Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

dev1662014-08-21 11:52:08 // 5754
persze ezzel nem akarom a castrolt védeni, mert sosem tartottam jó olajnak, csak arra akarok kilyukadni, h mindenki okoskodik, közben meg senkinél sincs érdemi infó.
dev1662014-08-21 11:48:49 // 5753
".A jó szerelő fel van készülve, mivel tanulta meg jár képzésekre" :)) ez az év vicce. főleg MO-n. Nem állítom, h nincsenek értő szerelők, de hogy ez lenne a jellemző kis a hazánkban, azt senki nem állíthatja, aki nyitott szemmel jár. Nem is értem, h állíthatsz ilyet.

Jó, hogy felhoztad a "bevált és nyilvánvalóan tévedhetetlen olajminősítési módszereket": a legtöbb szerelő pontosan ebből a két dologból ítéli meg az olaj minőségét:
- szelephang, holott a hangelnyelés az olaj tervezésénél sokadlagos szempont és abszolút semmit nem jelent, ha hangosabb egy motor egy adott olajjal
- olajfogyasztás: leírtam lejjebb, miért nem túl beszédes adat ez sem.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-21 11:34:11 // 5752
azt írtad csak nevesebb olajokat veszel akkor neked mindegy is a példa :) Sokszor fordul ilyen elő sajnos és pl nevesebb motorolaj is bukott már el pl a Magnatec 10w40 ...
A szerelő pontosan azt mondta megváltozott az autók hangja sokkal kopogósabb lett és fogy az olaj...A jó szerelő fel van készülve, mivel tanulta meg jár képzésekre...hol élsz nem 1980-ban vagyunk vazz és saját maga alatt nem vágja a fát :)
dev1662014-08-21 11:27:25 // 5751
hányszor fordult ilyen elő? melyik ez az olaj, ami elvékonyodik? igazán megoszthatnád velünk.

ez amúgy pontosan egy példa volt, mondhatnál még, igen:))

ha pl. cr-tdi flottáról van szó, akkor nem is csodálkozom az olajevészeten. de nem ez a lényeg. Attól, hogy az egyik olajat nagyobb étvággyal fogyasztja egy adott motor, mint másikat nem feltétlenül biztosít jobb kenést minden körülmények (hidegindítás, nagy hőterhelés) között az az olaj, amit kevésbé eszik. Ez is egy olyan kérdés, aminek a megválaszolására nincs felkészítve egy szerelő.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-21 11:13:51 // 5750
persze pl megmondja, hogy 10w40 60L-ből ezt, meg azt kipróbálta többet ne vigyek, mert 7-8e km után elvékonyodik az olaj és zabálja a céges autók tömkelege, ezt hozzak, mert ez meg bevált... elég vagy írjak még?:P
dev1662014-08-21 11:11:07 // 5749
tudsz rá példát mondani, hogy milyen következtetéseket tud levonni egy szerelő az olajra nézve és mi alapján teszi ezt?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-21 11:05:43 // 5748
azért ne nevezzük egy napon a Selenia-t a tacskós és társai olajokkal :))) Egy szerelőnek hosszútávú tapasztalata lehet és van is mivel ha x évig ugyan azt a márkát adja a törzsgárdájának le tud vonni következtetéseket...
dev1662014-08-21 09:53:49 // 5747
Az olajválasztás nagy horderejű döntés még ha kevesen is érzik így. Nem az a lényeg, hogy egy olaj ukrán, német, kínai, holland vagy bármi más. Ettől még lehet jó is és pocsék is. A Selenia pl. jelenleg malajziai, mégsem ezért kerülöm, hanem azért mert amióta megvette a Petronas ki tudja miből kotyvasztják. Lehet, hogy sok köze nincs a Fiat fennhatósága alatt gyártott olajhoz. Gyakorlatilag ismeretlen olaj. Számomra ugyanúgy felejtős kategória mint Xado, Comma, MOL, Tesco, Hunoil, stb. Ez utóbbi pl. fáradt olajból készül újrahasznosítással. Nem mondom, h ezek mind gyenge minőségű olajok, csak azt, hogy nem lehetünk benne biztosak, h nem azok. Az olyan véleményekre, h az egyiktől halkabb lett a motor, a másiktól kevesebb olaj fogy és hasonlók, nem adok, mert a felhasználó által megfigyelhető tulajdonságok nem sokat mondanak az olaj képességeiről (egy halkabb olaj simán lehet rosszabb a motornak, ahogy egy dízelben az olaj rossz minőségére utal, ha lassan feketedik be, pedig sokan az ellenkezőjét gondolják). A szerelők szintén nem értenek hozzá, egyáltalán nem érdemes adni a szavukra olaj téren. Nem vagyok tribológus (itt sztem senki sem az:)) ), én sem értek hozzá, ezért a legjobb, amit tehetek, h a nagy múltú, ismert olajmárkák közül válogatok és nem hagyom magam légből kapott, bizonyíthatatlan érvekkel meggyőzni noname olajokról. Én így látom.
pb_2014-08-20 22:01:10 // 5746
A váltóba TSak a tutela az +int olyan történet, mint a motorba TSak a selénia.)
[k i z z o]2014-08-20 21:47:14 // 5745
Csakhogy ebbe legközelebb ne fuss bele.

XADO Chemical Group

Ukrainian company that manufactures revitalizants, oils, greases, aftermarket oil additive. The company was founded in 1991 in Kharkіv, Ukraine. The name XADO was shortened from Russian words Kharkovskiy Dom (Kharkov House). In 1998 the directors of the company patented the development of revitalizant (a metal treatment) which has the ability to repair, restore and protect the mechanism against wear.

The first consumer-packaged product was introduced in December 1999. In 2004 in the Netherlands, together with European manufacturer of oils Eurol, an enterprise XADO Lube B.V., which specializes in manufacturing of oil with atomic revitalizant XADO Atomic Oil, was established.
Grando2014-08-20 21:37:54 // 5744
Oké. Botcsinálta, fejtágító marketingrendezvényen kiképzett álkémikus, kupeccé kényszeredett autószerelőknek, akik jutalékért dogoznak, meg hiszünk amúgy. :)
Tuningman2014-08-20 21:14:01 // 5743
Természetesen tudok adni neked fékfolyadékot is:)
Tuningman2014-08-20 21:10:06 // 5742
Sajnálom a téves gondolatmenetedet.
Ami tény, hogy Szibériában találták a fémkerámia alapanyagát.
De a fémkerámia mint revitalizáló az egy jó dolog de ehhez kell egy jó olaj is.
Tehát a revitalizáló használható önmagában de a Xado mint olaj is létezik ami tartalmaz fémkerámiát is.
Használható minden motorban, gépben, hajtóműben, legyen az új vagy használt.
Hátráltatja a kopást, csökkenti a súrlódást, maximális kenést biztosit.
A Xado mint fémkerámia nem hasonlit más gyártó által forgalmazott adalékhoz sem mivel nem adalék.

XADO Lube B.V.
Company
Energiestraat 12
Nijverdal, Overijssel, 7442 DA The Netherlands
+31-548615165

Ez az olaj, revitalizáló olyan embereknek ajánlott akik a legjobbat szeretnék adni szeretett autójuk motorjának, hajtásláncának.
Okoskáknak, savazóknak nem kell ezt használniuk, nyugodtan maradjanak meg ott ahol vannak:)
Grando2014-08-20 19:42:50 // 5741
Márpedig ukrán. Utánanéztem. :)
харьковский дом
Egyébként igazad van, majdnem mindegy honnan származik (bár Ukrajnában gondolom még a csiganyálka is bejegyeztethető csodaszerként a megfelelő kenőpénz ellenében).
Haldokló motorokba való. Azokat újraéleszti (re-vitalizálja), akár a többi lötty (metabond, prolong/gnolorp). Esetleg megfelelő dózisban még a kínos csörgést/zörgést is segít megszüntetni, ezért neppereknek különösen ajánlott. :)
ChrisVaughn2014-08-20 17:28:35 // 5740
Na így már értem. Jó áron adod a Xado-t, hamarosan aktuális lesz, majd kereslek... :)
Látom ZC75 is van, esetleg Tutela fékolaj is beszerezhető? Mert akkor már azt nem rendelném külön.:)
Tuningman2014-08-20 16:33:42 // 5739
Peti az Alfa váltók eléggé érzékenyek az olajra. A Tutela megfelelő ezeknek a váltóknak, nincs velük gond.
Nemrég találkoztam egy 145-el amibe nem Tutelát raktak, akadt is a váltó rendesen.
Nem biztos, hogy megéri a kisérletezgetés. Természetesen a revitalizáló mehet a váltóba a Tutelával is.
Tuningman2014-08-20 16:25:20 // 5738
Egy kicsit ha vennéd a fáradságot és utána néznél az Ukrán kulimásznak akkor nem vagdalóznál hülyeségekkel :)
Ami szerinted Ukrán az valójában Holland és egy csúcsminőségű olaj. :)
Azért van a flakonon ciril szöveg is mert elég jelentős felvevőpiaccal birnak az Ukránok és a környékbeli országok. Mi is ebből a szállitmányból kapjuk.
Mi magyarok pici porszemek vagyunk ebben a körben ezért nincs rajta magyar szöveg.
Amúgy az évek alatt sokunknak bevált és nincs rossz tapasztalat, viszont pozitiv annál több. :)
GTPeti2014-08-20 16:15:07 // 5737
Egy barátom a Valvoline fullszint váltóolaját dícséri nagyon. Én a Motul GL3/4/5-ösén gondolkodom. (Xadoval ellátva, ez magától értetődő időközben.)
Bár ez is elgondolkodtató.
Tuningman2014-08-20 16:10:50 // 5736
A Tutela Technyx 75W-85, GL 4. Ez a Matryx továbbfejlesztett változata. 6 sebességes váltókba való.
Elvileg neked 5 sebességes a váltód. Ezekbe ZC-t használok, jobb vele a váltó működése.

A Xado 10W-60-nál azért van a két kiszerelés közt árkülönbség mert a 4l-es fémdobozos ami drága. Az 1l-esben van műanyagdobozos ami olcsóbb. Sajna 4l-esben nincs műanyag, legalábbis nem hoznak be.
Frank_Skythe2014-08-20 12:14:01 // 5735
Ez nagyon jó kérdés. Én Tuningman-tól vettem, de ott is hasonló a helyzet. Viszont Ő olcsóbban adja :) majd jön és válaszol Ő ...
ChrisVaughn2014-08-20 11:59:06 // 5734
Én is ezen gondolkozok most... akkor te hátha tudod a kérdésemre a választ.
Miért drágább 4k-val a 4literes kiszerelés mint a 4x1l? :)
Lenne közte valami különbség amit én nem látok?
hg6idn2014-08-20 11:52:57 // 5733
Te kiválasztott vagy :)!
Frank_Skythe2014-08-20 10:47:25 // 5732
Én most közelítek a 10ezres csereperiódusomhoz. Xado 10W60-at használok. kb fél litert kellett utánatöltenem ezalatt :) szintén 2.0 JTS
ChrisVaughn2014-08-20 10:25:14 // 5731
Köszi a válaszokat a váltóra is, akkor rendelek egy újat ezt meg megpróbálom eladni. most nézegetem a Selenia oldalát, itt viszont a Tutela Technyx-et írja, nem a ZC75-t. Akkor most melyiket érdemes bele venni?
ChrisVaughn2014-08-20 10:21:52 // 5730
10W60-as olaj van benne, így ez már nem csökken sehova.:) gyár által előírt 10w60 racinget kapta eddig. Biztosan nem vegyül a benzin az olajjal, azt már észre vettem volna, kék füst nincs és a korom is lejön a kipuffról, elég áttörölni (pont 1 hete takarítottam):)
ChrisVaughn2014-08-20 10:19:14 // 5729
Igazából 2,3dl, mert a 2,6liter kitart 11k km-ig. Most öntöttem bele a flakon végét, és 10k-nál járok. Így már egy kicsit barátságosabb. :)
Grando2014-08-20 09:17:20 // 5728
3 dl / 1000 km? JTS-nél? Teljesen rendben van, ne görcsölj rajta. Pláne ne kezdj el bele mindenféle ukrán vagy egyéb kulimászokat locsolászni. :)
dev1662014-08-19 22:25:50 // 5727
Az olajba került benzin könnyen kiszagolható, mert a nívópálcának romlott benzin szaga lesz (hidegindítás előtt érdemes szaglászni). Nem egy egzakt módszer, de ha nagyon büdös, az baljós jel és a dugattyúgyűrűk előrehaladott kopására utal.
Benzinnel való hígulás viszont itt nem jöhet szóba, mert az emeli az olajszintet, nem csökkenti. Emiatt az is gyanús, ha egy TS/JTS túl kevés olajat eszik. Az előtted szóló által említett 2,6L viszont semmiképpen sem égbekiáltóan sok. 5dl/1000km-ig nincs nagy gond, ez viszont csak 2,6dl/1000km. 10W-60-as olajjal valószínűleg tovább csökkenne. Én nem aggódnék.

Ha a hengerfejben leledzik a probléma (szelepszár szimmeringek), de még nincs komoly baj (kék füst), akkor a kipufogóvég is beszédes lehet. Ha könnyen letörölhető korom borítja akkor nincs érdemi olajfogyasztás, de ha nedves tapintású vagy ráégett olajsár akkor érdemes tisztára kaparni és megnézni mennyi idő alatt termeli újra.
Tuningman2014-08-19 21:31:00 // 5726
Én sem :)
Csak hát sajna vannak olyanok akik össze vissza rendelgetnek, nem nézik a lényeget :(
GTVili2014-08-19 11:24:36 // 5725
Nem hígul fel az olajad valamiért.....?
Az enyémben majdnem 200e km van,de a csereperiódus alatt alig 2-3dl-t eszik meg....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-19 10:00:16 // 5724
80w90-et a régi kopott váltókba meg a difibe viszik....én nem tenném bele a váltóba
Tuningman2014-08-18 23:10:48 // 5723
A Tutela ZC 75 Synth GL-5 és 75W-80-as viszkozitású.
A Tutela Epyx GL-4 80W-90-es.
A különbség elég jól látszik. A GL-5 annyiban tér el a GL-4-től, hogy egy speciális kopásálló adalékot is tartalmaz, ami azért nem mindegy.
A viszkozitás különbség a váltónál még talán elmegy de a difi nem fogja szeretni.
A ZC jobb minőség ami az árában is meglátszik és nem véletlenül ez a gyári előírás:)
ChrisVaughn2014-08-18 10:58:26 // 5722
Lehet beujitok es kiprobalom. :)

Mas:
Valtoolajat akarok cserelni, tutela zc75 a gyari eloiras, ilyet is rendeltem de a szerelom tutela epyx-et hozott bele. Probalta mar valamelyikotok? Belerakhatom vagy inkabb vegyem meg a zc75-t?
Tuningman2014-08-17 22:32:23 // 5721
Hát az elég sok.
Próbáld meg a Xado-t.
ChrisVaughn2014-08-14 22:08:01 // 5720
10k km alatt 2.6l soknak szamit? Elso 5k km-ben szinte semmit nem eszik, de ahogy egyre tobbet tekerek bele, egyre gyakrabban kell ratolteni. Minden olajcserenel 7l olajat veszek, ebbol ugye 4.4l egybol belemegy.
Mr. Z2014-08-14 00:36:38 // 5719
Én is hasonló képen gondolkozom, csak Selénia TD megy be , már most második olajcserével mióta nálam van, és tökéletes, szerintem azért csak van benne valami, hogy egy adott olajjal tervezték, ahhoz hangolták stb. Felesleges kísérletezni, meg nézni 3-4 ezerrel olcsóbb olajokat. Amúgy a Elaforg nekem olyan áron hozta legutóbb a Seléniát meg a Tutelát hogy csak pislogtam. 2 ezerrel olcsóbban mint bármely webshop.
Tuningman2014-08-14 00:27:29 // 5718
Ha nem eszi akkor maradjon a 10W-60.
Amik nagyon beváltak és az áruk is jók:
Gulf Racing 10W-60, nagyon jó áron, prémium minőség.
Xado 10W-60 SL/CF Kiváló minöség de nem túl olcsó de nagyon megéri :)

Magam, részéről a saját autóimban kizárólag Xado-t használok évek óta és nagyon bevált.
JTS-ekbe ( jár hozzánk jó pár ) csak Xado megy.
Dízelekbe és TS-ekbe használunk Gulf termékeket, szintén hibátlanul teljesít :)
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:25:27 // 5717
Szerintem nincs, a véleményemet továbbra is tartom.
Ha kicsit visszaolvasol azért van pár gyártó, amit a többiek ajánlanak.
dev1662014-08-10 22:22:31 // 5716
elvileg nagy hidegben tényleg jobb lehet a hidegen hígabb 5W-s olaj, de szvsz ennek ellenére sem jó ötlet eltérni a gyári előírástól (más szempontok is vannak), főleg nem egy ilyen fokozottan veszélyeztetett motornál, mint a TS/JTS széria, ami igencsak érzékeny az olajra és olajnyomásra+változó szelepvezérlésű is.
ChrisVaughn2014-08-10 22:20:59 // 5715
Ok, vettem, akkor nincs értelme kipróbálni az 5w50-et, selenian kívül van valami amit még érdemes beletölteni? Már a 10w60-on belül...
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:11:29 // 5714
99 óta hajtok TS-t, sose volt olyan hideg, hogy gond lett volna a 10W-vel.
ChrisVaughn2014-08-10 22:07:39 // 5713
Minuszokban sokkal jobb az 5w50 mint a 10w60, ezért is gondolkozok most rajta, hogy ki kéne próbálni, mivel jövő tavaszig nem lesz cserélve. Ez is verseny motorokhoz fejlesztett, mint a Racing.
dev1662014-08-10 21:20:24 // 5712
miért raknál bele olyat, ami nem bele való? ha 10W-60 kell neki, akkor azt kell belerakni. 10W-60 olajat gyárt még a Valvoline, Motul, Liqui moly, eni, stb. mind kiváló termék. A selenia racing tényleg botrányosan drága, de a JTS-hez majdnem biztos, hogy az a legjobb választás, annak ellenére, hogy a selenia sem a régi már. egyébként én is hasonló dilemmával küzdők, nem tudom milyen 10W-60-at rakjak a V6 TB-mbe, de a 10W-60-ban biztos vagyok, csak a márkában nem.
ChrisVaughn2014-08-10 20:47:16 // 5711
Üdv!
Lassan elérkezik a GT-m 3. olajcseréje, eddig Selénia Racinget kapott (jts motor), viszont jókat olvastam a Mobil 1 5W50 peak life-ról is, nem mellesleg olcsóbb. Mi a véleményetek? Érdemes kipróbálni?
quasimoto2014-06-20 12:33:29 // 5710
Van egy offos kocsim. Abban ( is ) Selenia Racinget használok ( ez hosszú és tekintve az itt lezajlott parázsvitákat, nem szeretném túlragozni, de ez a olaj teljesített a legjobban - a motorban különböző események miatt elkezdtek - hidegen - szólni a hidrotőkék és 5 féle olaj közül a Racinggel csinálja a legrövidebb ideig. Az a motor így egy guruló minősítő szerv. Ahogy az olaj öregszik, egyre tovább csattog hidegen. Minden olaj máshogy teljesített. Durván. ) amikor új a Racing, nem is csattog egyet se. Amikor 10ekm van benne, akkor csattog ca 10-12mp - et. Most viszont az új olaj csattog 12mp - ig...Szóval, aki Racinget használ, nem tapasztalt minőségváltozást?
Giuntini2014-06-17 16:02:51 // 5709
Ebben tökéletesen igazad van, hiszen akkoriban (87-91) a világ leggyorsabb szériagyártású dízele a 164 volt.
Grando2014-06-17 14:11:54 // 5708
Ezen a megbízhatóság dolgon nem vitázok. A mai dízelekhez viszonyítva amúgy is valószínűleg értelmetlen, hogy az egyik egymillió km-t ketyegett, a másik meg egymillió egyet. :)
Ám a 164-ben a '92-től gyártott motor bizonyos, hogy erősebb volt a Fiaténál. 125 LE szemben a 115-tel. (A régebbi VM kivitel meg kb. 114-117 LE körül volt.)

Ma már persze az a 10 lóerő különbség viccesnek tűnik, de akkor igenis számított. Csak ha már megjegyezted, gondoltam ne maradjon már úgy ez az apró pontatlanság. Mégse az Alfa rovására tévedjünk már, na. ;))
Giuntini2014-06-17 13:23:37 // 5707
Ez mellékszál, de attól a tény tény marad. Egyáltalán nem volt rossz motor a 164 VM-je, de a Fiat motorja volt a megbízhatóbb. Gondolj csak a külön hengerfej tömítésékre.
Hardy2014-06-17 07:43:06 // 5706
Mit birtok meg mindig vitatkozni ezen az olaj teman. Ez olyan mint az izlés. Mindenkinek megvan a sajat elkepzelese es iranyvonala, ezen nem igazan fog valtoztatni. Ha igazan kivancsiak vagytok mit tud egy olaj hasznaljatok extrem korulmenyek kozott es azonnal engedjetek le nezzetek meg milyen tapinthato tulajdonsagokkal bir. Mi versenyeztunk es verseny korulmenyek kozott meg bejaratashoz hasznaltunk olajakat. Meglepodnenek egyesek ha latnak hogy a kulonbozo olajak milyen tulajdonsagokkal birnak ilyen korulmenyek kozott. Itt elojon a hianyossag rendesen. Volt olyan ami bejaratasnal szinte habos volt mikor leengedtuk pedig ott meg kimelve volt a motor vagy olyan volt mint a viz. Az a baj hogy realisan akkor latnank ha lennenek kulonbozo olajakkal tobb 100000 km s tesztek azonos korulmenyek kozott aztan szetlennenek bontva a motorok.
Viszont az biztos hogy az elozo automba 1.6 TS 250000 km volt csak gyari olaj vegig 10000 km s csereperiodus es 2 dl olaj fogyott. Pedig neha meg volt hajtva. De lehet csak szerencses voltam es a motorja volt nagyon jo, es ugyan ezt produkalta volna akarmilyen mas olajjal is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak