Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

DrB2010-02-02 21:56:05 // 14352
Németországban Aral diesel dermedt bele 3-4 nap állás alatt még Karácsony előtt, napi maximum -10-16 volt... Mikor ráadtam a gyújtást, rossz volt hallgatni, ahogy erőlködött az üzemanyagpumpa.
GEORGE2010-02-02 21:40:58 // 14351
Olvasgatom, hogy bedermednek a nafták a gépekbe.
Akiknek bedermed, azoktól kérdezném, hogy hol tankolnak?
Nekem egy 8napot állt a Pirinél a verdám, tegnap hoztam el.
30cm havat szedtem le róla, majd minden további trükk nélkül beindult.
Kovi2010-02-02 21:18:07 // 14350


Na ez az. Unixnál 2250.-
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-02 21:12:50 // 14349
GTD az nem rossz :)
Piritu - 1.000.0002010-02-02 21:10:48 // 14348
ezt dobta a gugli elsőre:-)
Kovi2010-02-02 21:08:47 // 14347
A Castrolnak van egy GTX VAGY GTD adalék ami 600l jó és 3000ft.
Amit irtál kicsit drágálom igy gyakorlatilag OMW alpesivel is járhatnék!
Kovi2010-02-02 20:53:26 // 14345
Igen hallotam már ezt is.
Te már probáltad?
Piritu - 1.000.0002010-02-02 20:48:55 // 14344
én nem mernék benzint önteni az olajkályhába, főleg nem egy nagynyomásúba. Lehet hogy az 1-es góf dejzelnek lehetett, de nálunk a nagynyomású rendszert a gázolaj keni. A benzin meg nem igazán. Inkább valami fagyásgátló adalékot keresnék a kúton - ha létezik egyáltalán ilyen.
Selmak2010-02-02 20:48:39 // 14343
Benzint inkább ne, petroleumot kb 1% ban talán.
Kovi2010-02-02 20:46:57 // 14342
Nekem is tegnap este befagyott!!
Ki kellett olvasztanom höfúvó pisztolával!!!
Nem tudtam elinditani mig nem pufant aztán pöciröfi!!:-)))
Tavaszal áztattam én is gázolajba!!
Kovi2010-02-02 20:43:35 // 14341
Sziasztok.

Van e valakinek valami tapasztalata hogy nagy hidegben benzint kever valamilyen %-os arányban a gázoljba?
Ha igen jtd m-jet-be lehet e és milyen arányban??
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-02 20:20:39 // 14339
nekem van egy amit ki tudsz próbálni...
pe-Ti2010-02-02 20:16:58 // 14338
Kellene próbára egy bontott szolenoid ha azzal jó megveszem az új EGR-t!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-02 20:14:35 // 14337
nálam csak melegben hülyült az EGR...ilyen dolgokra ne keresd a választ :D
pe-Ti2010-02-02 20:12:28 // 14336
Üdv!
Megosztanák veletek egy érdekes tapasztalatot: biztos emlékeztek rá régóta szop@t a gép egy rejtélyes hibakódot (P0238 "turbónyomás érzékelő túl magas jel") dobált be folyamatosan már tavaly télen is és az idén is előjött megint rendszerint előzés közben cheklámpa kigyullad autó lassul de a következő restart után megy mintha mi sem történt volna cheklámpa 5-6 indítás után elalszik a hibakód eltárolódik.
Ami ki lett cserélve: LMM, turbószabályzó vákuumszelep, szívócső nyomásszenzor, turbó 2x lent geometria kipucolva, EGR kipucolva! Semmi változás hiba maradt egyre gyakrabban előjött amióta mínuszok vannak! Sok telefon sok jó tanács (turbócsere) tanácstalanság.......aztán Erhard cartársal folytatott konzultáció után próbaképpen lehúztam az EGR csatiját és láss csodát azóta nem jelentkezett (kopp-kopp)a hiba! Igaz folyamatosan világít a cheklámpa (EGR gázáramlás értéktartományon kívüli érték)de nem tilt le, emellett nem olyan szúrós szagú a kipuff gáz, szebben jár a motor stb.
Valószínű a szolenoid lesz a bűnös mivel a mechanikus rugós szelep könnyen jár.....
hát itt tartunk most csak azt tudnám miért csak hidegben bolondul meg tavasztól-őszig egyszer sem jelentkezett pedig megjártuk Horvátországot is?!
Putyesz2010-02-02 08:32:52 // 14335
Üdv Urak!egy kérdés....fater 146-sa(2.0TD) vmiért kinyomja a kiegyenlítőtartályból a vizet.nem dolgozik a motorba....ja és álló helyzetben teszi ezt!
cseri2010-01-31 13:59:59 // 14334
Nemtom, a gép indul, pedig az izzitó gyertyák között van rossz ,mert vilog a sárga.
DrB2010-01-31 12:50:54 // 14333
Te tudod, mi van Romániában egy modern diesellel? Én annyit tudok, mikor először fordult velem elő, német Aral diesel volt benne, akkor 3-4 napot nem használtam az autót, kint állt, s ezalatt tartósan -15 fok alatt volt a hőmérséklet napközben. Mikor ráadtam a gyújtást, csak hörgött az üzemanyagpumpa. Majd kihívtam az ADAC-ot, mondta a srác, ilyenkor gyakran hívják őket ilyen probléma miatt,"bezselésedik" az üzemanyag. Mikor másodjára történt velem, akkor kb. két napot állt a vas hasonló hidegben, szintén kinti Aral diesellel. A hörgés elmaradt, de nem indult be. Hogy talán mégse egyedi probléma, jelzi az, mint már korábban írtam is, hogy a szomszéd kerek lámpás diesel E-Mercije sem indult be. Persze, lehet, nálam egyéb gond is van. A 159-es topikban leírtam a legújabb szívásomat a márkaszervízzel...
ALFI1562010-01-30 09:04:17 // 14332
Ha 1 hetet áll se szabadna gondnak lenni.Akkor mi van Romániába?
Longman2010-01-30 08:50:27 // 14331
minden bizonnyal.. :P :)
DrB2010-01-29 23:37:17 // 14330
Nekem is úgy jött elő ez a nem indulás, hogy legalább két napot állt a vas a nagy hidegben. Ha mindennap megyek vele kicsit, úgy eddig nem volt gond.
Kozi2010-01-29 21:20:27 // 14329
Érdekes mert nekem pl még nem volt gondom a hidegben!Minden inditásnál klattyra indult! Bár én az utolsó olajcserénél cseréltem gázolajszűrőt és azóta mentem vele kb 5000 km-t! Lehet hogy emiatt...
atesssz2010-01-29 21:19:05 // 14328
osztom a véleményed, nekem sem volt még gond az indítással, még a múltkori -21 fokban sem.
teljesen egyet értek az eszmefuttatásoddal.
Ádi_39002010-01-29 21:12:59 // 14327
Mediterrán autók ezek. ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-29 21:04:23 // 14326
pontosítsunk a gázolajban lévő víz fagy meg :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-29 21:03:35 // 14325
no van valami szűkítő az EGR szelepbe ami kevesebb ganét enged be....
Longman2010-01-29 14:36:01 // 14324
A szalon előtt álló 0 km-es CR-Tdi sem indult ilyen -20 -15 fokos éjjelek után. Én a dieselhez még olyan kicsit sem értek mint a benzines motorhoz, úgyhogy el is csodálkoztam rajta.
De aztán a szervizesek felvilágosítottak, meg arról is hogy leginkább a gázolajszűrőbe bele dermedt nyál okozza a galibát..
Wickey2010-01-29 10:28:26 // 14323
a VM nem nagyon csinált szívókat. Gondolom egy 2.0 vagy 2.4 alfa TD-ről van szó, az osztott hengerfejes fogaskerekes történet. Amúgy annyi lehet a dologban, hogy (ha jó a motor) akkor a VM-ben sokkal magasabb a kompresszió, jobban sűrített levegő jobban felmelegszik, a porlasztás mondjuk közel se olyan tökéletes mint egy jtd-ben, de arra elég, hogy hidegen jól kormolva beinduljon legalább 2-3 hengerrel. Az meg utána már elviszi és életre kelti a többit is. :-)
DrB2010-01-28 23:52:40 // 14322
Elgondolkodtató, amit írsz. Majd a hozzáértők megírják, miben különbözik a te öreg dieseled, gondolom, szívó diesel, a mai modern, magasnyomású befecskendezősöktől. Mitől érzékenyebbek ezek a diesel bedermedésére.
Robert-jtd2010-01-28 22:22:01 // 14321
Olvasgatom itt az elmúlt pár nap hosszászólásait és fejcsóválva elgondolkozom azon,hogy vajon jóirányba -e halad a mai technika?
Nem értem,hogy a pár éves fejlesztésű modern diesel motoroknak hogyan árthat meg eggy kis mínusz (-18-20 c) fok?
Ilyesminek megsem szabadna történnie ha az ember eggy ilyen drágább autót vesz!!!
Hova tart ez a világ ??
Az én öreg WM-dieselem hétfőóta kinn áll a hidegben azóta volt kedden -18 szerdán -16 ma meg reggel -10 és ma az első izzitás után!!-pöccre indult !:)
Pedig én aztán csak sima kuti dieselt tankolok bele (aztmondják ez már a téli) semmi extra adalék !! Pedig már 200e van a lelkében és még eggy télen sem volt gondom a reggeli inditással.
Ennek fényében mostmár nemtudom,hogy előre fejlődik e a technika vagy netán mégsem??:)))
Selmak2010-01-28 17:32:07 // 14320
Nem állt, csak kivillantotta az injektor piktogramot és ment tovább mint ha minden rendben lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 17:09:19 // 14319
Azért kiolvastatnám a helyedben, leállnia nem kéne..főleg nem ott..:-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 17:07:39 // 14318
Mármint a tanknál alul? Nekem még nem volt gondom a hiányából. Indul, megy, működik -10 ben is :-))) Ha majd nagyon nem indul, tüzet rakok alá :-)
kru2010-01-28 14:11:38 // 14317
Állófűtés kell :))
Selmak2010-01-28 13:32:23 // 14316
No beszéltem cimbimmel. IFA-ban -5C alatt 100 liter gázoljahoz adtak 1 liter petroleumot a dermedés elkerülése végett.
DrB2010-01-28 13:26:22 // 14315
Csak 15 km volt, de teljesen bemelegedett a motor már kb. a felénél. Az elkövetkező napok 0 fok körül alakulnak úgyis, na meg mindennap kell vele mennem, szóval, nem lesz gond.
DrB2010-01-28 13:25:08 // 14314
Erre gondoltam én is, korábban mindennap mentem vele egy kört pont emiatt. A mostani egy nap kihagyást kicsit tesztnek is szántam, mennyire jó az említett dermedés gátló adalék? Hát igazán semmire, max. nem dermedt bele annyira, mint múltkor, amikor rossz volt hallgatni, hogy hörög az üzemanyagpumpa.
Selmak2010-01-28 13:23:57 // 14313
Gondolkozom azon hogy a régi IFA-s dermedéás gátló módszeren, kevés petroleum a gázolajba. Az talán nem bántja a magasnyomású rendszert.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-28 11:54:01 // 14312
na jah úgy teljes a kör :D
Átok79146TD2010-01-28 11:47:07 // 14311
mé oda is kéne?:)))
Wickey2010-01-28 11:33:55 // 14310
a 20 km-es kör lehet kevés volt, a csövekben meg a gázolajszűrőben annál több nyál van szerintem :-)

A tegnapi mínusz 11-ben nekem meg 30km 80-al zötyögés alatt sem melegedett üzemmelegre. Az utolsó 5 km-en elborult az agyam, mondom ez miez, elrugdostam párszor, egyből beállt a 82 fokra :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-01-28 10:32:26 // 14307
az a gány hogy a 146-nál nincs a gázolajszűrőnél előmelegítés...
Selmak2010-01-28 10:12:38 // 14306
Szokásos windows effekt a mai napon. Cimbimért megyek reggel abba a faluba ahol megölték Szögi tanárurat és természetesen a cigánysoron dob egy injektor piktogramot. Falu határában leáll. Engine restart, piktogram kialszik. Hisztis talján ribanc nem szereti a hideget.
Ferko2010-01-28 07:45:52 // 14305
Lehet, hogy amúgy minden nap járatnod kellene egy kicsit. Akkor beindulna szerintem.:-)
DrB2010-01-27 21:15:54 // 14304
No, folymatosan melegszik az idő, mostanra már elérte a -3-at. Telefonált a Mercis szomszéd, hogy az ő autója közben beindult. Tettem én is egy próbát, kellett neki pár gázfröccs, de elsőre beindult és stabil alapjáratot produkált. Gyorsan mentem vele egy 15 km-es kört. :)
DrB2010-01-27 19:21:13 // 14303
Az lesz... Otthon végig OMV Alpesi dieselt tankoltam bele. Itt bíztam az Aral + a Diesel fließ-fit Mischungban. :) Már el is mentettem a legközelebbi (14km) OMV kutat a naviban. :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak