Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Paco2005-03-17 14:56:56 // 3199
Ezt mégeccer lécci :)))
Robi2005-03-17 14:52:54 // 3198
Van analóg multiméterem.
Azmo2005-03-17 14:51:29 // 3197
Köszönöm uraim:)
pb_2005-03-17 14:43:43 // 3196
Ha jól tudom 0-1 között kell legyen, ha lehet szkóppal mérjétek. Ill. van még 1 módszer a számítógépnél kivillogtatni 1 1szerű kapcsolás segítségével. De sztem döglött lesz, azért húzták le.
Paco2005-03-17 14:40:29 // 3195
Van analóg műszeretek? Mert a digit az csak baromságokat fog mutatni.
Amúgy 0.1-0.9 V között ugrál, az ideális a 0.5 körüli érték lenne de az csak az elmélet. Ha 1.2 nél többet mutat akkor tutira rossz a szonda.
Azmo2005-03-17 14:36:51 // 3194
na Paco, mi a normál értéke a Lszondának, rámérnénk az enyémre Robi által....csak nem tudjuk mi a jó érték! Le van húzva és a verda sokat eszik, szal lehet hogy köze van ehhez:)
Paco2005-03-17 14:31:55 // 3193
A kábel cseréjénél gyári kábelsort tettetek bele, vagy csak a hosszak stimmelnek? Mert a gyári az nagyimpedanciájú kábel, hogy a hosszak ne zavarjanak be. Mindkét végében van egy bazi nagy ellenállás.
Ezen kívül ami lehet:
Légmennyiségmérő, computer!, pillangószelep jeladó... stb Még a hőfokjeladó csatlakozási hibája is tud ilyet csinálni. Ha az OBD nem mutatott semmit akkor először egy computer-t próbálnék ki, (feltéve, ha a gyertyakábelek rendben vannak)
pb_2005-03-17 14:21:19 // 3192
Ok, de attól még a Lszonda benne kellet, hogy maradjon. De jön majd Paco kolléga azt +mondja még mit lehet +nézni.
misi2005-03-17 14:14:56 // 3191
A katalizátor ki van szedve, már így vettem!
A többit megnézem köszi!
Légtömegmérő esetleg alapjárati motor.
pb_2005-03-17 14:09:08 // 3189
Lszonda, LMM? Tipikus hibák.
misi2005-03-17 14:03:29 // 3188
Sziasztok!
Lenne egy problémám, hetek óta keresik már a hibát a kocsimon, de nem találják meg, már volt gépen is és az se jelez semmilyen hibát!
Azt csinálja, hogy ha bemelegszik akkor el kezd rángatni, lefullad, nem reagál a gázadásra...Időnként észhez tér, utána megint elkezdi!!!
Ami már cserélve vagy tesztelve volt:
gyertyák és gy.kábelek, gyújtás elektronikák, az egyik gyújtás jeladó, trafók, új akksi!
Nagyon király lenne ha valaki tudna segíteni, mert már nincs ötletem!!!
Előre is köszi a segítséget!!!!
pb_2005-03-17 13:51:39 // 3187
A kapcsolható 4x4-ben így van a dolog.
pb_2005-03-17 13:46:51 // 3186
Lehet kuplungtárcsa és szerkezet is. Alapjáraton kéne 1 olyat próbálni, hogy kinyomod a kuplungot, felengeded, hogy van-e vmi hang változás.
pb_2005-03-17 13:42:46 // 3185
Nem előre felé az elektronikus tengelykapcsoló(elektromágnes) van. Tény, hogy ott van csapágy.
pb_2005-03-17 13:39:37 // 3184
Ja és még annyit, hogy nem fogtok nagyon, semmit se látni, max. annyit, hogy a viszkonak szét vannak szakadva a szilentjei/gumiágyai, esetleg ki vannak szakadva a tartóbakjai. Vagy mondjuk a kardánkeresztek lógnak. Ezekkel mind-mind nem érdemes foglalkozni sztem.
Azmo2005-03-17 13:37:04 // 3183
nagyon picit mintha halkulna, de lehet hogy csak azt akarom hallani, igazából ugyanúgy csörög...majd szombaton jól meglessük ezt is, kösz hogy mondod! Gondolom akkor a kinyomó tárcsa zöröghet akár, nem?
Azmo2005-03-17 13:36:02 // 3182
Há ja, aztat tom hogy az első-háccsó kardánt a viszkó dógozza össze, azé gondoltam, hogy ez a bizonyos kardáncsapágy valahol előrefele lehet!
pb_2005-03-17 13:35:23 // 3181
Azt próbáltad már, hogy a hanghatáskor kinyomod a kuplungot?
pb_2005-03-17 13:33:29 // 3180
Sejtettem, hogy ez lesz a válasz és ezért kérdeztem, hogy a P4-ről beszélünk-e. Ugyanis ez a csapágy amit Ti ennek hisztek, ezt úgy hívják a P4-en, hogy viszkokuplung. Ezért kérdeztem, hogy pontosan melyik kardán, mert abból is 2 van. Egyébként le lehet szedni mindent különösebb bontás nélkül.
Azmo2005-03-17 13:25:48 // 3179
hát ja, Te így csinálnád :)
Paco2005-03-17 13:24:12 // 3178
Helyes. Én a helyetekben másképp csinálnám. Először meghallgatnád és megnéznéd te, Utána leírod, hoyg mi van, majd robi is megnézi/meghallgatja, utána elolvassa a papírt. és ad egy nyaklevest minden tévedésért :))))
Azmo2005-03-17 13:20:07 // 3177
nem fogunk semmi drasztikusat, csak segít Robi leellenőrizni pár alkatrészt, hogy tényleg cserés szerinte vagy sem, meg meghallgatja, hogy szerinte mi lehet az a bazihangos csörgés amit könnyen reprodukálok 2000es fordulat környékén, szinte minden sebességben...
Robi2005-03-17 13:18:46 // 3176
Nekem vasárnap is jó. Szombaton csak du 4-ig érek rá, de szerintem elég lesz. :)
Azmo2005-03-17 13:16:56 // 3175
hát nem, nekem nem munkanap, meg Robinak sem....:)
Paco2005-03-17 13:15:25 // 3174
Szombat munkanap , nem vasárnapra gondoltál ?
Paco2005-03-17 13:14:56 // 3173
Jó kérdés. Ugyanis nem tudjuk merre jön le a csapágy. A váltó felé, vagy a kardánkereszt felé :)
Azmo2005-03-17 13:14:13 // 3172
akkor majd meglássuk jól szombaton....
Robi2005-03-17 13:12:33 // 3171
Szerintem mennie kell váltó leszedés nélkül is, bár jobb lenne látni.
Azmo2005-03-17 13:11:17 // 3170
köszönöm...
hallottam hogy volt szerelő, aki hát váltó leszedéses eljárással akarta ezt cserélni és volt aki ezt lehurrogta és kiderül anélkül is megy az :)
Robi2005-03-17 13:10:27 // 3169
Legalábbis az én autómon így van. Sőt, az Aro-mon is így volt.
Robi2005-03-17 13:09:07 // 3168
Ez általában egy kasztnihoz rögzített fémházból, egy bazinagy szilentből, és egy csapágyból áll.
Paco2005-03-17 13:08:58 // 3167
Ok, akkor kicsit pontosabban fogalmazok.
Ha egycsuklós a kardán akkor az egyik vége a váltóban van, a másik a hátsó hídban. Valahol középen egy csapágyon keresztül rögzítve kellene legyen a kasztnihoz. A csapágy oldalirányban jobb ha nem nagyon mozog, és a közepe remélhetőleg egy vonalba esik a két végponttal, különben bibi van. Egy idő után elkopik a kardán két végén az illesztés.
Kétcsuklós kardánra is igaz ez, de kisebb mértékben, és ott legalább két csapágy van.
Azmo2005-03-17 13:08:19 // 3166
...halkan megjegyzem én is így gondoltam....:)
Robi2005-03-17 13:07:55 // 3165
Szerintem csak egy olyan csapágy van, aminek az a hivatalos neve, hogy kardáncsapágy.
Azmo2005-03-17 13:06:42 // 3164
hát ha én azt tudnám....Sz. mester munkalapján csak ennyi állt, nem kérdeztem rá akkor...arra nem...elfeledtem
pb_2005-03-17 13:03:22 // 3163
1részt melyik kardánra gondolt? Amúgy olyan hajszál pontos illesztésről nem beszélnék. A kardán csak közvetve kapcsolódik a kasztnihoz. Sztem elég sok csapágy van a kardán környékén.
Azmo2005-03-17 13:01:36 // 3162
Robi2005-03-17 12:58:26 // 3161
Lehet, hogy már rég nincs pontosan illesztve. :)
Paco2005-03-17 12:55:48 // 3160
Nem azt mondtam, hogy nem kell vagy kell-cserélni, hanem azt, hogy én ne bántsd. A kardán elég pontosan van illesztve, én nem szívesen nyúlnék hozzá, és neked sem javaslom.
Azmo2005-03-17 12:51:45 // 3159
azért érdekel, mert cserésnek lett mondva Szamosi által...nem, ne nyomjátok a "na má megint mé mondta azt hogy cserélni kell" duma:) Csak érdekel, hogy hol merre van, mert Robival csekkolnánk szombaton, hogy valóban cserés kell hogy legyen!
pb_2005-03-17 12:46:55 // 3158
Na várjatok a P4-ről beszélünk?
Paco2005-03-17 12:44:35 // 3157
Az fogja hozzá a kardánt a kasztnihoz, hogy ne kalimpáljon összevissza. A helyedben nem bántanám.
pb_2005-03-17 12:43:01 // 3156
Most pontosan mire is gondolsz? Vagy mi a baj vele?
Azmo2005-03-17 12:33:32 // 3155
nahh, bölcsek köve, mondja már meg nekem, hogy a kardán csapágy merre is van és mennyire macera annak a cseréje? Előre is köszi!
onrí potter
Satan2005-03-17 12:01:00 // 3154
Az a furcsa, hogy látszólag minden normális. A vegyes fogyasztás 1500 km alatt stabil 9-9fél, zörgő hang vagy bármi hasonló nem hallatszik, azért megpróbálom mit produkál, ha lehúzom a légmennyiségmérőt és a lambdaszondát. Aztán lehet, hogy tényleg a Szamosi féle csapat lesz belőle.
SzJ2005-03-17 11:38:42 // 3153
Amikor vetted tőlem a gépet, akkor mondtam, hogy 2004 májusában lett benne kicserélve az első három szimmering, meg a vezérműszíjak és a két feszítő is. A szimmering kb 1000 Ft-ből megvehető. Az egészben az a rossz, hogy a hűtőt ki kell belőle venni, úgy-hogy még a vizet is le kell ereszteni belől. A főtengelyen lévő tárcsát csak így lehet lehúzni. Egyébként a váltóval mi a baj?
Mostanában akcija van/lesz a metroban ilyesmi cuccokra.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-17 08:38:48 // 3151
Hi IC!
nálunk Cora,Paraktiker van 1 bokorban.
Ja,meg állítólag van ott egy szerszámdiszkont.
Tegnap majdnem elmentem ,ott kellett volna Gombóc kollégával talákoznom. Majdnem odaértem,mikor hívott,hogy nem látta hol
kellett volna letérni a pályáról,már Felsőzsolcánál vár. :-)
A Tecsóba hétvégén voltunk,nem láttam ilyesmit.
ja még metró,aztán fuccs.
Ma a változatosság kedvéért Fzs-n kezdek,utána átmegyek Miskolc Corás végibe,remélem sikerrel járok.
Erre nem fogom sajnálni a lét.
Inner Circle2005-03-17 08:12:33 // 3150
"A legmagasabra emelésnél, mikor vesszük ki a motort ,ki kell majd csavarni az izzót a mennyezeti lámpából! :-D"
Az igen :-) A bóti bak vagy négy fokozatban rohadt magasra tud emelni, én a két kisebb lyukat szoktam használni rajta. (Te ott, hátul! Igen, te! Ne sumákolj, hozzád beszélek! Perverz állat vagy, tudod? Rossz az, aki rosszra gondol! Na leülhetsz! :DDD ) A legkisebb magassága olyan 25 cm lehet, vagyis alátolni... hm... mondjuk kicsit-egy-kényelmes-kerékcsere-magasság fölé emelve lehet.
Ja és érdemes több helyen is megnézni, bár nem tudom hogy Miskolc City környékén milyen áruházak vannak. Budaörs környékén rengeteg óriás dobozáruház volt, többet megnézve az Auchanban végül komoly ezresekkel vettem olcsóbban. Igaz hogy azt is elszámoltam céges kiadásnak, mert "2T állvány"-t vagy mit írtak a számlára, oszt' az nehogymá' ne legyen jó egy építkezésen... de amint jön a revizor, gond nélkül letagadom az egészet :DDDD