Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tommi2005-04-29 00:57:57 // 742
Jajjjj, ezt muszáj megosztanom Veletek!!! Egy időben úgy ültem le közvetítést nézni, hogy ki volt készíte a toll és a papír, szépen lejegyeztem ennek a zseniális lángelmének a legszebb aranyköpéseit. Egy ideje viszont már abbahagytam, nem volt hozzá türelmem. A nevek és csapatbeosztások kicsit régebbiek. Néhol egy kis komment is van írva az elszólás mögé. Jó szórakozást :))) Best of Palik „Sokan azt mondják, hogy értenek a Forma-1-hez” (Palik László) „JÉZUS MÁRIA, HOVA TŰNT DAMON HILL!!!” – itt már csak az égiek segíthetnek „XY vezet 11 körrel a futam megkezdése előtt” „Hakkinen fenntartja Coulthardot” „De ez is egy nagyon jó idő lesz! Hakkinen ideje, atyám uram! Mit csinál! Hát megveri saját magát már megint Hakkinen” – Hát, valaki szereti, ha verik… „Lökhajtásossá vált a Minardi” – Legújabb fejlesztés, a jövő évi csapatvilágbajnok születik „De azért gondoljanak bele, hogy Takagi ezek után kiugrott és elszaladt a másik autóba, hogy bele tudjon még időben ülni” – Hát ezért nem megy a Tyrellnek, nagy a kocsi, és még tolongás is van a helyekért… tiszta vidámpark „Egy pillanatra feltűnt egy cumisüveggel a kezében a Ferrari kettes számú pilótája” „Villeneuve fejét verik bele az autó ülésébe! - Mit vétett szegény fiú? Még jó, hogy ennyivel megúszta! ( Egyébként csak a sisakját törölgették ) „Hakkinen elkezdett elrobbanni az őt üldöző Coulthard és Schumacher elől” „Schumacher körönként egy tizedet farag Coulthardból” „Itt Mika Hakkinen vezet 76 pontjával 11 futam után, Michael Schumacher 60 ponttal, tehát 16 futammal lemaradva a második” „Irvine-t tuszkolják bele az autójába” – Pedig ordít és kapálódzik, de hát ugye a csapatmunka „Hakkinen fejét simogatják fej nélkül” - ????????????? „Schumacher kezdett elszakadni a Ferrari 601. nagydíján” – Eddig bírta, nem tovább! Csak az asszony melyik felét választja majd? „Schumacher háromnegyed órával a verseny kezdete előtt jött ki kereket cserélni” – Azért nem kellett volna ennyire sietni „Irvine szaggatja az autóját” „Tuk, tuk, tuk, láttuk, töröltük, tankoltuk, ügyes, okos, elenged és 8 másodperc alatt Coulthard ismét a pályán” „Irvine vonul vissza a boxba, még a szemébe is került valami - látni, ahogy az alkatrészeket dobálja kifelé” – COOL!!! „Ahogy el tud-e jönni a második sorból Irvine, Schumacher és Hakkinen” – Nagy tolongás lehetett „Hát…talán…szerintem lehet, hogy valakit kiintettek pályaelhagyás miatt”- Nem elég, hogy elhagyta, még ki is intik „Látható, hogy a kanyarban befelé rámegy, majd kifelé sikerül elszakadnia üldözőjétől” – Ebben az esetben csak egy autó volt a képernyőn… „Senna kézifékes fordulóval fordította meg az autóját” – Végül is Senna egy zseni volt, ő biztosan talált kéziféket a kocsijában, de senki más nem „Eddie Irvine fenntartja Mika Hakkinent” „Nehéz tankolni, mikor elcsúszik a műszálas karosszéria” – Ja, a karbonszálas harisnyán meg felszalad a szem „Jóév Karcsi jól megtervezte nekik a gumikat” – Good-Year szabad fordításban „Hát, nem kettőjük viszonyáról írták a Love Story-t” – Nem elég, hogy okos, még művelt is „Jaj de szép ez a kép, ahogy felsorjáznak a versenyautók!” :) „Schumacher másodpercenként 1-2 mp-t ver a többiekre” – Na, ez nem semmi „Schumacher szándékosan csúszik meg a pálya egy adott pontján, így jobb lesz az ideje” – Végül is jégen is jobban halad az ember „Mit művel…Jesszusúristen… Tépkedi az autó bajuszát” – A jövő vállalkozása: autóbajusz kozmetika „Wurtz kb. három és fél leszúrt rittbergert produkált” – Az a fél hogy jött össze??? „Szállítják el Wurtz tetemét” – És ezt a gyászos hírt hogy lehet ilyen tapintatlanul közölni? „Coulthard sem ma jött erre az aszfaltra” „Magnussen idegein gitározik Rosset” – Sokoldalú egy társaság „Coulthard megkezdte az elszakadási manővert” „Kegyetlenül odanyomott a gázpedálnak” „Fisichella jön ki a boxból, hogy ezt az időt még megbeszélje a pályával és a kocsijával” – Ez magánbeszélgetés, semmi köze az aktuális időjáráshoz, főleg a boxutcából kijövet „Argentinul beszéltek hozzá, ő meg németül magyarázott” – Amerikában meg amerikaiul beszélnek „Barrichelót sokan Senna utódjának tartják, hiszen brazil” – Senna érdeme Brazília egész lakossága „Irvine Schumachert és Fisichellát egy kézmozdulattal előzte meg” „Vonatoznak, mint a Napfény Expressz Bp. és Szeged között” – Ecclestone meg a kalauz :))) „Irvine-t nehezebb lezárni, mint egy pitbullal sétálni a Váci utcában” „Coulthard kocog befelé a boxba, mindjárt leteszi ő is a bringát” – Modern triatlon: F1-es futamon kocogás biciklivel „Nézzük, mennyi idő alatt cserélnek kereket Eddie Irvine-on” – És ha nincs ki mind a négy?? „Keresi az ideálisnál jobb ívet” – Szóljon már neki valaki, hogy ami nem megy, ne erőltesd „Nem tudom, a kedves nézők látják-e, ott a kerekek közepén az a fényes, piros csík az izzó fék. A fék arra való, hogy az autót lelassítsák vele a versenyzők” – F1 course a la Palik – Lesson 1 „Szóval San Marino egy… szóval egy olyan… izé… EGY HEGY! Szóval nem egy nagy dolog…” – F1 course a la Palik – Lesson 2 „Ezüst színű bigyóka” – A fedélzeti kamera szabálykönyv szerinti meghatározása „Ha be tudja tolni, ha be tudja lihegni David Coulthard azt az autót!” – Egy futam után nem szabad várni senkitől átlagon felüli szexuális potenciált „Fisichella autója kigyulladt, oltogatják is BŐSZEN” – Azok az ideges tűzoltók Palik Nagyszótár: abszolválta, bazírozni, brusztolás, retesztés Dávid melléklet: lancsizás Idáig a netről korábban leszedett beszólások, ezentúl a saját gyűjtés: „És ehhez hozzátegyük, hogy a Ferrarinak nemcsak egy második embere van, ugyanis ott van Ralf Schumacher is, akinek ez az utolsó versenye a Jordannél, úgyhogy már amortizálhatja is az autóját” – Csak azt nem értem, hogyan függ össze a kettő „Az edzéseken előfordult, hogy az ászok akár háromnegyed órát is nem jöttek ki” „A Ferrari évente 40-45 milliárd forintot költ arra, hogy ezek a piros nyilak rohangáljanak itt a Forma-1-es versenypályákon” :) „7,8 másodpercre, tehát 78 századmásodpercre közelítette meg Hakkinent” „Nem véletlen, hogy Hakkinen és Schumacher kerültek egymás mellé a vb-címért dőlő küzdelemben” „XY versenyző nyerni fog, legfeljebb nem” „Azt az óriáskereket nem a verseny miatt hozták ide, hanem mert ott egy vidámpark van” (Suzuka) „Takagi állóra fékezte az autója jobb oldalát” – Ez azért érdekes manőver lehetett :) „Schumacher kezdi meg gyors körét, repülő körét, amit egyébként angolul flying lapnek hívnak, ami magyarul repülő kört jelent” „Schumacher gyorsabb, mint amikor a leggyorsabb volt az egyenesben” „A Mercedes motorok több, mint 800 lóereje hihetetlen tempóra tette lehetővé az autót” „Az a sötét napszemüveges úr Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke, akinek szemében minden látszik” – No comment :) „A 107%-os időszabály azt jelenti, hogy Rosset nem indulhat a holnapi versenyen” - jeeeeeeeeeeee, már nemcsak a Ferrari ellen hoznak szabályokat :))) „Schumacher 314,6 km/h-val repesztett, Hakkinen 314,7-del, vagyis egy tized másodperccel volt gyorsabb” „Nézzük, ahogy széles az autója ezen a pályán versenyautónyelven szólva” „És remélem, hogy nem a verseny elején fog eldőlni a világbajnok” – Naná, szép is lenne :) „Coulthard nem tudja Irvine-t védeni, akinek a nyakára rátapadt Eddie Irvine” :) „Hosszú ez a 53 körös verseny, akár még bármi is megtörténhet” „A sárga Jordanben Damon Hill, mögötte a piros Ferrariban Damon Hill” - ??? „A Bridgestone majd’ fél perccel vezet Mika Hakkinen előtt” - ??? „Jelentem, Eddie Irvine harmadszor is boxkiállás” „A Mugennél pedig a Ferrari-motorokat tuningolják” – Azért ez elég durva volt... :((( „Amikor megnyertek egy futamot ketten együtt” „Úgy vonatozik itt Wurz, mint egy helyi kisvasúton” „És barkácsműhelyben összerakott motor dolgozik a Jordanben” „Tessék a híradót jól megnézni, de ott is azt fogják látni, amit itt fognak” „Annyi olaj sem maradt a motorban, hogy egy rántottát lehessen sütni” – Ez aranyos :) „A cég egyébként tévéműsorok előállításával foglalkozik” – A nap meg ki van sütve, a macska meg fel van mászva a fára „Egymással foglalkoznak, nem is kicsit keményen” „Irvine-t 6 mm is elválasztotta a faltól” „Az autó eleje elhagyta magát” „Pestiesen szólva Villeneuve nem akart tornyosulni Barrichello előtt” „Amikor a versenyzők kijönnek az alagútból, pár tucat méteren keresztül nem látnak” „Hakkinen a pálya szélső pontjait használja” „Hakkinen vagy Coulthard előtt, vagy mögött van” – Végül is... hol lehetne még? :))) „Barrichello odavágott az autónak” „Hakkinen eldobta az autót, aztán összeszedte” „Barrichello és Coulthard egymást masszírozta” – Mmmm… :) „Fisichella csúnyán muzsikált” „A legszorosabb befutó 1982-ben volt, amikor Didier Pironi 0,3 mp-el ért be Jacques Villeneuve előtt” – Ez azért súlyos volt :) „A két csapat, a McLaren és a Mercedes technikailag közel állnak egymáshoz” – Végül is… „Barrichellót építik be az autójába” „A száraz gumikat cserélik ki esőaszfaltra” „Hakkinen elrángatja az autót” „De la Rosa gyilkolja Villeneuve-t” „Szereti a harmadik helyet, mint maci a mézesbödönt, szeretné leszakítani azt a fáról” – EZ KÉÉÉÉÉÉÉÉÉSZ!!! :))))))))))) „Coulthard elkezdett felzárkózni Barrichellónak” „Schumacher utolérte a hátsó szárnyat” „Az autó a pálya egyik indifferens pontján van” - ??????????????? „Elkezdték az autók nem bírni a meleget” „Barrichello bármikor ki tudja szélesíteni az autóját” „Csak viszont úgy látszik, a BMW-Williams jobban tud csúszni” „Zonta nem bírta a nyomást, amit Verstappen fejtett ki rá” „A BMW-nél várják Zontát” - aki ugye nem ott versenyzett akkoriban :) „Ralf Schumacher a Williams Renault-jában” - Pontosan mijében? :) „A mezőny fele a rajtnál leamortizálta a versenytechnikát” – Profi a társaság :) „A nézők számára izgalmasabb lett volna, ha a mezőny nagy része nem esik ki a rajtnál” – Ez a nem mindegy :) „Ha taktikusan versenyzik, azaz lassan megy” – Végül is egy autóversenyen ez is lehet megoldás :) „A fékek bekapcsolnak” – De csak a fékezőernyő után, mi? „Nem értem miért nem tud Raikkonen 300 km/h felett menni a célegyenesben hátsó szárny nélkül” „Tempósabb az az ütem, ahogyan Michael Schumacher vezet” „M. Schumi behúzta a kéziféket, ezért megy körönként 2-3 másodperccel lassabban” „M. Schumi autóján elromlottak a fékek, nincs fék, ezért tud olyan gyorsan menni” :))) „Bernoldi szűkre fogja az autóját” „Frentzen kapaszkodik az autójába” „Barrichello befarol a boxába” „Behúzta hasát a versenyautó” „Verstappen a legszélesebb autóval rendelkező holland” „Barrichello menet közben elkezdte hátulról nevelgetni Panist” „Barrichello kezdett rászokni Raikkonenre” „Hoppá, mint egy rendes pesti taxis” „Lehet még esélye Trullinak! Mint mókusnak az erdőtűzben” „Flavio Briatore elővehette a vudu Ferrarit és nem is tűvel, hanem kalapáccsal ütheti” Két perc múlva: „Mi volt Jean Todt kezében? Valami ellen vudu bigyó lehetett” „Olyan mint egy kis fogyasztású dízelautó ez a Ferrari” „Ez a két vidám fiatalember még csuda kis műsort fog ám itt csinálni” „Sato ősi japán hagyományok felelevenítésére is alkalmas” „Telibe bele Barichelloba belemenekül” „Más taktikán van a két úr, de csak össze tudják gyűjteni őket egy lepkehálóval” „Ennyit tud ez a versenyszemélygépjármű” „Barichello annyi üzemanyagot kapott, hogy nem bírja el az autó” ( miután picit beragadt az autó a boxban elinduláskor) „Energiával teli módon eldurran az ökle” Ennyi, ha valakinek van még, ossza meg velünk :)))
Tommi2005-04-29 00:47:05 // 741
Miről beszélsz? :))) Ez a topic azért van, hogy elmondjuk a véleményünket, vitatkozzunk - nem veszekedés, mert az ugye más :)
Apacs2005-04-28 20:29:14 // 740
Talán annyit lehet hozzátenni , hogy az F1-ben idén 8 csapat egyes pályákon pl ausztrália viszonylag egybenvolt (1mp-en belül körönként)...
zolee1452005-04-28 07:19:06 // 739
Annyi cartárssal ellenkeztem már ebben a topicban, hogy gondoltam hangot adok a mondandód ezen részével kapcsolatos egyetértésemnek...de te basszál le nyugudtan!:DDDDD
Bg.2005-04-27 23:28:53 // 738
Hát igen, A Raliban is van élvonal , és második sor. Hunyadival vagy Skodrival sajnos, még nem nyert senki - ha jól emlékszem - még gyorsaságit sem. WTCC pepitában ugyanez, mikor nyer a Seat vagy Chevi, Ha fordított start van, sem tudnak labdába rúgni... A F1 is 3-4 csapat versenye, és aki megfutja a szintidőt, még ott lehet, mint érdekes színfolt.
Apacs2005-04-27 23:06:41 // 737
Hát lehet, hogy jobb lenne, ha izgalmasabb lenne, de azért a ferrari fölényt is lehet szeretni. 88 óta követem napi szinten a forma1-et. 13 évet seggeltem egy ferrari világbajnoki címért és már most tudom, hogyha izgalmasabb is lesz a forma1 az unokáimnak erröl a zsinórban elnyert 5 világbajnoki címröl fogok mesélni....
raga2005-04-27 16:07:32 // 736
Tommi2005-04-27 15:55:37 // 735
Nem ezt mondtam én is? :)))))))
zolee1452005-04-27 14:53:57 // 734
nagyon szép, de nagyon rózsaszín!:)))
Tommi2005-04-27 14:52:38 // 733
Nem akarok OFFolni, de ha megnézed a ralit, ott több embernek/autónak van esélye nyerni. Ha nagyon bele akarok menni, emlékezz vissza, néhány éve Philippe Bugalski egy F2-es autóval lealázta a teljes WRC mezőnyt a Korzika ralin és ő nyerte meg a futamot. Vagy nézd meg a világbajnokokat: a jelenlegi mezőnyben ott van Grönholm, Solberg és az aktuális menő Loeb. Nemrég meg ott volt még Makinen, Sainz, McRae, Kankkunen (nekem ő az isten a mai napig), tehát sokkal erősebb mezőny volt, mint mondjuk akkoriban vagy akár most a Forma-1-ben. De hagyjuk a ralit, ez a topic nem erről szól :))) Szeirntem a Forma-1-nek kicsit az a baja, hogy van pár menő, akik "mindent visznek" és a többiek meg csak szaladnak utánuk. Mennyivel izgalmasabb lenne egy szezon, ha mondjuk a Ferrari-Renault-Williams-McLaren-BAR csapatoknál nemcsak az egyik, hanem akár mindkét ember ott lenne a topon. Lenne 5-6-8-10 vb-esélyes, akik bevállalós versenyzők, jó alattuk a technika és elég tökösek ahhoz, hogy kinyomják egymás szemét :))) De ez csak szép rózsaszín elképzelés :)))
Apacs2005-04-27 07:36:05 // 732
Újításoknál kétségtelenül nincs akkora tere a tervezőknek mint régebben, de azért akkor a szabályok sem voltak ennyire kötöttek. Ma már pl hengerszám is kötött 20 éve még lehetett választani a feltöltős és a szívómotpr közül..... Pilóták képességeiröl annyit lehet elmondani, hogy Schumi az első 3 világbajnoki címét nem a mezőny legjobb autójval szerezte. Minardival persze nem nyerne versenyt, de ha körönként adsz 2 mp-et a csapapttársadnak következő évben elvisz egy jobb csapat és 1-2 éven belül lesz esélyed a győzelemre. Alonso és Webber is minardival kezdte! Mika Saló Irvine mellé ugrott be és tisztán emléxem a magyar nagydíjra ahol 18. helyért csatázott az arrowsokkal.....érthetetlen volt.... Raliban légyszíves mondj egy futamot amit a Hyundai vagy Skoda nyert vagy egy olyan pilótaát a mai élmenők közül amelyik ezzeal az autóval világbajnok lenne.....sztem nagyon hasonlatosak a 2 sportágban a viszonyok....
Tommi2005-04-27 00:45:43 // 731
Apacs! Én csak azt mondtam, hogy az utóbbi időben már nem tudnak olyan jelentőségű tachnikai újításokat csinálni, amilyeneket korábban az említett dolgok jelentettek. Nem a II. vh. előtti autókra gondolok a 20-as és 30-as évekből, hanem most szigorúan csak a Forma-1-re. A pilóták képességeihez még csak annyit, hogy ők ugye elvileg a világ legjobbjai. Tehát "nagyjából" azonosak a képességeik. Egy Minardival pl a Sumák sem tudna pole-t szerezni, mert hiába ad bele mindent, a kocsi eccerűen annyit bír. Fordítva viszont, Zsolti is tudna jó helyezést elérni egy piros szekérrel. Lásd Mika Salo, amikor beugrott a kettős lábtörés miatt Rubens mellé és sorra hozta a dobogós helyeket. Vagy lásd Damon Hill nyűglődése az Arrows-nál. Hiába világbajnok meg király srác, szar autóval neki sem ment a dolog. A rali egy teljesen más világ. Igaz, hogy a franciák jól nyomják, de azért ha megnézel ott egy szezont, sokkal többen nyernek versenyt, nemcsak egy-két ember/márka. Másrészt sokkal összetettebb, három nap, két ember, eső, hó, jég, hőség, murva, aszfalt, stb... A körülmények is sokkal jobban próbára teszik az embert és a gépet egyaránt. Év végén meg nem 120-130 ponttal lesz valami bajnok, örül, ha 60-80 pontot össze tud szedni. Nézd meg pl a futamgyőzelem-ranglistát a két ágban: Schumi valami 70 felett jár, a raliban meg valahol 20-25 körül van a csúcs. Szeretem mindkét sportot, de úgy vagyok vele, hogy a rali az ínyencebb dolog, pontosan a nehézsége és összetett jellege miatt. Most lehet, hogy ezért meg fogtok kövezni :)))
bubble2005-04-26 22:46:57 // 730
Tommi erről beszéltem, hogy apuci mindenáron, minél hamarabb a forma1-ben akarta tudni gyermekét és ennek az áldozata lett.
Apacs2005-04-26 20:19:51 // 729
Időmérőben a 2*1 óránál korlátlan esetleg 12 körrel üres tankal jobb nincs, csak sajnos 1* sem kerülne a képernyőre a minardi és a jordan. Mivel a futamon sem láthatóak ezért tuti becsődölnének.....
Apacs2005-04-26 20:17:03 // 728
Így van az is Ferrari ellenes törvény és ráadásul több mint 50 éves tradiciót rúgtak fel vele....
Apacs2005-04-26 20:15:15 // 727
Lehet, hogy a egészversenyes gumit nem a ferrari ellen hozták, de az első 3 futam ráment és ha belementek volna a korlátozásba akkor az egész év is.....
Apacs2005-04-26 19:56:46 // 726
Szerintem a fejlődési tendencia nem 1értelmü. A számítógépek elterjedése a 90-es években sokkal nagyobbat dobott az egészen mint elötte. Tény, hogy utóbbi 5 évben nem volt nagy dobás. Hőskorban sokkal nagyobb különbség volt az autók között mint most. Eleinte csak a súly volt meghatározva, késöbb jött csak a köbcenti. Nézd meg a II világháború elött mennyivel jobbak voltak a német kocsik az állami pénzeknek köszönhetően... Relatív az is , hogy a versenyzők között nincsenek nagy különbségek. Ha valaki lekörözi a csapattársát az körönként 1mp-el gyorsabb töle. Ez szerintem nagyon sok.... Rali VB: Utobbi években a franciák tarolnak és jópár WRC soha nem nyert futamot...ezek az egyforma vasak? Az hogy egyszerübb vezetni F1-es autót mint régen relatív. -Jelenleg csomó más dologra is kell figyelni amire régebben nem viszont cserébe vannak segítségek. Azt hiszem amikor Lauda kipróbálta a Jaguárt néhány éve és 2 kavicságyas kör lett a vége mindenre választ adott....
Tommi2005-04-26 17:52:24 // 725
Jó, lehet, hogy kicsit télleg "hazabeszéltem" a Toyota kapcsán :))) De tény, hogy kezdik összeszedni magukat. Ugyanez a helyzet a BAR-ral is, évekig nyűglődtek, aztán tavaly másodikok lettek az összetettben. Az idei évük eddig khm... felejthető :) Aki(ke)t még csodálok, az a Sauber. Kis privát csapat és most tekintsünk el attól, hogy Ferrari-hátszél meg ilyenek. Néha tudnak meglepetéseket okozni, pontokat szereznek és elég régóta ott vannak a cirkuszban. A lehetőségeikhez képest a maximumot nyújtják. bubble! Lehet, hogy a Zsolti emberileg szimpatikus, de itt a tehetségről volt szó :) Egyébként szerintem pár évet még várnia kellett volna. Versenyezzen még egy kicsit F3000-ben, gyűjtsön tapasztalatot és utána ugorjon fejest a Forma-1-be. Kicsit az volt az érzésem, hogy "gyorsangyorsanerőltessükbe" és inkább a menedzsernek meg a kapcsolatoknak köszönheti, hogy bekerült, semmint a kugró zsenialitásnak. A váltást nem igazán értettem, miért kellett lecserélni azt a menedzsert, aki az elejétől ott volt mellette/mögötte. Ráadásul évad vége után, az átigazolások főszezonjában. Tuti az lehetett, hogy nem tudott épkézláb szerződést intézni és Zsoltiék meg türelmetlenek voltak.
Tom122005-04-26 16:33:59 // 724
A felesleges "olyan" nélkül.:-)
count M2005-04-26 16:32:24 // 723
"Három dologra nem szoktam emlékezni: a nevekre, az arcokra... a harmadik most nem jut eszembe." :DDD r.cM
Tom122005-04-26 16:32:16 // 722
Közben elvittem agyerekeket angolra.:) Hol is tartunk? A Zsoltival kapcsolatban engem az lepett volna meg a legjobban, ha jobb eredményeket ért volna el. Az biztos, hogy szimpatikus, szerény, meg hasonlók, de ez kevés a jó eredményekhez. Igen az autó nagyon az "aljáról" került alá, de ez volt a helyzet Webberrel is... Nem tudom miért, de olyan úgy éreztem, hogy Zsolt úgy vezetett, hogy "Jaj, csak el ne rontsak valamit". Az az igazi "tűz" hiányzott belőle. Nekem , legalább is...
bubble2005-04-26 16:29:28 // 721
Télleg...!!! :))) Név meg arc egyszerre nem megy nekem. Vagy egyik, vagy másik. :))))
count M2005-04-26 16:28:19 // 720
Egyszer se találkoztam vele, de szerintem Frank Tamásnak hívják. :P ;)
bubble2005-04-26 16:20:17 // 719
Pedig, ha ismernéd, megváltozna a véleményed. Egy nagyon szerény, kedves kissrác. Ráadásul úgy tudott ilyen maradni, hogy a szülei pont az ellenkőzét képviselik. tehetsége vitatható, persze én azt mondom, hogy másik technikában kellene megtekinteni mit tud. Valószínűleg nem véletlen, hogy a Forma 3000-ben, meg a forma 3-ban és az az előtti versenyekben is nagyon jól szerepelt.
2005-04-26 16:16:34 // 718
Én úgy tudom, hogy ki akarták kerülni a Frank-ot és az apa akarta menedzselni a Zsoltot. Így járt, megérdemli. Nem volt szimpatikus a Zsolt soha. Kiváncs lennék ha a Sumi vagy Alonso vagy bárki más az menőbbek közül beülni a Minardiba mit produkálni. Lehet, hogy jobbak lennének mint a Zsolt ha bírná az autó.
bubble2005-04-26 16:06:15 // 717
Ne bántsátok már a Zsoltit. Szegény a körülmények áldozata lett, főleg a faterjáé. Ő döntötte el ugyanis, hogy forma1-es pilótát farag a gyerekből. Ezért képes volt bármit beáldozni. Ráadásul szvsz neki minden azonnal kellett volna. A Minardihoz is baromi nagy anyagi áldozatok árán került be. Így valószínűleg második évre már nem futotta. Ráadásul talán sikerülhetett volna, ha a Frank Jánost (remélem így hívják a menedzserét, csak párszor találkoztam vele :) ) nem teszi ki a csapatból a fater. /nekem csak Főnök :)/ Mindez valószínűsíthetően azért tette, mert kevesellte az elért eredmények alapján az ajánlatokat. Nem látta be, hogy ennyire futotta és kész. Így két szék közül a pad alá esett szegény gyerek. Szegény azt gondolta, hogy lehet úgy viselkedni, mint a szalonjában és csak úgy következmények nélkül rugdoshat ki embereket, mégis megy a bolt tovább. Hát nem! Szerintem
2005-04-26 15:51:00 // 716
Zsoltit elnézve nekem inkább átlagon alulinak tűnt mint erős közepesnek. Jó lehet, hogy szerzett egy pontot mert mindenki kihullott előle de bevállalós dolgai nem voltak. Most meg kilincsel a Minardinál egy teszt pozícióra. Lóvé nyista tehetség szintén, tesztvezessen a rönőnál, az nekünk jó. :) Becsülöm pl a Toyotát, akik szépen lassan, hosszú kemény és tudatos munkával kezdenek egészen jók lenni Ez igaz, még úgy is ha egy kicsit hazabeszélsz. :)
Tommi2005-04-26 15:37:39 // 715
Sziasztok :) Látom ez lett az egyik legjobban pörgő topic :))) Néhány gondolat: - szerintem ha megnézitek a Forma-1 történelmét, valami olyasmi tendencia van, mintha rajzolnánk egy függvényt, ami mindig csak közelít a tengelyhez, de sosem éri el (matekból sosem voltam jó, nemtom mi ennek a neve :) ). Régebben nagyobb lépésekkel fejlődtek: szárnyak 1968-ban, szekvenciális váltó, aktív futómű, stb... Manapság már csak pici finomításokat tudnak eszközölni, mert szerintem nem lehet világraszóló újdonságokat kitalálni, amivel jelentős előnyre tehetünk szert - a hőskorban kurvára nem számított a nézettség, a szponzorok, ott még télleg maga a VERSENY volt a lényeg. Ki tudja lenyomni a másikat, ki a bevállalósabb. Nem volt akkora különbség az autók között, a pilóta vérmérséklete döntötte el, hogy mi lesz a futam vége - manapság tény, hogy a Ferrari a No1. Legjobb szakemberek, legjobb mérnökök, legjobb pilóta, legjobb háttér, legtöbb $$$, legjobb minden. Adott körülmények, szabályok között ők képesek a legütöképesebb autót összerakni és a többieknek ez nem tetszik. Igyekeznek mindenféle legális és nem legális trükköt bevetni, hogy keresztbe tegyenek nekik. Ahelyett, hogy összekapnák magukat és csinálnának egy versenyképes technikát - szerintem a versenyzők között relatíve nincsenek akkor különbségek, az autó sokkal jobban számít. Kicsit másfelé kanyarodva nézzétek meg a rali-vb-t. Ott sokkal összetettebb a dolog: az autók kb egyformák, a szabályok sokkal kötötebbek és inkább a pilóta egyénisége jön ki - régebben sokkal több múlt a versenyzőn, mint az autón. Manapság ezek a srácok el vannak kényeztetve, egy csomó kütyü segíti a munkájukat, nekik csak kormány-gáz-fék a feladatuk. Jó, ez kicsit talán sarkított, de valahol ez az igazság :) - ha megnézzük a jelenlegi mezőnyt, kétségtelen, hogy Sumák a legjobb (függetlenül attól, hogy szeretjük-e vagy sem). Rajta kívül Alonsot, Raikkonent tartom még igazi egyéniségnek, tehetségnek. A többiek meg szépen elautózgatnak. Pl nézzük meg a Zsoltit: tavaly egy szezont versenyzett, idén meg nem kapott helyet sehol. Erős közepes képességűnek tartom. Ha akkora zseni lenne, kapkodtak volna utána idén év elején - a Ferrarihoz még annyit, hogy ott tényleg CSAPATmunka van. A többieknél meg civakodás, morcizás, egymás anyázása, lásd pl McLaren vagy Williams. Ők sem felejtettek el autót építeni és nem véletlenül nyertek már korábban x vb-címet, de ha nincs összhang a népek között a csapatban, akkor nem fog menni a dolog. Becsülöm pl a Toyotát, akik szépen lassan, hosszú kemény és tudatos munkával kezdenek egészen jók lenni Bocsi a hosszért, hirtelen ennyi jutott eszembe :)))
2005-04-26 15:08:01 // 714
Még van egy mentő övem. Hívjuk fel Tony Maylan-t. :)
zolee1452005-04-26 15:03:19 // 713
Elvettem belőle 3-at! maradt Enzo Ferrari, megjelölöd???:))))
2005-04-26 15:01:08 // 712
Mintha a rönó mostanában újra versenyezne .... A piac pedig arra vevő amit el lehet adni. Ha ez a "nem nyerünk" forgatókönyv akkor azt kell eladni. A rönó ha jól emlékszem nem a toppon szállt ki. Nem, nem tudom kiről van szó de kérdezzük meg a közönséget.:)
2005-04-26 14:56:04 // 711
Lauda szegény a kalapjában nagyon aranyos de még mindig érzi a lényeget. TSak azt nem értem miért öltözik olyan fűtés szerelősnek. :) A német RTL-t érdemes nézni, mindent közvetítenek, warm up, időmérő +egy kicsit többet is. Egy baj van vele, hogy minden angol szöveget németre fordítanak (szinkronba) azt meg nem érteni, de végül is ez egy német csatorna, jön az asszony azt jó lefordítja.
zolee1452005-04-26 14:54:13 // 710
szerintem az! Minden csapatnak érdeke az izgalmas, ezáltal NÉZETT verseny, hiszen az a reklámérték, a szponzornak is és a gyárnak is. Emlékszel miért szállt ki a Rönó??? Már nem az volt a hír ha nyert, hanem ha nem nyert... csak egy olyan gyárat ismerek ahol a tulaj azt mondta hogy "azért gyártunk autókat, hogy legyen pénz versenyezni!" sztem tudod kiről van szó...:)
2005-04-26 14:50:59 // 709
Szolidaritás KO: „Vagy a Ferrari csatlakozik a többi csapathoz, vagy pedig nekünk kell egy más megoldást találnunk, mellyel nem kerülünk hátrányba, és kiegyenlítődnek a viszonyok.” – magyarázta az elnök. „Máskülönben az emberek könyörtelen tesztekbe fognak kezdeni. Szerintem mindenki azt mondja, hogy amit csinál, az helyénvaló, és korrekt, azonban a Ferrari tesztprogramja azt fogja előidézni, hogy más csapatok is követni fogják a példájukat. Ezt diktálja a józan ész.” - Howett, Toyota a forrás. A Ferrari nem fog szolidálni.
bubble2005-04-26 14:48:26 // 708
Hát ez az, ráadásul nem elég, hogy külön mennek, még nem is látom a második és mindent eldöntő időmérőt, csak másnap összefoglalóban. :( Tényleg, a német adón azt leadják eredetiben? Egyébként láttam német közvetítést. Szegény Lauda volt a szakkomentátor.
zolee1452005-04-26 14:48:14 // 707
az időmérés, hmm, jó téma! arra gondoltak hogy a vezetői hibák, meg az időjárás miatt talán ideig-óráig sikerül összekavarni a mezőnyt! ez néha be is jön, de így nehéz izgalmas futamot csinálni...ez mesterséges izgalomkeltés:)))
2005-04-26 14:47:52 // 706
Szolidaritás több száz millió USD kockázatával? Mesében esetleg. Ha neked lenne ennyi lóvéd Te szolidálnál a kis csapatokkal? Hogyan tennéd? Miért nem adnak nekik fejenként 20%-ot és tesztelhetnének annyit amennyit akarnak.
2005-04-26 14:42:52 // 705
Soha nem lesznek állandóak a szabályok, tehát ebből a szempontból minden év kisérleti. Ha változtatsz akkor érdekes ha folyamatosan változtatsz akkor folyamatosan érdekes lesz. Ez olyan mint a más formájú üvegbe töltött sör. A beltartalom nem változik de egy lendület miatt némi növekedés következik be az eladásban. S az új palackot vásárlók közül néhányan meg is maradnak a márkánal és elmondják, hogy hmmmmmm ittam az új ...... sörből nagyon jó ez az új sör és a formája sem rossz. Face lift? Miről is szól? Az időmérő tényleg unalmas, sokkal jobb volt a tavalyi de leginkább a mindenki 1xre időmérőt szerettem. Az majdnem olyan volt mint egy futam.
zolee1452005-04-26 14:39:20 // 704
a teszttilalom csak a két legkisebb csapatnak lenne előny, a többinek van rá pénze, ez egyfajta szolidaritás a privát csapatokkal, mert ők is kellenek az F1-be!
zolee1452005-04-26 14:37:48 // 703
nincs fűrészem, de ha lenne akkor sem keverném vele össze az ujjaimat, legalábbis nem szeretném:)
zolee1452005-04-26 14:36:01 // 702
én inkább azt mondom, hogy a "szabályt a Ferrari ellen" című mondat mögé bújva jön a gyors szabályváltoztatás, ki tud gyorsabban reagálni dolog és ez mélyíti a szakadékot. Abban egyetértünk, hogy a Ferrari használja ki a legjobban az adott lehetőséget, de volt olyan amivel a Ferrari is kísérletezett, de nem jött nekik össze így betiltották: Mclaren dupla fékpedál. (ami amúgy sztem baromság, de náluk működött)
2005-04-26 14:35:55 // 701
A teszt tilalom is csak egy hirtelen felmerült ötlet volt a 9-ek által. Hátha így sikerül korlátozni a Ferrarit. Nekem ezzel pusztán annyi a bajom, hogy úgy akarnak előnyt szerezni, hogy korlátozni akarják a Ferrarit. Ez így tisztességtelen. Miért nem tesztelnek ők is mint a vadbarmok és gyűrik le a Ferrarit? Van aki már erre rájött és lassan elkezdenek majd több mint 30 napot tesztelni.
2005-04-26 14:32:45 // 700
Összekeverted? A 8 hónapos lányom pont most elmélkedik a kérdésen. A játék, karikára kötött kulcsok mindig más sorrendben helyezkednek el miután megrázza ellenben az ujjaival gondban van. Hiába az új a legjobb játékszer. :)
Tom122005-04-26 14:31:45 // 699
Ez egy kísérleti év szerintem. Ezek a szabályok is változni fognak rövidesen, mert elég sok hibájuk van és nem egészen érték el velük, amit akartak...
2005-04-26 14:28:09 // 698
Ha ez így van akkor nagyon rosszul gondokodnak. Nem a szabályokat kell változtatni hanem azokat az embereket akik alkalmazkodnak a szabályokhoz. Mindig az erősebbek a túlélők ez így van már évezredek óta.
bubble2005-04-26 14:27:48 // 697
zolee Persze, hogy nincs olyan, amit csak a Ferrarinak szabad és másoknak nem. Azt mondom, hogy a szabályok betartásával a Ferrari használja ki maximálisan a legjobban a lehetőségeket. Ezt mások nem tudják megtenni, így hoznak még szabályokat, hogy ha másképp nem megy, hát így próbáljanak meg némileg felzárkózni. Ennyi az egész. Eddig burkoltan tették mindezt, most már nyíltan, lásd gumikérdés!
zolee1452005-04-26 14:27:38 // 696
nana, azért ha láncfűrésszel próbálod összekeverni!!!:)))
2005-04-26 14:24:49 // 695
Hát lehet benne valami mesterséges mesterkedés. Üzleti oldalról teljesen érhető (nem biztos, hogy etikus) és egy jó forgatókönyv mellett haladva akár kifizetődő is lehet. Két olyan üzlet ember mint börni és Luca szavak és egyeztetések nélkül is képes táplálni egy üzletet ha van benne fantázia. Egy kicsit olyan ez mint a meló, mindig másképp kell csinálni a dolgokat de a végén alapvetően nem változik semmi. Viszont adtunk munkát egy csomó embernek lett egy csomó bevételünk stb stb. Próbáld meg össze keverni az ujjaidat. :) A végén mindig ugyaz a sorrend marad.
bubble2005-04-26 14:19:22 // 694
Igaz, de az régebben volt és kopik a memóriám. :) Pl.: hasmagasság változtatása még ugye. Nem felkészült, csak érdeklődő. :)
Tom122005-04-26 14:18:54 // 693
Szerintem nem konkrétan Ferrari ellen irányult szabályokról van szó, hanem úgy gondolták, hogy a Ferrari olyan, mint valami gomba, hogy csak azok a szabályok a jó "táptalaj" nekik és ha ezt megváltoztatják, meg plusz a "klímát" is, csak nem fog tudni annyira alkalmazkodni, hogy megint lekörözzön mindenkit és addig is időt nyernek a többiek, amíg "magához tér". Ez részben bejött: Renault.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak