Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
frusciante2018-05-14 21:41:08 // 53871
:) igazából semmilyen csodaszerben nem hiszek, motorolajhoz sem öntenék soha semmilyen kopogáshallkítótmegmittoménmit, ezt is csak kipróbáltam, h többet ne kelljen vennem... :) ha rossz a dpf ez biztos nem segít rajta, ha meg jó ne vegyen hozzá Senki!
Piritu - 1.000.0002018-05-14 21:36:02 // 53870
Volt itt az oldalon is régebben egy cartárs aki a csodaszerek által hazavágott motorokkal kereste a napi betevőt...
Piritu - 1.000.0002018-05-14 21:34:44 // 53869
A 159-nél 200e km után mindenféle tisztító csodaszer nélkül nullásak voltak a korrekciós tényezők. Ehhez képest milyen kimutatható javulást tud hozni bármi?
Liquid2018-05-14 21:31:07 // 53868
szerinted mit tud tenni 1000-szeres higításnál bármilyen szer? :)
Ha szerencséd van akkor semmit... legalábbis nem rosszat.
Ha szerencséd van akkor semmit... legalábbis nem rosszat.
frusciante2018-05-14 21:26:00 // 53867
Lehet, h tényleg placebo... Ha nem használom is 8-900 kmenként regenerál, de ha használom is... :) egy flakont vettem 250 ml de 1:1000hez kell keverni... Minden 5. Telitanknál ajánlják hát nem tudom szerintem sose fogy el.... :)250literenként 50 ml... Nem is tudom, h mit vártam tőle.... Lehet, ha vkinek szar a dpf ér vmit de én nem vettem észre se jobb se rosszabb nem lett a helyzet...
frusciante2018-05-14 21:16:26 // 53866
Én is szoktam dpf cleanert használni! KB. Minden 5. Telitanknál. Ilyet még nem vettem észre... igaz én mannolt használok. Szerintem ott más lesz a bibi...
Piritu - 1.000.0002018-05-14 21:14:58 // 53865
Mindig csodálom azokat akik nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel és mindenféle csodaszerre költik azt.
Túl vagyok a millán, sose költöttem ilyesmire, sose kellett.
Túl vagyok a millán, sose költöttem ilyesmire, sose kellett.
berobbantam2018-05-14 21:03:01 // 53864
Én meg nem hiszek ezekben a csodaszerekben.10000-enként olajcsere,néha elengedem 4-4.5 ezerig oszt csókolom.Semmi baja eddig pedig a 7.k-t teszem bele mióta meg van.Kopp kopp.
Levee156SW2018-05-14 19:40:12 // 53863
Tisztul a reszecskeszuro. Nem ez volt a cel?
Az STP cuccok nem rosszak (az injektortisztitojukat hasznalom rendszeresen)-nem hiszem,hogy pont ez a termek ne lenne kitalalva.
Az STP cuccok nem rosszak (az injektortisztitojukat hasznalom rendszeresen)-nem hiszem,hogy pont ez a termek ne lenne kitalalva.
Föckös2018-05-14 14:23:49 // 53861
hát ez biztos, hogy nem az adalék miatt van.
szolenoidot, vákumcsövet ellenőrizd
szolenoidot, vákumcsövet ellenőrizd
Liquid2018-05-14 12:46:57 // 53860
most mondjam azt, hogy minek öntötted bele?
Biztosan nem normális dolog, remélhetőleg egy tankolás után helyrejön...
Biztosan nem normális dolog, remélhetőleg egy tankolás után helyrejön...
Szido2018-05-14 12:32:48 // 53859
Sziasztok! Nemrég vettem egy flakon STP részecskeszűrő tisztítót. Betöltöttem 65 liter gázolaj mellé (2.4 JTD), és azóta minden indulásnál és gyorsításnál füstöl a kocsi. Azt vettem észre, hogy 2500-as fordulat alatt ha gázt adok, nem nagyon akar gyorsulni, de füstöl. Ha (nagy nehezen) eléri a 2500-at, kb harmadára csökken a füstölés, és megindul a kocsi. Normális ez?
marci912018-05-14 08:26:46 // 53858
Sziasztok!
1.6 TS vezérlés csere előtt volt olajfolyásom a szelepfedélnél. A csere után szépen megtakarítottam a felületet és egy új BGA tömítést tettem fel, volt öröm, aztán így is elkezdett a kipufogó felől szivárogni a drága Selenia. A műanyag szelepdeknin nem találtam repedést. Mi lenne a jó megoldás? Köszönöm!
1.6 TS vezérlés csere előtt volt olajfolyásom a szelepfedélnél. A csere után szépen megtakarítottam a felületet és egy új BGA tömítést tettem fel, volt öröm, aztán így is elkezdett a kipufogó felől szivárogni a drága Selenia. A műanyag szelepdeknin nem találtam repedést. Mi lenne a jó megoldás? Köszönöm!
Balint2018-05-11 08:56:14 // 53857
Nincs mit! :)
frusciante2018-05-11 08:15:46 // 53856
Köszi. Közben én is kiszedtem, fentről lefelé adta nekem is, igaz nekem ugye nem számított h jön ki mert cserés... Az újat meg fordítva lehet berakni agytól a csatiig már látom... Azért köszi mégegyszer!
Balint2018-05-11 07:29:08 // 53855
Én fentről húztam ki alulra, a kerék felé, mivel a másik vége benne volt még az agyban. Azért szedtem így szét nehogy beletörjön az érzékelője.
forrasr2018-05-10 20:48:27 // 53854
AW=ArbeitWert, jellemzően a magukra valamit is adó biztosítók audatex programmal számolják a kárszámítást, amely gyári időnormákat használ(ha beütsz egy alkatrész cserét, akkor ha szükséges hozzá egyéb megbontás azt is számítja a program-Pl.: ha fényszóró cserére ír 2AW-t ahhoz lehet még leveszi a lökhárítót-ha indokolt technológiailag és akkor számolja annak is az idejét külön tételként), 10 és 12AW-s rendszerek vannak, 12 a Mercedesnél és a BMW-nél használatos, a többiek 10AW-s-ak, azaz egy órát osztja 10 részre=ebből jön az 1aw=6perc. Első körben egyezségit fognak számolni, általában ez a jármű korától függően beállított óradíjjal(fényező és lakatos) valamint alkatrészárakkal számított összeg. így kijön egy x összeg, ez kevesebb mintha számlára javítanád valahol,)idősebb autóknál lehet jó alternatíva) ez az a kategória ha van ismerősöd, vagy bejáratott javító akihez elviszed az autót aztán megcsinálja számla nélkül, esetleg még van bontott cuccod is hozzá azokat elviszed a javítónak, így még maradhat is az összegből valami. Ha valaki nem járatos ilyen témákban annak általában nem éri meg az egyezség, az jobban jár ha nem kéri, max előlegként-mert erre is van mód, de ki kell hangsúlyozni, hogy előlegként, és akkor nem utasíthatja el a számlás javítási igényt. Jegyzőkönyvvel elmész szimpatikus javítóhoz-adsz neki meghatalmazást a javításra javító kér jogalapi igazolást a biztosítótól ő megjavítja, és neki utal a számla alapján a javító.-talán ez a legjobb alternatíva.(csak korrekt javító legyen, ne olyan aki az Ügyfelet és a biztosítót is át kívánja verni, mert ebből származnak sokszor a bonyodalmak, aminek az Ügyfél is megissza a levét) Szombaton a rallyn jó eséllyel összefutunk, ha gondolod részletesebben is kifejtem, meg ha van kérdés szívesen segítek ha tudok.
berobbantam2018-05-10 20:00:11 // 53853
Nekem utalták az összeget,majd rá vagy 2 hétre jött a levél,hogy elfogadom-e😀
Coyote2018-05-10 15:36:55 // 53852
Ez nállam ugy volt hogy azt mondta a biztosítós kárfelmérő, hogy első körben mondanak egy árat ezt vagy elfogadod vagy nem, de ha igen akkor bármire elköltheted. A másik az hogy kérsz róla egy árajánlatot amit a biztosító vagy elfogad vagy nem. Ilyenkor van az AW ami a szerelésnek, javításnak egy átlag száma. Igazából ezzel nagyon nem kell foglalkozni.
frusciante2018-05-10 15:36:50 // 53851
Lentről felfelé vagy fordítva jön ki egyszerűbben? Köszi előre is!
Balint2018-05-10 15:04:40 // 53849
Szia!
156-osban a csomagtartóban van a csati, oldalt a kárpit alatt, ezért gondolom a 147-ben is.
156-osban a csomagtartóban van a csati, oldalt a kárpit alatt, ezért gondolom a 147-ben is.
frusciante2018-05-10 14:48:40 // 53848
SOS segítség kéne. 147be a hátsó (jobbos) ABS jeladó hova megy fel? Hol van a csatija? Ki kéne cserélnem de ahogy alánéztem nem láttam acsatit... A csomiba van? Köszi előre is
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-10 12:42:27 // 53847
Köszi, összeget még nem mondtak, csak AW-t. Reméljük tényleg valami reális összeg lesz a vége..
ZoliNix2018-05-10 12:20:14 // 53846
Esetleg valaki nem ismerné.
Polenszűrő cserénél nagy segítség volt (C4-en azt sem tudtam hol keressem)
Mann filter
Polenszűrő cserénél nagy segítség volt (C4-en azt sem tudtam hol keressem)
Mann filter
berobbantam2018-05-10 10:33:07 // 53845
Szia
Az Aw-t nem tudom hogy váltják.De nekem mikor beletolattak a hátuljába 57000-et fizetett a biztosító.Egy lökös le-felszerelés volt benne plusz a fényezése(metál).Szóval ki lehet jönni belőle.Valójában meg egy polír kellett csak neki.
Az Aw-t nem tudom hogy váltják.De nekem mikor beletolattak a hátuljába 57000-et fizetett a biztosító.Egy lökös le-felszerelés volt benne plusz a fényezése(metál).Szóval ki lehet jönni belőle.Valójában meg egy polír kellett csak neki.
atis_166jtd2018-05-10 09:52:51 // 53844
Mérd ki a kábeleket, átmegy e rajtuk elég delej.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-10 09:34:02 // 53843
Nem tudom melyik topicba illik leginkább: apum autója koccos lett, és szemlézik. A kárfelmérésnél megállapítanak valami AW mennyiséget, amit ha jól gugliztam ki munkaórára lehet fordítani. De gugli szerint 1AW=6perc. A szemle lapon ha 6 percekre fordítom az AW-ket, tök irreális az egész. Pl 6 perc egy fényszóró csere?
Egy nem kicsi kárra 52AW jött össze, ami sehogy nem fedi a valóságot. Van valakinek erre tapasztalata, hogy hogy működik ez? Hogy lesz az AW-ből valami normális megítélt összeg amiből az autót össze lehet rakatni?
Egy nem kicsi kárra 52AW jött össze, ami sehogy nem fedi a valóságot. Van valakinek erre tapasztalata, hogy hogy működik ez? Hogy lesz az AW-ből valami normális megítélt összeg amiből az autót össze lehet rakatni?
speer2018-05-10 09:21:55 // 53842
Sziasztok, 147-esen légzsák hiba kiolvasással küzdök, kapcsolgatós kkl kábellel, FiatEcuscan progival, valamit módosítani kell a progin, mert ellenőrizze a beállítást hibát ír ki.
Piritu - 1.000.0002018-05-10 07:18:41 // 53841
Jó barátunk a gugli 0,46 mp alatt talált :-)
Piritu - 1.000.0002018-05-10 07:09:56 // 53840
Alkatrészboltban kérdezted? Nem hinném, hogy nem lehet kapni, mert ránézetre az asszony OFF-jában is ilyen van, az meg milliószámra fut.
bagoly2018-05-09 23:51:20 // 53839
krisz.v2018-05-09 21:55:59 // 53838
A tartály felső csonkja körül volt egy repedés ami miatt nem tartotta a nyomást, ezért cseréltem ki. Szerintem sincs köze a cseréhez, nem is lehet, de csak azóta van benne ilyen. A betöltő nyílásnál is van ilyen habos trutyi, a réginél nem volt. Egyébként nyomásnak kell is lenni a rendszerben! Az olaj hibátlan és az olajbetöltő sapkán sincs semmi hasonló nyom.
Szoszo™2018-05-09 17:50:00 // 53837
Szerintem semmi köze nincs a tartály cseréhez.Miért cseréltél tartályt?Eresztett?Lehet h nyomás van a rendszerben.Könnyen előfordulhat h előtte is ilyen volt a víz csak nem láttad a régi tartályban.Olajtól habozhat.Olaj milyen színű?Nincs véletlen több "olaj" benne?Könnyen lehet h hengerfejes......
berobbantam2018-05-09 16:49:42 // 53836
Vélhetően izzító relé csere.
Rizzo2018-05-09 16:40:28 // 53835
Meg tudja valaki mondani hogy ha 156 1.9 jtd 116 Le 2002 évjárat-on izzítógyertyákat cseréltem és nem szünt meg a visszajelző villogása akkor mi a teendő?
frusciante2018-05-08 10:08:37 // 53834
Már amikor rükvercbe rakod csipognia kell 4-et5-öt
frusciante2018-05-08 09:25:36 // 53833
Csipognia kéne. Vizuális jelzés nincs.
Ferrarivera2018-05-08 09:19:00 // 53832
Szép napot mindenkinek!
Volna egy olyan kérdésem,hogy a 147-esembe elvileg és gyakorlatilag is van tolató radar.Az hol és hogyan kellene jeleznie?
Válaszotokat előre is köszi
Volna egy olyan kérdésem,hogy a 147-esembe elvileg és gyakorlatilag is van tolató radar.Az hol és hogyan kellene jeleznie?
Válaszotokat előre is köszi
Bilux2018-05-07 20:39:19 // 53831
olcsó fagyálló, én unix márkással jártam így nevesebb gyártótól kell venni és nem csapódik ki semmi.
krisz.v2018-05-07 20:23:23 // 53830
A tartálycsere után rátöltöttem ha jól emlékszem éppen bárdis fagyállót, szóval lehet azzal veszett össze a benne lévő egy kicsit. Színre ugyanaz, de lehet kicsit más az összetétele.
Dante2018-05-07 16:12:05 // 53829
Apám autóján láttam ilyesmit (renault 1.4 8V), nemsokkal vezérlés csere után kezdett megjelenni a kiegyenlítő tartályban, hogy ki lett cserélve a hűtővíz olcsó bárdis cuccra. én arra gyanakodtam, de annyira nem izgatott minket. eltelt azóta pár év, teszi ugyanúgy a dolgát az autó...
Neked mi van benne?
Neked mi van benne?
Levee156SW2018-05-07 08:42:32 // 53828
Sziasztok, SOS kerdes: 156 SW tetosin hogy jon le?
Kepet/videot nem talalok, masik forum szerint belulrol felfele feszitve lejonnenek a vegkupakok,es alattuk van csavar,de nem sok hajlandosagot mutatnak.
(Ma bontanank tetofenyezeshez.)
Koszonettel:Levi
Kepet/videot nem talalok, masik forum szerint belulrol felfele feszitve lejonnenek a vegkupakok,es alattuk van csavar,de nem sok hajlandosagot mutatnak.
(Ma bontanank tetofenyezeshez.)
Koszonettel:Levi
pettinke2018-04-29 18:40:34 // 53827
Az volt a régi tartályban is szerintem, csak nem láttad... Amúgy rozsdának tűnik a blokkból
krisz.v2018-04-29 18:30:45 // 53826
Sziasztok,
2 hónapja cseréltem kiegyenlítőtartályt és azóta ilyen barna trutyi keletkezik benne a tetején. A betöltőnyílás környékén is van belőle, barnás hab szerű valami. A régi tartályban nem volt ilyen. Találkoztatok már ilyennel? Attól félek, hogy hengerfejtömítés lesz a gond, bár erre semmilyen más tünet nem mutat. De, hogy éppen a tartálycserével együtt jelent meg az érdekes. Szerintetek?

2 hónapja cseréltem kiegyenlítőtartályt és azóta ilyen barna trutyi keletkezik benne a tetején. A betöltőnyílás környékén is van belőle, barnás hab szerű valami. A régi tartályban nem volt ilyen. Találkoztatok már ilyennel? Attól félek, hogy hengerfejtömítés lesz a gond, bár erre semmilyen más tünet nem mutat. De, hogy éppen a tartálycserével együtt jelent meg az érdekes. Szerintetek?

szobbal2018-04-27 21:53:46 // 53825
Sziasztok!
Van egy kis gondom. A héten kicsúszott a bal oldali féltengely, a külső csuklóból. Megoldottam a problémát. Viszont a tengelyen lévő súly vagy szilent nem tudom pontosan mi az bele ér a "halszálkába" ha balra alászedem a kormányt. Hogy lehet ezt orvosolni? Másnak is van ilyen problémája? Kell az a gambi a tengelyre? Van szerepe? Lehet belőle faragni? 30mm ültetés az autón, de megemeltem emelővel, alászedtem akkor is beleér. Félek hogy megint lerohadunk valahol.
156 2005 1.9 JTD 16V 150Le
Van egy kis gondom. A héten kicsúszott a bal oldali féltengely, a külső csuklóból. Megoldottam a problémát. Viszont a tengelyen lévő súly vagy szilent nem tudom pontosan mi az bele ér a "halszálkába" ha balra alászedem a kormányt. Hogy lehet ezt orvosolni? Másnak is van ilyen problémája? Kell az a gambi a tengelyre? Van szerepe? Lehet belőle faragni? 30mm ültetés az autón, de megemeltem emelővel, alászedtem akkor is beleér. Félek hogy megint lerohadunk valahol.
156 2005 1.9 JTD 16V 150Le
gecsa2018-04-27 21:04:02 // 53824
Üdvözlégy, van egy jófajta találóskérdésem;
Az alany 3.2 Jts.
Szóval, a tényállás röviden: egy kövérebb gázadás után leállt a motor. Eltörött a kiegyenlítőtartály a visszavezető ágnál, és kb 0,5 liter hűtőközeg távozott a motortérbe. Az autó leállás után ismét elindult, de teljesítményvesztéssel és gyújtáskimaradásokkal tarkítva.
Kapott új csövet és új kiegyenlítőt. Átnéztem a vezetékeket, de mindegyik ép. A balos hengerfejen le volt lazulva a testkábel, azt megtisztítottam és meghúztam.
Két különálló hiba maradt vissza, a P0018 és a P1670. A vezérlésben 15ezer km van. Első körben ránéztem a szögjeladókra. Ami érdekes, hogy a balos hengersor szívóját dobja hibának, viszont a két kipufogó mintha valami vészüzemre kapcsolt volna? De gyanúsak.

A másik mese az üzemanyagnyomás, ami kicsit hullámos, de van. Az autó indul. Csak erő nincs, és 3500nál becsörög. Jól hallhatóan a kipufogóban robban el üzemanyag, a motor járása alapjáraton egyenletlen, de fordulatra kisimul. Folyadékok nem fogynak. Üzemanyagrendszer biztosítékai épek, reléket megpucoltam.

Nem tudom, hogy ez most két külön hiba, vagy esetleg egymást generálják? Hiba törlés után a P1670 indításkor azonnal visszajön, a másik csak később.
Szóval felültem a szopórollerre, úgyhogy várom az ötletelőket szeretettel! :D
Az alany 3.2 Jts.
Szóval, a tényállás röviden: egy kövérebb gázadás után leállt a motor. Eltörött a kiegyenlítőtartály a visszavezető ágnál, és kb 0,5 liter hűtőközeg távozott a motortérbe. Az autó leállás után ismét elindult, de teljesítményvesztéssel és gyújtáskimaradásokkal tarkítva.
Kapott új csövet és új kiegyenlítőt. Átnéztem a vezetékeket, de mindegyik ép. A balos hengerfejen le volt lazulva a testkábel, azt megtisztítottam és meghúztam.
Két különálló hiba maradt vissza, a P0018 és a P1670. A vezérlésben 15ezer km van. Első körben ránéztem a szögjeladókra. Ami érdekes, hogy a balos hengersor szívóját dobja hibának, viszont a két kipufogó mintha valami vészüzemre kapcsolt volna? De gyanúsak.

A másik mese az üzemanyagnyomás, ami kicsit hullámos, de van. Az autó indul. Csak erő nincs, és 3500nál becsörög. Jól hallhatóan a kipufogóban robban el üzemanyag, a motor járása alapjáraton egyenletlen, de fordulatra kisimul. Folyadékok nem fogynak. Üzemanyagrendszer biztosítékai épek, reléket megpucoltam.

Nem tudom, hogy ez most két külön hiba, vagy esetleg egymást generálják? Hiba törlés után a P1670 indításkor azonnal visszajön, a másik csak később.
Szóval felültem a szopórollerre, úgyhogy várom az ötletelőket szeretettel! :D
adamcroh2018-04-24 21:00:32 // 53823
Sziasztok! tud valaki Bács-Kiskunban alfa szakit?
magento2018-04-24 13:24:03 // 53822
Sziasztok!
159 manuális 6seb. váltóhoz keresek szerelőt - régebben olvastam, valaki írt egy váltó szakiról - tudtok elérhetőséget?
Köszi!
159 manuális 6seb. váltóhoz keresek szerelőt - régebben olvastam, valaki írt egy váltó szakiról - tudtok elérhetőséget?
Köszi!