pedig egy Quattroporte várná a hosszabb utakat. És kb pont ugyanez lenne a leosztás mint most, engem az Integrale-ből ki sem lehetne rángatni, Kinga meg bevásárolni is a QP-val járna :-DD
Shadin2019-04-13 10:36:47 // 116145
Értem én, 145-ösbe akkor ülök be amikor nagyon eriszdelahajam kedvem van, ill. HKÉ-re van szükségem, amit tud az autó már 120-nál is. A 159 meg "csak" szép, nagy és gyors.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 10:26:20 // 116144
Egyébként meg ha már fűnyíró, menj egy-két kört egy k100-as gokarttal. Talán 8 ló? Az nyers. Nagyon király élmény :-D
Petya19682019-04-13 10:18:32 // 116143
Köszi a választ!
Átadom az infókat.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 10:08:04 // 116142
A TGV effektet jelenleg a Sanghaji reptéri maglev adja legdurvábban:

Ebből semmit nem. lehet érezni, csak nagyon megy a táj. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-13 09:57:37 // 116141
Kb erről van szó, nyilván mindenkinek más az ingerküszöbe. Petbalog cartárs Giulietta-ját próbáltam, abban a 170 ló érezhető, érzed is hogy mész. A nyersesség volt a kérdés, a 159 nekem attól nagyon tabol áll. Aztán autót cseréltünk és a cartárs arca mindent elárult. Kb azt olvastam le róla, hogy ez csak ennyi? Aztán fél másodperccel később, mikor utolértünk pár autót, akkor jött rá, hogy gyorsan megyünk. Kicsit gyorsan közeledtek :-) Ki is csúszott a száján egy olyasmi, hogy 'azért megy ez'. De ha erre jár,majd megírja hogy hogy emlékszik :D Úgy éreztem ő sem tudta hova tenni az érzetet és a sebességet. Megszokható, de semmiképp nem nyers.
Shadin2019-04-13 09:38:00 // 116140
A 145-ben azt is gyorsnak érzem ami nem az, valóban raccsingosabb érzés, de már megint a TGV-t hasonlítjuk a fűnyíróhoz. Vagy fordítva :-)
Shadin2019-04-13 09:33:24 // 116139
Betesszük a Tibi MAP szenzorát és megnézzük mit csinál. Meg a légtömegmérőt sem próbáltad ki még!?
Jorjie2019-04-13 08:18:53 // 116138
Én értem, hogy Warbi miről beszél, vitt a 159-el. Véletlenül sem gyári :-) Rettenetes módon tud menni, az automata miatt a váltásokkal se megy el idő. Nem ez a probléma forrása. Amiről Warbi beszél, az az úgynevezett TGV érzés. Amikor rohadt gyorsan mész, de csak annyi jön át belőle, hogy kinézel és ku.. gyorsan mennek a fák. A dögerős német vasak szokták adni ezt az érzést. Persze meg lehet szokni, de aki mellette használ egy kisebbet is, az érzi a különbséget. Szigetszentmiklóson se hallottam rosszat Shadin 145-öséről :-)
Warbinak az hiányzik a 159-ből, "hogy ne csak gyorsan menjünk, hanem érezzük is azt, hogy gyorsan megyünk".
szelod92019-04-13 01:08:32 // 116137
Hali! Valakinek van tapasztalata ezekkel a csoda dízel porlasztó tisztító adalékokkal kapcsolatban? Vagy bármi egyéb ilyen cuccal?
Liquid2019-04-12 23:50:48 // 116136
Hááát ismét azt hiszem a tiéd más mint a többi, biztos hogy megvan minden ló és nincs a gázpedál alatt valami távtartó? :D
Mert ahogy az enyém megindul, mondjuk 2-3-ban azt tompának nem nevezném, nem persze mindig van nyersebb...
Vagy az automata miatt vagy a KKK turbo miatt, vagy túl gyári a programod.
Liquid2019-04-12 23:41:30 // 116135
Tomié emlékeim szerint 200 lovas volt, az Ő pulzálós programja nálam rendben volt. Én teszteltem Mankynak.
Zolibácsi2019-04-12 23:04:01 // 116134
nyers erőt úgy értem mikor már eu3-as(dpf,egr,swirl laps off) volt a kocsi és rajta volt a garett turbó megmankyzva. Giulietta még Dynamicban sem adta vissza azt a kb 80 ló és x nyomaték különbséget.
Minap kérdeztem a srácot aki megvette, hogy milyen a 159, hogy megy? vigyorogva mondta, hogy megy mint a disznó :-)
Attis2019-04-12 23:00:48 // 116133
Szia!

Az enyémben még "csak" 107ezer km van. Eddig minden működik. Múltkor beszéltem egy bontóssal, azt mondta hogy ez a motor örök élet meg egy nap. 5 fokozatú váltó van benne (F17-es GM). Egy opeles autószerelő mondta, hogy nincs mágnes az olajdekliben (ja igen, nincs leeresztő csavar sem, mert az opel ezt örök életűnek gondolta haha), ezért ajánlatos vmi spéci ragasztóval egy kis mágnest az aljára ragasztani, hogy a kis fémrészecskéket ne az olajban ússzanak.
Fogyasztás: szerintem nem vészes, de a dugót nem szereti.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 22:49:31 // 116132
Egyébként a 159-ből pont a 'nyers' erő hiányzik. Erő van, de nem nyers. Tompa. Úgy megy, hogy nem veszed észre. Aztán amikor fékezel, akkor érzed, hogy ez gyors, az autó meg nehéz :-)
A Giulietta nekem nyersebb volt. A m.air érzetre simán adott annyit mint a 2.4. Nem tudnám megmondani melyik megy jobban, de a Giulietta adja elő vidámabban. Pörög, akar, megy, él a kezed alatt. Nekem teljesen felfoghatatlan volt, hogy ez egy egynégyes. És ekkorát megy.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 22:42:40 // 116131
A Giulietta nekem is tetszett :-) Nagyon egyben van, és azt jó volt vezetni,sokkal Alfásabb volt nekem mint a 159. Könnyed fürge kis gép.
Ugyanakkor még az is túllövés a célon, már ami a városi autót illeti, végül nem. lett Giuliettánk. Én a TD-t becsülöm nagyon. 7 éve bírja. Igazi átmeneti válságautónak vettük, semmit nem csináltattam meg rajta 3 évig. Aztán elfelejtettük lecserélni :-) Az első vizsgára csak elvittem 2013-ban és átment. A másodikra már kellett egy féket csinálni rá és egy réteget lerángatni a hátsó kipufogó dobról. Azóta sem rozsdás a második réteg, gyári még az is. És nyúzzuk minden nap, indítjuk 5-ször 6-szor (önindító is gyári) minimum. 7 év alatt ette meg az ismeretlen korú akksit ilyen használatban. És soha nem állt meg, csak megy megy amíg van mit a tankból szippantani. A km nem is sok, de amit üzemórában, városi nyúzásban kap, azt egész hihetetlen hogy mennyire bírja. A TD mögött a kaput sokszor be se húzzuk. Én kiszállok, Kinga viszi. Ha visszaért, már indulok is vele. És a futóműve egy áldás :-) Zörög persze, régi olasz, hogyne zörögne. De van rugóútja, kényelmesen rugózik, van hasmagassága, bárhol elmegy. A hangja.. az szörnyű, nem is egy erőgép, de tökéletes célszerszám, ami még szerethető is. És Alfa visz mindenhova :-)
kiger2019-04-12 22:42:01 // 116130
Nekem a geometria akadozott kézzel is, van rá egy eléggé gány módszer (https://rsmegane.com/threads/megane-dci-vnt-turbo-clean.1665/) nálam bejött, de nyilván a normális megoldás a szétszerelés és tisztítás.
Zolibácsi2019-04-12 22:15:24 // 116129
Az az igazság, hogy mindig el ámulok a párom Giuliettáján mennyire jól össze rakott autó. Minden nap városban van nyúzva, néha én is megkergetem városon kívül és csak megy minden gond nélkül és sokkal kevesebb a fenntartása. Már a szemem is megszokta...
ami hiányzik belőle az a nyers erő amit az 159-m tudott, a kényelme és kinézete.
naponta egyszer át lapozom a hahut az autóscoutot és álmodozok, hogy egyszer újra lesz 159-em utolsó éves TI Q4 meg anyámtyúkja. Aztán rájövök, hogy a 22 éves puntó cabrió a lehető leg-racionálisabb döntés amit a lehetőségekhez mérten hoztam figyelembe véve a nap 2x9 km ovi-meló járatot. És még tudnám különböző kifogásokat sorolni hogy miért jó nekem így, közben meg sóvárgok....Azért jobb egy Alfában sírni, mint egy 'biciklin'
Macccy2019-04-12 22:12:41 // 116128
Iiiii-hiii-iigazááán? Nekem is pont 1.9 és nekem is túl tud tölteni (4. és 5. padló 3000 fölött) és nekem is látható, de nem érezhető a hullámzás. Padlón felmegy majdnem 1.6-ra lemegy kb 1.4 aztán 1.5, ilyesmi. Érezni nem lehet. Amikor túltölt akkor 2.0 Barig megy fel és ott tilt le.

Szerintem ott a turbó szabályzó (N75?) körül jól tippelgettek, Manky se véletlen ott vizsgálta.

A MAP -ot azért megpucergálom megint max.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 21:52:15 // 116127
A geo lassúságára is tippeltem, előfordulhat, hogy pont a városi használat miatt javult meg nálam. Bár ez is hülye magyarázat :-) Az automata váltó nagyon megtornáztatja a geometriát városban. Szépeket szuszog :-)
Na mindegy, én ezzel nem. is foglalkozok, nem áll szándékomban turbót cserélni.Csak kéne egy Maser. :-) Lehet inkább V-ös, mert az szívó motoros. Lassan azt gondolom , hogy egy modern turbódízel simán van olyan költséges hosszabb távon, mint az a szívó Ferka motor... és ugye 'no replacement of displacement.' :-)
Zolibácsi2019-04-12 18:42:37 // 116126
Nekem a kkk turbóm tengelyenek már volt tengely irányú lógása 170 ezer km nel. Továbbá a geo lassan működött 2500 fsz felett padlozva már nem is töltött csak 1 bár körül. Hullámzásrol nem is beszélve. Új garett meg ég és föld volt ahhoz képest. Volt egyszer hogy hideg időben 4. Padlón a Kevlar kuplung is megcsuszott.
'''''2019-04-12 18:42:04 // 116125
Sajna már nem emlékszem mitől szűnt meg.
Az biztos,hogy a dpf kivétel után kezdődött.Érdekes,mert olyan volt mintha szép lassan egyre erősödött volna a hullámzás.Elején alig észrevehetően csinálta aztán pár hónap elteltével már zavaró volt.
Átépítés után már nem volt gondom vele.Igaz,hogy egész biztosan több mint 150 progi változat volt tesztelve 4 programossal.Manky volt egyébként a legkorrektebb.
Persze közben a kupling,kettőstömegű meg még pár cucc el is fáradt és cserélni kellett.
A teljes játék amit a kocsira költöttem kb 2.2M-be fájt.
Ezért váltottam valami olyanra ami alapból picit erősebb. :-)
'''''2019-04-12 18:42:04 // 116124
Sajna már nem emlékszem mitől szűnt meg.
Az biztos,hogy a dpf kivétel után kezdődött.Érdekes,mert olyan volt mintha szép lassan egyre erősödött volna a hullámzás.Elején alig észrevehetően csinálta aztán pár hónap elteltével már zavaró volt.
Átépítés után már nem volt gondom vele.Igaz,hogy egész biztosan több mint 150 progi változat volt tesztelve 4 programossal.Manky volt egyébként a legkorrektebb.
Persze közben a kupling,kettőstömegű meg még pár cucc el is fáradt és cserélni kellett.
A teljes játék amit a kocsira költöttem kb 2.2M-be fájt.
Ezért váltottam valami olyanra ami alapból picit erősebb. :-)
Giuntini2019-04-12 18:36:04 // 116123
Nekem most is van egy kis esés a turbónyomásmérőn, de nem érezni. MAP szenzor csere előtt behullámzott érezhetően nagy tempónál.
'''''2019-04-12 18:32:24 // 116122
Nekem nem volt már bent a dpf és akkor is olyat hullámzott,hogy az utasok is érezték.
Mindegy volt,hogy írt vagy gyári progival.
Manky valahogy elcsalta,igaz,hogy akkora ,ár minden át lett építve nagyobbra.
kiger2019-04-12 18:19:38 // 116121
Mármint a turbónyomás hullámzást
kiger2019-04-12 18:17:22 // 116120
Nekem 1.9-en map szenzor, turbó geometria tisztítás megoldotta, előtte diagnosztikán nézve túltöltött azért vette vissza.
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-12 17:08:42 // 116119
Nekem szépen működik most is húzott programmal, 1.6Bar-on. Volt ilyen hullámzásom, de nem úgy tűnik, hogy a turbó levegő szállítási képességével van összefüggésben. Jó lenne egy compressor map a KKK-hoz, nem sikerült találnom, úgyhogy csak hasonló turbókból összelegózott saccom van :-)
Föcivel beszéltük sokszor, Ákost is kérdeztem erről, nagyon nem egyértelmű, hogy mitől van. Nyomozzák ők is régóta, de igazán nincs megoldás. Gyári programmal is elkezdi előbb-utóbb.
A swirl leragadás is tud ilyet (betorpanással együtt), ezek szerint a MAP szenzor is képes előidézni, vagy akár egy lassabban mozduló geometria(?), kiírt egr-hez nem passzoló geometria map? Sok opció van, egyértelmű megldás nincs. Ákos ha jól rémlik azt mondta, hogy a geometria szabályzó szelepén tudták észlelni a pulzálást, vagyis nem a turbó nyomás esik be, hanem valami a szabályzást bolondítja meg és ki-be nyitogat.
Érzékeny az egyensúlya.

Nálam ott a dpf nyomásszenzor csere. Miért múlt el pont azután? Nem lehet, hogy a hibásan érzékelt dpf nyomás nem megfelelően regenerált dpf-et és nagyobb ellennyomást okoz? Lehet hülyeség, de mással nem tudom összefüggésbe hozni a megjavulást.
Giuntini2019-04-12 16:42:41 // 116118
Próbáltam féktisztítóval, nem ért semmit...
Mikor betettem az újat, jó lett.
denil12019-04-12 16:34:48 // 116117
Ezek szerint nála is előjött ez a hullámzás?
Mert akkor lehet felveszem vele a kapcsolatot, bár neki ha jól emlékszem rommá volt húzva a kocsija, ott nem egy kis alap programocska ketyegett a gépjárművön :)
Zolibácsi2019-04-12 16:23:21 // 116116
Ha apró lyukrol beszélünk az lehet csak max töltésen engedi el a levegőt. De Mankynak is hasonló volt aztán - 30 le. Egy darabig ő is kereste hogy hol van.
denil12019-04-12 16:15:57 // 116115
Logikusan végig gondolva, ha lyukas lenne ha akkor lenne hangja ekkora nyomáson és nem csak csúcsban hullámozna hanem a feltöltési szakaszban is.
De a hullámzás csak a csúcsnyomás elérésekor van, előtte semmi.
Zolibácsi2019-04-12 16:13:57 // 116114
Kkk turbók voltak a kenyesek és chippeles után hullamoztak , a 210 lovas garettek sokkal jobbak. Én inkább lyukat/repedést keresnék a turbó csöveken
Csabi2019-04-12 16:06:09 // 116113
Alacsonyabb turbónyomással biztos nem csinálná, de akkor ugye esne minden , nyomaték, teljesítmény. Talán Tomi (Alfa159) ismeri ezt a legjobban , mert neki kb 100db programot írtak a témában, de a pulzálás mindvégig megmaradt...
denil12019-04-12 15:58:51 // 116112
Szia!

Manky féle tuning van fenn már 3 éve, elég finom tuning abból a szempontból, hogy nem lett agyonhúzva. 210LE helyett 240 és vhol 500nm környéke (alulról).
A turbó is fel lett újítva szintén 3 éve.
Csabi2019-04-12 15:52:40 // 116111
Hali! Gondolom módosított, "tuningolt" program van fenn, ugye? A 2,4 gyári turbója nem nagyon bírja a plusz többletet. +25-30 % többletnél már pulzálni kezd a turbónyomás, nem tud annyi levegőt szállítani tartósan, hogy ne essen be a nyomás...Anno én ezért nem írattam meg a 2,4-et . Igaz, érezni alig lehet, de a nyomásmérőn jól látszik...
denil12019-04-12 15:33:50 // 116110
Miért nem lehet tisztítani?
denil12019-04-12 15:20:45 // 116109
bár most gondolkodom, az is lehet,h légtömegmérőt cseréltünk és nem MAP szenzort.
Megnézem majd otthon, ott fel van írva.
denil12019-04-12 15:15:52 // 116108
Igen, visszaesik nullára.
Csak teljes töltésen jelentkezik a probléma, a MAP szenzor 3 éve lett cserélve vatta újra.
Kérdés, hogy élő telemetria mellett mit érdemes nézni,h kiderüljön tényleg MAP szenzor e?
Feleslegesen nem cserélném ki.
Giuntini2019-04-12 15:04:49 // 116107
MAP szenzor!!! Nem lehet tisztítani. Ki kell cserélni. Alapjáraton a torbónyomás leesik 0-ra?
denil12019-04-12 15:04:42 // 116106
Pontosan milyen néven találom meg?
A UNIX oldalán megnézném,h egyáltalán hogy néz ki és mennyibe kerül, aztán úgyis máshol más márkát vetetnék meg a szerelőmmel, csak,h mégis legyen elképzelésem.
Nyomásszenzorként nem találtam.

Egyébként neked is full töltőnyomáson jött elő a probléma padlógáz mellett?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak