Köszi mindenkinek,
akkor rendelek alulra felülre tömítéskészletet, aztán megnézünk mindent amig nagyobb baj nem lesz...
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
padand2013-11-26 10:32:01 // 46599
Attika012013-11-26 09:36:29 // 46597
Eltört szerintem a kuplung pedál visszanyomó "szerkezet". Én visszahúzó rugót tettem bele.
padand2013-11-26 09:22:12 // 46596
Folyást még nem láttam, de megnézem alaposabban. Igazából azért gondolok arra, mert már régóta mikor néha érzek olyat mintha be lenne valami rágódva mikor nyomom a kuplungpedált, pár benyomásnál ilyen darabosan megy be a pedál, aztán utána egy pár napig nem érzem, de néha előjön. Ezért gondoltam, ha az alsó munkahenger lenne szar, azt nem érezném a pedálon. de lehet tévedek :)
Ferke2013-11-26 09:02:56 // 46595
Ugyanaz...de miért gondolod, hogy a főhenger, és nem az alsó munkahenger az?? Folyik bent?
padand2013-11-26 08:59:07 // 46594
Üdv,
156, 1,9 JTD ben, kezdi megadni magát sztem a kuplung főhengerem (reggel nem jött vissza teljesen, de tudtam váltani azért, aztán felhúztam a pedált, azóta jó..). Javítókészletet nem kapni úgy láttam, de olvastam valakinél, hogy 2,4-hez jó a 166-oshoz való javítókészlet. 1,9-2,4- ben a főhenger ugyanaz lehet? vagy ez még kW függő is?
156, 1,9 JTD ben, kezdi megadni magát sztem a kuplung főhengerem (reggel nem jött vissza teljesen, de tudtam váltani azért, aztán felhúztam a pedált, azóta jó..). Javítókészletet nem kapni úgy láttam, de olvastam valakinél, hogy 2,4-hez jó a 166-oshoz való javítókészlet. 1,9-2,4- ben a főhenger ugyanaz lehet? vagy ez még kW függő is?
gecsa2013-11-25 12:59:29 // 46593
156nál a jobb oldali irányjelző, illetve a féklámpa hol testel?
GTPeti2013-11-25 09:10:26 // 46592
2. Oké, igaz, sorry. ;)
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 14:55:28 // 46591
ez a megoldás,én egy tél alatt kb kétszer szoktam és működik,lehet annyi előnyöm van hogy garázsban állok,de nem fűtöttben,de nem szokott befagyni..
Liquid2013-11-24 14:00:56 // 46590
az offost későn vettem észre, sorry
Liquid2013-11-24 13:59:40 // 46589
a MES tudja, ingyenesen max. 4 paramétert tud grafikonon mutatni, és 20perc az időkorlát, 50EUR a fullos, ráadásul olaszautó specifikus
PistaFR2013-11-24 13:12:27 // 46588
1.: Próbáltam, de nem mélyedtem el benne, végül nem kellet offost olvasni. Pontosabban csak hibakódot kellett, arra meg elég a Torque mobilon.
2.: a kolléga offoshoz keresett megoldást.
2.: a kolléga offoshoz keresett megoldást.
Helgi2013-11-24 13:10:03 // 46587
Ja, és cak hidegben csinálja, kb 5 fok alatt. Felette semmi gondja.
Helgi2013-11-24 13:08:54 // 46586
Igen, arra gondolok. Ideig óráig jó. Már csináltam. Valami maradandóbb megoldás?
Meg azt is mondják,hogy az sem tesz neki jót ha mindig tisztitom.
Meg azt is mondják,hogy az sem tesz neki jót ha mindig tisztitom.
GTPeti2013-11-24 12:55:49 // 46585
1. Ezt te próbáltad?
2. A MES szinte tökéletes. Minek fapadosabb alternatívát használni?
2. A MES szinte tökéletes. Minek fapadosabb alternatívát használni?
PistaFR2013-11-24 12:49:58 // 46584
OBD Facile ELM327-el kompatibilis, regisztrálatlanul elég butus, regisztrálva (ingyenes) már használható, 23€ a teljes változat. Hogy korrekciót, főleg hengerenként tud-e, azt nem tudom.
GTPeti2013-11-24 12:33:40 // 46583
(A szilent Ruville és Febi megfelelőjét anno beírtam a blogbejegyzésbe is. Mint most a te találatodat is. ;)
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 12:07:57 // 46582
ha arra gondolsz hogy bezárod központival,és úgy csinál mint aki bezár aztán rögtön visszanyit,akkor az a megoldás hogy ki kell tisztítani a zárbetéteket,szerkezeteket,mert nem jut el végállásig és azért nyit vissza,zár jégoldó-olajzó,kárpit leszedés szilikonzsír mindenhova,csomagtérnél is.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 12:05:42 // 46581
nahh azt nem tudom,diagnosztikában nem vagyok otthon,de ha nem eszik olajat,akkor csak víz lehet,mert az olaj és a gázolaj feltehetőleg nem érne ki folyékony formában a kipuff végéig.nem rövidtávoznak vele?
Helgi2013-11-24 11:14:54 // 46580
Van egy 146 os Alfám, 16TS, 1998as. Az a gondom,hogy nagyon érzékeny a hidegre megfigyeléseim alapján. Értem ezt úgy, hogy a központi záram nem jól működik ha hidegebbek vannak. Ha már olyan 0 és +5 fok kozt van a hömérséklet. Voltam már vele szerelőnél, cserélgettük is a zárakat, igaz használtra.
Nektek van ilyen problémátok?
Nektek van ilyen problémátok?
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-24 11:00:40 // 46579
Nem tudom, biztos nem olaj, nem eszi egyáltalán. Az enyémet néztem, nem csinál hasonlót. Ja, meleg motornál néztük. Szerinem átmegyek és megismételjük a kísérletet célzottan :-) Mondtam, hogy ha lehet, olvassanak hengerenkénti korrekciót a porlasztókra, sajna delphi cuccot én nem tudok olvasni.
Erre nincs valami ötlet egyébként, hogy mivel érdemes? A vag-com kábelem egyáltalán jó lenne hozzá?
Erre nincs valami ötlet egyébként, hogy mivel érdemes? A vag-com kábelem egyáltalán jó lenne hozzá?
Rizzo2013-11-24 10:08:31 // 46578
Én épp most fejeztem be a futómű felújítást.
A kerékagyban levő szilentet nem találtam én se a 156 alkatrészek között ,de egyezik az
Alfa 164-es hátsó alsó lengőkar szilentjével. A mérete 32 X 12 X 32mm hosszú,és ez a UNIX-os cikkszáma:10502069.
Én csináltam a cseréhez egy célszerszámot ,kölcsön is adom ha érdekel.


A keresztlengőkarok szilentjeit , strongflex poliuretán szilentekre cseréltem de még nem tudok véleményt mondani róla (csak tegnap csináltam)de sajnos nem tünnek valami feszesnek.

A kerékagyban levő szilentet nem találtam én se a 156 alkatrészek között ,de egyezik az
Alfa 164-es hátsó alsó lengőkar szilentjével. A mérete 32 X 12 X 32mm hosszú,és ez a UNIX-os cikkszáma:10502069.
Én csináltam a cseréhez egy célszerszámot ,kölcsön is adom ha érdekel.


A keresztlengőkarok szilentjeit , strongflex poliuretán szilentekre cseréltem de még nem tudok véleményt mondani róla (csak tegnap csináltam)de sajnos nem tünnek valami feszesnek.

DieselManiaco(NagyVad)2013-11-24 09:31:17 // 46577
gőzt nem sokáig ereget,csak amikor már rendesen hideg van,és akkor is csak beindítás után 1-2 percig.legalábbis az enyém
PistaFR2013-11-23 18:07:26 // 46576
Pont a héten tűnt fel hajnalban a mögöttem jövő lámpájának a fényében, hogy hideg motornál ereget gőzt az enyém.
padand2013-11-23 10:17:57 // 46575
Üdv,
156-os hátsó futómű felújítással lenne kérdésem:
Keresztlengőkarból meg szabad venni a Starlinet- vagy csak a gyárit?
Illetve szilentet mennyire macerás cserélni benne?
A hosszkitámasztó kerék felőli végénél van egy szilent, azt lehet kapni külön? mert a hosszkitámasztóhoz nem jár, külön viszont nem találom.
Köszi, ha valaki tud segíteni.
156-os hátsó futómű felújítással lenne kérdésem:
Keresztlengőkarból meg szabad venni a Starlinet- vagy csak a gyárit?
Illetve szilentet mennyire macerás cserélni benne?
A hosszkitámasztó kerék felőli végénél van egy szilent, azt lehet kapni külön? mert a hosszkitámasztóhoz nem jár, külön viszont nem találom.
Köszi, ha valaki tud segíteni.
gecsa2013-11-22 20:11:30 // 46574
eszembe nem jutott volna, hogy éppen ott..
egyébként jobbra indexelésnél még mindig bevillan a visszajelző, és megnéztem, amikor az index felvillan, a helyzetjelző pislant (inkább csak elhalványodik) egyet.. lehet, hogy hosszabb távon ez nyírja ki a kis tranzisztort?
egyébként jobbra indexelésnél még mindig bevillan a visszajelző, és megnéztem, amikor az index felvillan, a helyzetjelző pislant (inkább csak elhalványodik) egyet.. lehet, hogy hosszabb távon ez nyírja ki a kis tranzisztort?
GTPeti2013-11-22 19:39:20 // 46573
Az utsó kérdésre válaszolnék: Az a köze hozzá, hogy a fordulatszámmérőben van a jelek szerint a shunt, amin keresztül folyik az izzók áráma. (Ezt méri az izzókiégés-figyelés.)
gecsa2013-11-22 19:19:52 // 46572
megoldódott a helyzetjelző probléma, de sosem gondoltam volna, hogy a problémát merre kell keresni..
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 17:53:57 // 46571
én is arra tippelek amire gecsa hogy pára? bár dieselnél ritka,ha olaj lenne azt a nívón nagyon észrevennéd,meg a kék füstön,mert szerintem elégne.szóval az valami más:D
Otto2013-11-22 16:32:56 // 46570
Üdv!
Okos ötleteket várnék a következő problémára.
156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
Okos ötleteket várnék a következő problémára.
156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
gecsa2013-11-22 12:29:12 // 46569
pára+korom?
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-22 12:08:22 // 46568
Na ezt kérdem én is. Azt akartam nézni, hogy egyenletesen jön e a kipufogógáz, vagy pulzál. Kértem hogy nyomjon kicsit nagyobb gázt (nem padló) erre pár (olaj?)nedves csepp röpült a kezemre.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 11:55:37 // 46567
zaccot köp az meg milyen dolog?
zee2013-11-22 10:45:47 // 46566
Roncsolás nélkül nem eltávolítható,tehát nem cserélhető... :(
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
GTPeti2013-11-22 09:57:49 // 46565
Adódik a kérdés, hogy lehet-e cserélni azt a mikroszűrőt. Vagyis lehet-e ilyet kapni külön?
Bomi2013-11-22 09:37:21 // 46564
Ezt találtam még a mikroszűrős témához, szerintem elég korrekt válasz (egy fórumon volt):
"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.
Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.
Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
Bomi2013-11-21 20:24:21 // 46563
Na végre meg van a probléma:):):)
Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)
Üdv. T
Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)
Üdv. T
gecsa2013-11-21 18:45:04 // 46562
becsatlakozott a jobb első helyzetjelző is a körbe... :(
mcsabi2013-11-21 18:35:09 // 46561
Hi!
Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?
Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?
Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
gecsa2013-11-21 17:30:52 // 46560
úgy gondoltam, van valami tipikus hely... legalább nem unatkozok majd hétvégén... :D
köszi az infót... akkor ráhajrázok..
igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..
az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
köszi az infót... akkor ráhajrázok..
igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..
az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
GTPeti2013-11-21 17:15:41 // 46559
Igazi kontaktspray-vel kéne egy kicsit kezelésbevenned az érintkezőket. Az, hogy honnantól nem megy hátra fesz. egy multiméter+eLearn+2db gombostű segítségével kiderítheted.
gecsa2013-11-21 17:11:47 // 46558
Az a szituáció történt ma, hogy nem világít a jobb hátsó helyzetjelzőm. gyanús volt a dologban, hogy a műszerfalon nem jelzi a hibát. érdekessége pedig, hogy az izzó is jó, és a biztosíték is jó. minden egyéb világítóeszköz hibátlanul működik. pár hete volt megfújkodva a hátsó lámpák csatlakozója wd40-el. eddig működött minden.
okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
PistaFR2013-11-21 15:57:34 // 46557
Más világ. Elképzelhetőnek tartom, hogy kisebb fórumok, közösségek itt is vannak, de szerintem nem jellemző. Pecával és számítástechnikával kapcsolatban többször túrtam a netet információk után, de nem sok sikerrel :( A német, angol és amerikai fórumoknak nagyon jó hírük van.
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-21 15:43:06 // 46556
Egy offos kérdés:
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
beco2013-11-21 15:15:29 // 46555
Valószínű már belebarmoltak előtte, csak nem jól rakták újra össze.
Ferke2013-11-21 12:15:28 // 46554
Mondjuk az ott nem tudom hogy a fenébe tud beázni..:)
Ferke2013-11-21 10:24:10 // 46553
Azt a motorvezérlőt nagyjából el is felejtheted, lehet vele kínlódni, de örökké lesz valami meglepetése számodra:))
beco2013-11-21 10:17:17 // 46552
Sziasztok! Hát kiderült, hogy a motorvezérlő elektronika doboza "beázott", nedvesség került bele.
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
GTPeti2013-11-20 23:16:13 // 46551
A németek ezzel szemben mindent megbeszélnek a neten. De tényleg mindent. :) És pont azok az emberek, akik ilyen aktívak a neten, szerelik maguk az autójukat. A többiek (ők a többség) pedig viszik szakszervízbe (méregdrága), vagy egy szervízhálózatba (szintén drága).
Alfa GT-Csaba2013-11-20 22:05:20 // 46550
Nem,chippelve van