Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

atis_166jtd2013-02-15 09:11:40 // 42942
Valaki tudja hol van a belső világítás elektronikája?
Youri2013-02-15 09:02:03 // 42941
Erről van szó!! Like!
Youri2013-02-15 09:01:17 // 42940
Ejjjj,pont NEKED nem kellett volna most szólni jóember.....

AMúgy jelen pillanatban nyilván nem a lent említett egy esetről volt szó,de ezt hiába is magyaráznám.Pont emiatt vannak a lent említett problémák!!
MIFI2013-02-15 07:44:01 // 42938
Persze azt értem hogy lefelé miért nem lehet :) De felfelé miért engedi írni ? :D
Kareszka19842013-02-15 07:19:23 // 42937
999.999 utan nem nullakat ir ki, hanemnezt: ------
2001-es kiskijelzos 147esnel tipushibakent akksicserekor ha nincs ideiglenesen egy harmadik akksi bekotve, megporgeti 1millara es szopacs van :( tudom, mert en most jartam igy, mert ezt eddig senki sem mondta...
masik ora megvan, varja a tavaszt, hogy bekeruljon+raprogramozzak az ecu-ra
Tuningman2013-02-15 02:15:32 // 42936
Gratula! Remélem egyszer jössz majd szembe és inthetek neked.:))
pb_2013-02-14 23:03:46 // 42935
Pedig már + kéne.)
Xixo2013-02-14 22:30:46 // 42934
Nem tudom sajnos. :(
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-14 22:29:02 // 42933
Valószínűleg szándékosan így van írva a FES, hogy nem hajlandó körbeforgatni..nagyon helyesen. Így is van elég tekert autó, ha közkézen forogna ilyen egyszerű megoldás a tekerésre, elszabadulna a pók ól.
MIFI2013-02-14 21:52:07 // 42932
Nem csak felfelé lehet ott írja is jobb oldalt :) De hogy ez miért van azt nem tudom :D
pb_2013-02-14 21:18:12 // 42931
Nem xoktad még + ezt?)))
Kimis1112013-02-14 20:55:39 // 42928
Köszönöm...remélem más is egyet ért velem..
alfa147,Gt2013-02-14 20:34:00 // 42927
It lehet visszairni a Km-et az órába?
panza2013-02-14 20:20:22 // 42926
Én úgy gondolom ez a hozzászólás az i-re a pont!!!!
Gratula cartárs!!!!
Kimis1112013-02-14 19:54:43 // 42925
Elég új vagyok itt ...de pár mondatot azért hozzá fűznék az előbbiekhez.
Január 12-én vettem a 166-osomat. Nem tűnik ugye soknak,de azóta durván 10 000km-ert mentem vele!!!!
A legmagasabb fogyasztás 7-l volt,pályán és Budapesti forgalomban vegyesen.A legalacsonyabb 5.7 l országúton és Miskolcon vegyesben. Ezek több száz kilóméter átlag adatai,minimum 3-400 km egyhuzamban.
Járom az ország legrosszabb útjait,Miskolc -Szerencs között,Miskolc- Békéscsaba között mellék utakon,döbbenetes kátyúkban.
Az autónak semmi baja eddig. Ami hibája volt,azt "örököltem" és tudtam róla. Meg is lett javítva.
Szóval eddig hiba semmi.
Lehet szidni az olasz autót. Nekem volt 164-esem,3.0 benzin.SEMMI BAJ nem volt vele. Volt Lancia Delta. A kaszni rohadt,de ennyi. Volt Lancia Béta (!) SEMMI baja nem volt.
És jelzem,rengeteget megyek!!!!!
Volt már pár autóm..... Opel Kadett,1967-es évjárat,az első... Fiat 500,Audi 80, A8,V8 qattro. Subaru SVX. Mercedes s osztály, E osztály. Chrysler Voyager,3.3...2.5D ...2.5 benzin...Honda Legend,Mitsubishi Sigma,Nissan Micra,Nissan Laurel...
És nem is tudom mi még. Általában magam szerelek,tehát tapasztalat van.
Hogy melyik a legjobb autó??? Az új autó!! Ugye arra garancia van...
De aki használtat tud venni,az tartsa is karban. Egy használtautó MINDIG LUTRI !!!!
El kell egy időnek és bizonyos km-nek telni,hogy megismerjük és kiküszöböljük a hibákat. És vallom,hogy minden autóból lehet üzembiztos,jó kocsit csinálni,megfelelő karbantartással,oda figyeléssel és SZÍVVEL!!!
Vannak jobb és rosszabb konstrukciók. Mindegyiknek van előnye hátránya...
Ha minden autó és minden ember egyforma lenne,milyen világ lenne ez???
Tehát szerintem mindenki válassza ki a hozzá legközelebb álló és a céljainak legmegfelelőbb autót és adja a szívét is hozzá...
Komolyan mondom,hogy eddig ez az Alfa a legszerethetőbb autóm.
Olyan...elegánsan vagány...Én nagyon szeretem.
Tudom,hogy karban kell tartani,tudom,hogy pénzbe kerül. De ez van. Minden autóval ez van.
Nem kell a legolcsóbb,leggagyibb utángyártott alkatrészt bele tenni és akkor nem az van,hogy szar a konstrukció...meg kell venni a minőségi,bele való olajat és meghálálja a motor. Nem kell agyonhajtani és akkor tartós lesz...!
Nekem az Audi V8 ban az új futómű 3(!) hónap alatt elszállt!!
Decembertől márciusig. Tettem rá 18-as per40-es felnit,rommá rázta a futóművet.
Az eredeti 16-os ballonos gumival semmi baja nem volt.
Szóval,futómű ügyben sok minden lehetséges...
Jó autó volt,de nem tetszett a germán "tökéletesség"...nem volt szíve....
És jó pár autóval voltam így.
Tehát azt mondom,hogy mindenki válasszon úgy,ahogy a legjobban teheti és szánjon időt és némi pénzt arra,hogy jó is legyen az autó.
Nem kell mindenféle önjelölt sufni szerelővel csináltatni. És lehet hogy akkor kevesebbe fog kerülni...hosszútávon mindenképp.
Persze nem azt mondom,hogy minden sufni szerelő rossz. Nem. Vannak igazán jó lelkiismeretes ,autó szerető emberkék is köztük. De néha ez kevés....tapasztalat,tudás és SZERSZÁM nélkül nem megy.....
Láttam én már hihetetlen dolgokat....

Szóval,nem az autó a hibás...mindenki nézzen magába....és ha nem megy ne erőltesse.
Se a szerelést. Se a hozzáértést...Se a HOZZÁSZÓLÁST...!

Viszont...mindenki hasznára válik az egymás segítése,tapasztalatainak átadása...

Tegyük ezt.
Xixo2013-02-14 17:29:27 // 42923
Már látom! :) Jó gyorsan betöltött az oldal! :)))
Xixo2013-02-14 17:24:51 // 42922
? Nem látok semmit.
Xixo2013-02-14 17:12:24 // 42920
Jó messzire jutottatok megint egy ember agymenése miatt...

Akiknek meg annyira szar itt, azok miért siránkoznak még mindig és miért nem mennek át a már sokat reklámozott másik fórumba? Legalább akkora mazochisták vagytok, mint az aki a világlegszarabbautója, az Alfa(45ös) után még 56,66ot akar venni! :)


Röhögni kellett volna egy nagyot az emberünkön...
Piritu - 1.000.0002013-02-14 17:09:59 // 42919
Király, amikor írtam még ott volt. Már csak az Adok-veszekben :-DD
Ferke2013-02-14 16:37:30 // 42918
Kőbányáról van, aki nem ismeri Zé-t?:))))
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-14 16:23:47 // 42917
hát igen sajna,és ez tényleg nagyon igaz a 45/6 fórumra...
MIFI2013-02-14 16:09:50 // 42916
Már ha üdvözlök egy új tagot és azt írom neki hogy üdv a csapatban akkor elgondolkozok rajta milyen csapat is ? Inkább csak klubb..
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-14 15:55:01 // 42915
bár nem tudom mi volt itt évekkel ezelőtt,de sajnos igazad van.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-14 15:46:30 // 42914
mi is:D főleg hogy a kollégám 400-as Kawasakiában nagyobb a blokk mint abban a vacakban volt:D és azért ha azt nézed az csak egy motor:D
Andy2013-02-14 15:41:25 // 42913
Alfás közösség mint olyan kiveszett, a 145/46 topicból biztosan, és semmi másról nem szól, mint összehozni zöldfülűt a megmentőve

...sajnos nem csak a Ti topicotok éli válságát. Ugyan ezt érezzük a 164-166-nál is.

Sajnos minden mondatod igaz, de nem hallják akiknek kéne!
Imyx2013-02-14 15:10:48 // 42912
Én voltam nála egyszer-kétszer, jó szerelő az András. Vezérlést cserélt, és még néhány apróságot. Ért az Alfakhoz, tudom ajánlani. Egy páran járnak hozzá innen is.
deportivo2013-02-14 15:01:44 // 42911
Sziasztok.

BER-DO BT. (Bp,XVIII ker).

Van valakinek tapasztalata,véleménye róluk?
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-14 14:46:12 // 42910
A 45/46 topiccal is egyrészt az lett, hogy megöregedtek az autók. Hogy fogalmazzak finoman? :-) Már nem 1-1.5milla egy ilyen gép, könnyű hozzájutni (jó sz@r állapotú példányokhoz). A "mi időnkben" még komoly autónak számítottak, sokunknál meg is maradt ebben a szerepben. Önmagában persze nem lenne baj. A baj, hogy a site moderácoó "pártatlansága" okán az alap csapat, akik tényleg ilyen autóval járnak nap mint nap, akik ismerik, szerelik és szeretik ezt a típust, ki lettek szekálva onnan. Akkor is voltak újoncok műszaki problémákkal, és akkor, ott volt egy olyan csapat akik Alfás segítséget nyújtottak ha tehették. Az AA mára teljesen másról szól, és nem akarok ezzel senkit megbántani: de akik aktívan mozognak, azok akik pénzért szerelnek, bontanak, alkatrészeket árulnak. A többi meg a sok újonc aki egy tök alapproblémával előzetes olvasgatás nélkül beállít és néz nagy csodálkozó szemekkel a fórum "isteneire". Félreértés ne essék, nicsen azzal baj, hogy vannak ilyen szerelők és lehetőségek, ezek jó dolgok. A baj azzal van, hogy az Alfás közösség mint olyan kiveszett, a 145/46 topicból biztosan, és semmi másról nem szól, mint összehozni zöldfülűt a megmentővel. Az, hogy ide jutott a dolog, viszont teljesen egyértelműen a moderáció gyengesége és a site filozófia megváltozása miatt van. Ami még pár embert visszavonz, az a régi emlékek, illetve a nagyon jól megírt fórummotornak köszönhető. El jön az az idő, amikor újra közösség lesz az Alfásoké, de az szinte biztos hogy nem itt fog megtörténni. Ez már support oldal, nem közösségi oldal.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-14 14:26:48 // 42909
Nekünk volt 1.4mpi. 32e km-rel adtam el (és vettem az árából egy 200e-t futott Alfát). Nekem nem az jött le hogy stabil, és gyors...annyit autó gázpedálját még nem rugdostam idegből mint annak a szerencsétlennek. Zsír állapotú még szinte szalon új autó volt (apósom vette szalonból). Én a Wartburgommal jártam ahova tehettem, mert f.ngott egyet az északi szél, és a fóbia már kóválygott le a pályáról. Sose tudta eldönteni, hogy a fara, vagy az orra essen le az ívről, valamelyik mindíg gyűrődött kifele. A dinamikáját imádtam, lenyomtam a pedált éééés semmi....:-) Roknok szerint jól ment az, szerintem életveszélyesen gyenge volt és leszabályzáskor nem ledadogott, hanem elvette az üzemanyagot. Megpörgött a pulzusom amikor ezt először egy előzésnél egy kamionnal szemtől szemben megtudtam. A féket meg hagyjuk is, 160-ról egyszer vészfékeznem kellett pályán. Sosem felejtem el ezeket az élményeket, igazi élményautó, Alfasz@rozóknak AJÁNLOTT kategória :-)
Grando2013-02-14 13:49:33 // 42908
...és sokunk nevében szóltál. ;))
Andy2013-02-14 13:37:07 // 42907
Szóvá is tettem... ;)
Ferke2013-02-14 13:32:42 // 42906
Én amikor ezt megláttam, nem hittem el...ez az autó egy vicc:) Ez a technológiai innováció, ami a géptető alatt fogad...mintha 1990 lenne....
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-14 13:26:19 // 42905
hát ő példálózott a fóbiával:D nagyon jó gép,mi is csináltunk egyet tavaly novemberben,nem én hanem akkori kollegám,vicc kategória volt:D ami nálunk volt az gyűrűtörött volt,megcsináltuk frankón,gépmunka,dugók,gyűrűk,plussz hengerfej felújítás,összeraktuk,2 nap múlva behalt benne az egyik trafó,a csóka már a fejét fogta:D
Ferke2013-02-14 13:21:41 // 42904
Szerintem már nincs:)
Ferke2013-02-14 13:17:32 // 42903
Hehe:) Egy ezres fábiát csinálok épp, leragadt egy dugó..:)
Youri2013-02-14 11:29:43 // 42902
Na igen.....De mekkorákat röhögtünk estéről-estére Komám:-DDDD
Youri2013-02-14 11:28:48 // 42901
Az a baj,h sokan( én is.....) már beleuntak a széllel szembe hugyozásnak,és így nem megfordítható a folyamat sajna....

Az meg vicc,h általában olyanok miatt megy a szardobálás,akikről még nem is hallottam,meg lehet nézni a taggá válás dátumát.....

Talán fontosabb volt a taglétszám,mint a minőség,és az összetartó "haverok-barátok" megtartása.Na ez az igazán szomorú,és elgondolkoztató!
MIFI2013-02-14 11:28:16 // 42900
Igen az tök jó volt de akkor meg az volt a bajuk néhány tagnap hogy az új tagoknak egyből sört nyomtunk a kezükbe :D De inkább lenne olyan mint ez.....
Grando2013-02-14 11:23:43 // 42899
Pontosan így gondolom, és tudom, hogy nem vagyok egyedül ezzel. Régebben a közösség dominált, és csak utána jött a műszaki rész. Ez meglátásom szerint mára a taglétszám növekedésével arányosan megfordult. Bár talán nem végérvényesen.
Pozitív, visszavezető tendenciára példa a 159 topic, ahol a kezdeti buhera klubból lassan kezd egy baráti kör kialakulni.
Negatív példa a NAGYVAD topic, ami pedig kolbászkörből lassan kendács-körré silányul.
Youri2013-02-14 11:09:06 // 42898
Az a baj,h lassan másból nem áll a fórum.....Ez azért 5-6 éve nem így volt.Én sajnálom nagyon.....Annak idején a 45/46ban éjszakáig tartó beszélgetés/baromkodás ment szinte minden este,most meg....hááááát.....
panza2013-02-14 11:06:52 // 42897
Akkor most hogy is van????

http://www.origo.hu/auto/20130213-az-autok-motorjanak-kimelese-es-gondozas.html
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-14 11:05:43 // 42896
ilyen mindig is volt meg lesz is ...nem kell károgni :)
Youri2013-02-14 11:03:22 // 42895
Hááááát kedves Cartársak,rendesen elbaszódott a site......Ritkán nézek már be,de ez pár éve nem erről szólt......Szomorú nagyon:-(
panza2013-02-14 10:41:59 // 42894
Igazából nem akartam hozzászólni ehhez a meddő vitához, de már nekem is csípi a szemem, hogy egyesek nagyon eltájolták magukat, mikor ennek a fantasztikus csapat tagjai közé jelentkeztek!
Az, hogy valaki az egyetemvárosban nőt fel, nem biztos, hogy tud írni-olvasni!
Tudod (bár ebben én nem vagyok biztos és úgy érzem Te ehhez még nem nőttél fel!) bennünket, ALFÁSOKAT az különböztet meg a többi autóstól, hogy Mi nem tárgynak, hanem TÁRSNAK tekintjük az autóinkat! Az, hogy sokunk minden egyes zörrenésre odafigyel, minden egyes problémára megoldást keres, az nem jelenti azt, hogy szar az autó! Az pedig, hogy nagyon sok tapasztalt cartárs van tagjaink között, akik önzetlenül leírják, hogy milyen problémákkal találkoztak, nagy segítség nekünk a megbízható üzemeltetésben.
Zárás képen, gondolom Neked is fülig ér a szád, amikor egy szembejövő Alfás rád villant! Ez lebegjen a szemed előtt, amikor sületlenségeket írsz!
Piritu - 1.000.0002013-02-14 10:37:33 // 42893
Az autó múltja igenis fontos, a jövőjét nagyban meghatározza. A "gondos" gazdi nyomai lehet, hogy csak évekkel később jelentkeznek. Az hogy ami épp tönkrement kicseréled csak egy dolog. (Főleg ha a javítás is a hsz-eidhez hasonló stílusban történik.) Gondold végig, amikot elgörbült a segédalvázad mi minden kapott ott még. A kerékcsapágytól a toronyszilenten és a kormányművön keresztül akár a kaszniig. Minden előbb fogja megadni magát.
600ezer felett mentem eddig Alfával, amikor valami elromlott MINDIG szerelési/karbantartási hiányosságra lehetett visszavezetni. Volt ami csak 50ezer km-el később jelentkezett.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak