Fórum >> Egyebek >> Forma-1

joe752005-07-28 08:49:51 // 2943
Nem. Maradt, a pályán szétszóródott pár műanyag darab és pár gumi foszlány..:((
ystuc2005-07-28 08:46:41 // 2942
Nos, akkor újra megkérdezem... Valaki kimegy ma? Én elvileg igen, bár jobb lenne egy kis társasággal. Alfázhatnánk is. :-))
Mike.2005-07-28 08:39:33 // 2941
És sikerült valamit "kölcsönvenni"?:-)))
joe752005-07-28 08:31:14 // 2940
Már pontosan nem tudom melyik éveben de a vasárnapi verseny után beestünk a pályára, lezajlott az eredmény hírdetés, a csapatok kezdtek csomagolni. A Boxokon harmonika ajtó van a Ferrari box ajtaja le volt engedve. Egy találékony német viszont megnyomta az ajtónyitó gombot ami a falon volt az ajtó mellett, erre az ajtó felnyílt. A Boxban bent pihent a két piros versenygép, szerelők sehol, vagy 20-an benyomultunk a boxba relikviát gyűjteni.:) Egyszer csak mint a villám ott termett 4 szerelő, és iszonyú ordibálás mellett kihajtottak minket a boxból. De legalább megpróbáltuk.:)
Slowfeet2005-07-28 08:14:04 // 2939
Én 2000-ben voltam kint utoljára, akkor még nem a palik volt :) De akkor a legjobb dolog az volt, hogy egy F-3000-es (már nem tom a nevét, valami brazil gyerek volt) pilóta elinvitált hátulra, és megmutatta szétkapott versenygépét :) az szép volt, és megmutatta az előző versenyen rommátört kasznit is (elhozták demónak), ott voltunk vagy 40 percet a sátras parkolóban, aztán egy securitis rájött, hogy mi nem vagyunk odavalók (nem tom az előző háromnegyed órában ez mér nem szúrt szemet senkinek) és kirúgtak minket....nem voltak udvariassak :)
joe752005-07-28 08:03:00 // 2938
Én 2 éve voltam utoljára, akkor is csütörtökön volt a boxlátogatás. Amúgy jó buli. Az autók ki vannak tolva a boxutcába lehet őket sasolni, fényképészkedni, stb. A Boxok kordonokkal vannak leválasztva, de a technikai személyzet tüsténtkedése jól látható. Pilótákkal elég valószínűtlen a találkozás, Ők ilyenkor álltalában a Bp.-i hotelek valamelyikében veretnek. Esetleg egy egy kisseb nevű pilóta dugja ki a csőrét a boxba. Palik robogóval furikázik a pályán, a mikrofonba meg Böröczki Pepi nyomja a süketet. De hangulat szempontjából nagyon jó ráhangoló hatással bír az esemény. Én élveztem amikor kint voltam.
Slowfeet2005-07-28 07:56:31 // 2937
Úgy emléxem régebben ez pénteken volt az utolsó szabadedzés után, nem tudom ma mit lehet majd látni....
ystuc2005-07-27 16:08:31 // 2936
Fél négytől??? Én azt hittem egész napos...
Slowfeet2005-07-27 15:51:51 // 2935
Én is mennék, fél négytől hétig van! Halesz!!!!!!!!!!! Kimegyünk????????????????????????????????????
ystuc2005-07-27 15:46:45 // 2934
Megy valaki holnap boxutca látogatásra? Én megyek. Csak nem tudom, hogy hányra érdemes kimenni. Valaki tud infót?
zolee1452005-07-27 12:25:43 // 2933
Alex Yoong (mint kedvenc példám a harmatgyenge versenyzőre, már ha lehet sértegetni a harmatgyenge versenyzőket hogy hozzájuk hasonlítom) ugyanez, ha már van maláj nagydíj legyen nekik saját versenyzőjük is. Pénz van szarásig, egy évet ő is kibír...
joe752005-07-27 12:21:21 // 2932
Jelképnek ott van Sato nála távolkeletibb versenyzőt találni se lehetne. Mindenestre furcsa marketing ez....
zolee1452005-07-27 12:18:07 // 2931
a srác egy jelkép! nem azért van ott hogy vezesen hanem , hogy szimbolizálja az F1 távolkeleti, sőt még távolabbi keleti terjeszkedését. Mondjuk az új hírek alapján nem terjeszkedésről van szó, hanem költözködésről. Ha a motorsport őshazájának (Anglia) a nagydíja veszélyben van akkor mit akarnak a magyarok?? sőt egyáltalán európa? a dohányipar a legnagyobb támogató, ha nem hirdethet akkor vagy megszűnik az F1 (nem fog) vagy olyan helyekre megy ahol reklámozhat. Tényleg, pl a franciák ugye közvetítik a magyar nagydíjat, de náluk cigireklám tilalom ban, nálunk az F1-en (külön engedéllyel) nincs. Tessék, ki van játszva a törvény! Az EU-ban majd nem lesz futam, de közvetítik a mozambiki nagydíjat, és ott fog díszelegni a cigireklám a kocsikon! Szomorú jövő...:(((
joe752005-07-27 12:15:42 // 2930
Viszont nekem kellemes meglepetés Albers teljesítménye a minardinál. Most úgy lett 13. hogy megelőzte trullit, Villeneuve-öt, a két Jordan-t és saját csapattársának is adott két kört a végére. Kiváncsi leszek a további szereplésére.
joe752005-07-27 12:06:39 // 2929
Az Indiai? Esteleg szent tehén hajtásban. Nem is tudom mit keres ott az a fazon. Vajon melyik maharadzsa unokája?
zolee1452005-07-27 12:04:30 // 2928
nem akarok jósolgatni, a Renault-val kapcsolatos megérzéseim sem jöttek be :))) már az sem érdekelne ha az indiai gyerek győzne, csak normális versenyt lássak!
joe752005-07-27 12:00:56 // 2927
De jobban emlékezünk rá mint egy megörökölt 4. helyre. :)
explosive2005-07-27 11:58:31 // 2926
Csak az a gond hogy a Pole pozicíót nem pontozzák:)
joe752005-07-27 11:53:47 // 2925
Szerintem meg nem. Webber tavaly legalább hozott egy Pole-t, volt 2. helye, és voltak jó versenyei, DC idén akkor hozott jó eredményt ha lesipuskáskodott. De mostanában Klien is odapakol neki.
explosive2005-07-27 11:51:16 // 2924
Hát szerintem Coulthard jobban megy idén mint Webber tavaly.
joe752005-07-27 11:42:48 // 2923
A Ford képtelen évek óta normális motort vagy autót csinálni nevezzék azt Stewart Fordnak, Jaguárnak, vagy Red Bull Racing-nek. És a redd Bull-tól most sokan el vannak szállva, de igazán kiemelkedőt idén sem alkotnak, tavaly Webber többet villantott a jaguárral.
zolee1452005-07-27 11:38:25 // 2922
amúgy meg "fassetuggya" nagyon dícsérik az új cosworth-ot, és nem szabad elfelejteni, hogy V8-ban elég verhetetlenek..........voltak valmikor. :)
joe752005-07-27 11:36:29 // 2921
Volt ilyen is az idén. Azóta tart a hanyatlásuk amióta tudják külön vállnak útjaik. De azért volt idén a BMW-vel pár dobogó meg Pole pozició. Jövőre erre a williams szvsz esélytelen lesz.
zolee1452005-07-27 11:33:50 // 2920
bezzeg most elől mennek :)))
joe752005-07-27 11:32:11 // 2919
Most olvasom hogy Button érvényes szerződés szerint jövőre a Wiiliams gárdához kéne hogy igazoljon. Mivel a BMW lelépett, és úgy tűnik jövőre Cosworth motorokat kap a williams, ez elég nagy szívás lesz Button-nak. szerintem a Williams a 98-as Williams Supertech szintjén fog szerepelni, a futottak még kategóriában......
joe752005-07-26 13:16:44 // 2918
Biztos a szokásaik rabjai.:)
zolee1452005-07-26 09:21:49 // 2917
igen! Williams & Segafredo...volt már ilyen:
joe752005-07-26 09:09:12 // 2916
Az F-1 egy szinjáték, és a szinjátékban egy profi pókermeccset adnak elő. Blöffölnek, és terítenek. Mindazonálltal semmiképp sem szerencsés egy év alapjáán, vagy 5-6 futam alapján megitélni egy olyan versenyzőt akinek csak futamgyőzelemből több mint 80 van.
zolee1452005-07-26 09:05:06 // 2915
nem azt mondom, hogy mondjon ellent, csak ne játssza meg a hülyét!
2005-07-26 08:52:18 // 2914
„A verseny elején az abroncsaim jól működtek, azonban ahogy teltek a körök egyre rosszabb lett a tapadás, és a másik gumiszállító által szolgáltatott termékek simán vertek minket. Egyre gyorsabbak lettek, miközben mi lassultunk.” – mondta. MS
joe752005-07-26 08:44:30 // 2913
A címvédő Michael Schumacher a hockenheimi időmérőn mindössze 0.102 másodperccel volt lassabb a magát ugyanolyan üzemanyagszinttel kvalifikáló Fernando Alonsónál, a versenyen azonban nem tudta tartani vele a lépést. Todt ismét azt mondta, hogy a tapadás hiánya a Ferrari legalapvetőbb problémája. Pofonegyszerű elemezni a versenyt. Látható, hogy 20-22 körig tűrhetően gyorsak voltunk; aztán (Michael) elkezdett visszaesni, és amikor (Jenson) Button megelőzte, már rengeteg időt vesztett, aztán a következő 23 kör leforgása alatt további 28 másodpercet" - mutatott rá Todt. "Vagyis nyilvánvaló, hogy hiányzik a megfelelő tapadás, de nem mindig. A helyzet fokozatosan romlik, mégpedig gyorsabban, mint a többiek esetében." Todt célzott rá, hogy a Ferrari akkor kezd lassulni, amikor egyre több gumi kerül az aszfaltra, és ezt az állapotot a versenyeknél kevésbé intenzív tesztelések során nehéz reprodukálni. "Nyilvánvaló, hogy a tapadás a gumik kopása miatt romlik a verseny folyamán" - mondta. - "Vagy az időmérőn nincs elég tapadás, vagy a versenyen túl gyors a gumikopás. A teszteken azonban néha nehéz érzékelni ugyanazt a jelenséget, mint a versenyen, mert más a hőmérséklet, nem ugyanannyi gumi kerül az aszfaltra - rengeteg tényező van."
2005-07-26 08:44:22 // 2912
Williams & Segafredo? Ezé nem megy nekik, Tchibót kellene inniuk. :)
2005-07-26 08:41:11 // 2911
Autocorrect: Szeged felé is lehet jönni vagy leugrott egy kis paprikáé. De talán az M0 miatt lehetett arra felé. :)
2005-07-26 08:40:14 // 2910
Szeged fel is lehet jönni vagy leugrott egy kis paprikáé. De talán az M0 miatt lehetett arra felé. :)
joe752005-07-26 08:39:09 // 2909
És ha teszemazt tudott róla 94-ben, nem vagyok erről meggyőződve, de tegyük fel. Mit kellett volna csinálnia? Szembeszegülni Briatoréval, hogy köszi de én ezt az autót nem vezetem? Úgy kirugták volna mint a szart- 94-ben Ő csak egy tejfeles szájú újonc volt. Sem takintélye, sem befojása nem volt az F-1-ben. Briatore meg nem az a megalkuvó tipus.
joe752005-07-26 08:36:09 // 2908
DC-t Braziliában egyszer zárták ki. Ez talán 99-ben volt......
2005-07-26 08:35:56 // 2907
"Érdemes lenne megfigyelni az összefüggéseket! Nem gondolod, hogy azért tartotta addig is a 3. helyet olyan simán, mert olyan gumi volt alatta ami egy ideig jó, de a végére majd elfogy?:)))" A puhább gumi a fizika törvényei szerint hamarabb kopik. Most először panaszkodott MS a rossz gumikra egyértelműen. "Asszem ez a manőver a lekörözötteknek is megy. Ugye nem ettől a legnagyobb Schumák? :)" A klasszis pilóta szerintem a vesztes helyzetben is az tud maradni és ha kell akkor elengedi a gyorsabbat. Akár össze is törhette volna Buttont vagy Fisico-t. Elvileg MS, a csal és szándékosan töri az ellenfeleit elmélet szerint ennek kellett volna bekövetkeznie. De nem így lett ezért nem is lesz az idén világbajnok. :) "Egy dologban nem tudok vitatkozni: motiváció. 7x-es vb és kűzd. Pedig pénz van szarásig, és van gyereke meg felesége akivel foglalkozhatna, de ő mégis kockára teszi az életét. Ez becsülendő!" A Scumacher család irégylésre méltó. Nekem úgy tűnik igen jó alapokkal rendelkeznek hiszen egy ilyen vesztes VB esetén sem hallani konfliktusokról. Ralfról és a buta felesége teljesen más.
zolee1452005-07-26 08:33:13 // 2906
a pilóta ott él a csapattal együtt, biztos hogy mindenki (nem csak Schumák, a többi pilóta is) tud arról ha valami "nem fasza".
zolee1452005-07-26 08:31:27 // 2905
lehet hogy nem ugyanarról az évről beszélünk, mert elég határozottan emlékszem ezekre az esetekre.
joe752005-07-26 08:29:35 // 2904
Amúgy a versenyhétvégén Csütörtöktől kezdve, érdemes kilátogatni a Fóti Cora-ba, mert a technikai szeményzet nagyon sokszor ott bandázik. Két éve a komplett williams csapat iszogatta a kávéját az ottani segafredo kávézóban , nem lehetett tőlük beférni.:)
joe752005-07-26 08:27:36 // 2903
Lehet hogy leugrottak egy Halászlére. :)
joe752005-07-26 08:26:54 // 2902
Az üzemanyag töltőből valóban hiányzott egy szűrő amit kivettek. De egyrészt nem emlékszem, hogy ezáltal gyorsabban végeztek volna a tankolással, másrészt nem értem hogy hol itt megint a pilóta szerepe. A Pilóta azért van hogy azt az autót amit a csapat alá tol, azt vezesse, számoljon be a viselkedéséről, és segédkezzen a beállításokban. Az hogy egy autó szabályos-e, az üzemanyagtöltő szabályos-e, az a mindenkori csapatvezető felelőssége, nem a pilótáé. DC Braziliai kizárását annó nem szárny túlméret, hanem szabálytalan üzemanyag használat okozta. A McLaren azzal védekezett hogy a teszekből maradt szabálytalan üzemanyag a tartályokban. Az ominózus szárnyprobléma a ferrarinál, pedig NEM AZ ELSŐ SZÁRNYAKNÁL volt, hanem az első futómű mögötti légterelenőnél ami a motorhoz irányítja a hűtő levegőt. És nem mésfél centi hanem 0.15 mm, amire azt mondták, hogy ha lekaparják róla a festéket méretpontos lesz.
zolee1452005-07-26 08:18:16 // 2901
szerintetek mit keresett ma reggel úgy negyed hét körül az M5 budapesti részén a Bp felé menő sávban egy RedBull Racing feliratú nyerges Scania??? Nem Németországból jönnek azok? Mit csinált ez Szegeden??? :)))
zolee1452005-07-26 07:29:59 // 2900
egyrészt nem csak a falap volt, hanem például az üzemanyagtöltő rendszer is. az hogy ki kellett venni az vitatható, szerintem ha valaki szabálytalan azt ki kell venni és kész. Talán az addigi nagy előnyéhez ennek is köze volt. Az azért érdekes, hogy ha MS technikai felkészültségéről van szó akkor mindenki azt mondja hogy hűűű, Schumák nagyon ért a kocsihoz, meg a beállításokhoz, meg a tankoláshoz, meg a.....szóval mindenhez. Ha viszont valami szabálytalan akkor jön az hogy "na ne gondolja már senki hogy ő mindent tud ami az autóján van?!" Legjobb példa: DC száguld (talán Brazíliában) befejezi a futamot, bezsebeli a kis pontjait, majd kizárják. Ok: az első szárny 0,5 cm-rel lentebb van mint a megengedett. Elveszik a csapat, és az egyéni pontokat is. Szintén abban az évben, az év vége felé a két ferrari megbukik az ellenőrzésen. Az első szárny szélesebb 1,5 cm-rel. Elveszik mindkét pilóta csapat pontjait, de az egyéni pontokat nem, mondván a csapat hibázott, a pilóták semmiről nem tudtak. Ja, biztos nem érezték hogy jobban tapad az autó. bezzeg a köcsög DC, ő tudta, sőt ő csinálta!!!:) Senna. Mindenáron való győzni akarás, motiváció, agresszivitás, stb. Ez nem ugyanaz, mint a csalás, kivételezés, csapattárs általi előre engedés. MS egy-két megmozdulása? Én csak a szabálytalanságokról beszélek és az sem egy-kettő. A kemény manővereket nem kritizálom, sőt azért nézek F1-et, hogy csatát, kűzdelmet lássak, de tiszta kűzdelmet!!! Sokan meg is pofozták Sennát. Hmm, elmondod melyik volt a második? Én egy alkalomról tudok, amit aztán pár év múlva tovább is adott valami akkori újoncnak.:) Még poénkodtak is vele akkoriban a kommentátorok, hogy olyne lesz ez mint valami vándordíj. :)))
joe752005-07-26 07:20:46 // 2899
Zolee. A Bridgestone szenved. Ezálltal a partner csapatai is, bár a Ferrarin kívül a másik kettőn a Michlein se segítene sokat. Nekem meggyőződésem hogy a Ferrari és a Bridgeston között lehet egy megállapodás miszerint a Ferrari nem fikázza a gumiszálítóját. Montezemoló Barcelonai dühkitörése volt az utolsó utána síri csend. a Bridgeston hatalmas presztis veszteséget szenved el így is, gondolom sok pénzt megér nekik hogy a Ferrari-t meggyőzzék ne hárítsák rájuk a felelősséget. De aki nem vak az a futamok alatt látja, hogy bizony a gumik tehetők felelőssé a gebaszért. Csak bekussol róla a csapat. Mondjuk úgy hogy jó együttműködő partner módjára viselkednek.
zolee1452005-07-26 07:14:44 // 2898
mostantól figyelmesebben fogom olvasni, hogy mit írsz, és megpróbálok minden szavadba belekötni! :DDDD
joe752005-07-26 07:13:39 // 2897
Szerintem MS az F-1 történelmének százalékosan legkevesebbet hibázó sofőrje. Ráadásul 7 VB címéből legalább kettőt mindenki álltal elimerve egy gyengbb autóval szerezte. 94-et talán más aspektusból is meg lehetne vizsgálni. Ott ugye úgy lett VB hogy az utolsó versenyen ütközött Hill-el és kiestek mindketten. Sokat vitatott manőver volt, de azt se felejtsük el, hogy Hill-nek csak úgy lett esélye befogni MS-t hogy Schimit 3 versenyről kizárták, egy olyan hiba miatt amiről nem tehetett. Mert az az ominózus falap a kocsi alján 0.3 mm-el vékonyabb volt mint a megengedett. Komolyan elhiszi azt valaki, hogy egyrészt ebből bármiféle előnye lehetett, másrészt a pilóta tudja autója minden alkatrészének méreteinek helyességét tized mm-re pontosan? Ez vicc! MS-t ki kellett kapni a mezőnyből, mert különben az idény felénél már VB lett volna. Amúgy elimerem, voltak vitatható, elitélhető megmozdulásai pályafutása során, de jellemzően az utóbbi 6-7 évben nem. Ugyanakkor ezek alapján felmerül a kérdés, hogy Senna hogy lehet valaki olyan kedvence, aki MS-t egy -két megmozdulásat elítéli holott Senna az agresszivitásban, a mindenáron győzni akárásban nem ismert tréfát. Sokan meg is pofozták emiatt.
zolee1452005-07-26 07:12:21 // 2896
"MS 5. lett úgy, hogy elfogyott alóla a gumma. Addig simán tartotta a 3. helyet" Érdemes lenne megfigyelni az összefüggéseket! Nem gondolod, hogy azért tartotta addig is a 3. helyet olyan simán, mert olyan gumi volt alatta ami egy ideig jó, de a végére majd elfogy?:))) "Mikor engedni kellett engedett és nem erőltette a vesztett helyzetet utat adva a fiatalságnak. :) Jó volt látni tényleg Ő a legjobb !" Asszem ez a manőver a lekörözötteknek is megy. Ugye nem ettől a legnagyobb Schumák? :) Egy dologban nem tudok vitatkozni: motiváció. 7x-es vb és kűzd. Pedig pénz van szarásig, és van gyereke meg felesége akivel foglalkozhatna, de ő mégis kockára teszi az életét. Ez becsülendő!
zolee1452005-07-26 07:07:05 // 2895
ma lesz a holnap tegnapja...vagy hogy is van? :)))
zolee1452005-07-26 07:06:20 // 2894
Palik hülye, ezt tudjuk...mi a kérdés? :DDDD amúgy a Minardi egyik szerelője mondta, hogy a külső hőmérséklet csak a motornak számít, mert a fékek úgyis kb 650 fokon dolgoznak, szóval ott mindegy hogy a levegő 20 vagy 45 fokos. Én inkább hiszek a Minardi szerelőjének mint Paliknak. Van egy F1 Challenge nevű játék, az elég jól van állítólag modellezve, és ott fékezéskor úgy 7-800 fokig melegszik a cucc, és ha elrontom a fékhűtés méretét, és 5-10 körön keresztül 1000 fok fölé megy akkor általában elszállnak a fékek, és vége a versenyemnek. Tudom ez csak egy játék, de kb megfelel annak amit a Minardinál mondott Zsolti akkori szerelője.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak