Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

GTPeti2014-06-16 22:45:05 // 5704
A linket is benne?
Azzurro2014-06-16 22:34:03 // 5703
Meg pillantottam.:-)
GTPeti2014-06-16 22:27:44 // 5702
Légyszi vess egy pillantást a 5672. hsz-re.
Azzurro2014-06-16 22:16:39 // 5701
Írnál példákat!? Alternatívákra gondolók.:-)
Piritu - 1.000.0002014-06-16 21:17:17 // 5700
"Ez nem volt elég." - mint ahogy az egy szmájli sem :-)
Az viszont, hogy amit az EU tesz, szabályoz azt nem mindig tartom a felhasználó érdekének, az komoly volt...és itt mondhattam volna a központi zárral fel nem húzható ablakokat is.
Grando2014-06-16 15:39:25 // 5699
Bár ez itt marhára mellékszál, de azért a VM dízellel kapcsolatban ne mondj ilyeneket. Igencsak jóféle, strapabíró motor volt az. ;)
Giuntini2014-06-16 14:32:22 // 5698
A Croma dízelmotorja sokkal jobb volt mint a 164 VM motor. Ez nem csak az én véleményem ez tény. Természetesen a 2.5l-es motorról beszélek. Az első Cromám szívó volt, de a második turbo 115 LE-vel. Annak idején kategóriájának legerősebb és legnyomatékosabb dízele volt. 400ezer kilométert mentem el vele úgy hogy a motorjához a szelepállításokon kívül nem volt hozzá nyúlva. Az 1.9-es Mareaval 310000km-t. Az Alfa Romeonak a nyolcvanas években egyetlen útja volt, és ez a Fiat. És igen jó autók készültek. Az Alfa sohasem volt Ferrari exkluzivitású autó. Ezt badarság lenne állítani. Az Alfának a BMW-vel és Az Audival kellene konkurálnia. Ez nem az Alfa hibája hogy nem sikerül. Ez a begyöpösödött uniformizált világ hibája. Dízel motor nélkül pedig manapság nem lehet megélni. Amikor prémium autókba egyre kisebb benzinmotorok kerülnek, mert csak így lehet teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. Sajnos elvették a dízelmotorok előnyét: a hosszú élettartamot, a megbízhatóságot, és az olcsó üzemeltetési költségeket. Annak idején csak annak érte meg a dízel, aki rendkívül sokat autózott. Ma a dízel szalonképes, gyors, csendes, de a fenntartása nem olcsó.
Tuningman2014-06-16 14:13:08 // 5697
"De milyen dízel motorok voltak benne? "
Pont az akkori kornak, színvonalnak megfelelő motorok voltak benne :)
Olajkályha volt az összes más márkában is.
Amúgy az Alfa, amíg önmaga volt, mindig a benzingőzt preferálta :)
Lehet, jobb lett volna az öreg Enzo felé húzni és csak benyás Alfákat gyártani prémium minőségben.
Erre persze lehet mondani, hogy nem élte volna túl az Alfa. A Maserati túlélte, pedig igen silány minőséget produkált anno és ma ott van a top-ban. Szerintem az Alfa is túlélte volna és mára Ferrari szintű kategória lehetne.:)
Mondjuk akkor lehet, nem tudnánk megfizetni.
Az Agip ma is jó olajnak számít, szerintem sokunk örülne ha megmaradtak volna a Fiat-ék is ennél a márkánál :)
Tuningman2014-06-16 13:56:05 // 5696
Félreérted, nem a -33 fok az amire rá akartam mutatni.
Természetes, hogy nem csak a kenőképesség számít.
Az lett volna a lényege, hogy ugyanolyan viszkozitású olajok között mekkora a különbség.
Az olajok között 100 fokon is megmarad a különbség, ami a különböző alapolajoknak és az adalékolásnak is köszönhető.

Igen, én is szívesen megnéznék egy ilyen tesztet :)
Giuntini2014-06-16 10:45:44 // 5695
Esküszöm, hogy nem vitatkozni akarok veled, mondjuk éveken keresztül volt hogy havonta cseréltem olajat a Cromákban mivel évi 50-70ezer kilométereket jártam velük. Ebben teljesen igazad van , hogy Agip olaj volt az ajánlás az Alfákhoz. De milyen dízel motorok voltak benne? VM, aminek akkor köze nem volt a Fiathoz, sőt még egy ideig a Fiat házasság ellenére pl. a 164-ben ezek a motorok voltak. Sajnos emiatt nem mertem megvenni annak idején a 164TD-t pedig minden vágyam az volt. A 155-től kezdődően viszont egy az egyben Fiat dízel motorok vannak benne, még jó hogy a gyári olaj is a Fiat készítménye.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-16 09:30:11 // 5694
meg ugyi mindig csak az olaj kenő képességével foglalkozunk pedig csak az egyik tulajdonsága, hűt, tisztít, korrózió védelem, tömít....és a legfontosabb, hogy ezen tulajdonságokat mennyi ideig bírják megtartani ... szeretnék egy tartós tesztet látni egyszer motorokkal jah hogy ilyen nincs, mert akkor kiderülne kicsit túl van lihegve az egész :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-16 07:30:34 // 5693
már bocs de én akkora baromságnak tekintem az ilyen hüle teszteket... mikor lesz itt -33 fok? meg ha lenne el sem indulna egyetlen dejzel sem de a nyál miatt ami megdermedne :)
Tuningman2014-06-16 00:39:53 // 5692
5W-40 olajteszt
Igaz extrém körülmények között de látszik az egy azon viszkozitású olajok között a különbség.
Tuningman2014-06-16 00:09:44 // 5691
Igen a szerelő a lényeg. De csak akkor tud egy szerelő igazán jól és szakszerűen dolgozni ha egy adott márkára áll rá és ahhoz meg van az összes célszerszáma, felkészültsége.
Tehát pl. egy Hondához értő szerelő nem tud 100%-kot nyújtani plusz 50 másik márka szervizelésében. Ennek ellenére ma ez így megy és sokszor megy a gányolás, a hozzáértés hiánya miatti károkozás ezekben a remek márkafüggetlen szervizekben, műhelyekben.

Természetesen nem gondoltam, hogy 10ezrenként kotyvasztasz :D
Tuningman2014-06-15 23:59:35 // 5690
Nekem inkább benyás autóim voltak de azért van 1.5 millió km tapasztalatom dízel motorban is :) Régen az Agip volt a hivatalos gyári ajánlás minden Alfánál csak amióta Fiat kézre került azóta van más. Sajna :(
20-23 évvel ezelőtt főként Castrolt használtam.
Ma Xado, Gulf olajokat használok és egy ideig biztos, hogy ezeknél maradok :)
GTPeti2014-06-15 23:52:27 // 5689
Apropó, az utolsó bekezdéssel gondolom nem azt akartad mondani, hogy a szakszervízek mindig nagyon kompetensek. Na jó, nem leszek álszent, ezt mindenki tudja, hogy nem így van. Egy jó szerelő a lényeg, akár logós-szervízben dolgozik, akár nem.
GTPeti2014-06-15 23:50:21 // 5688
"Ha neked a 10ezrenkénti márkaváltogatás jön be akkor tedd azt" Nem arról volt szó, hogy ezt teszem, ezt remélem te is tudod. A kérdés általánosságban volt.
Tuningman2014-06-15 23:45:15 // 5687
Én úgy írtam, hogy okozhat problémát, reakcióba léphetnek, stb. Feltételes módban írtam.
Erre megvan minden okom, láttam már eleget ahhoz, hogy véleményt alkothassak erről a témáról.
5% vagy több vagy kevesebb, nem tudhatjuk a pontos adatokat motoronként ahogy azt sem, hogy milyen adalékanyagoknak van káros kölcsönhatásuk egymással keveredve.
A nem ajánlatos, az nem = a nem lehetel de átgondolásra ad okot a fent leírtak miatt.
Amúgy a v6-nál is elég sok olaj marad bent amit nem lehet csak úgy, egyszerűen kiszedni, főleg mert az olajszűrő a hátsó leömlő mellett van ami eléggé meleg tud lenni, így az olaj egy része csak hideg állapotban ( sűrű állagban ) tud távozni a motorból.
Ha neked a 10ezrenkénti márkaváltogatás jön be akkor tedd azt, én épp az ellenkezőjét teszem és nyugodtan alszom, nem csak magam miatt, hanem azért a pár emberért is akik rám bízzák a szeretett autójukat.

Azzal, hogy bevezették a márkafüggetlen szervizeket, nagyon nem örülök nekik.
Szerintem minden szerelő, minden márkát nem képes szakszerűen szervizelni, szakmailag felkészülni is lehetetlen ahogy annyi célszerszámmal sem lehet ellátni egy szervizt, hogy minden márkát és azon belüli típusokat kiszolgáljon.
Én a régi módit követném inkább, a nem márkafüggő oldalon.
Azzurro2014-06-15 22:45:39 // 5685
mreni-vel értek egyett ebben a témában. :-)
GTPeti2014-06-15 22:39:04 // 5684
Piritu, ugyan teljesen eltértünk az eredeti témától, de mindkét kérdésedre feketén-fehéren olvasható választ adtam. Ez nem volt elég.
Most megint elmegyünk egy teljesen más irányba? (EGR-DPF)
Az EU azzal, hogy törvényileg lehető tette, hogy kvalifikált független szervízbe vidd a garanciális autódat konkrétan a versenyt szolgálja. És igen, vannak jóváhagyott alternatívái a gyári olajnak...
pb_2014-06-15 21:35:37 // 5683
Yah, az eu azt is xabályozza, hogy kell élni.DD
Piritu - 1.000.0002014-06-15 20:49:04 // 5682
Görgőt nem cseréltek. Állták is a következmények költségeit.
Ferke2014-06-15 20:44:22 // 5681
Piritu, a szakszervizben neked nem cseréltek vízpumpát...nem? Alapban totál súlytalan egy 'szakszerviz' véleménye, pláne hazai téren.:(
Ajánlgatni tudnak, aztán ha egy olajcserénél elgondolkodtatóbb a feladat, akkor helló...ezért áll itt erzsébeten kb 50 alfa most is...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-15 20:33:30 // 5680
tetszik ez a kép egyébként ablakmosóból ki tett eddig bele gyárit én még soha a büdös életben nem adtam el 1 decit sem...kinek ment eddig tönkre az ablakmosó szivattyúja emiatt? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-15 20:29:34 // 5679
ott az elején az olaj is amit írtam :) egyébként ha vennék új autót mindent vinnék hozzá :P
Piritu - 1.000.0002014-06-15 20:15:20 // 5678
A gyári ajánlás szerinti és a gyári technológiával végrehajtott karbantartásról van szó, nem gyári alkatrészekről. A mergának is tuti van gyári ajánlása, még ha nincs is saját olajuk. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-15 20:02:30 // 5677
sőt az a jogszabály is megszűnt , hogy a gyári alkatrészhez garancia csak márkaszervizben történő beszerelésnél jár ...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-15 19:55:08 // 5676
az uniós törvények szerint nem kötelezhetnek a gyári olajra meg a gyári szűrőkre sem ...ez uniós szabály tehát minden országra vonatkozik aki benne lakik....egyébként pl érdekes a merci nekik nincs is gyári olajuk ugye bár ...
Piritu - 1.000.0002014-06-15 17:00:13 // 5675
Szerintem valami lemaradt a hsz-ből.
Ha az EU előírja, hogy ha gyártó ajánlása szerint KELL csinálni, akkor minek is kell utána nézni?
De ha már itt áll az Alfa az udvaron nézzünk utána. Ezt találtam:

melyik is felel meg a gyár ajánlásának a listából? :-)

Értem én, hogy lehet így is és úgy is magyarázni mindent, de garancia esetén a szerviz fizet (vagy nem), tehát számomra az ő véleménye dönt. A hivatalos márkaszervizben eddig minden műszakilag indokolható dologban engedtek, ebben nem. (És nem azért, mert náluk vettem az olajat, mert azt vittem.)
Meg azért azt is megjegyezném újfent, hogy az EU - mint már te is kifejtetted az egr/dpf kapcsán - nem mindig a műszaki oldalt szolgálja, sokkal inkább a fogyasztói társadalmat.
mreni2014-06-15 16:23:49 // 5674
"kicsit"túllihegettnek érzem ezt a témát...
nem igazán reális,hogy valaki minden olajcserénél más olajat önt bele(specifikációknak megfelelőt),de ha még így is lenne akkor biztos,hogy semmi kimutatható negatív hatása nem lenne a motor élettartamára,hosszútávon sem....
jtd-nél pedig hatványozottan igaz ez,ami olaj szempontjából igencsak igénytelen/strapabíró motornak számít.
GTPeti2014-06-15 16:15:24 // 5673
(Most megyek, megjáratom egy kicsit a GTV-t. Régen ment már. Van már vagy 10 órája is. :)
GTPeti2014-06-15 16:11:04 // 5672
"Rögtön látni fogod, hogy nincs játszótér." Ha utánanézel, látni fogod, hogy egy EU-s szabályozás írja elő a dolgot. Ha.

A másodikhoz pedig: Tisztelettel.
Piritu - 1.000.0002014-06-15 16:09:14 // 5671
Általánosságban mondva: átlag userként nem tudhatod, hogy hány ilyen motor van még.
...és igen, van aki leereszti.
Piritu - 1.000.0002014-06-15 16:06:37 // 5670
" Die freie Werkstatt darf auch das Serviceheft abstempeln, wenn die Inspektion gemäß den Vorgaben des Autobauers erfolgt ist. " - Most lapozzuk fel az Alfa használati utasítását, hogy mi a "Vorgaben des Autobauers". Rögtön látni fogod, hogy nincs játszótér. A 159 2.0 mjet-re ez áll: "Szintetikus alapú kenőolaj, specifikációja SAE 5W-30. FIAT 9.55535-S1 minősítés." ill. "SELENIA WR P.E. Contractual Technical Reference N° F515.D07" - Tudsz másik ilyet?
GTPeti2014-06-15 14:37:05 // 5669
"és nem tesz jót változtatni az olajon" Ez volt az alapkérdés.
Engem továbbra is érdekel, a "miért".
Mert, ahogy írtam No-ban hivatalosan egy másik - jóváhagyott - olaj is betölthető garanciavesztés nélkül. (Bárki utánanézhet, hogy mi a helyzet az inspekciókkal egy független szervízben. Kulcsszavak: inspektion, freie Werkstatt, Garantieverlust)
Giuntini2014-06-15 14:32:07 // 5668
Ezt én a dízelekre értem. A benzinesekhez nem igazán tudok hozzászólni hiszen utoljára 1990-ben volt benzines autóm. Abban tökéletesen egyetértünk hogy minden olaj különböző módon van adalékolva, és nem tesz jót változtatni az olajon. Nekem most már kvázi 25 éve bejön a FIAT olaj, és nincs szándékomban változtatni rajta.
GTPeti2014-06-15 13:59:37 // 5667
Ezt a 2.4 dolgot kifejtem egy picit. Szóval, 5%-ot írtam, mert a 2.4 a jelek szerint egy extrém példa. Márpedig, ha TM cartárs általánosságban azt írja, hogy a cserekor bentmaradó olaj és az új olaj keveredése okozza a gondot, akkor a 2.4-nél - az én logikám szerin - feltétlenül le kéne fejteni a jóval több, mint 5%-t, akár ugyanaz az olaj megy bele újra, akár nem. De ha jól tudom, ezt csak a leggondoskodóbbak teszik meg, nem előírás...
(Csak egy vélemény volt.)
GTPeti2014-06-15 13:51:45 // 5666
Az, hogy Mo-n mit engedélyez a nagyságos FM, még nem jelenti azt, hogy máshol is így van.

Azt pedig, hogy a 2.4-nél ráadásul jóval több olaj marad benne, tudom. Ha belegondolsz ez pontosan azt bizonyítja, hogy annyira nem kiélezett a dolog...
Liquid2014-06-14 23:24:44 // 5665
a specifikáció szerint 6,4l kell a 2.4-be, de csak kb. 5,6-tal lehet feltölteni, megbontás nélkül
Piritu - 1.000.0002014-06-14 23:07:55 // 5664
Valaki a 159 topikban írta, hogy az olajkört megbontva még majd egy liter olajat tudott leengedni - ha jól emlékszem - egy 2,4-ből. Az azért már messze nem 5%.
Piritu - 1.000.0002014-06-14 23:06:33 // 5663
Az Alfa tiltakozik. Amikor rákérdeztem a dologra, azt mondták, a szakszervizben, hogy AZONNALI garancia vesztés más olaj betöltése a motorba.
GTPeti2014-06-14 22:34:44 // 5662
Egy példa: Ha van egy új, garanciális autód, semmilyen hátránnyal nem jár a tulajdonos számára, ha független (ám kvalifikált) szervízben végezteti az inspekciót, beleértve az olajcserét is. Aholis ált. nem a gyári olajat teszik bele, hanem egy megfelelő jóváhagyással rendelkező alternatívát. Ez egy bevett dolog. Ha a keveredés hátrányokkal járna, értsd: veszélyeztetné a motor épségét, a gyártók lennének az elsők akik tiltakoznának - jogosan. Ezzel elérve, hogy csak gyári olaj mehet a motorba, ami nekik üzlet.
GTPeti2014-06-14 22:30:50 // 5661
Bocsánat, de azt nézve, hogy egyes típusokban sokkal több marad bent, mint 5%, ez az érvelés nálam - minden szakmai tiszteletem ellenére - nem meggyőző.
Az 5% 5%-a igencsak kis mennyiség amúgy is.
Tuningman2014-06-14 22:00:03 // 5660
Igen, az az 5% ami benne marad a motorban és más olajjal keveredik, okozhat hosszútávon problémát.
Ugyanis a különböző gyártók ugyanazzal a viszkozitással de más és más szintetikus adalékolást használva állítják elő az olajaikat.
A különböző adalékok káros reakcióba léphetnek egymással ami nem túl előnyös és nem tudhatjuk, hogy ez miként befolyásolja az olaj képességeit.
Tehát nem az a gond ha 3 év és x km. után térsz át egy másik gyártó olajára, mert azt nagy valószínűséggel elviseli a motorod de ekkor is léphetnek fel olyan reakciók amik befolyásolják az olaj minőségét de ez nem annyira életszerű mint amikor 10ezrenként megy a kotyvasztás és nem tudhatod mikor milyen adalékok keveredésével idézed elő a minőségromlást.
Ha romlik a kenőanyag minősége akkor a motorban a kopás is nagyobb, gyorsabb mértékű lesz.
Szóval az a legjobb ha egy jó minőségű, az adott motorhoz való olajat használunk amíg csak lehet és nem váltogatunk sűrűn a gyártók között.
Liquid2014-06-13 23:55:03 // 5659
Hm, ezt jó tudni
GTPeti2014-06-13 23:54:06 // 5658
Ne haragudj, de nem győztél meg. Egyszerűen ez a mondat számomra nem érthető: "Minden márkának más és más az összetevője, az összetevők %-os aránya, így nem biztos, hogy ugyanazt a kenést biztosítja mint amivel hosszabb távon használva volt, amihez, amivel összekoptak az alkatrészek."

"Minden márkának más és más az összetevője, az összetevők %-os aránya,"
Igen, és? Hivatalosan keverhetőek, bár nem azt mondom, hogy én tennék ilyet. Az a gond, hogy olajcserekor bent marad a régi olaj 5%-a?

"Így nem biztos, hogy ugyanazt a kenést biztosítja mint amivel hosszabb távon használva volt,"
Memória effektus? Vagy elég a kenés vagy nem elég. Vagy ha egy adott olajjal kopnak össze az alkatrészek ez azt jelenti, hogy onnantól azt az olajat KELL használni, mert azzal lett kompatibilis a felület?

Nekem ez nem áll össze. Ha WRD-t használtam mondjuk 3 évig, akkor miért ne válthatnák olajcserekor Motul-ra?
Tuningman2014-06-13 23:39:30 // 5657
Nem igazán :(
Ugyanaz mint a GM csak a jeladókat, a lánckerekeket változtatták.
Egyedül a szívósor ami saját.
Amúgy sokáig én is azt hittem de aztán jött az első ismerkedés és a döbbenet.
Tuningman2014-06-13 23:34:11 // 5656
Szerintem itt az " állandóan változtatni az olaj fajtáját" a lényeges és ebben igaza van, én is így gondolom.
Ha jobb minőségű olajra váltasz az nem probléma, viszont ha minden alkalommal más márkát, netán más viszkozitású olajat használsz az nagyon nem tesz jót a motorodnak hosszútávon.
Minden márkának más és más az összetevője, az összetevők %-os aránya, így nem biztos, hogy ugyanazt a kenést biztosítja mint amivel hosszabb távon használva volt, amihez, amivel összekoptak az alkatrészek.
Liquid2014-06-13 23:29:54 // 5655
maga az elgondolásoddal egyet értek, csupán nem hiszem hogy bármelyikünk is kompetens a jobbság eldöntésében
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak