Köszi.
Ezek tuti válaszok? :)
Poló2009-05-31 15:18:52 // 375
Vili2009-05-30 12:05:58 // 374
Ez viszont vonatkozik rád mert 2,5t-ig lehet behajtani.
Poló2009-05-30 11:13:36 // 371
És vonatkozik rám is az alábbi tábla?
Vili2009-05-30 11:04:29 // 370
Ez nem egy komoly távolság.
Modena-Brenner 270km előzni tilos.Na oda már kell cérna:-))
Modena-Brenner 270km előzni tilos.Na oda már kell cérna:-))
Poló2009-05-28 18:27:05 // 369
Sziasztok!
tatabányától Budapestig hogy tudtok előzni az M1-esen? Szinte végig kint van a teherautóval előzni tilos tábla. Ez vonatkozik 3,5-es furgonra is?
Jöttem haza szépen az M1-en, megelőz egy kék fehér Ford Transit, dobozos, RR-es rendszámmal, kíséri egy Octavia rendőrautó. Gondolom ők nem szegték meg a szabályt azzal, hogy 120-130-cal mentek és nem 80-nal. Mindegy, mondom ha nekik szabad, akkor nekem is, mentem utánuk. Csak emelkedőnél túlságosan megközelítettem őket, lejtőnél meg ők szaladtak el (én tempomattal mentem).
tatabányától Budapestig hogy tudtok előzni az M1-esen? Szinte végig kint van a teherautóval előzni tilos tábla. Ez vonatkozik 3,5-es furgonra is?
Jöttem haza szépen az M1-en, megelőz egy kék fehér Ford Transit, dobozos, RR-es rendszámmal, kíséri egy Octavia rendőrautó. Gondolom ők nem szegték meg a szabályt azzal, hogy 120-130-cal mentek és nem 80-nal. Mindegy, mondom ha nekik szabad, akkor nekem is, mentem utánuk. Csak emelkedőnél túlságosan megközelítettem őket, lejtőnél meg ők szaladtak el (én tempomattal mentem).
gaben1562009-05-28 14:26:44 // 368
gaben1562009-05-28 14:10:34 // 367
gaben1562009-05-28 14:00:23 // 366
Gonosztevő2009-05-25 17:39:15 // 365
Rékának nagyon tetszik a kamion,még a végén Ő is sofőr akar lenni :) Üdv:Andrea
EngineCoffeeTables2009-05-23 22:21:54 // 364
A teleszkopik handlerre(mint a JCB a képen) van jogsim, néha vezethetem is:)))))
ZOI2009-05-23 22:16:22 // 363
Don Gombóc2009-05-16 08:22:53 // 362
Akkor már kisérleteztek több fajta közvetlen befecskendezéses dízelmotorral, ezekből lett kiválasztva a legáltalánosabban használt D10-es moci.Biztos valami ilyen komolyabb moci volt benne nem a jó öreg Rába MAN licenc. :) Viszont sajnos a fejlesztése és az együttműködése félbeszakadt a Rába és az Osztrák LIST cégnek. Kőkemény dízel motorokat csináltak már húsz éve.
GTPeti2009-05-08 18:05:20 // 361
Kicsit OFF. Egyszer kb. 10éve mentem fel a Szabadság hegyre az 53as (?) busszal. Természetesen még a kereklámpás Ikarusz volt (rövid változat). Az út végén nagyon kemény emelkedő jön. Namost ez a busz viszont úgy ment fel a hegyre mint állat. És a hangja is szép felszabadult hörgés volt, nem olyan szenvedős buszhang. Vajon megpiszkálták a fiúk a garázsban? Nagy élmény volt (tényleg fogóckodnom kellet), máig nem felejtettem el...
Cacho2009-05-03 11:56:18 // 360
Ezek az elnyűhetetlen technikák!
Nekünk legalábbis ez vált be. Meg a Scania.
Volt még 1735-ös merci, meg 1840-es Actros is, kalap xarok.
Nekünk legalábbis ez vált be. Meg a Scania.
Volt még 1735-ös merci, meg 1840-es Actros is, kalap xarok.
Cacho2009-05-03 11:54:12 // 358
Vili2009-05-02 10:23:13 // 357
Van olyan Eps váltó az Actrosokban amihez van elrakható kuplung pedál.Szerintem az jó megoldás volt .Az L-es scania is kuplung pedálos joystick-al volt tökéletes.Az MAN váltón lévő kuplung-gombot viszont szerintem egy barom találta ki:(
Kriszo2009-05-01 23:38:13 // 356
Én nem mentem még Actrosokkal de aztmondjak ez a teligent váltó egy kalap szar rajta...
Jó a mienk sem egy erőgép a 240 lóval de iszonyat nyomaték van abban a kilenczezerötszáz köbcentiben..
Ja és a hangja az nagyon odabasz.)
Jó a mienk sem egy erőgép a 240 lóval de iszonyat nyomaték van abban a kilenczezerötszáz köbcentiben..
Ja és a hangja az nagyon odabasz.)
ALFA75td2009-05-01 20:16:11 // 355
Én nagyon szeretem az automata váltót ha jól beállították isteni vele dolgozni.
ALFA75td2009-05-01 20:14:14 // 354
A mi VOLVO buszainkkal az a baj,hogy az teljes egészében VOLVO csak nem a svédországi hanem a Volvo lengyelországi gyárában készült.
De Svájcban kidobták az ehte Svéd buszokat műszaki gondok miatt.
De Svájcban kidobták az ehte Svéd buszokat műszaki gondok miatt.
GTPeti2009-05-01 20:04:54 // 353
De sok érdekeset olvashat itt az emberfia! :))
Don Gombóc2009-05-01 19:57:53 // 352
Az Actrosról sincs valami nagy véleményem. Hát ha még ismerted volna a régi 320 lovas V10--es szívó merciket, meg a 280-as V8-akat, meg az első turbos 330 lovas V8-akat. Azóta nem tudnak autót csinálni. Pont úgy mint a régi és az új személygépkocsiknál. De nem is ez a cél manapság. :)
Don Gombóc2009-05-01 19:53:05 // 351
A baj ott van hogy az alvázat motorral szerelve veszik meg hozzánk hasonló csóró országok, és ők is fabrikálnak belőle autóbuszt. Ha láttad már a mátyásföldi egyedi autóbusz gyárat akkor nem is csodálkozol ezen. Jó kis szocreál profilokból és lemezekből gányolják össze az egész buszt, és az összerakáskor mást szinte nem is látni mint rozsdát. Azután a homokfúvás és a festés eltakar mindent, bár csak egy ideig. Sokszor hoztam be Svédből anno Volvo alvázakat platón, bár a buszok hibáit nem ismerem de ha ugyan az mint a kamionoé akkor siralmas lehet a helyzet. Én 2001 ben hagytam abba pont egy FH 12-ről estem le, és az együtt töltött 390 ezer kilométer alatt annyit nem voltam szervízben az összes addigi autómmal mint a Volvóval. A közösnyomócsöves dízel rendszer állandóan szarakodott, a futómű lérugózási rendszere meg egy határ szar volt. Mint hallom az újakon már automata váltó van, azokat nem ismerem, bár hallottam télen nem egy frankó dolog vele autózni. Ott nincs olyan hogy kihintáztatod ha elakadsz. Elhiszem amiket írsz ismerve a Magyar beszerző szarháziságát és nagyra méretezett zsebét. Nekünk mindent el lehet adni.
Kriszo2009-05-01 19:10:12 // 350
Kriszo2009-05-01 19:02:49 // 349
Érdekes ez a régi teherauto meg az ujak..
Én egy 96 os Sk fülkés mercivel járok két éve vettük mi raktunk rá billencs platót meg darut is semmi baja..
A mobile.de ezek a fajta mercik aranyáron vannak egy alvázért elkérnek 15-16 ezer eurót is.... azér elég meleg...
Actrosokat meg már lehet kapni jóval olcsóbban is..)
Én egy 96 os Sk fülkés mercivel járok két éve vettük mi raktunk rá billencs platót meg darut is semmi baja..
A mobile.de ezek a fajta mercik aranyáron vannak egy alvázért elkérnek 15-16 ezer eurót is.... azér elég meleg...
Actrosokat meg már lehet kapni jóval olcsóbban is..)
ALFA75td2009-05-01 18:06:14 // 348
Csatlakozom az előttem szólóhoz a VOLVO-k nálunk is kimutatták a foguk fehérjét
nálunk a VOLVO 770A tip csuklós buszok üzemelnek.
A fő gondok 1 Az elektronika állandóan letilt minden ok nélkül tehát hiba nincs a VOLVO szerelői szerint aláméretezték az elektromos rendszert igaz azt is elismerik ez a busz túl komplikált az ő által eddig szervizelt teherautókhoz képest.
2 A jármű tömege közel 18 tonna ehhez a 7300 cm2 motor nagyon kicsi amíg újak voltak a szekerek a 6 fokozatú ZF váltó meglepően jól mozgatta a buszt de mára már érezni ,hogy nem véletlenül nem szereli a gyár ezeket a motorokat mert kínlódik szerencsétlen.
Mára csak a 9000 cm2 feletti motorok rendelhetőek.
3 Az egész busz nagyon komplikált szerencsétlen VOLVO Hungáriás szerelők leginkább a fejüket vakargatták a hibákat látván.
4 A fűtés nagyon gyenge nem tudom elképzelni ,hogy a Lengyelek ebbe nem piszkáltak bele mert ha a Magyar télben lefagy az ember lába akkor a Svéd pilóta az igazi északi zimankóban nem tudom ,hogy bírná.
5 A klíma viszont elhiszem ,hogy változtatás nélkül lett a Svéd tervekből áthelyezve az utastér hőmérséklete nagyon jó az ajtóknál kifejezetten okos megoldás a légfüggöny ami az ajtóknál erősen lefele áramló levegő ami a hűtött levegő szabadba áramlását megakadályozza. A vezetőfülkében sajnos nem ilyen rózsás a helyzet ott a mindenkori kinti hőmérsékletnél kb két három fokkal tud kevesebbet de volt hogy a klíma használata mellett is melegebb volt mint a szabadban.
Tehát igazából mi vezetők többet vártunk a VOLVO-tól
nálunk a VOLVO 770A tip csuklós buszok üzemelnek.
A fő gondok 1 Az elektronika állandóan letilt minden ok nélkül tehát hiba nincs a VOLVO szerelői szerint aláméretezték az elektromos rendszert igaz azt is elismerik ez a busz túl komplikált az ő által eddig szervizelt teherautókhoz képest.
2 A jármű tömege közel 18 tonna ehhez a 7300 cm2 motor nagyon kicsi amíg újak voltak a szekerek a 6 fokozatú ZF váltó meglepően jól mozgatta a buszt de mára már érezni ,hogy nem véletlenül nem szereli a gyár ezeket a motorokat mert kínlódik szerencsétlen.
Mára csak a 9000 cm2 feletti motorok rendelhetőek.
3 Az egész busz nagyon komplikált szerencsétlen VOLVO Hungáriás szerelők leginkább a fejüket vakargatták a hibákat látván.
4 A fűtés nagyon gyenge nem tudom elképzelni ,hogy a Lengyelek ebbe nem piszkáltak bele mert ha a Magyar télben lefagy az ember lába akkor a Svéd pilóta az igazi északi zimankóban nem tudom ,hogy bírná.
5 A klíma viszont elhiszem ,hogy változtatás nélkül lett a Svéd tervekből áthelyezve az utastér hőmérséklete nagyon jó az ajtóknál kifejezetten okos megoldás a légfüggöny ami az ajtóknál erősen lefele áramló levegő ami a hűtött levegő szabadba áramlását megakadályozza. A vezetőfülkében sajnos nem ilyen rózsás a helyzet ott a mindenkori kinti hőmérsékletnél kb két három fokkal tud kevesebbet de volt hogy a klíma használata mellett is melegebb volt mint a szabadban.
Tehát igazából mi vezetők többet vártunk a VOLVO-tól
Don Gombóc2009-05-01 17:24:37 // 347
Ez így igaz, de a múltban összehasonlítva jó és megbízható autó volt. De ha mindenképpen a maiakkal kellene összehasonlítani akkor sokkal megbízhatóbbak voltak. Azokhoz képest a maiak fos kategoriába tartoznak, ami a két javítás közötti futásteljesítést illeti. Pláne az akkori útviszonyokhoz képest. Közelkeleten többet bírtak mint a maiak itt az unioban. Persze tök fapados rázós és kényelmetlenek voltak a mai viszonylathoz képest. Pláne ez a 89-es Volvo mert kicsi volt a hely benne az álló motor burkolata elfoglalta a kabin felét. A két ágy siralmasan keskeny és szűk légterű volt. Légkondi nem volt stb.stb. Csak fiatalok voltunk és mindent kibírtunk. Éppen Kuvaitban voltam ilyennel négykezesben.
GTPeti2009-04-30 10:45:54 // 346
Aha. Szóval az újakban nincs fék. :)))
Vili2009-04-29 20:06:37 // 345
1 pedállal kevesebb van bennük:)
GTPeti2009-04-29 19:33:00 // 344
Egy laikusnak hogyan írnád le a vezetésbeli különbséget a mai modellekkel szemben?
Gondolom sokkal halkabbak, erősebbek, jobban "szervózottabbak" a maiak.
Gondolom sokkal halkabbak, erősebbek, jobban "szervózottabbak" a maiak.
Don Gombóc2009-04-29 18:53:28 // 343
Ilyennel még voltam fuvarban. Pontosabban pont ilyennel ettől a cégtől. :)
Poló2009-04-24 00:03:29 // 342
Állítólag jövőre talán Szobi Balázs elhozza a Truck Race EB-t a Hungaroringre.
Tom122009-04-03 23:05:24 // 341
gaben1562009-03-31 09:22:12 // 340
gratula a kis sráchoz.nekünk is most kezd helyre állni a meló.január,február siralmas volt.ezt a hónapot viszont már végignyomtam.lett is 14500 km.:))
Gonosztevő2009-03-28 11:36:16 // 339
Muszáj volt, mert született a 2,kisfiam!Amúgy meg elég gyér a helyzet fuvar ügyben!
gaben1562009-03-28 11:18:19 // 338
szeva.
igen wifi. de jó annak aki a válság idején is megengedhet magának egy kis szabit.
igen wifi. de jó annak aki a válság idején is megengedhet magának egy kis szabit.
Gonosztevő2009-03-28 11:09:24 // 337
Szeva kolléga!
Wifivel netezel?
Akkor jo pihit meg utat!
Én most voltam 2hét szabin hétföől rajt!
Wifivel netezel?
Akkor jo pihit meg utat!
Én most voltam 2hét szabin hétföől rajt!
gaben1562009-03-28 10:39:56 // 336
helyzet jelentés!!!!
már megint kint a hétvége.most éppen cseben pauze,egy kis netezés aztán tovább németbe.:((
már megint kint a hétvége.most éppen cseben pauze,egy kis netezés aztán tovább németbe.:((
gaben1562009-03-27 15:06:41 // 334
Gonosztevő2009-02-27 20:59:15 // 333
Taxi33™2009-02-27 20:23:51 // 332
Nem ezt láttam csak egy ilyet! M1-esen jött mögöttem egy darabig.
GTPeti2009-02-27 19:56:40 // 330
Hol láttad?
Nagyon klassz gép!
Nagyon klassz gép!
Taxi33™2009-02-27 19:38:55 // 329
Ma láttam egy ilyen Volvo F89-est, még működőképes állapotban! Régi kedvencem.
GTPeti2009-02-13 12:17:14 // 327