Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
ystuc2012-01-05 19:22:55 // 21549
	Saját tapasztalatból mondom, hogy ültetés esetén jobban kell félni az olajteknő épsége miatt. 3 év alatt négyszer gyaláztam le. :-)
	
ystuc2012-01-05 19:09:15 // 21548
	Elvileg igen, de nem feltétlenül. Nekem a 146-osban csak a rúgó lett cserélve, gátló nem. Annyit éreztem különbségnek, hogy ha hátul hárman ülték, a kerék beleért az ívbe. De amúgy a súlypontja lejjebb került az autónak, sokkal stabilabb. Keményített gátlóval az ívbe se vert volna bele.
	
ystuc2012-01-05 19:02:58 // 21547
	Ezt te sem gondolod komolyan...
	
Inter156 (il mascalzone)2012-01-05 18:56:01 // 21546
	aha....értem!
Az egy jó éjjárat:-)))
	
Az egy jó éjjárat:-)))
Putyesz2012-01-05 18:55:51 // 21545
	de ha kisebb a rugó az kinyírja a gyári lengéscsillapítókat....ezért ha rövidebb rugót teszel be akkor a lengéscsillapítókat is okosítani kell....nem!?????
	
Putyesz2012-01-05 18:54:25 // 21544
	a felni és a gumi a puszta méretük miatt...rosszul fogalmaztam
	
vm2012-01-05 18:47:45 // 21543
	Majd ha összefutunk, megtudod ;-)
	
Föckös2012-01-05 18:44:40 // 21542
	hány karcsapással? :-)))
	
Föckös2012-01-05 18:44:23 // 21541
	a gyártási idő:-)))
	
Inter156 (il mascalzone)2012-01-05 18:41:22 // 21539
	Az a bizonyos "szépséges személy" akiről ugye beszélünk,na mi is köti össze a 75-tel? :-)))))
	
Föckös2012-01-05 18:36:50 // 21538
	Ismered, várja a köv. csocsózást :-)
	
Föckös2012-01-05 18:36:09 // 21537
	dehogynem, hát jobban be tud himbálni. a gátlók nem rövidebbek, így azok ugyanakkora úton "dolgoznak" nem az egy körrel rövidebb úton.
mondom másképp:
ugye a rugó nem az eredeti méretében, hanem valamennyire már összenyomva kerül rá a tálcára, ezt láttad már te is, hogy hogyan rakja össze a "szerelő";-)
na most az is logikus, hogy 5kört nehezebb összenyomni akár mondjuk 80 %ra (fingom sincs, h igazából mennyire), mint 4et. amikor ez a "mondjuk 80%ra összenyomott" együttes bekerül az autóba, akkor az is összenyomódik, aztán meg majd tágul. ugyanazon a hosszon, és itt már nagyon nem mindegy, hogy hány kör van közte, (na meg, h milyen rugó, de nem mélyedek ennyire bele)
szóval amit te "eredeti méretnek" gondolsz, az mondjuk legyen 23 cm,
a rugó 5 körrel 29, és 23ra lesz összenyomva, amikor beépül.
4körrel meg már csak 26, és 23ra lesz összenyomva akkor is.
mivel eleve kevesebb a "tartása", így rögtön lejjebb is megy az autó orra a motor súlyától.
ezek a számok totál nem valósak, de így talán könnyebb elmagyarázni
	
mondom másképp:
ugye a rugó nem az eredeti méretében, hanem valamennyire már összenyomva kerül rá a tálcára, ezt láttad már te is, hogy hogyan rakja össze a "szerelő";-)
na most az is logikus, hogy 5kört nehezebb összenyomni akár mondjuk 80 %ra (fingom sincs, h igazából mennyire), mint 4et. amikor ez a "mondjuk 80%ra összenyomott" együttes bekerül az autóba, akkor az is összenyomódik, aztán meg majd tágul. ugyanazon a hosszon, és itt már nagyon nem mindegy, hogy hány kör van közte, (na meg, h milyen rugó, de nem mélyedek ennyire bele)
szóval amit te "eredeti méretnek" gondolsz, az mondjuk legyen 23 cm,
a rugó 5 körrel 29, és 23ra lesz összenyomva, amikor beépül.
4körrel meg már csak 26, és 23ra lesz összenyomva akkor is.
mivel eleve kevesebb a "tartása", így rögtön lejjebb is megy az autó orra a motor súlyától.
ezek a számok totál nem valósak, de így talán könnyebb elmagyarázni
Inter156 (il mascalzone)2012-01-05 18:34:06 // 21536
	Na..mesélj!  Egyébként én is,a polcomon :-D
	
Föckös2012-01-05 18:28:10 // 21535
	Én minden nap egy szép 75-öst látok amikor hazamegyek:-))))
	
vm2012-01-05 18:27:51 // 21534
	Na várj, ezt nem értem:
ugyanakkora rugóúton négy kör jobban hintázik, mint öt, így lágyabb a rugózás
Ha egy kőrrel kevesebb van a rugóban, akkor annyival rövidebb. Nem nyúlik ki az eredeti méretre. Legalábbis úgy gondolom...
A feszesség ugyanaz marad, csak a lentről jövő ütés rövidebb úton nyelődik el, ezért terheli jobban a tornyot, a felfüggesztést, efféléket.
Legalábbis úgy gondolom... ;-)
	
ugyanakkora rugóúton négy kör jobban hintázik, mint öt, így lágyabb a rugózás
Ha egy kőrrel kevesebb van a rugóban, akkor annyival rövidebb. Nem nyúlik ki az eredeti méretre. Legalábbis úgy gondolom...
A feszesség ugyanaz marad, csak a lentről jövő ütés rövidebb úton nyelődik el, ezért terheli jobban a tornyot, a felfüggesztést, efféléket.
Legalábbis úgy gondolom... ;-)
Inter156 (il mascalzone)2012-01-05 18:25:21 // 21533
	Ha egy szép 75-öst látok ,mindig kész vagyok!
Ez a forma és belső,még mindig a toppon van:-)))
	
Ez a forma és belső,még mindig a toppon van:-)))
Föckös2012-01-05 18:21:56 // 21532
	sok nem.
nekem most csóró ültetés van elől:-S
amikor csináltuk az első futómű felújitást , akkor kiderült, hogy törött az egyik rugó.
pénz nem volt másikra, és kellett egy gyors megoldás, így mindkét oldalon egy körrel kevesebb van.
na ez a shuphni ültetés volt, aminek természetesen van hátránya.
lejjebb van, az logikus, de sajnos az is, hogy ugyanakkora rugóúton négy kör jobban hintázik, mint öt, így lágyabb a rugózás. a xar gátló helyett jó került be, így amiatt meg keményebb, felkerültek a 16os téli gumik is, ami miatt meg megint lágyabb, így végül fogalmam sincs, hogy milyen lesz majd, akkor amikor visszakerülnek a nyári felnik, és kap két rendes rugót.
de megkockáztatom, hogy az ilyen jellegű ültetés (van aki direkt így csinálja...) biztosan nem egészséges az autónak...
Mellesleg ez a csodás 166 elég bután néz ki ezzel az ültetéssel, szvsz elbírt volna egy nagyobb felnit, akkor talán arányosabb lenne a kerékívvel...
	
nekem most csóró ültetés van elől:-S
amikor csináltuk az első futómű felújitást , akkor kiderült, hogy törött az egyik rugó.
pénz nem volt másikra, és kellett egy gyors megoldás, így mindkét oldalon egy körrel kevesebb van.
na ez a shuphni ültetés volt, aminek természetesen van hátránya.
lejjebb van, az logikus, de sajnos az is, hogy ugyanakkora rugóúton négy kör jobban hintázik, mint öt, így lágyabb a rugózás. a xar gátló helyett jó került be, így amiatt meg keményebb, felkerültek a 16os téli gumik is, ami miatt meg megint lágyabb, így végül fogalmam sincs, hogy milyen lesz majd, akkor amikor visszakerülnek a nyári felnik, és kap két rendes rugót.
de megkockáztatom, hogy az ilyen jellegű ültetés (van aki direkt így csinálja...) biztosan nem egészséges az autónak...
Mellesleg ez a csodás 166 elég bután néz ki ezzel az ültetéssel, szvsz elbírt volna egy nagyobb felnit, akkor talán arányosabb lenne a kerékívvel...
vm2012-01-05 18:17:48 // 21531
	Nagyobb ütéseket kap, mert rövidebb a rugóút.
	
ystuc2012-01-05 18:14:26 // 21530
	Na, az ültetéstől mi baja lesz a felninek, vagy a guminak...?
	
vm2012-01-05 18:00:10 // 21529
	Mintha a fogamat húznák...de egyetértek.
Pláne ha valami rendes, konkrét színű autóra teszik ;-)
Lester ultragáz. Persze 164-ügyben is szekrényeket aggattak előre-hátra.
	
Pláne ha valami rendes, konkrét színű autóra teszik ;-)
Lester ultragáz. Persze 164-ügyben is szekrényeket aggattak előre-hátra.
Dévid2012-01-05 17:44:23 // 21528
	Ha eladom a 156-ot, szeretnék egy ilyen Alfát használni helyette. Megmértem, még 15 centiméter hely marad is a garázsomban faltól-kapuig, ha 75-öt tartanék ott. :D
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-05 15:44:53 // 21527
	majd Svájcban apukám, majd ott:-)
	
FRC2012-01-05 15:40:39 // 21526
	
	
Putyesz2012-01-05 15:10:20 // 21525
	
	
Putyesz2012-01-05 14:59:31 // 21524
	a hátsó lökös nekem tecc....de a küszöb és az első lökös toldat se gyere be....zender mese:)
	
Zotya 1642012-01-05 14:52:26 // 21523
	Ejnye ....mindíg szögelnél, meg szegény Tottit abajgatod! :DDD
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-05 14:49:30 // 21522
	
Andy2012-01-05 14:45:49 // 21521
	Én is beengedném, aztán lekalapálnám róla ezt a szögletes xart! Majd hívnám Tottit, hogy köll még1 Zender kitt! ;))))
	
Zotya 1642012-01-05 14:25:05 // 21520
	A lesterrel egyenesen csúf! :P A többi  harasó! :)))
	
GTPeti2012-01-05 14:20:41 // 21519
	Nekem begyere ez az MSD. B)
	
Zotya 1642012-01-05 14:04:12 // 21515
	Az összkép  ,azért nem  rossz naaa ! Be engedném ,a garázsomba! :))))))
	
Andy2012-01-05 13:55:27 // 21514
	Ez az MS design. Annyira sztem nem gyere be. A Zendernek a lábvizet sem hordhatja... ;))

	

Zotya 1642012-01-05 13:45:41 // 21513
	Szolídan mutatós darab. Nincs több kép róla? :)
	
Putyesz2012-01-05 13:06:08 // 21512
	
	
Putyesz2012-01-05 13:03:38 // 21511
	:):)):):)...én nem ismerem
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-05 13:00:26 // 21510
	francokat, mijajjazajudi?..:-)
	
Putyesz2012-01-05 12:55:27 // 21509
	elég audis a lámpa...nem!?
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-05 07:26:23 // 21508
	újhullám:-)
de ezen mehettek(-nének) volna tovább az első fl-nél a MiTo-Giu-nál...
	
de ezen mehettek(-nének) volna tovább az első fl-nél a MiTo-Giu-nál...
gekki2012-01-04 19:36:45 // 21506
	ez micsoda? bera-giu???
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-04 14:35:35 // 21503
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-03 09:02:30 // 21502
	nem baj a kipuff OK:-D
	
Putyesz2012-01-03 08:55:58 // 21501
	így már mindenképp kell neki:)
	
GT Ɨ|ѯ2012-01-03 07:27:49 // 21500
	vagy ment a fényezőhöz:-DD
	
Online tag
0
		Vendég0
361


