na itt a baj
"megnézettem"
aztán a gumis honnan tudja mi a jó érték?
kinézi a katalógusból ami nem jó ,mert attól lesz fürészfogas
nekem -1fok 20perc a kerékdölés
és +0 fok 16 perc az összetartás
a Miton is a gyár érték - 20 perc volt elöl ,aztán felülbíráltam és megállapitottam hogy szar amit a GYÀR megadott,
baromság kerékszéttartást állítani elöre
mivel hátul nem volt fürészfogas ,és ott kerékösszetrtás van,
ezt lemásolva elöl is jó lesz
és jó lett
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
.......................2015-04-24 15:12:41 // 18163
GTPeti2015-04-24 15:07:41 // 18162
:))))
A GTV esetén hátsó kerékdőlés után érdeklődni, olyan, mint V6-nál a fogyasztást kérdezni. :)
Ezeknek a gépeknek hátul már gyárilag is "iszonyatos" a kerékdőlésük. Az összetartás, stb. rendben van, nemrég nézettem meg. De rámegyek a témára.
És főleg megcserélem a kerekeket, hogy a lépcsők "jó irányba" nézzenek.
Grando, igen, átfutottam már. De még tanulmányozom.
A GTV esetén hátsó kerékdőlés után érdeklődni, olyan, mint V6-nál a fogyasztást kérdezni. :)
Ezeknek a gépeknek hátul már gyárilag is "iszonyatos" a kerékdőlésük. Az összetartás, stb. rendben van, nemrég nézettem meg. De rámegyek a témára.
És főleg megcserélem a kerekeket, hogy a lépcsők "jó irányba" nézzenek.
Grando, igen, átfutottam már. De még tanulmányozom.
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-24 14:58:05 // 18161
Nocsak..nekem is így végezte a Fulda szett. Fulda Carat Attiro 2004-ből, 6mm feletti mintával, hibátlan futófelülettel. Sehol nincs elnyalva, nem fűrészfogas, tök jó guminak néz ki. Tavaly azért vettem le a TD-ről, mert onnantól, hoy a 10 évet betöltötte, konkrét csapágyhangot adott fékezéskor. Azt hittem a fék a hibás (egyébként annak is volt baja), de gumi csere után elmúlt a hang.
Feltettem a jtd levedlett elég jól megkopott Bridgestonjait és jobb lett az autó. A tapadás is, a kényelem is és elmúlt a hang. Ez valami Fulda betegség lehet. Egyébként azóta is sajnáltam kikukázni azokat a gumikat, pedig csak a helyet fogják itt...
Feltettem a jtd levedlett elég jól megkopott Bridgestonjait és jobb lett az autó. A tapadás is, a kényelem is és elmúlt a hang. Ez valami Fulda betegség lehet. Egyébként azóta is sajnáltam kikukázni azokat a gumikat, pedig csak a helyet fogják itt...
Grando2015-04-24 14:56:02 // 18160
Lehet, hogy nézted már, de hátha mégsem. A lényeg (ahogy előttem Szosza is írja), hogy ez nem biztos, hogy a gumi hibája. ;)
.......................2015-04-24 14:52:56 // 18159
mennyi a kerékdölésed?
csak elöl vagy csak hátul fürészfogas?
a Mito n ezt játszottam fél évig,míg belöttem a kerékösszetrtást elöl 0,08 fok ra /oldal
most jó,nem fürészfogas ,nem zúg
csak elöl vagy csak hátul fürészfogas?
a Mito n ezt játszottam fél évig,míg belöttem a kerékösszetrtást elöl 0,08 fok ra /oldal
most jó,nem fürészfogas ,nem zúg
GTPeti2015-04-24 14:38:10 // 18158
Nagyon úgy tűnik, hogy a kerékcsapágy-hangot a Fulda SportControl gumik okozzák a GTV-n. Az első-hátsó pár meg lett cserélve, szerintem a forgásirány is. Ez így alapból nem lenne gond, mert így elérhető a legmagasabb futásteljesítmény. Csak fűrészfogas gumiknál nem nyerő... :((
.......................2015-04-24 10:42:36 // 18157
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma#/media/File:2010_Fiat_Croma.JPG
.......................2015-04-24 10:37:53 // 18156
egyebet nem tudok,kérem kapcsolja ki:)
norbi04092015-04-24 10:26:35 // 18155
Király! :) Köszönöm a segítséget és a tanácsokat! Neked is Liquid! :)
.......................2015-04-24 10:26:22 // 18154
a csavar ami nem biztos hogy paszol
a 159 M14 es kerékcsavaros így átm15 a furat a felniben
a Guli pl M12 es csavaros így csak átm 13 as a furat
( egy 15 ös fúróval azárt megoldható)
ezt azért nezd meg
rá kellene próbálni mielött gumit veszel rá
a 159 M14 es kerékcsavaros így átm15 a furat a felniben
a Guli pl M12 es csavaros így csak átm 13 as a furat
( egy 15 ös fúróval azárt megoldható)
ezt azért nezd meg
rá kellene próbálni mielött gumit veszel rá
.......................2015-04-24 10:22:38 // 18153
nekem szemre kicsit ballon
én nyárinak 245 40 18 at vennék bár az 7,5 coll felnin szarul áll
lehet maradni a 235 45 18 nál is
söt a 225 45 18 is megy
a 7,5 zoll széles felnire a 235 széles az ideális
én nyárinak 245 40 18 at vennék bár az 7,5 coll felnin szarul áll
lehet maradni a 235 45 18 nál is
söt a 225 45 18 is megy
a 7,5 zoll széles felnire a 235 széles az ideális
.......................2015-04-24 10:17:07 // 18152
a 159 18 as felni 8*18 ET41 5*110 csavar
a Croma ezek szerint 7,5*18 ET41 5*110
szerintem felmegy mert 6 mm errel kintebb van a felni
nekem 8*19 ET 35 van Novitec ,az is OK még nagy fékkel is
a Croma ezek szerint 7,5*18 ET41 5*110
szerintem felmegy mert 6 mm errel kintebb van a felni
nekem 8*19 ET 35 van Novitec ,az is OK még nagy fékkel is
Liquid2015-04-24 10:13:31 // 18151
akkor asszem nincs különösebb megkötés, csak azért kérdeztem, mert a nagyfék elég rendesen kiáll, így a nem spec. felnik csak szélesítővel mennek fel rá
norbi04092015-04-24 10:09:12 // 18150
Királyság!
18-as felnire frankó a gyári ajánlású 235/45 R18 méretű gumi? Vagy érdemes mást? :)
18-as felnire frankó a gyári ajánlású 235/45 R18 méretű gumi? Vagy érdemes mást? :)
.......................2015-04-24 09:54:44 // 18149
ez a új Fiat Croma felnije
fenlegy simán ,hisz ugyanaz gyakorlatilag a két autó
fenlegy simán ,hisz ugyanaz gyakorlatilag a két autó
norbi04092015-04-24 09:54:07 // 18148
Igen, kis Brembo :) (300 mm)
.......................2015-04-24 09:52:29 // 18147
fogsz szörnyülködni mikor szétreped
Liquid2015-04-24 09:51:43 // 18146
a tiéden kisfék van?
norbi04092015-04-24 09:41:18 // 18145
Szép napot! :)
Ez felmegy 159-re igaz? Minden adat oké, csak az ET ami miatt kérdezem...ha jól látom 35.
Ez felmegy 159-re igaz? Minden adat oké, csak az ET ami miatt kérdezem...ha jól látom 35.
Poló2015-04-23 22:31:10 // 18144
Csinálok egy kis falme-t :D
Nem ez a szándékom, csak a tapasztalataimat osztom meg. Viszont a múltkor is flame volt, amikor a Hankook volt a téma.
Szóval... Hankook vs Pirelli.
A saját tapasztalataimat tudom megosztani veletek. Volt egy garnitúra Pirelli P7-esem 205/55 R16-as méretben. Idén kerültek le az autóról, eléggé viseletesek voltak már. Minta még volt rajtuk, de kezdett repedezni mindegyiknek az oldala és mintha keményebbek is lettek volna, mint egy új gumi. Nem újonnan vettem őket, ki tudja kitől mit kaptak már.
Idén vettem 4 db 18-as felnit, melyeken Hankook Ventus S1 evo2-es gumik vannak. Tavalyi gyártás, eladó szerint 3000 km-t futottak, ami a mintát nézve hihető is. Ezek még nincsenek megkeményedve, illetve nem is repedezettek. Méret 215/40 R18.
Komfortban nem venni észre romlás, hiába 2 collal nagyobb a felni és 1,5 centivel kisebb a gumi oldalfala. Halkabb a Hankook és szépen futnak. A régi kerekeimet valószínűleg görgőzni is kell már. Tapadásban viszont ahol 55-tel tudtam elfordulni a Pirellikkel, a Hankookkal se megy többel. Pedig alacsonyabb a gumi oldalfala, szélesebb a futófelülete. Ma megpróbáltam 60-nal és átsodródtam a másik sávba. A fékerő érezhetően nőtt a Hankookkal. Vizes úton pedig minden tekintetben veri a Hankook a Pirellit.
Nem ez a szándékom, csak a tapasztalataimat osztom meg. Viszont a múltkor is flame volt, amikor a Hankook volt a téma.
Szóval... Hankook vs Pirelli.
A saját tapasztalataimat tudom megosztani veletek. Volt egy garnitúra Pirelli P7-esem 205/55 R16-as méretben. Idén kerültek le az autóról, eléggé viseletesek voltak már. Minta még volt rajtuk, de kezdett repedezni mindegyiknek az oldala és mintha keményebbek is lettek volna, mint egy új gumi. Nem újonnan vettem őket, ki tudja kitől mit kaptak már.
Idén vettem 4 db 18-as felnit, melyeken Hankook Ventus S1 evo2-es gumik vannak. Tavalyi gyártás, eladó szerint 3000 km-t futottak, ami a mintát nézve hihető is. Ezek még nincsenek megkeményedve, illetve nem is repedezettek. Méret 215/40 R18.
Komfortban nem venni észre romlás, hiába 2 collal nagyobb a felni és 1,5 centivel kisebb a gumi oldalfala. Halkabb a Hankook és szépen futnak. A régi kerekeimet valószínűleg görgőzni is kell már. Tapadásban viszont ahol 55-tel tudtam elfordulni a Pirellikkel, a Hankookkal se megy többel. Pedig alacsonyabb a gumi oldalfala, szélesebb a futófelülete. Ma megpróbáltam 60-nal és átsodródtam a másik sávba. A fékerő érezhetően nőtt a Hankookkal. Vizes úton pedig minden tekintetben veri a Hankook a Pirellit.
.......................2015-04-23 21:33:53 // 18143
Még a nyáron simán,de ha nagyon esik az eső akkor lassan menj,nehogy felússzon
Liquid2015-04-23 21:00:41 // 18142
a kopásjelző pont nem látszik, ha azt még nem érte el, akkor használható.
Greentimus2015-04-23 16:00:08 // 18141
Akkor a 18127-as hozzászólásomban lévő nyári gumikkal idén még el elennék? Télit meg eladom, ha ér valamit.
Liquid2015-04-23 15:44:06 // 18140
a téli nagyon nem jó nyáron, nem tudsz vele megállni meg kanyarodni és még nagyon kopik is.
Greentimus2015-04-23 15:38:21 // 18139
Megnézegettem a jelenleg fent lévő 18-as téli gumik DOT számát.
Bal elől: 6U 89 MFKX 3806
Jobb elől: 6U 89 MFKX (nincs 4 jegyű szám)
Bal hátul: YL4U 4605
Jobb hátul: nem tudtam megnézni, de esélyes, hogy olyan mint a bal oldali
Elől Michelin, hátul Nokian gumi van kb 80%-os állapotban.
A koruk alapján nem nézve az állapotukat nem sok van már bennük ha jól gondolom. 10 évet olvastam a gumikra. Lehet érdemesebb lenne 1 évig a télivel menni nyáron is vagy a 60%-os kopottságú Good Year nyári gumi még mindig jobb lenne, mint a 80%-os téli nyáron?
Ha valamelyik út járható, akkor talán jövőre váltanék 17-es felnire, ha addig nem rázzák ki az utak még a lelket is belőlem. Ezek a gumik meg kukázva lennének.
Bal elől: 6U 89 MFKX 3806
Jobb elől: 6U 89 MFKX (nincs 4 jegyű szám)
Bal hátul: YL4U 4605
Jobb hátul: nem tudtam megnézni, de esélyes, hogy olyan mint a bal oldali
Elől Michelin, hátul Nokian gumi van kb 80%-os állapotban.
A koruk alapján nem nézve az állapotukat nem sok van már bennük ha jól gondolom. 10 évet olvastam a gumikra. Lehet érdemesebb lenne 1 évig a télivel menni nyáron is vagy a 60%-os kopottságú Good Year nyári gumi még mindig jobb lenne, mint a 80%-os téli nyáron?
Ha valamelyik út járható, akkor talán jövőre váltanék 17-es felnire, ha addig nem rázzák ki az utak még a lelket is belőlem. Ezek a gumik meg kukázva lennének.
norbi04092015-04-23 14:12:13 // 18138
Köszi, de már beszéltem Vele. Ő inkább maradna a köztes 17-nèl :)
.......................2015-04-23 13:49:56 // 18137
cseréld el 18 asra vele:
http://alfaamore.hu/tagok/9980
neki meg 16 os kellene
http://alfaamore.hu/tagok/9980
neki meg 16 os kellene
Jack2015-04-23 12:42:42 // 18136
Ebben pedig nem azt a méretet tesztelték amit felszereltettél magadnak.... Mi alapján döntöttél akkor?
norbi04092015-04-23 11:37:13 // 18135
Nagyobbra cserélném a képeimen is látható 16-os felnit a nyári gumikkal (4 db 215/55 BF-Goodrich G-grip, 6-6.5mm) együtt. Elsősorban gyári felnik érdekelnének 17-es méretben, úgyszint nyári gumival, de szívesen megnézek más, a 159-el kompatibilis felnit is. Természetesen ráfizetek! :)
.......................2015-04-22 21:08:15 // 18134
A leggazdaságosabb az ha elhasználod ezeket
Vagy elcseréled itt valakivel,sokan váltanak felfelé
Vagy elcseréled itt valakivel,sokan váltanak felfelé
.......................2015-04-22 21:06:43 // 18133
Használt gumi nagy lutri,lehet csap pár napig bírja
Mivel szinte minden hasznélt németoból jön,láttam hogy a németek basznak rá,még peres gumikkal is simán felkaptatnak a pattintott gránit padkára
Ami olyan éles hogy mezitláb felvágja a lábadon a bőrt simán
No go a használt gumi
Inkább a kínai
Mivel szinte minden hasznélt németoból jön,láttam hogy a németek basznak rá,még peres gumikkal is simán felkaptatnak a pattintott gránit padkára
Ami olyan éles hogy mezitláb felvágja a lábadon a bőrt simán
No go a használt gumi
Inkább a kínai
Cro1662015-04-22 19:31:44 // 18132
A tisztánlátás végett...a cartárs nagyobb féket szeretett volna a kis fék helyett a 166-ra, 6 számjegyű összegért, bontottan talált nyerget. Erre lett linkelve olx-ről egy szett, bontásból, 40ért új tárcsával, ami még autón volt Erre kérdezte, nem vékony-e már látszolag az a tárcsa..erre lett linkelve az alatta levő hirdetés, ahol tárcsa+betét, elvileg 300km ert futott szett a földön fényképezve..mekkora dráma..és meg lett beszélve, hogy kb . 40ből újat vehet. te meg előjöttél, hogy csak a te féked a huu de jo mert az 150e volt, + amennyiert még beszerelik. És pont.
pedrobaa2015-04-22 19:25:24 // 18131
Nyilván az új jobb, de drágább. Szerintem ha találsz felnit, használható állapotú gumival be lehet vállalni. Én többnyire használt gumit szoktam venni (biztos most megköveznek páran :P), nincs velük rossz tapasztalatom. Az új gumi nagy kiadás egyszerre, de hosszú távon jobban megéri, a biztonság miatt mindenképp + anyagilag is, sok esetben ezek a 5-6mm-es használt gumik inkább 5-höz vannak közel és egy szezon után nem lehet már visszatenni őket.
Cro1662015-04-22 19:19:26 // 18130
Nem tudja :)
Greentimus2015-04-22 17:32:24 // 18129
És hogy tudnék kijönni a legjobban az egészből?
17-es felni+használt, de jó nyári gumi és majd téli később vagy a nyári új legyen, de akkor többet kell rádobnom?
17-es felni+használt, de jó nyári gumi és majd téli később vagy a nyári új legyen, de akkor többet kell rádobnom?
.......................2015-04-22 16:47:35 // 18128
nyári gumik semit sem érnek
télik 10e db
felnik 20e db
össz :max.120eFt
télik 10e db
felnik 20e db
össz :max.120eFt
Greentimus2015-04-22 16:09:27 // 18127
Sziasztok!
Úgy döntöttem elcserélem/eladom a 18"-os 159-es alufelnieimet és peres gumijaimat és 17"-os alufelnire és gumira váltok a budapesti utak minősége miatt.
Tudtok segíteni a beárazásban? Fogalmam sincs mennyit érhet az egész szett.
Gumik mérete: 235/40 R18
80%-osak a téli gumik, melyek fent vannak az autón, Michelin (elől) és Nokian WR (hátul) márkájúak.
A nyári gumik még az idei szezont elbírják. Mind a 4 Good Year Excellence.
A felnik kicsit le vannak patkázva.
Elnézést ha valamelyik infó nem helyes, illetve a nyári gumik képminőségéért.
Pár napja van nálunk az autó.[
Úgy döntöttem elcserélem/eladom a 18"-os 159-es alufelnieimet és peres gumijaimat és 17"-os alufelnire és gumira váltok a budapesti utak minősége miatt.
Tudtok segíteni a beárazásban? Fogalmam sincs mennyit érhet az egész szett.
Gumik mérete: 235/40 R18
80%-osak a téli gumik, melyek fent vannak az autón, Michelin (elől) és Nokian WR (hátul) márkájúak.
A nyári gumik még az idei szezont elbírják. Mind a 4 Good Year Excellence.
A felnik kicsit le vannak patkázva.
Elnézést ha valamelyik infó nem helyes, illetve a nyári gumik képminőségéért.
Pár napja van nálunk az autó.[
Stef2015-04-22 08:10:02 // 18126
Sziasztok,
Nekem is felkerültek a nyári gumik. A választás ezúttal a GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 -re esett 215/45 R17 méretben. Hogy a hordozójuk is méltó legyen, az ősszel egy vW Golfról visszavásárolt Speedline GTA felnire kerültek fel a gumik teljesen új kerékcsavarokkal, kerékőrrel és emblémákkal.
Nekem is felkerültek a nyári gumik. A választás ezúttal a GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 -re esett 215/45 R17 méretben. Hogy a hordozójuk is méltó legyen, az ősszel egy vW Golfról visszavásárolt Speedline GTA felnire kerültek fel a gumik teljesen új kerékcsavarokkal, kerékőrrel és emblémákkal.
Diny2015-04-20 14:21:20 // 18125
Sziasztok!
senkinek nem kell 15-ös gyári felni?:))
mert nekem nagyon nem, eladó
senkinek nem kell 15-ös gyári felni?:))
mert nekem nagyon nem, eladó
mreni2015-04-20 13:58:23 // 18124
Like :D ez igy igaz,én most Taurust fogok venni a 66ra,több szempontból is jónak tűnik illetve az OFF-os kombin is kivételesen jól szerepel... majd meglátjuk mit mutat.
A nagy premium kategória egyáltalán nem győzött meg eddig.
A nagy premium kategória egyáltalán nem győzött meg eddig.
csokagm2015-04-20 12:50:35 // 18123
Szerintem ott felre ertettel engem. Nyerget akartam. Cartars linkelt tárcsát. Egyebkent koltok ra becsülettel. Es nem nem azert mer szar hanem mert szefetnem minnel jobban egybe tudni:)
vm2015-04-20 12:33:06 // 18122
Úgy, hogy az emberek hülyék, és aktuális divat alapján vásárolnak. Az meg mostanában az enerdzsiszéving... Tán úgy két éve picsogtam azon, hogy az ADAC teszten az egyik Yokohama minden paraméterében megette reggelire a többi abroncsot, KIVÉVE a kopást, meg a zajt. Be is tették a középkategóriába, míg a nyertesnek (talán GY vagy Dunlop...) a másfélszerese volt a vizes fékútja...
Thomika2015-04-20 11:15:54 // 18121
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-20 09:59:34 // 18120
Amúgy érdekes ez az ADAC teszt...vajon két év tesztjei összevethetők? Mennyire ismételhető módszerek amit használnak? Csak érdekesség képp rákerestem a 2006-os 2007-es tesztekre, hogy mit írnak a Michelin-ről és mondjuk a Bridgestone-ról amit már én vettem az autóra. A Michelin nem is szerepelt akkor olyan jól egyébként.
Érdekes megnézni, hogy a 2006-os győztes Bridgestone hogy viszonyul a 2007-es győztes Conti-hoz. Szóval a kiértékelési szempontokkal igazad van.
A kínai (úgy általában) és a tajvani azért más tészta. Tajvan igen fejlett társadalom minden szempontból. A biztonság és a minőség igen fontos nekik mindenben. Mégis kicsit másképp vannak szocializálódva.
A gyerekűlés pl nem kötelező, nem is használják. Nem félelem alapú fogyasztói társadalmuk van, mint nekünk. Itt biztosítást kötsz, mert mivan ha...gyerekűléssel béleled ki az autót, mert ha pont te leszel az akit elgázolnak keresztben...ilyen-olyan márkájú gumit veszel, mert arra azt mondják, hogy 2m-rel hamarabb áll meg, és hátha pont az a 2m menti meg az életed. A sajátod, a családodét. MIndenki a saját francos bőrét félti és b..ik felelősséget mutatni másokért. Inkább szeretjük megmutatni, hogy mi mekkora faszák vagyunk, ott virít az autónk brossúráján az 5 csillag, rajta a tesztgyőztes gumi, aztán bazgatunk másokat, hogy ajjaj mekkora felelőtlen alak aki nem pont úgy tesz mint én.
Ezzel nem azt mondom, hogy rossz dolog a gyerekűlés, az 5 csillag, vagy a márkás gumi...de van élet ezeken túl is. Nem tudjuk objektíven kezelni ezeket a dolgokat itt az öreg Európában.
Amit ott látok? Szabadok. Nincs HACCP franckarika, meg EU szabvány, tudsz ételt venni az utcán. Sőt, ott tudsz csak igazán. Eszméletlen jókat. A konyhát is láthatod. Nem patyolat, nincs fehér meg fekete mosogató, kb azt látod, mintha otthon főznél. MInden második zugban. És aztán olyat is eszel. És biztonságos! Nem a szabványok miatt. Hanem azért, mert aki főzi, süti, az tudatában van a felelősségének. Nem trükköz, jó alapanyagból gondosan házi kaját főz az utcán.
És nem használnak gyerekűlést, hanem franc tudja miért, baromira vigyáznak egymásra a közlekedésben. Kicsit egyszerű logikának tűnt nekem elsőre, amikor megkérdeztem, hogy miért nincs gyerekűlés. "Mert nem kényelmes, nem tudnak játszani". Baromira igazuk van. Elnézve a közlekedési moráljukat, én se használnék gyerekűlést. Indulatok nélkül vezetnek, úgy kerülgetik egymást, hogy mindenki elférjen. Kb mint a hangyák. Segítik egymást.
Jó, kicsit eltértem a témától, de egy biztos, amit ott használnak az minőségi. A Maxxis ilyen szempontból biztosan jó. Persze nyáriban, egy olyan szigetről beszélünk, ahol 5 fok alatti hőmérséklet nincs. Rengeteget autóztam ott, utasként. Azok a gumik halkak. Azt hagyjuk is, hogy az autók mennyire halkak, nagyon kontrasztos. Mondhat bárki bármit, vezettem 159 1.9 mjet-et. Oké, halk, de közel sem annyira mint ott egy 2 literes benzines Toyota. Mert ott nincs dízel dömping, ugyanis reális árán mérik a benzint. És csak utazol 110-120-szal. Nincs motorzaj, nincs szélzaj. Nem kicsi, hanem nincs. A gumit halkan hallod, de ennyi.
És utaztam tájfunban is ugyanezzel az autóval, az orrunkig nem láttunk, ömlött a víz, akkor is biztonságban megérkeztünk, volt olyan, hogy erősebbet kanyarodtunk (elnézte a letérőt), nem csúszott az autó sehova, tökéletesen biztonságban éreztem magam végig.
Az meg hogy mit engednek európába nem csak a minőségen múlik mint tudjuk...
Érdekes megnézni, hogy a 2006-os győztes Bridgestone hogy viszonyul a 2007-es győztes Conti-hoz. Szóval a kiértékelési szempontokkal igazad van.
A kínai (úgy általában) és a tajvani azért más tészta. Tajvan igen fejlett társadalom minden szempontból. A biztonság és a minőség igen fontos nekik mindenben. Mégis kicsit másképp vannak szocializálódva.
A gyerekűlés pl nem kötelező, nem is használják. Nem félelem alapú fogyasztói társadalmuk van, mint nekünk. Itt biztosítást kötsz, mert mivan ha...gyerekűléssel béleled ki az autót, mert ha pont te leszel az akit elgázolnak keresztben...ilyen-olyan márkájú gumit veszel, mert arra azt mondják, hogy 2m-rel hamarabb áll meg, és hátha pont az a 2m menti meg az életed. A sajátod, a családodét. MIndenki a saját francos bőrét félti és b..ik felelősséget mutatni másokért. Inkább szeretjük megmutatni, hogy mi mekkora faszák vagyunk, ott virít az autónk brossúráján az 5 csillag, rajta a tesztgyőztes gumi, aztán bazgatunk másokat, hogy ajjaj mekkora felelőtlen alak aki nem pont úgy tesz mint én.
Ezzel nem azt mondom, hogy rossz dolog a gyerekűlés, az 5 csillag, vagy a márkás gumi...de van élet ezeken túl is. Nem tudjuk objektíven kezelni ezeket a dolgokat itt az öreg Európában.
Amit ott látok? Szabadok. Nincs HACCP franckarika, meg EU szabvány, tudsz ételt venni az utcán. Sőt, ott tudsz csak igazán. Eszméletlen jókat. A konyhát is láthatod. Nem patyolat, nincs fehér meg fekete mosogató, kb azt látod, mintha otthon főznél. MInden második zugban. És aztán olyat is eszel. És biztonságos! Nem a szabványok miatt. Hanem azért, mert aki főzi, süti, az tudatában van a felelősségének. Nem trükköz, jó alapanyagból gondosan házi kaját főz az utcán.
És nem használnak gyerekűlést, hanem franc tudja miért, baromira vigyáznak egymásra a közlekedésben. Kicsit egyszerű logikának tűnt nekem elsőre, amikor megkérdeztem, hogy miért nincs gyerekűlés. "Mert nem kényelmes, nem tudnak játszani". Baromira igazuk van. Elnézve a közlekedési moráljukat, én se használnék gyerekűlést. Indulatok nélkül vezetnek, úgy kerülgetik egymást, hogy mindenki elférjen. Kb mint a hangyák. Segítik egymást.
Jó, kicsit eltértem a témától, de egy biztos, amit ott használnak az minőségi. A Maxxis ilyen szempontból biztosan jó. Persze nyáriban, egy olyan szigetről beszélünk, ahol 5 fok alatti hőmérséklet nincs. Rengeteget autóztam ott, utasként. Azok a gumik halkak. Azt hagyjuk is, hogy az autók mennyire halkak, nagyon kontrasztos. Mondhat bárki bármit, vezettem 159 1.9 mjet-et. Oké, halk, de közel sem annyira mint ott egy 2 literes benzines Toyota. Mert ott nincs dízel dömping, ugyanis reális árán mérik a benzint. És csak utazol 110-120-szal. Nincs motorzaj, nincs szélzaj. Nem kicsi, hanem nincs. A gumit halkan hallod, de ennyi.
És utaztam tájfunban is ugyanezzel az autóval, az orrunkig nem láttunk, ömlött a víz, akkor is biztonságban megérkeztünk, volt olyan, hogy erősebbet kanyarodtunk (elnézte a letérőt), nem csúszott az autó sehova, tökéletesen biztonságban éreztem magam végig.
Az meg hogy mit engednek európába nem csak a minőségen múlik mint tudjuk...
GTPeti2015-04-19 21:53:02 // 18119
Egyszer vezettem egy bérelt Hyundai SUV-ot, azon Maxxis téligumik voltak. Na ja, halknak nem nevezném őket. (A "vezettem" egyébként túlzó kifejezés. Mondjuk inkább úgy, hogy megmondtam az autónak a körülbelüli irányt, amit tartani szeretnék. Amolyan terelgetés volt ez... Eszembe nem jutna ilyen autót venni.)
Apropó, a GTV bizonyos sebességnél (mondjuk 60-80) körül olyan hangokat ad, mintha az egyik első kerékcsapágy kész lenne. Nagyon erős a gyanúm, hogy 60ekm-nél, világéletében jó utakon használva ez nem csapágy lesz, hanem a Fulda nyárigumik. Fogok is tenni egy próbát más kerekekkel.
Apropó, a GTV bizonyos sebességnél (mondjuk 60-80) körül olyan hangokat ad, mintha az egyik első kerékcsapágy kész lenne. Nagyon erős a gyanúm, hogy 60ekm-nél, világéletében jó utakon használva ez nem csapágy lesz, hanem a Fulda nyárigumik. Fogok is tenni egy próbát más kerekekkel.
Piritu - 1.000.0002015-04-19 21:36:49 // 18118
"Az energy saver nem tudom hogy lehetett a tesztek egyik vezető gumija." - pedig csak meg kell nézni a kiértékelési szempontokat. Nem minden esetben a száraz/vizes tapadás az elsődleges. Ha a takarékosság, vagy a hosszú megtehető távolság fontos szempont, akkor simán nyerhet. (Az Égéstérben is pont erről beszélgettek.)
Tavaly vettem gumikat a Spiderre, ott pl. nálam is teljesen más szempontok voltak, mint a 159-nél.
Kínában is tuti járnak valamivel, de amiből sok van, az nem biztos, hogy jó is... Lásd egyes kínai autó teszteket. Volt nem egy, amit nem is hagytak forgalomba hozni Európában.
Tavaly vettem gumikat a Spiderre, ott pl. nálam is teljesen más szempontok voltak, mint a 159-nél.
Kínában is tuti járnak valamivel, de amiből sok van, az nem biztos, hogy jó is... Lásd egyes kínai autó teszteket. Volt nem egy, amit nem is hagytak forgalomba hozni Európában.
WarbiRunner (Gyuri)2015-04-19 21:14:12 // 18117
Az energy saver nem tudom hogy lehetett a tesztek egyik vezető gumija. Én is azzal vettem anno a gépet, ezidáig a legrosszabb gumim. A TD-ről tavaly leselejtezett 10 éves Fulda Carat is sokkal jobb volt.
Másik szempont: Kínában vajon nem közlekednek? Főleg Tajvanon a biztonság is elvárt nem tesznek bármit fel. Mégsem csak a nálunk menő márkákkal vannak szerelve az autók. Pl nagyon sok a Maxxis gumi. Semmi gond velük, tájfunban is azzal mennek munkába...Infinity is van, Bridgestone is. Ezek tűntek fel, nem direkt ezt figyeltem :-)
Másik szempont: Kínában vajon nem közlekednek? Főleg Tajvanon a biztonság is elvárt nem tesznek bármit fel. Mégsem csak a nálunk menő márkákkal vannak szerelve az autók. Pl nagyon sok a Maxxis gumi. Semmi gond velük, tájfunban is azzal mennek munkába...Infinity is van, Bridgestone is. Ezek tűntek fel, nem direkt ezt figyeltem :-)
mreni2015-04-19 17:41:37 // 18116
Hát nem tudom,de kezd elegem lenni a "prémium" gumikbol... Michelin energy saver volt az auton amikor vettem,az egy nagy nulla még a kinai wanli is jobban tapad,igaz sokkal hangosabb,tavaly conti pilot sport 5ot vettem ra,vizesen egesz jo de szárazon nem bűvölt el egyaltalan.... Es gyorsan is kopik
Xixo2015-04-18 21:51:22 // 18115
Azt is értem, amit ti mondotok és igazatok is van! Csak a kollégára pont nem illik...
Mr. Z2015-04-18 21:48:40 // 18114
de nem is baj , csak elment már ez a beszélgetés, de nem konkrétumokról beszélgetünk csak úgy általában. De mondom részemről ez egy pozitív értelembe vett vita. Nincs ebből semmi :)