Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

padand2013-11-26 10:32:01 // 46599
Köszi mindenkinek,
akkor rendelek alulra felülre tömítéskészletet, aztán megnézünk mindent amig nagyobb baj nem lesz...
Attika012013-11-26 09:36:29 // 46597
Eltört szerintem a kuplung pedál visszanyomó "szerkezet". Én visszahúzó rugót tettem bele.
padand2013-11-26 09:22:12 // 46596
Folyást még nem láttam, de megnézem alaposabban. Igazából azért gondolok arra, mert már régóta mikor néha érzek olyat mintha be lenne valami rágódva mikor nyomom a kuplungpedált, pár benyomásnál ilyen darabosan megy be a pedál, aztán utána egy pár napig nem érzem, de néha előjön. Ezért gondoltam, ha az alsó munkahenger lenne szar, azt nem érezném a pedálon. de lehet tévedek :)
Ferke2013-11-26 09:02:56 // 46595
Ugyanaz...de miért gondolod, hogy a főhenger, és nem az alsó munkahenger az?? Folyik bent?
padand2013-11-26 08:59:07 // 46594
Üdv,

156, 1,9 JTD ben, kezdi megadni magát sztem a kuplung főhengerem (reggel nem jött vissza teljesen, de tudtam váltani azért, aztán felhúztam a pedált, azóta jó..). Javítókészletet nem kapni úgy láttam, de olvastam valakinél, hogy 2,4-hez jó a 166-oshoz való javítókészlet. 1,9-2,4- ben a főhenger ugyanaz lehet? vagy ez még kW függő is?
gecsa2013-11-25 12:59:29 // 46593
156nál a jobb oldali irányjelző, illetve a féklámpa hol testel?
GTPeti2013-11-25 09:10:26 // 46592
2. Oké, igaz, sorry. ;)
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 14:55:28 // 46591
ez a megoldás,én egy tél alatt kb kétszer szoktam és működik,lehet annyi előnyöm van hogy garázsban állok,de nem fűtöttben,de nem szokott befagyni..
Liquid2013-11-24 14:00:56 // 46590
az offost későn vettem észre, sorry
Liquid2013-11-24 13:59:40 // 46589
a MES tudja, ingyenesen max. 4 paramétert tud grafikonon mutatni, és 20perc az időkorlát, 50EUR a fullos, ráadásul olaszautó specifikus
PistaFR2013-11-24 13:12:27 // 46588
1.: Próbáltam, de nem mélyedtem el benne, végül nem kellet offost olvasni. Pontosabban csak hibakódot kellett, arra meg elég a Torque mobilon.

2.: a kolléga offoshoz keresett megoldást.
Helgi2013-11-24 13:10:03 // 46587
Ja, és cak hidegben csinálja, kb 5 fok alatt. Felette semmi gondja.
Helgi2013-11-24 13:08:54 // 46586
Igen, arra gondolok. Ideig óráig jó. Már csináltam. Valami maradandóbb megoldás?
Meg azt is mondják,hogy az sem tesz neki jót ha mindig tisztitom.
GTPeti2013-11-24 12:55:49 // 46585
1. Ezt te próbáltad?
2. A MES szinte tökéletes. Minek fapadosabb alternatívát használni?
PistaFR2013-11-24 12:49:58 // 46584
OBD Facile ELM327-el kompatibilis, regisztrálatlanul elég butus, regisztrálva (ingyenes) már használható, 23€ a teljes változat. Hogy korrekciót, főleg hengerenként tud-e, azt nem tudom.
GTPeti2013-11-24 12:33:40 // 46583
(A szilent Ruville és Febi megfelelőjét anno beírtam a blogbejegyzésbe is. Mint most a te találatodat is. ;)
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 12:07:57 // 46582
ha arra gondolsz hogy bezárod központival,és úgy csinál mint aki bezár aztán rögtön visszanyit,akkor az a megoldás hogy ki kell tisztítani a zárbetéteket,szerkezeteket,mert nem jut el végállásig és azért nyit vissza,zár jégoldó-olajzó,kárpit leszedés szilikonzsír mindenhova,csomagtérnél is.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 12:05:42 // 46581
nahh azt nem tudom,diagnosztikában nem vagyok otthon,de ha nem eszik olajat,akkor csak víz lehet,mert az olaj és a gázolaj feltehetőleg nem érne ki folyékony formában a kipuff végéig.nem rövidtávoznak vele?
Helgi2013-11-24 11:14:54 // 46580
Van egy 146 os Alfám, 16TS, 1998as. Az a gondom,hogy nagyon érzékeny a hidegre megfigyeléseim alapján. Értem ezt úgy, hogy a központi záram nem jól működik ha hidegebbek vannak. Ha már olyan 0 és +5 fok kozt van a hömérséklet. Voltam már vele szerelőnél, cserélgettük is a zárakat, igaz használtra.
Nektek van ilyen problémátok?
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-24 11:00:40 // 46579
Nem tudom, biztos nem olaj, nem eszi egyáltalán. Az enyémet néztem, nem csinál hasonlót. Ja, meleg motornál néztük. Szerinem átmegyek és megismételjük a kísérletet célzottan :-) Mondtam, hogy ha lehet, olvassanak hengerenkénti korrekciót a porlasztókra, sajna delphi cuccot én nem tudok olvasni.
Erre nincs valami ötlet egyébként, hogy mivel érdemes? A vag-com kábelem egyáltalán jó lenne hozzá?
Rizzo2013-11-24 10:08:31 // 46578
Én épp most fejeztem be a futómű felújítást.
A kerékagyban levő szilentet nem találtam én se a 156 alkatrészek között ,de egyezik az
Alfa 164-es hátsó alsó lengőkar szilentjével. A mérete 32 X 12 X 32mm hosszú,és ez a UNIX-os cikkszáma:10502069.
Én csináltam a cseréhez egy célszerszámot ,kölcsön is adom ha érdekel.

A keresztlengőkarok szilentjeit , strongflex poliuretán szilentekre cseréltem de még nem tudok véleményt mondani róla (csak tegnap csináltam)de sajnos nem tünnek valami feszesnek.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 09:31:17 // 46577
gőzt nem sokáig ereget,csak amikor már rendesen hideg van,és akkor is csak beindítás után 1-2 percig.legalábbis az enyém
PistaFR2013-11-23 18:07:26 // 46576
Pont a héten tűnt fel hajnalban a mögöttem jövő lámpájának a fényében, hogy hideg motornál ereget gőzt az enyém.
padand2013-11-23 10:17:57 // 46575
Üdv,

156-os hátsó futómű felújítással lenne kérdésem:

Keresztlengőkarból meg szabad venni a Starlinet- vagy csak a gyárit?
Illetve szilentet mennyire macerás cserélni benne?

A hosszkitámasztó kerék felőli végénél van egy szilent, azt lehet kapni külön? mert a hosszkitámasztóhoz nem jár, külön viszont nem találom.

Köszi, ha valaki tud segíteni.
gecsa2013-11-22 20:11:30 // 46574
eszembe nem jutott volna, hogy éppen ott..

egyébként jobbra indexelésnél még mindig bevillan a visszajelző, és megnéztem, amikor az index felvillan, a helyzetjelző pislant (inkább csak elhalványodik) egyet.. lehet, hogy hosszabb távon ez nyírja ki a kis tranzisztort?
GTPeti2013-11-22 19:39:20 // 46573
Az utsó kérdésre válaszolnék: Az a köze hozzá, hogy a fordulatszámmérőben van a jelek szerint a shunt, amin keresztül folyik az izzók áráma. (Ezt méri az izzókiégés-figyelés.)
gecsa2013-11-22 19:19:52 // 46572
megoldódott a helyzetjelző probléma, de sosem gondoltam volna, hogy a problémát merre kell keresni..
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 17:53:57 // 46571
én is arra tippelek amire gecsa hogy pára? bár dieselnél ritka,ha olaj lenne azt a nívón nagyon észrevennéd,meg a kék füstön,mert szerintem elégne.szóval az valami más:D
Otto2013-11-22 16:32:56 // 46570
Üdv!

Okos ötleteket várnék a következő problémára.

156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-22 12:08:22 // 46568
Na ezt kérdem én is. Azt akartam nézni, hogy egyenletesen jön e a kipufogógáz, vagy pulzál. Kértem hogy nyomjon kicsit nagyobb gázt (nem padló) erre pár (olaj?)nedves csepp röpült a kezemre.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 11:55:37 // 46567
zaccot köp az meg milyen dolog?
zee2013-11-22 10:45:47 // 46566
Roncsolás nélkül nem eltávolítható,tehát nem cserélhető... :(
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
GTPeti2013-11-22 09:57:49 // 46565
Adódik a kérdés, hogy lehet-e cserélni azt a mikroszűrőt. Vagyis lehet-e ilyet kapni külön?
Bomi2013-11-22 09:37:21 // 46564
Ezt találtam még a mikroszűrős témához, szerintem elég korrekt válasz (egy fórumon volt):

"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.

Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
Bomi2013-11-21 20:24:21 // 46563
Na végre meg van a probléma:):):)

Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)

Üdv. T
gecsa2013-11-21 18:45:04 // 46562
becsatlakozott a jobb első helyzetjelző is a körbe... :(
mcsabi2013-11-21 18:35:09 // 46561
Hi!

Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?

Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)


Előre is köszi a válaszokat.

Üdv!
gecsa2013-11-21 17:30:52 // 46560
úgy gondoltam, van valami tipikus hely... legalább nem unatkozok majd hétvégén... :D

köszi az infót... akkor ráhajrázok..

igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..

az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
GTPeti2013-11-21 17:15:41 // 46559
Igazi kontaktspray-vel kéne egy kicsit kezelésbevenned az érintkezőket. Az, hogy honnantól nem megy hátra fesz. egy multiméter+eLearn+2db gombostű segítségével kiderítheted.
gecsa2013-11-21 17:11:47 // 46558
Az a szituáció történt ma, hogy nem világít a jobb hátsó helyzetjelzőm. gyanús volt a dologban, hogy a műszerfalon nem jelzi a hibát. érdekessége pedig, hogy az izzó is jó, és a biztosíték is jó. minden egyéb világítóeszköz hibátlanul működik. pár hete volt megfújkodva a hátsó lámpák csatlakozója wd40-el. eddig működött minden.

okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
PistaFR2013-11-21 15:57:34 // 46557
Más világ. Elképzelhetőnek tartom, hogy kisebb fórumok, közösségek itt is vannak, de szerintem nem jellemző. Pecával és számítástechnikával kapcsolatban többször túrtam a netet információk után, de nem sok sikerrel :( A német, angol és amerikai fórumoknak nagyon jó hírük van.
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-21 15:43:06 // 46556
Egy offos kérdés:
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
beco2013-11-21 15:15:29 // 46555
Valószínű már belebarmoltak előtte, csak nem jól rakták újra össze.
Ferke2013-11-21 12:15:28 // 46554
Mondjuk az ott nem tudom hogy a fenébe tud beázni..:)
Ferke2013-11-21 10:24:10 // 46553
Azt a motorvezérlőt nagyjából el is felejtheted, lehet vele kínlódni, de örökké lesz valami meglepetése számodra:))
beco2013-11-21 10:17:17 // 46552
Sziasztok! Hát kiderült, hogy a motorvezérlő elektronika doboza "beázott", nedvesség került bele.
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
GTPeti2013-11-20 23:16:13 // 46551
A németek ezzel szemben mindent megbeszélnek a neten. De tényleg mindent. :) És pont azok az emberek, akik ilyen aktívak a neten, szerelik maguk az autójukat. A többiek (ők a többség) pedig viszik szakszervízbe (méregdrága), vagy egy szervízhálózatba (szintén drága).
Alfa GT-Csaba2013-11-20 22:05:20 // 46550
Nem,chippelve van
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak