swan2006-04-20 09:56:35 // 15171
ezt kipróbálom! :-)
Eddig én csak az üzemanyagszinten vettem észre a villany hatását, de lehet akkor a hőfokba is beleszól:-)
norbee2006-04-20 09:53:54 // 15170
A műszer szórakozik. Nekem akkor csinál ilyet a Piros, mikor fel van kapcsolva a vellany. Akkor 10 fokkal többet mutat.
swan2006-04-20 09:51:31 // 15169
Csak hogy a hűtéshez én is hozzászoljak.
Városban araszolgatásnál 100fok fölé megy a mutató egy tűvel. És műszer szerint olyan 100fok körül kapcsol a venti. Mintha eddig előbb kapcsolt volna. NA most lehet h a venti érzékelője későn kapcsol? Mert figyeltem megáltam mikor 100fokos lett és vártam hogy mikor kapcsol a venti. És csak miután elhagyta a 100-t akkor kapcsolt.
Szerintem a kövik miatt lehet:
1. Lehet a venti kapcsolója
2. A műszer érzékelője vagy a műszer szórakozik.
3. Esetleg valami egyéb
norbee2006-04-20 09:38:01 // 15168
Milyen műszeregységet kerestek? Van egy felesleges MKI-es.
pb_2006-04-20 08:06:28 // 15166
Úgy nézem a szerelődet nem igazán érdekli a dolog. Már mitől lenne sűrű 1 10W-40-es olaj?? Nem szokott az besűrűsödni, nem leves ez + főzelék. Szedd le a kartert és mézz körül, ahogy gt javasolta. Aztán pedig, ha nincs szemmel látható elváltozás, 1 műszeres mérést kell +ejteni.
pb_2006-04-20 07:57:29 // 15165
Tehát, ha olyat produkál, hogy elkezd mászkálni a hőfok mutató, akkor baj van. Ezt akkor jól +jegyzem.
Erika2006-04-20 07:51:15 // 15164
Jó lenne, ha egy kis tisztogatástól megjavulna! Megnézzük és írok, hogy változott-e valamit. Persze csak azután tudjuk megnézni, ha már a motor beröffen. :-)))
pb_2006-04-20 07:49:30 // 15163
Mondd + neki ne vágja a pofákat, hanem pecsételjen, de izben.)))
granturismo2006-04-20 07:48:39 // 15162
Szia Petike.
Hát az olajpumpának biztosan nem tenne jót, bár a pumpa szívórészén van egy fémszita szűrő úgyhogy a spén nagyja nem jut fel.
Elvileg (a normál kopás esetén) szemmel látható fémdarabok nem lehetnek a karterban ha ott fémdarabot találsz az már nem egészséges. A normál használatnál olyan apró fémrészecskék válnak le amelyek lebegnek a kenőolajban és az olajszűrőben kötnek ki.
"Arra gondoltam,hogy leveszem a kartert is,szépen kitakarítom azt is,így legalább megnézhetem mi lehet a gond. " Ez a lényeg szerintem.
ha leveszed a kartert az egész motornak és minden alkatrészenk szép egészséges aranybarna színűnek és szép tisztának kell lenni.
Ez egy egészséges színű motor.:-)
Ha a karterben nem találsz spént és ilyen a motor színe akkor már nagy gáz nem lehet. Ha leveszed az egyik belső hajtókar csapágyfedelét és ott jó a csapágy akkor már majdnem bizonyos, hogy nincs gáz. Esteg ha felhajtod a fötengelyt minden dugattyúnál felső holtpontra és megszemléled a hüvelyfalakat, a hónolást és ott is rendben akkor szerintem megnyugodhatsz.

Erika2006-04-20 07:43:37 // 15161
Köszi, ezt fogom tenni ezentúl! :-)))
KisP2006-04-20 07:21:54 // 15160
És amikor 105 közelébe volt a mutató akkor városban álltál,araszoltál? Vagy hajtottad rendesen?
Egyenlőre nálam ilyen nincs, csak a nagy melegbe araszolgatáskor megy fel 95fokra kb.
GT: A képeket köszi, tényleg nem semmi. Úgy vettem ki,hogy amik a használatkor elkopnak, kis fémdarabocskák,azok leesnek a karterbe és tömíti a pumpát és az olajat sűríti ,így nehezebben kapja fel az olajat? Elképzelhető?
Egyenlőre ott tartok,beszéltem a szerelősráccal, mondta hogy próbálkozzak egy olaj cserével, valszeg csak sűrű az olaj.Kb. van benne egy 10ezres, már ideje cserélni.Arra gondoltam,hogy leveszem a kartert is,szépen kitakarítom azt is,így legalább megnézhetem mi lehet a gond.
Barni1472006-04-20 00:15:07 // 15159
Így utólag adta magát. Hűtési anomáliák voltak, fel -le mászkált a mutató 105 és 80 fok között és 4x 5x felviláglott a lámicsku. A crach az viszont melegedő motornál történt kissé erőltetett menetben. Gondolom addigra már meg voltak dolgozva az alkatrészek, úgyhogy ez nem mérvadó.
Robesz72006-04-20 00:14:19 // 15158
eléggé el van dugva... én pár hete beszéltem egy nyíregyi eredetvizsgálóval és azt mondta, hogy 2000 autót vizsgált meg kb eddig és ilyt még soha nem látott..... mutassam már meg neki, hol a motorszám....:-))
Barni1472006-04-20 00:11:33 // 15157
Voltam már előszemlén, akkor valamit mintha kapargatott volna a szűrő felett, de nem tudtam meg megtalálta e mert más problémák adódtak. Jobb hátsó kézifék fékhatás késés.
Előtte sokáig keresgélte az tuti. Meg megkérdezte boxer-e és vágott egy pofát.
granturismo2006-04-20 00:11:12 // 15155
Már miért ne látná? Csak nyissa ki a szemét. Egyébként egy normális vizsgabiztosnál mindig van száras lámpás tükör. De ide nem is kell.
Ezért fogok én fémlapátos vízpumpát feltenni.
pb_2006-04-20 00:10:36 // 15154
Aha, aha érdekes. Gondolom, márcsak a végjátékban veszi észre az ember.
pb_2006-04-20 00:08:51 // 15153
Ha nagyon keresi +találja.)) De általában nem szokták.
granturismo2006-04-20 00:07:05 // 15152
Hát ha a hűtőfolyadék kevés azt csak észrevenni, de ha a vizpumpa van halálán azt kevésbé. Banyának is hasonló gond volt.
33-as hengerfej lesz rajta. Még nem volt lelki erőm szétszedni őket.
A Seinsa-kat ma (illetve tegnap:-) megrendeltem.
Barni1472006-04-20 00:06:36 // 15151
Hűtési gondok, mint nálam. A vízszivattyú lapátkereke műanyagból van. Namármost ez hosszirányban elrepedt, azért a tengellyel megszünt a szilárd kapcsolat. Többet csűszott mint forgott, ezért nem szállított elég vizet, elég gyorsan.
Robesz72006-04-20 00:04:41 // 15150
sztem sehogy... ezen már én is gondolkodtam
pb_2006-04-20 00:02:59 // 15149
Brutális képek. De pontosan mit értesz a hűtési gondok alatt, én 1 dolgot tudok elképzelni, a kevés mennyiségű hűtőközeget.
Melyik fajta veztengelyeket teszed a készülő 16v-be?
Barni1472006-04-20 00:00:10 // 15148
És ott hogy látja a vizsgabiztos ? :-))))
Ma megyünk műszakizni.
granturismo2006-04-19 23:59:24 // 15147
Olajszűrő elött, az autó eleje felé vízszintesen felülről.
Robesz72006-04-19 23:56:17 // 15146
indítómotor alatt
kando.2006-04-19 23:56:07 // 15145
No, akkor ha elég elszánt vagyok, majd lesz alkatrész motorhoz ? :)))
Barni1472006-04-19 23:55:45 // 15144
Jut eszembe.
Hol van a motorszám?
pb_2006-04-19 23:54:37 // 15143
1 33-as óra kéne neked. Bóntókba esetleg, vagy talán TZoli kartársat kéne +kérdezni, hátha +van még neki a műszeregység.
Barni1472006-04-19 23:43:32 // 15139
ok. Ha kell majd jelentkezem.
Robesz72006-04-19 23:42:02 // 15138
nincs ötleted fordulaszám mérőre?
pb_2006-04-19 23:41:16 // 15137
Az már nem jó, pont dadogás előtt kéne váltani.))
Robesz72006-04-19 23:40:11 // 15135
de nem kell gyorsan....:-)))
kando.2006-04-19 23:39:25 // 15133
Persze, persze..!
Még egyszerűbb is, legaklábbis ha gyorsan kell ,,összedobni''....
Robesz72006-04-19 23:39:19 // 15132
megvannak a házak is hozzájuk, azzal lesz tuti jó, mert van amelyik rövideb, van amelyik hosszabb... gt tudja pontosan.....
pb_2006-04-19 23:38:17 // 15131
Nem mondtál hülyeséget, de minek karbisra építeni, ha már gyárilag benne van az IE rendszer.
Robesz72006-04-19 23:37:57 // 15130
rendben.... az egyik tuti jó.... egyformák..... adok hidrotőkét is hozzá és akkor nem fog csattogni.....
Barni1472006-04-19 23:35:08 // 15129
Nagyon gázos a menetirány szerinti jobb oldali tengelyem ,legalábbis valami nagyon csattog mostmár ha üzemmeleg a moci. Valami számomra noname olajat raktak bele a szervízben. Utólag már nem tudtam beleszólni. Lehet hogy nem tetszik a hidrotőkéknek, bár állítólag frankó olaj.
Lassan belemegy a selenia+prolong, talán az majd segít rajta.
Ha jó jobb oldali akkor arra lehet vevő leszek.
pb_2006-04-19 23:33:02 // 15128
Kontakt hibára gyanakszom. A műszerfalnál, ill a jeladó csatlakozásánál kellene +nézni a csatikat.
kando.2006-04-19 23:31:26 // 15127
Ok, persze a motorszerelésben részt akarok venni, mert érdekel, meg jó lenne érteni is hozzá ;-)
kando.2006-04-19 23:30:46 // 15126
Én 16v-s motort keresek vagyis raknék össze, akár IE-vel is, aztán majd lesz esetleg mod karbira :))))
pb_2006-04-19 23:29:29 // 15125
Nálam 6,5 fölött kezdődik a piros mező.))
pb_2006-04-19 23:27:45 // 15124
Na igen nem lehet olyan mindenki, mint itt a topikban néhány ember, ez tiszta sor.) Azért vagyunk itt, hogy, ha kérdés van próbáljuk +válaszolni. Ez nem kerül semmibe, és legalább nagy vonalakban tisztába kerül az ember, hogy tulképp mit is csinál a szerelő. Úgyhogy, ha bármilyen kérdés van az autóddal kapcsolatban nyugodtan írd be ide, ha +tudom válaszolni a kérdést biztos +teszem.
Robesz72006-04-19 23:21:34 // 15123
ja...látom, írtad is...:-)))
Robesz72006-04-19 23:21:11 // 15122
ketten összerakunk Kando777-nek egy motort... hajtókarok is vannak igaz?....:-))))