Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Wickey2009-01-05 19:42:24 // 9952
na leteszteltem a lehavazott lefagyott 2/A lehajtón ezt a csodálatos vdc nevű dolgot. Fenntartom továbbra is, hogy lófaszt se tud, amit én nem, annyiból több, hogy mindig ottvan a háttérben, és figyel. Még annyi haszna volt, hogy elkezdte a beavatkozást, és ha már beindult, talán mintha könnyebb lett volna megfogni az autót. Megint más kérdés, hogy a csudás kipörgésgátlóval viszont nem tudtam elindulni utána a lehavazott felhajtón. Szóval szépen kikapcsoltam, holnap meg lehet, meg is keresem a biztosítékát. Kivéve ha csak abs-el meg ebd-vel együtt lehet kiütni, mert azok kellenek. A VDC meg az ASR az köszi, nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 14:57:51 // 9951
s ezért jó a xenon...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 14:34:54 // 9950
van világítás az autón szerencsére :DD kapcsold fel te is..
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 14:34:20 // 9949
ott írtam vak vagy? :)
Poló2009-01-05 12:37:07 // 9948
Sötétben ha esik az eső nem biztos, hogy észre fogod venni az átfolyást.
Én örülnék ha lenne az enyémben ESP, de nincsen. A Ducato raktárkészletről lett véve, de ha én állítottam volna össze az extra listát, akkor rakattam volna bele. Így mindkét autó esetében ESP nélkül kell élnem, ezt el kell fogadnom.
GEORGE2009-01-05 12:16:41 // 9947
Amikor a fenekeddel érzed már vizenfut az autó, én továbbra is arra vok kiváncsi mik az előjelek, igazán leírhatnád, hisz korábban te írtad, hogy vannak előjelek a vízenfutás elött......de az hogy esik az nem előjel arra, hogy a következő pillanatban felfut az autó.....
GEORGE2009-01-05 12:15:04 // 9946
Üdv :-)


Nem kövezek én senkit se.
Csak arra szeretnék választ kapni, hogy miért szar az EPS és hogyan lehet megtudni, hogy a következő pillanban felúszik a vízre az autóm :-))))


De egyikre se kapok választ :-))))
GEORGE2009-01-05 12:12:28 // 9945
Egyezzünk meg, hogy semmilyen előjele sincs annak hogy a következő pillanatban vízenfutás lesz!

Persze ha dől az útra a víz a hegyről, akkor kilehet okoskodni, hogy valószínüleg vizre futás lesz...de nyomvájuban lévő vízekről senki se mondja meg melyik mekkora......
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 11:58:55 // 9944
esőben ne hogy merj vezetni!!! :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 11:54:06 // 9943
mondták apám mit csinált...reagáltam rája...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 11:47:57 // 9942
az előjele hogy átfolyás van az úton vagy összefüggő vízfelület amit általában kivéve nyáron a szememmel amúgy a seggemmel érzékelek....
ha el kezd fordulni az autó ellenkormányzok...
az előző alfámban volt köszönöm szépen és csak nagyon a végén avatkozott be a dolgoknak :))
de legközelebb törekedni fogok rá hogy legyen mert annyi baleset van a vízenfutás miatt (nem a hülyén közlekedők miatt) hogy csak na...vagy vonattal megyek majd :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 11:43:08 // 9941
valaki ész nélkül közlekedik annak biztos jó hogy van :DDD
LeZo2009-01-05 11:40:53 // 9940
:)

Jajj de jó ez az ESP meg társai téma.....
Urak! Van ennek ekkora jelensége?! Autózzunk..utazzunk, kiránduljunk.
Akinek van ESP hát az úgy autózik hogy a "szokkicielektromoszkinaji" dolgozik, segíti...Akinek meg nincs az meg élvezi hogy elvileg Ő uralja a technikát.
Szerintem nem kéne ennek ekkora feneket keríteni. Pl...nekem fogalmam sincs van-e:DDD

Másrészt meg, ha ilyen jó kis úton megyek/megyünk simán lehet közlekedni. Ésszel. Ahhoz meg nem kell elektronika. Se biztosíték! :)

Na lehet kövezni:D
GEORGE2009-01-05 11:24:11 // 9939
te hoztad fel a harckocsit, nem én.....
GEORGE2009-01-05 11:23:34 // 9938
Ne azt írd le, hogy mi történik a vízenfutáskor.
Azt tudom, mert jópárszor megtapasztaltam már.

Azt írd le mik az előjelei, mitől kezdesz el lelassítani annyira, hogy ne usszon fel.
Mert korábbi hsz-ben azt írod vizenfutásnak legalább van előjele... meg, hogy te mindig annyival mész, hogy ez ne klövetkezzék be..szóval mik azok az előjelek?

A vízenfutásos leíráshoz még annyit, hogy amikor valamelyik oldal felfut a vízre, akkor a kormányt ki akarja csavarni a kezedből a kormányt.
Ha ilyenkor gázt adsz akkor nem nem csinál semmit, hanem felpörög a motor mivel a vízben lévő kerék nem tapad.

Azt is jól írod, hogy nem szabad kormányozni és hagyni kell kifutni az autót addig amig újra kormányozható nem lesz.
Na de mi van ha ilyenkor elkezd egyik irányba fordulni az autó?
és mi van ha úgy kapod a nyomvájúban a vízeket, hogy egyszer a bal majd következő méterben a jobb fele úszik?
Csodákra itt senki se képes, bár van aki ezt gondolja-állitja magáról.
Itt jön a létjogosulétsága az ESP- nek aki ilyenkor is higadtan segit, mert neki nem tud felmenni a pulzusa......
Az ESP nélküli autónál nagy esély van rá, hogy leessen az utról...az ESP-s autó meg a vízenfutás elkedődésekor beavatkozik, már akkor dolgozik mikor te még csak megérzed, hogy uszik a verdád, amikor te szoritod a kormányt, hogy ne tépje ki a kezedből, e közben az ESP ugy fékezi és veszi el a teljesítményt, hogy közben egyenesen haladsz tovább......

Eddig nekem sem volt egy autóba se ilyen, de mikor elsőnek futottam vízre ESP-vel hát igen csak tetszett ami akkor történt.
Szóval míg nem futsz vízre egy ilyen autóval nem is tudhatod milyen.
kár azt mondani, hogy semmitérő, nekemnemkénemegvoltameddigisnélküle, stb stb....



Szóval várom azokat az előjelekt amiktől lehet tudni, hogy lassitani kell mert rögtön vízre futsz..
ja és szemerkélő esőben is van sajnos nálunk vízre futás, mivel a korábban hevesebb esőtől a víz ott marad a nyomvájuba......
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:59:25 // 9937
de a harckocsiban (lánctalpas) nem sok értelme van szerintem nem is tud a 70 tonnájával vízenfutni :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:54:23 // 9935
rátapintottál a lényegre az első hogy esik az eső :)...de nem mindegy hogy mert ha csak pötyörög abból nem lesz aquaplaning rendesen zuhognia kell ilyenkor azt érzem nincs kedvem kiszállni mert bőrig áznék egyébként a legnagyobb fokozatra kacsolom az ablaktörlőt hogy jobban lássak, a pulzusom 62-ről felmegy 66-ra...látom hogy nyomvályús az út érzem hogy erős gázadásra nem csinál semmit az autó, a padlólemezhez egy valag víz csapódik, elveszem a gázról a lábam nem rántom ki az autót semerre s ahogy kormányozhatóvá válik az autó akkor ismét gázt adok :DDD
ha átfolyás van azt legalább meg lehet látni....egyszer az osztrák autópályán volt ilyen ki volt rakva egy 80-as aztán egy 50-es aztán egy 30.as tábla 140-nél gondoltam fékezem mert valami lesz ....olyan 1,5 m-en volt átfolyás az autópályán ...megmarkoltam a kormányt és egyenesen át a folyáson ...fasza volt :)))
GEORGE2009-01-04 22:42:53 // 9934
100-al mész egy úton, eseik az eső....autókázol...érzed, hogy a kocsi stabil...egyszer csak felfut a vízre.
milyen előjelei vannak? honnan tudod előre mikor fog felfutni?
Mit érzel olyankor?

Szóval érdekelne, hogy kerülöd el vízenfutást....

tanits mester, tanulni sose szégyen! :-))))))
GEORGE2009-01-04 22:38:49 // 9933
Hát be kell látnom valóban lótúrót se ér egy ESP, már csak a mérnőkök ezreit sajnálom, hogy éveken át fejlesztgették azt amire te egyből kijelentet lótúrót sem ér, hisz a honvédségi harckocsikban sincs és még is eljutnak oda ahova akarnak :-))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:37:36 // 9932
azért egy tévhitet had oszlassak el, én sosem mondtam hogy hülyeség ESP csak azt hogy nekem nem hiányzik, ez óriási különbség...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-04 22:36:34 // 9931
vagy gurul rád egy kék traktor traktorista nélkül, mint ahogy majdnem összejött tegnap...
Adrián2009-01-04 22:35:36 // 9930
Nem hiszi azt szerintem senki ! ;)Csak nem tudják befogadni az információid:DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:35:09 // 9929
apám a katonaságnál harckocsit vezetett szerinted annak kell az ESP? mindent visz mint a piros 7es :DDD
GEORGE2009-01-04 22:33:28 // 9928
Tévedés ha azt hiszi valaki, hogy most felment bennem a pumpa, ........
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:33:21 // 9927
de azt sem tudhatod mikor fut eléd egy fél tonnás vadkan még sem parázol miatta...a vizenfutásnak legalább van előjele...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-04 22:32:43 // 9926
Nekem se kéne menetstabi. Biztos jó, lehet maradi vagyok, inkább időjárási viszonyoknak megfelelően vezetek. Ha lenne is így tennék, akkor meg nem hiszem, hogy olyan feladata lenne, amit ne tudna egy közepesen rutinos sofőr is végrehajtani.
Az abs se sokat dolgozott még alattam, úgy vezetek, mintha nem lenne. Ennek ellenére az abs-nek látom értelmét, jégfoltra futni életszerűbb mint előre nem látható tóba 90-nel beleszaladni. Mellesleg mentem egyszer Wartburggal egy Debrecen-Nyíregyháza távot úgy, hogy a kamion nyomvályukon redszeresen felúszott az autó. Iszonyat eső volt, és nem okozott gondot 50km keresztül így menni. Sőt, a végén már egész jól éreztem mi a határ, direkt megúsztattam, visszavettem. És nem volt évszázados rutinom, talán ha 15e tapasztalatom lehetett. Szóval annyra nem kritikus dolog az aquaplaning.
Ennek ellenére lehet jó dolog a stabi, de nem hiányzik, mint ahogy a kipörgésgátló se.
Adrián2009-01-04 22:31:25 // 9925
Vigyázz a mert szereti ha húzhat ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:31:03 // 9924
9901 hozzászólás
vigyorogva fogom a kormányt :D
Adrián2009-01-04 22:30:20 // 9922
Hasznos>> hasznos én veled vagyok:DDD nem lehet mindkinek Sebastian Loeb az apja mint Erhard nak:DDD
GEORGE2009-01-04 22:29:28 // 9921
Légyszi ne sarkosítsad ennyire ki!

De viszont szemben veled, nem tudhatom mikor szalad vízre a gép és testszik, hogy lereagálja annélkül, hogy ki akarná tépni a kezemből a kormányt....
De te ezt sose fogod megtudni
1 mert nincs a kocsidban
2 te mindig annyival mész, hogy ez ne következhessen be.
:-)))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:28:24 // 9920
s így van imádom uralni a gépet nincs is annál jobb élmény mikor azt csinálja ahogy én azt akarom :)
GEORGE2009-01-04 22:27:01 // 9919
igen lehet nélküle élni, itt nem is erről volt szó, hogy lehet-nem lehet.
Hanem arról, hogy hasznos-e vagy sem.
Cgo2009-01-04 22:26:48 // 9918
szerintem tok jo ha van, de nem szabad, hogy hamis biztonsagerzetet adjon.
George Lownoise2009-01-04 22:26:10 // 9917
Tépd ki Tépd ki Tépd ki!!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:25:48 // 9916
akkor ezek szerint Te mindenhová bukósisakban közlekedsz mert bármikor a fejedre eshet egy tégla :D
GEORGE2009-01-04 22:25:45 // 9915
elröhögjük, okés. de olyant sose mondtam, hogy nem lehet nélküle élni!!!
GEORGE2009-01-04 22:25:03 // 9914
Na végre valaki megérti miről beszélek!
Pont erre való nem többre...
GEORGE2009-01-04 22:24:00 // 9913
Nekem se volt az eddigi autóimon, de ezen van.
Most hogy tudom, hogy ezek csak arra jók, hogy nőveljék a kocsim tőmegét, amúgy meg szart se érnek,tépjem ki?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:23:55 // 9912
erről beszéltünk...de jó beszélgetni és eszmét cserélni...milyen szar lenne valaki beírná: "élet-halál az ESP szükségessége"
Liquid: igen
George: nem lehet nélküle élni
Erhard: nem is mernék nélküle vezetni
kru: nincs az autómban holnap eladom..
:DDDDDDDDDD
GEORGE2009-01-04 22:21:49 // 9911
Bocs haver pontatlanul írtam le. Íme helyesen:

Az ember nem tudja olyan finoman elvenni pl a teljesítményt mint az elektronika, csak Wickey meg Erhard.......ti váratlan helyzetben is stresz mentesen és teljes őnuralommal le tudjátok kezelni a dolgokat....stb sb

A többieknek meg jól jön ha van menetstabi az autóba.

Erhard koma most én is hencegjek avval hogy napokon belül átlépem az 1millió kilómétert, és nekem sem volt balesetem??????
Én is új gumikat veszek, télit és nyárit, ídőben cserélem őket, még is jó hogy van egy olyan segéd berendezés ami egyfolytában figyel és ha kell beavatkozik!
Az autót nem azért vettem meg mert ezek benne voltak!!!!! hanem mert ez tetszett meg...
Mivel csak közlekedem így nem érzem hátrányát ezen berendezéseknek.
Ja bocsi a szlalom verdsenykor nem tetszett, hogy van menetstabi, mert belepofázott.

De szlalom verseny évente egysszer van csak...elég ha pont akkor segit be mikor pont egyébb dolog miatt nem veszem észre azt amit a berendezés észre vesz.
Ja és senki ne mondja már azt, hogy esőben tudja előre mikor fog vízre futni....gondolom kanyarban nem is lehet vízre futni,....

tovább nem kívánom ragozni, mert úgylátom pont a lényeget nem akarjátok megérteni, meg nektek sose lehet rá szükség hisz, ti mindig uraljátok a gépeket...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:20:10 // 9910
áh itt csak mióta a Vörös Ribanc meg van azóta szakad...de van V mintás gumim jól elvezeti a vizet....de legjobban az aquaplaninget Horvátországban éreztem jetskizés közben :DDD
kru2009-01-04 22:19:59 // 9909
Szerintem abban megegyezhetünk, hogy a rutintalanoknak a legrosszabb, mert esetleg hamis illúziókba ringatják magukat és ott a baj.
A rutinosnak/óvatosnak nem feltétlenül rossz, mert esetleg adott helyzetben segíthet, de az elsődleges szempont, hogy nem azért, mert bízik benne vakon, hanem mert amúgy is résen van, nem lepődik meg, nem reagál hibásan, stb.

De azért csak vesézzétek még a témát :)))
George Lownoise2009-01-04 22:17:43 // 9908
Csak hülyülök, de amíg nem volt addig is esett az eső nem?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:16:00 // 9907
nem volt se a Trabimon, se a Tipomon, se a Megányon, se a Lacsin, se a Mesteren, se az Sexperten, se a Ivecon, se a T4en se..se és baj SE volt eddig....
Liquid2009-01-04 22:15:02 // 9906
de tuvábbra is azt mondom, hogy csupán extra, lehet élni nélküle
Liquid2009-01-04 22:14:16 // 9905
ilyen szempontból nincs vele bajom
George Lownoise2009-01-04 22:12:50 // 9904
Te kis...................na hadjuk.
Adrián2009-01-04 22:12:32 // 9903
csak 1x meg ne üsd a bokád a nagy szád miatt!;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak