Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Halesz2005-07-18 12:07:20 // 2642
Persze, lehet, de az nem biztos, hogy olyan okos lenne :))) Klikkelgethetnél rá, meg minden, de a válaszokat nem biztos hogy tudná :DDD
zolee1452005-07-18 12:01:07 // 2641
jó, de az Amore Segédet le lehet cserélni? Valami csinos nénit kéne feltelepíteni!:)))
Halesz2005-07-18 11:37:15 // 2640
No comment, ezt count M csinálta :))) de asszem ide illik :D
András bácsi2005-07-18 11:29:21 // 2639
Zolee145-höz csatlakozva megjegyzem, hogy ez így egy kicsit erős volt. :-)))
zolee1452005-07-18 11:11:26 // 2638
nana! Azért abban az időben volt olyan hogy a kocsitest nagy leszorító ereje miatt első szárnyat nem is raktak a kocsikra! Akkoriban még voltak "nagy" ötletek! Wing-car, vagy ami a képen is elég jól látható un. "szoknya" ami egy rugalmasan felfüggesztett légterelő elem volt a kocsi alján, ami függetlenül az aktuális hasmagasságtól érte a talajt, és nem engedte a levegőt a kocsi alá. (persze ezeket be is tiltották) vagy a ventillátor a kocsi hátulján :))) szóval azért nem volt az annyira gyerekcipő, bár tényleg nem volt ennyire kifinomult, mint mostanában, de majd 20 év múlva erre is azt mondjuk hogy gyerekcipő.
2005-07-18 10:56:10 // 2637
Akkoriban az aerodinamika még gyerek cipőben járt.
zolee1452005-07-18 10:43:45 // 2636
ja, monnyuk most sem olyat írunk:) on: volt régebben egy "f1 története" könyvem, abban minden évből a legérdekesebb gép volt benne, na abban láttam a 177-est. Asszam valami "páncélautó" vagy valami ilyesmi volt a beceneve, ahogy a leírásban is van hogy a boxer miatt nem az a kifejezetten kecses gép volt.:)
2005-07-18 10:38:30 // 2635
"újabban kezdem azt észrevenni magamon hogy néhány topicba olyat írok ami annak a topicnak a témája" Ebből az következik, hogy volt néha nem olyat írtál. :)
zolee1452005-07-18 10:37:15 // 2634
miért keresett volna? azért is baltázás jár ha ontopic vagyok???:)))
2005-07-18 10:34:07 // 2633
Már keresett a baltás ember? :)
2005-07-18 10:32:35 // 2632
Akarom mondani Silverstone-i, dehát úgyis tudod. :)
zolee1452005-07-18 10:32:01 // 2631
ja, az nem OFF:) újabban kezdem azt észrevenni magamon hogy néhány topicba olyat írok ami annak a topicnak a témája, asszem elmegyek orvoshoz:)))
2005-07-18 10:26:59 // 2630
Igen az már megfogható közelségű és több szempontból sem OFF. :) A mostani seilverstoni nagydíjon volt az 55. évforduló Farina 159-es győzelme.
zolee1452005-07-18 10:18:41 // 2629
az f1 történelem az tág téma, ezért szűkítem a kört: Alfa f1.:)
2005-07-18 09:48:31 // 2628
Ezket találtam én is. F1 történelem egy kicsit tág téma, ahoz már idő is kellene. :)
Halesz2005-07-18 09:47:41 // 2627
Épp ezért indítottuk ezt a sorozatot :)
zolee1452005-07-18 07:12:54 // 2626
Látva a hét képét elkezdtem kicsit kutakodni a neten, és rájöttem, hogy milyen iszonyatos nagy hiányosságaim vannak az Alfa F1-es történelmét illetően.
Na majd "rágyúrok" kicsit a témára!
2005-07-18 01:24:39 // 2625
Én megyek csütörtökön és pénteken is.
Halesz2005-07-18 01:05:01 // 2624
A most felkerült 177-es Alfa Romeo típusleíráshoz keresünk fotókat!! Ha valakinek van, kérem küldje el a címemre, hogy feltehessük! köszi!
Tom122005-07-17 12:53:12 // 2623
...na jó. Legyen nagymellű és izgalmas is!:DD
Inner Circle2005-07-17 12:43:56 // 2622
Hacsak nem az lesz, mint a régi viccben, amikor a férfi meghányta-vetette magában a három szóba jöhető hölgy erényeit-hátrányait, elbeszélgetett velük, alaposan megfontolta minden tulajdonságukat, aztán a legnagyobb mellűt választotta :DDD Ugyanígy a FIA megszavaztathatja aztán majd ők eldöntik hogy melyik legyen...
Tom122005-07-17 10:05:36 // 2621
Én is, remélem, lesz valami hatása a szavazósdinak...:)
Inner Circle2005-07-16 15:43:55 // 2620
"Utolsó pillanatban is volt izgalom bőven. :)" Az a baj hogy csak akkor volt izgalom, az első félórában meg nemhogy szűken de egyáltalán nem volt :D Ezért van mindkét mostani ajánlat úgy összerakva, hogy mindig muszáj legyen menni. Én a másodikra szavaztam.
Inner Circle2005-07-16 15:40:57 // 2619
Na vettem a t.bálinti Corában egy hatos csomag Redbullt 1499-ért, ajándék pénteki belépővel. (Nem mindegyikhez jár! Most egyértelműen a belépő miatt vettem, három hete meg a Red Bull miatt egy ugyanilyet, ahhoz meg nem volt.) Még hegyekben áll a Corában, ha valakit érdekel, jutni fog neki... Tegyétek el a blokkot mert az is kelleni fog. Ciki, ha véletlenül eldobjátok és nem engednek be :D Akkor végülis ki jön pénteken? És csütörtökön, az autókat bambulni? (Lehet hogy a hatos kiszerelés arra utal hogy a H.ringen is csak hat autó fog körözni? :D)
2005-07-15 15:18:18 // 2618
Ez az évenkénti szabály módosítás nekem sem tetszik. Hagyhatták volna mindent a régiben, olyat ami mindenkinek megfelelő lesz ugysem fognak találni.
zolee1452005-07-15 13:09:35 // 2617
azt tudjuk hogy ami most van az nem jó, de én akkor is az állandóságban látom a megoldást, persze én nem értek az f1-hez:)
2005-07-15 13:02:17 // 2616
Tetőcsomagtartó ! Szerintem amiről az F1 szól az sem jó.
zolee1452005-07-15 13:01:03 // 2615
szerintem a megoldás kulcsa az állandóság: az elmúlt évek nagy technikai főlényei mindig arról szóltak, hogy ki tud a leggyorsabban reagálni az aktuális szabályváltoztatásra. az elején mindig megugrik valaki, majd szép lassan utolérik, mert a fejlődés lelassul. Nem áll meg de lelassul. Ha sokáig ugyanaz a szabály nem a gyors alkalmazkodáson fog múlni minden, hanem a következetes fejlesztő munkán. Nem lesznek egyenlő csapatok, de csökken a különbség, hisz kap időt a Minardi is.
zolee1452005-07-15 12:56:23 // 2614
hova? :) lesz minden F1 gépnek egy utánfutója? amúgy sincs értelme: több millió usd árán kiharcol valaki mondjuk 0,5 mp előnyt, majd amikor nyernek akkor a következő futamon beraknak a pilóta ölébe (máshova nem fér) egy 50 kg-s cementes zsákot. akkor minek fejleszteni? meg kell várni míg az élmenők plussz súlyt kapnak. a wtcc-ben működik, de az F1 másról szól, szerintem.
2005-07-15 12:51:24 // 2613
Tegyenek inkább plusz súlyokat az autókra. WTCC-ben kiegyenlíti a mezőt, súlyt ide is !
2005-07-15 12:46:55 // 2612
Igen, igen. Az legalább izgalmas volt. Ki mikor jön ki i megy előtte stb stb. Utolsó pillanatban is volt izgalom bőven. :)
zolee1452005-07-15 08:32:36 // 2611
a fordított sorrendű indulást leszámítva jó ötlet.
joe752005-07-15 08:08:05 // 2610
Én pl. nem korlátoznám a qual-on megtehető körök számát. Az edzéseken elért helyezésekért az első tíz pontot kapna, az első 5 pontot és fél pontokkal mennénk visszafelé. Viszont a rajt fordított sorrendben indúlna az első időt autózó indúlna hátulról a leglassabb pedig a pole-ból. Ahhoz hogy ne lehessen direkt nagyon lassú kört megtenni, és ezzel Pole pozicióba kerülni bevezetném a 105%-os szabályt ami régen a 107 %-volt. Aki ezt az időt nem hozza az nem indúlhat el. Így lennének előzések, több pont lenne kiosztva, változatosabb lenne a verseny és talán szorosabb a VB. Ugyanakkor ha már nem lehet gumit cserélni akkor ne lehessen tankolni se. Nem kell boxstratégia, aki előbbre akar kerülni az előzzön a pályán.
zolee1452005-07-15 07:52:20 // 2609
olyasmi kéne mint a SBK futamokon volt. Mindenki nyomta az időmérőt, majd az első 16 (az F1-ben mondjuk 10) ment egy un. superpole-t. Ott aztán ha valaki pofára esett a motorral akkor sem a végéről indult. a motorcserét szintén nem 10 hellyel sújtanám, hanem mondjuk a csapat pontjaiból vonnék le, hisz a motor problémáról nem a pilóta tehet, viszont ő kerül nagyon szar helyzetbe, és a nézők, ha pont a kedvencük kerül be a középmezőnybe. Mostanában épp Kimi jár így, de indult már hátulról RB is, meg még sokan mások. Ha mondjuk az éllovas egyetlen ellenfelét hátra teszik akkor ki fog versenyezni? A futamon nem engedném sem a gumicserét, sem a tankolást, de addig lehetne kísérletezni a különböző keverékekkel, sőt, még az időmérőn is lehetne más gumival menni, mint a futamon, sőt a futam előtt kellene tankolni. Így látszólag unalmasabb lenne a dolog, viszont nem történne olyan hogy a Toyota előre hozza Trullit, hogy aztán a fél mezőnyt fel tudja tartani, ezáltal megszünteti a versenyt az első helyekért. Ez a mesterséges rajtrácsösszekavarás sztem baromság. Derüljön ki az időmérőn ki hova való, és azokkal versenyezzen akikkel egy súlycsoportban van. Fel lehet tartani valakit egy körönként 1-2 mp-cel lassabb autóval is... kicsit jobb lett volna Silverstone is ha ott van az élbolyban Kimi és Schumák is, az lett volna a verseny!
joe752005-07-15 07:37:00 // 2608
Nekem amúgy az 1 óra alatt max. 12 kört teljesíthetős időmérő tetszett a legjobban. A mostanival az a gáz, hogy ha valaki hibázik, nincs lehetősége javítani.
zolee1452005-07-15 07:07:55 // 2607
most igen, sztem nem rossz a mostani rendszer
BF1562005-07-14 22:47:41 // 2606
Szavaztatok már? Ha nem akkor http://www.formula1.com/news/3312.html
zolee1452005-07-14 14:38:05 // 2605
nem hiszem hogy itt kellene keresni a hibát! vannak sorozatok ahol jól működik a gumikérdés, nem kiabálnak az egy beszállítós szabályért. Ezek is FIA sorozatok. Van ahol jól működik az egykörös időmérő, az F1-ben persze az sem. mi lenne, ha egy kis ideig elfelejtenék a vezetők az ötletszerű szabályváltoztatásokat, és csinálnának egy mindenki által elfogadott, átgondolt szabályrendszert? persze ezzel buknánk egy-két évet, de utána lehetne valami normális dolgot nézni, amit versenynek nevezhetnénk.
Inner Circle2005-07-14 14:28:13 // 2604
"A Mclarenekben is volt ilyen még Hakki idejében, ezért volt az hogy amikor visszalőtték a rajtot már a két Merci látványosan gyengébben rajtolt. Persze arra fogták, hogy az F1 gép annyira finom kis szerkezet, hogy csak egy ilyen szintű terhelést bír ki egy futamon, és már elállítódik a második rajtra." Pontosabban azt mondták, hogy a kuplung nem bír ki több rajtot, nem elállítódik hanem egyszerűen elfogy. Ezt mondjuk Hakka 2001 barcelonai utolsó egy köre alapján el is lehet hinni nekik :D
Inner Circle2005-07-14 14:26:42 // 2603
Ron Dennis szerintem ilyet nem mondott, amikor Monty a harmadik helyről beelőzte Alonsót :D
Inner Circle2005-07-14 14:26:10 // 2602
"De biztos hogy karcsúsodnak az autók a kissebb motor miatt." Meg a kisebb benzintank miatt. A pilótát meg folyamatosan tolják hátra, néhány éve jött a szabály hogy a lába nem érhet az első tengely elé. Egy tíz-tizenöt éves versenyautó egy maihoz képest olyan, mint egy teherautó: elöl ül egy fickó és mögötte jön egy baromi nagy karosszéria :D Most meg már szinte középen ülnek.
Inner Circle2005-07-14 14:24:46 // 2601
"Rajtautomatika? A renault azóta rajtautomatika nélkül is nagyobb rajtol mint azzal." Változó, Montoya most is simán lerajtolta Alonsót. Ahogy én látom, a Renault-k elvesztették a rajtnál eddig egyértelmű fölényüket, javult viszont a versenytempó. Talán még emlékeztek, mikor egyszer 2004-ben Button és Alonso vívtak öldöklő csatát, Button vagy tízszer bebújt Alonso mellé, de az utóbbi simán otthagyta a kigyorsításnál - pedig a Honda motor brutális darab. (Végül Button megelőzte :-) ) Ekkor arról szólt a fáma, hogy a Renault súlypontja egy kicsit hátrébb van, mint a többi autónak, ami a kigyorsításnál (és a rajt is ilyen) rengeteget számít. Egyébként viszont nem jó. Szerintem ahogy a Renault egész konstrukciója javult, és már VB esélyes autót építettek, akkor eljött az idő hogy ne egy-egy villantásra alkalmas, hanem az egész körben stabilan jó autót rakjanak össze. A súlypont visszakerült a tisztességes helyére, a Renault már nem rajtol jobban mint bármely élcsapatbeli autó, viszont a sebessége a helyén van. (Ez is kompromisszum, hallod Joe? :D )
Inner Circle2005-07-14 14:20:08 // 2600
Na most a változatosság kedvéért veled vitatkozom :-) Hogy miért nem volt régebben gond? Mikortól is van két gumigyártó, 2001-től? Akkor még a fő csata a Bridge-n belül zajlott. 2002 értelmezhetetlen, annyira szétvertek mindenkit a Ferrarik. 2003-ban látszott először, hogy egy gumi akár több másodpercet is könnyedén hozhat, míg a szegény mérnökök két tizedért is vért izzadnak, ami azért elég gáz! A gumi is a csomag része, nade ne úgy nézzen már ki a dolog, hogy 90%-ban a gumi dönt és 10%-ban az autó! Rendben van, ha a gumi hoz pár tizedet, de egész másodperceket... 2003 mégis jó volt, mert a Ferrari jobb autóját ellensúlyozta a Michelin jobb gumija. 2004-ben viszont látszott, hogy mi van, ha MINDKÉT tényező az egyik oldalon van: jobb gumi jobb autón... hát, a verseny szempontjából borzalmas volt. És mindeközben az autók iszonyatosan gyorsultak. Ameddig csak egy gumigyártó volt, addig nem állt fenn a veszély, hogy a fent említett több másodperces gumigyorsulás miatt egy csapat behozhatatlan hátrányba kerül a gumik miatt. Most viszont beindult a gumiháború és ennek kellett mindenképpen véget vetni. Ezért jött ez az idióta egyhétvégés gumi, ami már szinte senkinek sem tetszik. Úgyhogy mostanra már kb. mindenki az egy gumigyártóban látja a jövőt.
2005-07-14 14:10:57 // 2599
nemhátcsakhogynöveljükahszekszámát. :)))
2005-07-14 14:10:12 // 2598
Pontosan ezért lenne Brigestone az az egy gyártó. :))) Na én is L.
zolee1452005-07-14 14:09:26 // 2597
nemazé'írokafórumbaidehogyegyetértsünk! :)))
zolee1452005-07-14 14:08:06 // 2596
"Én baromira örülnék az egy gumiszállítós szabálynak. Szóljon már az F-1 a kocsikról és a pilótákról. Ne a gumikról." a gumi is a sokat emlegetett "csomag" része... én meg örülnék ha azonos autó, azonos motorral lenne, akkor kiderülne végre hogy ki gyárt jobb bukósisakot, meg tűzálló kezeslábast!:)) az elmúlt 5 évben miért nem volt baj, hogy 2 gumiszállító volt? csak most baj amikor a Ferrari a Bridgestone miatt (is) hátrányban van? fordított helyzetben is akarnátok az egy gumigyártós szabályt? nehogymá' szegény rönyó, meg mekláren hátrányt szenvedjen!
2005-07-14 14:06:01 // 2595
Akkor legyen Bridgelin vagy Micstone? Szabadon választható. Ne rontsd a mai átlagot már két dologban egyetértettünk. :)
zolee1452005-07-14 14:02:27 // 2594
Miért pont Bridgestone??? Ha azonos gumival olyan állat a Ferka akkor lehetne az akár Michelin is. Vagy Barum. Gondolom nem azért írtad pont a japán márkát mert az kivételezne a Ferrarival?:)))) Ugye Te is tiszta versenyeket szeretnél látni az F1-ben?
zolee1452005-07-14 13:59:59 // 2593
ki más mondaná mint Ron Dennis!!! A Mclarenekben is volt ilyen még Hakki idejében, ezért volt az hogy amikor visszalőtték a rajtot már a két Merci látványosan gyengébben rajtolt. Persze arra fogták, hogy az F1 gép annyira finom kis szerkezet, hogy csak egy ilyen szintű terhelést bír ki egy futamon, és már elállítódik a második rajtra. Bruhaha, persze hitték hogy az egész világ komplett idióta és mindent bevesznek...:))) az "elállítódást" a mi Paliklacink is fennen hangoztatta...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak