töltőceruza hegy
Trabi Warnyú megszakító
Ceruza hegyező KB. 40-50 es évek a mai napig hibátlanúl működik
Petróleum gázlámpa Kellő karbantartással folyamatosan üzemkész:-) Mint egy régi alfa :-))
És végül de nem utolsó sorban fadobozos gyufa. Még egy szál sem lett meggyújtva a dobozból.
TDI752010-01-12 13:46:30 // 4680
Inter156 (il mascalzone)2010-01-11 19:22:45 // 4679
Köszi! El is mentettem az oldalt:))))
Edyboy2010-01-09 22:08:33 // 4678
Hát,igen,ilyen volt az élet az M5-ös előtt :)
Edyboy2010-01-09 22:07:14 // 4677
kando.2010-01-09 20:56:00 // 4676
No meg az utolsó előtti képen a sarokban a FIAT szöveg? :))
Hehe jó kis lírás áramszedős ikerkocsi...
Hehe jó kis lírás áramszedős ikerkocsi...
Inter156 (il mascalzone)2010-01-09 19:38:53 // 4675
Ezek nagyon nagy képek,hol találtad őket? Igen a gémes kút és a sok állat ami sokszor körülötte volt.A sín túloldalán,meg a cséri volt,ami egy hatalmas szemét domb .Oda jártunk szánkózni és a kezemet is ott vágtam szét,úgy hogy vannak szép emlékek:-)))
Inter156 (il mascalzone)2010-01-09 19:32:00 // 4674
Én ebben a kereszteződésben,sokat áthaladtam srác koromban:-))
GT Ɨ|ѯ2010-01-09 14:11:24 // 4673
Akkor üvegcsere is ujra?:-))
kando.2010-01-09 12:08:18 // 4672
Arról nem is beszélve, hogy a Taurus régebbi alapítású, mint a Michelin (akik most megvették..)
Gondolom anno ők adtak gumikat az Ikarusnak (legalábbis nekem ez lenne logikus), meg gondolom sokat adtak külföldre, akárcsak a Bakony Művek, cserébe meg kaptuk az autókat a Nagy Testvértől meg a többi szoci országból :))
Gondolom anno ők adtak gumikat az Ikarusnak (legalábbis nekem ez lenne logikus), meg gondolom sokat adtak külföldre, akárcsak a Bakony Művek, cserébe meg kaptuk az autókat a Nagy Testvértől meg a többi szoci országból :))
Don Gombóc2010-01-09 08:33:47 // 4671
Közben még eszembe jutott a sok felsorolt cég listából lemaradt a Taurus. Még a rendszerváltás előtt is készítettek bérmunkában a Good Yearnak a Michelinnek ( mai tulajdonos) gumikat, és nem is rossz minőségben. Az a cég nem lett volna jó nekünk?
Minden ágazat megvolt a hazai autógyártáshoz, sikeresen szét is kurták, persze a nyugati lobbi érdekében.
Minden ágazat megvolt a hazai autógyártáshoz, sikeresen szét is kurták, persze a nyugati lobbi érdekében.
Zsolt1552010-01-09 08:09:32 // 4670
Sajnos, apránként minden járműgyártást lerendeztek.
- a hazai autóbusz, és tehergépjármű gyártást,
- A Ganz-Mávagot (villamos, mozdony és vasúti kocsi gyártás),
- a 100 éves Újpesti, és a 165 évet megéllt Óbudai Hajógyárat.
- a hazai autóbusz, és tehergépjármű gyártást,
- A Ganz-Mávagot (villamos, mozdony és vasúti kocsi gyártás),
- a 100 éves Újpesti, és a 165 évet megéllt Óbudai Hajógyárat.
Kazes☻2010-01-08 00:15:27 // 4669
Akkor jól tudtam. :)
Edyboy2010-01-07 21:59:02 // 4668
Nekem úgy is hiányzik,hogy nmessze lakom onnan :(
Kazes☻2010-01-07 21:40:44 // 4667
25 évet laktam ebben az első házban. Nekem hiányzik a kis tuja. :)
Edyboy2010-01-07 19:03:39 // 4666
Edyboy2010-01-07 18:56:13 // 4665
Edyboy2010-01-07 18:46:44 // 4664
Edyboy2010-01-07 18:17:06 // 4661
Inter156 (il mascalzone)2010-01-03 20:37:21 // 4658
Na végre még egy dolog amit Vodkával javíthatunk:-D
kando.2010-01-02 17:41:25 // 4657
Jaa, van Korfu szelet is, meg láttam nerég ABC-s csokit is :) :)
Axl Trans2010-01-01 18:37:18 // 4656
Melódia, istencsászár
Kau2010-01-01 18:32:27 // 4655
Axl Trans2010-01-01 17:36:58 // 4654
kando.2009-12-31 15:57:46 // 4653
Na igen, gondolom nem volt annyi villamos, az UV-k is még csak gyártás alatt voltak, illetve max az első széria mehetett ki a Ganzból, a többi meg jobbára favázas volt még, ami miatt eléggé gyúlékony is volt, busz meg volt, mert ugye adta őket a FAÜ is, meg a MÁVAUT is..
Most azt mondom, lehet, hogy anno mégsem olt annyira jó összevonni az egész bandát egy BKV-ba, lehet ma is jobb lenne, ha a vonalak külön vállalatok kezében lennének :))
Most azt mondom, lehet, hogy anno mégsem olt annyira jó összevonni az egész bandát egy BKV-ba, lehet ma is jobb lenne, ha a vonalak külön vállalatok kezében lennének :))
Zsolt1552009-12-31 15:53:46 // 4652
Az 56'-os események sajnos sokat ártottak a villamos közlekedésnek. Míg a buszok nagy része a garázsokban maradt a sztrájkok miatt, addig a villamosok közlekedtek, és így sok szerelvény, illetve a maga a hálozat egy része is semmisült meg a harcok folyamán.
Orczy tér
Kálvin tér
A helyreállítást sok helyen nem is kezdték meg, hanem azon a vonalon buszokkal, vagy trolibuszokkal indították újra a közösségi közlekedést.
Orczy tér
Kálvin tér
A helyreállítást sok helyen nem is kezdték meg, hanem azon a vonalon buszokkal, vagy trolibuszokkal indították újra a közösségi közlekedést.
Kau2009-12-31 15:42:56 // 4651
Zsolt1552009-12-31 15:39:16 // 4650
Az 1950. január 1-jén lépett életbe a "nagybudapest-törvény", amely az új kerülethatárokat állapította meg.
Ekkor csatolták többek között Hidegkutat is Budapest II. kerületéhez.
Ekkor csatolták többek között Hidegkutat is Budapest II. kerületéhez.
Kazes☻2009-12-31 01:30:15 // 4649
És mostanra a buszt is tönkre vágták. Mert most meg a külföldi busz lobbisták győztek. Szörnyű! De a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Jóccakát! :)
Jóccakát! :)
kando.2009-12-31 01:27:11 // 4648
Hát jah.. :D
Engem a ,,dróterdő'' sem zavar.. a közvilágítás miatt is meg a villamosok miatt is van Budán elég ,,kanóc'', akkor a trolik vezetékei már baromira nem lennének feltűnőek...
Engem a ,,dróterdő'' sem zavar.. a közvilágítás miatt is meg a villamosok miatt is van Budán elég ,,kanóc'', akkor a trolik vezetékei már baromira nem lennének feltűnőek...
kando.2009-12-31 01:26:12 // 4647
A buszlobbi győzött.. autóbuszgyártásban élen voltunk, nyílván olcsóbb volt venni 10 IK-t, mint 1 Ganz villamost... persze ha a Ganz gyár is rugalmasabb és ,,gyártékonyabb'', talán többet is eladhattak volna és exportálhattak volna...
Érdekes, a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Érdekes, a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Kazes☻2009-12-31 01:23:21 // 4646
"korszerű" - csak idéző jelben, mert hát..... :)))
kando.2009-12-31 01:23:16 // 4645
Ezt nem tudom..
De én a Ganz-Mávag és Ganz Villamossági Műveket sem értem...
1968-ban a BNV-n bemutatják a csuklós villamost, ami nagy sikernek örvend, olyannyira, hogy még az amcsik is vennének, évi szinten tízezres darabszámot.. erre a gyár elrebegi, hogy ők évente jó, ha 4-5 db-ot összeraknak.. Ezt azóta sem értem, de tény, hogy a BKV-nak szállított Ganz csuksósok is 1972-78 között gyártódtak le, vagy talán még tovább, mindenesetre sok évbe telt azt a mennyiséget legyártani, ami most még fut (abból is kettő villamos tanulókocsi, egy félre van téve, a többi forgalomban van, ha éppen nem eseményezett..)
De én a Ganz-Mávag és Ganz Villamossági Műveket sem értem...
1968-ban a BNV-n bemutatják a csuklós villamost, ami nagy sikernek örvend, olyannyira, hogy még az amcsik is vennének, évi szinten tízezres darabszámot.. erre a gyár elrebegi, hogy ők évente jó, ha 4-5 db-ot összeraknak.. Ezt azóta sem értem, de tény, hogy a BKV-nak szállított Ganz csuksósok is 1972-78 között gyártódtak le, vagy talán még tovább, mindenesetre sok évbe telt azt a mennyiséget legyártani, ami most még fut (abból is kettő villamos tanulókocsi, egy félre van téve, a többi forgalomban van, ha éppen nem eseményezett..)
Kazes☻2009-12-31 01:22:13 // 4644
Az mondjuk tök jó lenne, mert az a sok sz@r drót nagyon idegesítő és persze a korszerű motoros dieselek is. :)
Kazes☻2009-12-31 01:20:31 // 4643
És a busz az jobb? A sok korommal, fékporral, zajjal, stb, stb, stb?
Kazes☻2009-12-31 01:18:31 // 4642
És ez a GANZ vilinger miért nem lett volna jó? :)
kando.2009-12-31 01:18:00 // 4641
NA igen, az is elég gáz, hogy a hídon se jár semmi, pedig oda tényleg csak a síneket kéne letenni..
Múltkor nézegettem,a Szerémi út (ha jól emlékszem, ez ami a Fehérvári és a Budafoki között van) mellett is egy csomó hely van, ott is simán mehetne hév-jellegű villamos (gyorsvillamos), a fűtő távvezeték alatt/mellett... Két vágány a megállóperonokkal el is férne szépen, beleköthetne a hídba is, meg lehetne kiágazás a Fehérvári út felé is, vagy feljebb a Leányka utca felé stb. :)
De hát se közlek.mérnök nem vagyok, sem nem dolgozom a városházán.. :D :(
Múltkor nézegettem,a Szerémi út (ha jól emlékszem, ez ami a Fehérvári és a Budafoki között van) mellett is egy csomó hely van, ott is simán mehetne hév-jellegű villamos (gyorsvillamos), a fűtő távvezeték alatt/mellett... Két vágány a megállóperonokkal el is férne szépen, beleköthetne a hídba is, meg lehetne kiágazás a Fehérvári út felé is, vagy feljebb a Leányka utca felé stb. :)
De hát se közlek.mérnök nem vagyok, sem nem dolgozom a városházán.. :D :(
Kazes☻2009-12-31 01:14:27 // 4640
Simán jó lenne és el is férne, de a 41-es a Kamara erdőbe jár. :) De lehetne újítani egy jó kis mágnesvasúttal. A sok érdi és a környező településekről ingázó mind letehetné a verdát Bp. szélén és hipp-hopp besurranna a városba. Jó lenne. :) De itt is csak szarakodnak. A rózsakerti vasúti átjáróra mis kell még egy kicsit várnunk, hogy alul vagy fölüljáróval kiváltsák végre és a du.-i irdatlan dugókat így megszüntessék. De mondhatnám, hogy az M0-ás dél budai csomópontja is egy kaki ahogy a 6-os útba torkollik, simán alul vezérelt lett, pedig annyi forgalom számlálót láttam ott egy időben. De mondhatnám a Lágymányosi hidat is, mert az is már a vicc kategóriába tartozik, SZVSZ. :)
kando.2009-12-31 01:11:32 // 4639
Nekem az is furcsa, hogy Budán miért nem jár troli..?
Nehogymá' azt találják ki, hogy a vezetékek rondítanák a környéket... ha már annyira zöld övezetnek akarják, miért nem jár troli a 11-es, 112-es stb buszok helyett? Van már akkus busz is, nem is kéne mindenhova ,,drót'' :))
Nehogymá' azt találják ki, hogy a vezetékek rondítanák a környéket... ha már annyira zöld övezetnek akarják, miért nem jár troli a 11-es, 112-es stb buszok helyett? Van már akkus busz is, nem is kéne mindenhova ,,drót'' :))
kando.2009-12-31 01:08:36 // 4638
Hmm, lehetséges, hogy eredetileg addig járt. Egészen a Móricz körtértől, most ezt próbálja pótolni a 272-es busz...
Meg a Rákosszentmihályi hév helyett is vmi busz jár, pedig amerre a villamos/vonat járt, ma is járhatna, de hát az a környék is már olyan lett, hogy elzavarnák a villamost onnan..
Haverom mondta, mikor még az 52-esen járt, volt olyan lakó, aki panaszt tett, hogy ott jár a villamos, meg hangos.. Pedig Erzsébeten is vagy 100 éve jár tuja, mégis a lakónak, aki sokkal később költözött oda, áll feljebb... :S
Meg a Rákosszentmihályi hév helyett is vmi busz jár, pedig amerre a villamos/vonat járt, ma is járhatna, de hát az a környék is már olyan lett, hogy elzavarnák a villamost onnan..
Haverom mondta, mikor még az 52-esen járt, volt olyan lakó, aki panaszt tett, hogy ott jár a villamos, meg hangos.. Pedig Erzsébeten is vagy 100 éve jár tuja, mégis a lakónak, aki sokkal később költözött oda, áll feljebb... :S
Kazes☻2009-12-31 01:06:26 // 4637
Igen, meg volt közös bérlet is, ami mindre jó volt. :)
Gyanítom, hogy olcsóbb is lett volna. :)
Gyanítom, hogy olcsóbb is lett volna. :)
kando.2009-12-31 01:05:15 // 4636
Pedig állítólag anno a Campona benne is lett volna, csak megint a bkv akadékoskodott, pedig ugye a Savoyához is meg tudták csinálni a 18-ast... Ráadásul itt még az út is elég széles, hogy két vágányon járjon a 43-es, de épp nyáron néztem, hogy az autópályával párhuzamosan, a Tesco és egyéb parkolók előtt simán elférne a 41-es is, ha kihosszabbítanák :)
De még a jelenlegi vágányhálózaton is lehetne összekötni viszonylatokat és új irányokat csinálni, de hát nincs elég villamos.. Az UV-ket nagy hévvel leselejtezték meg feldarabolták apróvasnak, Hannoverit többet nem vettek, pedig lehetett volna, így meg sajnálkoznak, hogy nincs jármű.. Érdekes, Miskolcon tudtak újítani és venni Bécsből viliket...
De még a jelenlegi vágányhálózaton is lehetne összekötni viszonylatokat és új irányokat csinálni, de hát nincs elég villamos.. Az UV-ket nagy hévvel leselejtezték meg feldarabolták apróvasnak, Hannoverit többet nem vettek, pedig lehetett volna, így meg sajnálkoznak, hogy nincs jármű.. Érdekes, Miskolcon tudtak újítani és venni Bécsből viliket...
Kazes☻2009-12-31 01:03:37 // 4635
TE, de Budaörsnél nyíl van. Talán kijárt egész Törökbálintig? :)
kando.2009-12-31 01:02:01 // 4634
Na igen és nem volt baj, hogy sok busz és villamos haladt párhuzamos vonalon (na meg ezért is volt sokáig külön villamosjegy, buszjegy, villamosbérlet, buszbérlet stb).
Azért érdekes, mindig hallani olyan fellángolásokat, hogy de jó lenne, ha az Erzsébet hídon megint villamos járna a sok busz helyett, végig a Szabad sajtó úton, Rákóczin, Keletin át egészen Újpalotáig (tehát tovább, mint a 44-es, át a felüljárón a lakótelepig).
Több értelme volna, mint a 4-es métrónak :D
Azért érdekes, mindig hallani olyan fellángolásokat, hogy de jó lenne, ha az Erzsébet hídon megint villamos járna a sok busz helyett, végig a Szabad sajtó úton, Rákóczin, Keletin át egészen Újpalotáig (tehát tovább, mint a 44-es, át a felüljárón a lakótelepig).
Több értelme volna, mint a 4-es métrónak :D
Kazes☻2009-12-31 01:01:13 // 4633
Látod?! És ahelyett, hogy fejlesztettek volna, csak leépítettek, levágtak vagy megszüntettek. Ide hozzánk Nagytéténybe járt a 43-as villamos. Jó párszor utaztam vele még gyerek koromban. Azt is inkább megszüntették, pedig milyen jó lenne az. Jobban lehetne rá építeni a P+R elgondolást is, SZVSZ. Itt menne a Campi előtt...., na de hát.... :(
Kazes☻2009-12-31 00:56:16 // 4632
Igen. És '56-ban milyen jól el lehetett közlekedni tömegközlekedési eszközökkel és azon belül milyen jól lehetett közlekedni villamosokkal, pedig akkor még nem is voltak dugók, hogy annyira örüljenek a zárt pályás haladásnak, míg a többi izzad a hosszú sorokban.:)
kando.2009-12-31 00:55:15 // 4631
Ez tényleg jó :)
Na meg most beugrott, ugye a 41 és 43 eredetileg hév volt, nem is villamos :)
De azért fura, hogy már akkor is a 3-as busz járt Tétény felé, a 40-es Budaörsre s még a 8-as is majdnem arra, amerre manapság jár :D
Na meg most beugrott, ugye a 41 és 43 eredetileg hév volt, nem is villamos :)
De azért fura, hogy már akkor is a 3-as busz járt Tétény felé, a 40-es Budaörsre s még a 8-as is majdnem arra, amerre manapság jár :D