Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-03 08:42:48 // 80661
ja, igazság 107/105 a kat miatt...

de az enyém karbival meglesz 110! :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-02 14:11:38 // 80659
KAT nélkül nem 110?
pb_2019-04-01 22:41:27 // 80658
107 és ninTS különbség.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-01 14:25:03 // 80656
MÁS: az 1.7 IE "non-kat" 110 LE az környezetvédelmileg jobb a karbisnál vagy ugyanúgy EURO-zéró :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-31 22:15:48 // 80655
"pedig olyan jó 5letnek tűnt" :-)
pb_2019-03-31 21:27:44 // 80654
Nem igazán ayánlott a dolog.
pb_2019-03-31 21:26:48 // 80653
Nem én voltam.)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-31 13:46:58 // 80652
Sziasztok!

Oktondi kérdés: a kupplung munkahenger elől ha ki van a kupplung/váltó szerelve, szabad szivárgásra pedálnyomkodással tesztelni vagy mint a féknél betét/tárcsa nélkül itt is ki tud jönni a dugattyú belőle?
BuBu.2019-03-29 21:43:05 // 80651
Jó estét.

Melyik félőrült jampizott ma Budaörsön a templomtérnél a piros 33 al??:D
Bár lehet hogy nem jampizott csak beragadt a kézifék néha....
:D
Haddel2019-03-29 18:53:47 // 80650
Hakuna2019-03-21 22:41:37 // 80649
Ezek szerint az AC volt a ludas. Most nem folyik semmi, legalább is száraznak tűnik.
127_sud2019-03-21 12:38:54 // 80648
Így van, ha a bakelit alól folyik a benzin akkor már átereszt a szivattyú membránja és az olajteknőbe is le tud folyni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-21 12:17:16 // 80647
szerintem benzint ott nem kell meg nem is lehet tömíteni...a benzin egy külön csövön bemegy a pumpába amikor szív és egy másikon megy tovább amikor tol...
elméletileg szivároghat de nem jellemző
annál a bakelitnél olajat kell tömíteni - nekem az jön is szépen , azért gondoltam hogy megcsinálom azt is...
127_sud2019-03-21 06:59:09 // 80646
Az pedig egy bakelit betét, részben hővédő szerepe is van de a lökőrudat is az vezeti meg. Tényleg kell mindkét oldalra egy-egy gumigyűrű tömítésnek mert önmagában nem fog tömíteni. A baj inkább az, hogy sok üzemanyag szivattyú amit gyártanak nem olyan amihez illeszkedik a tömítés. A BCD Corona vagy a gyári Savara például jó de még kaphatók közül ezzel nem nagyon foglalkoztak. Oda kívülre egy papírtömítés kell. Mondjuk nekem van mindkét gumigyűrűm új mert persze a közbetét két oldalán nem egyforma méretű van. Ez olyan mint a tankrögzítő pánt, simán lehetett volna ott is mindkettő egyforma hosszú de valami vakegér különbözőt tervezett. Értelme nem sok volt így megcsinálni de ez van.
Hakuna2019-03-20 20:12:41 // 80645
Szerintem ugyanarra gondolunk, de ez nem hinném, hogy bakelit, mert ruganyos. Törött sarokkal szerintem folyatta a benzint, mert eddig nedves volt, most pedig száraz, annak ellenére, hogy O-gyűrű nincs is benne. (És nem is volt, ki nem eshetett semmi, mert direkt alányúltam, féltem, hogy valami szétesik...) Amúgy robbantott ábrán én is láttam a gyűrűket, csodálkoztam is.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-20 08:55:57 // 80644
ha ezt a bakelit-háromszöget nevezed annak, akkor mondom hogy ez nem tömítés, inkább afféle hővédő-távtartó. Nekem is törött a sarka :-p

Van benne egy "O"-gyűrű, az tömít - vagy öregen már annyira nem , nekem is jön ott ki az olaj....Az a gond, hogy lehet kapni új gyűrűt , nem is drága, 7-800 FT DE : csak 12-es kiszerelésben van ami miatt mindig visszakozok a businesstől :-p

Viszont: most úgy vagyok, hogy kupplungcsere okán már úgyis áll másfél hónapja a verda és eleve terveztem például a hozzáférhetőség miatt a nyomtávrudak (kormányösszekötők) kicserélését az állítós fejlesztett változatra - akkor már lekapom a pumpát (persze csak a blokkról, 2 cső marad) és csináltatok tömítéskészítővel egyet bele...Ja, meg akkor már felteszem a pumpám papírtömítését is....Ja, meg van új lökőrudam is a pumpához, akkor már azt is :-))))
Hakuna2019-03-18 21:32:56 // 80643
Küldetés teljesítve, köszönöm az inspirációt!
Nem tudom miért hittem, hogy emelve jobb lenne. Mondjuk ahol tudott kibaszott velem azért, pl. a gyári csavar nem fért bele az utángyártott AC felfogatófülébe, kénytelen voltam vágni egyet az itthon lévő hosszabból. A vékony tömítés elszakadt, amint az várható is volt, levételkor, (minek az oda egyáltalán?) Szerencsére van itthon elfekvőben egy fullos tömítéskészlet, tudatlanságomból pedig következett az is, hogy az AC-hez való biztosan nem került felhasználsára eddig.

Kicsit így is szemműtét végbélen át jellege volt, mert a szűrőházon kívül nem volt kedvem mást lebontani, de azért abszolválható, tényleg felesleges lett volna emelni.

Vajon a régi tömítés tömített ?:))
Hakuna2019-03-18 17:55:54 // 80642
Akkor csak üres szakemberre, aki neki mer állni. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-18 12:20:27 // 80641
Üres emelő?
Ne szívass, felülről simán cserélhető, mondjuk 13-as csőkulccsal.
Hakuna2019-03-18 12:08:02 // 80640
Az enyém nem dadog.
Magasabb fordulatszámon viszont rezonál. Nagyjából, mintha nem lenne üzemanyag és valószínűsítem, hogy nincs is elég. Ugyanakkor viszont alapjáraton bőven van és picit kormol is, ezért akartam visszavenni, ezt megtörtént. Vákuum van egyébként, tehát nagy baj nem lehet. Most majd meglátom változtat -e terhelés alatt a menettulajdonságokon. lassan csak eljön az AC-csere is, remélem, az alkatrész már megvan kűfődrő, épp csak üres emelőre várunk.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-18 08:39:03 // 80639
Minden relatív az enyémen most pld. se váltó se kupplung nincs :-)

Amúgy sztem a karbi nem úgy működik, hogy ha a pumpa kicsit gyengélkedik akkor már keverékképzési gondok vannak...
A két karbi úszóházában 3,5-4 dl beRzin van , ha nem gyorsul vagy ilyesmi akkor első körben a tömítetlenség az oka,mert gyorsításkor az egyébként keletkező vákuum valahol elszelel.

Én pld effektíve 10 évig kínlódtam ezzel, elektromos AC meg minden játszott de nem volt javulás :-(
Valami "szakértő" korábban leszólta a karbi-felújítókészletet (hogy utángyártott szar, a gyári dolgok megtartására kell törekedni) én meg jól elhittem...
Aztán csak néztem, hogy gyorsítást imitálva a gázrudazattal a gyorsítófúvóka (ami egy függőleges csatorna tetején van, a felfelé szívott beRzint mint a szódásszifon feje 135°-kal visszafordítva lövi a torokba) mellett buzog fel a benya és szétterül az fedélen az O gyűrű elérettsége miatt - persze hogy dadogott ...
pb_2019-03-17 23:56:47 // 80638
Rendes motoron ninTSenek ilyen xerkezetek.D
Hakuna2019-03-16 19:09:44 // 80637
Én egyelőre csak finoman el akarok venni belőle, mert gyanítom, hogy sokat kap, a döglődő AC-pumpa miatt tekerhette feljebb egy korábbi szerelő.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-15 21:39:55 // 80636
persze, befelé tekerve zárja a csatornát, szegényíti a keveréket...De szólok előre, hogy ha a karbi össze-vissza szelel ,átengednek a tömítések akkor van úgy hogy a csavarra nem csinál semmit...Nekem ilyen volt- igaz ott fordítva, nem bírtam alapjáraton életre kelteni némelyik hengert...
Hakuna2019-03-15 19:51:31 // 80635
Keverékcsavar, az biztos, a kérdés, hogy hogyan éri el a keverék összetételének változását. Azaz, ha sokat/keveset kap, ezzel csökkenthető -e?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-15 19:05:17 // 80634
nem túl részletgazdag a kép, de szerintem a 83 az a keverékcsavar, amin van egy O-gyűrű és a csavar fejével egy, a szárára húzott rugót szorít be a fészekbe. A csavar vége nagyon hegyes-kúpos, betekerve elzárod a hengert, kitekerve meg egyre dúsabb lesz az alapjárati keverék abban a hengerben.

a 67-est nem is látom ekkorában, hogy miféle alkatrész lehet, nekem weber van azon nem rémlik ilyesmi...
Hakuna2019-03-14 19:18:55 // 80633
Üdv!
Tapasztalt mogyorószakértőket kérdezem, hogy melyik finomság itt az üzemanyagmennyiség-szabályzó csavar ? A 67-es?

Mert a 83 gondolom csak levegőcsavar lehet ...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-11 21:09:04 // 80632
nekem sem ilyen rémlik - de megnézem holnap neked a garázsi pótalkatrészeken.
Hakuna2019-03-11 19:38:54 // 80631
Na felnyitottam végre.
Vajon jól érzem -e azt, hogy ott a képeken az bizony folytonosság-hiány és nem pedig a gyári megoldás a tükör elforgatás nélküli állapotban történő rögzítésére? :)
Mintha picikét túlméretes tűnne "nút"-nak.


Gyanús, hogy kukás ...
Hakuna2019-03-11 18:11:16 // 80630
Köszi! Sajnos éreztem, hogy meg kell bontani a házat és azt meg látom, hogy nem egyszerű. Amúgy pedig mindene jó, csak túl laza, így lóg. Van fenn cseredarab már, csak gondoltam hátha ez is javíható és nem kell fújkálni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-11 11:13:39 // 80629
nem fejeztem be :-)
ha a műanyagból az 1. lent van, utána a bowdeneket kifűzöd a csövescsavarból és utána lehet azt beállítani.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-11 11:11:30 // 80628
majd keresek képet, a lényeg hogy van 1 spiáterszerű váz , az van az ajtóra téve meg azon zajlik minden, a műanyag csak burkolat. Az a muter összerakva valóban nem nagyon fogható mert a belsejében megy a 3 állítóbowden.

Sajnos nekem is olyan, hogy ha meg van a csavar húzva de ki-behajtom 1x a tükröt utána lazul és utána kell húzni - a sok 13as kulcsból van 1 aminek a hegye odafér és ilyen 3 mm-esével meg lehet húzni.

De a rendes szétszedés először a két műanyag kettéválasztásával indul ami nem 1xű mert ezeket összerakják és valami melegítéssel a rögzítőstiftek végét szétolvasztják mint a modellautóknál. Ezeket szét kell vágni (hasonló elven a hátsó fél műa. a vázlemezre is sütve) és összerakni már csak apró csavarokkal lehet a váznál, a két felet meg szilikonnal ragasztani tudod...
Hakuna2019-03-10 19:19:57 // 80627
A visszapillantó-tükröt szét lehet szedni? Úgy értem elválik a felfogatástól a műanyag tok? Van az alján egy lapos anya, de nem nagyon lehet hozzáférni.
Marklar1552019-02-11 20:34:47 // 80626
Valakinek egy sud lámpa?
5000ft

Asszem az index is az. ;)
Marklar1552019-02-11 20:33:20 // 80625
Egy 2,25l es Coca cola ;)
index
kormány kapcsoló (nem tudom jó-e)
2db ablakemelő kapcsoló (ezt sem)
A tempra kapcsoló nem ;)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-01-13 22:59:10 // 80624
Na megnéztem, a Hidra Julika annyit tol amennyit kell...vagyis ez mechaniX, rá (alá) kell feküdni mielőbb! :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-01-13 01:26:20 // 80623
ja, holnap az inassal még kinyomatom a pedált és megmérem a hidraulika okozta elmozdulást a villa tetején - ha az normális, azaz a hidrajulika teszi a dolgát - akkor tényleg nyúzom le a váltót :-p
pb_2019-01-12 20:49:08 // 80622
Ha mechanika, akkor váltó le.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-01-12 20:09:00 // 80621
Ja, pont kezdtem örülni, mennyi korábban emiatt elnapolt tennivaló elöl hárult el az akadály azzal, hogy a kormányburkolat maradhat az helyén - erre tegnap a kupplungnak eszébe jutott hogy kicsit rosszabbodik....Abbamaradt a kinyomáskor hallható, a laza ékszíj visításához hasonló csicsergés - cserébe már nem emel ki rendesen, egyes-hátra már csak reccsenve megy, úgyhogy kiadom a leXükségesebb melókat és ravatalozom fel :-(
pb_2019-01-12 19:41:25 // 80620
Hűzz rá az állítóTSavarra, lehet az segít a köztes álláson.

Én hagyom gumiprofil nélkül.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-01-07 12:24:34 // 80619
Fordítsuk meg a két téma sorrendjét:-)

Először is NAGY KÖSZI, a kormányoszlopnál tényleg az volt a gond amit írtál! Anno a "Nagy Szerelés" közben annyi minden ment egyszerre , hogy nem figyeltem a részletekre - az meg csak utólag derül ki mindig, hogy melyik részletnek van jelentősége :-)
Szóval nem nagyon néztem meg, meddig van a kormányoszlop "p.ncija" ráhúzva a körmánymű "pöcörőjére" - biztos ami biztos alapon inkább letoltam a padlólemezig... Tegnap kiengedtem a csavart, felhúztam a kardánvéget a pöcs felső végéhez közeli állásba, visszahúztam szépen "nyomatókulccsal" és lőn felső állásban is akadálymentesen forgó kormányom!
(ez azért is jó, mert a felső állásban megáll a kormányom, de az alatt csak ideig-óráig, ha komolyabban belekapaszkodok (ami városban szervó nélkül megesik néhanap...:-p) mindig leesik a legalsó helyzetbe...Namost azért én sem összefelé megyek :-) nem túl kényelmes a Recaro-ba a beszállás alsó kormányhelyzetnél , de menet közben sem ideális ahogy kitakarja a műszereket a kormánykerék)

a kettes téma: ezzel úgy vagyok, hogy vizsga előtt volt egy naiv elképzelésem, hogy levizsgáztatom a kb. üres bódét és majd utána szépen "berendezem". Hát nem lehetett, belegórtam lapáttal a belsejét , utána már mikor jártam vele volt egy időszak, amikor hol ez-hol az az ajtó volt belső burkolat és egyéb nyalánkságok nélkül- azaz projektállapotban, mert mindegyiken az utolsó elemet is kiszedtem, átnéztem , cseréltem, felújítottam, kentem, beállítottam satöbbi...Ja és pótoltam, mert ugye manapság melyik az a 33-as amelyiknek minden ajtajában mindkét fólia megvan? (Ezek azok amiket minden "szerelőnek" első dolga kitépni onnan ha ott kell valamit cserélnie vagy javítania kell...) Márpedig ezek is nagybana felelősek az ajtóba bejutó(a külső fólia) vagy lecsapodó (a belső fólia) nedvesség le- és kijuttatásáért!

Emellett nyilván az ajtók alját is megnéztem anno, a régi gumijaimnak a patentok alá menő, keményebb sávja volt a lyukaknál elrepedve, emiatt kifordult a helyéről itt-ott.
De dzsuva meg rohadás akkor 24 év után nem volt, mondjuk az enyém elvileg napi járkálós , bár fos időben kétszer is meggondolom elővegyem-e, és munkába járáshoz sem kell mivel itthon melózok. Meg ugye 14 éve panel alatti, temperált garázsban van és ha valamiért elázik (legyen mosás vagy eső/hó) akkor utána a garázsba beállva mint gyerekkorunkban a menő matchboxokon :-) legalább egy éjszakára kinyitok rajta minden nyithatót, így az összes ajtót első akadásig...
pb_2019-01-04 00:34:36 // 80618
Tapaxtalatból.) Több aytónál láttam már, hogy +áll mögötte a gané, és xépen kikezdi a fémet, pont a vixxaperemezésnél. A patentek furatai pedig kiválóan +felelnek vízelvezetésre(úgyis kevés van belőlük) és xellőzésre.Vitrinbe, OT verdára való, haxnálósra nem. Én is vettem.)
Mondom én, hogy roxxul lett öxxerakva.) Alul a TSuklónál + kell lazítani a 8as TSavart, és húzd + a rudat befelé ütközésig, aztán húzd + a TSavart. Lent 1xűbb +bontani, mint a kormánykereket levenni. Lehet az úy karokkal sem lex kormányközeped, TSak állítás után.
Hakuna2019-01-02 21:48:56 // 80617
Boldog Új Évet kívánok én is minden aktív boxeresnek! :)

Az új évet AC-cserével indítjuk majd, Litvániából megérkezett végre az utángyártott cseredarab (Valeo) közel egy hónap alatt. Kicsit szkeptikus vagyok így előzetesen az élettartamát tekintve, mert műanyagból van a felső része, de úgy vagyok vele, mint a vak is, majd meglátjuk. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-01-02 10:32:32 // 80616
1. Miből jött ez? Kifejtenéd?
(a patentekkel rögzítendő gumicsíkról van szó, az enyém már szakadt volt több helyen, vettem az elfekvőből...)

2. kormányoszlop nem volt bántva, a kormánymű volt kiszedve és felújítva. Összerakásra a felújításban persze a kormánymű oldalon a ricni-bejelölés lekopott , nem jól állt a kormány. Innen 1xűbb volt a kormánykereket levenni és jól visszatenni....Esetleg ott lehetséges a kormányt lejjebb , azaz a műanyagra ráhúzni?
pb_2019-01-01 22:06:51 // 80615
Vixont!

"Az első ajtók megkapták a gyári új alsó tömítőprofiljukat!"
Többet árt, mint haxnál. Saynos.

"viszont hiába a donorból áttett gyári csavar-garnitúra , ugyanúgy nem emelhető a legalsó pozíciótól sokkal magasabbra akadozás nélkül."
Valóxínűleg roxxul raktad oxxe a kormányoxlopot.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-12-31 23:49:50 // 80614
Üdv Urak!

Írtam a blogomra egy kis óévi összefoglalót pár képpel, olvassátok ha érdekel!

A legfontosabb persze, hogy itt kívánnék Boldog Új Esztendőt maroknyi kitartó csapatunknak ;-) !

Forza Boxer, találkozunk az Újévben! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak