Fórum >> Egyebek >> Forma-1

joe752005-08-01 19:41:31 // 3429
Igen erre én is rájöttem, a személyeskedésért pedig elnézést kértem, pedig nem vagyok benne biztos hogy én kezdtem....
Mike.2005-08-01 19:30:45 // 3428
A gumival kapcsolatban (és még sok minden másban is) egyetértek veled ,de kár volt ezért a személyeskedésbe átmenő 2 oldalas vitáért. Viva la ferrari !!! :-)))))
SKrisz2005-08-01 18:44:49 // 3427
Bár ezek az F1-es autók csak néha füstölnek feketén, én nem is csak 4.500RPM-etforognak, mint az a Batiánusok álmaiban lenni szokott, de a gumis nézeted maximálisan osztom én is...:))) Ez van. Bridge egy nagy határ versenytempóban történő haladásra alkalmatlan sz@rkupac... :((
Halesz2005-08-01 17:21:52 // 3426
Levezetésképpen itt a rajt, felvettem videora :) http://www.alfaamore.hu/temp/forma1/rajt.avi
joe752005-08-01 16:52:01 // 3425
Teljesen meddő vita ez, nem is mérgelem magam rajta. Nekem meggyőződésem hogy a Ferrari a gumik miatt tart itt ahol tart, szerinted meg nem. Ennyi. Nem jutunk dűlőre úgy látom. És ha személyeskedtem azért meg bocs.
Inner Circle2005-08-01 16:23:54 // 3424
Neked, ugye, tökéletesen megfelelne, ha itt mindenki a Ferrarit éltetné, kevesebbet kellene gondolkodni a beírásokon :D de azért jókat beszélgetünk :D
Inner Circle2005-08-01 16:22:42 // 3423
Én csak GOTO hurkokat mutatok neked az önellenmondásaidra - megértem hogy ez nem tetszik neked, de hát az élet nem csupa Hécceresvébé... :DDD
Inner Circle2005-08-01 16:21:40 // 3422
Vigasztaljon, hogy a Ferrarinak ez az év már nem számít, sokkal érdekesebb hogy egy-két éven belül mind a belső (a csapatszemélyzet) mind a külső (az F1 világa a Concorde szerződés kiterjesztése után) gyökeresen meg fog változni. Igazán az lesz az érdekes, ami akkor következik.
joe752005-08-01 16:19:06 // 3421
Én nem tudom hogy ezen a tényen a Tifosik közül ki lepődött meg , Én biztos nem. És ha velem vitázol, akkor ezt ne hozd már elő, mert én pontosan tudtam kb. egy éve hogy ez történik a Ferrarinál. És nem emléxem már hogy osztályoztak-e egyáltalán külön szövegértést anno a suliban, vag csak része volt a Magyar nyelv és Irodalom nevű tantárgynak, de én a helyedben ezzel nem próbálnék poénkodni, mert értetlenségből Te tuti jelest kapnál. Szöveg manipulációból szintén.:P
feszti2005-08-01 15:41:10 // 3420
Köszi!! Elég sz@rul állunk :(((
Inner Circle2005-08-01 15:29:29 // 3419
Remek hogy most ezt mondod, de ettől még amikor itt elmondtam hogy lecserélték a konstruktőrt, a tifosiknak ez újdonság volt. Az meg hogy MIKOR fejlesztik az új gépet, mennyiben érinti azt hogy KI felügyeli? Ross Brawn itt mondja, hogy Aldo Costa a főnök. Szövegértésből hányas voltál? :-)
zolee1452005-08-01 14:33:13 // 3418
"Amúgy én semmit sem akarok letolni a torkodon ahhoz kicsik a melleid és (legalábbis arányaiban ) nagy a farkad! :))))))" joe! ezt szomorúan hallom! Ezek szerint létezik a földön olyan kicsi farok melynek a megléte már nem gátol meg abban hogy a tulajdonosának a torkán lenyomj bármit is???? :DDDDDDDDDDDDDDDD
joe752005-08-01 14:22:43 // 3417
Lehet hogy nem nézel TV-t de Palikék már tavaly a Magyar futam elött mondták, hogy a Ferrari főkonstruktőre jövőre elhagyja a csapatot. De maga választotta ki utódját aki addig műszaki helyettese is volt, stb, stb. Az idei autót meg nem mondom többször el, már tavaly év közepén elkezdték fejleszteni. Amúgy én semmit sem akarok letolni a torkodon ahhoz kicsik a melleid és (legalábbis arányaiban ) nagy a farkad! :))))))
Inner Circle2005-08-01 14:14:35 // 3416
Pierre-től idézed, aki enyhén szólva hazabeszélt, egyébként is négy futam után mondta, nem az idény után. De ha más forrásod van, rajta.... Ami Aldo-t és Rory-t illeti, Joe, vagy hülyének nézel vagy kétségbeestél a vitában... én magam tettem be ide erről a cikket (addig a tifosik nagy része nem is tudott arról hogy másik konstruktőr van, ami némileg árnyalja a hozzáértésüket) úgyhogy ne feltételezd hogy le tudsz nyomni valamit a torkomon... RB: "I mentioned last year that we had begun the process of succession at Ferrari and this continues. Aldo Costa has the main responsibility for the design and development of this car. He is ably supported by Marco Fainello, Vehicle Dynamics and John Iley, Aerodynamics. Tiziano Battistini has taken Aldo�s previous role of Design Office Manager. Rory has been a �fatherly� figure in this transition and he remains as committed as always, but now in a different role." http://www.thescuderia.net/News/January2005/4.shtml
joe752005-08-01 13:56:45 // 3415
Azt hogy a Michlein jobb gumikat gyárt nem csak én mondom, sőt helyesebb megfogalmazás az hogy idézem. A Főkonstruktőr kiszállása látszólag jó kapaszkodó lenne nektek, csak azzal meg az a bibi, hogy az idei gép fejlesztésében még nagy kanállal részt vett, mivel az idei gépet már a múlt szezon derekán elkezdték fejleszteni, így ez az állításod nem kicsit sántít. Annak idején ez amúgy hír is volt.
Inner Circle2005-08-01 13:52:46 // 3414
"A Ferrari 2000-től magasabb szinvonalat képviselt az F-1-ben mint bárki más. Minden nagy csapatnak voltak ilyen periódusai. A McLarennek a 80-as és kilencvenes évek vége, a Villiamsnek a 90-es évek eleje, közepe." Ez a párhuzam sántít. Ezeket a csapatokat sokszor említik párhuzamban a Ferrarival, viszont soha senki nem mondta róluk, hogy a hosszas tündöklésük során mosolyogva bevállaltak volna egy nagyon komoly hátráltató tényezőt - ahogy te állítod a Ferrari állítólag rosszabb Bridge gumijáról. A Ferrari szerintem is addig ismeretlen profizmussal működött és a mezőny fölé nőtt, de éppen ezzel a profizmussal összeegyeztethetetlen, hogy évről-évre zokszó nélkül tűrjék azt, hogy a gumik rontsák a munkájuk eredményét. Ráadásul: Te azt állítod hogy a Michelin 2002-ben és 2004-ben is jobb volt mint a Bridge. Akkor viszont a Bridge-nek elképzelhetetlen mélységbe kellett volna süllyednie 2003-ban, amikor épp csak nyert a Ferrari. Viszont a többi Bridge-s csapat teljesítményén ez egyáltalán nem látszik, ők nagyjából egyenletesen mentek 2001-2005 között. Végül, elfelejted a Ferrari főkonstruktőrének kiszállását.
joe752005-08-01 13:20:51 // 3413
IC. Pontosan azért mert komolyan így is gondolom. És igen mert a Ferrari 2000-től magasabb szinvonalat képviselt az F-1-ben mint bárki más. Minden nagy csapatnak voltak ilyen periódusai. A McLarennek a 80-as és kilencvenes évek vége, a Villiamsnek a 90-es évek eleje, közepe. Az ő hanyatlásukat egy egy motorszállító időleges kiszállása okozta, sokkal egyszerübb volt a magyarázat mint most. Mert a Ferrari hanyatlását semmi más nem indokolja mint a gumiszabályok megváltozása, ami a beszállítójuk idei gyengeségét eredményezte.
Inner Circle2005-08-01 13:10:52 // 3412
Egyszerűen nem értem, hogyan mondhatod azt, hogy "Az idei évet a Ferrari a gumik miatt veszti!" anélkül hogy azt is mondanád, hogy "Eddig a Ferrari a gumik miatt nyert!" Ez a kettő kéz a kézben jár, ezt is látja a vak is, csak a tifosi nem :D Csak a Ferrari abszolút felsőbbrendűségébe vetett hit vezethet oda, hogy azt feltételezd hogy ne rúgták volna ki a Bridge-t, ha az tényleg mindig rosszabb gumit csinált volna. A Goodyear is maradt volna, ha a Ferrari nem kezd Bridge-t tesztelni! Azokat is kirúgta a Ferrari!
Inner Circle2005-08-01 13:07:14 // 3411
Mindent nem lehet egyszerre! Ha egy nagy csapatunk van, akkor persze hogy arra koncentrálunk, és neki sokkal jobbat csinálunk mint az, akinek több nagy csapata van. De akkor a nagy csapat mellől elmegy a BAR meg a Sauber is, nem lesz teszt, nem lesz tapasztalat, lehagy minket a másik... Ezt a Ferrari-Bridge is tudta, tudniuk kellett. Egyszerűen úgy döntöttek hogy nekik így jobban megéri. Hülyére is nyerték magukat eddig úgyhogy mindenképpen pozitív marad a mérlegük.
zolee1452005-08-01 13:04:29 // 3410
volt olyan hogy a GoodYear már kiszállt a Michelin még nem jött. Egy időben (talán éppen akkoriban) pl a Minardi panaszkodott, hogy a gumikat a Mclaren 800 lóerejére tervezik, és az ő autójukon nem melegszik be rendesen. A Bridgestone soha nem szeretett több fajta gumit csinálni.
joe752005-08-01 13:03:36 // 3409
Igen, de MS 98-ban beszólt, amit szerinted nem tehetett volna meg 2004-ben. Miért is nem, ha 98-ban igen? Szerinted mit szóltak volna ha 13 győzelemmel torony magasan nyerve a VB-t beszól hogy OK nyeretem de a gumik amúgy szarok voltak. Nem voltak azok, de a Michleinek jobbak voltak, csak nem annyival mint az idénre. Augusztusban vagy szeptemberben jelentették be, ennél jóval korábbi a hír amit küldtem. Különben is ha bármit nyilatkozhatnának, akkor az 1998-as fejlesztések nem lennének fontosak, ezt ugye nem gondolod komolyan? Azt hogy mikor jelentik be, az egy dolog. A Csapat biztos hogy sokkal elöbb tudja már ezt mint ahogy publikálják. Az idén többször fikázzák a Bridgestone gumikat Hol a versenyzők, hogy Montezemolo, de gyakorlatilag csak a vakok nem látják( meg a McLaren szurkolók ) hogy ez a Vb a Ferrarinak a gumikon úszik el.
Inner Circle2005-08-01 13:03:05 // 3408
Kenem-vágom :-) 99 Renault 76 McLaren 57 Ferrari 38 Toyota
joe752005-08-01 12:56:29 // 3407
IC. Meddig volt egy szállító? Amióta a Bridgeston szinre lépett azóta kettő van. és a McLaren elöbb lett Bridgestone-os csapat mint a Ferrari. És a McLaren mindig is nagy csapat volt, mindig is olyan csapat akikre lehetett építeni, sőt ha úgy veszem 2000-ig sokkal inkább olyan csapat volt mint a Ferrari. Szóval nem értem miért gondolja azt mindenki hogy a Bridgeston kezdetektől fogva a ferrarit segíti. Azt hogy külön rájuk fejlesztenek a 2003-as mondjuk úgy Válságtól volt igaz, amikor majdnek elszállt a VB a gumik miatt. Akkor meg már minden nagy csapat a Michlein-nel nyomult így 2004-re maradt a Ferrari, Sauber ( ami Ferrari light volt ) A jordan és a Minardi. Mégis kire kellett volna koncentrálniuk?
Inner Circle2005-08-01 12:51:36 // 3406
"Az overallos megjegyzás éppen 2004-nek szól, nem 98-nak." Igen, de MS 98-ban beszólt, amit szerinted nem tehetett volna meg 2004-ben. Miért is nem, ha 98-ban igen? "A Good Year 98 végén épp a Kiszállás küszöbén volt, nem is csináltak titkot belőle, így nyilatkozhattak róla épp bármit," Augusztusban vagy szeptemberben jelentették be, ennél jóval korábbi a hír amit küldtem. Különben is ha bármit nyilatkozhatnának, akkor az 1998-as fejlesztések nem lennének fontosak, ezt ugye nem gondolod komolyan? "főleg úgy hogy a Bridgeston akkor épp valóban jobb volt mint a G.Y." Na, kibújik a szög a zsákból! Tehát akkor a Michelin most nem jobb, mert MS nem szól be? "Azt pedig hogy MS. tudta-e 98.-ban hogy nem lesz VB, hét az első 3 futam alapján erre nem sok esélye volt. Ő pedig épp az a pilóta aki mindig óvatosan fogalmaz az esélyeket illetően. Nem úgy mint a McLaren akik 5 éve minden évben bemutatják a VB autójukat aztán pofára is esnek szépen." Ne csúsztassuk el a témát. Egyébként DC az igazi, aki 1998-tól 2004-ig minden évben VB volt :-)
Inner Circle2005-08-01 12:47:24 // 3405
"amióta Két gumiszállító van az F-1-ben szinte állandóan külön beszállítójuk volt, egy egy átmeneti évet leszámítva. " És miért? Mert amikor egy szállító volt, akkor is a Ferrarit favorizálta. Ezért egyáltalán nem kárhoztatom a Bridge-t, sokkal jobban jártak, nade aki levágja az aranytojást tojó tyúkot, az ne panaszkodjon később tojáshiányra!
Inner Circle2005-08-01 12:44:55 // 3404
"Légyszi ird le hogy a Ferrári vagy a McLaren a megbizható technika most!? A Renault, de csak Alonsóé :-) Nem kérdés, a Ferrari megbízhatóbb, de a McLarenben is főleg a hajtáslánccal (a Mercedes-résszel) van baj. (Nem csodálkoznék ha a Mercedes rövidesen megvenné a McLarent.)
joe752005-08-01 12:44:12 // 3403
Na már megint ez a Csúnya ferrari elüldözte szegáény McLaren-t. Nézd meg amióta Két gumiszállító van az F-1-ben szinte állandóan külön beszállítójuk volt, egy egy átmeneti évet leszámítva. Az pedig hogy az utóbbi időben a Bridgestone a Ferrari fejleszett, hát kire fejlesztett volna? A Minardira?
feszti2005-08-01 12:41:46 // 3402
Konstruktőrit is tudsz mondani?
joe752005-08-01 12:40:31 // 3401
IC. Nem kerestek még meg a Fidelitas-tól? Jó esélyed lenne nélkük mondjuk szóvivőnek! :PP Ügyesen ollózod össze a mondókákat. Az overallos megjegyzás éppen 2004-nek szól, nem 98-nak. A Good Year 98 végén épp a Kiszállás küszöbén volt, nem is csináltak titkot belőle, így nyilatkozhattak róla épp bármit, főleg úgy hogy a Bridgeston akkor épp valóban jobb volt mint a G.Y. Azt pedig hogy MS. tudta-e 98.-ban hogy nem lesz VB, hét az első 3 futam alapján erre nem sok esélye volt. Ő pedig épp az a pilóta aki mindig óvatosan fogalmaz az esélyeket illetően. Nem úgy mint a McLaren akik 5 éve minden évben bemutatják a VB autójukat aztán pofára is esnek szépen. Szóval én sem 3-4 vagy akár 30-40 hozzászólás alapján jutok oda ahol Te vagy, hanem sosem, de hidd el jobb is ez így nekem!
Inner Circle2005-08-01 12:40:19 // 3400
Pusztán arról beszéltem, hogy ha a témához egyáltalán nem értenék, akkor is a vitázó felek hozzáállásából már tudnék következtetni arra, hogy ki áll közelebb az igazsághoz. De teljesen igazad van, nem hiszek 100%-ig a magam igazában. Nekem ez nem keresztes háború. Ez köztünk a különbség: én el tudom képzelni hogy másnak van igaza és nem is okoz nekem lelki törést, ha kiderül :-) Egyébként alapvetően tiszta hülyeség ezen vitatkozni, mert elég minimiális a véleménykülönbségünk. Te, amennyire én látom, úgy fogod fel az F1-et, hogy a csapat csinál egy autót, ráhegesztenek egy gumit, kimegyünk a pályára, kiderül hogy szarrá megy a gumi, puff ez a gumiszállító hibája. Én meg úgy, hogy a csapat elüldözte a többi csapatot a gumiszállítótól, ezért nem tudott rendesen tesztelni, csináltak egy autót és egy gumit párhuzamosan, kimentek a pályára, kiderült hogy szarrá megy a gumi, puff itt valamit elbaltáztunk. És ebben benne van az is, hogy három éve rávették a Bridge-t arra hogy nekik fejlesszen elsősorban és ezért elment onnan a McLaren, az is hogy a Ferrari a régi gumiszabályra volt kihegyezve, és az is hogy a Bridgestone idénre lemaradt a Michelintől. Szerinted meg csak az utolsó.
Inner Circle2005-08-01 12:33:51 // 3399
1999 júniusa van, és a McLarennek nem kell Schumacher: http://www.grandprix.com/ns/ns01592.html
joe752005-08-01 12:32:37 // 3398
(Ha függetlenként olvasnám a beszélgetésünket, már eleve attól 90%-ban magamnak adnék igazat, hogy nekem személy szerint teljesen mindegy hogy a Bridge vagy a Ferrari ócska, Látod. Már magadnak is csak 90%-ban adsz igazad, pedig a saját véleményedet saját magaddal igazán lenne időd megbeszélni és átgondolni. :) Így miért is csodálkozol azon hogy Én egyáltalán nem adok igazat neked?? Amúgy szerinted nekem nem mindegy ki nyer? Én nem eszek attól nagyobb kalácsot ha a Ferrari nyer. Ezt remélem megérted. Viszont tény hogy a Ferrari egy dologban különbözik jelentősen a többi csapattól, az a Gumi. A legjelentősebben a Gumi szabály változott meg idénre. Itt van két tényező ami tény. Tény továbbra az is, hogy az a csapat amelyik tavaly 17 versenyből 15-öt megnyert , az idén egyet sem. ( Indy-t hagyjuk is ) Tény hogy az idei autót a múl év derekán már elkezdték fejleszteni és a nagy öreg ugyan úgy részt vett benne, mint fiatalabb utódja. Magyarul vannak tények amiket nem lehet nem tudomásul venni mert Sztálin óta tudjuk hogy azok bizony makacs dolgok. Ehhez képest van a Te teóriád, amire te is csak max. 90%-ot adsz. Nem is értem miért fektetek ebbe a vitába különösebb energiát?
Inner Circle2005-08-01 12:32:14 // 3397
A tervezőváltás kétségkívül fontos, ezt nem tagadja senki, sőt lassan már a tifosi olvtársak is megtanulták, pedig ehhez sokszor le kellett írnom Aldo Costa és Rory Byrne nevét :-)
Inner Circle2005-08-01 12:30:50 // 3396
Júúúj. Ilyen tökéletes K.O.-t ritkán visz be valaki saját magának, mint most te, Joe... Hogy is volt ez? IC: "Ja és 1998-ban egy bizonyos Michael Schumacher azt mondta, hogy álljanak át Bridgestone-ra, az annyival jobb. 2001-től 2004-ig, amikor ÁLLÍTÓLAG a Bridge végig rosszabb volt és a Ferrari ezt kompenzálta, miért nem mondott ilyet? Gondoljátok hogy jobban értetek a gumihoz Mihálynál? :D" Joe: "Talán mert mihály az overalján a Bridgeston-os felirattal nem fikázhatja a gumikat főleg amikor épp nyer." IC: "Nem figyeltél: akkor 1998-ban miért fikázhatta a Goodyear-t?" Joe: "Mert 98-ban nem nyert VB-t!" IC: "Schumacher három-négy futam után mondta, hogy a Bridgestone sokkal jobb és valamit csinálniuk kell, akár átállni arra." Joe: "Talán mert jobban ért hozzá mint mi. Talán több információval rendelkezik mint mi. Én ezt belátom. Talán egyszer te is eljutsz arra a szintra hogy nem képzeled azt magadról hogy jobban ismered az F-1-et azoknál akik benne vannak,és netán világbajnokok is egyben. :PP" Szóval te három-négy hozzászólás után eljutottál oda, amivel én kezdtem a dolgot. Az érdemi mondanivalómat közben elfelejtetted, viszont felhasználtad az alkalmat, hogy megpróbálj személyeskedni, ami viszont nem sikerült, hiszen azzal akarták kioktatni, amivel én kezdtem... hát gondolom ezzel az irtózatos öngóllal nem fogsz elbüszkélkedni :DDD Ezentúl megteszed nekem azt a szívességet, hogy jövendő vitáink előtt végiggondold ezt a kis társalgást? :DDD
zolee1452005-08-01 12:28:22 // 3395
nem azt mondtam, hogy a többieknél többször jött ki, mert bár a sok kerékcserét MS kezdte alkalmazni a többiek is ráálltak, de ki tudott jönni, és ehette a gumit. szerintem az lehet hogy nem tök új autót csináltak, mert ahhoz az új tervező nem mert hozzáfogni, hanem az előzőn alapul ez is, hisz egy bevált konstrukció továbbfejlesztése látszólag kisebb kockázattal járt, és mint első önálló munkája nem akart beégni. A szabályok viszont közben változtak... nem egyszerű dolog ám egy ilyen sorozat után átvenni a tervezést, magasan volt a léc. szerintem, és ez most nem a "poén" hanem azt akarom mondani, hogy amit én látok abból nekem ez jön le, de az igazat úgyis csak JT-ék tudják, mert a problémát biztos ismerik.
Inner Circle2005-08-01 12:22:25 // 3394
Joe, hidd már el hogy nem te vagy Harry Potter, akinek ott van a zsebében a Bölcsek Köve :D Nincs igazad, és attól hogy tényként állítod be az érzelmi alapú feltételezéseidet, nem is lesz. (Ha függetlenként olvasnám a beszélgetésünket, már eleve attól 90%-ban magamnak adnék igazat, hogy nekem személy szerint teljesen mindegy hogy a Bridge vagy a Ferrari ócska, neked viszont a szíved-lelked van abban hogy a Ferrarit védjed, igaz?) Ha igazad lenne, akkor Schumacher rajt-cél győzelmet aratott volna Imolában. A Michelin túlságosan kemény gumikat vitt Imolába, ezért tudott a verseny második felében alázni a Ferrari. Ha a Michelin jól választ, akkor Schumacher feljön mondjuk negyediknek. "Ha egy autó gumigyilkos ahogy hibásan ezt állítod, akkor nincs az a gumi amivel jól tud szerepelni. Miért? Mert ha beállítási problémák vannak, akkor az autó sosem tud tökéletesen viselkedni." Zagyvaság. Nektek Ferrarisoknak valahogy teljesen kétpólusú a világképetek, amellett hogy a szemetekben vannak 1. Ferrarisok 2. Ferrari-gyűlölők, ráadásul minden más is csak kétféle lehet, jelen esetben 1. tökéletes Ferrari szar gumikkal 2. gumigyilkos Ferrari amit rendesen be se lehet állítani. Ilyen elvadult feltételezésekre hadd ne válaszoljak!
joe752005-08-01 12:20:15 // 3393
Mindemellet a "gumievő" de gyors tavalyi Ferrarival álltalában kevesebb boxkiállást csináltak mint a többiek. Sőt amikor különböző startégiával mentek akkor sem volt számottevőbb különbség köztük. Palik ezen tavaly többször is sokkot kapott, hogy a Ferrari hülyét csinál mindenkiből, minden stratégia működik.
joe752005-08-01 12:15:02 // 3392
Talán mert jobban ért hozzá mint mi. Talán több információval rendelkezik mint mi. Én ezt belátom. Talán egyszer te is eljutsz arra a szintra hogy nem képzeled azt magadról hogy jobban ismered az F-1-et azoknál akik benne vannak,és netán világbajnokok is egyben. :PP
zolee1452005-08-01 12:13:29 // 3391
oké, vegyük azt, hogy a ferrarinál minden oké, a többieknél káosz van. (ez az eredmények alapján is hihető verzió) jön egy szabályváltoztatás. Alapvető szabályváltoztatás. A Ferrari annyival jobb, hogy bejelentik az év második felében már az új autót fejlesztik. A többiek kűzdenek, vért izzadnak a helyezésekért, majd a szezon után fejleszteni kezdtek. Ha nekünk ennyire nyilvánvaló, hogy a ferka eszi a gumit akkor gondolom ezt Schumákék is tudták, vagyis ezen kell változtatni, ha sikeresek akarnak lenni. Erre mondjuk négyszer annyi idejük volt mint a többieknek, mégsem sikerült. Nálam ez azt jelenti, hogy a főtervezővel megbomlott a "csodacsapat" (nem cinikusság, az eredmények alapján tényleg az volt) és a fejlesztés mellékvágányra került. Az a tervező aki kiszámította, hogy a gumievéssel is lehet gyors a Ferrari csak többször kell kijönni, az meg tudta volna csinálni a nem gumievő de gyors ferrarit is.
Inner Circle2005-08-01 12:12:28 // 3390
Ez nem teljesen az a hír, de a lényeg benne van: a Ferrari nem csinál titkot belőle, hogy nincs megelégedve a Goodyear-ral.
joe752005-08-01 12:12:25 // 3389
IC. Komolyan mondom az értetlenség hosszú távon baromi fárasztó. Miért nem látod be, fogadod el azt a tényt, hogy A Ferrari idei szereplései a gumiszállítójának a pillanatnyi teljesítményétől függ. Ha egy autó gumigyilkos ahogy hibásan ezt állítod, akkor nincs az a gumi amivel jól tud szerepelni. Miért? Mert ha beállítási problémák vannak, akkor az autó sosem tud tökéletesen viselkedni. A gumi meg elkopik, akár kemény akár puhább a keverék, igaz hogy nem egyformán, viszont a gumikopástól, főleg ha az valamely hibából ered, nem javúl a teljesítmény.
joe752005-08-01 12:07:42 // 3388
A V6-al Tarp mellényúlt de a fordulatszám szabályozás épp úgy alakult hogy 6 henger esetén ( Csak a BMW-nek van 6 hengeres motorja, így mondhatták volna hogy a BMW esetén ) a max. fordulatszám 9000/min, 5 henger esetén 8750 míg négy hengereseknél ez az érték 8500/ min. No comment!
TarP2005-08-01 12:02:30 // 3387
No, jó bocsi, de tényleg az Alfáknak magasabb volt a max fordulatuk... Én nem néztem utána, de a riporter aszonta a GTA-k V6-ok. Én meg elhittem.
Inner Circle2005-08-01 12:02:22 // 3386
Könyörgöm, ne csak a vita kedvéért válaszolj! Schumacher három-négy futam után mondta, hogy a Bridgestone sokkal jobb és valamit csinálniuk kell, akár átállni arra. Honnan a pokolból tudhatta volna hogy '98-ban nem lesz VB, amikor ez csak az utolsó futamon dőlt el?
Inner Circle2005-08-01 12:00:48 // 3385
"a legjobb csapatot kavarja össze a szabályváltoztatás?" Ha alapvető változásról van szó, akkor igen. Hiszen az a csapat éppen azért a legjobb, mert az addigi szabályokat a legeslegjobban használta ki. Ha ezeket épp csak egy kicsit módosítják akkor továbbra is a legjobbak lehetnek, viszont ha alapvetően felforgatják azt a tényezőt, amire az eddigi sikerük alapult, akkor természetszerűen visszaesnek.
Inner Circle2005-08-01 11:58:57 // 3384
"Nézzetek vissza Imolára. Ott a gumik sokkal inkább kibírták a gumigyilkos Ferrarit, mint a nem gumigyilkos többi csapat autói." Imolában NEM KOPTAK EL A MICHELINEK, innentől dől az egész elmélet. Éppen hogy a többi csapat konzisztens időket futott, a Ferrari meg feljavult - egyébként a Michelin beismerte, hogy annál a pályánál mellényúltak. Akkor lenne igazad, ha Imolában a Ferrari végig konzisztensen ment volna, a többi csapat meg belassul, mint most a Ferrari, de hát épp az ellenkezője történt. "Vagy a verseny elején nincs tapadáás mert nem melegszik be a gumi, amire meg elkezd tapadni addigra már cseszhetik, vagy tapad az elejáén, de csak a táv feléig bírja 100%-osan utána fokozatosan veszít teljesítményéből." És ez amiatt van, hogy ha puha a gumi akkor remekül betapad az elején, de a Ferrari féltávra megeszi, míg ha kemény a gumi, akkor kibírja a Ferrarit egész végig, viszont az elején természetszerűleg kevésbé tapad. Ez a Napnál világosabb, nem értem mit kell ezen ennyit magyarázni :-)
zolee1452005-08-01 11:57:10 // 3383
attól még a v6-ok jól pörögtek, az ITC-ben!:)))
zolee1452005-08-01 11:55:29 // 3382
olvass vissza, a gumigyilkos Ferrari nem az én találmányom:) a legjobb csapatot kavarja össze a szabályváltoztatás? ez igaz lehet, hiszen a 2000-es vb csapat, úgy megzavarodott a minden évben esedékes szabályváltoztatásoktól, hogy lányos zavarában gyorsan megnyerte a 2001-es, 2002-es, 2003-as és a 2004-es vb-t is.:))) aztán 2004 végén elment az addigi főtervező és látjuk az idei évet. Persze ezt látja a Ferrari is, és gyorsan megejtettek egy telefont Rory Byrne-nek (remélem jól írtam) és most láss csodát kapaszkodnak felfelé. csak én látok összefüggést?
Inner Circle2005-08-01 11:54:49 // 3381
"A WTCC-ben pl egyértelmű volt, hogy a fordulatszám korlátot az Alfa ellen kellett bevezetni, mert a V6-ok túl jól pörögtek és fölényesen vertek mindenkit." ??? Alfa Romeo 156 WTCC: "4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1998 cc; bore x stroke 86 x 86 mm; compression ratio: 11:1; maximum output: 275 bhp @ 8450 rpm; maximum torque 260 nm @ 7000 rpm; engine management: Magneti Marelli MR3; lubrication: wet sump"
joe752005-08-01 11:35:52 // 3380
Hagyjátok már ezt a gumigyilkos maszlagot. Nézzetek vissza Imolára. Ott a gumik sokkal inkább kibírták a gumigyilkos Ferrarit, mint a nem gumigyilkos többi csapat autói. Az a baj, hogy nem találnak a Bridgestone-nál középutat. Vagy a verseny elején nincs tapadáás mert nem melegszik be a gumi, amire meg elkezd tapadni addigra már cseszhetik, vagy tapad az elejáén, de csak a táv feléig bírja 100%-osan utána fokozatosan veszít teljesítményéből. Ez a napnál világosabb nem is értem miért kell ezt ennyit magyarázni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak