Fórum >> Típusok >> 159

Balu19902019-05-17 14:32:47 // 116756
Persze 130 alatt szép utazó tempóban :) Csak semmi szabálytalanság :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 14:19:21 // 116754
Ez gondolom Balunak szólt inkább :-)
Gumit pedig így fórumon leírni hogy milyen úgysem lehet :-) Részemről szárazon az útminőség a limitáció, sosem a gumi.
Giuntini2019-05-17 14:01:54 // 116753
Eltolhatod nyugodtan az olajcserét 15 ezer km-re ha főleg pályázol vagy hosszabb távokra használod!
Az a 7 l fogyi hogy sikerül neked pályán? Gondolom 130 alatt....
Az orrtolásos dologról meg, jó guminál kevésbé érzed sőt egyáltalán. Hidd el, már a kínaiak is tudnak olyan gumit csinálni, ami esőben vagy hóban jó. Szárazra jót, na az a kunszt! Mikor felmelegszik a kimondottan nagy sebességre szánt prémium gumi na akkor kezdi el a mutatványt!!
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 14:01:27 // 116752
Akkor nem tudom, ez ilyen. Néha nekem is csinálja, hogy dadog párat, de ennyi. Ha erre gondoltok.
Üzemanyag és akkumulátor állapot függő. Talán az izzítás átírásával lehet ezt teljesen megjavítani, viszont én nem tudom hol az izzítás táblája ennek a vasnak. Nagyon nem is kerestem még, ez nem zavart eddig :-) Ha kint kb 6-8 fok van, akksi nincs rendesen feltöltve (sok állás/városi használat), vagy rossz üzemanyag van benne, akkor tud dadogni párat. Legutóbb Lukoil prémiumtól kifejezetten rángós lett. OMV-vel megtankoltam, el is múlt. Úgyhogy ennyi, én tartom magam az OMV dízeléhez, a c-tek töltőzéshez ha nincs az autó használva. Nekem ez vált be.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 13:53:58 // 116751
Most hoztam én is muskátli földet, pétisót, fűmagot.. de már csak a TD-vel mertem :-D
Giuntini2019-05-17 13:50:18 // 116750
Igazi giardinetta!!!
Vittorio1592019-05-17 13:16:56 // 116749
A szivosorban a lapátok teljesen épek, 2 éve vettem bontottat de patika állapotban.
Egr kiirva utana, most volt a szivosor levéve, szuperul néznek ki, teljesen szuperek.
Mozognak is rendesen.
Liquid2019-05-17 12:55:44 // 116748
Az enyém se szereti a hidegindítást már nagyon régóta. A lapátkák le vannak fixálva.
Sok próbálkozás volt, de eredménytelenül.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 12:52:21 // 116747
Az injektor csati rángatást, 4 hengerezést, vészmódot okoz, nehezen indulást nem annyira. Ha mégis az a gyanús, bontóból vegyél régi fajta jtd csatit és azt forraszd fel, azzal soha nem lesz baj. A hidegen rosszul indulás inkább szívócső hiba lesz. Pl. kikoptak a terelő lapátkák tengelyei, vagy épp leragadtak.
_Ata_2019-05-17 11:49:00 // 116746
Erről tudna valaki hozzáértő véleményt mondani? :) Jó lenne GPS Waze használatához? Gondoltam telóról megosztok netet és úgy.
Link
tdemeter2019-05-17 11:46:02 // 116745
A regeneket a turbónyomás mérőn veszed észre (alapjáraton, állóhelyzetben nem megy vissza nullára) , ez kb teljesen elég. Amit én utáltam, hogy kényszeresen nézegettem egy idő után és mikor láttam, hogy most megy, akkor ha tehettem mentem még egy kört.
Szerintem tök felesleges 8-9000-enként cserélni olajat. 10-15000-el nem hinném, hogy nagyon mellé lőhetnél.
Először én is éveken át 10000-et csináltam, de aztán mások tanácsára 15.000re álltam be, ez is épp a fele a gyári előírásnak. Én semmilyen különbséget nem tapasztaltam. Mindig gyári olajjal csináltuk.
Vittorio1592019-05-17 11:45:09 // 116744
Hi!
Injektor csatlakozót honnan lehet szerezni?
Hidegen szarul indul a vas...2.4
Kb minden meg lett csinalva leellenorizve...
Nem tudok másra gondolni.
tirex2019-05-17 11:39:59 // 116743
Én közel 300ezret mentm eddig két 159-es alfával de még egyszer sem láttam hogy regenerált volna. Ki érti ezt...
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-17 10:54:02 // 116742
Tolja az elejét? Az hogy lehet :-DD
Komolyra fordítva : a sűrűbb olajcsere indokoltlehet akár 8-9e-nél. Figyeld a nívót, hogy hígul e az olaj, megy e feljebb a szint. Alapból hondolom a 15e-t tartod, de ha napi szintű a városi használat, akkor a sok regeneráció szerintem is indokolja a hamarabbi cserét.

A gumi az kényes pont a 2.4-en. :-) Egy új, jó gumi szépen tartja az elejét, és ez nagyon kell is neki szeri tem. A YouTube - on a Brera 2.4 Hungaroringes tesztjét érdemes megnézni. Vizes az út, panaszkodik is a pilóta, hogy nagyon megy kifelé az orra. Ez alapvetően ilyen.
Ha vizen gyengébb a gumid, hamarabb kiadja. Nekem a használt Contik is hamar elengedték vizen, és nem nagy tempókra kell gondolni. Egy közepes gáz, balra kikanyarodás és már tolta is, nem kicsit.
Balu19902019-05-17 10:15:50 // 116741
Sziasztok.

Szeretnék egy röpke helyzetjelentést tenni az autómról a hengerfej csere után. Nos miután elhoztam kb. 1 hétig nem nagyon mentem vele sokat (nem bíztam benne, féltem tőle), de az azóta eltelt nem egész másfél hónap alatt sikerült belepumpálni több mint 1500 km (hétről-hétre egyre többet megy a vas). Az autó valami elképesztő lett, erős, dinamikus és nagyon jól fogyaszt (vegyes fogyasztás város-országút 40-60; 8,4 liter; pályán folyamatosan 7 liter alatt). Csövek nem keményednek, nincs vízfogyás (egyszer kellett kb másfél decit utána töltenem).
Egyedüli fájó dolog ami nekem nem tetszik az autóban, de ez sajnos mindegyikben megvan, hogy a regenerációkat nem jelzi sehogy, így csak érzésre megy a dolog, ha olyan jeleket mutat az autó, hogy elkezdi a regent akkor elmegyek autókázni.

A másik amiről szeretnék írni az a kocsira vett "alsó kategóriás" Taurus High Performance gumi. A Continental után azt kell mondjam, hogy kellemes csalódás. Egy kicsivel hangosabb és vízen bizonytalanabb. Vizes körülmények között nagyon meg kell gondolni, hogy mennyivel esel be egy kanyarba, mert képes nagyon eltolni az elejét, plusz a kigyorsítások viccesek tudnak lenni, amikor még negyedikbe forog a kerék.
Szárazon semmivel se rosszabb mint egy közép vagy egy felső kategóriás gumi.

Valamint lenne egy olajcserével kapcsolatos kérdésem is, mivel elég sokat megy városba, így a regenerációk száma magasabb, arra gondoltam, hogy az olajcsere periódust 8-9000 kilométer közé tenném, ezzel is óvva a motort. Erről mi a véleményetek?

Válaszotokat előre is köszönöm.
Giuntini2019-05-17 09:40:18 // 116740
Szíííp!!!!
Macccy2019-05-16 21:34:02 // 116738


Miszép. Tudom tudom, király a rendszám is :))
Shadin2019-05-16 18:58:04 // 116737
Nekem volt K&N a TBi-ben, de semmi értelmét nem fedeztem fel. Mondjuk a turbó megoldotta erőből. Most pusztán kíváncsiságból ilyen van venne: Pipercross Persze ennek sincs sok értelme, de jókat írtak róla :-)
Gyapi Ɨ|ѯ2019-05-16 09:51:32 // 116736
Köszönöm a segítségeket!
Úgy látom többet veszthetek, mint amennyit nyerhetek. Hallgatok rátok, ezután is megleszek nélküle.
Béci Ɨ|ѯ2019-05-16 09:28:29 // 116735
Elméletben stimmel, de gyakorlatban már semmit nem érezni belőle, hogy rugalmasabb lenne. Lehet, hogy a noname papírszűrénél jobban szűr, de a márkásnál (pl. Mann) biztosan nem. A sportszűrőnél a ráfújt olaj fogja meg a por nagy részét, ami viszont rámegy a légtömeg mérőre és szép lassan tönkre teszi azt.
Liquid2019-05-16 09:28:22 // 116734
Ez csak marketing duma :)
Jobban biztosan nem szűr, de a másik két dolog igazságtartalmában is erősen kételkedem.
Szívóhang lesz, az mondjuk jó :)
Gyapi Ɨ|ѯ2019-05-16 09:14:43 // 116733
azt olvastam, hogy rugalmasabb tőle kocsi, több levegőt kap, esetleg még jobban is szűr, mint egy névtelen papírszűrő, ezért gondolkodtam el rajta
Liquid2019-05-16 09:02:39 // 116732
Nekem ugyan nem volt, de a kollektív tapasztalat szerint a TS-eknél általában rontotott, jó esetben nem lett rosszabb. (kihegyezett) Szívómotornál csak a levegőszűrő cseréje, igen ritkán tud javítani az összképen.
Mindezek mellett az LMM élettartamát azért tudja csökkenteni.
Esetleg ha szívóhangot szeretnél, akkor valami száraz sportszűrőt tudnék javasolni, de inkább tegyél fel egy sportdobot :)
Béci Ɨ|ѯ2019-05-16 08:39:04 // 116731
Én használtam ilyet a 156 v6-ban, korábban pedig a 145 boxerban is. Nekem az a tapasztalatom, hogy semmi haszna nincs. Nincs tőle jobb hangja, nem megy jobban, cserébe viszont rendszeresen takarítani kell, ami kicsit macerás és az LMM sem igazán szereti.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-05-16 08:36:18 // 116730
Üdv Cartársak!
Sportszűrő berakásán gondolkodom JTS-be. (K&N E-9281 Air Filter)
Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata, esetleg érvek ellene?
RomeoOne2019-05-15 23:00:06 // 116729
Mondjuk szerencsére nekem a B oszloptól hátrafelé max annyi számít a kocsiban, hogy a padlólemez alatt menjen hátra egy kardán hajtani :DDD
RomeoOne2019-05-15 22:59:09 // 116728
Nem is, hogy a nyílás nagyon kicsi a 159-hez képest, nekem az volt a benyomásom, hogy alacsony is a belmagassága. És tényleg mély.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-15 22:29:14 // 116727
Na mert használtban csak úgy válogat az ember :-) Különben sem azt vettem amit eredetileg akartam, szóval kb. mindegy, hogy mi lett volna a cél. Sosem tetszettek a kombik, de lassan a kobi vagy Quattroporte dilemma fog kirajzolódni, és hát ugye a másodikat csak nem akarhatom komolyan :-DDD
Amugy a 159-cel már megküzdünk így, végül is elfértünk.
droberto2019-05-15 21:47:21 // 116726
A 146 ötajtós.
Mièrt nem vettél akkor SW-t?
Az Alfás léptékkel pazar.
droberto2019-05-15 21:45:40 // 116725
Én szívesen elcserélném veled a mankókerekemet a gyári betéttel és vackokkal. 😁
Lagalább még jobban menne a feneke. 😁
droberto2019-05-15 21:41:12 // 116724
Mert mindig rohansz, sehol sem időzöl. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-15 20:52:20 // 116723
Ez a 159-nél is így van a kicsi nyílással már megküzdök. A 159 szűk oldalra is. A 146-ba behajítom a babakocsit a két kerékdob közé, a 159-nél nem fér be. Csak a csomagtartó végébe. Felfelé pedig a mélynyomó a gond, pont nem fér két bőrönd egymásra miatta. De élére sem csúsznak be.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-15 20:47:36 // 116722
Igen teljes pótkerék. Jó nehéz és nagy :-) Egy csomó helyet pazarol.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-15 20:22:31 // 116721
nagyon kicsi a nyílás ellenben jó mély... ezért lett Stelvio nálam
Liquid2019-05-15 20:17:40 // 116720
neked teljes pótkereked van? Én kidobtam az idomot, amiben benne volt az emelő meg a többi cucc, és gyártottam egy kisebbet, amiben szintén elfér minden, és még marad 8 centi mély tároló. Így már elfér ott minden és a csomagtartóban nincs semmi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-15 20:07:13 // 116719
Ez engem is érdekelne. Bíztam benne, hogy pont azt a plusz 50 litert adja egy Giulia, ami hiányzik a normális pakolhatósághoz. A Giulia-ban van pótkerék? Mert nálam az a vészterv a 159-hez, hogy kirámolom a bazinagy TI kereket a csomagtér aljából úgy nyerek egy csomó helyet.
fazek2019-05-15 19:50:07 // 116718
Én szeptemberben tettem fel az új lapátokat,még jók de már kezd csíkozni :-(
fazek2019-05-15 19:48:05 // 116717
Akkor ott valami nem kerek :-(
Nézesd meg valaki hozzáértővel vagy kérj meg egy cartársat a közeledben hogy megnézhesd az övét.
zoli9782019-05-15 19:40:08 // 116716
nekem is az van rajta, kb 4 hónapja eddig bírta volna?
zoli9782019-05-15 19:33:08 // 116715
Ezt már csak a poén kedvéért az mennyire normális, hogy az ablaktörlő szerkezet 2 csavarral és egy anyával van rögzítve, az anya ugye gyárilag bennt a csavar amire rácsavarod viszont nekem ez egy idő után forog csavarostól nem engedi jobban meghúzni ez minden autóban elforog vagy csak nekem?
fazek2019-05-15 19:31:35 // 116714
Hali!
A lapátokkal nekem is volt problémám,elpattogott a szélvédőn. Próbáltam többféle lapátot, de egyedül a bosch aerotwin ami jól töröl kb 1 évet bír.
'''''2019-05-15 19:20:15 // 116713
Nekem volt 159 sedan és van Giulia de sosem pakoltam tele egyiket sem :-)))
tdemeter2019-05-15 19:12:47 // 116712
Én azt látom, hogy a julis hiába nagyobb, nem pakolható úgy mint a 159 berlina volt.
Azzal elmentünk 4-en 1 hétre nyaralni úgy, hogy 2 db roller is jött velünk.

Továbbra is szívesen csinálnék összehasonlító tesztet, ha valakit érdekel.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-15 15:59:28 // 116711
a Te autód azt viszel benne amit csak akarsz tőlem aztán lótrágyát is :DDD
zoli9782019-05-15 15:42:37 // 116710
Komolyan megőrülök ezen az ablaktörlön, először nagy sebességnél semmit nem törölt mintha elemelkedett volna a lapát a szélvédőtől ablakszerkezet cserével ez megoldodott, most 1 hónap múlva meg nem akar a lapát közepén törölni ez a szerkezet is kuka? Illetve valaki küldene egy képet, hogy pontosan hol kell lennie az ablaktörlő lapátnak a szélvédőn?
Giuntini2019-05-15 15:18:22 // 116709
Én virágföldekkel, meg palántákkal fogom megpakolni a hétvégén. Lehet ezt pakolni, csak olyat mint egy komplett ágyat nem lehet elvinni. A Mareaval lehetett. Jelzés értékű, hogy a hátsó támlát nem lehet síkba hajtani. Ez az autó nem építkezésről szól, de azért nagyon sok mindent el lehet vinni vele. Én mindig letakarom a kárpitot, és arra pakolok.
Liquid2019-05-15 15:06:36 // 116708
szerintem neked nem is kellett térkő csak bepakoltad egy polgárpukkasztó fotó kedvéért :)
Én is vittem betonlapot, farönköt, láncfűrészt, vödörben sittet, meg kb. mindent is ami nem fért el a Pandában :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-15 15:02:08 // 116707
Köszi :-) Sejtettem, hogy Te érted.
Az van, ha én 200 kiló bármit berakok az autóba, az bűn. A fekete bárány, aki nem fetreng az adrenalinban ettől a járműtől, és zen-nek nevezi, az csak egy szemét autópusztító lehet. Aki nem szükségből, hanem direkt szivatásból jó messziről dobálta bele a köveket, aztán rongyolt vele egyet a környék földútjain, majd visszavitte a térköveket a gazdájának. Valahogy így lehetett egész biztos... :-(
Mindegy, más hullámhosszon vagyunk, kár ezt erőltetni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak