kando.2006-05-01 13:39:05 // 8367
Jó téma lesz itt megint :-)))
OFF:
Akkor a "A média közölték hogy..." -> mondjuk azt, hogy a ,,A média közölte, hogy...'' vagy monjduk azt: ,,A médiumok közölték, hogy...''.
Csak az utóbbi szóban a médiumok kissé félreérthetőek.
A lényeg, hogy a médium az egyes szám és a média a többes szám. :-)
ON
;-)
zolee1452006-05-01 13:32:04 // 8366
OFF
Grétsy tanár úr! Mi van akkor, ha a ragozáshoz nem a szó jelentését, hanem a szó konkrét alakját kell figyelembe venni? Vagyis: az emberek többeszám és ragozott alak, az emberiség is többes szám de nem ragozott alak. Az oké, hogy emberek mondták, de az nem oké, hogy emberiség mondták. Mi van akkor ha az ilyeneknél, hogy tifosi, média a szó "ragozottságát" kell figyelembe venni, nem a konkrét jelentését? Csak elgondolkodtam a dolgon, lehet hogy nincs igazam.
zolee1452006-05-01 13:04:06 // 8365
"Álljunk meg egy szóra!"
:)
Inner Circle2006-05-01 12:01:13 // 8364
Csak az eredeti nyelvben többesszám. Magyar nyelvbe átvett szóalaknál ez nem érvényes, ugyanez van a "médium - média - médiák"-nál. Okos nyelvészek sokat vitatkoznak, hogy helyes-e a legutolsó alak (ahogy a "tifosik"), az elvekben és szabályokban biztos igazuk is van, de az élő nyelv lesz.rja a szabályokat. Nagyon egyszerűen el lehet dönteni: próbáld csak mondani, hogy "A tifosi kimentek a futamra" vagy "A média közölték hogy..." Merthogy a többesszám után többesszámban kell ragozni. Magyarul pedig egyértelműen úgy passzol, hogy "tifosi" - "drukkol", "tifosik" - "drukkolnak". "Tifosi" helyett mondhatsz "tifoso"-t, de "tifosik" helyett "tifosi"-t már nem.
Satti2006-05-01 12:00:50 // 8363
Felesleges bármin is vitázni,a lényeg,hogy Kimi a király/Sanyi után:-)/,és jövőre a Ferrarival lealázza a mezőnyt.
Inner Circle2006-05-01 11:55:44 // 8362
Azért vagy szánalmas, mert olyan dolgokról mondasz véleményt, amiről abszolút fogalmad sem lehet (pl. hogy én mennyire élvezem az F1-et, vagy hogy utálom-e az olasz autóipart), ráadásul a nálad többet tudókhoz és tájékozottabbakhoz rögtön arrogánsan viszonyulsz. Holott ez abszolút nem szégyen, én nem restellnék tőled tanulni, ha olyan téma kerülne elő, amiben te vagy a jobb.
zolee1452006-04-30 14:48:04 // 8361
most hogy nézegetem a dolgokat az a Piech, az nem véletlenül az fickó aki a vw elnöke, igazgatója vagy nemtudom mije?
Xixo2006-04-30 14:07:55 // 8360
Azért mert nincs időm egész nap a net előtt ülni és leszedni azt a sok baromságot, amiket te szoktál ide beirogatni, még nem hiszem, hogy szánalmas lennék!!!
Csak az zavar benned, hogy eleve leszólsz itt mindenkit és mindenkinél okosabbnak hiszed magad... De már nincs kedvem, meg energiám ilyen hülyeségeken vitatkozni!
zolee1452006-04-30 10:32:06 // 8359
OFF
nem tudom miért voltam abban a tudatban, hogy a Porsche a vw csoport tagja...
mesa2006-04-30 10:10:06 // 8358
Gyerekek, nincsenek tifosik !!!
Tifoso-k vannak, ők együtt a tifosi. Mivel a tifosi már tsz.
Inner Circle2006-04-30 09:51:56 // 8357
Ez igencsak szánalmas volt. Inkább igyekezz méltó vitapartner lenni, ott használd fel az energiáidat.
(Neked miért nincs Spidered? "Nem érdemled meg"? Az út előtted is nyitva áll a veterán Alfákhoz, esküszöm még segítek is. Ahogy az autódat elnézem, több pénzed lenne rá, mint nekem volt. Ezek az autók nem a fán nőnek, ahonnan csak akkor szakíthatod le, ha megérdemelted, ezekhez csak (egy új autóhoz képest semmi) pénz és baromi sok elhatározás kell. És ha egyszer végigcsinálod, te is ugyanúgy reagálsz majd mások "Nem érdemled meg" szövegére, mint én.)
Inner Circle2006-04-30 09:48:35 // 8356
"a tulajdonosi jogviszonynak nem feltétele a műszaki együttműködés:)"
Nem, és nemlétező tulajdonosi jogviszony esetén is lehet műszaki együttműködés. Mint pl. a független Porsche esetében... nem először hallom ezt a "VW-é a Porsche" szöveget, és nem először cáfolom meg :D


zolee1452006-04-29 23:51:38 // 8355
George-nál SENKI nem szereti jobban a Ferrarit!!!!
:DDD
Xixo2006-04-29 23:50:17 // 8354
Én meg még nála is jobban szeretem!! :-))))
Üdv a "Ki szereti jobban a Ferrarit?" topicban! :-))))))))))))
zolee1452006-04-29 23:48:29 // 8353
George jobban szereti a Ferrarit mint Montezemolo
:)
zolee1452006-04-29 23:41:59 // 8352
ezekkel a gyári tuningolt Enzokkal valami amatőr versenyszériát akarnak, ha jól tudom, valahol olvastam erről.
GEORGE2006-04-29 21:32:49 // 8351
A fenébe!! :-(((
:-)))
Satti2006-04-29 21:32:21 // 8350
Ááá,nem lehet,megegyeztem Montezemolóval,hogy csak hivatalos fotók készülhetnek:-))
GEORGE2006-04-29 21:29:19 // 8349
Majd szóljál megyek fotózni! :-)
Satti2006-04-29 21:28:38 // 8348
Lassan kiállhatok velük a garázsból,végre itt a jó idő:-))
GEORGE2006-04-29 21:22:42 // 8347
Na látod ezek a gépek!
Satti2006-04-29 21:21:55 // 8346
GEORGE2006-04-29 21:17:07 // 8345
Annak én is!
Mert a FERRARI méltó márka egy ilyen siker sorozathoz!
Xixo2006-04-29 21:16:14 // 8344
Azért örülök, hogy a győzelmei nagyrészét nálunk érte el!! :-))
GEORGE2006-04-29 21:12:27 // 8343
MS nekem se igazán a kedvencem, de a sikereit azt el kell ismerni!!
Xixo2006-04-29 21:11:31 // 8342
Nálam is a Ferrari számít igazán!!! sumit csak az eredményeiért szeretem, de más autóban már nem lenne olyan nagy kedvenc! :-)))
GEORGE2006-04-29 21:07:05 // 8341
Nekem mindegy ki ül benne, akkor is FERRARI fan voltam mikor nem ment nekik!
Satti2006-04-29 21:07:01 // 8340
Tudom,hogy tudod:-))
Satti2006-04-29 21:06:07 // 8339
Remélem,jövőre Kimi tényleg beleül,és akkor Én is lehetek Ferrari Fan.
GEORGE2006-04-29 21:04:13 // 8337
Na szóval.
A FERRARI mindenek elött, s utáns csak a többi.
Ha elöl végez a FERRARI ha hátul nem számit.
Akkor is a FERRARI az FERRARI !!!
A többiek másodhegedüsek csak!
Satti2006-04-29 21:03:11 // 8336
Elvakult Ferrari fanatikus emberke:-)))
Satti2006-04-29 21:01:20 // 8334
Te lenni Tifosi?:-))
Satti2006-04-29 21:00:40 // 8333
Akkor megértem,bár Én úgy vagyok vele,hogy a Ferrari oké,de MS nem a kedvencem.
GEORGE2006-04-29 21:00:02 // 8332
FERRARI,
FERRARI,
FERRARI,
....
....
többiek! :-)
Xixo2006-04-29 20:58:15 // 8331
Ez csak a kicsinyes bosszúm a sok Ferrari és MS fikázásért cserébe!! :-))))))
Satti2006-04-29 20:50:29 // 8330
A nürburgringi versenyt,nem értem,miért hozták előbbre,de legalább most is egymás után lesz 2 futam,mert utána közvetlenűl,jőn a spanyol nagydíj is.
Satti2006-04-29 20:44:11 // 8329
Ne bántsátok a srácot,előfordul az ilyen,de Imolában jól szerepelt.
Xixo2006-04-29 20:16:34 // 8328
Monti meg azt hitte a felvezetőben, hogy még mindig az indy-be versenyez és az már a levezetőköre egy győztes futam után, úgyhogy tolni akart egy kis gumiégetős pörgésforgást... :-))))))))
zolee1452006-04-29 20:07:03 // 8327
igen, erről már beszéltünk, hogy vicces volt. Bezzeg Schumacher! Ő nagy versenyt futott! Micsoda győzelem, és a szokásos ugrás a dobogó tetején... vagy várjál csak, Ausztrália.... juj keverem, ott nem nyert Schumi hanem odabaszta a kocsit a falhoz...
:))))
Xixo2006-04-29 19:53:10 // 8326
És hogy megpördült a felvezető körben!!! :-)))))
Xixo2006-04-29 19:52:04 // 8325
Te megérdemelnél egy fócvágent!!! Ecsém! Hát hogy lehet egy lapon említeni a Fiatot a szutykos folcvágennel????
Eddig azt hittem, hogy csak a Ferrarit utálod, de már látom, hogy az egész olasz autóipart...
Meg se érdemled azt a Spidert!!!
Satti2006-04-29 19:51:27 // 8324
Kimit a Ferrariba,és helyreáll a világ rendje!
GEORGE2006-04-29 19:47:06 // 8323
Ehez hozzá kell szokni cartársam :-)))
Xixo2006-04-29 19:45:42 // 8322
Akkor te egy nagyon bölcs ember vagy, aki mindenre emlékszik. Vagy csak nagyon unatkozol és egész nap azt nézed a neten, hogy mit tudnál felhozni a Ferrari ellen...
zolee1452006-04-29 18:42:54 // 8321
a prodrive Subaru motorral megy majd?:)
B-la 2006-04-29 17:50:51 // 8320
To Be Announced vagy To be advised. Legalábbis a rövidítés valószínű ezt jelenti.
Szerintem még nincs fő szponzora vagy motor beszállítója a csapatnak.
B-la 2006-04-29 14:00:14 // 8318
-1-
A döntés Kimi Räikkönen kezében van; a finn pilótának kell eldöntenie, hogy a McLaren-Mercedest vagy a Ferrarit választja. Többen úgy vélik, hogy Räikkönen előszerződést kötött a Ferrarival - amely akkor lép életbe, ha Michael Schumacher nem folytatja pályafutását – a pilóta menedzsere, David Robertson azonban cáfolta mindezt.
"Azt mondom: talán június végéig meg tudunk egyezni." – nyilatkozta a menedzser a Motorsport Akutellnek. Azt nem árulta el, hogy melyik csapattal próbálnak június végéig megegyezni, azonban már most biztos, hogy a McLaren és a Ferrari mellett nem szerepel más csapat a listán.
Habár a Red Bull Racing biztosan nem tudja megszerezni Räikkönent, főtervezőjük, Adrian Newey mégis fontos szerepet játszhat a döntésben. "A múltban már láthattuk, hogy milyen hatása van egy csapatra nézve, ha a nagy fejek távoznak. A McLaren azt gondolja, hogy nem lesz semmi következménye, mivel új embert ültettek a helyére..." – jegyezte meg Robertson.
-2-
Péntek reggel a Nemzetközi Automobil szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy elfogadták a Prodrive nevezését a 2008-as évadra, ugyanis ennél a csapatnál találták meg mindazon feltételeket, melyek a Forma-1-ben való sikeres szerepléshez a leginkább fontosak.
"A Prodrive anyagi támogatottságát valamint, müszaki és motorfejlesztési tapasztalatát ismerjük a FIA Rali világbajnokságában való részvételük alapján. Valamint a Prodrive vezérigazgatója, Dave Richards Forma-1-es csapavezetőként nyújtott teljesítménye is figyelemreméltó. Ezek kombinációja a legfontosabb a sikeres Forma-1-es szerepléshez." -mondta Max Mosley a hivatalos bejelentés alkalmával.
A Prodrive tehát 2008-tól a Forma-1 részévé válik.
A hivatalos nevezési lista ennek fényében a következőképpen alakult.
Csapat
Konstruktőr
BMW Sauber F1 Team
SAUBER BMW
Honda Racing F1 Team
HONDA
MF1 Racing
MF1 TBA
prodrive
PRODRIVE TBA
Red Bull Racing
RBR TBA
Renault F1 Team
RENAULT
Scuderia Ferrari Marlboro
FERRARI
Super Aguri F1 Team
Super Aguri Honda
Scuderia Toro Rosso
STR TBA
Panasonic Toyota Racing
TOYOTA
Vodafone McLaren Mercedes
McLAREN MERCEDES
TBA WILLIAMSF1 TEAM
TBA
1-2 érdekesség azért még akadt. ;)

