Fórum >> Egyebek >> Forma-1

VV62019-11-23 12:56:47 // 108409
A csapatutasítással kapcsolatban...elég lenne annyi, hogy a két, egy csapatban levő pilótának megtiltják az egymással való versenyt. Ha valamelyik el akarja engedni a másikat, tegye meg, de különben semmi előzgetés.
Ha viszont azt mondjuk, hogy nincs csapatutasítás és versenyezhetnek, akkor ne siránkozzunk, ha néha összeütköznek.
Zsolt1552019-11-23 12:43:08 // 108408
1991-től volt másodjára, mint elnök, de egyben ő felelt a F1-es csapatért is. Mivel a sportprogram összefügg az eladásokkal, így azt nehéz külön választani.
Azzal hogy leszerződtette a J.Todt - R.Brown - M.Schumacher (francia-angol-német) hármast valóban egy igen jó és eredményes csapatot hozott össze. Azóta egyszer lett meg az egyéni VB cím, amikor Raikkonen el tudta halászni a Hamilton-Alonso kettős elől a kakaskodásuk miatt.

Lehet, hogy felemelte az F1-es csapatot, de amikor távozott legalább olyan mélyen volt, mint amikor jött. Ha nem ...
- 1991-ben amikor jött a csapat a 3.-ik helyen végzett és egyéniben az 5.-ik volt a legjobb helyezés.
- 2014-ben amikor ment a csapat a 4.helyen végezett, míg egyéniben 7.-ik hely volt a legjobb eredmény.

2014-re azért elég sok kudarc és sikertelenség után mondott le, mert nem volt más választása. Mennie kellett. (Igaz Marchionne-val sem jött ki). Többek között az Alitalia vezetői posztját is felajánlották neki. Viszont igaz, hogy maga a gyár sokkal sikeresebb lett az irányítása alatt.
A Confindustria, az olasz iparvállalatok egyesülete pedig 2004(!)-ben választotta az elnökének és nem 2014-ben lett az!

Egyáltalán nem hülyeség a csapat utasítás! Ezt mondom napok óta. A verseny előtt el kellett volna mondani, hogy ezen a futamon egy éles helyzetben Vettel segítse és ha lehet engedje el Leclerc-ket, mert neki még van esélye az egyéni harmadik helyre. Ez a csapat érdeke.
Én is azt mondom, hogy egy erős vezető hiányzik a csapatból.
Giuntini2019-11-23 09:45:28 // 108407
Hát azért itt borzalmas nagy tévedések vannak!
Nagy vonalakban:
Montezemolót nem megreptették, hanem elhagyta a Ferrarit, mert a Confindustria elnöke lett. Ez azt jelenti, jogy minden olaszországi ipari ágazatért ő felelt. A legnagyobb gazdasági pozíció Olaszországban.
Montezemolo az egész Ferrari elnöke volt, es nem csapatfőnök. Az ő idejében volt a legsikeresebb a Ferrari. A legtöbb pole Schumi idejében volt, mikor sorozatban nyerte a VB-ket. Más nem is fért az első sorba.
Most látszik, nem hülyeség a csapatutasítás. Ha két versenyző agyilag nem fogja fel, hogy ezzel saját maguknak okozhatnak gondot, vagy legalábbis az egyik, akkor olyat kell hozni, hogy leintés előtt nem veszélyeztethetik egymás pozícióját.
Pontosan Montezemolo távozása óta nincs rend. Ő biztosan rendet teremtett volna.
Szóval nem értem most ezt az egészet....
Zsolt1552019-11-23 09:09:37 // 108406
Egyébként meg szerintem jobban áll most a csapat, mint amikor Montezemolot megreptették.
Innentől meg felesleges az egész, amit mond.
Zsolt1552019-11-23 09:07:06 // 108405
Pontosan ezért küldték el Montezemolot is a Ferraritól. Most meg visszafelé károg?
Miért nem akkor csinálta vagy mondta meg a tutit, amikor ott volt és Ő volt a mindenható? Meg volt minden lehetősége rá. Ez az Ő hagyatéka is, ami most van.

Akkor szerintem az egész csapat mehetne. Azon a szinten ahol a Ferrari van, ezt nem lehet csinálni.
A csapatvezetés kapkod, bizonytalan. Jó pár versenyen látszott, hogy egy váratlan helyzetet nem tudnak lereagálni. Nem tudják a pilótákat kezelni.
A szerelők a gumicseréknél minimum fél másodperccel lassabbak a többi csapatnál. A RedBull-nál lassan egy másodperccel.

Meg kell nézni a Mercedes vagy RedBull csapatot, hogy milyen gördülékenyen dolgoznak együtt. Pedig messze nem olyan nagy múlttal rendelkező csapaotok, mint a Ferrari.

Elég nagy hülyeség lenne azt gondolni, hogy az olaszok tíz éves szenvedésért egyedül Vettel a hibás.
Zsolt1552019-11-23 08:44:17 // 108404
Szerintem semmilyen. Általában Vettel ellen szokott mindenki nyilatkozni a F1-ben. (De ez leginkább az irigységből fakad.) Nem értem, hogy pont most miért nem tették volna meg a versenybírók.

Vagy úgy gonodold, ha mondjuk egy másik versenyzővel ütközött volna, akkor kimondták volna?

Sajnos én nem látom tisztán. Mi forrong a felszín alatt?
Kazes☻2019-11-22 21:09:54 // 108402
Szerintem is így van, teljesen egyetértek... és olvashatók hasonló vélemények nálunk jobban hozzáértőktől. :)
RomeoOne2019-11-22 17:58:00 // 108401
Mert szerinted milyen optikája lett volna, ha azt mondják, hogy Vettel a hibás? Így is törékeny az egyensúly. Abból nyílt háború lett volna. Próbálják házon belül tartani a konfliktust, pedig tisztán látszik, hogy mi forrong a felszín alatt és hogy bármikor robbanhat...
Zsolt1552019-11-22 17:55:43 // 108400
Megint egy kérdés.

Ha tényleg csak Vettel okolható a balesetért, akkor miert hozták ki Leclercet es Vettelt is hibásnak?

A futam után behívták és meghallgatták mind a két versenyzőt és a következő itéletet hozták.
A baleset elkerülhető lett volna! Mind a két versenyző egyformán hibás a kialakult helyzetért. Ezért nem kap büntetés egyik sem.
Kazes☻2019-11-21 14:32:18 // 108399
Kazes☻2019-11-21 13:42:17 // 108398
Micsoda baromságokra mennek el komoly pénzek...! :-o
Kazes☻2019-11-21 11:09:40 // 108397
Nézd meg a RB-t hogyan veszi a kanyart előttük... a külső volt a jó sáv... már - már azt is mondhatnánk, hogy Lec gondolta, hogy Vet visszajön, ezért hagyta szabadon neki, de az nem bírt rendesen elmenni mellette! Nyilván tudta, hogy jön a következő DRS szakasz és Vet sem marad mögötte az irdatlan tempókülönbség miatt, hiszen szinte meghúzta őt a szélárnyékkal. :)
Kazes☻2019-11-21 11:05:43 // 108395
Ezzel vitatkoznék... szerintem ennek semmi köze, hogy nem lett többszörös VB. Ha végignézed az eddigi pályafutását, esetleg elolvasod a könyvét (abban erről nincs szó, de őt egy kicsit jobban meg lehet ismerni) láthatod magad is. :)
Zsolt1552019-11-21 10:47:26 // 108394
1. Hakkinen (McLaren-Mercedes) +10 pont, összesen: 76pont
2. Schumacher (Ferrari) +6 pont, összesen: 44 pont
3. Irvine (Ferrari) +4 pont, összesen:74 pont
Zsolt1552019-11-21 10:05:30 // 108393
Akkor a másik kérdés továbbra is az, hogy kettőjük közül ki tehetett volna valamit azért, hogy a baleset elkerülhető legyen?

- Vettel, aki a DRS nyújtotta tempokülönbség miatt max a tükör egy részében láthatta Leclercet?
- Leclerc, akit már megelőzött a csapattársa és így szinte teljes egészében látta a másik Ferrarit és annak a mozgását?


- A Leclerc hívők szerint Vettel direkt és szándékosan húzta rá a kormányt a csapattársára
- A Vettel hívők szerint meg Leclerc direkt és szándékosan tartotta ott az autót, hogy vagy visszamegy a csapattársa a poros ívre vagy összeütköznek inkább, de akkor sem engedi el


Még lehet egy harmadiik lehetőség (is), hogy Leclerc reflexei nem valami jók és mire feldolgozta, hogy mit történik körülötte, már a sóderágy felé gurult az autó.
Zsolt1552019-11-21 09:46:26 // 108392
Igaz van = Igazad van. Helyesen. :-))
Zsolt1552019-11-21 09:45:32 // 108391
Igaz van, én emlékeztem rosszul. Ha második Irvine, akkor pontegyenlőséggel, de több futamgyőzelemmel is a finn a VB.

1. Hakkinen (McLaren-Mercedes) +10 pont, összesen: 76pont
2. Schumacher (Ferrari) +6 pont, összesen: 74 pont
3. Irvine (Ferrari) +4 pont, összesen:44 pont

De legalább csapatban VB lett a Ferrari. :-)))
Zsolt1552019-11-21 09:21:37 // 108390
108305 hsz-ra akartam írni, amikor Vettel közelről mutatta meg a DHL hírdetést. :-D
Zsolt1552019-11-21 09:19:54 // 108389
Kimit a lazasága miatt én is csípem. Lehet ez szimpatikus, de sajnos pont ezért nem lett többszörös VB.
Kazes☻2019-11-20 22:13:11 // 108388
Na, azé' mondom...! :D
pb_2019-11-20 21:57:46 // 108387
Pont ezért 50-50 a dolog.)
pb_2019-11-20 21:56:24 // 108386
Még nem volt TSak a ferrarisnak, mivel 2008 az év.)

TSak neked TSak mostD
Kazes☻2019-11-20 21:48:16 // 108385
Jaja, teljesen ok... lett volna, ha nincs ott még egy autó, aki mellesleg a csapattársa. :D
pb_2019-11-20 21:46:48 // 108384
Az RB mozgásán pont az látxik, hogy fetli mozogása az ok.)
pb_2019-11-20 21:44:27 // 108383
"Csapattársa Eddie Irvine volt, aki majdnem megszerezte a VB címet, de ahhoz az utolsó versenyen meg kellett volna előznie Schumachert."
+ a finnt is.
Kazes☻2019-11-20 21:43:52 // 108382
Tényleg, akkor már Ham-nak volt egy... ?! És látod, nem látta a peros lámpát... Jééézusom...! :D
pb_2019-11-20 21:34:49 // 108381
6xos.))
SC alatt volt zárva a boxutca kiyárata. Akkor még mind2nek 1-1 címe volt.
Piritu - 1.000.0002019-11-20 21:27:18 // 108380
A Cartársat iézném video ügyben: "Attól függ ki és miért készíti."
Itt a video élőben, 50 mp környékén. Egyszerűen berázott a kormány, a sapekos srác ügyesen kockázta ki hogy az igazát alátámassza. Nincs az az ember aki ezt így ki tudja vitelezni. A jobb oldali kocsi ellenben folyamatosan balra tartott, az orrkúpos felvételen jól látni a csíkon.
Kazes☻2019-11-20 20:39:14 // 108379
Hol látsz te dhl-t? :D
Kazes☻2019-11-20 20:33:57 // 108378
Elméletben... de ez sehol sem működik ennyire fekete-fehéren.
Kazes☻2019-11-20 20:32:28 // 108377
Ez nem cím függvénye... legalábbis nálam. Ham-t sem csípem, sőt... ahogy Ves-t sem, Mag és Gro sem a szíve, csücske, bár ők már inkább a semleges felé...
A többieket bírom, kit így, kit úgy... Kimi az első helyen ugye, nálam... Gio, Sainz, Ric, Nor, Kub, Per, Hul, Bot stb. :)
Zsolt1552019-11-20 20:21:58 // 108376
Most hogy mondod ... Jobban megnézve ...
Van benne valami, így a belső kamerás felvételen. Azt nem láttam teljesen, hogy a kanyar vagy a murva a nagyobb hibás, de a DHL keze biztosan benne volt. Az tuti!
:-DDDD
Selmak2019-11-20 19:52:54 // 108375
Leclerc először csinált egy enyhe bal kormánymozdulatot, majd rögtön csinált egy jobb kormány mozdulatot ami pont annyira tette be a jobb első kereket hogy Vettel lekoccolja. Jó kérdés hogy mi járhatott Leclerc fejében amikor ezt csinálta. szöveg...
Zsolt1552019-11-20 19:52:10 // 108374
Az hgy a sajtófotón vagy egy rendezvényen jól elvannak, meg haverkodnak, az más, mint a verseny. Ott egymás konkurensei, ott nincs az, hogy egyéniben együtt nyerünk. Itt csak az egyik nyer, a másik meg nem.

Külön mérnökeik, szerelőik, terapeutáik, stb. vannak. Ráadásul sokszor a stratégiáik is más. A vezetés dolga - lenne -, hogy ezt összehangolja és a pilóták az egyéni eredményeikkel magát a csapatot miként vigyék minél előrébb. De ezen kívül mind a két versenyző a saját eredményeiért harcol.
Zsolt1552019-11-20 19:41:13 // 108373
A nagyok így csinálják. :-DD
Zsolt1552019-11-20 19:40:24 // 108372
Az jó. Mert Schumacher nem bírtak, aztán 5Vb címet hozott a Ferrarinak. Remélem Vettel is hoz majd legalább kettőt.
Kazes☻2019-11-20 19:24:31 // 108370
A támogatást talán nehéz is lenne itt leírni pár karakterrel... de jól látszott Kimi - Vet pároson is... és mikor az már megszűnt tavaly Monzában.
Kazes☻2019-11-20 19:23:01 // 108369
Schu-t sose bírtam...
Kazes☻2019-11-20 19:21:45 // 108368
Konkrétan Vet-re gondoltam.
Kazes☻2019-11-20 19:21:09 // 108367
Izé... hááát Vet néha nagyon úgy tűnik...!
Kazes☻2019-11-20 19:20:22 // 108366
Igen, csak akkor még nem volt 1x-es sem... ha jól rémlik. :)
Kazes☻2019-11-20 19:19:36 // 108365
Szvsz nem.
Kazes☻2019-11-20 19:18:56 // 108364
Már azt hittem erre is lesz valami... :)))
Kazes☻2019-11-20 19:18:22 // 108363
Akkor nézd meg újra... bár balos kanyar jön valóban, de az ideális ív kívül van, ez jól látható az előttük haladó RB mozgásán is és Vet-én is, hisz ahogy nekiment (lehet csak ráakart legyezni, mert ő a vezírbika típusú legény) próbálta visszarántani a verdáját az ideális külső ívre... csak akkor már nem ment, mert a marhája is defektet kapott... azaz másnak ásott vermet, de maga (is) esett bele
Zsolt1552019-11-20 18:58:45 // 108362
Verstappen és Kvyatt szokott "bosszút" állni. Vagy legalább is elveszteni a kontrollt az indulatai felett.
Zsolt1552019-11-20 18:55:52 // 108361
108360-.an írtam rá. Nekem tiszta ez a történet.

Én nem akarok senkiből kiábrándulni. :-)) Attól függ ki és miért készíti. A jóképességű Roseberg is Vettel-lel szemben szokott mindig nyilatkozni. De leginkább csak az irigységére tudom visszavezetni az egészet.
Zsolt1552019-11-20 18:48:40 // 108360
A szó igazi és átvitt értelmében körbeautózta, röviden megelőzte. De ennél a sebességkülönbségnél lehetne mondani, hogy egyszerűen csak kiekerülte Leclerc-et. Ráadásul a külsőíven tette, ami még komolyabb, hiszen még nagyobb utat kellett megtennie. :-)))
Előzés után visszatér az ember az ideális ívre. Meg balos kanyar is következett.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak