Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Ferko2010-06-04 14:56:48 // 14602
INgadozik a hőfok, de attól még szerintem üzemin van. VAgy nem?
Ferko2010-06-04 14:55:46 // 14601
800 km? NA az nekem még soha nem volt.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 11:34:21 // 14600
egyéb iránt meg mivel jobb oldalon van a hőfokmérő nem nagyon nézegetem középen úgy is sipákol a computer ha gáz van....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 11:28:13 // 14599
nekem mind a két 56-ban ingadozott pedig cseréltem termosztátot :)
András bácsi2010-06-04 11:25:55 // 14598
Nekem a 156-ban, a 166-ban, a régebbiekben sem ingadozott. Biztos rossz. :) A 146-ban most ingadozik, de ott szar a termosztát. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 11:21:39 // 14597
59-nél megoldották a hőfok mutatást mindig 90-en áll nincs ingadozás ha megy a klíma, ha nem...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 11:20:34 // 14596
érdekes nekem zabál átlagban az 59 8-9L között de ugye nehéz is meg az utánégető sokszor takarít..
ez a 11,45L rohadt sok, attól hogy nincs az autó üzemi hőfokon lehet többlet fogyasztás...
ez a 11,45L rohadt sok, attól hogy nincs az autó üzemi hőfokon lehet többlet fogyasztás...
András bácsi2010-06-04 10:58:32 // 14595
Nálunk most az asszonyság használja pályán, nem túl lassan. Kb. 800 km egy tank, ami olyan 7-7.2 fogyasztás. És kb. fele úton megy a klíma.
Ferko2010-06-04 10:51:24 // 14594
Nekem az 1.6 TS evett anno 9-10 lityót. Persze lábtól is függ a fogyasztás, de mint említettem nem is taposom neki jobban, mint eddig.
Ferko2010-06-04 10:50:18 // 14593
Igen, 3-4 literrel.
Szerintem is marha sok.
Szerintem is marha sok.
Poló2010-06-04 10:49:19 // 14592
550-et még a TS-sel is megyek, sőt utóbb 700-at mutatott az óra, amikor beálltam a kútra.
András bácsi2010-06-04 10:45:48 // 14591
3-4 mivel? Literrel? Az kurva sok.
Ferko2010-06-04 10:34:35 // 14590
1. LOL:-DDD
2. Köszönöm az építő jellegű hszt.:-) Remélem előbb utóbb rájövünk, hogy mi a fenétől zabál ennyit.
2. Köszönöm az építő jellegű hszt.:-) Remélem előbb utóbb rájövünk, hogy mi a fenétől zabál ennyit.
Wickey2010-06-04 10:24:08 // 14589
1. nem sportdízelt kellett volna venni hanem rendes tisztességes betegágy 8 vagy 10V-t, azok nem ennyire érzékenyek a klímára. :-PPP
2. amit leírsz teljesen normális. Részletezem.
2a.: Klíma nélkül a termosztát 82-83 fok környékén nyit, tehát bemelegedés után lájtos menet közben a számmal nem jelzett vonal fölött picivel van a hőmérséklet. Ha megállsz elkezd melegedni mert nincs menetszél ami hűtse, de 92 foknál bekapcsol kisfokozaton a ventillátor, ez általában elég ahhoz hogy visszahűtse 90 alá, de ha mégsem, akkor 98 foknál pedig nagyfokozaton kezd el járni.
2b.: Klímával a szokásos: bemelegszik a motor, 82 foknál nyit a termosztát, jelöletlen vonal fölött picivel megáll a hőfok. A klíma miatt folyamatosan nagyfokozaton jár a ventillátor, hogy hűtse a vízhűtő mögé szerelt klímahűtőt, mert az tud ám rohadtul meleg lenni ilyenkor. Dugóban ezáltal a hűtővizet is hűti folyamatosan, termosztát el is zár, különben lejegelné a motort, szar termosztáttal bekapcsolt klímával az életben sem melegedne be a motorod még 50-60 fokokra se még a legnagyobb nyári melegben sem csak ha nagyon elrúgod neki huzamosabb ideig.
Ugyan ez teljesen abszurd feltételezés, de nézd meg a hosszbordásszíjat, nincs-e véletlenül extrém terhelésnek kitéve.
Azt vedd figyelembe, hogy lájtos kerregés esetén egy autó ilyen 15-25 lóerő körüli teljesítménnyel tartja az utazótempót városban és országúton mondjuk 100-ig. Ha most neked van egy csótány klímakompresszorod, ami önmagában megeszik kábé 1-1,5 kW teljesítményt, és ez egy berágódott csapágyazás miatt mondjuk a duplája, akkor hirtelen elkezd 4-5 lóerőkkel többre szükség lenni... igaz az még nem indokolná a 20-30% felárat fogyasztásban.
2. amit leírsz teljesen normális. Részletezem.
2a.: Klíma nélkül a termosztát 82-83 fok környékén nyit, tehát bemelegedés után lájtos menet közben a számmal nem jelzett vonal fölött picivel van a hőmérséklet. Ha megállsz elkezd melegedni mert nincs menetszél ami hűtse, de 92 foknál bekapcsol kisfokozaton a ventillátor, ez általában elég ahhoz hogy visszahűtse 90 alá, de ha mégsem, akkor 98 foknál pedig nagyfokozaton kezd el járni.
2b.: Klímával a szokásos: bemelegszik a motor, 82 foknál nyit a termosztát, jelöletlen vonal fölött picivel megáll a hőfok. A klíma miatt folyamatosan nagyfokozaton jár a ventillátor, hogy hűtse a vízhűtő mögé szerelt klímahűtőt, mert az tud ám rohadtul meleg lenni ilyenkor. Dugóban ezáltal a hűtővizet is hűti folyamatosan, termosztát el is zár, különben lejegelné a motort, szar termosztáttal bekapcsolt klímával az életben sem melegedne be a motorod még 50-60 fokokra se még a legnagyobb nyári melegben sem csak ha nagyon elrúgod neki huzamosabb ideig.
Ugyan ez teljesen abszurd feltételezés, de nézd meg a hosszbordásszíjat, nincs-e véletlenül extrém terhelésnek kitéve.
Azt vedd figyelembe, hogy lájtos kerregés esetén egy autó ilyen 15-25 lóerő körüli teljesítménnyel tartja az utazótempót városban és országúton mondjuk 100-ig. Ha most neked van egy csótány klímakompresszorod, ami önmagában megeszik kábé 1-1,5 kW teljesítményt, és ez egy berágódott csapágyazás miatt mondjuk a duplája, akkor hirtelen elkezd 4-5 lóerőkkel többre szükség lenni... igaz az még nem indokolná a 20-30% felárat fogyasztásban.
Ferko2010-06-04 10:23:18 // 14588
AZ ok, hogy többet zabál klímával az autó. NA de itt egy 175 lovas 2.4-esről beszélünk, ráadásul digitklíma. Ennél azért nem kellene + 3-4-el többet zabálnia. No meg tavaly nyáron nem volt ilyen gondom a melegben.
Szóval a klímát elvetném. Máre csak azért is, mert korábban volt egy 1.2 16V Puntonk és annál sem volt több a fogyasztás, csak plusz 1-1,5 literrel. A Bravot sem nyomja meg sokkal (1.4 120LE)
Szóval a klímát elvetném. Máre csak azért is, mert korábban volt egy 1.2 16V Puntonk és annál sem volt több a fogyasztás, csak plusz 1-1,5 literrel. A Bravot sem nyomja meg sokkal (1.4 120LE)
Jorjie2010-06-04 10:16:47 // 14587
Illetve még a koszos klímahűtő is lehet ok.
Jorjie2010-06-04 10:14:30 // 14586
Ferko2010-06-04 09:47:42 // 14585
Felteszem ebbe a topicba is a kérdést, hátha itt kapok használható választ.
Zabálja a gázolajat az autóm, de mint egy állat. Ha megy a klíma, akkor jelentkezik a dolog. HA nincs klíma, akkor rendesen kajál (7,5-8 liter). Melegben viszont alig 550 km-t tudok menni egy tankkal (63 literes a tank).
Egyébként - nem tudom van-e jelentősége - ha nem megy a klíma, akkor a vízhőfok felmegy 90-re melegben, ha állok; menetszélnél visszahűl. HA megy a klíma, akkor nem megy fel 90-re sohasem (hallani is, hogy ilyenkor egyből bekapcsol a venti; függetlenül attól, hogy milyen meleg a víz).
Szerintetek mi lehet az oka?
(ja és a lábam nem lett nehezebb, ugyanúgy vezetek mint eddig)
Zabálja a gázolajat az autóm, de mint egy állat. Ha megy a klíma, akkor jelentkezik a dolog. HA nincs klíma, akkor rendesen kajál (7,5-8 liter). Melegben viszont alig 550 km-t tudok menni egy tankkal (63 literes a tank).
Egyébként - nem tudom van-e jelentősége - ha nem megy a klíma, akkor a vízhőfok felmegy 90-re melegben, ha állok; menetszélnél visszahűl. HA megy a klíma, akkor nem megy fel 90-re sohasem (hallani is, hogy ilyenkor egyből bekapcsol a venti; függetlenül attól, hogy milyen meleg a víz).
Szerintetek mi lehet az oka?
(ja és a lábam nem lett nehezebb, ugyanúgy vezetek mint eddig)
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-02 23:50:25 // 14584
Csak ameddig bírja, vagy kicsit tovább. 200 ló és 410Nm-nél nyomatéklimit? :-D
ALFI1562010-06-02 22:42:34 // 14583
Csak a kuplung meg a hajtás nem viselné el.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-02 22:37:07 // 14582
Én dobnék rá, úgy lenne az igazi :-)
[k i z z o]2010-06-02 22:07:00 // 14581
Na erről beszéltem, ez van a neten :) Megnyugodhatsz, az EURO VI még finomabb hamut képez, de ez hozzáértők szerint ez sokkal jobb...
GTPeti2010-06-02 22:02:05 // 14580
A hangra nem emlékszem, de az előbbi felsorolás 156 ... kettőnégy csoportjába tartozik az autó. Húzott az is mint atom. :)
Most, hogy mondod amúgy kezd vmi derengeni a hangról. Bevallom nem arra koncentráltam. :)
Most, hogy mondod amúgy kezd vmi derengeni a hangról. Bevallom nem arra koncentráltam. :)
ALFI1562010-06-02 21:59:51 // 14579
Az én volt kékem hangja.
GTPeti2010-06-02 21:51:14 // 14578
Azmiaz? Jut eszembe még Gombóc 166-ja is a legerősebbek közé tartozik.
GTPeti2010-06-02 21:49:20 // 14576
Top 5 legjobban menő autók amikben ültem. Skyline (500LE), egy cartárs 145QV-je, 156- és 159 kettőnégy, Hullaszállító, A5 2.x dízel.
Adrián2010-06-02 21:48:30 // 14575
tudod jönni köll Dújv-ba szeptemberben!;)
GTPeti2010-06-02 21:45:41 // 14574
Hááát... az is nagyon komoly volt!!
A rosso 159 is, de az 1 hajszálnyival enyhébb. Bár a fene tudja, tűréshatáron belül van.
A rosso 159 is, de az 1 hajszálnyival enyhébb. Bár a fene tudja, tűréshatáron belül van.
Adrián2010-06-02 21:45:20 // 14573
Dobjunk rá 1 remapot?:))
Adrián2010-06-02 21:42:27 // 14572
és a 156SW 20V érzésre mit mond?;)
Selmak2010-06-02 20:15:36 // 14571
Tévedés. Nem fejlődés, egyértelmű visszalépés. Volt erről egy európai tanulmány is. Lehet hogy az összes koromkibocsájtás csökkent labor körülmények és megfelelő mérés esetén, de már az EURO 4 esetén is sokkal apróbb és sokkal károsabb részecskék képződnek az EURO2 dieselhez képest, a részecskeszűrő semmit nem ér ezen részecskék ellen, sőt "regeneráláskor" ugyancsak ez káros részecskeméretet produkálja.
[k i z z o]2010-06-02 18:33:59 // 14570
Azt tudom, hogy a neten ezt lehet olvasni, de szerencsére ez nem így van.
Azért egy JTD -t egy direct acting piezo val vagy egy euroVI solenoiddal nem hasonlitanék össze, és valószínű újságok sem tették meg, persze az EURO V is termel particularokat, de nagyon nagy előrelépés a JTD -hez képest.
Azért egy JTD -t egy direct acting piezo val vagy egy euroVI solenoiddal nem hasonlitanék össze, és valószínű újságok sem tették meg, persze az EURO V is termel particularokat, de nagyon nagy előrelépés a JTD -hez képest.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-02 15:52:25 // 14569
Oké, csak az esetemben egy Eu2-es ős motorról beszélünk. A német honlap is állítja, hogy TÜV papíros, de nekem végülis teljesen mindegy, nem azért csináltattam ott, ahol. Végignéztem a netet, és akiről nem találtam negatív felhangot még fikázós fórumokon sem, oda mentem. Ennyi :-)
Szerintem nagyon jó lett. A hangjával nem birok betelni, olyan szépen szól (nem gondoltam, hogy dízelre ezt fogom írni valaha). És nem büdös a kipufogógáz. Egyelőre negatívum nincs, remélem hosszútávú teszt lesz...:-)
Szerintem nagyon jó lett. A hangjával nem birok betelni, olyan szépen szól (nem gondoltam, hogy dízelre ezt fogom írni valaha). És nem büdös a kipufogógáz. Egyelőre negatívum nincs, remélem hosszútávú teszt lesz...:-)
Selmak2010-06-02 06:45:31 // 14568
Gyártók az EUval együtt keresztben feldughatják maguknak az egész EURO kibocsájtási normát, de főleg dieselt a EURO 4-6ig. Nem hogy nem fejlődés, hanem súlyosan egészségkárosító részecskék termelésével jár, a régebbiekhez képest.
[k i z z o]2010-06-02 00:15:17 // 14567
TÜV papiros program nincs, mielőtt belemerültök :) De tuningbox sincs.
Minden autógyártó azért küzd, hogy ne lehessen ECM paramétereket módosítani, hisz akkor nem kaphat a system EUROV v. VI minősitést.
Minden autógyártó azért küzd, hogy ne lehessen ECM paramétereket módosítani, hisz akkor nem kaphat a system EUROV v. VI minősitést.
GTPeti2010-06-01 22:24:01 // 14566
Ja... az érzésre kegyetlenül ment. El sem hiszem, hogy egy egykilenc nyolcvé tud ilyet. :)
Nem tagadom, kapaszkodtam. :)
Nem tagadom, kapaszkodtam. :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-01 22:21:58 // 14565
Lehet..ha vesztek, jön a változó geo :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-01 21:44:11 // 14564
agyonver a változó geos...Peti talán még emléxik a hullaszállítómra pedig abban nem is novitec volt de ment mint a meszes....a piroska meg annál is jobban ment box nélkül ...a mostani meg ...hát igen 100 felett nagyon megjön az 5 henger + nyomaték :D
GTPeti2010-06-01 21:38:30 // 14563
Én is. Ha vesztek, jön a remap. :))
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-01 21:35:12 // 14562
Érdekes lenne. 105ló+remap vs. 115ló+box. Kíváncsi lennék.
bilon2010-06-01 20:45:17 // 14561
jaja..előtte is előfordult
GTPeti2010-06-01 20:44:27 // 14560
Jól mondod, van olyan, hogy a VGT bekormolódik és átmegy nem változó geometriásba. Erre szokta mondani a barátom, hogy hosszútávon minden turbó fix-geometriás. :)
Ennek pont a drasztikus teljesítményveszteség a jele, úgy tudom.
Ennek pont a drasztikus teljesítményveszteség a jele, úgy tudom.
ALFI1562010-06-01 19:46:24 // 14559
Beállt vész üzemmódba.Ilyenkor a túrbó csak 0.4-0.5-öt tölt max.Több minden okozhatja.Komp mit ír ki?Még az is lehet,hogy a turbó geometriáját kell kitisztítani csak.De nagyon sokminden lehet.Ki kell olvasni.
ALFI1562010-06-01 19:42:35 // 14558
Szervíz elött is így volt?
tipoatti2010-06-01 19:33:46 // 14557
Igazad van, úgy tűnik, Falatka barátom 2,4 JTD-jében is a P-box ( ami nem a szarabbik fajta doboz, ugye ) okozza az éktelen szopást hetek óta... :(
bilon2010-06-01 19:30:43 // 14556
indításnál néha ránt egy nagyot a vas, úgy, hogy a kipufot is odaveri az aljához.
ellenben, most a hűvösben simán indul.
tipp, hogy melegben is simán induljon?
2,4 jtd
ellenben, most a hűvösben simán indul.
tipp, hogy melegben is simán induljon?
2,4 jtd
GTPeti2010-06-01 19:15:08 // 14555
Talán egyszer megyünk majd egyet egymás ellen. 8V vs. 8V.
(Mondjuk kuplungcsere előtt nyugott szívvel adnék neki egyet. :)
(Mondjuk kuplungcsere előtt nyugott szívvel adnék neki egyet. :)
Átok79146TD2010-06-01 19:08:38 // 14554
őt nagyon dícsérik a dízel tuningban(index).gratula..:))
GTPeti2010-06-01 18:47:03 // 14553
Erről a TÜV papíros dologról mesélhetnék. Volt kollégám ismerőse az itteni hatóságnál dolgozik és azon munkálkodik többek között, hogy csakis külső dobozzal szabadjon tuningolni és a remap-ot betiltsák. Lehet találgatni, hogy volt kollégám melyik változatot fejleszti...