Fórum >> Típusok >> 75-90

Tocsa2014-11-24 08:01:07 // 34127
Tiszta dögszag van itt kérem ! :D
Mindenkit lefoglal a munka ? ;)
LacUS2014-11-02 10:13:53 // 34126
Az eleje maradt eredeti, új szilenttel. Most,hogy mondod, rájöttem, hogy azt is átküldted már, csak valamiért nálam ez a lépés kimaradt. Szóval most azon gondolkodok, hogy a "kardános",


vagy a bovdenes

megoldást válasszam. A kardános porschékban és alfákban (75 IMSA) versenykörülmények közt bizonyított, a bovdenest csak ennél lloyds hibridnél láttam, de ez utóbbi olcsóbb megoldásnak tűnik.
[k i z z o]2014-11-02 09:24:46 // 34125
Az eleje milyen lett? Ott is csapágyas? Nekem elöl egy Honda nem bovdenes (olyan mint az alfa) szilentje van tartóstól felhegesztve + egy nagyobb Y készítve hozzá a régi helyére felvarrva. Kb. 2x akkora szilent van bent elöl így, és a kar vezető is fel van újítva, oda rakhatsz G szemet is a műanyag persely helyett a golyóhoz. Zéró nyúlása van így, atom pontos.
LacUS2014-11-02 00:13:11 // 34124
Még az új iko-kal sem olyan az érzés mint mondjuk a 156. Valahogy olyan kicsi zsírosbödönben kavirnyáló érzés maradt még. Nekem ugye nem gond,ha vágni kell, csak feleslegesen nem vágnék.
[k i z z o]2014-11-01 21:04:28 // 34123
Volt ilyen tervem rudazat farigcsálás előtt, de az IKO fejek mellett döntöttem. A helyén nehéz összehozni, padlót pedig nem szerettem volna vágni.

Milyen pontatlanságra gondolsz?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2014-11-01 20:47:58 // 34122
Belenéztem a topicba, és bár ne tettem volna. Emberünk két értékes veteránt nulláz le, hogy egy vitatható értékű hotrodot építsen belőlük. A Milano a képek alapján messze jobb állapotban volt, mint amit itt-ott használtautós oldalakon látok. A Lloyd is abszolút menthető lett volna még.
Nem a hotrodok ellen vagyok, de azt lehetne építeni eleve menthetetlen járgányokból, jóval kommerszebb műszaki alapokra...
LacUS2014-11-01 17:33:58 // 34121
Sziasztok!

Szóval legutóbbi alfabb.com-os kirándulásomon találtam egy topicot, ami 75 tulajként az első néhány oldalon elborzasztott (egy milano-t darabolnak fel,hogy egy Lloyds kasztnija alá beférjen), ami viszont felkeltette a figyelmem, az a váltó rudazat vagyis annak hiánya. A srác egy dodge neon váltókulisszát és bovdeneket használ amit szerintem simán kiválthat egy bármilyen bovdenes alfa kulissza. Arra sajnos nem derül fény,hogy a "pontatlanságát' a rudazatnak sikerül-e ezzel kiküszöbölni. Mindenesetre ez elég olcsón kipróbálható dolog lenne. Kinek mi a véleménye?
YoYoFlex2014-10-17 22:18:29 // 34120
Köszönöm a segítséget!

Összeállt a motor.

Józsi
YoYoFlex2014-10-16 19:18:15 // 34119
Ez így már volt fent rajta egyszer, ment is rendesen, csak folyt a blokk oldalán az olaj, mert nem lehetett rendesen lehúzni, mert nem voltak süllyesztések. Most csináltam süllyesztéseket + anaerob tömítővel mindent mindentől a hengerfejtömítés mindkét oldalán elválasztottam. Így olaj és glikolálló lett az egész tömítés. Mivel mostanra feltettem (épp az előbb), ezért megmérni már nem fogom tudni. De a biztonság kedvéért majd miután összeraktam a vezérlést, körbefordítom a motort kézzel 8x, aztán próba.
[k i z z o]2014-10-14 23:37:57 // 34118
111.8mm a gyári magasság. Egy mérést megér.
Tocsa2014-10-14 20:32:55 // 34117
Nem kéne megmérni azt a hengerfejet mennyit gányoltak le belőle azelőtt hogy te nekiáltál ? Nekem gyanús hogy sok lelett belőlle szedve már azért nincsenek meg a sülyesztések az olajjáratoknál ! Nehogy kopogjon a púpos dugó a hengerfejen .
[k i z z o]2014-10-13 18:22:54 // 34116
Nem, mert nincsen hézag a szivattyú talpa és a karter között. Kell a tömítés + 5920, zsírtalanítva.
YoYoFlex2014-10-13 09:48:56 // 34115
Szerinted Loctite 5920-szal letömíthetem az olajteknőt fémet a fémmel, rendes tömítés nélkül?
[k i z z o]2014-10-12 21:57:33 // 34114
Nem, a 3M dörzsi elég jó. Persze több finomságú létezik. A lényeg, hogy legyen egy kis érdesség.
YoYoFlex2014-10-12 21:16:03 // 34113
Oké, akkor rásüllyesztek a hengerfejre, az olajáteresztő átmérőjénél picit nagyobbal. Ez volt a baj, ha azt mondod, hogy össze kell mennie tömítés nélkül.

Szerintem ezt előttem valaki úgy gányolhatta jó szokás szerint, és ez lett az eredmény.

Éppenséggel lehetnének alutalpak, mert LPG-s a kocsi és azzal is indítom -20 fokban is. Úgyhogy nem számít a melegedés.

Van ilyen 3M-es dörzsim, de az még finomabb felületet csinál. Arra a mosogatószivacsra gondolsz ami olyan, mint a fémforgács?
[k i z z o]2014-10-12 21:01:16 // 34112
Ha nincs Reinz akkor még a Glaser jó lehet, de inkább Reinz + paszta (2000HUF) és száraz lesz a motor. A kipufogók alá pedig tömítőcement - pl. Bosal, ott is tud folyni az olaj a nordnál ha felhordja kicsit, akkor inkább maradjon a leömlőkben:)

A karburátor talpaid nem tudom milyenek, de CNC közelében hamar legyártódik 4 alu talp. Sok mindentől megmenthet (kicsit melegebben járnak a karburátorok, de lehet rakni valami darab benzinálló anyagot, hogy ne legyen direkt a hőátadás a karburátor talp és a szívósor között.)

Mielőtt összerakod a blokkot és hengerfejet is pucold át finom dörzsiszivaccsal, hogy legyen egy kis felületi érdesség, jobb a pasztának. Nem jó a túl jó felület.
[k i z z o]2014-10-12 20:53:22 // 34111
Az olajáteresztőknek bele kell menniük a furatokba, ott valami nem jó, ha nem.

Azaz közel nulla hézagra kell összeálljon tömítés nélkül a blokk a hengerfejjel.
YoYoFlex2014-10-12 20:49:33 // 34110
Hello!

Köszi a gyors reagálást!
Akkor megveszem a Reinz tömítést hozzá. Szerintem az volt, hogy valami olcsó, nem megfelelő minőségű tömítéssel raktam össze előzőleg, hogy megspóroljam azt, aminek a dupláját bukom most a valóságban.

Ha tömítés nélkül felteszem a hengerfejet, akkor az összes olajátfolyón felütközik, mivel jóval nagyobb az átmérőjük, mint a hengerfejen található furatoknak, ezért gondoltam a süllyesztésre. Meg a képeken is látszik, hogy megnyomódtak a hengerfej olajfuratai az olajátfolyóktól.

Az ofszet nekem is feltűnt. Ilyen hitvány lenne a tömítés?

A hengerfejből 0,07 mm-t szedtem le CNC marógépen, még egy ászokcsavart is ki kellett fúrnom belőle a kipufogónál.

A hüvely túllógást ellenőrzöm mielőtt visszateszem. Kösz a tippet!

Mellesleg minden elismerésem az autódhoz. Nagyszerű munka.
[k i z z o]2014-10-12 20:20:59 // 34109
Hi,

a csapoknak el kell tűnniük, ugyanúgy, mint az olajátfolyónak.

Mennyit vettek le a hengerfejből? Én szedtem le már 2mm -t is, akkor is jó volt, de lehet a süllyesztés nem egyforma mély.

Olyan, minta ofszetes lenne a tömítés, sehol nincs centerben a nyomata.

Csakis Reinz tömítéssel rakd össze, Nem kell vastagabb tömítés. (Nincs is, csak csináltatni tudsz.)

Tömítés nélkül össze kell tudd rakni az egészet próbára. Itt kiderül az is, ha "csámpás" a blokk. Volt, hogy ezt is síkolni kellett (ha nagyon megmelegedett.) De ez neked nem lehet gond:) Jó szerszámmal körbemarod úgy, hogy a tőcsavarok benne maradnak...

0.1mm -t a vízperemeknél a blokk még elvisz, a hüvely túllógás legyen jó.

A tűzkarikákat kivéve mindenhol tömítsd le Loctite 5920 -al, zsírtalanítás után. A víztereknél körben, hátul az olajlefolyónál, mindenhol. (Mindegy mit mond Spruell.)

A csapoknak nincs jelentősége túlnyúlás szempontból, 2 kell illeszteni, a többi pedig "tartja" az o gyűrűket.

Végre valaki szétszed valamit:)
YoYoFlex2014-10-12 19:40:50 // 34108
Üdv!

Alfa 75 2.0 Nord 1986 karburátor

Van egy olyan problémám, hogy felújítottam a hengerfejemet, majd pedig feltettem egy új tömítéssel, de az 1. képen látható olajfuraton felütközött a hengerfej, de a tömítés még nem tudta ellátni a funkcióját.

Konkrétan folyt a motor külsején az olaj. Na most levettem újra. Gondolom, hogy a hengerfej-tömítés nem volt megfelelő. Azt írta Paul, hogy a korai motoroknál, ahol van hátsó olajlefolyó, ha összerakjuk újhoz való tömítéssel, aminél nincs ez a lefolyó, akkor a víz és az olaj összefolyik és emulzió lesz belőle. Ez jelentem megtörtént, mivel víz helyett valami trutymó van benne. De ennél mint írtam többről van szó, hiszen nem tudtam lehúzni se. Egyébként javaslatot tesz ennek a hátulsó résznek a letömítésére ezzel a hőálló szilikonos tömítőpasztával.
Ez rendben is volna, de valakinek nincs ötlete, hogy hogy fogom tudni a helyére rakni?
Nekem eddig ezek jutottak eszembe:
1. vastagabb tömítésre van szükség.
2. le kell csiszolni kb. 0,5 mm-t ezekből a kiálló csapokból.
3. rá kell süllyeszteni csapátmérő +0,2 -del a hengerfej olajfuratokra.
olafka2014-10-05 14:19:26 // 34107
Szep hatsokerekes napot mindenkinek. Egy 75 TS elso es hatso futóművet igyekszem rendbe rakni es keresek par alkatrészt. Ha esetleg lenne valakinek 2 db elso lengokar es egy par hatso rugo akkor ésszerű keretek között vevő leszek ezen alkatrészekre.
[k i z z o]2014-10-05 06:40:42 // 34106
Ha itthon nincs, itt van legközelebb:

Myalfa
prooF_752014-10-04 23:29:06 // 34105
Autósbolt A-Z -nél vannak Akron cuccok, még középső felfüggesztő is volt tavaly...
Settantacinque2014-10-03 19:14:35 // 34104
Hello!

Ha kiskardánról beszélünk ,Unixnál van első-középső, hátsó nem biztos. Inkább Akront, mint Impergomot.
Csapágy száma: 6205, bármelyik csapágyboltban
Alfa166JTD2014-10-01 21:10:28 // 34103
Sziasztok!

Komplett kardán felújításhoz merre keressek Hardy tárcsákat, illetve csapágyat újonnan?
djliott752014-09-30 13:55:12 // 34102
Sziasztok.Vettem egy 75 ts-t donornak magamnak de a motorra nincs szükségem ha esetleg valakit érdekelné eladó.Amit tudok róla 4ével ezelőtt kivonták a forgalomból és azóta be se volt indítva állítólag jól ment .
Zoli852014-09-26 20:19:38 // 34101
Nem rossz!

http://www.youtube.com/watch?v=2lWvcQrr6sA
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2014-08-25 20:19:25 // 34100
Amennyire én tudom, simán csak "trim"-nek hívnak mindenféle díszlécet, függetlenül a típusától, anyagától és az elhelyezésétől. Legalábbis a britek.
Tocsa2014-08-25 14:12:22 // 34099
Értem de jobb a békesség csak 20-30 év közöttiek azok a csavarok sok melegedés lehülést kaptak már . :) Az én dizelmotoromban voltak pozicionáló csapok ! (gulietta 2.0 VM TD )
HL_752014-08-23 22:50:37 // 34098
Sziasztok!
Tud valaki forrást TS bal hátsó sárvédő csíkjára ? Mi ennek a neve in English ? Sidestrip ?
Ebay-en sem találok ilyesmit.
1db de HIBÁTLAN darab kellene.
?
Thx!
Settantacinque2014-08-23 22:25:14 // 34097
Így fog történni :-) Köszi kizzo!
[k i z z o]2014-08-23 21:27:35 // 34096
Azért ha visszaviszed, kellene foglalkozzanak vele. Kérdezd meg, hogy fél év után kijöhet e egy szelepülék, láttak e már ilyet javítás után, mennyire megbízható a technológia. Ki fognak nevetni, rávágják, hogy dehogy: ekkor menj ki és vidd be a csomagtartóból a hengerfejet. Az a minimum, hogy engedni fognak az árból:)
DieselManiaco(NagyVad)2014-08-23 16:12:53 // 34095
azért ne legyen lelkiismeret furdalásod,jobb a reinz:D
Settantacinque2014-08-23 15:36:33 // 34094
Ma szedtem le a fejeket, a tömítések hibátlanok. Túl korai volt leszólni a Glasert.
Abban a fejben, amelyikben gáthegesztés volt, az utólagos szelepülék mozdult ki a szívóoldalon. Ezt is a 2T+M csinálta a síkolással együtt. Garancia persze nincs, mert lejárt a fél év. Végén még bocsánatot kérek a spanyoloktól...
DieselManiaco(NagyVad)2014-08-22 17:13:55 // 34092
Kell hogy valami pozícionáljon,nekem is kihagyták őket,félre is csúszott a tömítés pont annyira hogy ki bírta égetni.Szóval ha a blokk teteje okés,Reinz megy bele,és lesznek pozícionálok(a megfelelő méretben) akkor elméletileg jónak kéne lennie.Elvileg.
Settantacinque2014-08-22 14:52:38 // 34091
Namost lehet, hogy az én motorom szar, de nincs benne pozícionáló csap, ill. korábban eltüntették belőle. És a kétliteresben sem volt.

Figi: Valószínűleg nem fogalmaztam világosan. Az Ajusa, Elwis tömítéseknél valóban a vastagsággal egyenes arányban növekszik az ékszám. 0 ék=1.42mm; 1 ék=1.52 mm, 2 ék: 1.62mm.
A Glaser nem így jelöl, ott 0 ék=1.42mm, 1 ék=1.62mm, 2 ék=1.52mm.
Nem a síkolás és anyagfogyás miatt kell vastagabb tömítés, hanem a dugattyúkiállásból kell számítani. Ez (amennyiben a blokkot nem síkolják), a motor élettartama alatt állandó vastagságú tömítést igényel.
Ehhez kapcsolódik, amit szosza kérdezett. A blokk tetejét ellenőriztem síkvonalzóval, nem gáz. Viszont blokkot nem fogok síkoltatni, ott rohadjon meg. Hüvelyeket illeszteni, dugattyú kiállást mérni, hajtást bontani, motort kiemelni (másodszor) nincs energiám.

Tocsa: HF csavarokat cseréltem, ahogy 34085-ben is látszik, de nem gyári előírás, az előző szerelés előtt én is megnéztem datában, mert nem nyúló csavarok vannak benne.
DieselManiaco(NagyVad)2014-08-21 15:10:55 // 34090
data szerint csavar csere nem szükséges...
Tocsa2014-08-21 14:49:25 // 34089
Egy buta de logikus kérdés . :) Hengerfely csavarokat azért cseréltél ?
A kérdéses csapok helyei után lettek furva ? Nem tart ki?
Gábor(figi75)2014-08-21 08:27:20 // 34088
Érdekes,nem véletlenül vannak ezek a jelőlések,mivel az állandó síkolások miatt fogy az anyag is................
.......................2014-08-21 08:08:47 // 34087
A blokkot nézted h sík e a hengerek teteje?
DieselManiaco(NagyVad)2014-08-21 07:30:14 // 34086
A VM-nél találkozott már olyan hibával Buddha cartárs hogy a hf-et lesíkolták ugyan de a pozícionáló csapokból nem szedtek le és az tartotta fel a hf-et,nem forralta a vizet,csak hidegen kifújt.
A glasert,meg ajusát el kell felejteni egy szarkupac az összes,csak Reinzet tegyél bele ha jót akarsz magadnak.
Settantacinque2014-08-20 23:19:02 // 34085
bszl: "40.000 km felett" - nekem még az is kevés kicsikét... :-)
kizzo: http://2tm.hu/motorszerviz.html, ők csinálták. Ott voltam, láttam, igen kritikus vagyok, de nagyon korrektül és pontosan dolgoznak. A síkolást kivehetjük a hibalistából. Új csavarokat is kapott, bár elvileg nem nyúló csavarok vannak benne gyárilag, tehát nem kellett volna cserélni. Nyomatékra és szögrehúzás is O.K. volt, leírás szerint járatás után, hűlési időt kivárva lazítottam, utánahúztam.
Figi: nem növekszik az ékszámmal a tömítés vastagsága! 1.62mm a max, az az 1 ékes.
Gábor(figi75)2014-08-20 21:07:22 // 34084
Tegyél már rá egy 2 ékeset,sosem volt vele gondom!!! :-)
Fangio2014-08-20 20:23:11 // 34083
Vennék 75-ös hátsó elektromos ablakemelőt, ha lenne valakinek elfekvőben.
[k i z z o]2014-08-20 15:55:54 // 34082
Ennyire nem rossz a glaser. Az Ajusa az már veszélyesebb. Síkolás, biztos jó?
prooF_752014-08-20 14:03:47 // 34081
Ja, az Ajusa-ról tudom hogy minősíthetetlen, ezek szerint a Glaser-ben sem bízhat az ember. Reinz-zel csak jó kell legyen, szerintem is azt próbáld.
bszl2014-08-20 13:51:56 // 34080
Mentem már 40.000 km felett egy tömítéskészlettel, de volt, hogy 3.000 km alatt megadta magát. Ezek az AJUSA, GLASER stb. utángyártott cuccok nekem nem nagyon váltak be... :(
Settantacinque2014-08-20 13:28:21 // 34079
Múltkor is a tömítés szakadt el, még nem szedtem szét, de valószínűleg most is. Glasert raktam bele, amikor először baja lett, akkor is az volt benne.
Most Reinz lesz, de könyörgöm, a spanyol kurva anyjukat, 9000 km-t bír úgy, hogy abszolút nem taposom neki???
prooF_752014-08-20 13:06:11 // 34078
Nem nagyon értek a dízelhez, de lehet hogy a tömítés adta meg magát. Milyen tömítést használtál?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak