Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

pb_2018-10-13 21:26:39 // 80582
keresni kell.)
Hakuna2018-10-11 11:40:44 // 80580
Egyébként nem a motort kellene cserélni, max csak a körítést. De nem vagyok benne biztos, hogy egy IE-vel jobban állnék ...
Hakuna2018-10-11 11:39:07 // 80579
:) Most mi a baj a motorral?:)
A másik, hogy holvan olyan és főleg mennyiért...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-10 13:44:17 // 80578
A 2 nem zárja ki 1mást! :-)
pb_2018-10-09 23:31:42 // 80577
Mechanikus AC helyett inkább valami rendes motor kéne abba a verdába.DD
Hakuna2018-10-09 18:30:47 // 80576
Ja és ez főlé nem nagyon akar menni, vagyis nem vagyok hozzá elég nagy motorgyilkos, hogy kipróbáljam.
Plusz emelkedőn kicsit korábbi már a jelenség és nem is megy könnyen fel.
Felváltva ötödikben érdekesmód kicsit javul. (A váltás, ugye alacsonyabb fordulatot eredményez, emiatt is gyanús az AC)
Hakuna2018-10-09 18:26:39 // 80575
A régebbi, kopottabb AC-vel már 3000-nél is csinálta. Ezzel eddig nem tapasztaltam, most kezdi a 4k körül. Lehet más oka is, de ezt ki szeretném zárni. (Mellesleg folyat ott valamit, olaj vagy benya tökmindegy, de le kell szedni úgyis.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-09 18:24:35 // 80574
Más:azért 4000es fordulatnál sok minden rezonálhat,mivel ott van a legnagyobb nyomaték !

nekem például 5ösben (nyilván ez autópályán) csak és kizárólag (alatta/felette 200 fordulattal már/még nem!) 4000-nél a váltóból jött egy időben* ilyen gerjedésszerű éles hang

*természetesen öngyógyító autó lévén elmúlt később.... :-))
Hakuna2018-10-09 18:19:17 // 80572
Rendeltem egy ilyet, de több hétre ígérték. Remélem beválik.
http://kuplungviaweb.com/c3bczemanyagszivattyc3ba/1221268-valeo-474661---üzemanyagszivattyú-3276424746610.html

Az autoalkatresz24-nél meg 10+3-ért lenne, de nem tudom mikor és előre fizetős -e?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-09 18:17:06 // 80571
Szívesen!

Én folytatom a "saga"-t, hátha érdekel valakit :-p
(leginkább mert a hétvégén sikerült lefotóznom amit már akkor kellett volna...)

Szóval arra a bizonyos hétfőre (6 körül volt a lerobbanás) megelégedtem annyival, hogy ment a verda elektromossal (a garázs felett lakók biztos élvezték , ahogy este fél 10 körül kéjes örömmel röfögtettem a léXűrő nélküli boxit :-)

A másnap elment melóval, este jutottam oda, hogy megnézzem mi a helyzet a pOmpa környékén...Azt már legelőször, az első motorházba-nézésnél észrevettem, hogy bár egy sötét cső és vezetékdzsungel alatt van a pumpa, valamit látok ami nem oda illik...
Kb. abból a szögből fényképeztem:

Segítek: a bal oldalán a kis fémcsöcs volt gyanús...nem véletlenül!


Így már látható: az a pumpa himbájának tengelye és rohadtul nem szabadna túllógnia a konzol-öntvényen

A motor felől látszik jól: annak a tengelynek a "sötét üregen" kellene keresztülmennie és kétoldalon az öntvényben végződnie - ehhez képest lövésem sincs,hogy tudott így féloldalra csusszanni :-)
Végül a halál közvetlen oka:

Széttört a himba, de hogy most mi-minek az okozója, a tengely vagy a himba kezdte-e el a balhét - na az már történelem - és nem is érdekel igazából..Kívánom mindenkinek , hogy ilyen legyen a legnagyobb baja, azaz hogy13 évente ismeretlen okból elhalálozik egy 10e forintos alkatrész! ;-)
Hakuna2018-10-07 22:17:49 // 80570
Köszi a részletes adatokat!
Ezekkel meglátogatom Unixos "pajtosinkat", szerintem sincsen sokféle ebből. Megvan az előző bontottam is és összenézem, hogy milire fedje a csatlakozórész, mert végülis a lényeg a fő, ne folyasson, mint jelenleg. Olaj nem fogy, tehát lehet, hogy benzint... Ha aztán még jobban is pompál, az hab a tortán. Bár tennap már érezhetően sokat rezonált 4k felé, vagy csak kritikusabban figyeltem, szóval azért a pompálás sem mellékes.
A motorszámot eltaláltad, amúgy pedig valóban egyik bolt regisztere sem ismeri így évjárattal, mivel szerintük 90-ben nem gyártottak ilyesmit. :) Ugyanakkor több helyen alvázszámmal meg lehet találni valami gyári adatbázisból, tehát még az sem igaz, amit korábban tippeltünk, hogy luigi ittas vót a gyárban és berakta azt, ami a polcon üdült. Elaforg pl. nagyon pontosan meg szokta mondani miből mi kell bele. Persze náluk már ilyen pont nincs.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-06 21:15:19 // 80569
nnno...

mentünk egy kört a verdával, hazajövet elővettem a pOmpa dobozát és lefotóztam...annyi, hogy már 4%-on volt a teló, vakut nem engedett, így a címkeszöveg egy kicsit homályos lett (rendes géppel simán kiexponálok kézből fél mp-et, de a telefon egy könnyű szar , azzal nem lehet) , de az alábbi tanulságok látszanak

- gyártó, cikkszám - jó nagy betűk :-)

- a kisbetűs szöveg: "ALFA 33/33S 1351/1490/1712 1983-1990" azaz ha jó volt a karbis 118 lóerős régi (905ös) 1.7 QV-re akkor szerintem elbánik a te 1.3S mociddal is! ;-)

- azért csak siettem az utazás előtt a szereléssel*, mert a tömítés szépen kimaradt, most találtam meg a dobozában...(mentségemre szóljon, hogy korábban sem rakott ilyet senki és a pumpákhoz sem adtak:-)

úgyhogy már csak a fizikai egyezés a kérdés, de nem hiszem hogy arra a két évre a blokknak a pumpakihajtásos részét áttervezték volna....



*más is kimaradt, rám is ijesztett félúton Szerbiában! :-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-06 10:54:52 // 80568
Szia!

Cikkszám megvan, a garázsban leolvasom a dobozáról - de jó is hogy szóba hoztad, én is itt akartam megírni, mert valami fontos a telefonban kimaradt...

Szóval a mi autóink elvileg tesók, még szín is ugyanaz - viszont nekem egy 1987-es AR30502-es motor van benne, ami még szeleplapkás és egykarbis volt eredetileg (forgalmi szerint 79 lóerős :-) csak ugye a LEGO-elv szerint kétkarbis szívósort tettek rá meg 2 Webert...
A tiedbe hidrotőkés motor van, elvileg 30732 a száma..

Namost ahogy letettem a telefont és nekimentem a UNIXnak már a te motorodat kerestem, de kár volt dícsérni őket: az enyémnek 1987-et megadva 1.3 - hoz vagy 3-4 motort, ott az enyém motorszám szerint pontosan megvan és hoz hozzá 4 AC-t:
- Valeo,
-a valójában nem kapható olasz BCC ,
-a szlovén amit vettem meg még
-egy unszimpi egybeöntött lomot...

A többihez viszont (87-ben már gyárilag is volt kétkarbis de ugyanúgy lapkás)
semmit ! A tiedet meg ki sem lehet keresni, ha 1990-es 1.3-at írok akkor ugyanezt a régi motort hozza (30186?) mint amit 1990 MÉG gyártottak de azévben le is álltak vele , azaz a régi 33-hoz volt. Mivel ez ugyanaz mint amit 1987-ben is ír az enyém mellett, nincs hozzá semmi cikk....

Akkor próbáltam (gondoltam az autóalkatrész-kereskedelem mivel full német alapú, a németek meg ha meghallják hogy az 1351-es moci karbisan 1.3, injekciósan meg 1.4 volt akkor mint a rajzfilmekben az ellentmondó parancsot kapott robotnak, lerobban a fejük és a helyén két drót szikrázik :-))) úgy, hogy 1.4 mert ha az 1.3-nál is mutatja azonos blokkhoz a különböző keverékképző rendszereket, akkor itt meg lesz 1.4 kétkarbis és IE külön - hát nem, ott csak csak IE van... :-(

Viszont belebonyolódtam ebbe a reCaptcha szarba :-p - úgyhogy még az enyémet sem tudtam megnézni - most sikerült, a UNIX száma 102141

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=4281fcb12469bc690945d64bc4d5647a&cMegnNr=7942

De mondom, nekem 1987-es egykarbis blokkon van! Annyi, hogy szerintem sem a későbbi hidrotőkés hengerfejes motornál fizikailag, sem a kétkarbisság miatt szállítási teljesítményben nem létezett másik típus - de ez csak az én véleményem, nekem egy autóm van és arra fizikailag jó, illetve nem érzem hogy 79 LE felett már nem teljesít :-)

Úgyhogy ha valaki tud olyat amit én nem, írja meg, 10e nem nagy pénz de feleslegesen ne vedd meg!

(megyek a garázsba, megnézem van-e saját cikkszáma a pOmpának...)
Hakuna2018-10-05 20:27:30 // 80567
Ezek szerint bármikor pótolható elektromossal...

Egyelőre nincs előrelépés a mechanikus ügyében, Torjay Laci keres még, de engem mindenhol kikosaraztak eddig. Gábor ígért egy cikkszámot (ha megvan még), amit lecsekkolok az Unixban. Ebayen aranyárban kínálnak még.
Mondjuk egyelőre még tűrhető a működése (szerintem a bütyök kopik), de magas fordulaton egyre nagyobb a fémes rezonancia, ami az előzőnél (még kopottabb) is annak lehetett a jele, hogy ott már éhezik ...

Egy más kérdés:
A Xado nevű csodát használta már valaki ilyen vén dögökbe? A neten mindenki esküszik rá és ahogy nézem még olcsóbb is, mint a selénia. Érdemes nekimenni vajon?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-03 15:22:48 // 80566
bővebben:
igen, tréler de csak mert nem voltak nálam szerszámok*... :-p

akitől vettem ő ugyanis tett rá egy mitsubishi kisnyomásút , csak át kell kötni a 2 csövet meg rákötni a gyújtótrafóra és gyííí ! :-)
annyi, hogy mivel ő nem volt hajlandó (egy ideig szerelte is a verdát) megcsinálni a rendes AC hajtását és mindig ezzel oldotta meg a problémát, kizárólagos üzaszivattyúként nagyon megutáltam, főleg hogy idegesítően és hangosan kattog...

aztán megcsináltattam a hajtást tavasszal 2005-ben , de akkor én voltam úgy mint most Hakuna cartárs: vettem nagy nehezen utángyártottban egy mecha AC-t, de állítólag (másik szerelő szerint) semeddig nem működött , ezért visszatette amit a kocsin talált , azaz valószínűleg még gyárit (kb.15 éves)
na ez a nyár végéig húzta, akkor Szerencsnél lerobbantunk vele - de némi szarakodás után (ellőtt egy biztit az első indítás után nemsokkal) végül is ez az elektromos kihúzott a bajból, egészen addig azzal jártam (1-2 hét?) amíg nem szereztem egy gyári eredeti de új AC-t.

Na az makkant meg most 13 év után, majd mutatok róla képet..Otthon, a garázsban mikor ellenőriztem hogy tök üresek a karbik egyből tudtam hogy elakadt a beRzin, de azt még nem, hogy ACvagy a hajtása miatt - úgyhogy ellenpróbaként kipróbáltam az elektromossal, este már működött vele, azaz elvileg az út szélén is meg lehetett volna csinálni - bár határozottan kellemesebb volt így, hogy a saját garázsomban csinálhattam miután hazaérkezést követően lenyomtam az otthon lévő másfél liter házisört és szépen lenyugodtam tőle a picsába... :-)

* na jó, annyi hogy a két szükséges kábel közül a test volt csak a kocsiban, a pozitív az a garázsban volt egy dobozban ;-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-03 15:00:39 // 80565
nem röhög!!! :-)
pb_2018-10-03 13:32:21 // 80563
A rúddal, vagy bülyökkel akad gond leginkább. Vagy külső Lektromos AC, vagy IE.)
Kazes☻2018-10-02 22:41:57 // 80562
Mondhatom... ismerős a helyzet. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-02 22:37:37 // 80561
Kösz, így utólag visszanézve, túl az egészen (+a túrán) én is csak a szépet látom benne :-)

Tudod ez kicsit olyan, hogy állítólag a fajok (beleértve az embert is...) utódai azért olyan aranyosak bébi korukban, hogy bármilyen idegesítőek , ne csapja őket agyon az anyjuk :-)

Kb. én is csak a külső szépségre tudtam gondolni ahhoz, hogy ne aprítsam fel darabokra amikor tudatosult bennem, hogy ebben a testben gépészetileg most valami nagyon megnyekkent, gyakorlatilag mozgásképtelen és egy hét múlva meg nyaralni indulnánk.. (és addig kb. percre beosztva a meló, az érte járó pénz meg belekalkulálva az utazásba).

Mondjuk lelkem mélyén az okot tekintve 99%-ban biztos voltam (inkább csak reménykedtem) abban ami végül is beigazolódott - de ezért bennem volt a zabszem az 1 % miatt meg úgy az egész nem hiányzott egy nettó 2600 km-es út előtt.

De ránézve nyilván semmi más lehetőség eszembe sem jutott azon kívül hogy most akkor ezt szépen bármi áron rendbe hozzuk...

Utólag már azt mondom, jobb inkább hogy ott történt mint valahol útközben - pedig felderítve elég programozottnak tűnt ez a lerobbanás, ha kicsit kevesebbet megyek valamiért az elmúlt 13 évben akkor tényleg az út közepén jött volna elő...
Kazes☻2018-10-02 18:25:58 // 80560
De még ilyen helyzetben is jól néz ki! ;)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-10-02 17:48:33 // 80559
Ehhh, ha naprakészen bloggerolnék csak el kéne olvasnod ...

Friss élményeim vannak a témában :-p

Július vége, egy héttel a Bulgáriába utazás előtt (pont az útra vettünk búvár meg hasonló cuccokat a gyerekeknek) a Decathlon-parkolóba még épp" sikerült beállnom a 13 éves AC-mmel, onnan haza viszont...

Hakuna2018-10-02 11:03:08 // 80558
Üdv Urak!

Kopatlan AC-pumpája (mechanikus. 60504214 ) tömítéssel (60503085) nincs véletlenül valakinek elfekvőben? Vagy beszerzési forrás ilyesmihez?
(A jelenlegi kopottak egyike sem termel már elegendő üzemanyagot, bár még éppen el lehet járkálni a géppel, de nagyobb fordulaton már ez kevés néha.)



Illetve érdekelne, hogy végszükségben lehet -e ilyesmit majd valahogyan módosítani, pl ledugózni és elektronikusat bele, vagy ilyesmi. Eddig mindenhol kosarat kaptam.
Gondolom felújítani nem igazán érdemes, ha egyáltalán lehetséges...

Előre is köszönök bármilyen ötletet!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-09-10 09:28:42 // 80557
Tételenként :-):

-a payzsból nem a piros keretes a QV? Mert ez csak piros zacskós :-)

-rugó viszont talált...Most 290-es van benne -a gyárimból az egyik el volt törve :-( és ilyen akadt párban anno. De nem jó, családdal-csomagokkal berugózásnál beleér a kaszniba a gumi :-( Valamiért azt hittem hogy mint legkisebb ,ez a QV, de van egy táblázatom, amit sokan vitatnak mint hiteles forrást (ellenben az én gyári törött rugóm pontosan egyezik a benne megadottal ,ugyanakkor Ricambiból képtelenség megállapítani milyen kell bele...)
na abban ez a 290-es sima 16V, és amit vettem (302es) az egyszere QV és SW 4x4. (ez sem pont belevaló az SW 4x2be, de javulást várok tőle...)Amúgy a donorban is ilyennek kéne lennie hivatalosan, de azt inkább hagytam. (az eleje már bakon van, a futót kivetettem alóla, nem akartam teljesen kerék nélkül hagyni. Ráadásul cseréltem utólag gátlót hátul, a fékcsőtől már a bal oldal sem volt egyszerű, itt meg még a kardánnal is jó eséllyel bírkózni kellett volna. És ugye a kitermelt rugó még felújítós - szóval inkább ez a 2 új egy 10esért :-)

-féktárcsa...háát, Üvegtigris után szabadon "ezzel konkrétan átbasztam magam" - mivel a belső hűtésű, mondjuk 4800ért dísznek sem drága :-) Mondjuk a nagymotorhoz szívesen betenném, de a donorban is sajnos csak a sima tárcsa van, így kéne még "egy-két apróság" a bslsőhűtésesre alakításhoz :-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-09-08 21:15:17 // 80555
úgy érted, QV-hez valósi? :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-09-05 23:59:07 // 80553
Mármint hogy-hogy sport???
pb_2018-09-05 21:21:05 // 80552
A rugó és a krómkeret is sport,.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-09-03 19:53:26 // 80551
Na, most már hogy ki van fizetve, mutatnám hogy volt egy kis zsákmányolás...

-a kis doboz ablaktörlőrelé csak nem volt szívem feltépni a ragasztását...

-ez a legnagyobb királyság, pont kellett :-)

-ezek nem is biztos hogy jók, de nem hagyhattam ott :-)
(a dobozban gyári féktárcsa)
gecsa2018-07-29 07:18:27 // 80550
pb_2018-07-25 23:31:57 // 80549
Nekem ugyan nem.)
gecsa2018-07-25 00:15:21 // 80548
Mert mindig csak a fúráson jár az eszed! :D
pb_2018-07-22 12:47:47 // 80547
Műxarfalnál simán lefúr6ó. Én is +tettem.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-07-18 20:39:53 // 80546
ja, a fémes cuccoknál OK, de ezek belsőtéri fingok műanyagból, "kigyúl" mire lefúrnád :-p
konkrétan a csomagtér oldalán az ablakok belső kerete, ehhez van szegecselve a rolótartó konzol, azon meg a tépőzár (!!!) is szegecselve van!
megoldottam de hülyét kaptam...

a műszerfal még jobb: fémek közé szorítva szegeccsel a műanyag, amely mintha meg lenne repedve... szedjük szét és az a tuti, ha repedt is majd megragasztjuk...Na ha nem volt addig semmi baja a műanyagnak, a szegecset mire leműtöd tuti hogy szilánkokból kell a környezetét összelegózni.:-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-07-16 16:58:55 // 80545
Első körben keresd sud127 cartársat! (Torjay-tuning Kft, neten megtalálod a weboldalát, ott a száma...)
tuckle2018-07-16 10:38:59 // 80544
Sziasztok!
Tegnapi nap 3. Alfaként megmentettük egy 1987-es 1.8 TD 33-ast. Egy pár tipp, jó tanács , praktikát szeretnék kérni. Meg hogy honnan a csudábol tudok vezérmű készletet venni . Előre is köszönöm!
pb_2018-07-16 01:08:36 // 80543
Kifúr és TSavar bele.)
pb_2018-07-16 01:05:48 // 80542
Sok mindent illik.)
pb_2018-07-16 01:04:17 // 80541
Hűtőközeg.)
Az oda kerülése pedig úgy történt, hogy kixivárgott a motorból ott, ahol látod.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-07-15 22:14:58 // 80540
óóóó, hát kilóméter az viszont nincs benne sok! :-)
persze, mindenképp cserélem napokon belül kb....

ja, azt mondtam már, hogy aki a beltéri műanyagok szegecselését kitalálta azt addig ütném, amíg mozog? :-))))
gecsa2018-07-15 01:14:04 // 80539
Azért azt 2 évente illik cserélni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-07-14 23:06:51 // 80538
igen, ez én is így gondoltam első körben, azaz az első az lesz hogy letöröl és figyel. :-)

Hfolyadék nem fogy vagy csak szinte észrevehetetlenül.

Ma reggel volt olyan, hogy még nem is nagyon extra melegben mentem egy kisebb kört és már ment a ventillátor a végén...Mintha kicsit gyorsabban melegedne be - de lehet hogy csak tévérzet. Utána már jó melegben mentem egy normális menetet, egy hosszabb városit ahol nem egymást érik a lámpák - és még ventillátorig sem fajult a dolog...

Éppen a folyadék kb. 5 éves , gondoltam hogy első körben azt is lecserélem....
gecsa2018-07-14 21:19:11 // 80537
Töröld le, és nézd meg, hogy visszajön-e. Illetve fogy-e a hűtőfolyadék. Lehet valami régebbről is.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-07-14 19:53:12 // 80536
Más: a képen látható ződes téma vajommi?
(ez a helyszín ugye a blokk tetejének közepe-eleje (a főtengely lökös felőli vége felett ,baloldalt a termosztát jobboldalt a venti motorja)



Mármint azon túl,hogy hűtőfolyadék :-) - inkább az odakerülése érdekelne...A hűtőbe csavart hőgomba körül van még ilyen, de ott régebben jelen van -azt nem nagyon merem jobban ráhúzni mert félek a műanyag menetet elszakítom...Itt a blokk első fedele felett viszont csak nemrég óta látom (igaz hál'Istennek rég nem kellett arra járni..;-) - így annyira nem is nézegettem csak pár hete láttam meg) nem nagyon vágom honnan jött az ki...

Kösz a szakértést immár! :-)
gecsa2018-07-13 21:01:17 // 80534
Már úton van. :D

pb_2018-06-28 23:37:48 // 80533
Marad6, de ha nem vagy nyugodt az olayteknőnél felbakolod.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak