Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2010-06-05 15:48:15 // 14652
Csak egy tipp: A katalizátor nem tud vajon ekkora fojtást csinálni? Csak eszembe jutott anno a Waresz (jó tudom nem egy kategória :-)) amikor annak a fogyija felment 12l-re. Azon lehetett is érezni, hogy jobban dolgozik valamiért a motor. Na annak a középdob volt összezuhanva, egyszerűen eltorlaszolta a kipufogógáz útját. Lehet nálad a nagy ménes miatt nem érződik, hogy jobban dolgozik a motor, fogyasztásban viszont szépen tud jelentkezni.
tipoatti2010-06-05 09:10:28 // 14651
A "sutyerák", kőkorszaki 10V-s jétádéval 5,8-6,5 körülperpill. Pesti szütyörgéssel együtt ( bár az én vezetési stílusom nyomokban sem emlékeztet a Tiédre. :) ).
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-05 06:48:30 // 14650
jó sokat fizettél érte így első blikkre...
Poló2010-06-05 01:26:17 // 14649
A diesel mindig kevesebbet fog enni. Gondolom te is tudod, hogy a dieselnek kisebb a vesztesége.

Amúgy ha a 63 litert elosztod 8,5-lel, akkor az jön ki, hogy 740 km-t megy egy tankkal :)
És megy abba a tankba 67 liter is :)
GEORGE2010-06-05 01:07:10 // 14648
A 8,5 nagyon is hihető többször ivott a 146ti ennyiket....mondjuk ha a 2,4-ből 8,5 hozok ki csöpett nagyobb a tempó kell hozzá mint amikor a TS-en ivott 8,5 -et .-)
Poló2010-06-05 01:02:34 // 14647
Őőő... Kéne előzményt is olvasnom :D

Simán szoktam csinálni 8,5-es fogyikat az Alfával és megyek vele 120 fölé.
Poló2010-06-05 00:59:16 // 14646
Volt benne egy kis navi szerinti 150. A legtöbbször tempomat 100-110 volt, navi szerint az 1600 km-es út végére az átlagsebességem 88 km/h. De nézd azt is, hogy a légellenállása olyan ennek az autónak, mint egy telefonfülkének :D
Ferko2010-06-05 00:01:27 // 14645
Helyes gondolat.:-)
GEORGE2010-06-04 23:56:58 // 14644
Amit meg kell adni, azt meg kell adni :-)
Ferko2010-06-04 23:52:04 // 14643
Eeeh, ez is szép mutatvány.:-))
Viszont van esőérzékelős szélvédőd.:-DDD
GEORGE2010-06-04 23:50:25 // 14642
Akkor írom én mit cseréltem / csináltattam most:

Fékek elöl - hátul szintén Brembo de nem sport.
Fékfolyadék csere
Kézifékkötél ( jobb - bal )
Első kereszt stab.rúd ( gyári )
Szélvédő ( esőérzékelős )
Fényeztettem a jobbos sárvédőt a kavicsnyomtalanítás
plusz ki kellett fizetnem a felét az első lökös fényezésnek
( biztosító 50%-ra vette a nyuszi miatt )
Megjavították a mutyukis bulit ( két új lámpa + fényezés )
Meg pár apróság
876ezer, ebből 570-el támogatott a biztosító.
Ferko2010-06-04 23:39:52 // 14641
plusz klíma töltés is.
Ferko2010-06-04 23:38:54 // 14640
- első féktárcsák (Brembo, de nem a hűtött)
- első fékbetétek
- két darab első szilent (bal oldalon)
- hátsó lengéscsillapítók (legújabb Monroe)
- olaj (Selenia)
- levegőszűrő
- olajszűrő
- pollenszűrő

(benne van a munkadíj is)
GEORGE2010-06-04 23:37:17 // 14639
Mire költöttél ennyit??
Ferko2010-06-04 23:35:29 // 14638
Holnap tele tankolom; nézek egy újabb fogyit. Utána szerviz, ha gáz van.

Csak hát most költöttem rá 150.000-et. :-/
GEORGE2010-06-04 23:26:01 // 14637
A 8-ra azt mondom teljesen oké, főleg ha ki is használod a pacikat.....a tartós 10 nem jó.
Ferko2010-06-04 23:17:28 // 14636
Így van. Én korábban is sokalltam a 8 litert, de betudtam normálisnak. De lehet, hogy az is sok volt már.
GEORGE2010-06-04 23:15:04 // 14635
10-et, nekem akkor ivott mikor éjjel padlón végig jöttünk a magyar határtól a Charlival H.telekre.....de az 200 felett volt jócskán végig ahol csak lehetett......

Nálad valami nem okés az biztos.
Korábban nem ivott ez ennyit.
Ferko2010-06-04 23:03:38 // 14634
:-)))
VAlahogy csak kibírom. De a 10-11 liter az marha sok így is.:-(
Ferko2010-06-04 23:02:52 // 14633
Ez vegyes fogyasztás. Pálya és város is. Igaz a pálya az 150-160km/h.
GEORGE2010-06-04 22:52:48 // 14632
Próbaképpen bírd ki, valahogy hogy a tempót 140-nél maximalizáld :-) Nehéz tudom, de talán a tempomat segít :-)
Ferko2010-06-04 22:50:44 // 14631
Remélem kiderül majd, hogy mi a fasz van vele. A haver rákötötte a gépet, de az semmit nem mutatott ki.
GEORGE2010-06-04 22:50:20 // 14630
Ezta 8-at hoyg tudja??
Debrecen és Bp közt tekeregsz, vagy más hosszabb rendszeres nagyobb távolság tempósan?

Emlékszel meséltem, hogy mikor ingáztam Paks -Bp-Paks közt az m6 kezdetéig 150 utazó sok előzés ( had repüljön :-D ) majd a pályán "utazós" 180 :-) nálam ilyenkor 8-at ivott.
Anno meg is írták nekem, hogy vigyem szervizbe mert ez qrva sok fogyasztás....
GEORGE2010-06-04 22:45:30 // 14629
De nem is mész 120 fölé ilyen fogyasztással....
GEORGE2010-06-04 22:42:41 // 14628
Nálad valami gond lesz/van.
Nekem nonstop megy a klíma, Horvátba menet eddig akár milyen kánikula volt, a pályán 150-160 közt haladva 6,3-6.5 L/100km köz mindig kijött!

H.telek- Bp.XIV ker-es városozás, szintén klíma, több sprintelgetés, reggel a Lágymányosig sokszor 120-130...szóval jókat autózva 7,5-7,7 L/100km ezt mondhatjuk a vegyes fogyasztásnak.

Ha megyek haza Paksra és hasonszőrű tempóban repülök mint veled már párszor akkor elmegy 8-8,5L/100km-re.
Ettől többet már csak padlógázás üzemmódban iszik.


A hőfokom 80-85'C közt ingázik, ha megy a klíma, ha nem.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 22:13:24 // 14627
Okés, figyelek majd erre...most is úgy vettem észre, hogy a forgalmi helyzet már nem adta ki a visszakapcsot, csak eltoltam. Végülis 1000km-t mentem úgy, hogy fel se tűnt, úgyhogy nem mondhatnám, hogy rendszeresen talpalgatom alacsonyról.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 22:01:01 // 14626
sajnos a lendkerék remeg be szerintem...az nem bírja a nyomatékot
GTPeti2010-06-04 21:57:46 // 14625
Lehet, hogy a kéttömegű is rezonálni kezd, de szerintem a blokktól jön alapvetően a remegés. Azért van a váltó, hogy optimális fordulatszámon használd a motort. "Ha ki akarsz lőni, kapcsolj vissza." SZVSZ
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 21:48:26 // 14623
minél nagyobb a résolaj (vissza áramló gázolaj) annál kopottabb a porlasztó...
Ferko2010-06-04 21:46:03 // 14622
de mi az a résolaj? Nem vagyok sajna szaki.:-(

Kifejtenéd kérlek a porlasztóval kapcsolatos dolgot?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 21:42:53 // 14621
jah az ...többlet fogyasztás lehet ha valamelyik porlasztó pisál pl..
tipoatti2010-06-04 21:41:13 // 14619
Pontosan... dőreség szerintem is talpalgatni alacsony fordulatszámon, érdemes megvárni, amíg "feláll" a turbinyek...
Ferko2010-06-04 21:40:33 // 14618
Igen, a klíma rendesen hűt. Azzal nincs baj legalább.
Ferko2010-06-04 21:39:30 // 14617
Télen ide oda ingadozott a főfok, de azt mondták itt, hogy az normális, mert a dízel nem termel hőt; legalábbis nem annyit, mint a benzines. Télen 8-8,5 között mozgott a fogyasztásom.
Ferko2010-06-04 21:38:20 // 14616
Ingadozik ide oda. Hol a szám nélküli osztásnál van, hogy 90-en.
Ferko2010-06-04 21:36:53 // 14615
No para; nem vettem észosztásnak.:-)
Akkor valami tényleg nem stimm. Nekem 8 alatt alig-alig evett eddig az autó. Tény és való, hogy kihasználom az autóban rejlő erőket, na de nem taposom ki a belét és kímélem is.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 21:19:39 // 14614
2000 az nem annyira alacsony azért.. kormolni meg nem kormol, ott már rendesen megindul.Lehet Erhard pedzi a megoldást, hogy a 2 tömegű lendkerék remeg be? Mindegy majd vigyázok rá...
GTPeti2010-06-04 21:08:08 // 14613
Ezt szerintem nem a váltó okozza. SZVSZ egyáltalán nem tesz jót a motornak az alacsony fordulatszámon "letalpalás". Ekkor kormol, pl. mint atom, mert az ECU már nyomja be a sok üa-t, a turbó pedig még nem szállít annyi levegőt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 21:07:03 // 14612
nyugodj meg a 150-le-ben is meg a 170le MJET-ben is ugyan az a kuplung van mint a tiédben :P a lendkerék viszont más ....
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 21:03:17 // 14611
Én kérdésem mára: a 8v jtd váltója/kuplungja hány Nm-re van méretezve? Bírni fogja a gyűrődést? 5-ben 2e-ről ha letalpalom, finom remegés kíséretében kezd el menni mint egy mozdony...fentebbről indítva nem reszket. Valami nem szereti a nyomatékot, vagy ez így jó?
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 20:54:03 // 14610
Hőfok jeladó? Az is tud vicceskedni. Nálam sem 100-as (khmmm mikor küldöd a jót ?:-))), ha 15 fok alatt van a hőmérséklet, nálam akkor kezd morcoskodni a trakesz. Többet eszik és nem olyan lelkes.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 20:48:20 // 14609
vagy nem :) megnézném a LMM-őt, résolajat....lambdaszondát..
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 20:47:26 // 14608
2a/2b: A vízhőfok a 90-es jelet alulról érinti nálam. Beáll oda és ott is marad. Nem ingadozik az sehova. Most, hogy rossz az venti 1-es fokozat kapcsolóm (hurrá..), dugóban nyomok egy klímát, így nem melegszik ott sem, de nem is hül ki, marad 90-en. Kizárt, hogy jó termosztáttal ingadozzon. Ergo szerintem rossz a termosztát (is). De ez még mindíg kevés indok lenne 4 literes túlfogyasztásra.

Ferko: amúgy hűt rendesen a klíma?
Wickey2010-06-04 16:29:54 // 14607
az biztos! :D
GTPeti2010-06-04 15:49:02 // 14606
2 literes többletfogyasztást tuti nem okozhat egy szoruló görgő. Vagy, ha igen, akkor világít is menet közben. :)
Adrián2010-06-04 15:26:17 // 14605
gondolom eddig nem volt ilyen gondod?
Adrián2010-06-04 15:17:05 // 14604
a hőfok egyenletes használatnál 90'C elött 2mm-el áll mint a cövek ha meghajtom akkor éppenhogy elmegy 90'C ig de amit visszavezsek beáll eredeti állapotba!
Gondolom ennek kellene lennie a rendes működésnek! Ehhez tudsz viszonyítani hogy nálad mizu!
Adrián2010-06-04 15:13:47 // 14603
Valami nem pálya mert nekem sosincs kikapcsolva a klimám és fogyasztásom 6.6 és 7.8 liter/100km között van még ha 5 személyel is megyek! Modjuk30% város 70% autópálya dinamikus vezetésssel!
800-900km között jövök ki egy teletankból!
Nem észt akarok oszatni csak neked is hasonlóan kéne fogysztania!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak