Kazes☻2022-01-19 21:01:01 // 6439
Ja, értem... akkor az még odébb van. :)
Giuntini2022-01-19 20:21:49 // 6438
Még sehogy! Először a 159 legyen kész! 7-én viszem Csörihez, pont ma kaptam meg Alfa Depoból a hátsó lengőkart.
A MiTo-val egyébként ha nem jön vissza az igazi munkám, terveim lennének. Költségkímélőbb lenne pénzkeresetre használni, mint a 2,4-et. Ha az a project nem jön be, könnyű szívvel eladom...
A MiTo-val egyébként ha nem jön vissza az igazi munkám, terveim lennének. Költségkímélőbb lenne pénzkeresetre használni, mint a 2,4-et. Ha az a project nem jön be, könnyű szívvel eladom...
Kazes☻2022-01-19 14:20:08 // 6437
Hogy' áll a vadászat? :)
tdemeter2022-01-18 09:02:51 // 6436
Az új emblémák már megvannak:)
2007-es, de ezt senki sem mondaná meg az állapotáról....
2007-es, de ezt senki sem mondaná meg az állapotáról....
Giuntini2022-01-18 08:26:14 // 6435
Kopott az embléma!😊😊😊
De tényleg nagyon szép!
Mikori a vas?
De tényleg nagyon szép!
Mikori a vas?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-18 08:09:47 // 6434
500L inkább :DDD
no meg ez benyás... majd kiderül mit bír...
no meg ez benyás... majd kiderül mit bír...
Zolibácsi2022-01-18 06:56:49 // 6433
Szép ez a fehér 500x :)
Nekünk az 500x 1.6 jtdm 42 ezernél gyári kuplung hibás lett és csere. Majd most vezérlés oldali motortartó bak csere lesz.
Nem vagyok hanyattesve a minőségtől.
Nekünk az 500x 1.6 jtdm 42 ezernél gyári kuplung hibás lett és csere. Majd most vezérlés oldali motortartó bak csere lesz.
Nem vagyok hanyattesve a minőségtől.
leopop32022-01-17 22:45:12 // 6432
Gratula városban tökéletes!
Sok boldog km-t vele! 😁
Sok boldog km-t vele! 😁
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-17 17:57:25 // 6431
Nem magamnak...én Alfabuzi vagyok 🤣🤣🤣
tdemeter2022-01-17 16:33:52 // 6430
Jó,de akkor miért vetted?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-17 16:01:46 // 6429
Köszi de nekem ez sem tetszik, kocka izé 🤣🤣🤣
tdemeter2022-01-17 15:26:11 // 6428
Grat! Ez mindig is tetszett!
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-17 15:16:25 // 6427
zgi5212022-01-17 14:06:48 // 6426
sok -sok asszonka álma lehetne .. :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-17 14:03:14 // 6425
Ez nagyon szép kis autó! :-)
zgi5212022-01-17 14:01:17 // 6424
ez egy baromi nagy szerencse volt! kár lett volna otthagyni, ennyiért ilyen állapotú Mito... nem igen van/lesz
tdemeter2022-01-17 14:00:09 // 6423
Szinte könyörgött, hogy hazavigyem, azóta sem bántam meg :)
Annyira ritka ebben az összeállításban, hogy nagyon megtetszett.
Annyira ritka ebben az összeállításban, hogy nagyon megtetszett.
zgi5212022-01-17 13:44:31 // 6422
gyönyörű kis ékszerdoboz fúúúha! gratula, nem csoda hogy beleszerettél..
a Bravóm volt ilyen színű, asszem a hivatalos neve "elefántcsont -metál" volt talán
sok szép élmény vele!!
a Bravóm volt ilyen színű, asszem a hivatalos neve "elefántcsont -metál" volt talán
sok szép élmény vele!!
Giuntini2022-01-17 13:21:04 // 6420
Húgom 2003-ban vette újonnan a Punto 1,4 16V-t. Igazából ő ridegtartásban hajtja, én viszem szerelőhöz. 308 ezer km van benne, a motorhoz nem kellett hozzányúlni! Kopó alkatrészek cseréje, féltengely csuklók, kuplung. Szóval a Puntóra épülő autó nem rossz ómen, hanem hatalmas erény!
Osztom amit írtál!
Osztom amit írtál!
tdemeter2022-01-17 13:02:40 // 6419
leopop32022-01-17 12:57:44 // 6418
Benzinest akar Emil
zgi5212022-01-17 12:53:49 // 6417
igen, a maciarccal barátkozni kell :)
de komolyan, mikor hoztuk haza vidékről és először hajtottunk fel tempóban a pályára egy nagyobb íves felhajtón , hasonló meglepetés volt mint Julisnál, hogy helló ez így betapad a kanyarban a kis 17 -es papucsain? :) vaouuuu
de komolyan, mikor hoztuk haza vidékről és először hajtottunk fel tempóban a pályára egy nagyobb íves felhajtón , hasonló meglepetés volt mint Julisnál, hogy helló ez így betapad a kanyarban a kis 17 -es papucsain? :) vaouuuu
zgi5212022-01-17 12:46:28 // 6416
köszönjük!
sztem a családban (faternál is) szerencsénk volt az olaszokkal.
(1x Punto I, 2x Punto II, 2x Grande, 1x Bravo I, 1x Bravo II)
nekem simán ők alapozták meg a Julist! semmilyen fenntartásom nem volt az olaszokkal, sőt.
volt német és japán autónk is, szerviz és költségigényesebbek voltak.
a nejem 1 literes ecoboost kisautójának éves ALAP (nem extra) márkaszerviz díja 20% -al magasabb volt mint Julisé legutóbb. :)
a FFF már csak ósdi sztereotípia :)
én továbbra is várom a sztárfotóid az Y -ról.. :)
sztem a családban (faternál is) szerencsénk volt az olaszokkal.
(1x Punto I, 2x Punto II, 2x Grande, 1x Bravo I, 1x Bravo II)
nekem simán ők alapozták meg a Julist! semmilyen fenntartásom nem volt az olaszokkal, sőt.
volt német és japán autónk is, szerviz és költségigényesebbek voltak.
a nejem 1 literes ecoboost kisautójának éves ALAP (nem extra) márkaszerviz díja 20% -al magasabb volt mint Julisé legutóbb. :)
a FFF már csak ósdi sztereotípia :)
én továbbra is várom a sztárfotóid az Y -ról.. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-17 12:45:28 // 6415
szintén zenész, ugye én Macilacinak neveztem el még anno de ezt tartom is nekem nem jön be az eleje és tényleg sok alkatrész megegyezik a Puntoéval, de mivel volt Punto Evo-nk is van összehasonlítási alap, a Punto fasorban sincs a Mito-hoz képest, ez tényleg egy sportos kisautó szép beltérrel...
tdemeter2022-01-17 12:42:59 // 6414
Valszeg ez minden 3 ajtósra igaz ! Bár az ypsilonnak nincs olyan hosszú ajtaja, de az amúgy rövidebb is..
tdemeter2022-01-17 12:41:48 // 6413
Dízelt akarsz biztos? Én már nem mernék venni. A 16 szelepes 1.4-es fiat motor 6.8-at eszik városban.
Biztos nem küzdenék vele.
Azt is hallottam, hogy annyira kicsit az 1.3-as jtd, hogy nem tud elég hőt termelni a regenhez és emiatt ezekkel baromi sok dpf gond van.
Biztos nem küzdenék vele.
Azt is hallottam, hogy annyira kicsit az 1.3-as jtd, hogy nem tud elég hőt termelni a regenhez és emiatt ezekkel baromi sok dpf gond van.
zgi5212022-01-17 12:40:14 // 6412
egy dolgot be kell vallani.. elegáns és szép, de picit kényelmetlen a 3 ajtós mivolta.
ennél az Y csak kisebb lehet..
parkoláskor, kiszállásnál! nehéz az ajtó ez tény.
azért olykor ülünk benne négyen is.
2 fővel, vagy egyedül nem gond.
ui:
a DNA rögtön D -be kerül indulás után :P
ennél az Y csak kisebb lehet..
parkoláskor, kiszállásnál! nehéz az ajtó ez tény.
azért olykor ülünk benne négyen is.
2 fővel, vagy egyedül nem gond.
ui:
a DNA rögtön D -be kerül indulás után :P
tdemeter2022-01-17 12:39:32 // 6411
Nézd, én elhiszem, írtam, hogy nem vagyok szakértő.
Örülök, ha nektek jó! Remélem sok örömöt ad majd sokáig!
Örülök, ha nektek jó! Remélem sok örömöt ad majd sokáig!
zgi5212022-01-17 12:30:15 // 6410
a mienk (77kW) 2010 -es EuroV
csodálnám ha 8V motorból lenne Euro6.. :)
csodálnám ha 8V motorból lenne Euro6.. :)
zgi5212022-01-17 12:26:54 // 6409
ezt kifejezetten cáfolom! a nejem 9 évig használt (újként vásároltuk) egy 1.4 8V Grande Puntót,
semmilyen probléma nem volt vele! 2x cseréltünk akksit, egyszer nyári gumiszettet. évenként a kötelezők márkaszervizben.
1 nap alatt elvitték!
először bántam, hogy jó lett volna a skacoknak a MiTO előtt, most már nem bánom, mert
én is azt hittem a MiTo egy másképp burkolt Punto, de nagyon, nagyon NEM!
a kis kanyarvadászt annyira megszerettük, hogy a lányom azt mondta SOHA nem adja el.
(mondtam neki nana :))
igen, mindenki készüljön egy használt autó vásárlásnál plusz zsé -vel! mi is 300k-t költöttünk rá, (fékek, akksi, gumik, klima, ablaktörlő, szélvédő javítás) azóta egy éve csak megy.. :)
semmilyen probléma nem volt vele! 2x cseréltünk akksit, egyszer nyári gumiszettet. évenként a kötelezők márkaszervizben.
1 nap alatt elvitték!
először bántam, hogy jó lett volna a skacoknak a MiTO előtt, most már nem bánom, mert
én is azt hittem a MiTo egy másképp burkolt Punto, de nagyon, nagyon NEM!
a kis kanyarvadászt annyira megszerettük, hogy a lányom azt mondta SOHA nem adja el.
(mondtam neki nana :))
igen, mindenki készüljön egy használt autó vásárlásnál plusz zsé -vel! mi is 300k-t költöttünk rá, (fékek, akksi, gumik, klima, ablaktörlő, szélvédő javítás) azóta egy éve csak megy.. :)
zgi5212022-01-17 12:17:29 // 6408
érdekes ez a regenerálás, én a Giuliában egyetlen egyszer láttam hogy kiírja, a műszerfalon a regenerálna. akkor mikor átvétel után hazagurultam vele (pályán), azóta SOHA!
hasznátlam párhuzamosan egy Octaviát, talán két évvel ezelőtt láttam utoljára kijelezni
a DPF ikont.
való igaz, 99% hosszútávon járok velük.
hasznátlam párhuzamosan egy Octaviát, talán két évvel ezelőtt láttam utoljára kijelezni
a DPF ikont.
való igaz, 99% hosszútávon járok velük.
Giuntini2022-01-17 12:15:47 // 6407
Kérdés!
EU6 milyen évjárattól számítható a MiTo-nál? Létezik, hogy 2012-es 8V EU6-os?
EU6 milyen évjárattól számítható a MiTo-nál? Létezik, hogy 2012-es 8V EU6-os?
Giuntini2022-01-17 11:26:05 // 6406
Gyuri, ismerjük annyira egymást, hogy elfogadjam érvelésedet, véleményedet.
Csak nálam teljesen más a szitu! Nálam a 159 nem válna kettes számú autóvá! Amíg nem jött a Covid, évi 18-20 ezret mentem vele, úgy hogy a városi használat le volt redukálva az említett hátrányok miatt. Így is símán elmentem mondjuk 13-15 ezret autópályán, hosszabb távokon. Csak az a leredukált városi használat bántotta legjobban az autót, a 6-10 km-es hidegüzemek.
A 159 ugyanennyit menne, pláne ha megtartom nyárra a munkámat a Múzeumban, tehát az autó menni fog! No1 autó marad! Pláne, hogy idén mindenképpen ki akarok menni vele Olaszországba.
A MiTo csak azt az űrt fogja betölteni, azt a kevesebbet, ami a 159-nek nem megy! Sőt többet, mert nem fogok trógerolni szatyrokat a piacról, mmert harom km-re nem indítom be. Szóval a 159 ugyanaz marad ami eddig volt, csak érkezik hozzá egy kis segítség.
Csak nálam teljesen más a szitu! Nálam a 159 nem válna kettes számú autóvá! Amíg nem jött a Covid, évi 18-20 ezret mentem vele, úgy hogy a városi használat le volt redukálva az említett hátrányok miatt. Így is símán elmentem mondjuk 13-15 ezret autópályán, hosszabb távokon. Csak az a leredukált városi használat bántotta legjobban az autót, a 6-10 km-es hidegüzemek.
A 159 ugyanennyit menne, pláne ha megtartom nyárra a munkámat a Múzeumban, tehát az autó menni fog! No1 autó marad! Pláne, hogy idén mindenképpen ki akarok menni vele Olaszországba.
A MiTo csak azt az űrt fogja betölteni, azt a kevesebbet, ami a 159-nek nem megy! Sőt többet, mert nem fogok trógerolni szatyrokat a piacról, mmert harom km-re nem indítom be. Szóval a 159 ugyanaz marad ami eddig volt, csak érkezik hozzá egy kis segítség.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-17 11:25:58 // 6405
Egy kicsit benne volt a kezed XD
Kazes☻2022-01-17 11:15:45 // 6404
Ez a tockos rész... hmm... teccik! 😉
😅
😅
tdemeter2022-01-17 10:54:59 // 6403
Nemtom, eddig minden volt ami kellett nekem. Az összes alkatrész amit betettünk gyakorlatilag fiat volt, csereszabatos azzal.
Most mondanám, hogy menj és nézz szét egy másik boltban de úgysem fogsz :))
Most mondanám, hogy menj és nézz szét egy másik boltban de úgysem fogsz :))
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-17 10:49:12 // 6402
"És az jó lenne?"
Így sosem tudod meg :-) Ezért mondom, a szíved a 159-é, esélyt sem adsz másnak. De nem akarlak bántani ezzel. Csak finoman piszkállak vele, az nem baj, remélem XD
A 159 2.4 nálam is először csak téligumit nem kapott, aztán átkerült a kisebb beállóba amolyan hosszúkat utazós autónak. Ott parkolt és várta hogy használjuk. Én is elhittem, hogy jó így. A Giulietta meg jött és felforgatott mindent.
Én sem voltam rákattanva, nem is vártam tőle igazán semmi különöset. Annyit akartam, hogy Kingának tetszen, legyen egy megbízható, jó autója amivel a napi dolgokat intézi.
Amit kaptunk a kis autótól, arra nem számítottam. Újra lett kedvem vezetni, kerülővel hazajönni (és nem a nyomorult DPF miatt), visszadta azt a szabadságot ami nekem az autózás volt. Ha nincs a Giulietta, valószínűleg Giulia sincs. Bele voltam punnyadva a Zen állapotba. Beülök, csendben, gyorsan elmorajlik bárhova, jó érzés, nagyon jó. Aztán letesszük és óvjuk, féltjük, mert kényes műszer, meg nembírjaavárost, meg dépéeff. És használjuk a napi autózásra szánt Giuliettát. Ismerős szitu, nem? :-)
Ha Giulietta helyett valami offot veszünk, szerintem ma is ott porosodna a 2.4 a beállóban. De ez a kis Chili, ez nagyon Alfa. És ugyanmár. Valahol egy Alfa lényege nem az, hogy féltsük mindentől, hanem hogy megadja azt az igazi szabadságot és vidámságot. Sentimento! Na hát abból van benne egy nagy vödörrel az biztos :-)
A 159 rákényszerített, hogy én legyek az autóért. Így viszonylag békés és felejthetetlen 5 évet "vonultunk" együtt. A Giulietta a képembe röhögött, adott egy tockost, hogy "hülyegyerek" az autó van érted, toljad neki, élvezd! És akkor Zen-nek mennie kellett :-)
Így sosem tudod meg :-) Ezért mondom, a szíved a 159-é, esélyt sem adsz másnak. De nem akarlak bántani ezzel. Csak finoman piszkállak vele, az nem baj, remélem XD
A 159 2.4 nálam is először csak téligumit nem kapott, aztán átkerült a kisebb beállóba amolyan hosszúkat utazós autónak. Ott parkolt és várta hogy használjuk. Én is elhittem, hogy jó így. A Giulietta meg jött és felforgatott mindent.
Én sem voltam rákattanva, nem is vártam tőle igazán semmi különöset. Annyit akartam, hogy Kingának tetszen, legyen egy megbízható, jó autója amivel a napi dolgokat intézi.
Amit kaptunk a kis autótól, arra nem számítottam. Újra lett kedvem vezetni, kerülővel hazajönni (és nem a nyomorult DPF miatt), visszadta azt a szabadságot ami nekem az autózás volt. Ha nincs a Giulietta, valószínűleg Giulia sincs. Bele voltam punnyadva a Zen állapotba. Beülök, csendben, gyorsan elmorajlik bárhova, jó érzés, nagyon jó. Aztán letesszük és óvjuk, féltjük, mert kényes műszer, meg nembírjaavárost, meg dépéeff. És használjuk a napi autózásra szánt Giuliettát. Ismerős szitu, nem? :-)
Ha Giulietta helyett valami offot veszünk, szerintem ma is ott porosodna a 2.4 a beállóban. De ez a kis Chili, ez nagyon Alfa. És ugyanmár. Valahol egy Alfa lényege nem az, hogy féltsük mindentől, hanem hogy megadja azt az igazi szabadságot és vidámságot. Sentimento! Na hát abból van benne egy nagy vödörrel az biztos :-)
A 159 rákényszerített, hogy én legyek az autóért. Így viszonylag békés és felejthetetlen 5 évet "vonultunk" együtt. A Giulietta a képembe röhögött, adott egy tockost, hogy "hülyegyerek" az autó van érted, toljad neki, élvezd! És akkor Zen-nek mennie kellett :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-17 10:40:24 // 6401
elhiszem, szép kis autó nekem ilyen egyedi gyártású viszont pont ezért nem kéne, semmi nincs hozzá...
tdemeter2022-01-17 10:04:47 // 6400
Igen igen :) Nekem bejön :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-17 09:58:09 // 6399
jaja és azt is mondta a szerelőd, hogy a punto alaphoz mindent lehet kapni a Lancia Y-hoz pont ebben a percben kerestek fűtő ventilátort és csak gyári van, mert ez ugye ez egy Y, a gyári igen drága, de még az sem lenne baj kifizetnék (kb a 3x annyi, mint egy Mitoé utángyártva), ha lenne csak már nem gyártják ... szóval marad fűtés nélkül a faxa kis Y, mert az olyan különleges kisautó...
tdemeter2022-01-17 09:37:15 // 6398
Sokáig én is ezt akartam, de egyszerűen nem jött ki a matek: Kell egy autó, amivel kímélem a julcsát, DE közben azért azzal is jól érezzem magam, mert nem szeretném olyan autóban az időm nagy részét tölteni ami nem ad valamiféle élményt.
Aztán keresgéltem és nemigen találtam barátságos MiTo-t barátságos áron.
Volt jó - drágán. Volt alapmodell, ami olcsó volt, de már az első benyomások is negatívak voltak. Hozzá vagy szokva egy fajta minőséghez, egy műszaki szinthez. Ha azt hallod, hogy nehezen indul, benne meg kerreg valami furán, akkor már gyanús. És itt jött nálam az be, hogy én igazából nem is akarok alap modellt. Mert az unalmas. Még egy DNA kapcsoló sem volt az alapban, pedig az milyen menő már ! :)
Rájöttem, hogy amit én akarok, olyan ha lesz is, akkor drága lesz. VAGY: elengedem és lesz alapmodell, de akkor meg nem biztos, hogy kell, hogy Alfa legyen...
És így találtam a full extrás, olcsó lanciát:) Ez nem alfa, de annyira kis cuki, rohangálni, parkolni isteni vele. Az extrákról pedig nem kellett lemondanom, mégsem szálltam el árban.
Másrészről engem a szerelőm lebeszélt a MiTo-ról.
És most amit itt írok azt ne vegyétek készpénznek, nem saját tapasztalatok, hanem amit a szerelő mondott (akinek a tudásában én abszolút megbízok).
Azt mondta, hogy az a baj, hogy a MiTo egy fiat puntó alapú vas. És ezzel együtt sokkal több baj van vele, mint mondjuk egy guliettával, mert hozza magával a puntós betegségeket szép számmal.
Az ypsilon viszont fiat panda és lényegesen igénytelenebb.
Aztán keresgéltem és nemigen találtam barátságos MiTo-t barátságos áron.
Volt jó - drágán. Volt alapmodell, ami olcsó volt, de már az első benyomások is negatívak voltak. Hozzá vagy szokva egy fajta minőséghez, egy műszaki szinthez. Ha azt hallod, hogy nehezen indul, benne meg kerreg valami furán, akkor már gyanús. És itt jött nálam az be, hogy én igazából nem is akarok alap modellt. Mert az unalmas. Még egy DNA kapcsoló sem volt az alapban, pedig az milyen menő már ! :)
Rájöttem, hogy amit én akarok, olyan ha lesz is, akkor drága lesz. VAGY: elengedem és lesz alapmodell, de akkor meg nem biztos, hogy kell, hogy Alfa legyen...
És így találtam a full extrás, olcsó lanciát:) Ez nem alfa, de annyira kis cuki, rohangálni, parkolni isteni vele. Az extrákról pedig nem kellett lemondanom, mégsem szálltam el árban.
Másrészről engem a szerelőm lebeszélt a MiTo-ról.
És most amit itt írok azt ne vegyétek készpénznek, nem saját tapasztalatok, hanem amit a szerelő mondott (akinek a tudásában én abszolút megbízok).
Azt mondta, hogy az a baj, hogy a MiTo egy fiat puntó alapú vas. És ezzel együtt sokkal több baj van vele, mint mondjuk egy guliettával, mert hozza magával a puntós betegségeket szép számmal.
Az ypsilon viszont fiat panda és lényegesen igénytelenebb.
Giuntini2022-01-17 08:53:05 // 6397
Racionális döntés??? Igazi racionális döntésnek neveznénk azt, amiben nincs semmiféle érzelem! Racionális döntés lenne elpocsékolni azt amire annyit költöttem, és küzdöttem? Tudom, te sokszor mondtad, hogy vegyek egy Giuliettát, és adjam el a 159-et. Most, hogy eladtuk Édesanyám lakását, meg is tudnám lépni, tudnik venni egy akár egy éves utolsó szériásat, vagy egy 170 lovas viszonylag újat, vagy akár egy QV-t. És az jó lenne? Tetszik a Giulietta, de nem úgy mint a 159! A másik, hogy ugyanúgy félteném, félteném ugyanúgy otthagyni a parkolóban, és rövid távokra használni, mert Alfa.
A legracionálisabb döntés egy közlekedőedény megvásárlása lenne - Octavia - és ezzel ugyanott lennék mint sok "ésszel" gondolkodó ember, lesz@rnám az élvezetet, az elkötelezettséget, és azt, amit csak az Alfa Romeo képes adni.
Én azt hiszem hogy úgy döntök! 7-én leviszem Csörihez az autót. Kicserélo a kormányszervó csövet, rendbe rakja a hátsó futóművet, teljes olajcsere, megrendelem a hátsó teleszkópokat. Nyesni fogom vele az utat a Balatora, ahogy eddig. Csakis hosszabb távokra használom. Veszek egy 8V MiTo-t, nem számít ha 10-11 éves, csak jó állapotú legyen, és elfogadható méter. Nem féltem akár 2 km miatt is beindítani, nincs a félsz, hogy megint a városban regenerál, hol vágnak neki egy ajtót, nem fogyaszt 123-13 litert 520 forintos prémiumból... A 159-et nem hobby autóként élvezem, hanem arra amire készült. Élvezetes utazásokhoz. A MiTo-t akár a régi Fiatos szerelőm is megcsinálja, ahová hordom húgom Puntóját. Akár már másnap. Egy bonyolultabb Alfát csakis Csörihez mernék vinni! A 77 lovas MiTo fenntartása a 159-hez képest "fillérek".
Mi van akkor, ha egyszerre sok lesz két autó? A 159 úgyis garázsban áll, pár hónapra mondjuk télen kivonatom a forgalomból. Én így értem a racionalitást, a meglévő lehetőségek és érzelmek mellett egy tartalék hátterének érzetével a lehető legjobb döntést az én szemszögemből meghozni.
A legracionálisabb döntés egy közlekedőedény megvásárlása lenne - Octavia - és ezzel ugyanott lennék mint sok "ésszel" gondolkodó ember, lesz@rnám az élvezetet, az elkötelezettséget, és azt, amit csak az Alfa Romeo képes adni.
Én azt hiszem hogy úgy döntök! 7-én leviszem Csörihez az autót. Kicserélo a kormányszervó csövet, rendbe rakja a hátsó futóművet, teljes olajcsere, megrendelem a hátsó teleszkópokat. Nyesni fogom vele az utat a Balatora, ahogy eddig. Csakis hosszabb távokra használom. Veszek egy 8V MiTo-t, nem számít ha 10-11 éves, csak jó állapotú legyen, és elfogadható méter. Nem féltem akár 2 km miatt is beindítani, nincs a félsz, hogy megint a városban regenerál, hol vágnak neki egy ajtót, nem fogyaszt 123-13 litert 520 forintos prémiumból... A 159-et nem hobby autóként élvezem, hanem arra amire készült. Élvezetes utazásokhoz. A MiTo-t akár a régi Fiatos szerelőm is megcsinálja, ahová hordom húgom Puntóját. Akár már másnap. Egy bonyolultabb Alfát csakis Csörihez mernék vinni! A 77 lovas MiTo fenntartása a 159-hez képest "fillérek".
Mi van akkor, ha egyszerre sok lesz két autó? A 159 úgyis garázsban áll, pár hónapra mondjuk télen kivonatom a forgalomból. Én így értem a racionalitást, a meglévő lehetőségek és érzelmek mellett egy tartalék hátterének érzetével a lehető legjobb döntést az én szemszögemből meghozni.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-16 14:43:41 // 6396
Azért érzed,hogy ebben semmi racionális nincs :-) Hobbi autót tartani közel sem racionális, de tudjuk,hogy a szíved a 159-é.:-)
Giuntini2022-01-16 12:38:45 // 6395
Giuntini2022-01-16 11:43:18 // 6394
Giuntini2022-01-16 09:37:35 // 6393
Természetesen marad, hiszen utazóautó!
A MiTo városozásra, rövid távra.
A MiTo városozásra, rövid távra.
zgi5212022-01-16 09:34:39 // 6392
sok sikert! :) akkor ez csere lesz vagy marad a 159 is?
Giuntini2022-01-15 22:58:29 // 6390
Ma végleg megfogalmazódott bennem a döntés, hogy kell egy kis Mito! Teljesen racionális alapon!
Tegnap visszahelyeztettem forgalomba az imádott 159-emet, ma beraktam a vadiúj akkumulátort, és több hónap kényszerpihenő után beröffentettem. 7-én viszem le Csörihez, mert a kormányszervó csövet és a hátsó lengőkart ki kell cserélni, de mentem vele egy rövid kört. Az autó kb. 6 hónap után úgy indult, mintha tegnap indítottam volna be. A kormányszervó cső szivárgásától eltekintve tökéletesen muzsikált, egyszerűen fantasztikus öröm volt újra vezetni. Imádom ezt az autót!
Mégis miért mondom, hogy döntöttem a 77 lovas MiTo megvásárlásával kapcsolatban, és mérlegelve, raciinálisan?
1, Tankoltam, prémiumot 520 Ft literes áron. Az automata 2,4 fogyasztása Budapesten alsó hangon 12 liter. Garázsban áll, kb. 7-8 km kell, hogy bemelegedjen a motor. Mikor már a kört megtettem, dobott egy regent. Elmentem vele egy újabb körre, az addig 8,5l-es fogyasztást a 6-os bevezetőn felvitte lazán 12 literre.
Egyszó mint száz a 2,4 fenntartása nem városbarát! Egész más autópályán, a hibalehetőség meg túl sok, és zsebbenyúlós.
Egy faék egyszerűségű MiTo-val a rövid távok jóval egyszerűbbek, pénztárcakímélőbbek. Pazar futómű kisautóhoz mérten, a 77 lovasnál egyszerű megoldások, egyszerű fenntartás. Budapesti dugós közlekedésben nem is kell több!
Tegnap visszahelyeztettem forgalomba az imádott 159-emet, ma beraktam a vadiúj akkumulátort, és több hónap kényszerpihenő után beröffentettem. 7-én viszem le Csörihez, mert a kormányszervó csövet és a hátsó lengőkart ki kell cserélni, de mentem vele egy rövid kört. Az autó kb. 6 hónap után úgy indult, mintha tegnap indítottam volna be. A kormányszervó cső szivárgásától eltekintve tökéletesen muzsikált, egyszerűen fantasztikus öröm volt újra vezetni. Imádom ezt az autót!
Mégis miért mondom, hogy döntöttem a 77 lovas MiTo megvásárlásával kapcsolatban, és mérlegelve, raciinálisan?
1, Tankoltam, prémiumot 520 Ft literes áron. Az automata 2,4 fogyasztása Budapesten alsó hangon 12 liter. Garázsban áll, kb. 7-8 km kell, hogy bemelegedjen a motor. Mikor már a kört megtettem, dobott egy regent. Elmentem vele egy újabb körre, az addig 8,5l-es fogyasztást a 6-os bevezetőn felvitte lazán 12 literre.
Egyszó mint száz a 2,4 fenntartása nem városbarát! Egész más autópályán, a hibalehetőség meg túl sok, és zsebbenyúlós.
Egy faék egyszerűségű MiTo-val a rövid távok jóval egyszerűbbek, pénztárcakímélőbbek. Pazar futómű kisautóhoz mérten, a 77 lovasnál egyszerű megoldások, egyszerű fenntartás. Budapesti dugós közlekedésben nem is kell több!