Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

LacUS2014-10-29 19:34:29 // 24791
Igaz Beegee :)

De jó dolgokat kapsz te :) Ezt felrakod a 75re? Ez nem cserélhető hubos? vagy csak rosszul látok?
[k i z z o]2014-10-29 18:49:10 // 24790
Beegee volt, és ahogy emlékszem egy sima öntvény Tarox volt, csak mintázott.

Van egy szett tárcsám, ami egy DTM 155 -ön volt, 3 darabot kaptam belőle.

Csupán 300 - as, de nem öntvény.

A hűtés hiánya ellen nem acél öntvény anyagokkal lehet győzni.

LacUS2014-10-28 22:40:37 // 24789
Mégse elég, legalábbis Teddy szerint nem volt az. Mellesleg lehet,hogy fizikai paraméterei alapján elég lenne,de egy fos hűtéssel gyorsan le lehet kukázni egy jó tárcsát is.
Cacho2014-10-28 22:21:54 // 24788
Oks, köszi, utánajárok :)
[k i z z o]2014-10-28 21:54:21 // 24787
Vagy AP tárcsa: AP

Egy jó 305 -ös tárcsa nyereg betét kombó simán elég kell legyen egy GTV -re.
LacUS2014-10-28 21:21:01 // 24785
Gta-gtv fórumban azt hiszem Teddy írta,hogy még a Tarox is vetemedik, mert a 305mm álllítólag kicsi ezekhez a súlyokhoz.
Cacho2014-10-28 19:57:47 // 24784
Jah, amúgy 156-on van a nyereg :)
Cacho2014-10-28 19:56:43 // 24783
Sziasztok!
166 négydugós nyereghez milyen 305-ös tárcsát érdemes venni, ami nem vetemedik el az első nagyobb 200-as tempóról való fékezéstől?
osee_selespeed2014-10-26 08:37:00 // 24782
Jó, na jó. :P cm akart lenni...
Buksi2014-10-26 02:03:56 // 24781
:-DDDD
Föckös2014-10-25 16:54:52 // 24780
kérdés, hogy van e értelme 3,5 mm-t ültetni :-)))
osee_selespeed2014-10-25 09:48:45 // 24779
Nekem TA-Technix szettem van, -3,5mm és teljesen elfogadható a keménysége. Haver véleménye szerint, a 159 gyári futóművel jobban ráz.
Bomi2014-10-24 22:51:25 // 24778
Jò helyre kell vinni muszakira ;)
....amúgy nekem nem üt fel csak kicsit billegõs rossz úton, kell a kemeny gàtlò úgy érzem!
GTPeti2014-10-24 22:33:42 // 24777
Dév, miért nem szerzed be inkább a hozzávaló műbizt?
Dévid2014-10-24 22:08:28 // 24776
Úgy értem átengedni műszaki vizsgán. Ez kimaradt. :)
Dévid2014-10-24 22:04:18 // 24775
Jó dolog ez az ültetés, de ha legközelebb ültetőrugós autót veszek, akkor elkérem hozzá a műbizonylatot, mert csak úgy hajlandóak átengedni, ha kiszerelem a rugókat, és gyári rugót teszek be. Pedig a Weitec sem az az "otthon kiflexeltem belőle két menetet oszt jól van" típus.
Nekem gyári gátlókkal van összerakva, és elég puha vele az autó, ami engem speciel zavar, néha még fel is ütött. és a motorvédőt is folyton leverte pocsékabb utakon.
Bomi2014-10-24 20:57:25 // 24774
Azért akinek van ilyen téren tapasztalata , ne tartsa vissza! :) Érdekes téma ez úgy gondolom...
Benz2014-10-22 11:21:04 // 24773
Üdv!

Valakinek nincsen elfekvőbe otthon fényszóró mosója 145 be? vagy csak a fúvóka rész ? :) köszi
Bomi2014-10-22 11:03:07 // 24772
Na igen :) ...de azért az Eibach nem véletlenül drágább mint egy TA-Technix! Az teljesen alkalmas mindennapi használatra is én napi 100 km-et megyek rossz úton is.
Meg egy Bilstein B6 vagy Koni gátló is többet ki kell bírjon mint egy olcsó kategória arról nem beszélve ,hogy teljesen más komfortérzetet ad.
Az Eibach Pro Kit -30mm-es ültetőszettet mindenhol úgy hirdetik hogy az ültetés ellenére megmarad szinte a gyári komfortérzet többek között a progresszív rugóknak köszönhetően. Ezt tanúsíthatom hogy valóban igaz! (illetve mások is ezt mondják akik használják)

Szóval szerintem neked is érdemes ilyenben gondolkozni ha az ültetéshez ragaszkodsz.
Hogy milyen gátlóval az már egy más kérdés:) ugye ez a téma amit pont feszegetünk.
Gyalu2014-10-22 10:15:30 // 24771
Az egész világ kompromisszum... :) Nekem is nagyon tetszik így az autó és nem is nagyon akarok ezen változtatni, de mindennapi használatra azért így nem lenne alkalmas. Legalább is nekem nem. A pesti utak, villamos sínek, fekvő rendőrök... Katasztrófa... Kell keresni egy kellemes középutat ebben is, hogy jobb is legyen, de lehetőleg ne túl feszes... Most nincs pesten az autó, november elején hozom fel vidékről. Ha gondolod kipróbálhatod milyen ez a futó...
Bomi2014-10-22 09:17:38 // 24770
Nincs ellentmondás :) Kicsit elkapkodva megvettem az új gátlókat mert kiderült hogy a gyáriak már gyengék (elől kb. 30%, hátul10%) sajnos nem sikerült elől-hátul Bilstein B4 -et beszerelni mert hátsót csak Sachs-ot tudtak adni ahol kedvezményesen vásárolok. De mindegyik típus a gyári gátlóknak megfelelő karakterisztika így gondoltam jó lesz. Na és azután jött még az ötlet ,hogy legyen Eibach Pro Kit rugószett is hozzá, mert nekem nagyon nem tetszett a gyári magasság és ha már szérszedem a futóművet a lengéscsillapítók miatt akkor egyszerűbb a rugókat is ilyenkor kicserélni. Amúgy a két első rugóm alsó menete el is volt törve...szóval mindenképp másik rugó kellett volna.
Sok helyen ugye az írják ,hogy a 30 mm-s ültetésig még mehet a gyári gátló...kérdés ,hogy kinek mi az igénye.Végülis műküödik így használom most a kocsit:) és tetszik ,de még nem az igazi... ha az emberr utána olvasgat, meghallgatja szakértők véleményét akkor az derül ki ,hogy bizony kell a sportlengéscsillapító már minimális ültetésnél is hiszen ha ültetünk akkor nyilván keményebb rugót használunk mint a gyári....Alfasitinet e-l is leveleztem pl ők a Bilstein B6-ot ajánlják ehhez a rugószetthez...van is ilyen csomag Sportiva néven. Az írod ,hogy ez túl kemény a hétköznapi utakra, biztos van benne igazság...én is olvastam ilyet bár ennek ellenkezőjét is, ez is izlés kérdése szerintem. A 30%-ot nem hasraütésre írtam hanem beszélgettem cégekkel ahol gátlókat újítanak fel, sokaknak 40 éves tapasztalata van , rally-ból is pl... na a lényeg ,hogy ők javasolnak 30....vagy akár 50%-os keményítést de húzófokozatra nem nyomóra tehát amikor a lengéscsillapító szár kifelé mozdul a rugó kirugózásakor azt kell keményíteni.
Tényleg most már egyre jobban belemászok ebbe a futómű kérdésbe de azt veszem észre ,hogy niincs olyan hogy ez a korrekt így kell...kompromisszum ez egész attól függően ki mit szeretne és minden ember mást szeretne :)
Volt nálam egy cartárs kriszv. pár hete, neki pl ugyanaz az Eibach rugószettje van mint nekem csak állítható sárga Koni gátlókkal...na az pl nagyon tetszett kipróbáltam teljesen puhára volt tekerve ami kb 30%-al keményebb mint a gyári. Ebből is ki lehet indulni...de mindenképp kell a tapasztalat pár futóművel hogy dönteni tudjunk mi kell nekünk igazán.
Béci Ɨ|ѯ2014-10-22 05:16:51 // 24769
Én sem vitatkozom, csak azt írtam, hogy nem feltétlenül kell 2 cm ültetéshez kicserélni a lengéscsillapítókat. Természetesen jobb, ha a sport rugók mellé sport lengéscsillapító van, de a 2 cm-t a gyári is elbírja tapasztalataim szerint. Legalábbis egy ideig.
GTPeti2014-10-21 23:48:15 // 24768
Ez hasznos infó, köszi az érintettek nevében is. :)
(Nekem sem lesz amúgy vesekövem, a GTV miatt. Sima futóművel, de büntet az így is... :)
Gyalu2014-10-21 22:42:50 // 24767
Viszont kellene egy kis help:) Alfa 156 ra akarom feltenni a 159 es alfa 4 dugós brembo fékeket. Viszont ehhez kellene egy konzolt gyártani. Nincs valakinek ehhez rajza?
Gyalu2014-10-21 22:39:05 // 24766
Nekem TA Technyx van most a kocsi alatt. Marha jól néz ki leültetve a kocsi, arról nem beszélve, hogy állati jól áll az aszfalton. Alapból is jó volt a futóműve a 156 nak, de így brutális... És most jön a DE. Vesekövem az nem lesz... Ezeken a szar utakon iszonyatosan kell rá vigyázni, mert vagy dobálja vagy a lelked rázza ki... Engem annyira nem zavar a dolog, mert elég keveset használom az autót. Minden napi használatra azért ez nagyon kemény... :(
GTPeti2014-10-21 18:48:30 // 24765
Több helyen olvastam, hogy az Eibach rugók a hozzávaló Bilstein B6 gátlókkal egy hétköznapi használatra túl kemény futóművet eredményeznek. Emellett még meglehetősen drága is, 600 euró kompletten. (Ebből a lcs-k kb 3-400.) 300 euró körül már lehet kapni kevésbé neves, de még márkás futóművet. Pl. TA Technyx-et. Hogy ez a gyakorlatban mennyire jó, nem tudom. :(
GTPeti2014-10-21 18:32:30 // 24764
Cartárs, egy kis ellentmondást vélek felfedezni a hsz-odban. Azt írod, hogy egy sportfutómű sportgátlókkal az igazi. Ez így van. De attól, hogy a hasadra ütsz és "30%-kal felkeményítteted" a mostani gátlókat, attól még nem feltétlenül lesz meg az összhang. Ez ennyire nem egyszerű játék. Szerintem eleve azt kellett volna megcélozni, hogy ugyanolyan szériájú gátlók legyenek elöl is és hátul is. (Tudom, utólag már késő.)
(Még valami: Attól, hogy a rugók "valamilyen" sportszettből valóak még szintén nem harmonizálnak egy tetszőleges szettből származó gátlókkal. Persze ha hivatalosan pl. mindkét garnitúra a gyári sportfutóműhöz való utángyártott alkatrész, akkor pl. jó esély van rá. Bár a B4 az pont nem a sportgátló, hanem a hagyományos futóműbe való. - Tudom, hogy tudod, csak megjegyeztem.)
Kau2014-10-21 18:31:40 // 24763
Látom, hogy most már a szívó motor nem elég ellened :)
DieselManiaco(NagyVad)2014-10-21 15:34:22 // 24762
de ha egy egyensúlyban lévő rendszerben egy valamit megváltoztatsz attól mindjárt jó is lesz? amúgy nem velem "vitatkozol" nekem a szárvágás lehetőségét anno Lindor ajánlotta fel.Én csak úgy mentem oda hogy ezeket a gátlókat szeretném felújítattni,csak az a helyzet hogy ilyen piros rugók vannak rajta.Megnézte megnyomkodta meg mittudomén,és mondta hogy ha jót akarok magamnak akkor -3 cm a szárakból...én csak a tapasztalataimat osztottam meg veled.
Bomi2014-10-21 13:14:33 // 24761
Nekem 3 cm -es ültetés van a 156-osban Eibach Pro kit rugók, és ehhez vettem új gátlókat BIlstein B4 elől és Sachs Touring hátul, sokkal stabilabb lett mint a gyári rugók + használt gyári lengéscsillapítókkal viszont azt érzem ,hogy tényleg kellene erősebb, keményebb gátló is mert a keményebb rugókkal nem bír el a gyári lengéscsillapító.Kicsit még mindig billegős rossz úton.
Rengeteget olvastam ilyen témákban , német/angol fórumokon is meg a totalcar-on van pl egy cikk , és a végén mindig az jön ki ,hogy kell a sportgátló a sportrugóhoz, úgy lesz teljesen összehangolt ,stabil a futómű!
Nekem most az a tervem ,hogy felkeményítetem a gyári gátlókat kb 30%-al, 10 e Ft / db Katona Gábornál, de sok cég foglalkozik ilyennel ugye (pl RAJ, Kárászy...)

http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/01/03/rendben_gatlo._de_mit_gatol/2/
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/04/14/kukaba_a_gyari_futomuvel/
RoliQ42014-10-21 11:19:47 // 24760
Ha versenyben akarsz maradni egy csigát akassz rá:)
Béci Ɨ|ѯ2014-10-21 07:43:42 // 24759
Itt 2 cm-ről volt szó, nem 4-5 ről.
DieselManiaco(NagyVad)2014-10-21 07:36:03 // 24758
arról nem is beszélve hogy a gyári gátló karakterisztikája nem megfelelő az ültetőrugóhoz.Arról nem is beszélve hogy 4-5 centis ültetéshez 3cm-ert vágott az első gátlókból Lindor bácsi.
Kau2014-10-21 06:53:20 // 24757
Nyáron volt egy hengerfej tömítés átégés és nem jól csinálták meg... :(
Nem volt elég a hengerfej felújítás. Most meg más projektben gondolkozok ;)
Béci Ɨ|ѯ2014-10-21 05:58:51 // 24756
Annyit elbír a gyári gátló is. Lehet, hogy majd kicsit korábban megy tönkre.
AdiArsenal2014-10-21 05:12:52 // 24755
Ültetőrugó beszerelésekor kell gátlót is cserélni? 2-2,5 cm ültetésről van szó
RoliQ42014-10-20 20:20:43 // 24754
basszus... most mondod?:D mi baja szekérnek? talán nem kéne állandóan nyelezni:)
159ti2014-10-18 19:31:02 // 24753
Sziasztok ,ha valakit érdekel vems kábelezéssel programozással (kulin programoz) írjatok!
Vittorio2014-10-17 15:38:50 // 24752

A legjobb ajánlatért vihető! Holnap reggel 850,000.-ért beszámítják.
[k i z z o]2014-10-16 18:59:37 // 24751
Azok sem ingadoznak, csak emeltek.
Kau2014-10-16 16:29:38 // 24750
Nem tudtad már hova rakni a pénzed, mi? :))
Nem kell sokat költened, hogy leelőzz. Az 1.6-oska már széteső félben van :(
RoliQ42014-10-16 14:12:12 // 24749
igen .. .ahogy írod... pont azért választottuk mert alul is töltöget. Nem mintha eddig ki tudtam volna próbálni normális üzemben:) Egyébként a 13 ban lakok, semmi akadálya nincs hogy összefussunk... szombaton kint leszek parkoló parádén pl. utána szét lesz szedve az autó:)
Gyalu2014-10-16 14:03:22 // 24748
A 2871 az pont jó, kényelmesen megfújja a 400 Le-t. Nekem olyan 2200-2400 közt már rendesen tölt is, szóval egész használható... Ellenben alapjárat fölött iszonyat gyenge.
Azért az a 4 kerék hajtás nekem is jól jönne:) Te merre laksz amúgy? Egyszer összefuthatnánk...
RoliQ42014-10-16 13:30:33 // 24747
ez majd akkor derül ki főleg részemről ha már benne lesz:) ha így lesz ha úgy leszarom csak hasítson:)
LacUS2014-10-16 12:59:12 // 24746
Rolia Hadadáé sem ingadozik, a tiednek sem szabad akkor. Nem egy üzemórás full racse motorod lesz hogy ingadozzon.
RoliQ42014-10-16 12:34:42 // 24745
lesz alapjárat csak ingadozó:) jó lesz az úgy. Egyébként 2871R turbó van a kocsin. Köszönöm, de maradok Kulinnál. Leömlő tuti cserélve lesz.
LacUS2014-10-16 12:02:15 // 24744
Portolt, Colmbo e Bariani tengelyek.:-) Most készül a leömlő, Kulin szerint ha lesz végre rendes nyomás plusz végre a tengelyek is be lesznek állítva akkor 500 körülre saccol.

Azt hallottam a kasztni nincs már meg.
Gyalu2014-10-16 11:48:31 // 24743
Ugyan ott épült az én motorom is mint az Ádámé. Pontosan ugyan olyan hengerfej került az enyémre is. Pont ez volt a gondja Ádámnak... vagy nitró, vagy másik hengerfej kellett volna a nagyobb teljesítményhez... Aztán végül eladta a blokkot, meg árulja a kasznit... Nem tudom azt elvitték e már.
Akkor jól gondoltam, hogy a gyári leömlő 350-400 közt tud... portolt vagy gyári a hengerfej?
LacUS2014-10-16 10:18:34 // 24742
Azért kérdeztem, mert a sárga fekete Q4 motorja most egy integraleban van, viszont gyári leömlővel 1.3nál surge van de ott 367le volt padon. Ebből kiindulva gondolom,hogy gyári leömlő nem tudhat 400lovat. Az SK X 1/9 nél sem gyári volt. És a tengelyt se simaszívónak mondta az Ádám nekem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak