Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-05 15:48:15 // 14652
Csak egy tipp: A katalizátor nem tud vajon ekkora fojtást csinálni? Csak eszembe jutott anno a Waresz (jó tudom nem egy kategória :-)) amikor annak a fogyija felment 12l-re. Azon lehetett is érezni, hogy jobban dolgozik valamiért a motor. Na annak a középdob volt összezuhanva, egyszerűen eltorlaszolta a kipufogógáz útját. Lehet nálad a nagy ménes miatt nem érződik, hogy jobban dolgozik a motor, fogyasztásban viszont szépen tud jelentkezni.
tipoatti2010-06-05 09:10:28 // 14651
A "sutyerák", kőkorszaki 10V-s jétádéval 5,8-6,5 körülperpill. Pesti szütyörgéssel együtt ( bár az én vezetési stílusom nyomokban sem emlékeztet a Tiédre. :) ).
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-05 06:48:30 // 14650
jó sokat fizettél érte így első blikkre...
Poló2010-06-05 01:26:17 // 14649
A diesel mindig kevesebbet fog enni. Gondolom te is tudod, hogy a dieselnek kisebb a vesztesége.
Amúgy ha a 63 litert elosztod 8,5-lel, akkor az jön ki, hogy 740 km-t megy egy tankkal :)
És megy abba a tankba 67 liter is :)
Amúgy ha a 63 litert elosztod 8,5-lel, akkor az jön ki, hogy 740 km-t megy egy tankkal :)
És megy abba a tankba 67 liter is :)
GEORGE2010-06-05 01:07:10 // 14648
A 8,5 nagyon is hihető többször ivott a 146ti ennyiket....mondjuk ha a 2,4-ből 8,5 hozok ki csöpett nagyobb a tempó kell hozzá mint amikor a TS-en ivott 8,5 -et .-)
Poló2010-06-05 01:02:34 // 14647
Őőő... Kéne előzményt is olvasnom :D
Simán szoktam csinálni 8,5-es fogyikat az Alfával és megyek vele 120 fölé.
Simán szoktam csinálni 8,5-es fogyikat az Alfával és megyek vele 120 fölé.
Poló2010-06-05 00:59:16 // 14646
Volt benne egy kis navi szerinti 150. A legtöbbször tempomat 100-110 volt, navi szerint az 1600 km-es út végére az átlagsebességem 88 km/h. De nézd azt is, hogy a légellenállása olyan ennek az autónak, mint egy telefonfülkének :D
Ferko2010-06-05 00:01:27 // 14645
Helyes gondolat.:-)
GEORGE2010-06-04 23:56:58 // 14644
Amit meg kell adni, azt meg kell adni :-)
Ferko2010-06-04 23:52:04 // 14643
Eeeh, ez is szép mutatvány.:-))
Viszont van esőérzékelős szélvédőd.:-DDD
Viszont van esőérzékelős szélvédőd.:-DDD
GEORGE2010-06-04 23:50:25 // 14642
Akkor írom én mit cseréltem / csináltattam most:
Fékek elöl - hátul szintén Brembo de nem sport.
Fékfolyadék csere
Kézifékkötél ( jobb - bal )
Első kereszt stab.rúd ( gyári )
Szélvédő ( esőérzékelős )
Fényeztettem a jobbos sárvédőt a kavicsnyomtalanítás
plusz ki kellett fizetnem a felét az első lökös fényezésnek
( biztosító 50%-ra vette a nyuszi miatt )
Megjavították a mutyukis bulit ( két új lámpa + fényezés )
Meg pár apróság
876ezer, ebből 570-el támogatott a biztosító.
Fékek elöl - hátul szintén Brembo de nem sport.
Fékfolyadék csere
Kézifékkötél ( jobb - bal )
Első kereszt stab.rúd ( gyári )
Szélvédő ( esőérzékelős )
Fényeztettem a jobbos sárvédőt a kavicsnyomtalanítás
plusz ki kellett fizetnem a felét az első lökös fényezésnek
( biztosító 50%-ra vette a nyuszi miatt )
Megjavították a mutyukis bulit ( két új lámpa + fényezés )
Meg pár apróság
876ezer, ebből 570-el támogatott a biztosító.
Ferko2010-06-04 23:39:52 // 14641
plusz klíma töltés is.
Ferko2010-06-04 23:38:54 // 14640
- első féktárcsák (Brembo, de nem a hűtött)
- első fékbetétek
- két darab első szilent (bal oldalon)
- hátsó lengéscsillapítók (legújabb Monroe)
- olaj (Selenia)
- levegőszűrő
- olajszűrő
- pollenszűrő
(benne van a munkadíj is)
- első fékbetétek
- két darab első szilent (bal oldalon)
- hátsó lengéscsillapítók (legújabb Monroe)
- olaj (Selenia)
- levegőszűrő
- olajszűrő
- pollenszűrő
(benne van a munkadíj is)
GEORGE2010-06-04 23:37:17 // 14639
Mire költöttél ennyit??
Ferko2010-06-04 23:35:29 // 14638
Holnap tele tankolom; nézek egy újabb fogyit. Utána szerviz, ha gáz van.
Csak hát most költöttem rá 150.000-et. :-/
Csak hát most költöttem rá 150.000-et. :-/
GEORGE2010-06-04 23:26:01 // 14637
A 8-ra azt mondom teljesen oké, főleg ha ki is használod a pacikat.....a tartós 10 nem jó.
Ferko2010-06-04 23:17:28 // 14636
Így van. Én korábban is sokalltam a 8 litert, de betudtam normálisnak. De lehet, hogy az is sok volt már.
GEORGE2010-06-04 23:15:04 // 14635
10-et, nekem akkor ivott mikor éjjel padlón végig jöttünk a magyar határtól a Charlival H.telekre.....de az 200 felett volt jócskán végig ahol csak lehetett......
Nálad valami nem okés az biztos.
Korábban nem ivott ez ennyit.
Nálad valami nem okés az biztos.
Korábban nem ivott ez ennyit.
Ferko2010-06-04 23:03:38 // 14634
:-)))
VAlahogy csak kibírom. De a 10-11 liter az marha sok így is.:-(
VAlahogy csak kibírom. De a 10-11 liter az marha sok így is.:-(
Ferko2010-06-04 23:02:52 // 14633
Ez vegyes fogyasztás. Pálya és város is. Igaz a pálya az 150-160km/h.
GEORGE2010-06-04 22:52:48 // 14632
Próbaképpen bírd ki, valahogy hogy a tempót 140-nél maximalizáld :-) Nehéz tudom, de talán a tempomat segít :-)
Ferko2010-06-04 22:50:44 // 14631
Remélem kiderül majd, hogy mi a fasz van vele. A haver rákötötte a gépet, de az semmit nem mutatott ki.
GEORGE2010-06-04 22:50:20 // 14630
Ezta 8-at hoyg tudja??
Debrecen és Bp közt tekeregsz, vagy más hosszabb rendszeres nagyobb távolság tempósan?
Emlékszel meséltem, hogy mikor ingáztam Paks -Bp-Paks közt az m6 kezdetéig 150 utazó sok előzés ( had repüljön :-D ) majd a pályán "utazós" 180 :-) nálam ilyenkor 8-at ivott.
Anno meg is írták nekem, hogy vigyem szervizbe mert ez qrva sok fogyasztás....
Debrecen és Bp közt tekeregsz, vagy más hosszabb rendszeres nagyobb távolság tempósan?
Emlékszel meséltem, hogy mikor ingáztam Paks -Bp-Paks közt az m6 kezdetéig 150 utazó sok előzés ( had repüljön :-D ) majd a pályán "utazós" 180 :-) nálam ilyenkor 8-at ivott.
Anno meg is írták nekem, hogy vigyem szervizbe mert ez qrva sok fogyasztás....
GEORGE2010-06-04 22:45:30 // 14629
De nem is mész 120 fölé ilyen fogyasztással....
GEORGE2010-06-04 22:42:41 // 14628
Nálad valami gond lesz/van.
Nekem nonstop megy a klíma, Horvátba menet eddig akár milyen kánikula volt, a pályán 150-160 közt haladva 6,3-6.5 L/100km köz mindig kijött!
H.telek- Bp.XIV ker-es városozás, szintén klíma, több sprintelgetés, reggel a Lágymányosig sokszor 120-130...szóval jókat autózva 7,5-7,7 L/100km ezt mondhatjuk a vegyes fogyasztásnak.
Ha megyek haza Paksra és hasonszőrű tempóban repülök mint veled már párszor akkor elmegy 8-8,5L/100km-re.
Ettől többet már csak padlógázás üzemmódban iszik.
A hőfokom 80-85'C közt ingázik, ha megy a klíma, ha nem.
Nekem nonstop megy a klíma, Horvátba menet eddig akár milyen kánikula volt, a pályán 150-160 közt haladva 6,3-6.5 L/100km köz mindig kijött!
H.telek- Bp.XIV ker-es városozás, szintén klíma, több sprintelgetés, reggel a Lágymányosig sokszor 120-130...szóval jókat autózva 7,5-7,7 L/100km ezt mondhatjuk a vegyes fogyasztásnak.
Ha megyek haza Paksra és hasonszőrű tempóban repülök mint veled már párszor akkor elmegy 8-8,5L/100km-re.
Ettől többet már csak padlógázás üzemmódban iszik.
A hőfokom 80-85'C közt ingázik, ha megy a klíma, ha nem.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 22:13:24 // 14627
Okés, figyelek majd erre...most is úgy vettem észre, hogy a forgalmi helyzet már nem adta ki a visszakapcsot, csak eltoltam. Végülis 1000km-t mentem úgy, hogy fel se tűnt, úgyhogy nem mondhatnám, hogy rendszeresen talpalgatom alacsonyról.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 22:01:01 // 14626
sajnos a lendkerék remeg be szerintem...az nem bírja a nyomatékot
GTPeti2010-06-04 21:57:46 // 14625
Lehet, hogy a kéttömegű is rezonálni kezd, de szerintem a blokktól jön alapvetően a remegés. Azért van a váltó, hogy optimális fordulatszámon használd a motort. "Ha ki akarsz lőni, kapcsolj vissza." SZVSZ
Ferko2010-06-04 21:54:52 // 14624
köszi.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 21:48:26 // 14623
minél nagyobb a résolaj (vissza áramló gázolaj) annál kopottabb a porlasztó...
Ferko2010-06-04 21:46:03 // 14622
de mi az a résolaj? Nem vagyok sajna szaki.:-(
Kifejtenéd kérlek a porlasztóval kapcsolatos dolgot?
Kifejtenéd kérlek a porlasztóval kapcsolatos dolgot?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 21:42:53 // 14621
jah az ...többlet fogyasztás lehet ha valamelyik porlasztó pisál pl..
Ferko2010-06-04 21:41:14 // 14620
résolaj?
tipoatti2010-06-04 21:41:13 // 14619
Pontosan... dőreség szerintem is talpalgatni alacsony fordulatszámon, érdemes megvárni, amíg "feláll" a turbinyek...
Ferko2010-06-04 21:40:33 // 14618
Igen, a klíma rendesen hűt. Azzal nincs baj legalább.
Ferko2010-06-04 21:39:30 // 14617
Télen ide oda ingadozott a főfok, de azt mondták itt, hogy az normális, mert a dízel nem termel hőt; legalábbis nem annyit, mint a benzines. Télen 8-8,5 között mozgott a fogyasztásom.
Ferko2010-06-04 21:38:20 // 14616
Ingadozik ide oda. Hol a szám nélküli osztásnál van, hogy 90-en.
Ferko2010-06-04 21:36:53 // 14615
No para; nem vettem észosztásnak.:-)
Akkor valami tényleg nem stimm. Nekem 8 alatt alig-alig evett eddig az autó. Tény és való, hogy kihasználom az autóban rejlő erőket, na de nem taposom ki a belét és kímélem is.
Akkor valami tényleg nem stimm. Nekem 8 alatt alig-alig evett eddig az autó. Tény és való, hogy kihasználom az autóban rejlő erőket, na de nem taposom ki a belét és kímélem is.
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 21:19:39 // 14614
2000 az nem annyira alacsony azért.. kormolni meg nem kormol, ott már rendesen megindul.Lehet Erhard pedzi a megoldást, hogy a 2 tömegű lendkerék remeg be? Mindegy majd vigyázok rá...
GTPeti2010-06-04 21:08:08 // 14613
Ezt szerintem nem a váltó okozza. SZVSZ egyáltalán nem tesz jót a motornak az alacsony fordulatszámon "letalpalás". Ekkor kormol, pl. mint atom, mert az ECU már nyomja be a sok üa-t, a turbó pedig még nem szállít annyi levegőt.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 21:07:03 // 14612
nyugodj meg a 150-le-ben is meg a 170le MJET-ben is ugyan az a kuplung van mint a tiédben :P a lendkerék viszont más ....
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 21:03:17 // 14611
Én kérdésem mára: a 8v jtd váltója/kuplungja hány Nm-re van méretezve? Bírni fogja a gyűrődést? 5-ben 2e-ről ha letalpalom, finom remegés kíséretében kezd el menni mint egy mozdony...fentebbről indítva nem reszket. Valami nem szereti a nyomatékot, vagy ez így jó?
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 20:54:03 // 14610
Hőfok jeladó? Az is tud vicceskedni. Nálam sem 100-as (khmmm mikor küldöd a jót ?:-))), ha 15 fok alatt van a hőmérséklet, nálam akkor kezd morcoskodni a trakesz. Többet eszik és nem olyan lelkes.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-06-04 20:48:20 // 14609
vagy nem :) megnézném a LMM-őt, résolajat....lambdaszondát..
WarbiRunner (Gyuri)2010-06-04 20:47:26 // 14608
2a/2b: A vízhőfok a 90-es jelet alulról érinti nálam. Beáll oda és ott is marad. Nem ingadozik az sehova. Most, hogy rossz az venti 1-es fokozat kapcsolóm (hurrá..), dugóban nyomok egy klímát, így nem melegszik ott sem, de nem is hül ki, marad 90-en. Kizárt, hogy jó termosztáttal ingadozzon. Ergo szerintem rossz a termosztát (is). De ez még mindíg kevés indok lenne 4 literes túlfogyasztásra.
Ferko: amúgy hűt rendesen a klíma?
Ferko: amúgy hűt rendesen a klíma?
GTPeti2010-06-04 15:49:02 // 14606
2 literes többletfogyasztást tuti nem okozhat egy szoruló görgő. Vagy, ha igen, akkor világít is menet közben. :)
Adrián2010-06-04 15:26:17 // 14605
gondolom eddig nem volt ilyen gondod?
Adrián2010-06-04 15:17:05 // 14604
a hőfok egyenletes használatnál 90'C elött 2mm-el áll mint a cövek ha meghajtom akkor éppenhogy elmegy 90'C ig de amit visszavezsek beáll eredeti állapotba!
Gondolom ennek kellene lennie a rendes működésnek! Ehhez tudsz viszonyítani hogy nálad mizu!
Gondolom ennek kellene lennie a rendes működésnek! Ehhez tudsz viszonyítani hogy nálad mizu!
Adrián2010-06-04 15:13:47 // 14603
Valami nem pálya mert nekem sosincs kikapcsolva a klimám és fogyasztásom 6.6 és 7.8 liter/100km között van még ha 5 személyel is megyek! Modjuk30% város 70% autópálya dinamikus vezetésssel!
800-900km között jövök ki egy teletankból!
Nem észt akarok oszatni csak neked is hasonlóan kéne fogysztania!
800-900km között jövök ki egy teletankból!
Nem észt akarok oszatni csak neked is hasonlóan kéne fogysztania!