Na mind1, okosabbak úgyse nagyon leszünk. :)
A Ferrari meg remélem észhez tér a kemény vezetés nélkül is...
Xixo2009-10-05 23:25:10 // 73414
kesa2009-10-05 23:19:12 // 73413
Szerintem van itt egy marha egyszerű magyarázat is: McLaren, Ferrari és Renault év végig keményen fejlesztették az autót. Volt, aki a vb miatt, volt, aki Nyalonzót akarta további x évre maradásra bírni a látványos fejlődéssel. A többiek meg már hónapok óta bújták a szabálykönyvet, meg építették az új autót. Erőforrásmegosztás, ez lesz itt a kulcsszó.
De szerintem ezzel én semmi újat nem árultam el.
De szerintem ezzel én semmi újat nem árultam el.
Speed2009-10-05 23:02:28 // 73412
Azért volt már a ferrarinak mélypontja. Volt hogy évekig nem tudtak VB-t nyeri, még a legnagyobb versenyzők sem. Meg nem csak MS ment el akkor hanem olyanok is akik a csapat lekei voltak. És azért egy csapatnál sokat számít a hangulat is.
Speed2009-10-05 22:56:14 // 73411
Nem biztos hogy a töküket vakartták. De itt olyan szoros a mezőny, hogy a legapróbb eltérés már elég hogy nyerj/veszíts.
Speed2009-10-05 22:54:41 // 73410
Sokan a szívükhöz kapnak most. De próbálj ki egy szimulátoros játékot. GTR2, rfucktor. Ott ha nem is pontosan, de látni hogy milyen lehet egy autót beállítani. Mondjuk vannak versenyzók akik ezekből a játákokból kerűltek a nemzetközi mezőnybe, méghozzá jó eredményekkel. Szakemberek szerint is olyan 95%-ban reálisak is a játékok. Lesz olyan pálya ahol a toppon leszel, lesz ahol nem. Erre valaki, aki kellő tapasztalattal rendelkezik, és főleg műszakilag is ért hozzá, beállítja neked (te mondod meg neki hogy hol érzed instabilnak a gépet) És mész 2 mp-vel jobb időt. Annak a magyar fiunak, aki a seat leon kupát nyerte, a játékban is volt aki segítsen a beállításoknál. Ezt ő maga mondta el, kérdésemre válaszolva. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy hiába jó egy pilóta, ha a vas csak 0.5%-ban elmarad a vetélytársaktól. Az már körönként sok idő ám.
Kazes☻2009-10-05 22:50:55 // 73409
Itt jön be újra a képbe az összeesküvés elmélet! :)))
Egy jól vezérelt színjáték, ahol a sóóónak menni kell tovább. :)
Egy jól vezérelt színjáték, ahol a sóóónak menni kell tovább. :)
Xixo2009-10-05 22:47:27 // 73408
És akkor a Fekánál mi a faxt csináltak a mérnökök? 10 évig tudtak autót gyártani és utána meg ennyire mellényúlnak? Nem lehet, hogy valami más változott meg és annak is köszönhető a visszaesés?
Speed2009-10-05 22:38:04 // 73406
Ez Az!!
Letesztelték olyan pályán, aminek semmi köze az F1-hez. (najó ez erős, de kb így van).
Ehhez képest egy más karakterisztikáju pályán nulla, mert nincs tapadás, a sebesség 3 kmh-val kevesebb mint a többieké. Beállítják a szárnyakat kerékdőlést, stb hogy a kanyarban nyerjenek, de ennek az az ára hogy egyenesben 20 kmh minuszban vannak. Vagy fordítva. Tehát a kocsi nem komrpomiszum képes. Brawnék jól indúltak, de a többiek jobban folytatták. előálltak olyan megoldásokkal, amivel utolérték őket. Sőt mindezt nem élcsapatként tették. Sőt nem is a top pilótákkal. Tehát megint csak a mérnökök okosságán múlt. Szerintem.
Letesztelték olyan pályán, aminek semmi köze az F1-hez. (najó ez erős, de kb így van).
Ehhez képest egy más karakterisztikáju pályán nulla, mert nincs tapadás, a sebesség 3 kmh-val kevesebb mint a többieké. Beállítják a szárnyakat kerékdőlést, stb hogy a kanyarban nyerjenek, de ennek az az ára hogy egyenesben 20 kmh minuszban vannak. Vagy fordítva. Tehát a kocsi nem komrpomiszum képes. Brawnék jól indúltak, de a többiek jobban folytatták. előálltak olyan megoldásokkal, amivel utolérték őket. Sőt mindezt nem élcsapatként tették. Sőt nem is a top pilótákkal. Tehát megint csak a mérnökök okosságán múlt. Szerintem.
Xixo2009-10-05 22:37:40 // 73405
Passz. A Rönyó visszaesését se értem. A mostani balhéig ha jól tudom ott se voltak nagy változtatások személyi téren (leszámítva Alonzó egy éves távollétét). Mitől eshet vissza ennyire egy nyerő gárda? És mitől ugorhat akkorát valaki, mint a Brawn vagy a Rbull?
Xixo2009-10-05 22:32:36 // 73404
Én is csak kérdezem. Mert kb annyi rálátásom van, amit a netes cikkekből kiszűrök.
A Ferkánál már csak a mérnökök a régiek vagy inkább meló szempontjából már ők sem és a többivel is csak a baj van. Luca nem tudom meddig nézi még Domi vergődését. :((
A Ferkánál már csak a mérnökök a régiek vagy inkább meló szempontjából már ők sem és a többivel is csak a baj van. Luca nem tudom meddig nézi még Domi vergődését. :((
Kazes☻2009-10-05 22:32:05 // 73403
És az sem, hogy Vettel egy félig "kiherélt" motorral elverte az egész bandát. :)))
Xixo2009-10-05 22:28:14 // 73402
Na ez az, amit végképp nem értek. A téli teszteken még abszolút jók voltunk (ugyan nem kiemelkedően), erre az év elején meg a béka segge alá kerültünk. Pedig ott volt a többi csapat is, szal volt mihez viszonyítani.
A téli teszteknek meg az lenne a jelentősége, hogy az egész évre ütőképes autót hozzanak létre. Amit ugyan utána még fejlesztgetni kell, de az alapot a télen kell lerakni. Idén ez a Ferrarinak nem sikerült és ha szar az alap, akkor azt lehet finomítani, de ütőképes már nem igazán lesz. A Brawn meg az ellenpélda, akik fél évig vertek mindenkit a jó alapnak köszönhetően és csak utána tűntek el, de nagyon. Ez se világos, hogy lehetséges, mert gondolom ott is dolgozgatnak.
A téli teszteknek meg az lenne a jelentősége, hogy az egész évre ütőképes autót hozzanak létre. Amit ugyan utána még fejlesztgetni kell, de az alapot a télen kell lerakni. Idén ez a Ferrarinak nem sikerült és ha szar az alap, akkor azt lehet finomítani, de ütőképes már nem igazán lesz. A Brawn meg az ellenpélda, akik fél évig vertek mindenkit a jó alapnak köszönhetően és csak utána tűntek el, de nagyon. Ez se világos, hogy lehetséges, mert gondolom ott is dolgozgatnak.
Kazes☻2009-10-05 22:27:29 // 73401
De a második verzió inkább , szvsz. :)))
Kazes☻2009-10-05 22:23:07 // 73400
Na ja, majd ráveszi Massa-t, hogy törje össze a gépet a 8-as kanyarban. :)))
Speed2009-10-05 22:19:42 // 73399
Ha akkora a ász akkor idén miért nem harcol a címért? Elvonta a figyelmét a Piké ügy?
Buksi2009-10-05 22:19:39 // 73398
Tényleg, ott a dátum is! :-DDDDD
Ne szivassál vazze! :-DDD
Ne szivassál vazze! :-DDD
Speed2009-10-05 22:17:59 // 73397
Nem ezt mondom. Ezért kérdeztem.
De szerintem sokkal többet számít egy jó mérnök, és taktikus, meg egy olyan ember aki irányítani tud. Azért itt már eléggé kiélezett a küzdelem. Egy számunkra apró változtatás (mérnöki részről) sokat hozhat. Pl a difuzor. Nehogy már Button fejlesztette ki.
De szerintem sokkal többet számít egy jó mérnök, és taktikus, meg egy olyan ember aki irányítani tud. Azért itt már eléggé kiélezett a küzdelem. Egy számunkra apró változtatás (mérnöki részről) sokat hozhat. Pl a difuzor. Nehogy már Button fejlesztette ki.
Xixo2009-10-05 22:15:04 // 73396
(Ez egy tavalyi hír, idén Raj már nem tesztel a Ferrarival, mert jövőre már nem nálunk fog versenyezni.) :))
Speed2009-10-05 22:13:53 // 73395
Az hogy megyek sok ezer kilómétert, nem jelent sokat. Egy szezon sok futamból áll, és a tesztek 2-3 pályán mennek. Sőt olyanokon is, amik nem futamhelyszinek. Hiába jó ott a gép, (láttuk hogy dicsérték a szezon elött) az életben nem ment olyan remekűl.
Xixo2009-10-05 22:12:35 // 73394
Akkor ezek csak kitalációk? Mint pl most Alonzónál is mondták, hogy milyen sokat tud majd segíteni a fejlesztésben. Ez nem lenne igaz?
Buksi2009-10-05 22:11:36 // 73393
Lesz dolga rendesen! :-))
Speed2009-10-05 22:07:04 // 73391
Nem Rait védem. Előre szólok.
Éredekes ez a fejlesztés dolog. A pilóta kimegy a pályára, megy 20 kört, aztán gyülekező. Elmondja a mérnököknek, hogy a dugatyút ötvözzék sziliciummal, és a falvastagságát vegyék lejebb. elmeséli nekik hogy a tapadás hiánya azért van mert a pl. hátsószárnynak a felső íve túl meredek.. A kipufogonál meg az egyik könyök ívén kell változtatni hogy kisebb legyen az ellenálása. Egyszemélyben tervezőmérnök pilóta és szerelő. Mint az isteni MS. Ja és taktikai ellemző is.
Vagy a másik verzió: a pilóta kimegy, aztán leül a mérnökökkel, és elmondja hogy a kocsi hogy viselkedik, és ezt az infót-infókat a mérnökök kiellemzik, és megoldást keresnek rá. Elmondja hogy neki a meredekebb szárny jobban fekszik, mert a vezetési stílusa ilyen. Megnézik hogy az adatok szerint a kerekek hogy melegednek, és ehhez képest állítanak a nyomáson, dőlásen, utánfutáson. De az adatok 90%-át a telemetriás ellemzésekből nyerik. Már régen nem a pilóta tervez. A megoldás a mérnökök kezében van.
Lehet hogy nem így van, de akkor hogy ?
Éredekes ez a fejlesztés dolog. A pilóta kimegy a pályára, megy 20 kört, aztán gyülekező. Elmondja a mérnököknek, hogy a dugatyút ötvözzék sziliciummal, és a falvastagságát vegyék lejebb. elmeséli nekik hogy a tapadás hiánya azért van mert a pl. hátsószárnynak a felső íve túl meredek.. A kipufogonál meg az egyik könyök ívén kell változtatni hogy kisebb legyen az ellenálása. Egyszemélyben tervezőmérnök pilóta és szerelő. Mint az isteni MS. Ja és taktikai ellemző is.
Vagy a másik verzió: a pilóta kimegy, aztán leül a mérnökökkel, és elmondja hogy a kocsi hogy viselkedik, és ezt az infót-infókat a mérnökök kiellemzik, és megoldást keresnek rá. Elmondja hogy neki a meredekebb szárny jobban fekszik, mert a vezetési stílusa ilyen. Megnézik hogy az adatok szerint a kerekek hogy melegednek, és ehhez képest állítanak a nyomáson, dőlásen, utánfutáson. De az adatok 90%-át a telemetriás ellemzésekből nyerik. Már régen nem a pilóta tervez. A megoldás a mérnökök kezében van.
Lehet hogy nem így van, de akkor hogy ?
Xixo2009-10-05 22:01:12 // 73390
A százalékokat én se tudom, de nem véletlenül lehet azt olvasni mindenütt, hogy mennyire fontos egy pilóta visszajelzése. Nem véletlenül említette ezt meg Luca sem, mint Alonzó fő erényét és Kimi legnagyobb hiányosságát. Meg annál a Sumakkernél is emlegették ezt. Oszt persze lehet, hogy ez is csak a Kimi ellenes összeesküvés egyik ördögi fejezete... :))
kesa2009-10-05 22:00:57 // 73389
Hehe, ezt kajakra benézted! Badoer Massa balesete után ült először az idei vasban, korábban soha nem is tesztelte.
Ha nem hiszed, nézz utána.
Ha nem hiszed, nézz utána.
BMW forever!!!!!!!!2009-10-05 21:47:23 // 73388
De Massa meg Alonsó már építik a következő vasat és mindenkit lealáznak majd vele.................vagy lehet hogy nem:-))
BMW forever!!!!!!!!2009-10-05 21:46:02 // 73387
megtervezniés megépiteni,ha nem sikerül akkor monnyon le mert egy hülye:-))))))))
Willy2009-10-05 21:45:03 // 73386
Nem tudom mennyire járok közel az igazsághoz, de szerintem egy F1-es autó fejlesztéséhez 5% múlik a pilótán és 95% a mérnökökön.
Egy pilóta ha teszteli a kocsit el tudja mondani hogy a jármű hogyan viselkedik és ezután a mérnököknek a dolga hogy valamit kezdjenek ezekkel az információkkal.
Egy pilótának mit kellene csinálnia ahhoz, hogy jobb legyen az autó?
Egy pilóta ha teszteli a kocsit el tudja mondani hogy a jármű hogyan viselkedik és ezután a mérnököknek a dolga hogy valamit kezdjenek ezekkel az információkkal.
Egy pilótának mit kellene csinálnia ahhoz, hogy jobb legyen az autó?
Satti2009-10-05 21:41:20 // 73385
Ki tesztelte?? Többek között Badoer, úgy hogy nem is csodálkozom az eredményen. :-)) Mondjuk Fisco sem lesz jobb jövőre, úgyhoyg sok jóra nem kell számítani. :-))
Xixo2009-10-05 21:40:51 // 73384
Köszönöm, hogy igazat adtál! :)
Xixo2009-10-05 21:40:00 // 73383
Szerintem a Brawn ezzel kiesett. A meki se túl lelkes, meg ugye nekik már van egy Hemiltonjuk. A Redbull szóba se került. A rönyó valszeg jövőre se fog villantani. A Tojota lehet még egy opció. Williemsz még mindig kevés a győzelemhez, Trosso, Findia felejtős, újoncok szintén. A bömös meg nem is biztos , hogy indulhat.
Satti2009-10-05 21:37:42 // 73382
Az érzelmek már csak ilyenek. :-))
Xixo2009-10-05 21:36:18 // 73381
Juteszembe, mi van, ha nem is elküldték Rajt, hanem ő ment el, mert nem kapott nyerő autót??
(Ha az idei Ferrarit fikázzátok, mindig jusson eszetekbe, hogy azt ki tesztelte, ki fejlesztette, mert nem tetszett neki a tavalyi! :)) )
(Ha az idei Ferrarit fikázzátok, mindig jusson eszetekbe, hogy azt ki tesztelte, ki fejlesztette, mert nem tetszett neki a tavalyi! :)) )
Hédi2009-10-05 21:35:53 // 73380
Nem félek én attól h leállna itt az élet:D
Hédi2009-10-05 21:34:45 // 73379
Szoros értelemben véve, igen:)
Hédi2009-10-05 21:33:31 // 73378
Valszeg se nyerő autó, se csúcsfizetés, bár legyen szerencséje.
Azért az a 3,4 milla engem is tudna sokkolni (pozitivan), de ez nem is érdekes.:)
Azért az a 3,4 milla engem is tudna sokkolni (pozitivan), de ez nem is érdekes.:)
Satti2009-10-05 21:32:37 // 73377
Akkor ezt a Ferrari mérnökei nem tudták, mert nem tettek olyat a gép tankjába. :-))
Xixo2009-10-05 21:32:03 // 73376
Nem???
Pl amikor írtam, hogy Raj szerint csak a pénz miatt küldték el. Alátámasztásul linkeltem a cikket is. Erre megkaptam, hogy ilyet nem is mondott, meg hogy mekkora köcsög vagyok, hogy ezt feszegetem, meg úgy általában miért kell ezt felhoznom. Többször megkérdeztem, hogy mit jelentenek azok a mondatok, de válasz már nem érkezett.
Érvek ellen jöttek az érzelmek. Azokkal meg nehéz vitatkozni.
Pl amikor írtam, hogy Raj szerint csak a pénz miatt küldték el. Alátámasztásul linkeltem a cikket is. Erre megkaptam, hogy ilyet nem is mondott, meg hogy mekkora köcsög vagyok, hogy ezt feszegetem, meg úgy általában miért kell ezt felhoznom. Többször megkérdeztem, hogy mit jelentenek azok a mondatok, de válasz már nem érkezett.
Érvek ellen jöttek az érzelmek. Azokkal meg nehéz vitatkozni.
Satti2009-10-05 21:31:11 // 73375
Vagy akár az is, vagy valami. :-)
bilon2009-10-05 21:30:45 // 73374
állítólag a kék bogyó segít, ha az ágaskodóval van gond :D:D:D:D:D:D:D
Willy2009-10-05 21:26:40 // 73371
Ez inkább csak gebe. :D
Satti2009-10-05 21:25:49 // 73370
Csak ez a mostani ágaskodó ló, nem nyerő. :-))
Willy2009-10-05 21:23:41 // 73369
Akkor megy rallyzni.
Csak akkor túl nyugodt lesz ez a fórum mert a sok elvakult MS drukker nem fog tudni kit baszogatni. :)
Csak akkor túl nyugodt lesz ez a fórum mert a sok elvakult MS drukker nem fog tudni kit baszogatni. :)
bilon2009-10-05 21:20:30 // 73368
lovat? most szedték ki alóla! :D:D:D:D:D
Satti2009-10-05 21:20:14 // 73367
Elvakultságból nincs hiány egyik oldalon sem, de érveket nem olvasok én sem soha. :-))
Nem ért itt senki sem ahhoz amiről beszél, érvek nincsenek, csak érzelmek, ez egy Alfás oldal! :-)))
Nem ért itt senki sem ahhoz amiről beszél, érvek nincsenek, csak érzelmek, ez egy Alfás oldal! :-)))
Xixo2009-10-05 21:15:40 // 73366
Megtisztelnél vele! :))
Mert az elvakultságot annyira nem díjazzuk, de ha érvekkel alá tudnád támasztani a képzelgéseidet, akkor tán el is hinnénk... :)))))))
Mert az elvakultságot annyira nem díjazzuk, de ha érvekkel alá tudnád támasztani a képzelgéseidet, akkor tán el is hinnénk... :)))))))
Xixo2009-10-05 21:11:42 // 73365
Hát igen, aki sajnos képtelen fejleszteni az autót, az csak nyerő csapathoz mer szerződni. Nem lehet mindenki Sumákker, hogy felhozzon egy csapatot. :))
Valszeg a Brawn is kiesett. Ahol 8 milla sincs a csúcsfizetés, az nem fog kelleni egy ilyen nagymenőnek, aki a legdrágább a pilótapiacon.
Valszeg a Brawn is kiesett. Ahol 8 milla sincs a csúcsfizetés, az nem fog kelleni egy ilyen nagymenőnek, aki a legdrágább a pilótapiacon.
Online tag
0
Vendég0
669
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Adok-veszek
- Zenebutik
- Találkozások
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Tonale
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas