Fórum >> Egyebek >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

kando.2008-03-06 21:25:10 // 1556
Persze, de érdekes módon a csehek is csináltak buszt, trolit, pedig elvileg nem szabadott volna (ahogy mi autót nem gyárthattunk az ndk meg dízelmotort, ezért kerültek valami román szarok a Multicar-ba :) )
Elektronikát kaptuk meg, amire volt is nem kevés cég (s nem is olyan szar minőség), de mindenki más is gyártotta a kacatjait...
pb_2008-03-06 21:22:02 // 1555
Azért gyártottunk teherautót, traktort, buszt, stbt.)
kando.2008-03-06 21:15:56 // 1554
Hagyták volna, mert kellett volna a dollár :)
Persze Hruscsov elvtárs nem nézte volna jó szemmel, de lezsírozták volna valahogy pol. szempontból is, hogy "mindenki jól járjon".. (igazából pont a kgst miatt szoptuk be, a sok környékbeli nép kisakkozta, hogy mi ne gyárthassunk semmit...)
pb_2008-03-06 21:15:16 // 1553
Akkor az UV sportosított változata volt a legkirályabb villamos.)))
ALFA75td2008-03-06 21:13:44 // 1552
Rokonunk a 60 as években a Dunántúli Ásványbányánál DODGE teherautóval járt voltak ilyen érdekes dolgok de az 1950körül 500 db amerikai gözmozdonyt vásárólt a MÁV aminek a vasutasok a Truman becenevet adták
kando.2008-03-06 21:13:42 // 1551
Na jó, de akkor is pici :)
A kombiné meg ugyan alacsonypadlós de akkora a belmagassága, hogy kosarasnak kell lenni, hogy elérjem a felső kapaszkodókat...
Nekem nem tetszik, ha ezt nem vezethetném nem halnék bele :)
Jó lesz nekem a Ganz meg a Tátra :)))
kando.2008-03-06 21:11:55 // 1550
A T5C5 speciális, csak a bkv kedvéért készített típus, ugyanis a csehek már a '70-es években csináltak tirisztoros szaggatós villamosokat, de nekünk (az akkori állományi állapotok és járműpark miatt) az 1800-as évek csúcstechnikáját képező, ellenállásos feszültségejtős sebességszabályozós kivitle kellett.. (igaz, így többet vehettünk, mert olcsóbb volt, aztán pár éve a T5C5-ök egy részét ellátták IGBT-s szaggatóval, ami szintén Ganz fejlesztés, csak sajnos nem mindet. Mindenesetre attól függetlenül, hogy kontaktoros-ellenállásos a T5C5-ök nagy része, a szabályozást már elektornikus számítómű végezte, s rendelkeznek csúszás és kipörgésvédelemmel is (ABS és ASR :) ).
Zsolt1552008-03-06 21:10:16 // 1549
Digital Scream - Rólad álmodom :-)))

Viszont a Vadászat a Vörös Októberre című számukat nem találom. :-(((
ALFA75td2008-03-06 21:07:56 // 1548
Igen alacsonypadlós de azt a Ferenc József idelyében találták ki a mérnökök és a Ganz is ezt használta tovább a korlátozott belmagasság miatt.
Zsolt1552008-03-06 21:03:52 // 1547
Én is hallgatom! :-)))
zolee1452008-03-06 21:03:12 // 1546
Azért meglepett volna, ha 64 környékén engedték volna az USA-val üzletelni őket.:)
Zsolt1552008-03-06 21:02:24 // 1545
Ez egy hosszabb történet.

Mozdonyok szempontjából nagyon érdekes a helyzet. A V43-as sikere után, egy tovább fejlesztett mozdonyt kívántak forgalomba helyezni. Volt rá igény, megrendelő, szellemi, és fizikai kapacitás, csak jött a privatizáció...
Aztán addig privatizáltak mindent, és lett millió kft. a nagy cégből, hogy végén mind csődbe ment, és megvette őket a Siemens. Most ezért vesz a MÁV többek között Taurus mozdonyokat. :-(((

Villamos.

A háború után a villamos park Kelet-Európában is elavult volt. Míg Magyarország saját fejlesztés mellett döntött - 3600-as sorozat, azaz a Stuka, majd UV -,



addig Csehszlovákia az amerikai PCC koncepció licencét vette meg,



és ebből lett a CKD T1,



majd ezeknek a tovább fejlesztett változatát, a T5C5, ami nálunk is fut Tátra néven.



A T3-ból gyártották a világon a legtöbb - talán a KGST-nek köszönhetően - villamost a világon.



Több mint 14 ezer darabot!
tipoatti2008-03-06 21:01:46 // 1544
Qrva jó! Köszi! Mit össze nem kerestem a régi Digital Scream zenéket... THX! :)
kando.2008-03-06 21:01:37 // 1543
A Kisföldalatti is alacsonypadlós (ott nincs akkora magasperon, mint a ,,nagy'' metrónál), ráadásul az is Ganz (teljesen olyan belül, mint a régi/eredeti körúti csuklósok :). Ha ezt továbbfejlesztik, lett volna bőven alacsonypadlós csuklós tuja :))
AlfaZsolti2008-03-06 20:51:43 // 1542
Legalább gyönyörködhetek benne nap mint nap!
Kazes☻2008-03-06 20:51:02 // 1541
Ez nagyon klassz! Mi meg f@szán megvettük a jó kis kombinót és azon utazhatunk. :(
Mindjárt sírfa fakadok!
kando.2008-03-06 20:50:09 // 1540
Na igen, a KCSV6..
Bár a Transelektro amíg megvolt, csinált szaggatós járművezérlőket a régi kocsikba is, korszerűsítés gyanánt, csak aztán azt meg megvette a Skoda.. :S Így most a cseheké (németeké..?) az összes know-how is... Viszont a mostani trolikra már nem Ganz-Solaris felirat kerül, hanem valami egész más..
ALFA75td2008-03-06 20:42:42 // 1539
Ugy tudom Debrecenbe vitték az utolsó Ganz által készült villamosokat
ALFA75td2008-03-06 20:38:17 // 1538
Ráadásul a Nabi is tönkre ment
Zsolt1552008-03-06 20:37:10 // 1537
Ha későn is, de észbe kaptak nálunk is. Az M61 010, és M61 002-t 2008 február 20.-án vitték a Keleti fűtőházba, ahol a felújításukra várnak. :-)))
pb_2008-03-06 20:36:53 // 1536
1xűbb volt szétbaszni mindet.
kando.2008-03-06 20:36:08 // 1535
A GANZ Mávag-gal és a GANZ Villamossági Vállalattal az volt a baj, hogy nem bít, csak évi 3-4 villamost összerakni, de, hogy miért azt nem tudom.
Pedig az 1964-es BNV-n bemutatitt csuklós villamost még az USA is meg akarta venni, vagyis akart belőle rendelni éves szintetn tízezres szériát.
Akor Közép-Kelet Európában nem Tátrák lennének, hanem Ganz villamosok... (ehhez képest a BKV-nak a kb 120 db csuklóst 1966-78 között gyártották le)
pb_2008-03-06 20:33:25 // 1534
+ még ehhez társul 1 kis herdálás is.
Zsolt1552008-03-06 20:31:14 // 1533
Kár érte, mert ha inkább fejlesztették volna, akkor a Ganz, az Ikarus, az Északi Járműjavító, vagy az Óbudai Hajógyár húzná a hazai ipart.
ALFA75td2008-03-06 20:30:52 // 1532
Igen és American IKARUS Inc -nek hívták majd később ebből lett a NABI ami Amerikában és Angliában gyártott buszokat
kando.2008-03-06 20:28:35 // 1531
Finta írta/mondta anno, hogy a 200-as sorozat annyira sikeres volt, hogy az új, az 1984-es BNV-n már bemutatott 400-as sorozat azért késett annyit, mert a céghez (ami akkro még bőven sikeres és nyereséges volt) a sok lezavart kis káderek nem mertek újítani..
Ettől függetlenül tényelg elég sok 200-as van még most is és talán több százezer db-ot gyártottak ebből a családból..
(valami ilyesmot olvastam a Magyar Design könyvben)
Kazes☻2008-03-06 20:27:21 // 1530
Az a rablás. :) Szánt szándékkal, szisztematikusan tették tönkre. B......k meg!
Zsolt1552008-03-06 20:23:56 // 1529
Magadaszkár. IK260 4×4.

Zsolt1552008-03-06 20:21:09 // 1528
Magyarországon kívül még három helyen, a Szu-ban, Afrikában, és Kubában gyártották a buszokat. A kubai változatot Gironnak hívták.
A járműveket Amerikában csak összeszerelték.
kando.2008-03-06 20:20:40 // 1527
Hö!
Ha Svájcnak megfelelt ez a busz, akor a bkv-nak vajh' miért nem ?
Vették inkább a fos Volvókat a jó kis Thököly útra, amin most 30-as korlátot vezettek be a buszoknak..
Na meg a legjobb, mikor a V7700 nem indul mert benne marad az ajtófék.. (103-as pl.)
ALFA75td2008-03-06 20:20:39 // 1526
Oly annyira hogy az USA -ban gyár is volt sok nagyvárosban közlekedtek.
Ez igaz ithon de Dél Amerikai igények szerint készült
pb_2008-03-06 20:19:11 // 1525
Florida, most, hogy írtad az rémlik, még nyáron láttam az ikarusos könyvben.
pb_2008-03-06 20:17:36 // 1523
Az hát. De közben 1esek zsebe véletlenül +telik.
ystuc2008-03-06 20:17:15 // 1522
Legalábbis az amerikaiakat...
ystuc2008-03-06 20:16:54 // 1521
Valakitől azt hallottam, hogy ezeket kint rakták össze, nem Magyarországon. Vagyis csak a licence magyar. Ez igaz?
Zsolt1552008-03-06 20:15:59 // 1520
Anglia



Finnország



Franciaország



USA



Kuvait



Svájc



stb. stb.
kando.2008-03-06 20:15:48 // 1519
A VEKE oldalán volt egy cikk anno, a multicsuklós buszokról s ott melítették, mintha Floridában vagy hol lett volna 1-2 db, de nem tudom biztosan :)

Kubában biztos van, (ahogy van ott P126 is meg Zsiguli is :)) )
Kazes☻2008-03-06 20:14:24 // 1518
R A B L Á S ! ! !
Kazes☻2008-03-06 20:13:02 // 1517
Hol kéne téged látni?
pb_2008-03-06 20:11:26 // 1516
Asszem inkább Közép-Amerikában szolgáltak.
Zsolt1552008-03-06 20:10:21 // 1515
--->>> Ez a kép, pedig Pécelen készült. "Péceli roncsok" címmel sok helyen olvashatsz róla.
ALFA75td2008-03-06 20:10:05 // 1514
A MÁV is vágta szét a NOHAB mozdonyokat pedig még külföldről is volt jelentkező ,hogy megvásárolják a leselejtezett darabokat de nem tárgyaltak senkivel nem kellett a pénz inkább a lángvágó .A GM alapítvány több évi küzdelme kellet hozzá és az európai vasútbarátok ostroma ,hogy maradjon belőle az utókornak is.
pb_2008-03-06 20:09:15 // 1513
Az Élessaroknál pl 1 csomó HÉV szerelvényt dboltak néhány éve.
kando.2008-03-06 20:08:29 // 1512
Jah, valahol az USÁban is jár(t) IK, de állítólag volt/van ott is Ganz villamos is.. :)
pb_2008-03-06 20:06:12 // 1511
Még az amerikai kontinensre is Ljutott.)
kando.2008-03-06 20:05:48 // 1510
Egyetlen darab volt, inkább ez volt a baj, így túl egyedi volt, ezért is járt csak a 30A vonalán. De anno mentek vele még tanulók is, próbaképpen.
Én azért egyszer elvezetném, ha a fradi ismét összerakná, de még a KCSV7-ekre sincs pénz, nemhogy erre.. ( :(( )
Zsolt1552008-03-06 20:05:31 // 1509
Az utolsó Ikarus.

Itt egy összefoglaló, a tavaly december 11.-én utolsóként átadott buszokról.
(Ha jobban megnézed, akkor engem is megtalálsz.) :-)))

Ez pedig az utolsó Ikarus busz adattáblája.



Ez a kép pedig Pécelen készült. "Péceli roncsok" címel sok helyen olvashatsz róla.

ystuc2008-03-06 20:05:09 // 1508
Ettől még nem lett szebb. :-))))
Amúgy nekem meg inkább a Bengáli tetszett. Az nem volt olyan szögletes. :-)
pb_2008-03-06 20:04:54 // 1507
A legnagyobb baj, hogy mindent hagynak felszámolni, sőt ők maguk a kezdeményezők. Vicc ez az egész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak