Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
andrej0312013-02-12 17:00:33 // 42792
ja megvan a pedálról az alsóra magy egy cső amikor a csövet levettem és megnyomkodtam a hengert az lövelt egy kevés olajatt de ahogy láttam a tartályból a pedálnál lévő munkahengerre megy egy gumi cső amikor a kompresszort rádugtam a pedálnál lévő gumicsőre akkor olyxan volt mintha forna az olaj a tartályba de mégse fojt vissza az olaj holnap kiengedem az olajat a tartályból mert szerintem otvan valami gebasz
G-Burt2013-02-12 16:13:05 // 42791
az alsó munkahenger mozgatja magát a kuplungot, fölülről lehet hozzáférni
andrej0312013-02-12 15:20:25 // 42790
az is elképzelhető mivel szerintem is fojni kéne az olajnak ,olajcserém mióta nálam van most lesz először két és félévóta van a tulajomban a gép.
arról nem is tudtam hogy van alsó munkahenger is rohadtul esik az esső nembujtam alá muszájleszek akkor jobban átnézni és kompresszorral átfujni a csöveket utánna olajcsere és légtelenités
arról nem is tudtam hogy van alsó munkahenger is rohadtul esik az esső nembujtam alá muszájleszek akkor jobban átnézni és kompresszorral átfujni a csöveket utánna olajcsere és légtelenités
G-Burt2013-02-12 15:03:59 // 42789
és ha az alsó munkahenger a szar?
Attika012013-02-12 14:09:24 // 42788
Én pont így tettem anno Off-os "mitsubishivel" Tegnap vitték el a kibelezett kasztnit :) Gondolkozom hogy a helyére elférne egy 156-donor :D
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-12 14:05:13 // 42787
Én pont arra lennék kíváncsi, hogy van e olyan aki cserélt már kettőstömegűt, és azóta hosszútávon jó is maradt neki ? Ha van ilyen, árulja el milyet tett bele, hol vette, vagy hol újíttatta. Már azon is gondolkoztam, hogy lehet megérné egy (enyémhez képest) kis futású törött komplett donorautót behozni, és letámasztani itt a kert végében, ami kell átpakolom, egy jódarabig lenne minden a géphez.
Attika012013-02-12 13:43:31 // 42786
Az gáz. Tapasztalatom, a saját javításom után merem nyilatkozni. Nálam folyt az olaj, és szerintem folyni is kell. Pillanatszorítóval szorítottam el a csövet hogy ne follyon a javítás időtartama alatt. Nincs dugulásod? Volt már fékolaj cseréd?
andrej0312013-02-12 12:51:49 // 42785
még az tünt fel nekem hogy sehonnan nem jött olaj .nemkelletvolna fojni az olajnak amikor szétszedtem? és ugye ugyan az az olaj tartálya a kuplungnak és a féknek is , mivel háromnegyedig v olt a tartály
andrej0312013-02-12 11:21:08 // 42784
az a baj hogy kéthónapja munkanélküli vok és most csak erre futotta
Bilux2013-02-12 11:10:10 // 42783
Kár volt megrendelni a felújítókészletet ideig óráig jó csak.
Ha hoszabb távra gondolkozol akkor venni kellett volna egy komplett munkahengert 10.000.
Mert maga a henger is meg van kopva nem csak a gumialkatrészek.
Ha hoszabb távra gondolkozol akkor venni kellett volna egy komplett munkahengert 10.000.
Mert maga a henger is meg van kopva nem csak a gumialkatrészek.
andrej0312013-02-12 10:48:19 // 42782
Szevasztok
Ma kurvára felnyomott a gép. Reggel mikor elindultam valimiért szinte telyesen bekellet nyomni a kuplung pedált hogy fogjon a cuc majd pont 4 kilóméterre megáltam kirakni a srácaim a bölcsibe és mikor elakartam indulni nemreagált a kuplungra hiába nyomkodtam .így hátra toltam beraktam 2 be és úgy inditottam nagy nehezen haza értem.
volt párszor azelőtt hogy menetközben mikor váltottam bentmaratt a pedál akkor a lábbammal kihuztam és mentem továb.
hazaérve szétkaptam a munka hengert és a két gumi egyvonalba volt a hengerrel valamint a hátsó lötyögött rajta.
Bízom benne csak ezt a kettőt kel cserélni meghozattam 1450 ért,holnapra ér ide
Ma kurvára felnyomott a gép. Reggel mikor elindultam valimiért szinte telyesen bekellet nyomni a kuplung pedált hogy fogjon a cuc majd pont 4 kilóméterre megáltam kirakni a srácaim a bölcsibe és mikor elakartam indulni nemreagált a kuplungra hiába nyomkodtam .így hátra toltam beraktam 2 be és úgy inditottam nagy nehezen haza értem.
volt párszor azelőtt hogy menetközben mikor váltottam bentmaratt a pedál akkor a lábbammal kihuztam és mentem továb.
hazaérve szétkaptam a munka hengert és a két gumi egyvonalba volt a hengerrel valamint a hátsó lötyögött rajta.
Bízom benne csak ezt a kettőt kel cserélni meghozattam 1450 ért,holnapra ér ide
Ferke2013-02-12 00:01:07 // 42781
Igen! De ezek szerint a kettőstömegűd már nem az igazi...
Gaga2013-02-11 23:17:53 // 42780
Udv.
Segítség kellene nekem egy korrekt szerelő személyében (Futómű,Motor) Tiszakécske közelében.(Szolnok,Kecskemét).
Ha tudtok valakit nagyon hálás lennék, mert a "kontárokból" már elegem van........
Jó utat!
Segítség kellene nekem egy korrekt szerelő személyében (Futómű,Motor) Tiszakécske közelében.(Szolnok,Kecskemét).
Ha tudtok valakit nagyon hálás lennék, mert a "kontárokból" már elegem van........
Jó utat!
alfa156geri2013-02-11 21:41:38 // 42779
sziasztok! Nem rég kuplungoztattam meg az autot de kettőstömegű nem lett cserélve most lehet hülyeséget kérdezek tőletek de indulásnál rángatott alacsony fordulaton azt mentem vele pár száz km-et és már szinte semmi rángatás az lehetséges hogy azért javul a helyzet mert a tárcsa összekopik benne a tapadó felülettel??
Kareszka19842013-02-11 10:32:06 // 42778
gecsa2013-02-10 19:38:41 // 42777
".......Az emberek nagy része meg az sem tudja, mi az a viszkozitás, meg az olajszint....."
sajnos ez így van... :(
sajnos ez így van... :(
Ferke2013-02-10 19:20:01 // 42776
Szerintem nem. Aki tényleg ipari mennyiségben használná, az tudja, hogy hülyeség:) Az emberek nagy része meg az sem tudja, mi az a viszkozitás, meg az olajszint, nemhogy még ilyenekre költsön.
Régebben is volt hallani lehetett már erről, ahogy Hari is mondja, én legalább 3x belefutottam már cca 20 év alatt, ehhez képest sehol nem látni forgalomban.
Régebben is volt hallani lehetett már erről, ahogy Hari is mondja, én legalább 3x belefutottam már cca 20 év alatt, ehhez képest sehol nem látni forgalomban.
GTPeti2013-02-10 15:12:35 // 42775
Engem az érdekelne, hogy milyen esetekben lenne ez használva? Valaki ez alapján tenné át korábbra v. későbbre az olajcserét? Tudja fene... :)
Liquid2013-02-10 14:07:15 // 42774
azt el tudnám képzelni, hogy az olajhoz tartozik egy speciális tesztpapír...
Liquid2013-02-10 14:04:29 // 42773
hogy nekem mér nem jutnak ilyen dolgok az eszembe ? :))
sok palimadár fog ilyet venni, az tuti
sok palimadár fog ilyet venni, az tuti
Hari2013-02-10 10:03:14 // 42772
Így ahogy mondod!!! :) ... de ne higgyétek, hogy ez valami új dolog! Anno '78-79ben találkoztam ehhez kísértetiesen hasonló teszt szalaggal. ( B.csabai AFIT szervizben ahol tanuló voltam.) Akkor az olajak elhasználódására használták - főleg garanciális reklamációknál!
... persze csak nagyrészt a szekrényben tartották! Konkrét hiba meghatározására nem volta alkalmas, max. "tájékoztató jellegű adatot szolgáltatott"!
Egy szóvak: parasztvakítás! :) ... érdekes, de sok mindenre nem jó!
... persze csak nagyrészt a szekrényben tartották! Konkrét hiba meghatározására nem volta alkalmas, max. "tájékoztató jellegű adatot szolgáltatott"!
Egy szóvak: parasztvakítás! :) ... érdekes, de sok mindenre nem jó!
_ÁRPÁD_2013-02-09 18:54:33 // 42771
Értem, persze lehet sok hibaforrás :(
_ÁRPÁD_2013-02-09 18:52:51 // 42770
Szia bocsi hogy csak most válaszolok, de nem voltam gépközelben. A GT-nél nem tudom hogy merre leledzik, de a 156-nál a vízhűtő bal-felsőrészén (szemből nézve) van egy elektromos szelep amire megy két darab gumicső. Azokra gondoltam :)
Alfa GT-Csaba2013-02-09 18:51:36 // 42769
szia.igen tudom mire gondolsz,nekem is tört már az el de olyankor egyáltalán nem nyomott a turbó semmilyen fordulaton se .Sajnos változó geos azért cimizunk vele ,mert lekormolódik aztán meg hirtelen taposásnál bedobja a hibát.
_ÁRPÁD_2013-02-09 18:46:03 // 42768
Szia a vgt-t szabályzó vakum-csőre gondoltam. Vagy a 1.9 GT mJTD-ben nem változó geometria van :) (ha nem jól tudom akkor bocsi, de nem szóltam) A kolléga említette hogy csak felső tartományban akar megindulni az autó. Nálam ezen probléma oka az elöregedett gumicső volt a hibás, ami a a vgt-"labdához ment. Mert ott van az a kicsit meleg kipufogó ami elősegíti az elöregedést.
Jelzem ez csak tipp... és a saját tapasztalat.
Jelzem ez csak tipp... és a saját tapasztalat.
Kareszka19842013-02-08 20:26:52 // 42767
cserelt mar valaki elso generacios 147-ben km oraegyseget? kiskijelzos helyere mehet nagykijelzos? akksit lekell kotni a csere alatt?
mreni2013-02-08 20:06:02 // 42766
Zé.,Ferke,Hari,Csöri, ők tudják is mit csinálnak,nem csak rádobják gépre.
Piritu - 1.000.0002013-02-08 20:01:22 // 42765
Nekem azért még egy mágikus mágnes hiányzik belőle, ami a teszt során megpolarizálja az olaj részecskéit, hogy a váltóra is lehessen következtetni :-D
Wickey2013-02-08 19:58:01 // 42764
Ez mekkora! Beszarás... mondjuk értelmesen állapították meg az árát, így tuti el fognak belőle adni egy raklappal, mielőtt cikk lenne belőle a totalcaron. :P
Sotime2013-02-08 19:22:11 // 42763
rendben, akkor hol találok hozzáértőt, aki csinál ilyet?:)
mert elviszem oda, ezen ne múljon!
mert elviszem oda, ezen ne múljon!
mreni2013-02-08 19:08:38 // 42762
pedig szinte mindig jelzi,csak a hozzá nem értés miatt nem derül ki az adatokból semmi...
Sotime2013-02-08 19:04:46 // 42761
nekem elég gyorsan elkormolódik az EGR... Szűrőket pár hónapja cseréltem, azokkal nem lehet baj. Hibaolvasást megpróbálhatom, bár kicsit kidobott pénznek érzem, eddig akkor se jelzett semmit mikor egyértelműen hibás volt valami...
Alfa GT-Csaba2013-02-08 18:38:45 // 42760
Én évente 1 szer szedem le az egr-t de nem sok korom van benne!!!Esetleg a map szenzort is nézd meg a szívósorba!!!!
Alfa GT-Csaba2013-02-08 18:34:55 // 42759
Az EGR sem tömődik el fél év alatt!!Szerintem olvastass hibát,és ott látják a turbó működését is!Gázolaj szűrőt mikor cseréltél ,levegő szűrőt?
Sotime2013-02-08 18:31:53 // 42758
Akkor ezek szerint marad az EGR?
Fairlane2013-02-08 18:23:20 // 42757
Érdekes....
Azt el tudom képzelni, hogy autóvásárláskor egy ilyet visz magával az ember, azt erre hivatkozva alkuszik az árból, mondván az "olaj nem hazudik". :)
Azt el tudom képzelni, hogy autóvásárláskor egy ilyet visz magával az ember, azt erre hivatkozva alkuszik az árból, mondván az "olaj nem hazudik". :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-08 18:13:03 // 42756
sok mindent nem tudsz,méress kompressziót,de ha eszi az olajat füstölnie kell,csak esetleg te nem látod mert elkeveri maga mögött. az ilyen idióta adalékokat meg felejtsétek már el,az olajban minden benne van ami a motornak kell.
Piritu - 1.000.0002013-02-08 18:03:54 // 42755
Az hogy jó a marketing dumája :-P
Apró kérdés: Hogyan veszi figyelembe az eltérő olajokat?
Az eltérő üzemanyagokról és fémekről nem is beszélve.
(Viszont tuti sokat fognak eladni belőle és rögtön mindenki autószerelőnek érezheti magát.)
Apró kérdés: Hogyan veszi figyelembe az eltérő olajokat?
Az eltérő üzemanyagokról és fémekről nem is beszélve.
(Viszont tuti sokat fognak eladni belőle és rögtön mindenki autószerelőnek érezheti magát.)
Alfa GT-Csaba2013-02-08 17:48:44 // 42754
turbó cső,nem vákum cső!De ha turbócső lyukas akkor annak süvítő hangja van amikor tol a turbó és általában kivűlről olajos is!
Alfa GT-Csaba2013-02-08 17:28:56 // 42751
Ha a geometriád tapad rögtön dobja a hibát és vészüzembe áll a gép!!Én sűrűn találkozok ezzel,főleg télen!
MikeTheDevil2013-02-08 17:06:15 // 42750
Hali!
Van egy olyan gondom,hogy nem alszik el a kód lámpa és a befecskendező lámpa amikor rá adom a gyújtást.Igaz nem is indul el csak ha manuálisan be viszem a kódot. Régebben is csinált ilyet de a kód bevitele után el indítottam és a következő indításnáll nem volt gondom.Most már minden indításhoz kódot kér.Már meg néztem a biztosítékokat reléket és nem találtam semmi gondot.Vajon mi lehet a gondja a vasnak? 145 1.6 TS
Van egy olyan gondom,hogy nem alszik el a kód lámpa és a befecskendező lámpa amikor rá adom a gyújtást.Igaz nem is indul el csak ha manuálisan be viszem a kódot. Régebben is csinált ilyet de a kód bevitele után el indítottam és a következő indításnáll nem volt gondom.Most már minden indításhoz kódot kér.Már meg néztem a biztosítékokat reléket és nem találtam semmi gondot.Vajon mi lehet a gondja a vasnak? 145 1.6 TS
Bambinoo2013-02-08 16:53:10 // 42749
Próbáltam, igazából nem dob kékes füstöt, csak a gőzt a hideg miatt. Abszolút nem füstöl a kocsi, de elég kormós a dob vége..10W-60 után nem várom meg a 40k-s "nagyszervízt" hanem kb 20.000km után lecserélem a vezérlést, és akkor megnézzük, hogy a szimeringek hogy vannak..nagyon remélem, hogy az lesz a ludas. Egyébként nem zavar, vagyis anyagilag nem ver a földhőz, hogy 4-5 hetente kell vennem 2 liter olajat, csak a tudat, hogy azért 2 lityó elmegy valahová és nem hiszem, hogy jót tesz a motornak az a sok lerakódás.
ELADNI?! SOHA! Inkább motort cserélek, de nagyon nem szeretném eladni..ezután 159 2.4 -re szeretnék menni, de oda még fel kell nőni :)
ELADNI?! SOHA! Inkább motort cserélek, de nagyon nem szeretném eladni..ezután 159 2.4 -re szeretnék menni, de oda még fel kell nőni :)
Sotime2013-02-08 15:04:36 // 42748
melyik az a vákuum cső? látszik, vagy hallatszik rajta hogy lyukas? Mert akkor megyek megnézem azt is...
Sotime2013-02-08 15:03:20 // 42747
Szia!
Nem, hibaüzenetet nem dob, a fogyasztás megnőtt, de nem tudom, hogy amiatt-e mert jobban kell nyomni, hogy menjen...
EGR fél éve lett utoljára tisztítva, mondjuk azt meg tudom nézni...
turbo geometria letapadást, hogy lehet orvosolni?
Mennyire komoly meló ellenőrizni, hogy az-e a baj?
Köszi
Nem, hibaüzenetet nem dob, a fogyasztás megnőtt, de nem tudom, hogy amiatt-e mert jobban kell nyomni, hogy menjen...
EGR fél éve lett utoljára tisztítva, mondjuk azt meg tudom nézni...
turbo geometria letapadást, hogy lehet orvosolni?
Mennyire komoly meló ellenőrizni, hogy az-e a baj?
Köszi
_ÁRPÁD_2013-02-08 15:01:47 // 42746
Erős a gyanúm, hogy a vakum csöved valahol lyukas. Nálam is volt már ilyen probléma :(
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-08 14:59:52 // 42745
Az EGR szelepet megnézném, hogy zár e, illetve a turbo geometria állítóját venném szemügyre. Ha a lapátok beragadnak a koromtól, nem tudja átállítani a geometriát, nincs nyomásod alacsony fordulaton.
A fogyasztás változott? Ha a fentiek közül egyik sem, akkor még foghatja egy "összeomlott" kipufogódob is az autót, bár akkor olyan hangja van, mintha hegynek fölfelé mennél, tehát sima úton terheletlenül is úgy érzed, hogy nagyon dolgozik a motor. Ez csak olyan harmadsorban ötlet, a turbo geometria leragadás a leggyanúsabb.
Hibaüzenet van?
A fogyasztás változott? Ha a fentiek közül egyik sem, akkor még foghatja egy "összeomlott" kipufogódob is az autót, bár akkor olyan hangja van, mintha hegynek fölfelé mennél, tehát sima úton terheletlenül is úgy érzed, hogy nagyon dolgozik a motor. Ez csak olyan harmadsorban ötlet, a turbo geometria leragadás a leggyanúsabb.
Hibaüzenet van?
Sotime2013-02-08 14:49:15 // 42744
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
1.9 dízel GT-m olyat csinál az utóbbi időben, (hol jobban, hol kevésbé) hogy alacsony fordulaton nem akar menni... Mintha ólomból lenne a kaszni... Aztán a szokottnál magasabb fordulaton már elkezd húzni, de ez jóval magasabbat jelent a szokottnál.
Értsd: olyan 3000rpm felett. A motor hangján nem érzek változást, szóval fogalmam sincs mi lehet... Szerintetek? Minden ötletet szívesen fogadok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
1.9 dízel GT-m olyat csinál az utóbbi időben, (hol jobban, hol kevésbé) hogy alacsony fordulaton nem akar menni... Mintha ólomból lenne a kaszni... Aztán a szokottnál magasabb fordulaton már elkezd húzni, de ez jóval magasabbat jelent a szokottnál.
Értsd: olyan 3000rpm felett. A motor hangján nem érzek változást, szóval fogalmam sincs mi lehet... Szerintetek? Minden ötletet szívesen fogadok!
Fairlane2013-02-08 13:56:24 // 42743
Hogy deríted ki vételkor egy használt autóról, hogy eszi-e az olajat? :S