Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt1552014-12-11 18:57:31 // 2434
Mellékesen pedig elveszik a címben szereplő hír mellett, hogy a 3,5 tonna legnagyobb össztömeget meg nem haladó 5+2 személynél több személy szállítására alkalmas személygépjármű (pl.9 személyes kisbusz), illetve a 3,5tonna legnagyobb össztömeget meg nem haladó tehergépjárművek (pl. Opel Combo, VW Transporter, Ford Transit) úthasználati díja a duplájára emelkedik, abban az esetben, ha arra nem vesznek éves matricát.
csokagm2014-12-11 18:09:56 // 2433
Meglátjuk hogy lesz a pontos döntés!
Kócosw2014-12-11 17:01:26 // 2432
Ha megveszed az évest nem kell + 5 kilot fizetned megyeire.aki eddig megvette az evest az sztem megveszi most is.aki meg csak megyen vagy 3 megyén belül korzózik sztem jó gondolat.
csokagm2014-12-11 15:41:09 // 2431
Igazad van :D
A lényeg megcsinálhatnák már a Hungáriát mert szétzilálja a nagyvad alját: D
Grando2014-12-11 15:36:49 // 2430
Hű, szerintem ebbe ne menjünk itt bele, mert kitiltás lesz a vége - már ami engem illet. Egyébként meg legyen minden ingyen! Én nyertem! :D
csokagm2014-12-11 15:26:14 // 2429
Nem lehetetlen de egy eléggé átfogó kérdés egy ilyen mértékű változás de néha tényleg azt látni a kormányon hogy hozzák és hozzák az új kis adókat ,,amikre nincs szükség".
Egy ilyen kérdésnél mérlegelni kell mekkora bevételt hozna és itt láthatóan károkat is okozni fog ha a város emiatt bedugul.
Szerintem azért egy elég átfogó forgalomszámlálásra van szükség egy ilyen döntés meghozatala előtt, illetve a közlekedési szokásokat is figyelni kell. Én nem tudom hogy történt-e ilyen.
Az autópályákkal ott kezdődött a rezsinövelés mikor elvették a 4 napos matricákat.
Egyértelmű hogy tátongó lyukakat kell betömni, de kérdés szükség van-e pl: a 100 milliárdos új nemzeti stadionra, az ilyen kiadásokra nem áll készen az állambüdzsé ezt be kell látni.
Vannak olyan kiadások amiket vissza kéne fogni, mert nincs rá keret.
Nem hiszem hogy rálehetne húzni, illetve az EU nem hiszem hogy bármiféle engedményeket tenne ez irányába a jelenlegi helyzetben.
Az agglomerációban közel 800000 ember él és vannak akik Bp-ről járnak kifele dolgozni szóval ez egy jelentős réteg akiknek számít a különdíj.
Grando2014-12-11 15:08:49 // 2428
Milyen gyorsan? Miért lenne lehetetlen? Pénzszámolgatáson kívül mást nem is tudnak jóformán. Könyvelőkormányok váltják egymást, mindenféle hosszabb távú cél vagy kilátás nélkül. A fő feladatuk a költségvetés egyensúlyban tartása, és a befektetők kielégítése. Éppen emiatt sajnos a kiadási oldalon sosem találják meg pl. a kamatos-kamatos kamatokra vagy akár hetedízigleni kárpótlásokra stb. elszórt milliárdos tételeket, amiket vissza kéne fogni. Ráadásul az üzemanyagárak csökkenésével nominálisan csökken az állami bevétel is. Így hát máshonnan kell növelni a Magyarország Rt. bevételeit.
Szóval nem is kérdés, hogy nyilván lesznek olyanok, akik megszívják sajnos. Például aki eddig csak az M0-t használta a fizetőssé váló szakaszokon. Ugyanakkor az M2 esetében talán jobban elosztja a forgalmat. És így tovább.
De egyébként a 10 napos és társaik ugyanúgy megmarad(ná)nak, tehát ha teszem azt én lemegyek a Balatonra, akkor marad a régi verzió. Viszont egy csomó leutazást kiváltanék 2 db éves megyei matricával.
A dugódíjra kb. jól emlékszel, de nem ez volt a felvetés lényege. Hanem hogy ez netán kiváltja-e azt, rá lehet-e húzni valami olyan köntöst, aminek köszönhetően abba a kitételhalmazba beilleszthető. Mintegy kisebbik rosszként.
csokagm2014-12-11 14:42:36 // 2427
Igazából nem is az összeg a lényeg hanem maga az elv. Gazdasági szempontból felfoghatatlan amit elérnek vele.
Építenek egy elkerülő utat, amit be se fejeztek még, sokkal nagyobb is lett és ráadásul fizetőssé teszik.
Ráadásul sok embernek megkerülhetetlen elég csak elgondolni mi történne ha az Érdiek és környékbeliek mindennap nem a pályát hanem az 1-es utat használnák.
Egyébként úgy hallani 16-án megint lesz valami.
David | Centocinquantanove2014-12-11 14:09:06 // 2426
Elvileg nem csak tervezet, január 1-től érvénybe lép a fizetős móka.
Annyi türelmi időt kapsz az első hónapban, hogyha elkapnak matrica nélkül akkor azt utólag is megválthatod bünti nélkül.

Egyébként van akinek jó ez a megyei dolog van akinek nem. Én például ritkán járok pályán, viszont akkor a fél országot átutazom. Ez két ok arra, hogy nekem ne érje meg kifizetni.
csokagm2014-12-11 14:07:51 // 2425
Szerintem tervezet. Ilyen gyorsan egyébként egy ekkora méretű változást lehetetlen kiszámolni.
Mint látható van akinek kedvez, van akinek nem. Én pl elég sokfelé megyek Bp-Pécs, Bp-balaton, és néha szeged szóval nekem annyival változna a dolog hogy matrica mellé rákényszerülők 5000Ft éves + kiadásra. Persze aki évre előre tudja hogy csak balaton az útirány annak se feltétlen kedvező. Mivel 3 megye 15000Ft, 5db 10 napos matrica ára gyakorlatilag, vagy 3db havi bérlet (4800ft) ugye nyárra az azt jelenti hogy ugyanott van az ember. Még bukik is 600Ft-ot.
A dugódíj ha jól tudom a 4-es metróval támogatásával együtt vállalt kötelezettség, amit 2016-ig be kell vezetni az államnak de lehet hogy rosszul emlékszem.
A probléma akkor lesz igazán jelentős mivel most hogy Tarlós kirúgta Vitézyt le is állította a 3-as metró felújítását a következő ciklusra ami elég nagy probléma lesz.
Neked tényleg jó lehet a békéscsaba-dunakeszi vonalon, ha nem mész balatonra, külföldre mert akkor megint csak jönnek majd a költségek.
Grando2014-12-11 13:52:17 // 2424
Mi is megússzuk a Dunakeszi - Békéscsaba viszonylatot az M5-ön 10 rongyból. Na meg talán az M2 is nagyobb népszerűségnek örvend majd, és nem mindenki a 2-esen totyogtat végig a Vác - M0 szakaszon. :)
Arra is kíváncsi lennék, hogy netán a dugódíjat is kiváltja-e majd ez a dolog, vagy az továbbra is napirenden marad, ahogyan arra még Demszkyék elkötelezték "magukat".
Mindenesetre érdekes elgondolás. De egyelőre még csak tervezet, nem?
Kócosw2014-12-11 13:31:46 // 2423
Ha jol ertelmeztem 5 kiloert egy evre vehetö a "megyei berlet"...hameg igyvan nem gond a gond...En örülök ennek a verzionak,mert az eves berletet majd 40 kiloert sajnaltam arra megvenni hogy anyosomekhoz autopalyan menjek.De igy 5 kiloert egesz evben csapathatok a palyan...
Meg ha györböl pestre jarnek pl evi 15 böl megvan a 3 megyes berlet, az eves majd 40 helyett..
vagy nemjol gondolkodom?
csokagm2014-12-11 12:11:13 // 2422
A kérdés az hogy mennyire számolták át.
A legtöbb ember aki agglomerációból jár, kénytelen lesz megvenni mivel egy kerülő úttal egy év alatt többet pöfög el a dugóban mintha megvenné. Gyakorlatilag nem fog létezni reális alternatív útvonal mert ahol kialakul átmenetileg ott borítékolható hogy kialakul majd a dugó. Az ott lakók kárára.
Ahogy Te is írod eddig is inkább autózott az ember akár tíz km-ekkel többet de nem akart dugóba ülni.
A nagy áruházak kérdése megint csak érdekes ugyanis a bevezető szakaszok tele vannak nagyobb bevásárlóközpontokkal.
Az is érdekes pont hogy a Nyugati megyékből mennyien járnak külföldre dolgozni életvitelszerűen akiknek elég csak egy megyés matricát venni.
Arról nem beszélve hogy mérni lehet a dugó miatti nemzeti jövedelem kiesést... Ha még érdekel bárkit is ez az országban.
David | Centocinquantanove2014-12-11 11:54:19 // 2421
Hát ezaz. Az M0 eredeti célja, hogy alternatív útvonalként tehermentesítse a városi forgalmat.
Onnantól kezdve, hogy autópálya matrica díj ellenében lehet használni, én úgy gondolom nem alternatíva az M0. Majd mindenki szépen lekényszerül az ingyenes "közútra" akinek nem éri meg néhány kilóméterért kifizetni a matricákat.
Innentől kezdve jön az, hogy a megnövekedett forgalom senkinek sem lesz jó. Sem az út mellett lakóknak, sem az útnak, sem a rajta közlekedőknek.
Coyote2014-12-11 09:53:09 // 2420
én ezen már nem is csodálkozom. aztán majd pislognak amikor reggelente az így is zsúfolt város mégjobban be fog állni mert fizetni senki sem fog.
Kócosw2014-09-17 07:22:46 // 2417
nekem marcsak annyi kerdesem lenne hogy a botlabú liptakingoloknak mennyibü épünek a bohocketrecek...abbú mennyi út kijönne...
Piritu - 1.000.0002014-09-17 06:53:52 // 2416
Útjaink a számok tükrében: klatty
GTPeti2014-05-27 22:15:21 // 2414
Csikós hifizik. (Legalábbis virtuálisan.) Ez is kiderült belőle. :)
Piritu - 1.000.0002014-05-27 21:55:19 // 2413
Jó írás a magyar viszonyokról...
Inter156 (il mascalzone)2014-05-25 20:12:22 // 2412
Ez durva! Mi lesz itt nyáron..... :-)
Kazes☻2014-05-22 21:22:48 // 2411
Kazes☻2014-05-20 21:57:04 // 2410
A végén még kiderül, hogy mi még örülhetünk is...
:)
Inter156 (il mascalzone)2014-05-03 13:56:31 // 2409

Meg van a szombati programom,figyelhetem az autót! Elkezdtėk felénk az út felújjításokat,ami nem is lenne baj,csak a csatorna fedelek kilógnak és oda vert a 145-nek keményen! Simán mindenki 10- zel átgurult rajta,nekünk nem jött össze. L200-as kell ezekre az utakra,nem Alfa! Dühömre ittam otthon egy felest,hogy legalább nekem ne fájjon !
Grando2014-02-18 22:15:56 // 2408
Olyan már volt. :(
Fairlane2014-02-18 20:56:56 // 2407
Ja, ha az osztrákok leigáznának minket... :P
Zsolt1552014-01-25 22:08:11 // 2405
A közútkezelő ma sem erőltette meg magát, pedig már mondják egy ideje havazni fog. Az hogy a harmadrendű utakat egyáltalán nem takarítják, az még hagyján. A 4-s utat - Szolnok és Budapest között - mind a két irányban teljesen elfelejtették ma délután. Vagy a letaposott havon vagy abban a nyomsávban jöttünk végig amit az előttünk haladók után maradt.
Még a nyomát sem lehetett látni, hogy jártak volna arra. Volt is egy baleset, a havas úton. Egy személyautó megcsúszott és egy kamionnak csapódott.
Fater (Norbi)2013-11-20 19:54:23 // 2404
Az 1980-as évek végén a MÁFKI (Magyar Ásvány és Földgáz Kísérleti Intézet) ahol édesapám is dolgozott, már foglalkozott ezzel a technológiával és a jogokat akkor már megvette a MOL. Nem volt érdekük piacra lépni vel.

Utak helyzete? az hogy pl. Ausztriában miért kell az utakat csak 15-20 évente javítani az ott dolgozó magyar mérnökök annyit mondtak: be kell tartani a technológiát...
alfa147,Gt2013-11-02 19:52:44 // 2401
Azok a 70-es táblák nagyrésze már 10 éve is ott voltak,gongolhatod akkor milyen utjavítást végeznek.
Benz2013-11-02 19:31:51 // 2400
Üdv!

Ki kell adnom magamból... ma elutaztunk a családdal körbejártuk a temetőket rokonokat erre arra. Minden jó volt élveztük az utat, Győrig... ugyanis utána csorna- fele a főútvonal az ( Enesei) elkerülőt leszámítva kritikán aluli... Most komolyan úgy javítanak utat itt nálunk hogy kib....szák a 70 táblát végig ?!? Mindenki megy mint az őrült én személy szerint 100 - 110 et mentem és mint ha 50 el mentem volna... úgy kerülgettek !! Közben meg kiszakad a futómű... ezeknek nem számít ?!?! Csorna után is ugyan ez a helyzet egészen Sárvárig ! Csak gratulálni tudok... És az ilyen utakra fizetnek a tehereutók útdijjat?? Legalább költenék az utakra a befolyó pénzt.....
Fater (Norbi)2013-11-02 09:38:45 // 2399
Elég lett volna azt a 2%-nyi áfa növekményt (ami ugye a jövedéki adóra is rárakódik) az útalapba betenni..., máris több lett volna, mint az a 2 Ft ami régen volt.
TSiga ( I am the TSIG)2013-11-01 11:23:39 // 2397
Az útadó nincs benne valamennyire az üzemanyag árában? Mit kellene még megfizetnünk?
GTPeti2013-11-01 10:25:53 // 2396
No-ban tényleg magasabb a szgk-k után fizetendő adó. (Most ne jöjjünk azzal, hogy "de többet is keresnek".) Ha egy politikus valamit nem akar kétszer kifizettetni pl. az autósokkal az nem elítélendő. Ismerek más országo(ka)t, ahol ez a "igazából nekik nem kéne mégegyszer kifizetni" gondolat eleve fel sem merülne, még gondolat szintjén sem... (Értsd.: Simán kifizettetnék, kifizettetik velük is...)
GTPeti2013-11-01 10:23:17 // 2395
Cartárs, nagyon félreértetted amit írtam. Egyáltalán nem a szívlapáttal dolgozó Józsi bácsinak róttam fel, hogy enyhén szólva nem tartós amit kijavít. Ő tehet róla a legkevésbé.
David | Centocinquantanove2013-11-01 09:29:07 // 2394
ha ezt megteszi Merkel asszony abból botrány lesz európaszerte... vagy nem. Amit szabad jupiternek azt nem szabad a kisökörnek.
Ez diszkrimináció lenne szerintem. Pár évvel ezelőtt volt már erről szó, hogy matricás lesz a német pálya is(a krautok számára is) de akkor hamar elvetették az ötletet az óriási felháborodás miatt.
Tuningman2013-10-31 22:44:50 // 2393
Nagyon gáz és felháborító amit Cecén művelnek. Sok mindent láttam már de ilyen ocsmány nemtörődöm munkát amit ott csinálnak még sehol nem tapasztaltam.
Annyira lassan haladnak vele, legalább 2 hónapja túrnak az egész városban össze, vissza. Tegnap előtt már sikerült pár métert leaszfaltozniuk de az is kritikán aluli minőség.
Sajnálom az ott lakókat na meg a Ducatomat. Mondjuk én nem vacakolok, megyek a szembe sávba még a lassító szigeteket is balról kerülöm:)
Attika012013-10-31 22:00:30 // 2392
Nézd meg az Uniós táblát, amit kötelezően ki kell mostmár biggyezteni, hogy ki a megrendelő? Ki a kivitelező stb stb. Le kell fényképezni a visszatöltési munkákat, a csőtől az útszintig. Ennek szigorú előírása van. A csövet sóderágyba kell helyezni, 30-cm-ként kell visszatömöríteni aszfaltszintig, és közben nem lehet akadályozni a forgalmat. Nem tehetnek ki zsákutca táblát, viszont köteles kitenni halszálkás terelő táblát, és folyamatosan tisztán tartani a nem munkaterületté nyilvánított úttestet. Fel kell őket jelenteni, rá mehet a cég.
Fater (Norbi)2013-10-31 20:31:46 // 2391
Nem kell ide új adót kivetni, hanem ami az autósoktól jön pénz azt az autóutakra kellene költeni.
Az út minőségén lenne mit javítani vagy a technológia rossz, vagy a kivitelezés. Kezdik ismét felfedezni (a rendszerváltás előtt már tudták és használták is), hogy a használt gumit (csak a gumit a merevítő váz nélkül) bedarálva az aszfaltba az út minősége lényegesen jobb lesz.
Kazes☻2013-10-31 20:16:58 // 2390
Még jó, hogy nem vagy a Magyar Kormány!
.......................2013-10-31 19:47:49 // 2389
"Németországban miért lehet az egész országra kiterjedő autópálya rendszert ingyenesen használni?"

no már nem sokáig,ha a Merkel asszonyt ráveszik Németországban is lesz matrica,
3 változatból az egyik KIZÀRÒLAG a Külföldiek által fizetteti majd meg a plusz útadót
mondván ,hogy a helyiek már kifizették a részüket a gépjármüadóban

én a Magyar kormány helyében egyszerüen kamionadót vetnék ki
Fater (Norbi)2013-10-31 19:24:33 // 2388
Van még lakott területen is kellemesnek nem nevezhető útállapot. Jelenleg Cece belterületén csinálják a csatornázást és nagyon furcsa módját választották az árok betömésének. Konkrétan a kiásott köves (5-8 cm) földet is simán rányomják a csövekre és az út felszínétől kb. 4-5 cm magasságba emelik fel, mondván az autók úgyis tömörítik. Sajnos állandóan elszámolják magukat és a magasság 2-3 cm-rel nagyobb marad tömörítés után a normál úttest magassághoz képest. Ezután ők ezt már nem szedik le, hanem beborítják aszfalttal... Még a családi vasnak is sok a 30 km/h-s tempó oda, de az illetékes falusi vezetők nem követelik meg az eredeti állapot visszaállítását - valószínűleg kaptak valamit az eu-s projektből... :-(
David | Centocinquantanove2013-10-31 14:19:55 // 2387
Ez egy picit kétélű fegyver amit mondasz, de a zömével egyetértek! Amerre mi lakunk a 10. sz. út mentén szinte végig ugyanez a probléma amit mondasz. Például az esztergomi Suzuki gyárba ami megy szinte az összes kamion a 10. sz utat használja, elkerülő csak elvétve van, igaz sok helyen nehézkes is lenne a megoldása (habár nem lehetetlen). Meg is lehet nézni az utakat, javarészt kritikán aluli, és nem feltételen csak a kátyúk miatt, hanem a teherforgalom okozta nyomvájúsodás, elhasználódás, "széttaposás" miatt. A probléma globális, az egész országra kiterjedő, éppen ezért nem várható el, hogy országos szinten "hirtelen" mindenütt elkerülő forgalom épüljön a teherforgalom számára.
Viszont én azt mondom, hogyha már nem tudunk vagy nem akarunk tenni azért, hogy épüljenek elkerülők, akkor igenis fizessék meg a teherautók azt az útdíjat, amit egy utópisztikus magyarországon teljes egészében az úthálózat karbantartására és fejlesztésére fordítanak. A szállítmányozókat ez nem érinti negatívan, mert nem titkoltan áthárítják az összes útdíjjal kapcsolatos plussz költséget a megbízóra. Ezáltal minden, amit szállítani kell drágább lesz, tehát végsősoron nem a kamionosok fizetik meg az útdíjat, hanem minden magyar ember, aki magyarországon szállítmányozott terméket vásárol. Ennek az útdíjnak akkor volna értelme, ha megtiltaná a kormány a továbbterhelést, ami meg a fuvarozó cégek működését lehetetlenítené el. Ha szétbaszarintja az utat, akkor fizesse is meg a terhelés mértékével arányosan.
De akkor kérdem én: amit eddig az üzemanyag árába beépítve "útadó" címszóval fizettünk akkor az hová lett?

Németországban miért lehet az egész országra kiterjedő autópálya rendszert ingyenesen használni? Ott, ahol egyébként az áfa mértéke 7% körül van? A pálya minősége és használhatósága összességében nem jobb a mienknél, de élhető és használható mindenki számára.
Attika012013-10-30 15:25:52 // 2386
Nem Józsi bácsi és a 2-semmirekellő a hibás az úthibákért. A dicsőséges Németeid sem tudnak külömb utakat csinálni mint mi, nem kell őket magasztalni, ugyan azt a technológiát használjuk mint ŐK. Az okokat kellene keresni. Lásd, pl útdíj bevezetése. Rá, ill be kényszeríti a még (jó minőségű) útjainkra a teherforgalmat, amik kb 30 éve épültek és kiválóan kiszolgálná még a személyforgalmat, de a rettentő súlyú teherautók széttapossák. Megépítjük az elkerülőket, autópályaszakaszokat, de közben nem építünk a szállításhoz szükséges ideiglenes szállítóutat, hanem széttapossuk a már meglévő forgalom alatt lévő utakat. Míg idegenben más a szervezés és körültekintőbb az építés, itt hanyagul kezelik a (fontos) kímélő dolgokat. A fuvarozókat meg akarják folytani a különféle díjszabásokkal, adókkal. A nagy vállalatok, építők,meg szintén róluk akarják lehúzni a sápot. Itt országbeni külömbségek vannak, nem rétegbeni. Nem a melós tehet a minőségről, és élettartamról...............
GT Ɨ|ѯ2013-10-30 12:50:03 // 2385
A megoldás...:-)

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak