Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
George Lownoise2009-01-04 22:12:07 // 9902
Hát az attól függ mekkora a víz de kb:65-nél már igen
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 22:11:29 // 9901
eddig párszor futottam fel vízen elvettem a gázról a lábam és tartottam a kormányt ügyesen :) szóval nincs rá szükségem meghagyom a rutintalanoknak :DDD
GEORGE2009-01-04 22:10:56 // 9900
Jól van Gyurikám :-))) :-DDD
De mikor uszik fel? 85-nél vagy 92-nél vagy 115-nél????
De mikor uszik fel? 85-nél vagy 92-nél vagy 115-nél????
Adrián2009-01-04 22:10:38 // 9899
akkor mindig fel is fut? ;)
GEORGE2009-01-04 22:10:04 // 9898
az elektronika nem helyetesiti a vezetői tudást, és nem képes a fizika törvényeit sem megkefélni, pusztán egy kis segitség ami sokszor jól jön.....
De ha úgy mészazadott helyzetben ahogy az út megkivánja akkor be sem kapcsol....
De ha úgy mészazadott helyzetben ahogy az út megkivánja akkor be sem kapcsol....
George Lownoise2009-01-04 22:08:47 // 9897
Én is tudom ..............amikor esik :-DDD
GEORGE2009-01-04 22:07:09 // 9896
Ahaaaa, szóval te előre tudod mikor fog felfutni a vízre az autó, és elötte lelassítasz???
Akkor neked valóban nincs szükség ilyen fos kiegészítőkre :-)
Akkor neked valóban nincs szükség ilyen fos kiegészítőkre :-)
Selmak2009-01-04 19:02:51 // 9895
Nem hiszem hogy az akksi lenne gond, hanem inkább a hideg, ami rontja a kémia áramforrások kapacitását.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-04 18:45:39 // 9894
Akkor lehet rá kéne néznem az akksira...valamelyik talin összefuthatnánk már egy eszmecserére :-) Még a sajátomon kívül nem láttam 146 jtd-t közelről.
Selmak2009-01-04 18:06:26 // 9893
Nekem is ezt csinálja, szvsz a hideg miatt alacsonyabb az akkufesz és a tesztett csak akkor hajtja végre amikor elér egy bizonyos feszültséget, amire a generátor töltésének megérkezéséig várni kell.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-04 17:17:39 // 9892
Mostanában új hobbit vett fel a verda, indítás után még néhány mp-ig együtt világít az ABS és kézifék visszajelző. Aztán kihunynak szépen. Ez hiba, vagy csak fázik a dög?
Eleinte csak indítózás alatt világítottak, vagyis pislákoltak ahogy az indítómotor vette fel az áramot.Azóta már járó motornál is úgy marad egy kicsit.
Az injektor piktogramm meg elmúlt (mint Selmak esetében), jól megy, keveset eszik, az hiszti volt :-)
Eleinte csak indítózás alatt világítottak, vagyis pislákoltak ahogy az indítómotor vette fel az áramot.Azóta már járó motornál is úgy marad egy kicsit.
Az injektor piktogramm meg elmúlt (mint Selmak esetében), jól megy, keveset eszik, az hiszti volt :-)
Liquid2009-01-03 21:10:21 // 9891
valóban vannak olyan helyzetek amikor jól jöhet, de az esetek többségében inkább arra szoktatja a sofőrt, hogy én csak nyomom a gázt / féket, oszt majd lesz valami, az elektronika megoldja, ahelyett hogy gondolkodna.... én így értettem
Sporter2009-01-03 18:14:31 // 9890
Ez nagyon jó választás volt, régen nekem is volt ilyen és minden körülményben megállta a helyet :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 17:58:18 // 9889
no látod :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-03 17:28:45 // 9888
Conti Winter Contact Ts800, 185/65r14.
Attie2009-01-03 17:18:46 // 9887
Milyen márka/méret?
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-03 17:10:02 // 9886
Egyet kell, hogy értsek. Most először tettem fel 4 márkás új téligumit. Eddig jórészt négyévszakosom, legutóbb meg használt télim volt. Rutint azt biztos szereztem az eddigiekkel, de fogalmam se volt, hogy mit tud egy rendes gumi. Egészen elképesztő irányíthatóságot ad az autónak még jégen is, volt szerencsém tegnapelőtt tesztelni. Nem értettem, hogy a többiek miért 30-cal mennek. Persze éreztem, hogy csúszós az út (gyorsításkor el-el pörgött), ennek megfelelően vezettem, de az nem jött át, hogy mennyire de csúszós az az út! A ház előtt betapostam a féket kíváncsiságból, hogy most akkor tényleg ennyire jeges lenne? Kicsi ropogás a talp alatt és állt az autó. Na mondom nem olyan vész ez. Aztán kiszálltam, és majdnem hátravágódtam...Számomra döbbenet, nem gondoltam volna. Azóta kicsit havas, latyakos úton is teszteltem, ott is jól teljesít nagyon.
Attie2009-01-03 16:58:16 // 9885
Mennyi a fogyid itt Bp-en?
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-03 16:57:54 // 9884
Köszönöm, egész jó oldal, sok ötletes dolog van itt! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 16:49:51 // 9883
ügyes vagy :) hát JTD-nél szopás cserélni...
Toro Rosso2009-01-03 16:46:32 // 9882
Gondoltam, hogy ez lesz. Hol van a termo? Nagy gyakorlatom van csereügyben, mert az astra is ette a termostatot. Egy tél-egy termostat. Szal kicserélném.
Off!
Tegnap legyaláztam egy A6 1,9 tdi-t:))))))))))))))))) Csúnyán...
Off!
Tegnap legyaláztam egy A6 1,9 tdi-t:))))))))))))))))) Csúnyán...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 16:41:33 // 9881
hát sajnos 5 év és ásó, kapa általában...
Toro Rosso2009-01-03 16:40:42 // 9880
Nebasszki!
Minden kocsimmal ez votl. Ezek szerint imádnak a termok!
Minden kocsimmal ez votl. Ezek szerint imádnak a termok!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 16:38:14 // 9879
termosztát csere...
Toro Rosso2009-01-03 16:37:02 // 9878
Ciao!
Következő lenne a gondom. 156 1,9 JTD és 50-55 fok a vizem folyamatosan, hiába megy max nyomatékon a turbo. Tavaly télen nem emlékszem ilyen gondra és a fogyasztás sem az igazi. Tud valaki okosságot? Köszi!
Következő lenne a gondom. 156 1,9 JTD és 50-55 fok a vizem folyamatosan, hiába megy max nyomatékon a turbo. Tavaly télen nem emlékszem ilyen gondra és a fogyasztás sem az igazi. Tud valaki okosságot? Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 16:33:45 // 9877
igen a fékerő elosztó jó no meg néha az ABS-is kivéve hóban ott szart sem ér...
Wickey2009-01-03 16:30:45 // 9876
"a hó ellen a legjobb egy normális téli gumi, aquaplaning ellen meg a normálisan megválasztott sebesség :D"
PONTOSAN! :-)
PONTOSAN! :-)
Wickey2009-01-03 16:29:50 // 9875
"Az ember nem tudja olyan finoman elvenni pl a teljesítményt mint az elektronika..."
ez nettó hülyeség így ahogy van. Az elektronika egy kőbalta az ember lábához képest. Annyi a különbség, hogy az elektronika SOHA nem cserél cédét / vakarja meg a pöcsét / gyújt rá egy cigire / kotorászik a hátsóülés előtt a flakon kóláért / simogatja a kislány combját a jobbegyen. Tehát mindig figyel. Ennyi. Pont csúszós úton nem ér szart se. Szárazon meg általában nincs rá szükség.
Egy jó dolog van: a fékerőelosztó, na, az mocskosul nagy találmány. Az összes többit dugja fel aki belerakta.
ez nettó hülyeség így ahogy van. Az elektronika egy kőbalta az ember lábához képest. Annyi a különbség, hogy az elektronika SOHA nem cserél cédét / vakarja meg a pöcsét / gyújt rá egy cigire / kotorászik a hátsóülés előtt a flakon kóláért / simogatja a kislány combját a jobbegyen. Tehát mindig figyel. Ennyi. Pont csúszós úton nem ér szart se. Szárazon meg általában nincs rá szükség.
Egy jó dolog van: a fékerőelosztó, na, az mocskosul nagy találmány. Az összes többit dugja fel aki belerakta.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 15:01:34 // 9874
szerintem meg nem elektronikával kéne teletűzdelni az autókat ha nem be kéne vezetni az 5v évenkénti újra kressz vizsgát papíron meg gyakorlatban meg plusz gyakorlati képzést biztosítani az aquaplaning stb kipróbálására...
az elektronikával az a baj hogy egy balfsz kezébe adsz egy autót amiről azt hiszi mindent tud, aztán kiderül hogy még sem és ebből lesz a baleset....
az elektronikával az a baj hogy egy balfsz kezébe adsz egy autót amiről azt hiszi mindent tud, aztán kiderül hogy még sem és ebből lesz a baleset....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-03 14:51:35 // 9873
csak annyira macerás kikapcsolni (jobb kéz 15 óra, enyhe 3cm-es vállrándítás) mint a fejegységet bekapcsolni...szerintem
én sokkal jobban örülök hogy nem 140 ha nem 150 lovas, hogy van benne bőr, hogy van tolatóradar, hogy csak 65e km lakik benne stb..max annyiban rossz hogy nincs, hogy még 50e ft-tal növelné az eurotax árát...
egyik autómon sem volt ASR mikor gyorsfutárkodtam 3 évig (kb 700e levezetett balesetmentes km) és nem is hiányzott a hó ellen a legjobb egy normális téli gumi, aquaplaning ellen meg a normálisan megválasztott sebesség :D
én sokkal jobban örülök hogy nem 140 ha nem 150 lovas, hogy van benne bőr, hogy van tolatóradar, hogy csak 65e km lakik benne stb..max annyiban rossz hogy nincs, hogy még 50e ft-tal növelné az eurotax árát...
egyik autómon sem volt ASR mikor gyorsfutárkodtam 3 évig (kb 700e levezetett balesetmentes km) és nem is hiányzott a hó ellen a legjobb egy normális téli gumi, aquaplaning ellen meg a normálisan megválasztott sebesség :D
GEORGE2009-01-03 14:15:48 // 9872
Amúgy elég macerás minden egyes indítás után lenyúlni és kikapcsolni.........ellégé idegesithetett téged ha ezt mindig megtetted.....
GEORGE2009-01-03 14:09:13 // 9871
Nem osztom teljes mértékben a véleményed...
vegyünk pl egy íves felhajtót, és feltételezzünk jó képességű vezetőket.
Mondjuk 30-al simán ordul mindenki attól függetlenül, hogy csúszik a felület. de aki e fölött érkezik annak finoman elkezd megcsúszni......az elektronikás autó amit érzi a finom csúszást, elkezd beavatkozni, teljesítményt vissza vesz, és valamelyik kereket elkezdi fékezni......
olyan gyorsan tud beavatkozni amit ember nem képes......
Ennek ellenére szükségeltetik, hogy a vezetőnek legyen rutinja mert ha ellenkező manőverekt tesz akkor hiába van benne az autóba bármi le fog esni az útról...
Viszont aki rutinos az meguszhatja abból hogy csak villogni látja a lámpát és halad tovább az íven...
Az elektronika nélküli autó meg elkezd kicsúszni, amit ugyan meg lehet fogni, de pl túl hevesen reagálja le a vezető és emiatt keresztbe fordul vagy leszalad az útról.....
Mindenképen "küzdeni" kell a pilótáknak.... akinek rutinja van az "tonászik" a kormánnyal eggyet de megoldja...
Az ember nem tudja olyan finoman elvenni pl a teljesítményt mint az elektronika.....ezért már a teljesítmény elvételétől stabilitást veszithet az autó....
szóval lehetne erről még oldalakat írogatni, és az hogy miért kerültek ezek a dolgok bele az autókba az megint egy másik téma.
Mindegyik autóba bent kéne, hogy legyen.......
vegyünk pl egy íves felhajtót, és feltételezzünk jó képességű vezetőket.
Mondjuk 30-al simán ordul mindenki attól függetlenül, hogy csúszik a felület. de aki e fölött érkezik annak finoman elkezd megcsúszni......az elektronikás autó amit érzi a finom csúszást, elkezd beavatkozni, teljesítményt vissza vesz, és valamelyik kereket elkezdi fékezni......
olyan gyorsan tud beavatkozni amit ember nem képes......
Ennek ellenére szükségeltetik, hogy a vezetőnek legyen rutinja mert ha ellenkező manőverekt tesz akkor hiába van benne az autóba bármi le fog esni az útról...
Viszont aki rutinos az meguszhatja abból hogy csak villogni látja a lámpát és halad tovább az íven...
Az elektronika nélküli autó meg elkezd kicsúszni, amit ugyan meg lehet fogni, de pl túl hevesen reagálja le a vezető és emiatt keresztbe fordul vagy leszalad az útról.....
Mindenképen "küzdeni" kell a pilótáknak.... akinek rutinja van az "tonászik" a kormánnyal eggyet de megoldja...
Az ember nem tudja olyan finoman elvenni pl a teljesítményt mint az elektronika.....ezért már a teljesítmény elvételétől stabilitást veszithet az autó....
szóval lehetne erről még oldalakat írogatni, és az hogy miért kerültek ezek a dolgok bele az autókba az megint egy másik téma.
Mindegyik autóba bent kéne, hogy legyen.......
GEORGE2009-01-03 13:56:39 // 9870
Igaz én nem kapcsolom ki az ASR-t de nem is indulok el úgy, hogy müködjön az az padlógáz kuplungról leugorva....aztán a menetstabi se sokszor müködött az elmúlt 60ezer alatt, de mikor müködött jó volt.
Szóval a kilométerek sokaságán csak figyelő módban van.
Vízenfutáskor kíválló és senki sincs aki kitudná helyetesíteni!
Ugyan is mind kevesek vagyunk hozzá.....és igen is tök jó, ha belefutok a vízbe és felúszik akkor nem próbálja meg kitépni a kezemből a kormányt.....azgtán mikor jönnek a csúszós időszakok és óvatosabban mész de ennek ellenére meg-megvillan a visszajelző akkor is jó tudni, hogy nem kezdett el kersztbe állni hanem lekezelte az elektronika, és te meg tudod, hogy csúszik az út jó lesz figyelni....
Tehát csak jó oldala van ezeknek az eletronikáknak, hacsak nem akarsz rallyzni, vagy szlalomozni, mert ugye ott olyan helyzetek állnak elő amit az elektronika kezel és evvel korlátozza az autó mozgását, ellentétben a te akaratoddal.
Ha már benne van az autódban, akkor miért kell kikapcsolni??
Talán minden elindulásnál beavatkozik????
Mert ha nem, akkor miért baj ha be van kapcsolva?
Ezért aki az autót arra használja amire való annak jó hogy van benne.
Azt meg megfigyeltem már itt és egyébb helyeken is, hogy ha valami nincs benne az autóba ami a többségében benne van akkor a tulajok egyből írják, hogy az nekem nem kell, meg vagyok nélküle stb stb....
Szóval a kilométerek sokaságán csak figyelő módban van.
Vízenfutáskor kíválló és senki sincs aki kitudná helyetesíteni!
Ugyan is mind kevesek vagyunk hozzá.....és igen is tök jó, ha belefutok a vízbe és felúszik akkor nem próbálja meg kitépni a kezemből a kormányt.....azgtán mikor jönnek a csúszós időszakok és óvatosabban mész de ennek ellenére meg-megvillan a visszajelző akkor is jó tudni, hogy nem kezdett el kersztbe állni hanem lekezelte az elektronika, és te meg tudod, hogy csúszik az út jó lesz figyelni....
Tehát csak jó oldala van ezeknek az eletronikáknak, hacsak nem akarsz rallyzni, vagy szlalomozni, mert ugye ott olyan helyzetek állnak elő amit az elektronika kezel és evvel korlátozza az autó mozgását, ellentétben a te akaratoddal.
Ha már benne van az autódban, akkor miért kell kikapcsolni??
Talán minden elindulásnál beavatkozik????
Mert ha nem, akkor miért baj ha be van kapcsolva?
Ezért aki az autót arra használja amire való annak jó hogy van benne.
Azt meg megfigyeltem már itt és egyébb helyeken is, hogy ha valami nincs benne az autóba ami a többségében benne van akkor a tulajok egyből írják, hogy az nekem nem kell, meg vagyok nélküle stb stb....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-02 21:42:42 // 9869
az faxa...
Piritu - 1.000.0002009-01-02 21:41:20 // 9868
Nálam a feszítő görgő állt be (elfelejtették kicserélni).
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-02 21:39:28 // 9867
TS-nél a főtengely fogasa szokott elkopni s azért szakad a szíj pl...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-02 21:35:10 // 9866
lehetne csak nincs más :) minden diagnosztika jó ami elektronyos maradt a porlasztó..
Piritu - 1.000.0002009-01-02 21:34:56 // 9865
Még valami a 159-nél 140.000 a csereperiódus ugyan ennál a motornál...
Piritu - 1.000.0002009-01-02 21:34:09 // 9864
A TS motoroknál a gyár módosította az előírást, ott 60 lett a periódus 120 helyett, de a dízelnél NEM, mert az fele annyit forog ugyan annyi km-en.
Ergó, ha az olajkályhán 60-nál kellene cserélni, akkot a 7000-et pörgő TS-nél minden olajcserekor....
Ergó, ha az olajkályhán 60-nál kellene cserélni, akkot a 7000-et pörgő TS-nél minden olajcserekor....
Selmak2009-01-02 21:32:37 // 9863
Kimérték.
Piritu - 1.000.0002009-01-02 21:31:42 // 9862
Hát ebből a diagnózisból még pár tucat hibaokot ki lehetne hozni :-)
Selmak2009-01-02 21:31:33 // 9861
Vezérműszíj 120K ra elég necces, a gyári görgői kibírnak annyit de a szíjbó már voltak csúnya meglepik.
Piritu - 1.000.0002009-01-02 21:28:15 // 9860
A mjet használati utasítása szerint (Mo-n nincs ilyen, nekem is német van) 60.000-nél az alábbiakat KELL elvégezni:
- Kézifék beállítása
- emisszió ellenőrzése
- üzemanyagszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- folyadékszintek ellenőrzése (Fékolaj, hidraulika,ablakmosó, stb)
- olaj + olajszűrő csere
- 2 évente fékolajcsere
- pollenszűrő csere
Vezérlőszíj cserét 120 ezernél ír elő, sűrűbben csak akkor, ha három évnél idősebb a szíj és erős a terhelés (hideg-meleg klíma, sok alapjárat városi dugóban, nagyon poros környezet, ill. erősen sózott utak.)
- Kézifék beállítása
- emisszió ellenőrzése
- üzemanyagszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- folyadékszintek ellenőrzése (Fékolaj, hidraulika,ablakmosó, stb)
- olaj + olajszűrő csere
- 2 évente fékolajcsere
- pollenszűrő csere
Vezérlőszíj cserét 120 ezernél ír elő, sűrűbben csak akkor, ha három évnél idősebb a szíj és erős a terhelés (hideg-meleg klíma, sok alapjárat városi dugóban, nagyon poros környezet, ill. erősen sózott utak.)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-02 21:21:39 // 9859
alapjáratnál kicsit berángat néha....amúgy semmi más, se füstölés, se több fogyasztás, se rángatás...semmi
Liquid2009-01-02 21:20:00 // 9858
elsőkerekes kocsiban, hacsak nincs benne mondjuk 400Le, akkor sztem is lehet élni az ilyenek nélkül. Ezek azért lettek kitalálva mert a sok hülye amerikai, meg európai követőjük, meghalt saját eszetlenségéből adódóan, és a családjuk szétperelte az autógyárakat. Azonkívül ha az ember tud!!!! vezetni meg esze is van, akkor megoldja.
Piritu - 1.000.0002009-01-02 21:19:26 // 9857
Miből veszed észre, hogy átereszt?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-02 21:14:35 // 9856
nem rallyzom de tudom mikor mit lehet és mit nem :) az előző sw-n is mindig kikapcsoltam az ASR-t ...télen is el tudok nélküle indulni kanyarban is jól megvagyok nélküle ...
Wickey2009-01-02 17:38:25 // 9855
nana. Csak ellustít. Meg túlzott önbizalmat ad. Erre a szarra is érvényes a fizika. Arról nem is beszélve hogy csak kis tempónál jó. Nekem autópályán a sokhárombetűssel együtt is keresztbe akart állni a 156. Ha nincs némi mázlim meg kevéske rutinom, akkor háromhónaposan lekukáztam volna az autót.
Selmak2009-01-02 17:03:07 // 9854
A vezérműszíjat mindenféleképpen a feszítőgörgőit, vízpumpát csak ha szükséges.
Sporter2009-01-02 17:00:58 // 9853
persze olajon és szűrőkön kívül :)