Fórum >> Típusok >> Giulietta

Föckös2022-11-19 21:24:23 // 13014
és ezek azok az alkatrészek, ahol van létjogosultsága a 3d nyomtatásnak
mesa2022-11-19 20:45:09 // 13013
Megvan a navigáció hangerő! :) Sosem keresném Help menüben :D , de valamiért a digók oda tették, íme
mesa2022-11-19 20:31:39 // 13012
A lamella állító fogaskerékből eltűnnek a fogak és nem nyitja ki. Sakmps szét kell szerelni és átforgatni a fogaskereket oda, ahol még ép, vagy kiékelni icit a pollenszűrnél az alját, hogy tudjon friss levegőt kapni az utastér. (Crománál mi ezzel szívtunk)
Föckös2022-11-19 16:27:42 // 13011
pollenszűrő???
klíma biztosan működik? mert annak marhára le kéne nyomnia
Marcika2022-11-18 20:42:26 // 13010
Sziasztok!

Párásodnak az ablakok. A klíma sem fújja le. A fűtővíz nem fogy.
Van esetleg ötletetek?
mesa2022-11-16 22:31:07 // 13009
Küszöbre nem kaptam választ, de k9zben lejött a GDrive-os térkép mentés. Jó sokáig szívta, aztán a végén derült ki, hogy 126 GB pedig a NA, ROW,mapokat UK, DE, IT update-eket ki is töröltem :DDD

A térkép frissítés nem is annyira izgat most, miután olvastam, hogy a "Performance mode"-ot be lehet kapcsolni. Na az, sokkal jobban mozgatja a fantáziámat, hogy lássam az olaj hőfokot!

Kell rendelnem ezért kábelt, vagy BT-s OBD II-s olvasót, lehetőleg MO-ról...
Tudtok ajánlani valami konkrét egységet, kábelt, amivel minden funkció elérhető? Ami a GT-mbe jó, ide nem, sajnos. Azzal csak az Engine (ECU)-hez lehet csatlakozni. Érdekes. (GM korszak?)
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-16 13:47:45 // 13008
Köszönöm, megnézzük azt a szűrőt. Már vettem is a fiatalkatreszek-ről ilyen szűrőt, csak elmaradt a legutóbbi szerviznél a csere.
Föckös2022-11-16 13:36:09 // 13007
ha tudnátok hány kereskedő hozott be olyan autót ide, ami konkrétan nem indult, nem volt benne kompresszió, és ezért rohadtul lealkudta. Aztán MA egység átmosás meg olajcsere után csak az autókozmetikára költött, és adta el az autót busás haszonnal...
én kettőt biztosan ismerek.
forrasr2022-11-16 12:45:44 // 13006
Gyuri,
a turbó olajozócsőben is ellenőrizd/cseréld a szűrőt újra.(hollanderben van). Gyárilag egy nem jó minőségű műanyag kosaras szűrő van benne, amelyik szeret elmállani a hőtől és elégtelen lehet a kenése a csigának.

Én vettem gyári új hollandert de aztán nem volt szívem betenni. Kapott szűrő nélküli hollandert-nem látom értelmét a turbó előtt egy kis keresztmetszetű szűkítő alkalmazásának.
/ha oda kerül valami akkor el is tömődik jelentős részben,így olaj hiányában megy tönkre a turbó-nem rosszabb mintha belemenne kb/ -de nyilván nem kerülhet oda érdemi szennyeződés gondos karbantartás mellett.
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-16 11:40:23 // 13005
És akkor visszajutunk oda, hogy a Giulia szűrője nem cserélhető és tisztítható...
A Giuliettánál 20e km-enként cserélem a szűrőt, az olajat pedig évente/10ezrenként. Ez szerintem többet számít neki, mint hogy Selénia vagy nem, ugyanis az olaj funkciója (!) hogy lebegteti a szennyeződéseket, ami természeténél fogva felakad a szűrőn, és a hőtől ami ott van, rá is ég. Ez elkerülhetetlen.
Én sem paráznék egy új autónál ezen, ezt egyszerűen el kell engedni.
forrasr2022-11-16 11:39:12 // 13004
Szia,
Sok találgatást olvasgattam a témában-de sajnos nem egyértelmű az eredmény,hogy mechanikus eredetű akár olajozásra visszavezethető vagy éppen solenoid meghibásodása a modul halála.
Két autó amiről tudok az egyik a sajátom- 137e km-nl kellett cserélni a modult- előző két tulaj betartotta a 30ezres olajcsere periódust(nagyjából 25-28ezer km-enként cserélgették az olajat)-szervizkönyv szerint mair szűrője nem volt cserélve.
Másik autóban rövidebb olajcsere periódust tartottak 10-15e-km-es periódusokkal, abban 125e körül kellett cserélni. Volt itt akinek ennyi km alatt már a 3. modul volt az autójában-és van aki 200 e felett jár és nem kellett még cserélje.
győri szervizben mondták volt jeep amiben 2000e km-t bírt- azt is mondták a Giuliáknál nem jellemző probléma...szerintem csak idő kérdése és lesz több is ilyen hibával, csak ugye most járnak a benzinesek abban a korban, hogy elérjék a modul élettartamának a végét. (külföldi fórumokon mindegyik típusnál előjött amiben multiair rendszer volt-amerikai vonalon is a 2,4 benzineseknél úgyanúgy mint a kéthengeres 500as fiatoknál)

Az enyémet márkaszerviz cserélte nem adták vissza a modult-vissza kell küldjék mint egy cseredarabos alkatrészt az volt a mondás. A másik modult ami hozzám került szétszedtem, semmi jelentős olaj lerakódás, vagy kopás nem volt tapasztalható. (solenoidokat még nem tudtam megvvizsgálni-és nem is tudom, hogy jönnek ki-nem látszik oldható kötésnek roncsolás nélkül-piacon a solenoid száma alapján alkatrészt sem találtam)

Hiba tünet mindegyiknél égéskimaradás egy hengerben hideg indítás után-hozzá tartozó hibakóddal- melegen mindegyik tette még a dolgát.
Ami lényeges olajcsere után lehet csinálni kalibrálást a modulra amit javasolnak.(sztem kb átöblíti ezzel a benne lévő töltetet-de ez csak tipp)

Mes-ben: olajcsere: "This procedure will reset all the adaptive parameters of the UniAir module from the control unit after an engine oil change. Turn the key OFF and wait 60 seconds after successfull execution of this procedure to let the ECU reset its internal registers."

Amit javasoltak a győri szervizben,hogy nem tesz jót a modulnak ha sok napig le van állítva az autó indítás nélkül, mert akkor jobbal leürül a modul és többször megy elégtelen kenéssel az indítás során.
Nagyjából szerintem érdemes számolni a modul cseréjével 120-150ekm között (üzemórás jellegű sok esetben az előfordulása), Giuliettához már olcsóbb az alkatrész és nem nagy bontással jár a csere, várhatóan Giuliához is lesz majd kedvezményes ár.

Javítás szerintem két esélyes, mert ha egyik solenoid feladja feladja majd egy másik is, aztán lehet szétszedni megint-és minden bontás egy rontás ahogy egy barátom szokta mondani...
SD2022-11-15 21:41:23 // 13003
Végül is akkor megint csak oda lukadunk ki hogy szeretni kell, gondozni, aztán meglátjuk mit dob. Végül is azt a gyárban sem mondták hogy örökké jó lesz:P
Csak így egy ilye érintetlen paripával néha jó lenne tudni hogy ez is szalad 300ekm-et, mint a régiek:)
És nyilván én mint a 30 év mulvai tulajdonosa most magamnak akarok tanácsot adni hogyan óvjam:D
mesa2022-11-15 19:57:45 // 13002
Nekem spsem volt MA motorom, de egy időben rágtam a témát!

Egy elég jelentős eu-s alfás szerizyhálózat vezetője megírta a tuti MA témában.
A lényege röviden: ha időnként megjáratod, rendesen cseréled a bele való olajat, sokkal hamarabb, mint az előírt, lényegében évente, cseréled vagy tisztítod a MA szűrőt, meg még egy-két varázslás tudományába vesző vezetéstechnikai tipp, akkor 50%-kal kevesebb az esélye, hogy akkor menjen tönkere, amikor... :-)

Szerintem ezen kár agyalni addig, ameddig nem probléma. Használd, ahogy jól esik, időnként add meg, ami jár és élvezd!
SD2022-11-15 16:39:40 // 13001
Ide is be tolakodnék:)

Sziasztok friss Giulia tulajként és nem friss alfásként, jöttem tüzet szítani:)))

Szóval a Giu fórumban elkezdtük körbejárni a MultiAir kérdéskört, és azok az autók elég újak még hogy nagy tapasztalat legyen belőle, elvileg más is maga az egység.

Ettől függetlenül van pár eset ahol már gariban cserélték, és van ahol pont lejárt a gari.
Minden esetben ingadozó alapjárat és missfire előzte meg.

A kérdésem az hogy nektek akik már több tapasztalattal bírtok mi gyilkolja meg a MultiAir egységet?

Amit eddig olvastam találtam:
- ritka vagy nem megfeleleő olajcsere
- MultiAir szűrő csere elhanyagolása

Ezen kívül nálatok kinek pusztult meg az egység?
- Aki állandóan tiltáson forgatta
- Vagy aki nyomatékból röfögteti

Mik az élethosszabbító praktikáitok:
- sűrűbb olajcsere?
- egyéb trükk?

Ha megdöglött van-e már aki diagnosztizálja, javítja, mik a jellemző hibák?
Törkik, kopik, menet szakad, szelenodid megy el?

Javítható-e?
Érdemes-e pl: egy rosszat elrakni?
Most a Giuliákon a márkaszervít csak cseréli és ott 1m+ a mutatvány.
Nem sűrű eset de előfrodult már.
mesa2022-11-14 19:38:01 // 13000
Gyári küszöb levétel küszöbön áll.

Észrevettem, hogy egyik oldalról az összes patent elhalálozott a gyári sportküszöb alól. Így meg az egész el is csúszott egy fél centit. Tolni nem bírok rajta, új alsó =fekete) patentokat megrendeltem, de nem mennek a helyükre a z elcsúszás miatt
Le kell tehát vennem a küszöböt és a fehér gombokat a vájatokban arrébb tenni?
(Egyúttal lehet ki is fújnám viasszal a lyukakon át a belső küszöböt)

Kérdésem, hogy szedte-e már le valaki, mire kell számítani? Mivel lehet a legkönnyebben? (Egy videót találtam egy angol emberkével, valami műanyag pajszerrel ügyködött), nekem, persze max vonalzóm van műanyagból, amivel kevésbé sértsem fel a fényezést, illetve alis kárpit leszedő, de az lehet kevés lenne és előbb meghajlana, törne
mesa2022-11-14 19:27:37 // 12999
Zolibácsi, pettinke!

Köszönöm a választ! Ismerkedem a leírással, még a Magick-ról sem hallottam soha. :-)
Ha jól értelmezem, előbb kell egy ROM frissítés és utána arra a 2013-as térkép, majd arra egy 2017-es?

HA ez tényleg másfél óra és közben járatni kell a motort, akkor engem golyószóróval lelő a szomszéd ... :-D

Most letöltök mindent (UK, Italy kivételével), biztos, ami biztos.
Zolibácsi2022-11-13 19:29:47 // 12998
Igaz, de ahogy látom Mesa-nak ez meg jó lehet.
pettinke2022-11-13 19:18:47 // 12997
igen, ezt leírást találtam annó én is, de benne van - ahogy írtam - hogy csak bizonyos firmware verzió alatt működik. márpedig én frissítettem a rádiót, mert egy csomó funkció (pl. MP3 folder kezelés) teljesen kaka volt.
így lyukadtam ki oda, amit írtam: a gyári navi jó lesz C vágánynak...
Zolibácsi2022-11-13 10:11:18 // 12996
Én Fiat 500X-el jártam körbe ezt a témát. Egyik magyar hivatalos szerviz sem tudja frissíteni. Nem is értem hogy lehet ennyire fos a támogatás, hatalmas csalódás volt.
Ez a két oldal segített megoldani otthon a frissítést és 2022-es térképem van.
Leírás pontos, kivéve, az egyik fájlban van egy láthatatlan karakter amit cserélni kell, mármint a fájlt, abban az esetben ha nem frissül meg.


https://forum.xda-developers.com/t/uconnect-6-5-alfa-fiat-root-access.3828426/
https://www.alfaowner.com/threads/uconnect-map-update-2018.1173061/
pettinke2022-11-12 23:11:49 // 12995
Én pár éve körbejártam, akkor két út látszott:
- kereskedésben sok pénzért
- hackelve valami leirás alapján, de az újabb SW verzióra állítólag már nem volt jó.

Abban maradtunk, hogy nem kell, telefonról navigálunk amúgyis.
mesa2022-11-12 18:19:19 // 12994
Valaki tud segíteni térkép frissítésben?
Hiába regisztráltam a megfelelő helyen, Magyarországra nagy ívben tesznek... :P
Fogalmam sincs, van-e elérhető valahol Felhőben, vagy magánkézben... ;-)

Uconnect 6.5 verziószámok az autómban:


Software version: 14.10.0
NaviServer: 9.10.2.381395
Map database: CMCVP4EU;NQEU2012Q4;20130328

Nem tudom, ez dátum akar-e lenni mert az autó is későbbi gyártású, mint 2012Q4, de még 20140428-nál is :D
Marcika2022-11-12 09:44:02 // 12993
Szia!

Esetleg meg tudod adni, pontosan mit vettél és mennyiért?
Nem ismerem.
Jól értem, hogy van egy háttértár, amit a rádiócsati cdtár helyére csatlakoztatsz?
Hova szerelted be?

Előre is köszi!
Föckös2022-11-11 19:33:51 // 12992
hát.. én odacsaptam mellé egy loudlinket, és a blueandmet csak kihangosítóként használom. ..
Marcika2022-11-11 13:59:58 // 12991
Sziasztok!

Elérhetetlen számomra a blueandme oldala. Régen legalább egy egyszerű böngészővel meg tudtam nyitni (http miatt), de most már azzal sem.
USB elkezdte a "no media found" témát. Nem tudom újrainstallálni, mert nem tudom honnan letölteni.
Esetleg valakinek megvan a frissítés? Azt hiszem 5.6-ig tudtam frissíteni annó (Giu 2011)

Előre is köszönöm!
mesa2022-11-11 13:53:39 // 12990
Üdv!
Ezennel bejelentkezem a giuliettás tagok közé (is) :-)


Megvan a drága! Persze egy pár nap után jönnek elő a szerelemtől nem látott, vagy neki elnézett dolgok (pl., törött belső kilincs :D

Most olyan kérdésem lenne (majd jön a többi is), hogy a navigációnak/speed limit a hangerején lehet állítani? (Uconnect 6.5) Menet közben alig hallom, főleg zene mellett, hiába halkítja le a bal oldalt
Zadia2022-10-28 07:48:29 // 12989
Tegnap végre meg tudtam tenni egy nagyobb távot. 430 mérföldet autóztam a szerelmemmel és 6.3 liter fogyasztott el átlagba. A bosszúság az volt csak az egészben,hogy 4 dugót is végig álltam. 3 dugónál kerestem alternativ útvonalat. Gyönyörű hegyes,kanyargós útvonal. ÓÓÓÓ mondom de fasza lesz.erre ott meg javitótták az utat és kialakult egy 2,3 mérföldes sor. Beszoptam. Azért összeségében jó volt.
AlfaWatch2022-10-25 21:13:30 // 12988
Köszi szépen! Esetleg privátban el tudnád az elérhetőségét küldeni nekem?
forrasr2022-10-24 12:03:41 // 12987
Szia, Milyen motor van az autóban? 120 lovas vagy 170le multiair?
Föckös2022-10-23 18:24:48 // 12986
Kacsó András, Budakeszin.
AlfaWatch2022-10-20 16:43:53 // 12985
Sziasztok!
Régen jártam felétek, egy kérdést szeretnék feltenni, ha valaki tudna segiteni, az nagyon jó lenne. A kis Alfa most lesz 5éves és a szerviz is esedékes. Szerintetek szakszervizbe vigyem, utóbbi 3 alkalommal a Kelet-pesthez vittem, vagy keressek, esetleg tudtok ajánlani egy megbízható Alfához értő szervizest. Nekem ajánlottak egy szervizt Gödöllőn,akik olasz autókhoz értenek. Pestet részesíteném előnyben.
Köszi előre is mindenkinek a segítséget!
someday2022-10-19 08:11:19 // 12984
Sziasztok!

A kocsi aggasztó tűneteket produkál. Hidegen mikor indul - főleg reggel első indításnál - van hogy beindul majd lefullad.
Ma reggel viszont már inkább kétségbeejtő volt.
Beindítom, vacakol a fordulat, állnék ki és teljesen begyengül nem tudja eldönteni hogy lefulladjon e és furán-hangosan kattog valami a motortérből, mint a klíma mikor kapcsol.
Leállítotom, újraindítom és jó. :(
Ez valakinek ismerős, esetleg valami típus-tipikus?
Ma viszem szerelőhöz kábelcsere miatt, de az alfák mindig misztikusak a szerelőknek, jó lenne valami támpont.
Szabolcs 1592022-10-18 09:43:28 // 12983
alany egy Alfa Romeo Giulietta 1,6 jtdm 105le ,szerintetek
zümi1662022-10-15 14:15:17 // 12982
Azóta átböngésztem a hahut, valóban inkább 7 az a 8...
G-MANN🍀2022-10-14 07:02:37 // 12981
Sztm igen, de meg lehet próbálni. 7.4 sztm reálisabb lehet. 😉
zümi1662022-10-13 19:20:09 // 12980
Üdv Mindenkinek
Csak kíváncsiságból puhatolózok, adott egy 2020-as októberi, újonnan 6.5 mihályért megkaparintott, 1.4 benyás, Sprint + pár aprósággal felszerelt, 16 ezer km.-es Giulietta (egy jól bejáratott szalonautó). Szerintetek ördögtől való lenne 8 gurigát kérni érte...?
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-13 10:51:17 // 12979
Ez az N-ben nagyon kellemes kis autó ez olyan jól hangzik XD Városban én sosem kapcsolom D-be, mert vagy a pulzusom szalad el, vagy valakit esetleg megbántok az utakon, vagy ilyesmi. N-ben kellemes, mert szinte kulturáltnak és szociálisnak érzem magam, aki képes beilleszkedni. Miközben azért gázfröccsel váltok, és azt a zöldet még...elééérjüüük! És el basszus..és aztán be is fordul XD
Föckös2022-10-13 08:33:25 // 12978
éppen tegnap mentem haza vele, mert már pár napja a garázsban állt, a qv-val jártam.
nem reklámozni akarom, de igazából az volna a legjobb, ha mindkét autót megtarthatnám. N-ben nagyon kellemes kis autó, D-ben meg előjön az elmebeteg :-)
Greene2022-10-12 21:45:08 // 12977
A barátom a feleségét akarja meglepni vele. Ha multiair az se baj,ha amúgy jó az autó, és rendesen volt karbantartva. Amúgy átküldtem neki ezt az autót. Az 1.2-es Skoda Rapid után lehet, hogy picit erős lesz ez nekik. :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-12 18:02:24 // 12976
Pedig ott a tuti Multiair Giulietta normális állapotban alább pár hozzászólással. Ne a Multiairtól félj, hanem hogy rádtonak valami romot egy kereskedésben. :-)
Ha a barátod szeret vezetni, kövesd el a merényletet, hogy kipróbáltatsz vele egy 170 lovast. Nem akar majd kiszállni :-)) Mellesleg két éve napi járósunk egy ilyen, lényegében csak olaj+szűrők + tankolás, ennyi vele a feladat. Két éve nem használtam OBD kiolvasót sem, remélhetőleg ez így is marad. Jön, megy stabilan, nincs vele az égvilágon semmi attól hogy Multiair. Ja de... iszonyat mód szórakoztató, nagyon megy, nagyon kanyarodik, hörög, tüsszög..hatalmas akarat van a kis dögben XD
Greene2022-10-12 17:31:34 // 12975
Egy barátomnak keresek Giuliettát. 1.4 benzin, manuális, lehetőleg nem multiair-est. :)
alfa1562022-10-08 11:10:15 // 12974
Köszi a tippet, amúgy ez mitől van? Lehet tudni?
Öcsi2022-10-06 22:04:31 // 12973
Amikor megvettem az autót, kb 2-3 hónap után vettem észre, hogy kulccsal nem nyílik. Tatáról rendeltem zárbetétet, és kicseréltettem, a szaki átrakta a lamellákat az én kulcsomhoz. 2017. 03-ban történt, a blogomban olvashatod, ha még aktuális a dolog.
Föckös2022-09-19 09:46:08 // 12972
Hölgyeim, Uraim.
Utolért a kapuzárási pánik, egy QV tulajdonlásában valósult meg.
Így eladóvá vált Bianca.
2011es, Multiair, jól felszerelve, 153ezer km-el.
Kb két hete cseréltünk olajat, és minden szűrőt.
Törésmentes.
17es turbina felniken vredstein nyári gumik, idén vásároltak.
16os felniken 2019es michelin alpin6os gumik.
Multiair Tuning and Development által készitett remap, N-fokozatban 200lóerő.

Mindennapos használatban volt/van, mindene működik hibátlanul, nem kereskedős, políros, kiglancolt illatos, ámde komoly összegeket ráköltős darab.
alfa1562022-09-18 14:22:37 // 12971
Sziasztok, Julisomat nemtudom kulcsal nyitni, belemegy mindkét kulcs de nem fordul el. Csak távirányitóval lehet kinyitni. Mi történhetett? Tippek? Köszi előre is!
Marcika2022-09-16 12:31:03 // 12970
Szia!

Mindig helyén kell kezelni a netes infókat, de én itt szoktam megnézni:

ilcats.ru

Ez alapján úgy tűnik ez a gyári akksi, amit Te is írtál. Képet vágtam be róla, igaz semmit sem ír.
Az alfaalkatreszek.hu oldalon kapható, ők biztosan tudnak segíteni. Ha beregisztrálsz, akkor 18% kedvezménnyel, most 56.709 Ft-ért kaphatod meg.

Egyébként én is innen vettem észre, hogy haldoklik az akksim. Lekapcsolt pár extrát. Pár hét múlva nem indult.
pakai932022-09-14 07:53:20 // 12969
Köszönöm!
Akkor azt hiszem a Bosch S4E 051 jobb+ (60Ah/640A) EFB akksija lesz a nyerő, ez még árban is egész elfogadható.
pettinke2022-09-14 00:35:09 // 12968
nem hiszem, hogy az 5% kapacitáskülönbség bármit számítana.
ha a fizikai méret és saru elhelyezkedés stimmel, az indítóáram nagyobb, és a kinézett akku start-stopos, akkor OK.
pakai932022-09-13 18:42:58 // 12967
Arra gyanakszom, hogy az utolsókat rúghatja az akkumulátorunk mert mióta megvan az autó (1 hónapja) még egyszer sem állította le a motort a stop/start rendszer.

Gyári emblémás Magnetti Marelli van az autóban 63 Ah 450 A. Ma csináltam egy tesztet az akksira és 318 A az indítókészsége és 12,41 V a feszültsége. A műszer szerint jó csak tölteni kellene, de nem szeretnék télen ott maradni sehol sem, a stop/start nem működése egyáltalán nem is zavarna legalább nem kell nyomkodni a gombot mindig. :)

Viszont sehol nem találom a gyári akkumulátor specifikációit, nekem picit gyanús ez a 63 Ah / 450 A.

Pekidin és nagy alkatrészbeszállítónál is rákerestem alvázszám alapján milyennek kellene lennie az autóban (elvileg 71752830 a cikkszáma), de Google barátom nem talál semmi használhatót rá. Az alkatrészbeszállítók rendszere sem hoz rá semmi kézzel foghatót, viszont minden leváltó utángyártott akksi 60 Ah / 640 A teljesítmény adatokkal rendelkezik.

Az alany egy 2013-as FL elötti Gliulietta 1.4 TB 120 LE.

Előre is köszönöm a segítséget!
Forsberg2022-09-09 14:49:01 // 12966
Tehát mindenben megegyezik a gyári mérettel, de ez ET35 és nem 41.
Forsberg2022-09-09 13:58:53 // 12965
Sziasztok!

Nem vagyok egy felniguru, ezért lenne egy kérdésem.
5x110 7jx17H2 ET35 65,1mm méretű felni gond nélkül felmegy a Giuliettára?

Köszönöm
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak