Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Márkaszerviz-tapasztalatok
bb182005-05-14 19:01:27 // 55
a nagy baj az, hogy engem még ugy tanitottak, hogy az ügyfél szent. az autójában nem turkálunk, nem próbálgatjuk feleslegesen, nem megyünk el vele benzinért és alkatrészért, nem halgatjuk a magnot, nem ülünk a motorháztetőre, és éjszakára meg ha nem kell akkor felhuzzuk az ablakot mert bemegy a por . ( igaz én a kárpát utcában kezdtem a mercedesnél ) valahogy a kezem alá adott tanulók már nem értették hogy ez miért kell hogy igy legyen. igaz én szerettem ( szeretem ) a szakmám.
Thomasz2005-05-14 18:55:55 // 54
mi a DCS-hez járunk a soroksári útra ,elég korrektek,alaposan átvizsgálják .voltunk halásztelken a fiat,lancia szalonban , s ott a szervízben szintén lehúzásra utaznak ,ezután találtam a DCS-t az alfissimoban
bb182005-05-14 18:31:24 // 53
bár használhatnám megint a műhelyem ( épitkezés miatt tele van butorral ) húde dicsérném magam ! : ))))))
simi2005-05-14 11:45:32 // 52
Halesz mester! Az oldal elindítása óta talán ez az első qrvajóóó ötleted, témaválasztásod?! :))) Na jó csak vicc, valóban okos!
Egy-két tapasztalatom nekem is van.Próbálom megosztani Veletek, ha sikerül leírnom.
Mikor is, kb 14 hónapja vettem a QV-t. Korához képest elég jó állapotban találtam. Rá 3 hétre felnyomták az anyós oldalon. Nem volt sok pénzem, és nem ismertem még senkit, se az oldalt tippekért, hogy hova vigyem. Vhonnan végül is a Novák-hoz vittem. Olcsó és gyors megoldást kértem. Oldják meg úgy, hogy zárcsere nélkül és nem akarom jobb oldalon zárni. Megcsinálták. Én max.két napot adtam nekik, és kész lett.Nem volt drága.
Más.Olajcsere, szűrők cseréje, átvizsgálás stb. Már a jó bevállt helyre vittem Szamosi mesterhez. Korrekt hozzáállás a Mester és Neje részéről. A fiatal vékény srác megkostólt, de helyre tettük. A többi srác semleges. Mondjuk a direktszűrőmet nem tudták megtisztítani. Mindegy megcsináltam én. A Mester ért az Alfákhoz. Rengeteg tapasztalata van.
Feltétlen javasolt szervízállomás.
Más. Mikor összetörték at autómat, lakatos munka kellett meg cseredarabok, fényezés meg munka, összerakás. Na ez nem is tudom, hogy indult. Ja net, böngészés ezerrel meg minden. Pesten már több hely is akadt, de bekattantam a Zender első lökösre és mindenáron olyat szerettem volna. Zender témában SKrisz segített, a győrieket Riegler ajánlotta.
Telefonon lebeszéltem, hogy miket szeretnék és időpontegyeztetés után levittem az autót. Szimpatikus hozzáállás fogadott stb. Mindent sikerült megoldaniuk amit kértem, az autó szerintem szép lett, nekem legalább is tetszik. Ez biztosítós javítás volt.
Javasolt szervízállomás.
Most kb. ennyi.
Wickey2005-05-14 08:51:19 // 51
Jóhogy visszadurranhat.
Ollah GTV-jét mentünk megnézni, amikor beültem a ződ versenygépembe, indítózok, nagy puffanás, óriási füst a motortérből, és a gtv6-osokon gyárilag a motorháztető közepében levő műanyag puff, felrepül. Alatta a szívósor leugrott a gumicsövekről, és aszitte rakéta, mert felszállt (és kiütötte a motorháztetőm).
Hogy valami ontopic is legyen: Profi többszemélyes szerelőgárdám (én, én, és a jolán :-PPP) pillanatok alatt visszarestaurálta a helyére a renittens alkatrészt viszonylag olcsón (fél óra, 0 forint)
Nagy előgyújtás esetén visszarobban, a vezmódosító meg ugye szívóoldali, a kettő különösen szerencsés kombinációja esetén a légszűrőházból is csaphat ki lángcsóva :-PPP
bb182005-05-14 08:16:48 // 50
azok tényleg korrektek. ugy vettem tölük 4x4 hátsó hidat, hogy elötte még ki is tudtam próbálni a verdában, és megvártam amig kiszedik. amugy fele annyiba kerult mint pl. az eldorado bontoban ahol a gál baba mint régi haver ugy le akart huzni hogy csoda.( ráadásul az valami borult darabbol volt és el volt görbülve)
Tedi2005-05-13 23:28:44 // 49
Vagy az ország másik végében, mert egyesek bénák :)))
Bg.2005-05-13 23:16:21 // 48
Kit érdekelnek a részletek:) Az igazság úgy is odaát van.
Vagy a műhely másik végében.
GEORGE2005-05-13 23:14:09 // 47
Majd össze szedem magam csak tudod sokat kívánnak tölem és fáradt vagyok ez a sok qrás ("Isten b.ssza meg!") mit tudok ilyenkor tenni
:-DDDDDDDDD
Tedi2005-05-13 23:11:07 // 46
Legközelebb jobban figyelj George (f)arkangyal :DDDDDDD
GEORGE2005-05-13 22:59:36 // 45
Szerintem se roban vissza attól hogy a vez.tengelyt elmozditja és azt nem kellő mértékben.........
Bg.2005-05-13 22:51:41 // 44
Van, de az is csak az olajat szabályozza... Akkorát nem tud tekerni a szívó tengelyen. Talán a gyujtást kavarhatta meg valami.
Tedi2005-05-13 22:43:24 // 43
Tőlem már úgyis megszokta a technikához értő személyzet, hogy hülyeségeket írok néha ;)))
Én sem tudtam, hogy vanik ilyen, csak amikor mondták, hogy ilyen létezik :)
GEORGE2005-05-13 22:42:05 // 42
Vissza vissza duranhat de csak a jó isten az az én tudhatom mi történhetett igazából de be kell valanom akkor pont nem figyeltem :-) senk sem tökéletes:-)))
GEORGE2005-05-13 22:40:45 // 41
De van neki elektromos része is! ott találod az olajbetöltő sapka mögött egy icipicit a kormány felé egy közel függöleges hengeres alakú egység stekivel a végén.
Bg.2005-05-13 22:37:25 // 40
Oda se neki:)
...Én inkább az első részét nem értem. A vezmód (TS-ben) nem elektromos, hanem olajnyomással működik.
Tedi2005-05-13 22:13:03 // 39
"Bár az számomra a mai napig rejtély, hogy hogyan került a szívócsonkba benzin..."
Vagy most nagy faszságot mondtam? :D
Tedi2005-05-13 22:10:22 // 38
A fázisérzékelőben megszakadt a kábel, ezért szar jelet adott a vezmódnak, az szar műveletet hajtatott végre és valahogy a szívócsőben bedurrant a benya, az meg szétvágta az egészet.
Bár az számomra a mai napig rejtély, hogy hogyan került a szívócsonkba benzin...
GEORGE2005-05-13 22:07:26 // 37
Mitől ment szét a szívócsonkod??
Bg.2005-05-13 22:02:24 // 36
Még nem csak tervben van (~10eKm -en belül nyár elején). Bővebben a "Szerelőműhelyben"...
Gábor1662005-05-13 21:53:45 // 35
Szelepszár szimering csere megvolt?
Bg.2005-05-13 21:51:26 // 34
Helyesbítek: Kommentárra nem, de ha valami konkrétat írnál..
Bg.2005-05-13 21:49:48 // 33
Nem tommentárra? Ha valami konkrétat írnál...
Bg.2005-05-13 21:48:29 // 32
Jót: Újabban a Boldizsárban is van hozzá értőnek tűnő, villamosszerelő. De lehet, hogy csak nem volt komolyabb gondom:)
Bg.2005-05-13 21:46:22 // 30
Pld a vonóhorgot sem tőlük vettem, mert piszok drága lett volt, de erre a témára van egy "Alkatrész vásárlások" fórum. Amit tapasztalatm, hogy értnek hozzá, ahogy a Szamosi szervízben is. Ez utobbi szvsz valamivel talán kadvezőbb árfekvésű.
Nekem viszont pld nagyon nem feszik, ha az ügyfél autóját az utcára viszik, tudta nélkül. Ilyen a hivatalos szervizekben nem fordult elő (kivétel a Táblás utcai szervíz, de az szerncsére már régen bezárt) - a Kontaktál sem és a Rakonál sem.
Bg.2005-05-13 21:24:40 // 29
=> Nem kötelező ott használt alakrészt venni.
Mindenütt ki kell tapasztalni mit csinálnak jól és rosszul.
Csak az a baj, hogy a saját pénzeden:((
Tedi2005-05-13 21:23:52 // 28
Pesten van, a XVIII. kerületben, az M5-ös mellett.
Lobot2005-05-13 21:13:44 // 27
Ez az Ipacsfa utca mely településen van? Fehérvár? Bocs, ha butaságot kérdeztem.
Tedi2005-05-13 20:23:20 // 26
Alfa Kontakt nagyon durva :)
Nekem 80K HUF-ot mondtak arra a bizonyos szívócsonkra, a Ipacsfa utcai bontóban 45K-ért lehet venni :)
Tedi2005-05-13 20:22:07 // 25
Nem akarok senkit elrettenteni a márkaszervízektől, de amit én Fehérváron tapasztaltam az valami botrány :) :(
A fehérvári Cash Kft egyébként megszűnt, most éppen Bimmer szalon vanik a helyén. Más átvette, aminek egyelőre csak a hátrányát látom (na nem mintha a Cash Kft. olyan tökéletes lett volna)
Egyik hátrány, hogy az egész szerelőgárdát, úgy ahogy van átvették. Jófejek, meg jól el lehet dumálni velük, de szerintem az autószereléshez pöppet analfabéták.
Most ugyebár 3. hete van náluk az autóm, mert eddig nem jöttek rá, mi a baja. Múlt hét pénteken jöttek rá, hogy szétrobbant a műanyag szívócsonk, ott falsot szív és azért fulladozik. De hogy ezt miért csinálta, azt nem tudják. El kellett menni bontóba szívócsonkért és a bontóban a srác a tűnetek meg a törött csonk alapján látatlanban megmondta, hogy mi miért történt és mi rá a megoldás. Azt mondta, ha fehéváron valamit nem értenek, akkor nyugodtan adjuk meg a bontós srác telszámát és segít nekik :)))
Szóval no comment :)
A másik, hogy amíg a Cash csinálta, addig 4800 Ft volt a munkadíjuk, amire én még kaptam 50% kedvezményt az utolsó időkben. Most 7800 Ft a bárük pro stunde, szóval SL (gy.k. sima lehúzás).
ezek után gondolom megértitek, ha azt mondom, hogy a fehérvári szervízt aki teheti, kerülje el :)
Leon2005-05-13 20:16:35 // 24
Ha valakinek Pécsen kell jó szerelő, hivjon fel, nagy szerencsére van egy srác akinél ott is merem hagyni a GTA-t ha arról van szó! Másnak sem adom oda, nemhogy egy ismeretlennél otthagyjam, szóval bátran merem ajánlani.
bb182005-05-13 20:14:21 // 23
az alfa kontaktnál kerestem alkatrészt. olyan árakat mondtak a bontottakra hogy hanyattestem.
Tommi2005-05-13 19:52:28 // 22
Szamosira gondoltam, nem tudom szükség van-e különösebb kommentárra :)
IuliusCaesar2005-05-13 18:43:08 // 21
AVE!
Én mindenkinek meleg szívvel ajánlom Dunakeszin: Ferrari Service Németh Mihály!
Alfa Fiat Lancia specialista és nagyon vágja a dolgokat.
Nekem a 145ön szíjakat görgőket cserélt, váltót javított, kuplung cserével és azóta mint az új!
A Lancian is első hallásra megmondta mit hol kell cserélni a futóműben és tényleg...!
Meg a hozzáállása is tuti frankó a dolgokhoz, meg az emberekhez!
Amúgy olasz autó őrült!
Bg.2005-05-13 18:13:04 // 20
Majd írok jót is, cak nem jut eszebe semmi:)
Bg.2005-05-13 18:12:30 // 19
Boldizsár:
Elmentem hogy a 155-ön komputeres vizsgálatot készítsünk:
1 óra elteltéve feladta a munkát a szakember (azóta úg ytudom, már nincs ott, de évekig ő volt a szaki). Nem találta a csatlakozót az autón. Majd nem tudta beazonosítani az autót, majd nem tudott mért készíteni. De kifizettettel velem egy óra munkát. Sose éreztem, magam ennyire tehetlennek, és kiszolgátatottnak, és mérgesnek.
Bg.2005-05-13 18:09:39 // 18
NéróM5, Boldzsár, Szamosi...
155 klima eletronika hibát kerestettem, mivel csak első fokozatban ment az automata. és a külső tükör jeladó rossz érétket írt a műszerfalra.
Az Alfa kontakt végül elővette a kapcsolási rajzot és multimétert is, és kiderült, hogy a tükörbe menő kábel fordítva volt földelve. 1/2 óra és láss csodát!. Másnak miért nincs rajza, vagy ölete?
Bg.2005-05-13 18:06:22 // 17
Szamosi:
75-ön hengerfej töm. csere után megyek az autómért. Autó sehol: elmentek kipróbálni, és a Solymári kútról benzint hoznak az egyik ügyfél autóba... Messziről hallom ahogy megérkezik az autóm. Dicséri a fiú, hogy milyen jól pörög...
Bg.2005-05-13 18:04:04 // 16
Alfa kontakt:
Turobos benzisen (75 turbo), okádta a kék füstöt), motor szét szerelés hiba feltárást javasoltak látva a gépet. Egomi szerelőnk Laci láltatlanba elmondta, hogy nem kell semmit megbontani: turbo hiba igaza volt.
Bg.2005-05-13 18:02:29 // 15
Reméljük majd megosztod tapasztalait velünk!
András bácsi2005-05-13 16:58:25 // 14
Riegler Tatabánya
146ti-nél egy sima futóműállítással tökölt három szerelő másfél órát. Közben megkérdezték, hogy 1.6-os-e.
Stilo-val vittem olajat szűrőket. Levegőszűrőt nem cserélte, mondván, hogy az 40e-nél kell csak. Mondom neki, mint gondol, minek hoztam, ha azt mondom csere, akkor legyen úgy. Ugyanott klímacsövet garanciában három hét alatt nem tudták meghozni, 166-hoz tőkét viszont másnapra szereztek.
Alfa kontakt
Összes szíjcsere és görgőcsere + szelepállítás 166-on. Elsőre korrekt minden, hazafelé félúton rángat. Háromszor vittem vissza, cseréltek gyertyát, trafót, mértek mindent de csak nem lett jó. Tanácstalanságot meg ígérgetést megunva otthon nekiálltam mindent alaposan átnézni. Nem ragozom, de eltéptek legalább kettő gyújtókábelt. Állítólag állítottak szelepet, de a hat kipufugó hatféle volt. Kipufogótőke kezdődő beverődését nem vették észre. Szakadt kartercsövet visszarakták, nem baj, hogy kinyomja az olajpárát, meg hogy filléres cucc. Előző szelepdeklitömítést ott, ahol nehéz lekapargatni, fennhagyták. Szóval inkább magam, ezek után.
NCi2005-05-13 16:36:08 // 13
Kedves Cartarsak!
Cegunk az SPQR-tol berel egy jonehany autot mar reg ota, de egy dologban mindannyian egyetertunk itt a kollegakkal: SENKI NE VIGYEN ODA SEMMIT, AMI A SAJATJA!
Mindenbol kivesznek mindent es atrakjak vmi masba, iszonyatos kavaras-okoskodas van arrafele...
Balage2005-05-13 16:21:59 // 12
Sajnos már nincs Stoll-Pécs, de megalakult helyette az ábel-autóház, most ők a hivatalos márkaszervíz. Ettől függetlenül, ha valaki Pécsett keres szerelőt, előtte keressen meg engem, szívesen segítek, van egy nagyon jó srác, épp kedden viszem hozzá 60e km-re az autót. + Vezmód. :-)))
Pietro2005-05-13 15:43:35 // 11
Ez biztató, mert kb. 1 hét múlva (1000km) oda viszem 60.000-es szervizre a gépet. A tapasztalatokat majd beírom ide.
bb182005-05-13 15:22:36 // 10
STOLL PÉCS autoházzal igazából csak egyszer volt tapasztalatom akkor teljesen normálisak voltak és szolgálatkészek ( igaz nem javittattam ott végül ) . a Stoll urral meg egyszer véletlenül futottam össze a ringen kimondottan jo fej volt minden kérdésemre szivesen válaszolt, még néhány trükköt is elárult a javitásokhoz ( akkor még aktivan javitottam ).
Csöri2005-05-13 14:21:18 // 9
Végre egy topic ami már nagyon hiányzott.:)
Mint köztudott, hogy a márkaszervízben dolgozó szerelők többsége nem áll a a szakmája magaslatán, de nincs mit tenni, aki uj autót vesz annak kötelezően igénybe kell venni a márkaszervízeket.
Győr- Riegler:
Én a 1.6-os 147-el kerestem fel őket először a 40K szervíz alkalmával. A szervíz korrekt volt, végig az autó mellett lehettem, és a hozott olaj láttam sem küldtek el a halálba. Az átvizsgálás során olyan hibákat is megállapítottak, amiket én addig nem vettem észre. Ilyen volt a hátsólengőkar szilent szétszakadása, amit lengőkarostól együtt kicseréltek, és utána a futóművet is gondosan beállították.
A GTA-t már tőlük vásároltam (véletlen), és mivel ez nem vadi uj autó volt (20k), már haza felé észrevettem néhány apró próblémát. A legnagyobb gondot a kuplung keménysége jelentette.
Mivel több helyről hallottam, hogy a GTA-k gyenge pontja a váltó, így gondoltam az enyém sem ussza meg váltójavítás nélkül. A sejtésem be is igazolódott, a vásárlás után 1 hónapra drágaszuágom váltója felmondta a szolgálatot, és a benne lévő elszabadult alkatrészek kilyukasztották a váltó oldalát. A Rieglerékhez került az autó, egy hétfői napon délután. Rögtön neki is álltak a hiba feltérképezéséhez, és még az nap közölték, hogy uj váltó kell a sasra, és természetesen mind ez nekem költség mentes mivel a kocsi garanciális. Másnap ujra felhívtak, és közölték, hogy kuplung szettet is kell cserélni a kocsiban, mert sz@rrá van égve. (nem tudom mit csinált az előző tulaj) A munkafelvevő azt is hozzátette, hogy mivel kopó-forgó alkatrészre nincs garancia ez fizetős tétel, de ha ragaszkodom hozzá vissza teszik az eredeti kuplungot. Mivel uj váltó került a kocsira mondtam, hogy tegyenek rá uj kuplungot is.
Az autó még azon a héten péntekre elkészült, pedig előzetesen 2 hetet mondtak a javításra, mivel a váltó beszerzése nem egyszerű.
Továbbá elhárították a többi apró próblémát is, mint pl. az önindító nyekergő hanjga indításkor.
Az autó azóta f@szán működik kopp-kopp, a váltója, és a kuplungja most olyan amilyenek eredetileg is lennie kellett volna.
Szóval részemről Rieglerék ajánlva.
gyugya2005-05-13 14:15:48 // 8
Én anno az SPQR-nél (Dandár u.) vettem az autót, aztán miután elvittem észrevettük, hogy a JE ajtó egyik pántjának hegesztése el van törve, ezért nyiszorog. Szóltam, hogy ezt meg kellene csinálni garanciába. Nem tartották garanciális hibának. Elvittem a Váci útra, ott beszéltem a részleg vezetővel (F.S.), aki nagyon korrekt módon állt a dologhoz, kihegesztették, lefújták kályhaezüsttel, azóta jó. Viszont, ha nekem kellett volna állni a számlát, akkor az húzós lett volna. Ezen kívül nem voltam márkaszervízben.
Valaki tud jó szerelőt délen, Szigetszentmiklóshoz közel?
TtK2005-05-13 13:38:44 // 7
SPQR Váci út:
It kétszer voltam. Először zárgarnitúra csere (megpróbálták felnyomni az autót, de csak az anyósajtó zárját tették tönkre). Viszonylag hosszú várakozás az alkatrészre. Utána egy nap alatt megcsinálták, viszont a tükröknél levő kis háromszögeket mind a két oldalon rosszul rakták vissza. A belső kilincsek műanyagjain is látszott, ahol csavarhúzóval aláfeszítettek. Az ár nem volt annyira húzós. Kérdeztem a munkafelvevőt, hogy mi a tapasztalat (az akkor új) 147-esekkel. Azt mondta nem nyilatkozik, de ő különben sem szereti az Alfát, neki Golfja van..
Másodszor a JE törés miatt voltam. Szépen megcsinálták, viszont horror összeget számítottak fel és egy hétig(!) ott volt az autó (sárvédőcsere fényezéssel, maszk fényezés, lámpa, index csere). Szerintem ezt a munkát egy, max. két nap alatt meg lehet csinálni (ennyi idő alatt megszárad a festék, ha jól gondolom). A biztosítós kavarást szépen intézték (elvileg nem volt befizetve az ellenfél kötelezője, szóval volt némi pittyputty) és nem is fizettem egy fillért sem. Viszont a 270k-s(!!) számlába már nem fért bele az új fényszóró beállítása...
Összességében az a benyomásom, hogy a futószalagon kicsit elvész a sok bába közt a gyerek. A munkafelvételen mindig sokat kellett várni.
NeroM5 Gyáli út:
Ide vittük a 156-ot átvizsgálásra (Szamosiék messze voltak és csak később lett volna időpont). Korrektül átnézték, de később Szamosiék találtak egy bibit, amit ők nem fedeztek fel (JE felső lengőkar), az első féktárcsákat pedig cserésnek ítélték. Szamosiék szerint nem kell még cserélni, a betétek újak, majd összekopik. Ha mégsem, akkor is csak szabályozni kell majd. Itt is qrva sokat kellett a munkafelvételre várni (időre mentünk!) és elég horror összeget számítottak fel (tizenegynéhány k volt az átvizsgálás). A computert kiolvasó ember eléggé ott volt a szeren. A kiolvasóban viszont nem volt akksi ezért folyanatosan sípolt. A tápkábelről le volt szakadva a krokodilcsipesz, ezért először kézzel, utána a leszakadt csipesszel szorították a csupasz kábelvéget az akkusaruhoz..
Barni1472005-05-13 00:46:15 // 6
Gödöllőn is van ? Tapasztalata valakinek?