Fórum >> Egyebek >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

kando.2008-12-30 17:46:48 // 3509
Persze, nem csak egy emberen múlik, de ő volt a góré, ergo ő felel mindenért, ami a gyárban és a gyárral történik -- vagyis felelne és tudnia kéne, de itthon valahogy mindig pont a főnökök mentesülnek ilyesmi alól.. Nyugaton érdekes módon ha gebasz van, akkor a vezető az első, akit előveszenk meg ő az, aki lemond, itt meg... mint azon az olasz kis animáción az ITA vs EU részben :) Tommi tudja, kire gondolok csak a fickó neve nem ugrik be.. itt is kb, kirobbantani se lehet az embereket vagy ha igen, akkor tökre ártatlanok (mint a ,,herceg'' gábor... cöcö)
Tommi2008-12-30 17:44:58 // 3508
Félre ne értsd, nem védeni akarom :))) Nem félek tőle, hogy az az esetleges néhány milliárdocska veszteség nagyon földhöz vágná :)))
kando.2008-12-30 17:43:44 // 3507
Nem csak a VT, az Orion is, most már az egészet ,,bekebelezték'' az indiaiak vagy malájok vagy kik.. ott is csak bérmunka folyik, meg szerintem raktárnak kiadták bérbe, aztán ennyi, pedig ők is termeltek még anno exportra is, nyugatra is :) :(
GTPeti2008-12-30 17:40:27 // 3506
Na ilyen székeket kapsz az ikeában is, csak ott asszondják "Björg Borgensen" tervezte és elkérnek darabjáért egy huszast. :)
GTPeti2008-12-30 17:39:07 // 3505
Már csak azért is, mert ott van a Videoton gyára, ami nem gyárt egyetlen saját fejlesztésű készüléket sem. Szégyen. És valóban: a fejlesztés egy komplikált, macerás folyamat. Úgyhogy hagyjuk is. Tipikus "úgysem fog menni" hozzáállás.
ystuc2008-12-30 17:38:32 // 3504
Ez nagyon komoly! Micsoda ülések! Tetszik! :-)
GTPeti2008-12-30 17:35:37 // 3503
Mindenféleképpen ő volt a hülye. SZVSZ.
Tommi2008-12-30 17:32:53 // 3502
Már nem emlékszem pontosan a történetre, de valami olyasmi volt, hogy ő "csak" megvette, aztán strómanok meg más cégek alvállalkozóként, társtulajdonosként meg mindenféle zsonglőr módon beszálltak és végül a sok bába között elveszett a gyerek.
GTPeti2008-12-30 17:27:45 // 3501
Nem ismerem a részleteket, de szerintem (a többi hasonló magyar történetből extrapolálva) ő a hibás. Lehet, kicsit többet kellett volna fejlesztésre költeni, pl. És ha susmusoltak a közbeszerzéseknél (ami simán lehet), akkor verje ki a balhét, meg vannak rá a maga eszközei! (Médiamogul immáron...)
Tommi2008-12-30 17:24:51 // 3500
A HVG-ben nemrég volt egy cikk Szélesről meg az Ikarusról, eléggé érdekesen alakultak a dolgok az elmúlt pár évben és ezért nem feltétlenül (csak) ő a hibás.
GTPeti2008-12-30 17:19:32 // 3499
Az Ikarbus egy szerbiai cég neve, amelyet 1992-ig ugyanúgy Ikarus-nak hívtak, mint a magyar buszgyártót. (Igen értelmes dolog...) A források (wiki) szerint, semmi közük nem volt soha egymáshoz. Annyi különbség meg pláne van, hogy odaát még mindig gyártanak buszokat. Erről ennyit. (Jól kihasználtuk a rsz.váltás nyújtotta lehetőségeket. Bocs a megjegyzésért. - a szerk.)
Kazes☻2008-12-30 17:06:11 // 3498
Egyszerűen fenomenális, szerintem. Nagyon tetszik. :)))
Zsolt1552008-12-30 17:03:26 // 3497
Kint gyártanak is, ha jól tudom Ikarbus néven. Nem csak te vagy kiakadva emiatt. :-(((
GTPeti2008-12-30 17:00:24 // 3496
Amúgy a mostani Volvo Localo-k, amik (legalább) Mo-n készülnek, azok kasztnija svéd rozsdamentes acélból van!
GTPeti2008-12-30 16:57:42 // 3495
Azé' ha már témánál vagyunk, egy idetartozó megjegyzés: Régen nagyon tiszteltem Széles urat, még pár évvel ezelőttig, hiszen csak-csak megmaradt az Ikarus. Még valami kínaiakkal történő kooperációról is lehetett hallani. Aztán tessék. Bezárták a kapukat. Na EZ az a mentalitás (idehaza), amitől kiakadok és amitől sajnos itt tart az ország. Pedig abban a cégben is lett volna potenciál, még ha alapos szemléletváltásra lett is volna szükség (a dolgozók körében IS). Nagyon fáj ez nekem, mert ez mégcsak nem is szintenmaradás... :(
GTPeti2008-12-30 16:54:37 // 3494
TVK Leninváros. :)))
Zsolt1552008-12-30 16:52:44 // 3493
Az utódai:

Nysa,



Ikarus 620,



Ikarus 260,

Zsolt1552008-12-30 16:50:19 // 3492
A két megépített példányból az egyik feltámad lassan.

Edyboy2008-12-30 14:44:38 // 3491
Ez gyönyörű :-)))
Edyboy2008-12-30 14:36:25 // 3490
Igazán szép darab :-))
Vigyázz rá :-)
kando.2008-12-30 13:09:36 // 3489
GTPeti, hiányoltál régi reklámokat, akkor most itt vannak, ráadásul még autóval kapcsolatosak is :))

.. ..

..
ystuc2008-12-30 09:34:33 // 3488
Óóóó Velorex. Régen milyen sok rohangált belőle, aztán egyszer csak eltűntek. Pedig érdekes színfoltjai voltak a városnak a bőregerek. :-)
Cgo2008-12-30 09:22:13 // 3487
megtalaltam, O az

Cgo2008-12-30 09:06:02 // 3486
az edesapamnak volt ilyen, pont ilyen szinben, ezzel jart fosulira :)
Cgo2008-12-30 09:03:46 // 3485
a fekete NSU-hoz hajszalra hasonlito CZ motorkat is gyartottak, nekem van otthon egy mukodokepes darab 1951-bol, az edesapam rakta ossze az osszes fogaskereket, csavart, mindent.
Zsolt1552008-12-30 07:53:16 // 3484
Ez igen! :-))) Sajátotok volt a gép, vagy csak mellé álltál? :-)))
kando.2008-12-30 00:30:14 // 3483
Nem rossz szerkezet, nekem tetszik :P :))
Ami érdekes, hogy most olvasgattam egy 1941 körüli rádiós füzetecskében, már akkor megvolt a fax őse, vagyis le volt írva és meg is csinálták, hogy képet, szöveget rádióhullámok útján átvigyen és a túloldalon egy gép le is rajzolja azt.
Tom122008-12-29 22:29:57 // 3482
Megtaláltam az egyik képet !
/Velorex + én/

:-)
Kazes☻2008-12-29 22:23:38 // 3481
Pala az volt mindenre. :)


Csináltak, csinálnak, sőt, hogy ne legyen gáz a heggesztéssel, ragasztják. :)
kando.2008-12-29 22:02:19 // 3480
Hiánygazdálkodás volt, ha palatető volt csak, akkor abból építettek buszt, garázst, akármit.. Aztán jött az alumíniumkorszak.. :) Csináltak villamost is alumíniumból, de, hogy aztán miért nem vált be, nem tudom, de legalább nem rohadt.. :)


Apropó, biztos hülye kérdés, de karosszériát nem csináltak autónak Al-ből ? Vagy túl drága lenne hozzá vagy nem lenne meg a kellő masszíviása ? Vagy agyon kéne hozzá ötvözni ? (Festeni se könnyű, de az azért megoldható..)
GTPeti2008-12-29 19:08:57 // 3479
Húú, ennek elég meredek a teteje. Esetleg terasztetőnek elmenne (1960-ban), nade busznak?? :))
Zsolt1552008-12-29 06:49:45 // 3478
A fővárosban selejtezett autóbuszokból is készítettek pótkocsikat.

Zsolt1552008-12-29 06:47:08 // 3477
Használta a MÁVAUT,



a Fővárosi Autóbusz Üzem,



a Fővárosi Trolibusz Üzem is.

Zsolt1552008-12-29 06:41:33 // 3476
A pótkocsikat a Székesfehérvári ÁMG gyártotta.

kando.2008-12-28 09:44:28 // 3475
S akkor még nem is láttál pótkocsis buszt, a csuklósbusz ősét :)))
Azt hiszem, azokat is a Mávaut csijnálta, használta, a BKV nem.
GT Ɨ|ѯ2008-12-28 09:30:12 // 3474
nemsokszaladgáltilyen...:-)
Buksi2008-12-27 19:43:11 // 3473
Elég csúnyácska! :-))
Buksi2008-12-27 19:42:38 // 3472
Lindaaaa... :-)))))
Kazes☻2008-12-27 19:41:22 // 3471
Nagyon tetszik mindkettő. És így most mégrosszabb, hogy megszünt.
Zsolt1552008-12-26 16:04:36 // 3470
Ikarus 311 alvázára épített városnéző busz (1963).

kando.2008-12-26 15:58:47 // 3469
Aha, jelenleg még itt a cégünk, vagyis egy irodaépületet bérlünk itt, de tavasz környékén költözünk el a Gyömrői útra, az Egyesült Villamosgép Gyár épületébe.
kando.2008-12-26 15:57:31 // 3468
Ez bejövős nagyon :))
Szerintem én is láttam már gyerekkoromban ;)
falcokc2008-12-26 15:50:12 // 3467
köszi!! :-)))))
Zsolt1552008-12-26 15:44:33 // 3466
A volt Ikarus gyár területén dolgozol??? :-)))
Edyboy2008-12-26 15:42:38 // 3465
Ennek örülök :-)
Vedd úgy,hogy ez volt a karácsonyi jándékod :-)
falcokc2008-12-26 15:23:17 // 3464
ez a 10 perc, a kedvenc filmrészletem :-)))))
Taxi33™2008-12-26 14:20:39 // 3463
Linda!! Itt lakik Biatorbágyon!
kando.2008-12-26 14:10:39 // 3462
Ennyire régit nem, de néhány IK típus képeit még látom, mikor hazajövök melóból, Mátyásföldről (a főportán keresztül)...

Volt pár(száz) típus...
Zsolt1552008-12-26 13:59:38 // 3461
Ikarus 303 (1959)

Edyboy2008-12-26 01:42:15 // 3460
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak