Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Bagee2010-02-17 09:01:59 // 14402
az van :D
ystuc2010-02-17 08:59:33 // 14401
Füst? :-D
Ferko2010-02-17 08:35:29 // 14400
Sziasztok!

Bagee elkezdte csinálni a Dark Side-os pólót. Eddig van rajta egy minta elől és hátul is, de elférne még rajta valami dízelre utaló motívum. Van valakinek ötlete?:-)
Selmak2010-02-17 07:39:50 // 14399
Selmak2010-02-17 07:38:44 // 14398
Delphi magasnyomású rendszerrel a helyükben én se bíznék meg benne. :D
GTPeti2010-02-17 00:15:05 // 14397
Gondolom olvastátok a mérnökúr levelét.

Számomra gyakorlatilag semmi új információ nem volt benne.

Max. talán annyi, hogy a Mercedes sem bízik a saját dízeljeiben. A másik oka a céges benzineseknek, az hogy a fogyasztás baromira lényegtelen (úgyis a cég fizeti, még jól is jön az elszámolásnál)...

A hibrid autókon szerintem 20 év múlva csak nevetni fogunk. Köztes megoldás. "Szenvedés" normális akku hiányában.
(Ki akarjuk váltani a belső égésű motort. Erre milyen elven működik a range extender? Nyert... belsőégésű. És akkor ez még a legfejlettebb fajta hibrid hajtáslánc...)
ystuc2010-02-16 20:01:33 // 14396
Hát, a kerregés bárhonnan jöhet. A kommentelők pedig szintén nem tudják, csak találgatnak. Szerintem amúgy benyás.
De végül is tökmindegy. Tényleg szép hangja van. :-)
Tommaso 1592010-02-16 19:57:55 // 14395
Háát, nekem az alatta lévő kommentekből ez derül ki, és az indításnál/alapjáratnál is lehet hallani sztem egy kis dízeles kerregést
ystuc2010-02-16 19:53:40 // 14394
Biztos, hogy diesel? A JDM egy japán kipuff cég. :-)
Tommaso 1592010-02-16 19:45:24 // 14393
Wickey2010-02-13 20:14:50 // 14392
Persze, hiszen most azt kéne megemésztenie, hogy az állat versenysportdízele károsabb az egészségre, mint egy katalizátoros 75 V6 padlógázon. :-PPPPP
Na, EZT az életben nem fogja aláírni, akármennyire is fejreállsz. :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-13 14:10:00 // 14391
Nem, én azzal menekülök, hogy kiköltöztem a halál fszára a város szélére :-) De látom most minden témában kötözködni akarsz velem :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 08:20:00 // 14390
a szmog a legdurvább a tüdőnek a korom ennek egy része...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-13 08:16:57 // 14389
ha a nagykörúton lakik elég nagy :(
GEORGE2010-02-12 23:41:22 // 14388
Szerintem kb akkora esélye van a modern dieseltől meghalni egy embernek mint lehulló virágcseréptől megpusztulni.........

A világon mindent elferdítve tálalnak elénk, ez mitől lenne teljesen igaz?
GEORGE2010-02-12 23:40:01 // 14387
Ha a következő benzines lesz akkor te már meg menekülsz a diesel "mindenkitelpusztit" dologtól?
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-12 23:17:29 // 14386
Hát sajnos igen nagy, főleg, ha sokat autózol városban. Vagy esetleg a belvárosban lax. Ezeknek a részecskéknek a koncentrációját a levegőben se mérik szerintem, de nem lehet kevés ebben az eldízelesedett világban. A következő autóm, ha megtehetem már csak ezért is lesz benzines. Kisebbik rossz..
GEORGE2010-02-12 22:48:18 // 14385
Szerinted mi a valószínűsége annak, hogy a modern diesel kipufogó koromtól halsz majd meg??????
Tibe2010-02-12 22:19:24 // 14384
Jah csak azért nem mindegy hogy mikor :)
GEORGE2010-02-12 22:14:47 // 14383
Valamitől egyszer meg kell halnunk........
Wickey2010-02-12 11:27:08 // 14382
Jah. Mindenesetre a gyári függelékeket (szenzorokat ilyesmiket) használva, egy hozzájuk illesztett custom gázos ECU-val az sem kizárt, amit te leírsz.
Selmak2010-02-12 09:24:12 // 14381
Az amit leír a cikk nem valódi LPG üzem mert csak adalékként használja az LPG-t, a valódi gázüzem esetén akár 2/3 ban is gáz használ és gázolja a gyujtáshoz kell csak, de itt elég radikális injectormap kell.
Wickey2010-02-11 11:46:55 // 14380
viszont ez a dízel-LPG vegyes üzem amiről szintén volt némi szó, az megragadta a fantáziám, nem tűnik nagy hülyeségnek. A 8V JTD-t pont kompromisszumos alanynak érzem: nem éppen űrtechnika, de már elég szofisztikált ahhoz, hogy egy rendes vezérlést meg lehessen ejteni hozzá.
Selmak2010-02-11 07:09:42 // 14379
Euro3 felett mind szar. Rámentek a NOx emisszió minimalizálására ennek egyenes következménye a koromtermelés.
Attie2010-02-10 22:51:44 // 14378
atesssz2010-02-05 18:28:49 // 14377
Még a végén olyan elegyet csinálsz ebből a sok szerből, amit össze öntögetsz, hogy a motor termelni fogja az üzemanyagot, vagy szükségtelenné teszi az olajat :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-05 16:07:06 // 14376
Majd lehet kipróbálom. Most napi szinten megy a városozás hidegen, egyelőre fölösleges. Majd a következő hosszabb utam előtt :-)

Tavasszal meg asszem egy kis időt szánnom kell a vasra, gyűlnek az apróságok. Egy küszöbpatent megadta magát a sok odafagyott latyaktól, így kicsit lötyög. A túloldalon egy csavar kiesett a dobbetétből, így alapjáraton rezeg, kiégett már vagy 3 rizsszem izzóm, 0-ázgat még mindíg a műszerfalam, elkezdett kicsit zörgősödni a középkonzol műanyagja...csak ennyi. Tavasszal műszerfal bontás, átnézés, csavarok pótlása, test vezetékek tisztítása. Csak lenne már jóidő!!
Selmak2010-02-05 15:13:49 // 14375
Sokan azt mondják hogy JG2+Piros 1:1 keveréke az ideális. Mostani útviszonyok közepette nehéz eldönteni, de mint ha hamarabb is melegedne be vele.
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-04 16:34:33 // 14374
Akkor egyelőre maradok a bő 50l-hez bő másfél deci piros érzésre belelöttyintésénél. Ez már bevált, nem sok traktorhang van -10-ben se :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-02-04 16:30:52 // 14373
Szedett már szét valaki úgy rendesen jtd üzemanyag rendszert? Hol a tökben kaphat levegőt? Haverom 156-osa megint leállogat, kb 1 napig volt jó. A konstans megfigyelhető jelenség az, hogy buborékol a tank és hülye hangja van a szivattyúnak, pont mint gázolajszűrő csere után légtelenítéskor. Egy ideig elbuborékol, abbahagyja és pöcc röff.
Gondolom a tankszivattyú csinál vagy 4-5 Bart, ezt elnyomja a nagynyomásúig, de hol egyenlítődik vissza a nyomás a tankban lévő légkörire? Valahol ott lehet a gebasz.
Selmak2010-02-04 10:54:48 // 14372
Kék spuri, lila spuri tapasztalatok:

JG2 2 ezrelékben adagolva. Talán picit csendesebb vele a motor, hidegen viszont olyan traktor mint ha nem is raktam volna bele. Fogyasztásban nem vettem észre semmi változást. Nagy hidegben szvsz még szarabbul is indul vele.

JG2-piros spuri 1:1 arányú keveréke 2 ezrelékben: Nagy hidegben sokkal hamarabb elmúlik a traktorhang, hideg indíthatóságra szvsz. nincs hatással.
Ferko2010-02-04 08:41:02 // 14371
Megkeresem én.:-D Írok neki.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-04 08:33:01 // 14370
ismered Őt? vagy keressem meg én?
Ferko2010-02-04 08:12:17 // 14369
Nekem is eszembe jutott tegnap, hogy eléggé feledésbe merült a téma.:-DDD
Szerintem BAgee meg tudná csinálni a grafikát. A pólóra meg csak rá kell nyomni.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-02-04 07:19:17 // 14368
nagyon elmaradtunk a Dark Side-os pólótól ki tud itt jól grafikailag szerkeszteni?
Kovi2010-02-03 09:22:35 // 14367
Én álltalában Mol, de hallottam már azt is érdemes teli tankolni mert nehezebben dermed le 70L mint 20L.
Kovi2010-02-03 09:20:08 // 14366
Nekem is volt már!!
Befecskendező fej csati le érintkezök szét összenyom majd vissza tökéletes lett ui: kontakt spraye is ment rá!!:-)))
Kovi2010-02-03 09:18:33 // 14365
Nálam megelözés a cél!!!
Selmak2010-02-03 07:26:23 // 14364
Még nem mert spurit rakok a gázolajba és annak is van dermedésgátló hatása, de spuri oldószere is petroleum.
DrB2010-02-03 06:41:26 // 14363
A gázolajszűrő nem lett cserélve a bedermedés után. Azóta beletettem vagy 5000 km-t, ami alatt kétszer torpant meg a motor, egy-egy másodpercre. A két megtorpanás között eltelt vagy 3000 km. Mindkét esetben ki is gyulladt a hibajel, a motor piktogram. Első esetben kialudt egy idő után, második alkalommal 1200 problémamentes km után sem. Mindkétszer kiolvastattam, a befecskendezőnél jelzett hibát. Most ki is hozták az LMM-et hibásnak, épp cserélik.

Gondolod, hogy a fentiek ellenére sem ártana cserélni a gázolajszűrőt???
DrB2010-02-02 23:23:44 // 14362
Egyébként az lesz, már kinéztem, hol van a legközelebbi OMV az alpesi diesele miatt.
GEORGE2010-02-02 23:20:22 // 14361
Szerintem tuti a gázolajjal van a gond.
De ilyen bedermedés után szoktak szűrőt cserélni.....persze ettől nem oldódik meg a dermedés.

érdemes lenne másik gázolajat is kipróbálni.
DrB2010-02-02 22:37:57 // 14360
Gázolajszűrő még augusztusban a 60 ezres szerviz keretében tuti lett cserélve. Aztán, amikor behalt a vízpumpa, s vitte magával a vezérműszíjat, s hengerfejet is kellett cserélni, szét lett kapva a motor. Olajat akkor tutira cseréltek megint, de, hogy új gázolajszűrő is került-e bele akkor (Karácsony előtt pár nappal lett kész), azt passzolom, meg kellene néznem a szervízlapot. Ezután pár nappal volt ez a decemberi beledermedés. Kihívtam az ADAC-t, a srác egyáltalán nem csodálkozott, rögtön mondta, hogy ez van. Az üzemanyagpumpa elég durva hörgő hangot adott akkor. Mondom, 3-4 napig állt a vas a ház előtt, mindeközben a nappali maximum két napig -16 volt a nagyváros közepén, én meg egy erdőszélen lakom. Itt tutira, főleg éjszaka bőven -20 alá ment.

Vagy ennyire szar az itteni Aral diesel vagy valamelyik alkatrész nálam, pl. üzemanyagpumpa nem bírja a nagy és tartós hideget? De ha nálam van a baj, akkor a szomszéd Mercedese miért produkálta ugyanazt most legutób???
GEORGE2010-02-02 22:19:47 // 14359
Valami kétkomponensű ragasztóval ragaszd be a csöveket, mert ez már tényleg vicc....
GEORGE2010-02-02 22:17:41 // 14358
Érdekes ez a ledermedés, mert nem kéne neki......
Gázolajszűrőt is cseréltél??
satya2010-02-02 22:14:24 // 14357
céges kopel is indult -18c ban. pedig céges, és kapott már eleget. csak a vizcsővek esnek ki belőle. már 6. szor.
GEORGE2010-02-02 22:08:47 // 14356
Érdekes.......a párom miatt most egy ideje a MOL-nál tankolok normál gázolajat. (gyűjti a macikat :-) Nos a 8 napos álláskor többször is volt -15'C és még sem dermedt bele a gázolaj....
DrB2010-02-02 22:05:38 // 14355
De, itt is téli diesel van, decemberben már bőven téli dieselt tankoltam is. Múlt héten egyébként ugyanevvel az üzemanyaggal, két napos -15 alatti állás után megint nem indult be a vas. Aztán ahogy estére egy melegfronttól felmelegedett az idő kb. -4 fokra, szépen beindult. Épp most cserélik a hibás LMM-et, lehet, nálam ez is bejátszott. Bár a legutóbbi esetnél a szomszéd kereklámpás diesel E Mercije sem indult be, csak az esti felmelegedés után.
Robert-jtd2010-02-02 22:00:11 // 14354
Miaz a Németeknél nem téli diesel van a kutakon az év eme időszakában?
Mert itt nálunk októbertől mindig már a téli ü.anyag van a kutakon és én is azt tankolok de nemvoltak még ilyen gondlyaim szerncsére!:)
DrB2010-02-02 21:59:01 // 14353
Ahogy tudom, ha tartósan -15 alatt van, akkor jön elő, főleg ha 1-2 napot áll a vas ebben a hőmérsékletben. Miután ez befigyelt nálam, még voltak hasonlóan hideg napok, de akkor minden nap mentem vele legalább 20 km-t, így nem dermedt bele ugyanez az Aral diesel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak